Το Αποστολικό Ανάγνωσμα της σημερινής ημέρας, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι παρμένο από την επιστολή του Αγίου Αποστόλου Παύλου προς τους χριστιανούς της πόλης των Κολοσσών της Μικρασιατικής γης. Πριν όμως εμβαθύνουμε στο ψυχοφελέστατο περιεχόμενό του, ας το ξανακούσουμε καλύτερα στην απλή, καθημερινή μας γλώσσα.
Γράφει
λοιπόν ο Απόστολος Παύλος: «Αδελφοί μου, όταν ο Χριστός, που είναι η αληθινή
ζωή μας, φανερωθεί, τότε κι εσείς, στην παρουσία Του, θα φανερωθείτε μαζί Του
δοξασμένοι. Απονεκρώστε, λοιπόν, ό,τι σας συνδέει με το αμαρτωλό παρελθόν: την
πορνεία, την ηθική ακαθαρσία, το πάθος, την κακή επιθυμία και την πλεονεξία
-που είναι ειδωλολατρία. Για όλα αυτά θα πέσει η οργή του Θεού πάνω σε εκείνους
που δεν θέλουν να πιστέψουν. Σ’ αυτούς ανήκατε άλλοτε κι εσείς, όταν αυτά τα
πάθη δυνάστευαν τη ζωή σας. Τώρα όμως πετάξτε τα όλα αυτά από πάνω σας: την
οργή, το θυμό, την πονηρία, την κακολογία και την αισχρολογία. Μη λέτε ψέματα ο
ένας στον άλλο, αφού βγάλατε από πάνω σας τον παλιό αμαρτωλό εαυτό σας με τις συνήθειές
του, και ντυθήκατε τον καινούριο άνθρωπο, που ανανεώνεται συνεχώς σύμφωνα με
την εικόνα του δημιουργού του, ώστε με τη νέα ζωή του να φτάσει στην τέλεια
γνώση του Θεού. Σ’ αυτή τη νέα κατάσταση δεν υπάρχουν πια εθνικοί και Ιουδαίοι,
περιτμημένοι και απερίτμητοι, βάρβαροι, Σκύθες, δούλοι, ελεύθεροι· του Χριστού
είναι όλα και ο Χριστός είναι σε όλα»(Κολασσαείς κεφ. 3, στίχ. 4-11).
Για
την ένδοξη Δεύτερη Παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και τη συμμετοχή των
πιστών σε αυτήν τη δόξα, μιλά τη φορά αυτή ο Απόστολος Παύλος. Τότε που ο
Κύριός μας Ιησούς Χριστός, θα έρθει για δεύτερη φορά στον κόσμο, για να συνάξει
όλους τους ανθρώπους ενώπιόν Του και όπως λέει και ο ίδιος στην παραβολή του
«κακού δούλου»: «...του συνᾶραι λόγον μετά τῶν δούλων αὐτοῦ» (Ματθ. 18, 23).
Όχι δηλαδή για να κηρύξει ξανά το Ευαγγελιό Του και να υποδείξει στην πλανεμένη
ανθρωπότητα την οδό της επιστροφής και σωτηρίας, αλλά για να κρίνει τους
ανθρώπους, δίκαια και απλά, με μοναδικό κριτήριο τον ιερό νόμο της αγάπης, που
η πρόνοια του Θεού φρόντισε να φωλιάζει μέσα σε κάθε καρδιά.
Ο
ερχομός του Μεσσία, για δεύτερη φορά στον κόσμο, βεβαιώνεται όχι μόνο από την
κοινή περί κρίσεως και αιώνιας ζωής πεποίθηση που απαντάται σε όλους τους λαούς
της γης, αλλά κυρίως για μας τους χριστιανούς από τις κατάσπαρτες στην Αγία
Γραφή αναφορές. Τόσο η Παλαιά όσο και η Καινή Διαθήκη βρίθουν από πληροφορίες
σχετικές με την «ημέρα Κυρίου» και όσα πρόκειται να συντελεστούν, πριν και
έπειτα από αυτήν. Δεν υπάρχει όμως μεγαλύτερη απόδειξη για την αλήθεια αυτή της
πίστεώς μας, από τη μαρτυρία του ίδιου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο οποίος
πολλάκις αναφέρθηκε σε αυτήν με συγκλονιστικές μάλιστα λεπτομέρειες.
Αυτή η
πίστη, αποτυπώθηκε και στο έβδομο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεώς μας, που όλοι
το απαγγέλλουμε, λιγότεροι όμως ίσως συνειδητοποιούμε τη σημασία και τη
σοβαρότητά του: «Καί πάλιν ἐρχόμενον μετά δόξης κρῖναι ζῶντας και νεκρούς. Οὗ τῆς
βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος». Μας βεβαιώνει με άλλα λόγια, ότι ο Κύριός μας, όπως
ρητά το υποσχέθηκε, θα έλθει και πάλι -με δόξα όμως τη φορά αυτή- για να κρίνει
τους ζώντες και τους νεκρούς και η βασιλεία Του θα είναι αιώνια.
Για να
το πετύχουμε όμως αυτό, χρειάζεται όπως μας συμβουλεύει και ο Παύλος στην
επιστολή του, να αποβάλουμε πρώτα τον παλιό, κακό εαυτό μας και να ενδυθούμε το
νέο άνθρωπο. Αυτόν που φρόντισε στη ζωή του να αγωνιστεί εναντίον όλων εκείνων
που τον εμπόδιζαν να αγαπήσει πραγματικά τον Θεό και τους συνανθρώπους του.
Αυτό
ας κάνουμε κι εμείς αδελφοί μου, για να αξιωθούμε της αιώνιας δόξας του Κυρίου,
μαζί με τους αγγέλους και τους Αγίους Του! Αμήν.
π.Διονύσιος Ανθόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά