Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Αυγούστου 07, 2012

Τα πιό σπουδαία σωματικά και πνευματικά έργα ελέους


http://fdathanasiou.files.wordpress.com/2012/08/ag-ioannis-krostandis-2010.png?w=384&h=418

Τα πιό σπουδαία σωματικά και πνευματικά έργα ελέους

Τα πιο σπουδαία σωματικά έργα ελέους και ευποιίας που μπορεί να δείξει ο άνθρωπος είναι:
1)  να τρέφει τους πεινασμένους,
2)  να ποτίζει τους διψασμένους,
3)  να ντύνει εκείνους που δεν έχουν να φορέσουν τ’ απαραίτητα κι αξιοπρεπή ρούχα,
4)  να επισκέπτεται τους φυλακισμένους,
5)  να επισκέπτεται τους ασθενείς, να τους περιποιείται, να βοηθάει στην ανάρρωσή τους ή να τους προετοιμάζει για ένα χριστιανικό τέλος καλώντας έναν ιερέα για να τον εξομολογήσει και να τον κοινωνήσει,
6)  να προσκαλεί ταξιδιώτες στο σπίτι του και να τους περιποιείται και
7)  να κηδεύει εκείνους που πέθαναν άποροι είτε με δικά του έξοδα είτε με δωρεές που μάζεψε για το σκοπό αυτό.

Ο ίδιος ο Κύριος μας θυμίζει όλες αυτές τις πράξεις του ελέους, έκτος από την τελευταία, όταν μιλάει για την τελική Του κρίση. Λέει ο ίδιος: «Όταν δε έλθη ο υιός του ανθρώπου εν τη δόξη αυτού και πάντες οι άγιοι άγγελοι μετ’ αυτού, τότε καθίσει επί θρόνου δόξης αυτού. και συναχθήσεται έμπροσθεν αυτού πάντα τα έθνη, και αφοριεί αυτούς απ’ αλλήλων ώσπερ ο ποιμήν αφορίζει τα πρόβατα από των ερίφων και στήσει τα μεν πρόβατα εκ δεξιών αυτού, τα δε ερίφια εξ ευωνύμων, τότε ερεί ο βασιλεύς τοις εκ δεξιών αυτού· δεύτε οι ευλογημέ­νοι του πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν από καταβολής κόσμου, επείνασα γαρ, και εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα, και εποτίσατέ με, ξένος ήμην, και συνηγάγετέ με, γυμνός, και περιεβάλετέ με, ησθένησα, και επεσκέφασθέ με, εν φυλακή ήμην, και ήλθετε προς με» (Ματθ. κε’ 31-36). Από τα λόγια αυτά του Κυρίου βλέπετε, αδελφοί, πόσο απαραίτητο, πόσο ανυπολόγιστα σπουδαίο είναι το χριστιανικό έλεος. Είναι απαραίτητο, γιατί χωρίς έργα ελέους δεν μπορούμε να κληρονομήσουμε τη βασιλεία του ουράνιου Πατέρα που έχει ετοιμαστεί για τους «ευλογημένους» Του από καταβολής κόσμου. «Η κρίσις ανέλεος τω μη ποιήσαντι έλεος» (Ιακ. β’ 13). Είναι ανυπολόγιστα σπουδαίο, γιατί το έλεος που δείχνουμε στον πλησίον μας είναι σα να διαβαίνει στον ίδιο τον Ιησού Χριστό, σύμφωνα με τη δική Του μαρτυρία: «Εφ’ όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε» (Ματθ. κε’ 40). Όλοι οι άνθρωποι, και ιδιαίτερα οι χριστιανοί, είναι νεότεροι αδελφοί κι αδελφές Του. Οι χριστιανοί είναι μέλη του σώματός Του.
Τα πνευματικά έργα ελέους είναι τ’ ακόλουθα:
1)    Να μεταστρέφεις έναν αμαρτωλό από το δρόμο της αμαρτίας με τις συμβουλές σου. Αυτό μπορεί να γίνει με κάποιον άπιστο, μ’ έναν ετερόδοξο χριστιανό, σχισματικό, μέθυσο ή μοιχό, σπάταλο κλπ.,
2)  να διδάσκεις τους αγράμματους και να τους καθοδηγείς στο καλό και την αλήθεια. Αυτό σημαίνει να μάθεις κάποιον να προσεύχεται ή να διδάξεις τις εντολές του Θεού και πως να τις τηρεί σε κάποιον πού δεν τις γνωρίζει,
3)  να δώσεις στον πλησίον σου μια καλή συμβουλή στη σωστή στιγμή, είτε τότε περνάει δύσκολες ώρες είτε βρίσκεται σε κίνδυνο και δεν το γνωρίζει, όπως για παράδειγμα αν είναι άρρωστος ή αν σκοπεύει να στερήσει τη ζωή ή την περιουσία κάποιου,
4)   να προσεύχεσαι στο Θεό για όλους: «Εύχεσθε υπέρ αλλήλων, όπως ιαθήτε», λέει ο απόστολος (Ιακ.ε’16),
5)  να παρηγορείς τους θλιμμένους, όπως λέει κι ο απόστολος Παύλος: «Παραμυθείσθε τους ολιγοψύχους» (Α’ Θεσ. ε’ 14),
6)  να μην εκδικείσαι ή να επιζητείς αντίποινα για το κακό που σου έκαναν οι άνθρωποι. «Μηδενί κακόν αντί κάκου αποδίδοντες» (Ρωμ. ιβ’ 17) ή «λοιδορίαν αντί λοιδορίας» (Α’ Πέτρ. γ’ 9). «Μη εαυτούς εκδικούντες, αγαπητοί, αλλά δότε τόπον τη οργή» (Ρωμ. ιβ’ 19) και
7)  το να συγχωρείς τα αμαρτήματα των άλλων από τα βάθη της καρδιάς σου, γνωρίζοντας ότι εκείνος που βλάπτει τον άλλον πρώτα βλάπτει τον εαυτό του, γιατί επισύρει επάνω του την οργή του Θεού. Να θυμάσαι ότι ο άλλος αμαρτάνει από υποκίνηση του εχθρού, ότι ίσως μας αξίζουν οι πληγές για τις αμαρτίες μας και, τελικά, ότι έτσι ο Θεός, με τη μεγαλοσύνη Του, συγχωρεί τις δικές μας αμαρτίες και τις προσβολές που Του κάνουμε.
Θα τελειώσουμε την ομιλία μας με μια επιπλέον υπόμνηση, ώστε να θυμάστε τις εντολές αυτές του Κυρίου και να προσπαθείτε να τις τηρείτε όλες απαρέγκλιτα. « Εκείνος δε ο δούλος, ο γνους το θέλημα του κυρίου εαυτού και μη ετοιμάσας μηδέ ποιήσας προς το θέλημα αυτού, δαρήσεται πολλάς» (Λουκ. ιβ’ 47).

(Αγ. Ιωάννη της Κρονστάνδης, «Οι Μακαρισμοί»- Δέκα ερμηνευτικές ομιλίες- απόσπασμα.)

Πως σκέφτεται ένας άγιος στις δύσκολες στιγμές



Από επιστολή του Μεγάλου Βασιλείου σε ένα φίλο του μοναχό
«… Μα έλα εδώ κι ας σου είναι δύσκολο, για να με παρηγορήσεις ή για να με συμβουλεύσεις ή και για να είσαι κοντά, έτσι κι αλλιώς θα μου κάνει καλό και μόνο να σε δω. Και το σημαντικότερο; Να προσεύχεσαι, όσο μπορείς να προσεύχεσαι, για να μην βουλιάξουν και οι σκέψεις μου μέσα στην τρικυμία που με δέρνει. Να διατηρήσω σε κάθε περίσταση την διάθεση της ευχαριστίας προς τον Θεό. Να μην συναριθμηθώ με τους κακούς δούλους του Ευαγγελίου,που όταν ο Θεός τους φέρνει τα πράγματα καλά τον δοξολογούν κι όταν τους παιδαγωγεί με δυσκολίες δεν συμφωνούν. Αντίθετα, να ωφεληθώ κι από τις ίδιες τις δυσκολίες πιστεύοντας ακόμα περισσότερο σε Εκείνον, τώρα που το έχω μεγαλύτερη ανάγκη.».
katafigi.gr/

Η αγάπη του Θεού είναι αστείρευτη



Η αγάπη που προέρχεται από τα πράγματα αυτού του κόσμου μοιάζει με το φως του λυχναριού, που συντηρείται με το λάδι, ή ακόμα, μοιάζει με το χείμαρρο, που τρέχει μόνο όταν βρέχει, ή γίνεται ξερός όταν σταματήσει η βροχή. Όμως η αγάπη που προέρχεται από τον Θεό είναι σαν την πηγή που αναβλύζει και ποτέ δεν σταματάει η ροή της, και το νερό της δε σώνεται, γιατί ο Θεός μόνος είναι η πηγή της αγάπης.

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος

Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός


Κόσμον νικήσας, καὶ τὰ τούτου ἡδέα,
Νίκην ἀρίστην ἦρας ὄντως Νικάνωρ.
Βιογραφία
Ο Όσιος Νικάνωρ γεννήθηκε στα 1491 μ.Χ. στην Πρωτεύουσα της Μακεδονίας την Θεσσαλονίκη. Οι γονείς του Ιωάννης και Μαρία ήταν ευσεβείς και κατοικούσαν στην συνοικία του Αγίου Μηνά. Όλη η πόλη των Θεσσαλονικέων καλοτύχιζε και επαινούσε τους γονείς του Αγίου τόσο για τον πλούτο τους όσο και την ευγένεια τους, αλλά κυρίως για την πίστη και την αρετή που τους διέκρινε. Ήταν ελεήμονες και σπλαχνικοί και η ζωή τους έργο αγάπης προς τους πάσχοντες αδελφούς. Όμως ο Θεός ήθελε να τους δοκιμάσει με προσωρινή ατεκνία. Στείρα σαν την Αγία Άννα η μητέρα του οσίου Νικάνορα. Κάθε μέρα προσευχόταν στην εκκλησία του Αγίου Μηνά να τους δώσει ο Θεός ένα παιδί για παρηγοριά. Οι προσευχές, οι νηστείες, οι αγρυπνίες των γονέων του εισακούσθηκαν από τον Κύριο μας και Θεό μας και κατά την ώρα που η ευσεβής γυναίκα προσευχόταν στο Θεό στο Ναό του Αγίου Μηνά της απεκαλύφθη το θέλημα του Κυρίου: «Εισήκουσε ο Θεός τας δεήσεις σου ω γυνή ως ποτέ της χήρας Άννης και έλυσε τα δεσμά της στειρώσεως σου μόνο πορεύου εις τον οίκον σου και θέλεις συλλάβεις και γεννήσεις Υιών όστις θέλει γίνει δοχείον καθαρόν του Παναγίου Πνεύματος και πολλούς θέλει εισάγει εις τον Κύριον δια της αγγελικής αυτού και εναρέτου διαγωγής». Έτσι, ως Θείο δώρο ήρθε στον κόσμο ο Νικόλαος (αυτό ήταν το κοσμικό όνομα του αγίου) και οι γονείς του τον παρέδωσαν σ΄ ένα ευσεβή δάσκαλο να του μάθει τα Ιερά γράμματα.

Ο νεαρός Νικόλαος ευφυής στο νου σε λίγο χρονικό διάστημα απέκτησε μεγάλη ευχέρεια περί τα εκκλησιαστικά και αγάπη για την εκκλησία του Χριστού όπως όλοι οι άγιοι. Από μικρός κατάλαβε την κλήση του Θεού μοναδικός του πόθος ήταν να μονάσει και να γίνει μιμητής των οσίων πατέρων της εκκλησίας μας. Ήθελε σ' όλη του τη ζωή να υπηρετήσει ολοκληρωτικά ψύχη τε και σώματι τον Κύριο. Γι' αυτό περνούσε τη ζωή του με νηστείες, αγρυπνίες και προσευχές. Σε μικρή ηλικία χάνει τον προσφιλή πατέρα του και μένει με τη μητέρα του. Η ευσεβής του μητέρα μη γνωρίζοντας τον πόθο του παιδιού της ήθελε να τον παντρέψει με κάποια ενάρετη κοπέλα και ενώ από τη μια μεριά ο όσιος ποθούσε να εγκαταλείψει κάθε τι εγκόσμιο και να μονάσει, να αφιερωθεί εξολοκλήρου στον Θεόν. Από την άλλη όμως δεν ήθελε να στενοχωρήσει και τη μητέρα του, γι αυτό ανέβαλε συνεχώς την πραγματοποίηση της επιθυμίας του να γίνει μοναχός.

Ο Θεός που προνοεί τα πάντα ύστερα από ορισμένο χρονικό διάστημα πήρε την μητέρα του από τον κόσμο και έτσι άνοιξε ο δρόμος για ν' ακολουθήσει ο Νικόλαος τη μοναχική ζωή. Χωρίς να χάσει καιρό μοίρασε την πατρική του περιουσία στους φτωχούς και τα ορφανά και ενώ μπορούσε να λάβει αξιώματα λόγω της επιφανούς θέσεως των γονέων του, τα θεώρησε όλα αυτά σκύβαλα μπροστά στη μεγάλη του αγάπη προς το Χριστό. Ελεύθερος πλέον από κάθε φροντίδα του κόσμου γίνεται μοναχός με το όνομα Νικάνωρ. Ως μοναχός πολλαπλασίασε τα χαρίσματα που του δώσε ο Θεός.

Η φήμη που απέκτησε έφθασε στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης ο οποίος τον χειροτόνησε διάκο και πρεσβύτερο με σκοπό να τον κάνει διάδοχο του. Ως κληρικός της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ο Νικάνωρ επέδειξε μεγάλο ζήλο και η προσφορά του ήταν αξεπέραστη. Η ώρα όμως είχε φθάσει για εκείνο που τον είχε προορίσει ο Θεός. Σε μια από τις νυχτερινές του προσευχές και ενώ ικέτευε με θερμά δάκρυα τον Θεό άκουσε φωνή από τον ουρανό να του λέγει: «Νικάνωρ έξελθε εκ της γης σου και εκ της συγγενείας σου και πορεύου εις το Καλλίστρατου όρους και αγωνίσου εκεί καλώς και εγώ θα είμαι μαζί σου να σε διαφυλάττω όλες τις ημέρες της ζωής σου και θα κάνω το όνομα σου ξακουστό και θα σε δοξάσω εις πάντας τους αιώνας». Ύστερα απ' αυτή τη Θεϊκή εντολή ο Άγιος έφυγε από την Θεσσαλονίκη σε σχετικά νεαρή ηλικία περίπου 27 ετών και τράβηξε να πάει εκεί όπου τον είχε καλέσει ο Θεός. Στο δρόμο, στα χωριά που συναντούσε δίδασκε ως άλλος απόστολος τους απελπισμένους χριστιανούς να φυλάγουν την πίστη τους.

Φθάνοντας ο Άγιος Νικάνωρ στο όρος Καλλίστρατου και βλέποντας το ήσυχο μέρος ο άγιος έλαβε εσωτερική πληροφορία από τον Κύριο ότι εδώ θα είναι η ασκητική του παλαίστρα. Δόξασε τον Θεόν και άρχισε να επιδίδεται σε ασκητικούς αγώνες. Πέρασαν 16 ολόκληρα χρόνια σκληρού αγώνα με την σάρκα και τους δαίμονες. Αγρυπνίες, νηστείες, κόπους για την αγάπη του Χριστού. Σιωπή, έλλειψη ανθρώπινης παρηγοριάς τον έκανα δοχείο του Άγιου Πνεύματος. Κατόπιν ίδρυσε τη Μονή μεταμορφώσεως του Σωτήρα Χριστού ή Ζάβορδας.

Το ασκηταριό του σώζεται μέχρι σήμερα.

Την Ιερά Μονή ίδρυσε εξ αποκαλύψεως του ιδίου του Χριστού αφού βρήκε εικόνα του Σωτήρος Χριστού κρυμμένη από την εποχή της εικονομαχίας.

Η φήμη του απλώθηκε παντού όπως του είχε πει ο Κύριος. Πλήθος ανθρώπων από τη γύρω περιοχή έτρεχε στο μοναστήρι να ευλογηθεί από τον άγιο ν΄ ακούσουν την ψυχοσωτήρια διδασκαλία το και να θεραπευτούν αφού πολλά ήταν τα θαύματα που έκανε ο όσιος. Ό Άγιος αφού έζησε ενάρετα και αγγελικώς ήρθε ο καιρός να μεταβεί στην άλλη ζωή την αιώνια και αληθινή. Προγνώρισε το θάνατό του και κάλεσε γύρω του μοναχούς και λαϊκούς τους ευλόγησε τους συμβούλεψε και παρέδωσε το πνεύμα του στο Λυτρωτή μας Χριστό στις 7 Αυγούστου 1549 μ.Χ. Οι μοναχοί της Μονής θρήνησαν τον άγιο που τους παρηγορούσε και τον έθαψαν σε παρεκκλήσι της Μονής. Από τότε το αγιασμένο Λείψανο του τελεί ως τα σήμερα πολλά θαύματα.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Νίκης εἴληφας, ἄφθαρτον στέφος, πάτερ ὅσιε, παρὰ τοῦ Κτίστου, τῶν σῶν ἀγώνων ἀντάξιον ἔπαθλον· τὴν γὰρ πατρίδα λιπὼν τὴν ἐπίγειον, τῆς οὐρανίου οἰκήτωρ γεγένησαι· ὅθεν πάντες σὲ πίστει καὶ πόθῳ γεραίρομεν· χαίροις Νικάνορ, Ὁσίων ὁμόσκηνε.




Οπτικοακουστικό Υλικό
media
Ιερά Μονή Οσίου Νικάνωρ




Διάφορα Αρχεία
Ακολουθία Οσίου Νικάνορος του Θαυματουργού




Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός
Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός

Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός
Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός

Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός
Όσιος Νικάνωρ ο θαυματουργός

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ

Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ
Άποψη της Ιεράς Μονής του Αγίου Νικάνωρ





Παραπομπές

Άγιος Δομέτιος ο Πέρσης και οι δύο μαθητές του

Ὑπὲρ τὰ πάντα σοι συναθλεῖν ἐκ λίθων,
Μύστας Πάτερ σούς, ἐξεπαίδευσας τάχα.
Σὺν δυσὶν ἑβδομάτῃ Δομέτιος ἐλεύσθη μύσταις.
Βιογραφία
Ο Oσιομάρτυρας Δομέτιος ήταν Πέρσης και έζησε στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Διδάχθηκε τη χριστιανική πίστη από κάποιο χριστιανό, που ονομαζόταν Άβαρος. Όταν το έμαθαν αυτό οι άνθρωποι του σπιτιού του, εξεγέρθηκαν εναντίον του και ο Δομέτιος αναγκάσθηκε να τους εγκαταλείψει. Κατέφυγε στην πόλη Νίσιβη στα βυζαντινά σύνορα, οπού κλείστηκε σε κάποια μονή. Αναχώρησε, όμως, κι από κει, για να έλθει στη Θεοδοσιούπολη, στη μονή Σεργίου και Βάκχου, όπου ο Δομέτιος καλλιέργησε σε μεγάλο βαθμό τις αρετές του Ευαγγελίου. Ο προϊστάμενος της μονής Ουρβέλ, βλέποντας την πνευματική ανωτερότητα του Δομετίου, θέλησε να τον κάνει πρεσβύτερο. Αλλά ο αγώνας του Δομετίου δεν ήταν πως θα αρπάξει αξιώματα, αλλά πως θα τα αποφύγει. Διότι έμαθε από τον Κύριο του Ιησού Χριστό, να είναι «ταπεινός τη καρδία» που σημαίνει, ταπεινός στο φρόνημα και την εσωτερική διάθεση. Γι' αυτό και έφυγε στα όρη και ζούσε μέσα σε μια σπηλιά με δύο μαθητές του. Όταν κάποτε περνούσε από 'κει ο Ιουλιανός ο Παραβάτης, διέταξε να τον σκοτώσουν. Οι στρατιώτες του Ιουλιανού βρήκαν το Δομέτιο και τους μαθητές του να ψάλλουν μέσα στη σπηλιά, όπου τους φόνευσαν με λιθοβολισμό.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τὸν τῆς χάριτος λόγον εἰσποιησάμενος, πυρσολατρῶν τᾶς τερθρείας ἀπεποιήσω σοφῶς, τῷ Χριστῷ ἀνατεθεῖς Πάτερ Δομέτιε, καὶ ἐν ἀθλήσει ἀκλινής, ὡς ὁσίων μιμητής, ἐδείχθης Ὁσιομάρτυς, διὸ σὲ ὕμνοις τιμῶμεν, σὺν φοιτητῶν σου τὴ δυάδι σοφέ.




Οπτικοακουστικό Υλικό
media
Ακούστε το απολυτίκιο!

Η άγνοια Θεού



ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ 13 Στίχοι 1-9
Ανόητοι και ευτελείς κατά βάθος είναι οι άνθρωποι, στους οποίους επικρατεί άγνοια Θεού και οι οποίοι δεν κατόρθωσαν από τα δρώμενα ωραία δημιουργήματα να γνωρίσουν τον ένα και μόνον υπάρχοντα Θεόν, και, επειδή δεν πρόσεξαν τα έργα του, δεν πίστευσαν στον καλλιτέχνη της δημιουργίας Αλλά θεώρησαν θεούς, κυβερνήτας και άρχοντας του κόσμου, το πυρ η τον άνεμο η τον λεπτό και ευκίνητο αέρα η τους κύκλους των αστέρων η το ορμητικό νερό, η τους φωστήρας του ουρανού, τον ήλιο και την σελήνη. Εάν μεν, λοιπόν, οι ειδωλολάτρες τερπόμενοι από την ωραιότητα των δημιουργημάτων αυτών τα θεώρησαν ως θεούς, ας μάθουν πόσον καλύτερος και ανώτερος είναι ο κυρίαρχος και δημιουργός αυτών· διότι η πηγή και η αιτία του κάλλους, ο Θεός, δημιούργησαν αυτά. Εάν δε η δύναμις και η δραστηριότης αυτών τους κατέπληξε, ας εννοήσουν από τα δημιουργήματα αυτά πόσον απείρως ισχυρότερος είναι εκείνος, που τα κατασκεύασε. Διότι από το μεγαλείον και την καλλονή των δημιουργημάτων ανάγεται κανείς εις την θεώρησιν του Θεού, κατ' αναλογία. Αλλά όμως η μορφή και η κατηγορία εναντίον αυτών των ειδωλολατρών είναι μικρά, διότι αυτοί αναζητούντες και θέλοντες να εύρουν τον Θεόν πλανώνται. Εν τούτοις είναι ένοχοι και ασύγγνωστοι, διότι ζώντες ανάμεσα εις τα θαυμαστά έργα του Θεού τα διερευνούν και πείθονται με τα ίδια των τα μάτια, ότι είναι καλά και ωραία αυτά, που βλέπουν. Ώστε και αυτοί οι ίδιοι δεν είναι άξιοι πλήρους συγγνώμης δια την απιστία των. Διότι εάν κατώρθωσαν τόσον πολύ να προχωρήσουν εις γνώσιν, ώστε να δύνανται να γνωρίσουν τον κόσμον, πόσον ευκολώτερα και ταχύτερα θα έπρεπε να έχουν εύρει τον Δημιουργό του κόσμου;

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ Πρωτοπρεσβυτέρου Μιχαήλ Μεγαγιάννη




<< Ούτος εστί ο Υιός μου ο Αγαπητός εν ω ευδόκησα αυτού ακούεται>>.
Αγαπητοί συγχωριανοί  αγαπητοί συμπατριώτες από τα γύρω χωριά μας και πνευματικά μου παιδιά  Χρόνια Πολλά, σήμερα η Αγία του Χριστού Εκκλησία χαρμονικώς εορτάζει την ανάμνηση της θείας Μεταμορφώσεως του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού μας.
Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος Ιησού Χριστού μας δείχνει την λαμπρότητα όπου ο κύριος μας θα έλθει την φοβερά ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του.
Στο Ιερόν Ευαγγέλιον ο Ευαγγελιστής Ματθαίος λέει:
<< Τω καιρώ εκείνω παραλαμβάνει ο Ιησούς τον Πέτρον τον Ιάκωβον, και τον Ιωάννην τον αδελφόν αυτού και έρχονται εις όρος υψηλόν κατ’ ιδίαν>>.
Ποιον καιρό τους παρέλαβε ;
Τους παρέλαβε όταν πλησίαζε το πάθος του.
40 ημέρες προ του πάθος του τούτο το έκανε διότι οι μαθητές του θα τον έβλεπαν εις το συνέδριο να δικάζεται, να μαστιγώνεται, να τον υβρίζουν, να τον κατηγορούν εις θάνατον, να τον συκοφαντούν ψευδά να τον  σταυρώνουν επί του σταυρού ως κακούργο, και να τον αποθέτουν εις τάφο ως άνθρωπον.
Για τον λόγο αυτό ως άνθρωποι οι μαθητές του κυρίου για να μην δειλιάσουν εις την πίστην τους, για να μην χάσουν την αγάπη τους προς τον κυριον μας και κυρίως για να θυμούνται την σημερινή ημέρα  δηλαδή την δοξαν της θεότητος του Ιησού Χριστού , αλλά πιο πολύ για να μείνουν ακλόνητοι στην διδασκαλεία του Ιησού Χριστού, έγινε η Μεταμόρφωση του κυρίου μας.
Γιατί ο κύριος μας πήρε μόνο τρεις μαθητές του και όχι όλους τους μαθητές εις το όρος του Θαβώρ ;
Διότι ο Πέτρος ήταν ο πρώτος εκ των μαθητών που πίστευσε στον κυριον μας και ο πρώτος που τον ονόμασε Υιόν του θεού του ζώντος.
Ο Ιωάννης ήταν ο Αγαπητός μαθητής του κυρίου μας και παρθένος και φρόνιμος .
Και ο Ιάκωβος ήταν ο πρώτος που θα έπινε το πικρό ποτηριο του μαρτυρικού θανάτου δια τον Ιησουν Χριστόν ως μάρτυρας.
Αλλά κυρίως διότι γνώριζε ο κύριος μας ως παντογνώστης ότι αυτοί οι τρεις μαθητές θα ήταν οι μόνοι που θα τον ακολουθούσαν μετά την σύλληψη του και θα έβλεπαν από κοντά όλο τα πάθος του κυρίου μας.
Άφησε του υπόλοιπους 9 μαθητές μαζί με τον Ιούδα Γιατί ο μόνος που δεν έπρεπε να δει την θεότητα του κυρίου μας ήταν ο προδότης αλλά και για να μην κάνει εξαίρεση ο κύριος μας Άφησε και τους υπόλοιπους μαζί με τον Ιούδα.
Τι έγινε στο όρος Θαβώρ Αγαπητοί μου, εκεί ο κύριος μας μετεμορφώθει έμπροσθεν των μαθητών του το πρόσωπο του κυρίου μας έλαμψε όπως ο ήλιος, τα ιμάτια του (τα ρούχα του) έγιναν λευκά όπως το φως.
Ο κύριος μας από φτωχός και απλός που φαινόταν πριν τώρα παρουσιάζει στους μαθητές του την θεότητα του.
Και αμέσως παρουσιάζονται ενώπιον του κυρίου μας οι Προφήτες Μωυσής και Ηλίας και αρχίζουν να συζητούν μαζί με τον κυριον μας.
Οι μαθητές του κυρίου μας όταν είδαν όλο αυτό το μεγάλο γεγονός ξέχασαν τα εγκώσμια και ζήτησαν από τον κυριον μας να φτιάξουν τρεις σκηνές μια για τον Ιησουν μιαν δια τον Μωυσήν και μια δια τον Ηλίαν και να παραμείνουν εκεί.
Και ενώ έλεγαν όλα αυτά οι μαθητές τότε φωτεινή Νεφέλη σκέπασε αυτούς και η φωνή του πατρός ακούσθηκε από την Νεφέλη λέγουσα:
<< Ούτος εστί ο Υιός μου ο Αγαπητός εν ω ευδόκησα αυτού ακούεται>>.
Εδώ βλέπουμε ότι παρουσιάζεται για δευτέρα φορά το τρισυπόστατον της θεότητος.
Α)Ο Πατήρ ακούγεται δια της φωνής.
Β)Ο Υιός Μεταμορφώνεται.
Γ)Και το Άγιο Πνεύμα μέσω της Νεφέλης.( στο βάπτισμα ως περιστερά εδώ ως Νεφέλη.)
Μόλις τα είδαν και τα άκουσαν όλα αυτά οι μαθητές του κυρίου μας φοβήθηκαν πολύ και έπεσαν κάτω πρηνείς.
Τότε ο κύριος λέει προς τους μαθητές του:<< εγερθείτε και μη φοβείσθε>>.
Και οι μαθητές όταν εγέρθησαν είδαν μόνο τον Ιησουν Χριστον.
Αληθεια πως εγνώριζαν οι μαθητές ότι οι Προφήτες ήταν ο Μωυσης και ο Ηλίας Γιατί ο κύριος μας τους προσφώνησε με τα ονόματα τους.
Ο Μωυσης έλεγε προς τον κυριον μας:
<< Δοξάζω σε Χριστέ μου όπου συ με έστειλες και έλεγξα τον Φαραώ, συ μας έθρεψες 40 έτη στην έρημο με το μάννα, συ μου έδωσες τον νόμο σου γραμμένων εις πλάκας και συ μετεμορφώθεις τώρα ενώπιον μας ως αληθινός θεός>>.
Ο Ηλίας έλεγε προς τον κυριον μας:
<< Δοξάζω σε Χριστέ μου ότι δια το όνομα σου ήλεγξα τον παράνομο Αχαάβ , συ άκουσες την προσευχή μου και δεν έβρεξες τρία έτη και έξι μήνες , συ με πρόσταξες να κατασφάξω τους 50ηκοντα  Ιερείς της αισχύνης, συ εις τον ουρανό με ανέβασες με πύρινο άρμα σε Δοξάζω βασιλέα των ουρανών Ιησού Χριστέ μου.>>.
Το ότι Αγαπητοί μου ο κύριος μας ηθέλησε να παρουσιάσει στους μαθητές του τους Προφήτες μας δείχνει ότι είναι ο εξουσιαστής των πάντων  και του ουρανού και της γης αλλά και του κάτω κόσμου του άδου.
Εκκάλεσε τον Μωυσήν από τον Άδη για να δείξει ότι είναι εξουσιαστής του κάτω κόσμου του Άδου.
Εκκάλεσε τον Ηλίαν από τον ουρανό για να δείξει ότι είναι ο εξουσιαστής των ουρανίων.
Και Εκκάλεσε τους μαθητές του εις την Μεταμόρφωση του εδώ στην γη για να δείξει σε όλους μας ότι είναι ο εξουσιαστής της γης.
Αγαπητοί μου πόσο μεγαλείο έχει η σημερινή ημέρα για ολην την ανθρωπότητα, για όλη την Αγια του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία .
Αληθεια πόσο μεγαλείο έχει η πίστη μας αλλά δυστυχώς την ξεχνάμε και πολλές φορές την ποδοπατάμε για υλικά οφέλη .
Αυτό το λάθος κάνει πολλές φορές ο άνθρωπος ανταλλάσσει τον Χριστον και την πίστη του για τίτλους για δόξες για χρήματα αλλά ο κύριος μας βλέπει και καταγράφει τα πάντα και τους πάντες και η κρίση του είναι τόσο αυστηρή και τόσο δίκαια δια όλους μας.
Σας καλώ και σας παρακαλώ όλους και όλες με τίποτα και για τίποτε στον κόσμο όλο μην προδώσετε τον κυριον μας και θεον μας, η πίστη μας δεν ανταλλάσσεται ούτε με τίτλους ούτε με δόξες ούτε με χρήματα ούτε με άνετη ζωή, ούτε με πλούσια ενδύματα ούτε με ωραία αμάξια, ούτε με πρόσκαιρες απολαύσεις .
Η πίστη μας στην ορθοδοξία θέλει Αγωνιστές χωρίς φόβο θέλει Μάρτυρες όπου θα ομολογούν ότι Πιστεύω εις έναν θεον Πατέρα παντοκράτορα .
Και κυρίως θέλει όλους εμάς να συγχωρούμε και να προσπαθούμε να δείξουμε στον άλλο τον δρόμο της αληθείας που δεν είναι άλλος από την ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ εκτός της εκκλησίας μας τίποτα δεν ζει όλα πεθαίνουν.
Εύχομαι σε όλους και όλες εκεί ψηλά να βρεθούμε όλοι μας ενώπιον του κυρίου και θεού μας Ιησού Χριστού ίνα έχουμε καλήν απολογία.
Χρόνια Πολλά και καλά εις πάντες.

ΑΜΗΝ

Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Μεγαγιάννης

Θωρακισμένη ψυχή με προσευχές


πηγή


undefined

Κανένα ἀπό ἐκεῖνα που συντελοῦν εἰς τήν εὐσέβειαν δέν μπορεῖ νά εἰσέλθῃ εἰς ψυχήν πού εἶναι ἔρημος ἀπό προσευχήν καί ἀπό δέησιν· ἀλλά ὡσάν πόλις ἀνοχύρωτος εὔκολα μπορεῖ νά ὑποταχθῆ εἰς τούς ἐχθρούς ἀπό ἔλλειψιν κάθε ἐμποδίου. Τό ἴδιο λοιπόν καί ψυχήν, πού δέν εἶναι ὀχυρωμένη μέ προσευχές, εὔκολα ὁ διάβολος τήν ὑποτάσσει καί τήν γεμίζει μέ εὐκολίαν μέ κάθε ἁμαρτίαν.
Κατ’ ἀρχήν, ὅταν ἰδῆ ψυχήν θωρακισμένην μέ προσευχές δέν τολμᾶ νά τήν πλησιάσῃ.

Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος

Σε εξέλιξη ο διωγμός του Χριστιανισμού από τη Νέα Τάξη



Oταν θα έρθει η δική μας βασιλεία θα απαγορεύσουμε όλες τις θρησκείες εκτός από την δική μας". Η συγκεκριμένη ρήση είναι παρμένη από τα πρωτόκολλα των σοφών της Σιών. Ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι χριστιανοί φανερώνει και το Σιωνιστικό υπόβαθρο της ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ.

Ας δούμε κάποια στοιχεία  ....Νιγηρία ανηλεής διωγμός των χριστιανών από τους φανατικούς Ισλαμιστές της οργάνωσης Μπόκο Χαράμ. Διασκορπισμένα μέλη και καμένα πτώματα παντού σ όλη την χώρα. Αίγυπτος ,Τυνησία , Συρία ....Παντού όπου επικράτησε η λεγόμενη «Αραβική Άνοιξη» δηλαδή χρηματοδοτούμενες από ΗΠΑ, εξεγέρσεις πρακτόρων ,έχουμε το ίδιο σκηνικό διωγμού των χριστιανών από τους Ισλαμιστές.



Αρκετά βίντεο έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέσω Ίντερνετ. Βίντεο που τα Νέοταξίτικα ΜΜΕ αποκρύπτουν γιατί είναι αποδείξεις της συνεχιζόμενης σφαγής των χριστιανών και καταστροφής των χριστιανικών μνημείων ειδικά στην Συρία. Φυσικά για αυτά τα γεγονότα δεν θα υπάρξει καμιά ΜΚΟ αριστερών δουλοπάροικων του Σόρος να διαμαρτυρηθεί.

Ερχόμαστε τώρα στον «πολιτισμένο κόσμο». Ευρώπη και ΗΠΑ. Εδώ ο διωγμός είναι ήπιος για την ώρα και έχει να κάνει με την πολιτική ορθότητα. Εικόνες που κατεβαίνουν από Δημόσια κτήρια και σταυροί που απαγορεύονται, σχολεία στα οποία επιβάλλεται στους μαθητές να προσεύχονται με στίχους από το κοράνι και άλλα τέτοια....
Πρόσφατα σε σχολείο της Αγγλία υποχρεώθηκαν οι μαθητές να προσευχηθούν με ισλαμικό τρόπο μέσα σε ένα από τα πολλά τζαμιά που υπάρχουν στην χώρα. Σε άλλα σχολεία της χώρας έχει απαγορευτεί το χοιρινό στις καντίνες ώστε να συμβαδίζουν τα σχολεία με τα Ισλαμικά έθιμα ενώ κάθε θρησκευτική εικόνα η σταυρός έχει αποσυρθεί για να μην προσβάλλονται υποτίθεται οι μουσουλμάνοι μαθητές. Καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει σε λίγο και στην χώρα μας....

Η πολιτική ορθότητα των μισθοδοτούμενων από τη Νέα Τάξη "προοδευτικών" έφθασε σε τέτοιο βαθμό θράσους ώστε να απαιτεί την σύλληψη ιερέων που αντιστέκονται στον γάμο των ομοφυλόφιλων με την κατηγορία του ρατσιστικού μίσους !

Βεβαίως και το Ισλάμ είναι μια αντισιωνιστική θρησκεία. Όμως κανένας από τους σιωνιστές νεοταξίτες δεν έχει βαλθεί να εξοντώσει ( πρώτα ηθικά και ύστερα ποιος ξέρει;) τους ισλαμιστές.

Κανένα "μυστικό" υποτίθεται κείμενο της Ισλαμικής θρησκείας δεν ανακαλύπτεται όλως τυχαίως ώστε να ανατρέψει την ιστορία του Ισλάμ .Αυτό γίνεται μόνο στους χριστιανούς που πρέπει κάθε τόσο να απολογούνται για ψευδή κείμενα που έχουν γραφτεί αιώνες μετα από την ζωή του Χριστού. Τελευταίο χτύπημα το ψευτοευαγγέλιο του Βαρνάβα που λανσάρουν οι Τούρκοι.

Προφανώς το Ισλάμ για την Νέα Τάξη θεωρείται εύκολος αντίπαλος για μετά την καταστροφή του Χριστιανισμού του οποίου το βαθύτερο νόημα είναι εμπόδιο για αυτούς. Μαντέψτε τι άλλο απεχθάνεται η Νέα Τάξη. Την ουσία του Ελληνισμού, και τα δύο μαζί διδάσκουν την ελευθερία του φρονήματος και της επαφής με το Θείο. Ιδιότητες που αν μείνουν ζωντανές Παγκόσμια Χούντα δεν γίνεται. Για αυτό το λόγο δεν τους ενδιαφέρει να χτυπήσουν τον Αμερικανισμό, ή τον Ιταλισμό, η τον Γερμανισμό, η ελευθερία του φρονήματος υπάρχει μόνο στον Ελληνισμό.
ΘΈΛΟΥΝ να μείνει μόνο η δικιά τους θρησκεία ζωντανή. Ποιά ειναι αυτή; "Και ειδον εκ της θαλασσης θηριον αναβαινον, εχον κερατα δεκα και κεφαλας επτα, και επι των κερατων αυτου δεκα διαδηματα, και επι τας κεφαλας αυτου ονομα[τα] βλασφημιας." Στην χριστιανική γλώσσα η θάλασσα αποτελεί το σύμβολο ενός πλήθους διαφορετικών ανθρώπων. “…Τὰ ὕδατα … λαοὶ καὶ ὄχλοι εἰσὶ καὶ ἔθνη καὶ γλῶσσαι” Αποκάλυψη 17:15. Κατ’ αντιστοιχία, αυτό το μοναδικό βασίλειο ή εξουσία, προήλθε από τη θάλασσα, σημαίνοντας ότι προήλθε από ένα μέρος στον κόσμο το οποίο είναι πυκνοκατοικημένο με ανθρώπους πολλών εθνικοτήτων. Αν σας θυμίζει την Ε.Ε απλή συμπτωση.

Ένα μόνο πράγμα φοβίζει τη ΝΤΠ. Οτι η προπαγάνδα της έχει ραγίσει και από το θόρυβο που προκαλεί είναι πλέον αντιληπτή .

Γέροντας Νικοδήμος Μακρής:"Το κακό πνεύμα, που πολεμεί τον άνθρωπο, είναι μισάνθρωπο και μισόκαλο"





Ή καλύτερη και ή πιο ευάρεστη δοξολογία και ευχαριστία στο Θεό είναι, να είναι ό χριστιανός σε όλη του τη ζωή συνεπής ως χριστιανός και να μην επιτρέπει στον εαυτόν του την παράβαση των αγίων εντολών.

Το κακό πνεύμα, που πολεμεί τον άνθρωπο, είναι μισάνθρωπο και μισόκαλο. Μισεί τον άνθρωπο και το καλόν, επειδή εκείνο εξέπεσε από τη χάρη του Θεού. Γι' αυτό προσπαθεί να πάρη τον άνθρωπο με το μέρος του, να τον κάνη όμοιο με αυτόν, οπότε, έτσι τον κάνει καί σύντροφο Του.

Είναι γνωστόν όμως, ότι ό άνθρωπος είναι παιδί του Θεού και όταν ακόμη αμαρτάνει, αρκεί μόνο να συνέρχεται από την αμαρτία και να ζητά το έλεος του Θεού, όπως συμβουλεύει ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος, αυτός ό μεγάλος κήρυκας της μετανοίας, λέγοντας επιγραμματικά: "Οσάκις πίπτεις ανάστα και βόησον, ελέησαν με ό Θεός, ελέησόν με".

Όταν, λοιπόν, ό άνθρωπος κάνει, όπως τον συμβουλεύει ό άγιος, τότε, ειρηνεύει και έχει και χαρά, διότι ό Θεός του έδωσε περιθώριο μετανοίας.

Προσέχει στο υπόλοιπο της ζωής του να μη ξαναπέσει πάλι στις παγίδες του διαβόλου. Αλλά και αν πάλι επιτρέψει ό Θεός να αμαρτήσει, πάλι πρέπει να κάνη το ίδιο, δηλ. να μετανοήσει, έφ' όσον βέβαια, βρίσκεται ακόμη στη ζωή. Και πάλι ή ειρήνη και ή χαρά με τη μετάνοια του επιστρέφει σ' αυτόν.

Πάλι συμφιλιώνεται με το Χριστό, πάλι ό Χριστός δίνει τη χάρη Του και πάλι ό άνθρωπος λούζεται στο φως Του το ιλαρό και αληθινό.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...