Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Νοεμβρίου 02, 2012

Γέρων Παϊσιος: Γιατί θυμώνουμε


- Γέροντα, εγώ νομίζω ότι δεν θυμώνω, αλλά απλώς νευριάζω.

- Πώς γίνεται αυτό, βρε παιδί; Αν νευριάζης, πρέπει να εξετάσες να δεις μήπως έχεις το πάθος του θυμού. Άλλο αν κάποιος νευριάσει και πει καμμιά κουβέντα, επειδή είναι νευριασμένος ή έχει κάποιο πρόβλημα, έναν πόνο κ.λπ.
Τότε «καλημέρα» να του πει ο άλλος , «δεν με παρατάς κι εσύ!» – μπορεί να του απαντήσει. Μα καλά, «καλημέρα» του είπε∙ δεν του είπε κάτι κακό. Αυτός όμως είναι κουρασμένος, έχει τον πόνο του, γι’ αυτό αντιδρά έτσι. Βλέπεις, και το πιο υπομονετικό γαϊδουράκι, όταν το παραφορτώσεις, θα κλωτσήσει.

- Γέροντα, όταν δεν είμαι συμφιλιωμένη με τον εαυτό μου, μου φταίει το καθετί και αντιδρώ.

- Αν δεν είσαι συμφιλιωμένη με τον εαυτό σου , αυτό σημαίνει ότι έχεις μια πνευματική αδιαθεσία και είναι φυσικό μετά να αντιδράς. Όπως, όταν κάποιος είναι σωματικά άρρωστος, χάνει καμμιά φορά την υπομονή του και κουράζεται λ.χ. να ακούει τους άλλους να μιλάνε, έτσι και όταν δεν είναι σε καλή πνευματική κατάσταση, του λείπει η εγρήγορση, η υπομονή , η ανεκτικότητα.

- Τι φταίει, Γέροντα, που θυμώνω με το παραμικρό;

- Φταίει που πιστεύεις ότι πάντοτε φταίνε οι άλλοι. Ο θυμός σ’ εσένα ξεκινάει από τους αριστερούς λογισμούς που βάζεις για τους άλλους. Εάν βάζεις δεξιούς λογισμούς, δεν θα εξετάζεις τί σου είπαν ή πώς σου το είπαν, θα παίρνεις το βάρος επάνω σου και δεν θα θυμώνεις.

- Όμως, Γέροντα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι πάντοτε φταίω εγώ.

- Φαίνεται, υπάρχει μέσα σου κρυφή υπερηφάνεια. Να προσέχεις, γιατί ο θυμός έχει μέσα δικαιολογία, υπερηφάνεια, ανυπομονησία, αναίδεια.

- Γέροντα, γιατί σήμερα οι άνθρωποι νευριάζουν τόσο εύκολα;

- Τώρα και οι μύγες νευριάζουν! Έχουν πείσμα, θέλημα!… Παλιά, αν τις έδιωχνες, έφευγαν. Τώρα, επιμένουν… Είναι όμως αλήθεια ότι και μερικά επαγγέλματα σήμερα όχι μόνο δεν βοηθούν για την ψυχική ηρεμία, αλλά και τον εκ φύσεως ήρεμο άνθρωπο μπορεί να τον κάνουν νευρικό.

- Γέροντα, εγώ όταν ήμουν στον κόσμο, θύμωνα πολύ∙ τώρα στο μοναστήρι γιατί δεν θυμώνω;

- Πολλές φορές ,από μερικές εξωτερικές αφορμές αγανακτεί ο άνθρωπος και ξεσπά, επειδή δεν αναπαύεται με αυτό που κάνει και θέλει κάτι άλλο. Αυτές όμως οι αντιδράσεις είναι εξωτερικές σκόνες που φεύγουν, όταν βρει ο άνθρωπος αυτό που τον αναπαύει.

Όταν ο Γέροντας Παϊσιος ρωτήθηκε για τον «Αρμαγεδδών»


Όταν ο Γέροντας Παϊσιος ρωτήθηκε για τον «Αρμαγεδδών»



Το παρακάτω κείμενο αποτελεί άλλη μια απόδειξη για το πόσο κοντά είμαστε...
Σήμερα, 25 χρόνια μετά, τα λόγια του Γέροντα έχουν ξεκινήσει να επαληθεύονται, αφού ο μεγαλύτερος ποταμός της Μέσης Ανατολής στερεύει και συρρικνώνεται μέρα με τη μέρα.
Γ.Θ.

25 Χρόνια πριν...
Ρώτησα μια μέρα του έτους 1987 τον Γέροντα για το μελλοντικό παγκόσμιο πόλεμο, εκείνον που ονομάζεται "Αρμαγεδών" και που τον αναφέρουν οι Γραφές.

Με πατρικό ενδιαφέρον μου ανέφερε διάφορα σχετικά στοιχεία. Θέλησε, μάλιστα, να προχωρήσει περισσότερο, αποκαλύπτοντας ορισμένες ενδείξεις που θα μας πιστοποιήσουν ότι πράγματι βρισκόμαστε στην γενεά του Αρμαγεδώνος.

Είπε, λοιπόν:
"Όταν ακούσετε ότι τα νερά του Ευφράτη τα κόβουν από ψηλά οι τούρκοι με φράγματα, και τα χρησιμοποιούν για αρδευτικά έργα, τότε να ξέρετε ότι ήδη έρχουμε μπει στην ετοιμασία του μεγάλου εκείνου πολέμου και κατ' αυτόν τον τρόπο ετοιμάζεται η οδός για τις μύριες μυριάδων στρατού των από ανατολών ηλίου, που αναφέρει η Αποκάλυψη. Μέσα σ' όλη την ετοιμασία είναι και τούτο: Πρέπει να 'χει στερέψει ο ποταμός Ευφράτης, για να μπορέσει να περάσει έτσι ο πολυάριθμος στρατός. Αν και - γελούσε ο Γέροντας σ' αυτό το σημείο - διακόσια εκατομμύρια Κινέζοι, όταν φτάσουν εκεί, από ένα κύπελλο νερό να πιουν, πάει, τον άδειασαν τον Ευφράτη!

Πληροφορήθηκα ότι ο Στρατός της Κίνας αυτή την στιγμή είναι διακόσια εκατομμύρια, δηλαδή ο συγεκριμένος αριθμός, που γράφει ο Άγιος Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Μάλιστα οι Κινέζοι κατασκευάζουν κι ένα δρόμο, τον οποίο αποκαλούν "θαύμα της εποχής". Το πλάτος του είναι τόσο ώστε να προχωρούν άνετα χίλιοι στρατιώτες παρατεταγμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο. Κι αυτή την στιγμή τον έχουν φτάσει ως στα σύνορα των Ινδιών.

Θέλει, όμως, πολλή προσοχή και νου φωτισμένο και καθαρό, για να μπορούμε να διακρίνουμε τα σημεία των καιρών, επειδή κατά κάποιο τρόπο γίνονται όλα έτσι, ώστε να μην μπορούν να τα διακρίνουν όσοι δεν φροντίζουν για την καθαρότητα της καρδιάς τους, με αποτέλεσμα να πλανώνται εύκολα.

Να ευχαριστείς κάθε μέρα και μ’ όλη σου την καρδιά το Θεό.(Αγ. Ιωάννου της Κρονστάνδης)


πηγή


Όταν προσεύχεσαι στο σπίτι το βράδυ ή το πρωί, ή στην εκκλησία την ώρα της θείας λειτουργίας, φρόντισε να είσαι επιμελής στο έργο σου αυτό και να προσπαθείς μ’ όλη σου την καρδιά να δοξολογείς το Θεό. Ο Κύριος κι η Παναγία Μητέρα Του θα σε φωτίσουν και θα βάλουν στην καρδιά σου κάποια φωτεινή ιδέα για τον τρόπο που θα το κατορθώσεις αυτό. Αν θέλεις να συνθέσεις κάποια ομιλία ή κήρυγμα και δεν ξέρεις τί να γράψεις, επειδή δεν έχεις «ύδωρ ζων» στην καρδιά σου, δεν έχεις παρά να το ζητήσεις με πίστη στην προσευχή σου. Ο Κύριος κι η Παναγία Μητέρα Του θα σου υποδείξουν το θέμα για το κήρυγμα και θα φωτίσουν το νου και την καρδιά σου για να το αναπτύξεις.
Να ευχαριστείς κάθε μέρα και μ’ όλη σου την καρδιά το Θεό που σου έδωσε ζωή «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή» Του, μια λογική, ελεύθερη κι αθάνατη ζωή. Να ευχαριστείς ιδιαίτερα το Θεό που σε αποκατάστησε και σε οδηγεί πάλι στην αιώνια ζωή, μετά την πτώση και καταδίκη σου στον αιώνιο θάνατο. Κι αυτό το έκανε όχι με την παντοδυναμία Του, αλλά με το να παραδώσει σε θάνατο το Μονογενή Του υιό για τη σωτηρία μας. Να Τον ευχαριστείς ακόμα που καθημερινά χαρίζει ζωή σε σένα, αν και αμαρτάνεις αμέτρητες φορές με την ελεύθερη βούλησή σου και βαδίζεις από τη ζωή στο θάνατο. Κι αυτό το κάνει με το που θα πεις «Πάτερ, ήμαρτον εις τον ουρανόν και ενώπιον σου» (Λουκ. ιε’ 18). Να Τον ευχαριστείς που σε έκανε καλά από την αρρώστια σου, μ’ όλο που εκτίθεσαι ασύνετα στους κινδύνους και τις αρρώστιες, που είναι προάγγελοι του θανάτου. Να Τον δοξολογείς που διορθώνει τα σφάλματά σου και δε σου στερεί την επίγεια ζωή, γιατί ξέρει πόσο την αγαπάς και γιατί δεν είσαι ακόμα έτοιμος για τη μέλλουσα, την αιώνια ζωή. Να Τον ευχαριστείς για όλα τα μέσα που σε στηρίζουν στη ζωή, για όλες τις χαρές μα και για τις θλίψεις της ζωής. Τα πάντα προέρχονται από Εκείνον, τον Πανεύσπλαχνο Πατέρα. Όλα πηγάζουν από την Πρωταρχική Πηγή της Ζωής, που μοιράζει και χαρίζει ζωή σε όλους.
Άνθρωπος ευγενικός και καλλιεργημένος λογαριάζεται εκείνος που σκορπάει γενναιόδωρα και αγαπητικό τα αγαθά και τα χαρίσματά του σε όλους, που χαίρεται όταν του δίνεται η ευκαιρία να κάνει το καλό και να ευχαριστεί τους άλλους, χωρίς να περιμένει καμιά ανταπόδοση. Άνθρωπος ευγενικός και καλλιεργημένος λογαριάζεται εκείνος που δεν είναι φαντασμένος, που δεν ξιπάζεται σε εκείνους που συχνάζουν κοντά του και ωφελούνται από τη γενναιοδωρία του, που δεν τους παραμελεί, που δεν τους υποτιμά στη σκέψη του, αλλά τους εκτιμά όπως την πρώτη φορά που τους συνάντησε ή και περισσότερο ακόμα. Τυχαίνει συχνά να κομπάζουμε και να υπερηφανευόμαστε μπροστά σε εκείνους που μας πλησιάζουν. Με το που τους συνηθίζουμε όμως νιώθουμε πως μας κουράζουν και τους περιφρονούμε, τους λογαριάζουμε για τίποτα. Πολύ συχνά τοποθετούμε κάποιον άνθρωπο στη συνείδησή μας πιο χαμηλά κι από ένα ζώο που αγαπάμε, ή κι από ένα αντικείμενο ακόμα.
Όταν προσευχόμαστε, που και που είναι καλό να λέμε και λίγα λόγια αυτοσχέδια, που να είναι γεμάτα πίστη κι αγάπη για τον Κύριο. Ας μη χρησιμοποιούμε πάντα τα λόγια των άλλων για να συνομιλούμε με το Θεό, ας μη παραμένουμε πάντα νήπια σε ό,τι έχει σχέση με την πίστη και την αγάπη μας για Εκείνον. Πρέπει να χρησιμοποιούμε και το μυαλό μας, να βγάζουμε κάτι κι από την καρδιά μας. Όταν χρησιμοποιούμε τα λόγια των άλλων συχνά τα συνηθίζουμε και ψυχραινόμαστε στην προσευχή. Πόσο ευάρεστο είναι στον Κύριο το ψιθύρισμα που βγαίνει κατευθείαν από μια καρδιά γεμάτη πίστη, αγάπη κι ευγνωμοσύνη! Είναι αδύνατο να το εκφράσει κανείς. Πρέπει μόνο να πούμε πως όταν προσευχόμαστε στο Θεό με δικά μας λόγια η ψυχή μας ριγά από χαρά, πυρπολείται ολόκληρη, ζωοποιείται, νιώθει μακάρια. Λίγα λόγια θα πεις, μα θα νιώσεις τέτοια ευλογία, όση δε θα ένιωθες αν έλεγες τις πιό μακρές και κατανυκτικές προσευχές των άλλων, αν τις προφέρεις από συνήθεια, χωρίς αμεσότητα.
Όταν ζητάς κάτι από τον Κύριο, να είσαι σίγουρος πως η εύσπλαχνη και γενναιόδωρη δεξιά Του είναι έτοιμη να σου χαρίσει τις δωρεές Του. Η δεξιά του Κυρίου είναι αυτή που έδωσε κι εξακολουθεί να δίνει τα αρίφνητα πλούτη Του σε όλους. Να λογαριάσεις ανόητες τις σκέψεις που σου σπέρνουν αμφιβολία για το αν θα λάβεις ή όχι εκείνο που ζήτησες. Αυτη εΐναι αφροσύνη, όμοια με εκείνην για την οποία γράφει ο Ψαλμωδός: «Είπεν άφρων εν καρδία αυτού· ουχ εστί Θεός» (Ψαλμ. ιγ’ 1). Όταν ζητάμε βοήθεια από κάποιον γενναιόδωρο άνθρωπο, φανταζόμαστε προκαταβολικά το χέρι του απλωμένο για να δώσει. Γιατί οι επίγειοι ευεργέτες ακολουθούν το παράδειγμα του Πανεύσπλαχνου Πατέρα κι είναι ελεήμονες και γενναιόδωροι, μας δίνουν αυτό που τους ζητήσαμε αμέσως, όπως έχει ειπωθεί: «Τίς εστίν εξ υμών άνθρωπος, ον εάν αιτήση ο υιός αυτού άρτον, μη λίθον επιδώση αυτώ; και εάν ιχθύν αιτήση, μη όφιν επιδώσει αυτώ; ει ουν υμείς, πονηροί όντες, οίδατε δόματα αγαθά διδόναι τοις τέκνοις υμών, πόσω μάλλον ο πατήρ υμών ο εν τοις ουρανοίς δώσει αγαθά τοις αιτούσιν αυτόν;» (Ματθ. ζ’ 9-11).
Όταν μέσα σου νιώθεις ένα πλάκωμα να επιμένει και την ολιγοπιστία να σε τυραννά, να ξέρεις πως στην καρδιά σου έχει θρονιαστεί ο εχθρός και περιπαίζει την άγνοιά σου, την αδυναμία σου και την αστάθειά σου στην πίστη. Πρέπει να καταδικάσεις αμέσως την αφροσύνη, την τύφλωση και την ολιγοπιστία σου, καθώς και την αγνωμοσύνη σου για τον προηγούμενο φωτισμό και τ’ αγαθά που έλαβες από το Θεό χάρη στην πίστη σου· τ’ αγαθά εκείνα που τώρα με την αμαρτωλή έμμονη στην ισχυρογνωμοσύνη σου αρνείσαι ή δεν τα δέχεσαι όπως τα δεχόσουν πριν. Και τότε ο Κύριος θα σε ελεήσει. Θα φύγει το πλάκωμα της καρδιάς και θα ειρηνέψεις. Ο εχθρός θέλει ακόμα και σε ζητήματα πίστης να τους κάνει όλους ν’ ακολουθήσουν το ψέμμα, τήν πλάνη του.
Ο αναγεννημένος άνθρωπος, ο «καινός», βρίσκει ευχαρίστηση στην υπακοή, ενώ ο παλιός άνθρωπος της αμαρτίας θέλει ν’ αντιστέκεται, και να παρακούει. Γι΄ αυτό, Κύριε, «γενηθήτω το θέλημά Σου». Δέχομαι σαν έκφραση της θέλησής Σου όλα όσα μου ζητούν οι αρχές, όλα όσα μου κάνουν οι άλλοι, όλα όσα μου τυχαίνουν, γιατί τίποτα δε γίνεται χωρίς Εσένα. Βρίσκεσαι μέσα σε όλα, μέσα απ’ όλα, παντού.
Ο Θεός είναι πνευματική ύπαρξη. Από Εκείνον πηγάζει κάθε ύπαρξη, χωρίς Αυτόν τίποτα δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Από Εκείνον αντλούν όλα την προέλευσή τους, τη συνέχεια, τη ζωή. Εκείνος είναι άπειρα μεγαλύτερος από το χρόνο και το χώρο. Δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Μπροστά Του όλα μοιάζουν ανυπόστατα, ανύπαρκτα. Εκείνος είναι πανταχού παρών. Δεν περιορίζεται από το χώρο, ούτε από τα βουνά ούτε από τα ουράνια σώματα, ούτε από τη θάλασσα ή τον αέρα, τη φωτιά ή το χώμα. Εκείνος καλύπτει αιώνια κάθε χώρο, με τη δύναμή Του διατηρεί στη ζωή όλα τα όντα, βρίσκεται παντού, στο πιο απίθανο σημείο του διαστήματος, γιατί περιέχει τα σύμπαντα. Με λίγα λόγια ο Θεός είναι αυτό που είναι, δηλαδή η μόνη Ύπαρξη, ο μόνος Ων.
Αν την ώρα της θείας λειτουργίας ο αδελφός σου κάνει κάτι άτακτα, χωρίς επιμέλεια, μην εκνευρίζεσαι μαζί του. Ούτε μέσα σου να το σκεφτείς, ούτε και να εκδηλωθείς. Να είσαι συγκαταβατικός στα σφάλματά του και να έχεις στο νου σου πως όσο ζεις κάνεις και συ πάρα πολλά σφάλματα, πως είσαι και συ άνθρωπος με πολλές αδυναμίες, πως ο Θεός είναι καρτερικός και πολυέλεος, συγχωρεί και τις δικές σου και τις δικές μας αδυναμίες αμέτρητες φορές. Να θυμάσαι τα λόγια της Κυριακής προσευχής: «Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών». Τα λόγια αυτά πρέπει να μας θυμίζουν πως κι εμείς είμαστε πάντα μεγάλοι οφειλέτες, μεγάλοι αμαρτωλοί ενώπιον του Θεού κι ότι γι’ αυτό το λόγο πρέπει να ταπεινωνόμαστε και να μην είμαστε αυστηροί με τα σφάλματα των αδελφών μας, που είναι κι αυτοί αδύναμοι, σαν κι εμάς. Όπως δεν κρίνουμε αυστηρά τον εαυτό μας, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και για τους άλλους, γιατί είναι αδελφοί μας, είμαστε αλλήλων μέλη. Ο εκνευρισμός προέρχεται από έλλειψη αυτογνωσίας, από υπερηφάνεια, από το γεγονός ότι δεν υπολογίζουμε τη μεγάλη διαφθορά της φύσης μας και γνωρίζουμε πολύ λίγο τον πράο και ταπεινό Ιησού.

Ο Θεός δοκιμάζει τις αμαρτωλές τάσεις της καρδιάς μας με ποικίλους τρόπους. Τον φιλάργυρο, για παράδειγμα, τον δοκιμάζει με την απώλεια χρημάτων ή της περιουσίας του, ή και μέρους αυτών, επιτρέποντας στους κλέφτες και τους ληστές να τον κλέψουν. Έναν τον δοκιμάζει με πλημμύρες ή με πυρκαγιά, άλλον με ανώφελες σπατάλες σε αποτυχημένες εμπορικές δραστηριότητες. Τον υγιή άνθρωπο τον δοκιμάζει με αρρώστιες και έξοδα για φάρμακα και γιατρούς· άλλον με το θάνατο της γυναίκας του, της αδελφής του ή κάποιου φίλου του κι έναν τρίτο με ατιμία. Τους δοκιμάζει όλους με διαφορετικούς τρόπους, για ν’ αποκαλύψει στον καθένα τις αρρωστημένες πλευρές της καρδιάς του και να τον κάνει να διορθωθεί.
Πολλούς πρέπει να διαπεράσει ξίφος την ψυχή τους για ν’ αποκαλυφτούν οι κρυφοί λογισμοί τους. Όποια ζημιά και να πάθεις στην περιουσία σου όμως πρέπει να πιστεύεις πως αυτό είναι από το Θεό και να λες: «Ο Κύριοςέδωκεν, ο Κύριος αφείλατο· ως τω Κυρίω έδοξεν, ούτω και εγένετο είη το όνομα. Κυρίου ευλογημένον εις τους αιώνας» (Ιώβ, α’ 21).

(Αγ. Ιωάννου της Κρονστάνδης, «Η εν Χριστώ ζωή μου». Αθήνα 2003, σ. 176-181)

Aν...


staretzilias3.jpg

Αν οι άγιοι δεν μάς λένε ψέμματα , αν οι γέροντες των ημερών μας που έβλεπαν τον Χριστό να θυσιάζεται σε κάθε Θεία Λειτουργία, περιστοιχισμένος από χιλιάδες αρχαγγέλων και μυριάδες αγγέλων δεν είχαν παραισθήσεις , ψευδαισθήσεις και  ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες ...
αν αυτά είναι αλήθεια ....

τότε η στεναχώρια μας για τις προσωπικές, κοινωνικές και 
εθνικές μας συμφορές μπορεί και νά΄χει όριο...

να μην είναι ανέλπιδη κι απαρηγόρητη...

Αν ο Χριστός έχει κατέβει στ΄αλήθεια ,
 όπως λένε οι άγιοι στις φυλλάδες της Λειτουργίας ,
 όλη την πυραμίδα της Δημιουργίας και υποκρύπτει
 πραγματικά, και όχι μεταφορικά,  την πανσθενουργό 
Παρουσία Του πίσω από το ταπεινά είδη του Άρτου και τού Οίνου .....

τότε η προσδοκία μας πως ίσως  η αδικία , ο πόνος , η κατάθλιψη , το αίμα και η θρηνωδία που βασανίζουν την οικουμένη  από την αυγή της Ιστορίας , να παρέλθουν όπως παρέρχεται η πρωινή πάχνη μόλις βγεί ο ήλιος ...

να μην είναι τόσο έωλη....
 

Η «Αλφαβηταλφάβητος»του Οσίου Μελετίου του Γαλησιώτη



Στους νεώτερους χρόνους, βρίσκουμε,από τον Όσιο Μελέτιο το 
Γαλησιώτη(1230-1307)(ΕΔΩ),«την Αλφαβηταλφάβητον» ένα μνημειώδες
 έργο, ένα περίτεχνο και περισπούδαστον ποιήμα, με 15.000 στίχους, 
έναν Ύμνο της φιλοσοφίας, της θεοσέβειας, της αρετής,της αναβάσεως
 και τάσεως προς τελείωσιν και τελειότητα του ανθρώπου. 
Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφάβητου, είναι και ένας ύμνος.
 Ενδεικτικά θα αναφέρουμε κάποια α-

ποσπάσματα.

Από του νυν ου προσμένω κόσμω και τοις εν κόσμω αλλά μονάσω και 


Θεώ καλώς μετανοήσω.


Βλέπε και σύνες φίλτατε, και τήρει κατά τάξιν, και βάδισον 
ως κλίμακα τας αρετάς ελλόγως.
Γύμναζε νέους εν καλοίς και δάμαζε και στύφε φησί, 
και μακαρίσουσι καιρώ τω της εξόδου.
Δεινή γαρ η συνήθεια, και δισλυτος καθόλου και μάλλον ει παγιωθεί 
και στηριχθεί τω χρόνω.
Έτσι νηστεία νόμιμος, νηστεύουν εις ενάτην είτα προσίεσθαι τροφήν,
 αλλά χωρίς ελαίου.
Ζωής της υπέρ έννοιαν Χριστός τοις ευχαρίστοις, μεθ ων νυνί
 χαρίζεται, δίδωσιν αρραβώνα.
Η Νήψις μετά προσευχής ως οφθαλμόν το σώμα, ούτω ψυχήν 
καθοδηγεί προς τρίβους σωτηρίους.
Θεόπνευστον εξέθετο πάσι διδασκαλίαν οι παμφαείς και πάνσεπτοι
 και πάνσοφοι πατέρες.
Ίσθι και πέποισο καλώς ώσπερ ο μέγας έφη, πας αγαπήσας 
τον Θεόν εξ όλης της καρδίας.
Κάκιστα πράττει και φρονεί πας τω θυμώ δουλεύων ος και
 πάσης κύριος εστί της οικουμένης.
Λύμη και τύφλωσις ψυχής και σκότωσι και ζόφος το τους
 επαίνους εκζητείν τους παρά των ανθρώπων.
Μέγα τι χρήμα πέφυκε και θαυμαστόν και θείον μέμψις 
η καθ εαυτών και το πολλών σκωμμάτων.
Νίκην ει θέλεις άρασθαι κατά της αμαρτίας συνδιατρίβειν
 γυναιξίν απόστηθι προς μήλος.
Ξύνες τον λόγον φίλτατε των θαυμαστών παιδιών της θείας 
άκουε Γραφής τήρει τους ταύτης νόμους,
Όσον ψυχήν του σώματος εστί τιμιωτέρα τοσούτον προ του 
σώματος ψυχήν εκκαθαρτέον
Περί της τάξεως αυτών, εφθέγξατο πανσόφως ο μέγας 
ο Διόνυσος ο γνώστης των αρρήτων.
Ρήσεις Θεός ουκ εκζητεί και σοφωτάτους λόγους, αλλά τας
 πράξεις απαιτεί και ταύτας μόνον κρίνει.
Σπουδήν ποιού διηνεκή και μόχθει και κοπία, ωσάν 
δυνήσει κτήσασθαι και σύνεσιν και γνώσιν.
Το Πνεύμα τοίνυν γίγνωσκε δύναμιν ουσιώδη υπόστασιν 
καθ εαυτήν αεί διαιρουμένην.
Υπέρ τα πάντα γίγνωσκε τυγχάνειν την αγάπην, ταύτην 
πασών των αρετών υπερηρμένων νόει.
Φυλάττου τοίνυν εκ παντός του βλάβην σοι
 ποιούντος πάσαν απόνεμε τιμήν τω σω καθηγεμόνι.
Χριστός εκέλευσε φησί και γέγονε πάντα, ως δε παρήγαγε 
το παν παντοδυνάμω λόγω.
Ψυχήν γαρ την φριντίζουσα αεί και μεριμνώσαν την 
ικετεύουσα Θεώ και δυσωπούσαν τούτον.
Ως δε τις είπεν έτερος πολύς επί σοφία ο μετερχόμενος
 αυτήν κατά τους όρους ταύτης, κεχώρισται των επί γης
 ηνώθη τοις αγγέλοις και θέσιν γέγονεν Υιός του ποιητού του κτίστου.

Ένα δάνειο για τους φτωχούς ....Σκέψεις για την Ελλάδα της κρίσης...




ΑΡΧΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ του 2009. Μόλις μπήκα στο σπίτι
 μου, στο Παγκράτι, έπειτα από τα συνηθισμένα 
τρεχάματα, τις αγωνίες, τις ανησυχίες και τις 
πολυμέριμνες διακονίες. Χτυπά το τηλέφωνο. 
Είναι η θεία μου από το Σύδνεϋ της Αυστραλίας.
 Με αναζητούσε μέρες πολλές, αλλά πού να ήξερε
 η καημενούλα πώς, όταν είσαι κινούμενος στόχος, 
δεν εντοπίζεσαι εύκολα.
 Όμως, σήμερα με τσάκωσε. 
Μιλήσαμε αρκετή ώρα. 
Μου ανέπτυξε τα προβλήματα των συγγενών που
 βρίσκονται σε αυτή την μακρινή ήπειρο.
 Κυρίως οικονομικά. 
Κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους από
 λάθος υπολογισμούς. 
Ε, βέβαια! 
Όταν υπολογίζεις χωρίς τον ξενοδόχο, αυτά παθαίνεις.
 Ποιος άραγε είναι ο ξενοδόχος; 
Μα, ο ελάχιστος αδελφός ,ο άγνωστος φτωχός 
μέσα στον οποίο κρύβεται ο Χριστός. 
Της είπα δύο σκέψεις μου: 
«Θεία, η παγκόσμια οικονομική κρίση σαρώνει,
 διότι δεν επενδύσαμε τα πλούτη μας στους φτωχούς,
 αλλά σε χώρους κλειστούς, σε τραπεζίτες και 
γνωστούς, σε φίλους και αδελφούς. 
Οι φτωχοί όμως θα μας έδιναν “υψηλότερο επιτόκιο” ,
πάνω από 80% ενώ οι τράπεζες ελάχιστο ή και καθόλου. 
Ένα αγαθό να δώσεις στον φτωχό, δύο θα σου στείλει 
ο Θεός με άλλον τρόπο. Και βέβαια, είναι πολύ καλύτερο 
να σου “τρώνε” τα χρήματα οι έρημοι φτωχοί
 προσφέροντάς τα σε αυτούς, παρά οι πλούσιοι γιατροί».
Η συμφορά του εγωιστικού βολέματος στους χώρους
 μας έπνιξε τα πάντα. Καταχνιά παθών, ομίχλη λαθών,
 πνευματική αβεβαιότητα, ανασφάλεια για το αύριο στο 
εργασιακό πεδίο, πτώση των ηθών και των μισθών,
 των αγνών προσδοκιών των αγνών πατριωτών. 
Και όμως ο π. Πορφύριος σιωπηλά με προφητική
 δύναμη δηλώνει σε πνευματικό του παιδί: 
«Η εποχή μας είναι σαν την εποχή του Χριστού.
 Και τότε ο κόσμος είχε φθάσει σε μία αθλία κατάσταση. 
Ο Θεός, όμως, μας λυπήθηκε.
 Και τώρα δεν πρέπει να απελπιζόμαστε. 
Βλέπω μέσα από τη συμφορά να εμφανίζεται κάποιος
 πολύ σπουδαίος άνθρωπος του Θεού, ο οποίος θα
 συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο προς το καλό».
 ( Κλείτος Ιωαννίδης, ο Γέρων Πορφύριος, 
Μαρτυρίες και εμπειρίες. Ι.Μ. Η Μεταμόρφωσις 
του Σωτήρος, Αθήνα 1999, ζ΄ έκδοση, σ. 233 ) .
Γνώρισα έναν σπουδαίο άνθρωπο του Θεού. 
Αγωνίζεται για την ενότητα πλουσίων και φτωχών .
 Δεν θέλει να δώσει στους φτωχούς.
 Πήρε δάνειο γι’ αυτούς. Ρισκάρει τα πάντα.
 Σπάει δεσμούς γήινους, ψεύτικους, φθαρτούς . 
Όλα τα δίνει. Δεν έχει δισταγμούς. Δίνεται 
ολάκερος και δέχεται εξευτελισμούς από φίλους
 και γνωστούς. Ποιος άραγε από τους πολιτικούς 
τους μεγάλους και τρανούς δανείζεται για 
τους φτωχούς; Ποιος δίνει απλόχερα από το 
περίσσευμά του; 
Ποιος ρισκάρει για να δει η Ελλάδα καλύτερες ημέρες;
 Όλοι κουραζόμαστε για την πάρτη μας, για τους δικούς
 μας και σπάνια για τους άλλους , και νομίζουμε πως 
θα μας σώσουν οι υπουργικές συσκέψεις και τα έκτακτα 
μέτρα φορολόγησης. Αυτά είναι τονωτικές ενέσεις 
ευεξίας σε ετοιμοθάνατους που χαροπαλεύουν 
λόγω βαρέων νοσημάτων.
Το ελλαδικό σπίτι καταρρέει και εμείς αγοράζουμε 
πολυτελή καλύμματα για το σαλόνι του. 
Τι ειρωνεία, Θεέ μου! 
Πόσο άσπλαχνα, στενόμυαλα, ανόητα, 
περιορισμένα κινούμαστε. 
Ένας νέος Καποδίστριας μας χρειάζεται, που
 θυσίασε όλη την ύπαρξή του για το έθνος μας, 
ένας σπουδαίος άνθρωπος του Θεού. 
Υπάρχει ανάμεσά μας. 
Το πιστεύω…

10/12/2009


Από το βιβλίο: «εκπλήξεις χάριτος
Σύγχρονοι ήρωες του πνεύματος»
ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΘΗΝΑ 2010
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: «ΑΓΑΘΟΣ ΛΟΓΟΣ»

Ο άββάς Σιλουανός καί ό επισκέπτης του.



 


Ένας μοναχός
 επισκέφθηκε
 τον άββά
 Σιλουανό. 
Και βλέπο­ντας
 τον να 
εργάζεται
 είπε τα 
ευαγγελικά
 λόγια:
«Μη εργάζεσθε
 την βρώσιν 
την άπολλυμένην...
 Μαρία γαρ 
την άγαθή
 μερίδα έξελέξατο».
Άκούοντάς τον ό
 γέροντας λέει
 στον μαθητή
 του:Ζαχαρία,
 δώσε στον 
αδελφό ένα βιβλίο
 καί βάλε τον σ' ένα άδειο κελλί.
Όταν έφθασε ή ενάτη, δηλ. στις τρεις το 
μεσημέρι, ό επισκέ­πτης είχε τα μάτια του
 στην πόρτα του κελλιού περιμένοντας να 
τον καλέσουν στο φαγητό. Καί επειδή κανείς
 δεν τον έκάλεσε, σηκώθηκε καί πήγε 
στο γέροντα.
- Δεν έφαγαν οι αδελφοί σήμερα; ρώτησε.
-Έφαγαν, απήντησε ό άββάς.
- Καί γιατί δεν με καλέσατε κι εμένα;


- Μα εσύ είσαι άνθρωπος
 πνευματικός καί δεν έχεις ανάγκη
υλικής
 τροφής. Ενώ εμείς είμαστε σαρκικοί, 
θέλουμε να φάμε καί γι' αυτό 
εργαζόμαστε. Εσύ όμως την 
«άγαθήν μερίδα» διά­λεξες. 
Διάβαζες λοιπόν όλη την ήμερα 
καί δεν θέλεις άλλη τροφή.

πηγή

Ἡ πίστις, ὁ θεῖος ἔρωτας, κάνει τόν ἄνθρωπο νά μήν αἰσθάνεται τόν σωματικό πόνο.


  Ο ΠΑΤΗΡ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Ἡ πίστις, ὁ θεῖος ἔρωτας, κάνει τόν ἄνθρωπο νά μήν αἰσθάνεται τόν σωματικό πόνο.
«Εἶχα βγάλει στό κεφάλι μου μία μεγάλη ἐλιά, σάν ρεβύθι, εἶπε ὁ Παππούλης, ἡ ὁποία συνεχῶς μεγάλωνε καί πονοῦσα πολύ. Γνώριζα, μέ τήν χάρη, πού μοῦ ἔχει δώσει ὁ Θεός, ὅτι ἔπρεπε νά ἀφαιρεθεῖ, γιατί θά ἐξελίσσετο σέ κακοήθη. Συμφώνησαν μαζί μου καί οἱ γιατροί καί γι’ αὐτό μοῦ ἔκλεισαν ἡμερομηνία γιά χειρουργεῖο. Στό χειρουργεῖο ὅμως, ἐγώ διαφώνησα μαζί τους. Ἐκεῖνοι ἐπέμεναν νά γίνει ἀφαίρεση τῆς ἐλιᾶς μέ τοπική νάρκωση, γιατί καί ἡ διάρκεια τῆς ἐπέμβασης θά ἦταν μεγάλη, καί οἱ πόνοι τῆς ἐπέμβασης ἀφόρητοι. Ἐγώ ἀρνήθηκα καί τούς εἶπα ὅτι, οὔτε ἀφαίρεση θά κάνετε, οὔτε νάρκωση. Ἀλλά θά τήν καυτηριάσετε μέ διαθερμοπληξία.
Οἱ γιατροί τρόμαξαν καί μοῦ εἶπαν, ὅτι κάτι τέτοιο εἶναι ἐπιστημονικῶς ἀδύνατον. Ἐγώ, ὅμως, ἐπέμενα καί ἐπειδή ἦσαν δικά μου παιδιά, δέν ἤθελαν νά μέ στενοχωρήσουν καί μοῦ εἶπαν θά τήν κάνουμε μέ δική σας εὐθύνη καί ἔκαναν τόν σταυρό τους καί ἄρχισαν. Ἐγώ ἔκλεισα τά μάτια μου καί μπροστά μου φαντάστηκα τόν Ἐσταυρωμένο Ἰησοῦν σέ ἔνα μεγάλο σταυρό καί μέ μεγάλη πίστη ἔλεγα, συνεχῶς μέσα μου: Κύριε ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με. Οἱ γιατροί μέ ἀγωνία καί μέ χέρια πού ἔτρεμαν συνέχιζαν τήν καυτηρίαση, ἐνῶ τό χειρουργεῖο εἶχε «ντουμανιάσει» ἀπό καπνό καί ὀσμή ψημένου κρέατος! Ὅσο περνοῦσε ἡ ὤρα, τόσο μεγάλωνε ἡ πίστη μου καί ἔφθασα σέ τέτοιο σημεῖο, πού δέν αἰσθανόμουν σχεδόν τίποτε! Ἀντίθετα, τούς γιατρούς τούς εἶχε κόψει κρύος ἱδρώτας. Δέν πίστευαν στά μάτια τους. Συνέχεια μέ ρωτοῦσαν, ἐάν αἰσθάνομαι καλά καί ἐγώ τούς ἔλεγα: Προχωρεῖστε. Ἡ ἐπέμβαση διήρκεσε περισσότερο ἀπό ¾ τῆς ὥρας. Ὅταν τελείωσε, σηκώθηκα ἤρεμος καί γελαστός καί ἀφοῦ εὐχαρίστησα τόν Θεόν καί τούς γιατρούς, πρόσθεσα: Μεγάλα τά τῆς πίστεως κατορθώματα!.
Βλέπεις, λοιπόν, παιδί μου Ἀνάργυρε, τί μπορεῖ νά πετύχει ὁ ἄνθρωπος, ὅταν ἔχει πίστη στό Θεό; Γι’ αὐτό καί ἐσύ νά πιστεύεις καί νά μή φοβᾶσαι τίποτε στή ζωή σου, γιατί ὁ Θεός εἶναι μεγαλύτερος ἀπό ὅλους καί ἀπό ὅλα»3!

3 Ἀναργύρου Καλλιάτσου, Ὁ πατήρ Πορφύριος, ΣΤ΄ἔκδοσις, Ἐκδόσεις : Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου, Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος, Ἀθῆναι 2005, σελ. 21-22.

 
ΠΗΓΗ: Ἀναργύρου Καλλιάτσου, Ὁ πατήρ Πορφύριος, ΣΤ΄ἔκδοσις, Ἐκδόσεις : Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου, Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος, Ἀθῆναι 2005

Οικογένεια τρώει από τα σκουπίδια



Η εικόνα 

«μιλάει» 

από μόνη

 της. 

Οικογένεια

 που ζει 

στην Ξάνθη, 

αναζητά 

στους κάδους σκουπιδιών, 

στο κέντρο 

της πόλης, 

τρόφιμα

 για τη 

σίτιση της!

 
 
Περίοικοι έμειναν έκπληκτοι και σοκαρισμένοι από
 το δράμα αυτής της οικογένειας την ίδια στιγμή που
 παρόμοιες εικόνες είναι πλέον οικείες στην Ελλάδα 
της κρίσης.
Εύγε στο σαθρό πολιτικό μας σύστημα που οδηγεί 
τον άνθρωπο σε τέτοιο σημείο, να ψάχνει να φάει
 από τα σκουπίδια ολόκληρη οικογένεια.
Εύγε και σε εμάς τους ίδιους που είμαστε 
ανίκανοι να διώξουμε κλωτσηδόν τους φταίχτες
 και αρκούμεθα στις εθιμοτυπικές πορείες που
 μόλις τελειώσουν, πάμε για καφέ.

Χρήστος Συριώτης: Η μάχη με τον καρκίνο, οι τάσεις αυτοκτονίας και η πίστη στον Άγιο Εφραίμ.


πηγή

Ο Χρήστος Συριώτης σε συνέντευξή του «άνοιξε την καρδιά» του μίλησε για τον καρκίνο, για τις οδυνηρές στιγμές που έζησε αλλά και η πίστη που τον βοήθησε να «παλέψει» με την ανίατη ασθένεια.
«Ήμουν στην 50ή χημειοθεραπεία, από το σύνολο των 60 που έκανα. Είχα πάθει θρόμβωση από τις θεραπείες και αναγκάστηκα να μεταφερθώ από το σπίτι ξανά στο νοσοκομείο, γιατί είχα λιποθυμικές τάσεις. Είχαν πέσει πολύ τα λευκά μου αιμοσφαίρια. Οι γονείς μου ήταν πάνω μου. Οι πόνοι ήταν φρικτοί. Κάποια στιγμή, είδα τον πατέρα μου, για πρώτη φορά στη ζωή μου, να κλαίει. Του είπα: "Δεν αντέχω άλλο! Θέλω να πεθάνω". Μου απάντησε λοιπόν: "Μην τολμήσεις να το ξαναπείς αυτό".siriotirrrrrs2_494x320
Εκείνη την ώρα ψέλλισα: "Θέλω τότε να ξαναγυρίσω πίσω, να βρεθώ στη μήτρα της μητέρας μου, να ξαναγεννηθώ". Όταν συνήλθα πήρα μολύβι και χαρτί και ξεκίνησα να γράφω. Η πρώτη φράση που βγήκε ήταν: "Τι κοιτάτε ρε; Και εσείς έτσι ήσαστε στην κοιλιά της μάνα σας, γυμνοί και μόνοι". Έβαλα αυτό το πλάσμα, που είναι μέσα στη μήτρα να μιλάει. Δεν βλέπει, αλλά ακούει και αισθάνεται ότι συμβαίνει». Αισθάνθηκε «γυμνός» απέναντι στον καρκίνο; « Όχι, για να νικήσεις τον καρκίνο, πρέπει να τον ονοματίσεις, να τον κοιτάξεις κατάματα και να δεις τους ανθρώπους που σε αγαπούν και σε στηρίζουν. Ήταν απίστευτη η αγάπη των ανθρώπων που με στήριξαν και η δύναμη που μου έδωσαν. Πολλοί φίλοι μου λένε: "Είσαι ήρωας". Δεν είμαι ήρωας. Δεν είμαι τίποτα. Στον καρκίνο δεν έχεις άλλη επιλογή. Έφτασα στο σημείο να πω ότι δεν αντέχω άλλο, ότι δεν μπορώ να κάνω άλλο κύκλο θεραπείας, ότι δεν μπορώ να βάλω άλλη χλωρίνη μέσα μου. Έβλεπα τα φάρμακα που έμπαιναν στον οργανισμό μου σαν χλωρίνη, σαν μπουγάδα. Καίνε τα σωθικά σου, τα μάτια σου, τον ιδρώτα σου, τα έντερά σου. Είναι τρομερό συναίσθημα. Δεν περιγράφεται. Δεν άντεχα». Ο ηθοποιός είχε καρκίνο στον έναν όρχι. «Ναι, κάποια στιγμή ψηλάφισα κάτι. Αν δεν είχα αποτανθεί σε γιατρό, σήμερα μπορεί να μη ζούσα. Δεν υπάρχει ενημέρωση γύρω από την ανάγκη αυτοεξέτασης στους όρχεις» δήλωσε στο περιοδικό «ΕΓΩ». Πώς αισθάνθηκε όταν τον ενημέρωσαν ότι πάσχει από καρκίνο; «Όταν έγινε ο υπέρηχος και άκουσα ότι είναι καρκίνος, σκέφτηκα να αυτοκτονήσω. Έβλεπα το παράθυρο ανοιχτό και σκεπτόμουν να πέσω από κάτω. Σας το λέω αληθινά. Όταν μου είπε ο ακτινολόγος στο υπέρηχο τη λέξη "καρκίνος", πριν πάω στο γιατρό για να με καθησυχάσει, ένιωσα τη γη να χάνεται κάτω από τα πόδια μου. Αποφάσισα να μιλήσω για αυτό, παρόλες τις κατηγορίες που δέχθηκα ότι "διαφημίζω" την αρρώστια μου. Ναι τη διαφημίζω με σκοπό να ενημερώσω ότι ο καρκίνος λέγεται καρκίνος και όχι επάρατη νόσος. Προλαμβάνεται και σώζεσαι!».

4IS_DRAGOYMI_MAGIRA_01112011Όταν ξεκίνησε τις χημικοθεραπείες ήταν πολύ δύσκολη περίοδος. «Εκείνη την περίοδο, κάναμε υπερεντατικές πρόβες με τον Πέτρο Φιλιππίδη στην "Ειρήνη". Του είπα μια μέρα, ότι θέλω να πάω στο γιατρό, γιατί ψηλάφισα κάτι. Έκανα τον υπέρηχο και δύο ημέρες μετά, ζήτησα από το γιατρό μου να χειρουργηθώ. Έκανα αφαίρεση του όρχεως και, δύο ημέρες μετά ζήτησα από το γιατρό μου να χειρουργηθώ. Έκανα αφαίρεση του όρχεως και την τέταρτη μέρα, συνέχισα κανονικά τις πρόβες. Έκανα βέβαια συνεχώς εξετάσεις. Μερικούς μήνες αργότερα, είχε και πέντε μεταστάσεις στους παραόρτιους λεμφαδένες και είχαν εμφανιστεί και δύο όζοι στον πνεύμονα. Πάλι η πρόληψη με έσωσε. Ξεκίνησα τις επιθετικές θεραπείες και εξαφανίστηκε. Ήταν γολγοθάς. Η περίοδος των θεραπειών είναι κάθοδος στην κόλαση. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να σας το περιγράψω. Είχα φτάσει να κάνω 40 εμετούς την ημέρα. Ήμουν συνέχεια με ορούς». Την δύναμη την βρήκε μέσα από την πίστη του στον Άγιο Εφραίμ. «Προσωπικά, δεν έχω σχέση με θρησκείες, πίστεψα όμως στον Θεό και με βοήθησε. Ο Άγιος Εφραίμ μου έδωσε δύναμη και οφείλω τώρα, όσο μπορώ από τη θέση μου να δώσω δύναμη και κουράγιο». Όσο για το τι τον δίδαξε αυτή η εμπειρία είπε: «Η αγάπη των άλλων με στήριξε. Άλλαξα πολύ. Τώρα ας πούμε, δεν έχω να πληρώσω τίποτα. Χρωστάω παντού. Αν αυτό μου συνέβαινε πριν ένα χρόνο, θα ήμουν άρρωστος, που δεν έχω να βάλω ούτε βενζίνη στο αυτοκίνητό μου. Τώρα πια σκασίλα μου. Ζω! Λέω πολύ εύκολα τις αλήθειες μου. Αγαπώ τη θάλασσα, τον ήλιο, τη ζωή, τους φίλους, τα γέλια, τους γονείς μου, τα αδέλφια μου».

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...