Εάν δε νομίζεις ότι αυτά είναι δύσκολα, σκέψου, ότι εάν κάποιος μανιακός ξέσχιζε το ένδυμα σου, ποιός θα έλεγες ότι κακοπάσχει; εσύ πού έπαθες αυτό, ή εκείνος που έκαμε αυτό; Είναι ολοφάνερο ότι εκείνος. Έπειτα, στην περίπτωση μεν που σχίζεται το ένδυμα ο δράστης έπαθε χειρότερα από τον παθόντα, στην περίπτωση δε που ξεσχίζεται ή καρδία, διότι ο θυμός αυτό προξενεί, δεν νομίζεις ότι εκείνος παθαίνει μεγαλύτερα κακά από σένα, που δεν έπαθες τίποτε παρόμοιο; Μη, βέβαια, μου ειπείς αυτό, ότι ξέσχισε το ένδυμα σου, άλλα ότι πρώτα ξέσχισε την καρδιά του. Διότι όπως ακριβώς δεν θα ημπορούσε να ύπαρξη ίκτερος εάν δεν σπάσει ή χολή και διαπεράσει τα όριά της, έτσι δεν θα μπορούσε να υπάρξει θυμός υπερβολικός, εάν δεν σκιστεί ή καρδία. Όπως ακριβώς λοιπόν αν δεις κάποιον να πάσχει από ίκτερο, και αν ακόμη σου προξενήσει αμέτρητα κακά, δεν θα επιθυμούσες να έλθει εις εσένα το νόσημα. έτσι και με τον θυμό.
ΕΠΕ Χρυσοστόμου, τ. 5 , σελ. 313.
πηγή
το είδαμε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά