Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Μαΐου 07, 2015

Φιλόθεος Ζερβάκος: Εάν οι χριστιανοί ακολουθούσαν κατά γράμμα τους επισκόπους δεν θα υπήρχε ορθόδοξος χριστιανός!



άν λοι ο χριστιανοί κολουθοσαν κατά γράμμα
τούς πισκοπους, σέ λα,
οτε κκλησία, οτε καί ρθόδοξος χριστιανός θάπρχε!

ρχιμ.  Φιλόθεος Ζερβάκος (1884-1980)

(διαίτερα πίκαιρο στίς μέρες μας
καί μέρες το Οκουμενισμο
 καί τς Μεταπατερικς "Θεολογίας")!
  


άν, Σεβασμιώτατε, (ἐγράφη τό 1930 πρός τόν Μητροπολίτην Ατ/νίαςερόθεο) τήν γνώμη τού θεοφόρου πατρός ἡμν Ιγνατίουκολουθοσαν λοι οι χριστιανοί κατά γράμμα, νάκολουθον δηλαδή τούς πισκόπους σέ λα, λλοίμον τότε, οτε ρθοδοξία, οτε κκλησία θά πρχε σήμερα. 
άν ο ρθόδοξοι Χριστιανοί κολουθοσαν τούς πατριάρχες καίπισκόπους· πολιναρίους, Μακεδονίους, Εὐτυχες, Διοσκόρους, Σαββελίους, Σεβήρους, Εσεβίους καί πολλούςλλους καί δεχόνταν τά φρονήματά τους, πο τότερθοδοξία; Πο χριστιανός εσεβής καί ρθόδοξος!!
 Καί τί λέγω ἀνθρώπους πατριάρχες καί μητροπολίτες και δέν λέγω Συνόδους πό 100, 200 καί 348 μητροπολίτες καί ἐπισκόπους ποτελούμενες; Διότι 348 τόν ριθμό συνλθαν στήν Κωνσταντινούπολη τό 754 καί ἐξέδωσαν ρο πού χει ςξς:
"Ὁμόφωνα ρίζομε νά εναι πόβλητη καί ξένη καί βδελυγμένη ἀπό τς κκλησίας τν Χριστιανν κάθε εἰκόνα ἀπό κάθε λη καί χρωματουργική τν ζωγράφωνκακοτεχνία κατασκευασμένη.

         Στό ἑξς νά μή τολμήσει  ποιοσδήποτε νθρωπος νά σκε
ατό τό σεβές καί βδελυρόργοποιος μως θά τολμήσειστό ξς νά κατασκευάσει εκόνα  νά προσκυνήσει  νά τοποθετήσει σέ κκλησία,  σέδιωτικό σπίτι,  νά κρύψει, άν μέν εναι πίσκοπος πρεσβύτερος  διάκονος, νά καθαίρεταιάν δέ εναι μοναχός  λαϊκός, νά ναθεματίζεται καί νά εναι ὑπόλογος στούς νόμους τούς βασιλικούς, ς ντιμέτωπος στά προστάγματα τοΘεο, καί χθρός στά δόγματα τν πατέρων".
 ριθμός 348, Σεβασμιώτατε, εναι πολύ σεβαστός (σημ. δική μας: ἐννοε μεγάλος καί χι μελητέος)ν τούτοις τόν τότε πατριάρχη Κωνσταντίνο καί τόν βασιλέα Κοπρώνυμο καί τούς 348 μητροπολίτες, πολλοί μοναχοί, κληρικοί καί λαϊκοί, δέν τούς ἄκουσαν, ποσχίθσθηκαν πό ατούς, τούς λεγχαν καί τούς ποκαλοσαν κακοδόξους, εκονομάχους κλπ.  καί ἐξακολουθοσαν νά σπάζωνται καί νά σέβωνται καί νά τιμοῦν τίς γιες εκόνες.
(Σημ. δική μας: οὐσιαστικά, ποιος αρετίζει ποκόπτεται οκειοθελς πό τήν μπελο τήν ληθινή, ὡς ξερό κλαρί πού ατονομεται, πειδή δέν κοινωνε καί δέν τρέφεται πλέονπό τήν μπελο. Ο ρθς καί πλανς φρονοντες, ατοίπαραμένουν ὑγεις κοινωνοντες μέ τήν μπελο, δηλαδή μέ τόν Χριστό) 

 Ἄρ γε ο τέτοιοι εναι σχισματικοί, αρετικοί, κακόδοξοι, κολασμένοι, ναθεματισμένοι, καί μαζί μέ ατούς καί μες, πού προσκυνομε καί σεβόμαστε σχετικς καί κατά τήν παράδοση, τίς ἅγιες εκόνες; μες χουμε τήν γνώμη καίμολογομε τι εναι ξιοι κάθε παίνου γιατί δέν πειθάρχησαν καί ποσσχίσθηκαν, καί ξιώθηκαν ορανίων στεφάνων γιά τήν παρακοή τους κείνη (σημ. δική μας: γιά τήν ἁγία νυπακοή τους)καί σήμερα τούς τιμοῦμε ς γίους καί τούς ὀνομάζουμε· Ὁ γιος Γερμανός,  γιος Νικηφόρος,  γιος Μεθόδιος,  γιος Ταράσιος, ο γιοι Στέφανος καί Θεόδωρος καί Θεοφάνης ο Γραπτοί, Θεόδωρος  Στουδίτης κλπ.· τήν δέ σύνοδο τοῦ 754 νομάζουμε παρά νόμον, μιαράν καί Καϊαφικό συνέδριο...
 Θεοκρυξ πόστολος Παλος μᾶς παργγέλει · "ἐάν τις εαγγελίζεται μν παρ'  εαγγελισάμεθα μν,νάθεμα" (Γαλ 1, 9).
Πατήρ δέ τῆς κκλησίας λέγει τά ξς: "Πᾶς  λέγων παρά τά διαγεταγμέα, κν ξιόπιστος , κν νηστεύ, κν παρθενεύ, κν φθοράν προβάτων κατεργαζόμενος"· καί ἡ Ζ' Οἰκομ. Σύνοδος ρίζει· "εἴ τις πσαν παράδοσιν κκλησιαστικήγγραφον  γραφον θετε· νάθεμα"...

ΑΡΧΙΜ. ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ, Λόγοι πόνου καί γάπης.
κδόσεις "ρθόδοξος Κυψέλη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...