Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Αυγούστου 06, 2013

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ (3) π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΡΜΠΑΡΑΚΗΣ


Φῶς ἡ τεκοῦσα, Θεοτόκε, σκοτισθέντα με νυκτὶ ἁμαρτημάτων, φωταγώγησον σύ, φωτὸς οὖσα δοχεῖον, τὸ καθαρὸν καὶ ἄμωμον, ἵνα πόθῳ σε δοξάζω’.
(Σύ Θεοτόκε πού εἶσαι τό καθαρό καί ἁγνό δοχεῖο τοῦ φωτός τοῦ Θεοῦ καί γέννησες τόν Χριστό πού εἶναι τό φῶς, φωταγώγησε ἐμένα πού ᾽μαι στό σκοτάδι ἀπό τήν νύκτα τῶν ἁμαρτημάτων, ὥστε μέ πόθο νά σέ δοξάζω).

Τήν δοξολογία τῆς Παναγίας ἐπιθυμεῖ ὁ ὑμνογράφος μέ τό συγκεκριμένο τροπάριο. Μία δοξολογία ὅμως πού νά μήν εἶναι ἁπλῶς καρπός χειλέων, συνεπῶς μιά τυπική προσευχή πού ἐπισύρει τήν καταδίκη τοῦ Κυρίου ὡς φαρισαϊκή προσευχή καί βαττολογία, ἀλλά καρπός καρδιᾶς πού ἀγαπᾶ. Διότι αὐτή εἶναι ἡ ἀληθινή δοξολογική προσευχή πού ἐπαινεῖ καί δέχεται ὁ Κύριος, εἴτε πρός τόν ῎Ιδιο ἀπευθυνόμενη εἴτε πρός τήν Παναγία Μητέρα Του καί ὅλους τούς ἁγίους: αὐτή πού ἐκφράζει τόν ἀληθινό ἑαυτό τοῦ ἀνθρώπου, τόν ἐσωτερικό του κόσμο, αὐτό πού ἡ ῾Αγία Γραφή ὀνομάζει καρδιά. ῾Υἱέ μου, δός μοι σήν καρδίαν᾽ ζητεῖ πάντοτε ὁ Κύριος, διότι πρός αὐτήν καί μόνη ἐπιβλέπει. ῾Θεός εἰς καρδίαν βλέπει᾽. Κι αἰτία τοῦ πόθου τοῦ ὑμνογράφου νά δοξολογεῖ τήν Παναγία, συνεπῶς καί τόν Κύριο, εἶναι ἡ αἴσθηση πού ἔχει γιά τήν ῾ἄμετρον εὐσπλαχνίαν καί συμπάθειαν᾽ πρός αὐτόν τῆς Παναγίας. ῎Εχει νιώσει τήν ἀγάπη της, τήν πρόνοιά της γι᾽ αὐτόν, συνεπῶς αἰσθάνεται τήν ἀνάγκη νά σταθεῖ καρδιακά ἀπέναντί της καί νά τήν δοξολογήσει.

Ἡ αἴσθηση τῆς ἀγάπης καί τῆς πρόνοιας τῆς Παναγίας γιά τόν ἄνθρωπο σημαίνει ὅμως ὕπαρξη τοῦ φωτός καί τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ σ᾽ αὐτόν. Μόνον ἕνας πού ἔχει δεχτεῖ τό φῶς καί τήν χάρη τοῦ Κυρίου μπορεῖ νά δοξολογήσει σωστά Αὐτόν καί τούς ἁγίους Του. ῎Ανθρωπος ὑποκείμενος στίς ἁμαρτίες καί μή ἐπιζητώντας τήν μετάνοια γι᾽ αὐτές ἀδυνατεῖ ἐκ τῶν πραγμάτων νά δοξολογήσει τόν Κύριο. Πῶς νά δοξολογήσει Αὐτόν πού εἶναι τό φῶς καί ὅ,τι περικλείεται μέσα στό φῶς Του: τήν Θεοτόκο γιά παράδειγμα,  ὅταν βρίσκεται μέσα στό σκοτάδι τῆς ἀμετανοησίας; ῎Ηδη ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη ἀκούγεται προφητικά ἡ κραυγή τῶν ὑπόδουλων στήν Βαβυλώνα ᾽Ιουδαίων: ῾στά ποτάμια τῆς Βαβυλώνας καί στίς καλαμιές τους ἐκεῖ κρεμάσαμε τά μουσικά μας ὄργανα. Πῶς νά τραγουδήσουμε γιά τόν Θεό σέ ξένη χώρα;᾽ ῞Οπως οἱ ᾽Ιουδαῖοι στήν κατάσταση τῆς αἰχμαλωσίας ἀδυνατοῦσαν νά δοξολογήσουν καί νά ὑμνολογήσουν τόν Κύριο, ἔτσι καί κάθε ἄνθρωπος στήν κατάσταση τῆς αἰχμαλωσίας του ἀπό τά πάθη τῆς ἀτιμίας καί τῆς ἁμαρτίας ἀδυνατεῖ νά δοξολογήσει Αὐτόν.

῾Ο ὑμνογράφος γιά μία ἀκόμη φορά μᾶς καθοδηγεῖ: ἡ μόνη στάση ἀπέναντι στήν Παναγία μας εἶναι ἡ στάση τῆς δοξολογίας καί αὐτή ἀπαιτεῖ τήν μετάνοια τοῦ ἀνθρώπου. ῾Η μετάνοια τόν βγάζει ἀπό τήν τύφλωση καί τό σκοτάδι τῆς ἁμαρτίας καί τόν γεμίζει μέ τό φῶς τοῦ Κυρίου, ὁπότε τοῦ ἀνοίγει τά μάτια γιά νά βλέπει σωστά καί τόν Κύριο καί τήν Παναγία Μητέρα Του. Τό ῾Δόξα Σοι ὁ Θεός᾽ καί τά ῾χαῖρε᾽ στήν Θεοτόκο περνοῦν πρῶτα ἀπό τό ῾Κύριε ἐλέησον᾽. Αὐτή ἡ ἐναλλαγή συνιστᾶ τήν ἀδιάκοπη προσευχή τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανοῦ.

Περνούν οι μέρες της ζωής κι εγώ τι κάνω; - Μέρος Α΄

Υπεραγία Θεοτόκος: Η Έφορος και η προστάτης του Αγίου Όρους



Η Κυρία Θεοτόκος όταν φανερώθηκε στον πρώτο ερημίτη του Άθωνα, τον άγιο Πέτρο (655—681) και μετά από τέσσερις ως πέντε αιώνες στον ηγούμενο της Μεγίστης Λαύρας Νικόλαο και στον ένα και στον άλλο είπε: « Η κατοίκησή σας και η κατά Θεόν ανάπαυσή σας αλλού πουθενά δεν θα είναι παρά μόνο στο Όρος του Άθωνος, το οποίον έλαβα από τον Υιόν και Θεόν μου να είναι κλήρος δικός μου, στον οποίον εκείνοι που θέλουν να αναχωρήσουν από τις κοσμικές φροντίδες συγχύσεις, να έρχονται σ' αυτό και να δουλεύουν στο περιβόλι αυτό, να καλλιεργούν την αρετή, την καθαρότητα της καρδιάς και την αγνότητα της ψυχής τους και από τώρα και εμπρός θα λέγεται από όλους «Άγιον Όρος» «Αγιον Όρος τουτεΰθεν κεκλήσεται... καί περιβόλι δικό μου».
«Υπόσχομαι δε, πολύ να αγαπώ, να βοηθώ και να σκέπω εκείνους, που με άδολη καρδιά έρχονται να δουλέψουν ολόψυχα στο Θεό, να προσεύχονται αδιάκοπα για την ψυχή τους, να παρακαλούνε το Θεό για την Εκκλησία Του και όλο τον κόσμο να τον φωτίσει ο Θεός να γίνουν όλοι πρόβατα γνήσια και άδολα του Χρίστου και Θεού μας.»
«Με το έλεος και τη χάρη του Υιού και Θεού μου θα γεμίσει από την μια άκρη ως την άλλη το Όρος τούτο από Μοναχούς πλήθος πολύ ευσεβών και Ορθοδόξων. Για τούτο χαίρεται και αγάλλεται το πνεύμα μου, διότι όλοι αυτοί, θα υμνούν, θα ευλογούν και θα δοξάζουν το πάντιμον και μεγαλοπρεπές όνομα της Παναγίας Τριάδος. Από αυτούς τους Μοναχούς, με τα σημεία και θαύματα που θα κάνουν, με την καθαρή και άγια ζωή τους, θα δοξάζεται και θα μεγαλύνεται, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη, σε Ανατολή και Δύση, σε Βορρά και Νότο το όνομα του Θεού από όλον τον κόσμο.»
«Από την θλίψη, τη στενοχώρια, τους πειρασμούς, τα σκάνδαλα και τις στερήσεις που θα υπομένουν οι Μοναχοί αυτοί, θα μάθει ο κόσμος να κάνει υπομονή στις δύσκολες στιγμές της ζωής του.»
«Για όλα αυτά δε που θα υπομένουν αυτοί και δι' αυτών όλος ο κόσμος, θα παρακαλέσω τον Υιόν και Θεόν μου να συγχώρεση τις τυχόν ελλείψεις τους και να τους αξιώσει θείων και ουρανίων χαρισμάτων. Θα παρακαλέσω να τους χαρίσει ειλικρινή μετάνοια και φωτισμό για να κάνουν καλήν απολογία, κατά την ημέρα εκείνη την μεγάλη και επιφανή της Δευτέρας Παρουσίας και στη μέλλουσα δίκαια Κρίση να τύχουν του απείρου ελέους. Αλλά και στην παρούσα ζωή θα έχουν κι από μένα μεγάλη βοήθεια, διότι θα τους ελαφρύνω τους πόνους, τους κόπους, τις πίκρες και θα αποδιώχνω τους νοητούς και αισθητούς πειρασμούς, που θα τους γίνονται από τον εχθρό και επίβουλο Διάβολο και πολέμιο του ανθρωπίνου γένους».
Με τις υποσχέσεις και θείες υποθήκες αυτές της Παναγίας μας, το Άγιον Όρος, από τότε που κατοικήθηκε από Μοναχούς και μέχρι σήμερα, διαφυλάχθηκε και συνεχίζει την αγία ζωή και πνευματική δράση του, καίτοι οί κάτοικοι του Μοναχοί σκληρά κατά καιρούς δοκιμάστηκαν και μέχρι σήμερα δοκιμάζονται, από διαφόρους πειρασμούς ορατούς και αόρατους, με τη βοήθεια του Θεού και τη σκέπη της Θεοτόκου θα συνεχίσει τον Ιερόν αγώνα του, για να διαφυλάξει την Πίστη, τη γλώσσα και τις εθνικοθρησκευτικές Παραδόσεις του Χριστιανισμού αβλαβείς και αδιαλώβητες, όπως από την αρχή μας τις παρέδωσαν οι άγιοι Πατέρες των Επτά Αγίων Οικουμενικών Συνόδων της Αγίας Εκκλησίας μας.

Η Παναγία σαν μάνα φροντίζει τους Μοναχούς
Στο κοινόβιο Μοναστήρι του Αγίου Παύλου, πριν από 30 χρόνια ζούσε ένα πολύ απλό κι αγαθό Γεροντάκι, γνωστός με το όνομα Γερο - Θωμάς, πάντα πρόθυμος και ακάματος εργάτης της υπακοής. Σαν υπηρεσία του (διακόνημα) είχε να είναι βοηθός στον ζυμωτή και φούρναρη του Μοναστηριού.
Μια μέρα έτυχε ανάγκη να απουσιάσει για δυο ημέρες ο ζυμωτής και φούρναρης της Μονής Γερο - Γρηγόρης, ο οποίος από χρόνια είχε την υπηρεσία αυτή και γνώριζε πολύ καλά και εξυπηρετούσε τα διακονήματα αυτά, με πολύ προσήλωση και ευλάβεια.
Σαν αντικαταστάτη του στις υπηρεσίες αυτές, άφησε τον Γερο -Θωμά, ο οποίος επειδή δεν είχε ποτέ του ζυμώσει ξαφνιάστηκε και βρέθηκε σε μεγάλη απορία, διότι έπρεπε να ζυμώσει και να φουρνίσει τότε και να δώσει ψωμί για δυο ημέρες στους πατέρες του Κοινοβίου που τότε είχε περισσότερους από εξήντα Μοναχούς και σε δέκα ως είκοσι διερχόμενους κάθε ημέρα προσκυνητές.
Στη μεγάλη αυτή ανάγκη και απορία που βρέθηκε ο Γερο - Θωμάς, άρχισε να κάνει θερμή προσευχή και με δάκρυ να παρακαλεί την Παναγία Μητέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, Κυρία Θεοτόκο και τον άγιο Παύλο, να τον φωτίσουν τι να κάνει; στην προκειμένη περίπτωση, γιατί τα είχε κυριολεκτικά χαμένα και δεν ήξερε πούθε να αρχίσει.
Ξαφνικά παίρνει την μαγιά του προζυμιού και εκεί που πήγε να βάλει νερό κι αλεύρι βλέπει δίπλα του μια μεγαλόπρεπη μαυροφορούσα γυναίκα, η οποία πήρε το προζύμι το ανακάτεψε, έβαλε το αλεύρι στην σκάφη και σε δυο ώρες έγινε το ζυμάρι, έπλασε τα ψωμιά τα φούρνισε και μέσα στις δυο αυτές ώρες ξεφούρνισε και έδωσε ο Γερο -Θωμάς ψωμί στους Μοναχούς, οι οποίοι ακόμη μέχρι σήμερα δεν μπορούν να ξεχάσουν την γλυκύτητα και νοστιμιά του ψωμιού αυτού.
Ο δε Γερο - Θωμάς σαν υπνωτισμένος δεν κατάλαβε τίποτε, πώς και με ποιό τρόπο γίνανε όλα αυτά! Το μόνο που κατάλαβε ήταν η μαυροφορεμένη εκείνη γυναίκα, που δεν ήταν άλλη παρά η Κυρία Θεοτόκος.Οι δε αδελφοί της Μονής αυτής του έλεγαν: Γερο- Θωμά, κάτι φάρμακο θα έβαλες μέσα στο ψωμί που είναι τόσο γλυκό και νόστιμο και έγινε τόσο γρήγορα και τόσο ωραίο.
Εδώ έδωκε την παρουσία της η Κυρία Θεοτόκος που σαν μάνα φροντίζει τα παιδιά της, τους Μοναχούς του Αγίου Όρους για να μη μείνουν νηστικοί από έλλειψη τροφίμων και άρτου, όπως. εμπράκτως το είδαμε όλοι κατά τα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής 1940 -1944.

Κι άλλο φανερό θαύμα της Παναγίας
Όταν στις Καρυές που είναι η Πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, στις 3 Οκτωβρίου 1948 οι Κομμουνιστές αντάρτες οκτακόσιοι (800) περίπου επιτέθηκαν εναντίον της Χωροφυλακής και του πολιτικού Διοικητού του Αγίου Όρους κ. Παναγιωτάκου.
Την ημέρα εκείνη, που άρχισε η επίθεση των ανταρτών πολύ πρωί, στο Κελί — μικρό Μοναστηράκι — «ο Προφήτης Ηλίας» του οποίου ο Γέροντας Διάκο - Διονύσιος γιόρταζε την μνήμη του αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, είχε θεία λειτουργία, για την ονομαστική γιορτή του και στη θ. λειτουργία αυτή ήταν συνηγμένοι περισσότεροι από πενήντα (50) Μοναχοί.
Οι θείες λειτουργίες στο άγιον Όρος αρχίζουν πολύ πρωί και τελειώνουν στις 8—9 πρωινή ώρα, πριν όμως να τελειώσει η θεία αυτή λειτουργία, οι αντάρτες άρχισαν την επίθεσή τους με διάφορα όπλα, πολυβόλα και βαρείς όλμους. Ένα από τα βλήματα του όλμου έπεσε επάνω στην σκεπή του Κελλιου αυτού, που όπως είπαμε ήταν μαζεμένοι οι Μοναχοί, οι οποίοι φοβήθηκαν γιατί δεν ήξεραν τι είχε συμβεί και κλείστηκαν όλοι μέσα στο Κελί αυτό.
Από επέμβαση καθαρά της θείας Πρόνοιας, με την πρεσβεία και προστασία της Κυρίας Θεοτόκου, όλως παραδόξως, δεν εξερράγη — δεν έσκασε — το βλήμα του όλμου και έτσι από τους Πατέρας δεν έπαθε κανείς τίποτε, διότι αν έσκαγε ο όλμος ασφαλώς δεν θα γλίτωνε κανείς από τους Μοναχούς.
Τέτοια θαύματα πάρα πολλά έκανε η Παναγία μας στο Περιβόλι της, κατά τα μαύρα εκείνα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής και του ανταρτοπόλεμου οπού ήταν φανερή η επέμβασή Της.
Δεν πρέπει να κρίνουμε από τα φαινόμενα.
Ο μακαρίτης πνευματικός μου από τη Σκήτη των Καυσοκαλυβίων Παπα - Νικόδημος μου διηγήθηκε την ακόλουθη ιστορία παρμένη από Πατερικά αγιορείτικα χειρόγραφα:
«Ένας πιστός χριστιανός, επί δέκα πέντε χρόνια πήγαινε στον πνευματικό του και εξομολογούνταν τις ανθρώπινες αδυναμίες του. Μια μέρα όμως, όπως συνήθιζε, πήγε στον πνευματικό του να πορνεύεται με μια γυναίκα.
Αμέσως βγήκε έξω και φεύγοντας είπε στον εαυτό του: Αχ! τι έπαθα, αλίμονο σε μένα, έχω τόσα χρόνια που εξομολογούμαι σε αυτόν και τώρα τι θα κάνω; θα κολασθώ, γιατί όσα αμαρτήματα κι αν μου συγχώρεσε, έφ' όσον είναι αμαρτωλός άνθρωπος, είναι όλα ασυχώρετα. Έκλεγε και χτυπιόταν ο άνθρωπος για το κακό που τον βρήκε και δεν ήξερε τι πρέπει να κάνει.
Στο δρόμο που έφευγε δίψασε, προχώρησε λίγο και μπροστά του βρέθηκε ένα μικρό ρεματάκι στο οποίο έτρεχε γάργαρο και πεντακάθαρο νερό. Έσκυψε και ήπιε. Ήπιε τόσο που χόρτασε και δεν του έκανε καρδιά να φύγει αλλά ήθελε να πιει κι άλλο από εκείνο το νεράκι.
Σε μια στιγμή σκέφτηκε με το λογισμό του και είπε: «Αν εδώ στο ρεματάκι το νερό αυτό είναι τόσο καθαρό και νόστιμο, φαντάσου πώς θα είναι στη πηγή. Με την σκέψη αυτή ξεκίνησε να βρει την πηγή του νερού.
Όταν έφτασε όμως εκεί τι να δει! Βλέπει το νερό να βγαίνει μέσα από ένα ψόφιο και βρώμικο κουφάρι σκύλου, μέσα από το στόμα του!! Τότε βαθιά αναστέναξε και είπε: αλίμονο σε μένα τον άθλιο, μαγαρίστηκα ο ταλαίπωρος που ήπια από το μολυσμένο αυτό νερό, φαίνεται είμαι πολύ αμαρτωλός και ακάθαρτος για να μου συμβαίνουν αυτά τα πράγματα.
Στη μεγάλη αυτή στενοχώρια που βρισκότανε, παρουσιάστηκε Άγγελος Κυρίου και του είπε: «Γιατί, άνθρωπε μου, στενοχωριέσαι και λυπάσαι για τα πράγματα που σου συμβαίνουν; ΙΙρώτα σαν ήπιες το νερό από το ρεματάκι δεν ευχαριστήθηκες που το βρήκες πολύ καθαρό και δεν το χόρταινες να πίνεις και τώρα που είδες πούθε βγαίνει λες ότι μαγαρίστηκες; Είδες ότι βγαίνει από το στόμα του σκύλου και λες ότι μολύνθηκες; Εάν, αγαπητέ μου, ο σκύλος είναι, ψόφιος και ακάθαρτος μη λυπάσαι γι' αυτό εσύ, διότι το νερό που ήπιες εσύ κι ο κόσμος όλος που πίνει, μπορεί να βγαίνει από το ακάθαρτο στόμα του σκύλου, αλλά το νερό που βγαίνει δεν είναι δικό του, δεν είναι του σκύλου, αλλά είναι δώρο του Θεού.
Έτσι κι ο πνευματικός που σε εξομολογούσε, η συγχώρεση που σου έδινε δεν ήταν δική του, αλλά η συγχώρεση είναι δωρεά του Θεού, Εκείνος τη δίνει, το Πανάγιο Πνεύμα την χορηγεί, σ' αυτόν που ειλικρινά και καθαρά εξομολογείται τις αμαρτίες και αδυναμίες του.
Με τη διαφορά ότι οι δωρεές και τα χαρίσματα του Θεού στους ανθρώπους δίδονται μέσω της ιεροσύνης, από τους κανονικά χειροτονημένους και έχοντας την άδεια της εξομολογήσεως και αφέσεως των αμαρτιών, όπως είπε ο ίδιος ο Δεσπότης Χριστός στους αγίους Αποστόλους και Μαθητές Του: «Λάβετε ΙΙνεύμα Άγιον, αν τίνων αφήτε τάς αμαρτίας αυτών άφίενται αυτοίς, αν τίνων κρατείτε κεκράτηνται» (Ίωάν. Κ. 22).
Έτσι οι άγιοι Απόστολοι έδωσαν την έξουσίαν αυτήν στους Επισκόπους και διαδόχους αυτών και εκείνοι στους κανονικά χειροτονηθέντες ιερείς και πνευματικούς. Εκ του λόγου τούτου και διότι τελούν τα άγια Μυστήρια του Θεού, οι ιερείς είναι ανώτεροι κατά το αξίωμα κι από αυτόν τον βασιλέα και ανώτατο άρχοντα του λαού, διότι κι αυτός οποιοσδήποτε και αν είναι στο κοσμικό του αξίωμα, από τον Ιερέα και πνευματικό θα λάβει την συγχώρεση των αμαρτιών του, διότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος, αυτή είναι η ιερά Παράδοση της αγίας Εκκλησίας μας.
Δεν πρέπει οι χριστιανοί να κρίνουν τους ιερωμένους
Και τώρα, λέγει ο Άγγελος, πήγαινε να βάλεις μετάνοια και να ζήτησης συγχώρεση από τον πνευματικό σου, που τον είδες να αμαρτάνει και παρακάλεσε τον να σε συγχωρέσει, για την κατάρτιση που σε βάρος του έκαμες. Όσο δε για την αμαρτία που εκείνος έκανε, ο θεός θα τον εξετάσει και Αυτός μόνον θα τον κρίνει, διότι εσύ είδες αυτόν να κάνει την αμαρτία, δεν μπορείς όμως να γνωρίζεις αν αυτός μετανόησε ή τον τρόπο της μετανοίας του. Έτσι εσύ μεν έχεις την αμαρτία της κατακρίσεως, εκείνος δε, αν μετανοήσει, θα τρυγήσει τους καρπούς της μετανοίας και διορθώσεώς του».
Όταν ο Άγγελος είπε αυτά στον πιστό εκείνο χριστιανό έγινε άφαντος. Ο δε χριστιανός, σύμφωνα με την εντολή του Αγγέλου, γύρισε πίσω, πήγε στον πνευματικό, στον οποίο διηγήθηκε όλα όσα είδε και άκουσε από τον Άγγελον Κυρίου, του έβαλε μετάνοια κι όταν είπε τα διατρέξαντα στον πνευματικό, όπως του τα είπε ο Άγγελος ο πνευματικός με δάκρυα στα μάτια μετανόησε, έκλαψε πικρά και ζήτησε συγχώρεση από τον πολυέλεο, πολυεύσπλαχνο και Πανάγαθο Θεό και διόρθωσε τα κακώς διαπραττόμενα, προς δόξαν Θεού και ψυχική σωτηρία αυτού.
Όταν μου διηγήθηκε αυτά ο πνευματικός μου Παπα - Νικόδημος, συνέχισε τον λόγο του και με αγάπη μου είπε: «Γι' αυτό, αδελφέ Χαράλαμπε, (αυτό έλαβε χώρα το 1934, που δεν ήμουν ακόμη Μοναχός και με έλεγε με το κατά κόσμον όνομά μου) δεν έχουμε δικαίωμα να εξετάζουμε την ζωή των άλλων ανθρώπων, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος: «Σύ τίς ει ό κρίνων άλλότριον οικέτην;....» Πολύ δε περισσότερο να κρίνουμε τους Κληρικούς, τους ιερωμένους, τους πνευματικούς και γενικά τους ρασοφόρους, τους οποίους σκληρότατα δοκιμάζει ο Θεός και με μεγάλη πονηρία και μαεστρία πολεμεί ο Διάβολος, όπως λέει ο ίδιος ο Θεός «Μη κρίνετε; ίνα μη κριθήτε καί εν ω κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, καί εν ω μέτρω μετρείται μετρηθήσεται υμίν» 
Εμείς οφείλουμε να συγχωρούμε τα σφάλματα των άλλων και να μετανοούμε, να κρίνουμε και να τιμωρούμε τον εαυτό μας και μόνον. Αν θέλουμε να σωθούμε, να συγχωρούμε τους άλλους και να άναλι του ιερού Ευαγγελίου που λέει: «Εάν αφήτε τοις ανθρώποις τα πάλι του ιερού Ευαγγελίου πού λέει: «Εάν αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, αφήσει και υμίν ό Θεός τα παραπτώματα υμών, κατά το έφετε καί αφεθήσεται υμίν» (Λουκ. ΚΓ' 34).

Πρός τήν αιωνιότητα

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ: 
Ο θάνατος (Αγ. Τύχων, αρχιεπ. Βορονέζ και Ζαντόνσκ)

Η σκέψη του θανάτου είναι ικανή να παρακινήσει τον αμαρτωλό σε μετάνοια. Μας είναι και γνωστός και άγνωστος ο θάνατος. Γνωστός, γιατί ξέρουμε ότι όλοι θα πεθάνουμε. Άγνωστος, γιατί δεν ξέρουμε πότε, πού και πώς θα πεθάνουμε. Όσο περισσότερο ζούμε, τόσο περισσότερο μικραίνει η ζωή μας, τόσο λιγοστεύουν οι μέρες μας και πλησιάζουμε στο θάνατο. Είμαστε πιο κοντά του σήμερα απ΄ό,τι χθές, αυτή την ώρα απ΄ό,τι την προηγούμενη. Ο θάνατος βαδίζει αόρατος πίσω απ΄τον καθένα και τον αρπάζει τότε που δεν το υποπτεύεται. Εντούτοις, σχεδόν όλοι οι άνθρωποι - και μάλιστα οι υγιείς και οι δυνατοί - κάνουν τις ακόλουθες σκέψεις για τον ευατό τους:

- Εγώ θα ζήσω ακόμη αρκετά. Είναι πολύ μακριά το τέλος μου. Θα μαζέψω πλούτη και θα ευφραίνομαι. Μα ορμάει ξαφνικά εναντίον τους ο θάνατος και σβήνουν τα όνειρα και οι επιθυμίες. Και πεθαίνει γρήγορα εκείνος που έταξε στον εαυτό του μακροζωία. Και αφήνει τ΄αγαθά του και το σώμα του στον κόσμο εκείνος που ήθελε να συγκεντρώνει πλούτη. Άγνωστο λοιπόν μας είναι το τέλος, χριστιανοί.

Ο φιλάνθρωπος Θεός, που φροντίζει για το καλό μας, τα καθόρισε έτσι, ώστε να είμαστε πάντα έτοιμοι και να καταφεύγουμε στην ειλικρινή μετάνοια. Με ό,τι θα φύγει ο άνθρωπος από δω, μ΄αυτό και θα παρουσιαστεί μπροστά στο κριτήριο του Χριστού.

Αδελφοί, ας συλλογιστούμε προσεκτικά αυτά τα λόγια κι ας μετανοήσουμε, για να μην ταξιδέψουμε προς την αιωνιότητα με τις αμαρτίες μας και εμφανιστούμε μ΄αυτές σ΄εκείνο το δικαστήριο. Ο φιλεύσπλαχνος Θεός μας υποσχέθηκε το έλεός Του, δεν μας υποσχέθηκε όμως ότι θα ζούμε το επόμενο πρωί. Και τούτο, για να είμαστε προσεκτικοί, και όταν ξυπνάμε, να θυμόμαστε το θάνατό μας, να διορθώνουμε τον εαυτό μας, να ετοιμαζόμαστε για την έξοδό μας, ώστε να έχουμε μακάριο τέλος. Είναι φοβερή η ώρα του θανάτου.

Όλοι οι άγιοι τη σκέφτονταν κι έκλαιγαν, ικετεύοντας τον φιλάνθρωπο Θεό να τους ελεήσει εκείνη την ώρα. Εκπληκτικό! Να κλαίνε οι άγιοι στη σκέψη του θανάτου, και οι αμαρτωλοί ωστόσο να μη συγκινούνται, αν και καθημερινά κάποιον βλέπουν να πεθαίνει. Φτωχοί αμαρτωλοί! Γιατί κοιμόμαστε, ενώ ο διάβολος σαν κλέφτης αρπάζει τη σωτηρία μας; Ας γράψουμε στη μνήμη μας την ώρα του θανάτου και ας είμαστε έτοιμοι. Απ΄αυτήν θα εξαρτηθεί, αν ο άνθρωπος θα είναι αιώνια ευτυχισμένος ή αιώνια δυστυχισμένος.

Από το θάνατο ανοίγουν για τον καθένα οι πύλες της αιωνιότητας, ο δρόμος για την αιώνια μακαριότητα ή την αιώνια δυστυχία. Απ΄αυτόν τον σταθμό αρχίζει ο άνθρωπος να ζει ή να πεθαίνει αιώνια. Πού βρίσκονται τώρα όσοι έζησαν πρίν από μας και πέρασαν τη ζωή τους αμετανόητα, με κραιπάλες και ηδονές; Έφυγαν απ΄αυτόν τον κόσμο, αφήνοντας εδώ όλες τους τις χαρές. Οδηγήθηκαν καθένας στον τόπο του, περιμένοντας την τελευταία Κρίση, οπότε θα λάβουν την αμοιβή των έργων τους.

Γι΄αυτό εφόσον δεν ήρθε ακόμα για μας εκείνη η ώρα, ας στραφούμε ολόψυχα προς το Θεό μας με την πίστη και τη μετάνοια, ώστε να κερδίσουμε την αιωνιότητα. Αγαπητέ χριστιανέ! Ο θάνατος μας ακολουθεί βήμα προς βήμα χωρίς να τον βλέπουμε, και το τέλος φτάνει τότε που δεν το περιμένουμε. Γι΄αυτό να βρίσκεσαι συνέχεια σε κατάσταση μετάνοιας, έτοιμος παντού και πάντοτε για την αναχώρησή σου. Ο συνετός δούλος είναι πάντα άγρυπνος και περιμένει πότε θα τον καλέσει ο Κύριός του.

Αγρύπνα κι εσύ και περίμενε πότε θα σε καλέσει ο Κύριός σου, ο Χριστός. Να ζεις όπως θα ήθελες να σε βρει ο θάνατος. Να ζεις με ευσέβεια και να εργάζεσαι με φόβο και τρόμο για τη σωτηρία σου. Έτσι δεν θα στερηθείς την αιώνια σωτηρία, που μας δώρισε ο Κύριός μας με το αίμα Του και το θάνατό Του. Έτσι θα τελειώσεις τη ζωή σου χριστιανικά. Και είναι πραγματικά μακάριοι οι νεκροί εκείνοι πού πεθαίνουν πιστοί στον Κύριο και ενωμένοι μαζί Του".

(Από το βιβλίο “ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ”, ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ)

πηγή

Ἡ προσευχή ἀπομακρύνει τἀ πονηρά πνεύματα

Πηγαίνοντας μια Κυριακή στην Εκκλησία της σκήτης ο Αββάς Μακάριος, πού είχε χάρισμα από τον Θεό να διακρίνει με τα μάτια της ψυχής, όσα οι άλλοι δεν έβλεπαν με τα σωματικά τους μάτια, είδε την καλύβα κάποιου Μοναχού τριγυρισμένη από πονηρά πνεύματα. Πολλά είχαν τη μορφή παιδιών, πού έκαναν κάθε λογής αταξία. Άλλα έμοιαζαν με άσεμνες γυναίκες. Χόρευαν, πηδούσαν κι έκαναν διάφορα ανόητα καμώματα…
Χωρίς άλλο, συλλογίσθηκε ο Όσιος, έχει κυριευθεί από αμέλεια ο Αδελφός, γι αυτό έχουν τόσο θάρρος μαζί του οι δαίμονες.
Σαν τελείωσε η Λειτουργία, πήγε καί χτύπησε την πόρτα του Μοναχού:...

- Ήλθα να σου ζητήσω μια χάρη, του είπε. Μετά χαράς, Αββά, αν περνά από το χέρι μου.
Βρίσκομαι σε μεγάλη στενοχώρια καί θέλω να προσευχηθείς για μένα στον Κύριο να με ανακούφιση.
Απόρησε ο Αδελφός, ακούγοντας τον Γέροντα να μιλά έτσι.
Δεν είμαι άξιος, Αββά, να προσεύχομαι εγώ για, σένα, του είπε συνεσταλμένα.

Δεν φεύγω από δω, επέμενε ο Όσιος, αν δε μου δώσεις υπόσχεση πως θα κάνεις κάθε βράδυ μια προσευχή για μένα.
Έτσι τον ανάγκασε να υποσχεθεί. Το ίδιο βράδυ κιόλας προσευχήθηκε για τον Γέροντα. Ύστερα συλλογίστηκε:
- Παρακάλεσες, ταλαίπωρε, για ένα τέτοιον άγιο και για ιόν εαυτό σου δεν ζήτησες τίποτε.
Πρόσθεσε έτσι άλλη μια προσευχή για τον εαυτό του. Το ίδιο έκανε και το άλλο βράδυ καί το επόμενο. Ώσπου συνήθισε να λέει δυο προσευχές όλη την εβδομάδα.
Την Κυριακή πέρασε πάλι έξω από την καλύβα του ο Όσιος. Οι δαίμονες βρίσκονταν εκεί, αλλά δυσαρεστημένοι. Κατάλαβε αμέσως πως η προσευχή του Αδελφού είχε αρχίσει να ενεργεί αποτελεσματικά. Μπήκε μέσα καί τον παρακάλεσε να προσθέσει άλλη μια προσευχή για χάρη του. Εκείνος δέχθηκε με προθυμία. Κοντά στις δύο προσευχές πού έκανε τώρα για τον Γέροντα, πρόσθεσε δυο ακόμη για τον εαυτό του. Πέρασε άλλη μια εβδομάδα πού ο Αδελφός έλεγε τέσσερες προσευχές.
Όταν πήγε την Κυριακή να τον ιδεί ο Όσιος, βρήκε τους δαίμονες αμίλητους καί σκυθρωπούς. Ευχαρίστησε τον Θεό και παρακάλεσε τον Αδελφό να προσθέσει καί τρίτη προσευχή για χάρη του.
Βλέπω μεγάλη ωφέλεια από τις προσευχές σου, Αδελφέ, του είπε, για να τον ενθαρρύνει.
Τώρα ο πρώην αμελής Μοναχός προσευχόταν το μεγαλύτερο μέρος της νύκτας, γιατί κοντά στις τρεις προσευχές, πού έλεγε για τον Όσιο, πρόσθεσε άλλες τρεις για τον εαυτό του.
Την Κυριακή πηγαίνοντας πάλι στην εκκλησία ο Αββάς Μακάριος, δέχτηκε την επίθεση των πονηρών πνευμάτων. Τον απειλούσαν και τον έβριζαν, γιατί έγινε αφορμή να διορθωθεί ο Μοναχός. Είχαν όμως απομακρυνθεί πολύ από την καλύβα του. Η προσευχή του τα εμπόδιζε να πλησιάσουν.
Ευχαρίστησε με την καρδιά του τον Θεό ο Όσιος για τη μεταβολή του Αδελφού. Ύστερα τον συμβούλευσε να μη παραμελεί ποτέ την προσευχή του, για να μην πέφτει εύκολα στις παγίδες πού στήνει ο διάβολος για να παρασύρει τον άνθρωπο στην απώλεια.


Από το Γεροντικο

 
πηγή   /   αντιγραφή

Κύριε ελέησον

Οι μοναχοί της Ι.Μ. ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ, απαντούν στις άδικες κατηγορίες.


Από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, εστάλη στα attikanea η παρακάτω απάντηση στις άδικες κατηγορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από παραπληροφορητές.
Έχουμε χρέος να σταθούμε στο πλευρό των μοναχών, που αγωνίζονται για την Ορθοδοξία μας.
Πόπη Σουφλή  
Άγιο Όρος, 5/8/2013 
Είπαμε να μην απαντήσουμε αλλά όλα τα ψέματα που ειπώθηκαν ευτυχώς σε λίγα δημοσιεύματα δεν μας αφήνουν άλλο περιθώριο, φοβούμενοι μην επικρατήσει το ψέμα. 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 
Φαίνεται ότι ζούμε σε οργουελική εποχή κατά την οποία τα ονόματα δεν δηλώνουν τα πράγματα,  αλλά τα αντίθετά τους. 
Νομιμότητα είναι πλέον η δυνατότητα των ισχυρών να παρανομούν. 
Δικαιοσύνη είναι το όραμα των αδίκων. 
Αλήθεια είναι το ψέμα που υπηρετεί συμφέροντα.

Ανθρώπινα Δικαιώματα είναι τα "δικαιώματα" αισχρών ανθρώπων να διασπείρουν και να θεσμοθετήσουν την ανηθικότητα. 
Αγάπη.. ώ, αυτή η αγάπη! είναι το μίσος της αληθείας, είναι η ανθρωπαρέσκεια, εθελοδουλεία και εθελοτυφλία όσων ετάχθησαν αναξίως φρουροί της αληθείας. 
Το έχει καταλάβει κι ο λαός μας, αλλά αδυνατεί να αντιδράσει. Περιμένει πλέον μόνον από τους ιερείς και τους μοναχούς την κραυγή της αληθείας. 
 Το τεράστιο λοιπόν ερώτημα ημών των Εσφιγμενιτών είναι 
γιατί στην φυσικότατη αντίδρασί μας να μη συμπορευθούμε με το ψεύδος βρίσκουμε τους μοναχούς και τους ιερείς του Αγίου Όρους απέναντί μας κι όχι δίπλα μας. 
 Γιατί να θέλουν οι αγιορείτες πατέρες να στερήσουν συναγιορείτας μοναχούς από το μοναστήρι τους, μολονότι γνωρίζουν το τί αγώνα έκανε ο κάθε ένας από εμάς για να αποσπαστεί από τα δόντια του ψυχοβόρου κόσμου και να βρει φυσικό και ηθικό καταφύγιο στο Άγιον Όρος;  
Γιατί να μην ανέχονται τον διαφωνούντα αδελφό που ποτέ δεν τους επείραξε; Τόσο μεγάλο έγκλημα είναι να λές την αλήθεια λοιπόν; Τόσο μεγάλο ποινικό αδίκημα είναι να μην μνημονεύεις επ εκκλησίας έναν φανερό εχθρό της Εκκλησίας του Χριστού, έναν ολετήρα της Αγίας Πίστεως;  
Το πλέον οδυνηρό γεγονός όμως είναι ότι όλοι οι αγιορείται είναι ανθενωτικής διαθέσεως και συμφωνούν μαζί μας. Πώς λοιπόν φτάνουν στο σημείο να συμπορεύονται με ανθρώπους που μισούν όπως ο κ. Βαρθολομαίος και οι πρακτορίσκοι του;  
Όλοι γνωρίζουμε ότι τα αντιπατριαρχικά μοναστήρια είναι δεκά τρία, πολύ περισσότερα απο τα πατριαρχικά. Πώς λοιπόν σύρονται σε πράξεις όπως το "διάβημα διαμαρτυρίας" που έστειλε σήμερα Δευτέρα 5/8ου/2013 (Νέο Ημερολόγιο) στον Διοικητή Αγίου Όρους και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη; Τί είδους πιέσεις δέχθηκαν οι Άγιοι Αντιπρόσωποι για να πεισθούν σύσσωμοι να ζητήσουν ωμά από τον Υπουργό τον διωγμό μας;  
Από το κείμενο του "διαβήματος" φαίνεται ότι πείσθηκαν μέσω της συκοφάντησης. 
Διοτι δεν είπαν στην Σύναξη των πατέρων ότι, όπως πάντοτε, δεν κάναμε εμείς επίθεση,  αλλά υποστήκαμε επίθεση. 
Δεν τους είπαν ότι στον Δικαστικό επιμελητή απαντήσαμε με ευθύτητα και απλότητα μόνον οτι δεν παραδίδουμε το κονάκι μας κι ότι καμία επίθεση δεν εδέχθη ούτε ο ίδιος, ούτε κανένας άλλος από το προσωπικό.Συγκεκριμένα, μετά τον σύντομο διάλογο ο επιμελητής έκανε νεύμα σε περίπου είκοσι μεγαλόσωμους άνδρες να επιτεθούν, στο κέντρο των οποίων προηγείτο μικρή μπουλντόζα τύπου bobcat.  
Δεν είπαν στους πατέρες για τα συνεχή χτυπήματα της μπουλντόζας στην εξώπορτα, ούτε για τις επανειλημμένες φωνές του προϊσταμένου Ιερομόναχου Σάββα να σταματήσουν διότι ακριβώς πίσω από την πόρτα που χτυπούσαν υπήρχαν μοναχοί.  
Δεν είπαν ότι οι μοναχοί εφώναζαν κι αυτοί πίσω από την πόρτα κάνοντας φανερή την παρουσία τους καθώς και τον κίνδυνο να συνθλιβούν στον στενό εκείνο χώρο άν η πόρτα υποχωρούσε. 
Κάποιος από την ομάδα κρούσεως εφώναξε στον χειριστή της μπουλντόζας - όπως τουλάχιστον τον άκουσαν οι μοναχοί πίσω από την πόρτα - "συνέχισε συνέχισε!"  
Ο παπα Σάββας έτρεξε κάτω στο προσωπικό της εξώθυρας να δεί την κατάσταση και την στιγμή εκείνη ένα δόντι της μπουλντόζας έκανε μια μεγάλη τρύπα στο μέταλλο της πόρτας φτάνοντας 15 εκατοστά από το κεφάλι μοναχού.  
Τότε, όταν διαπίστωσε ότι όλα τα σώματα θα λιώσουν κάτω απο την πόρτα αν αυτή υποχωρήσει στα χτυπήματα, μάζεψε ότι παλιόπανο βρήκε, το πότισε με καύσιμα και φώναξε από ένα παράθυρο για εκφοβισμό ότι αν δεν φύγουν θα τους κάψει.  
Όταν είδε ότι συνεχίζουν τα χτυπήματα, τότε πέταξε το στουπί πάνω στο μηχάνημα, δηλαδή σε ουδέτερη ζώνη κι όχι πάνω στο προσωπικό, ελπίζοντας ότι ο χειριστής θα φοβηθεί πιθανή πυρκαγιά και θα υποχωρήσει. Ευτυχώς αυτό συνέβη. Υποχώρησαν και έτσι γλυτώσαμε τα θύματα και το μοναχικό αίμα σε χέρια δημοκρατικών κυβερνήσεων. 
Τίποτε από τα παραπάνω δεν είπαν στη Σύναξη των πατέρων, αντιθέτως μας συκοφάντησαν ως τρομοκράτες, λες και εκσφενδονήσαμε ρουκέτα στο γραφείο του Δένδια.  
Δηλαδή,  είναι νόμιμη η διάρρηξητης πόρτας μας με μπουλντόζα και παράνομη η δική μας αναμενόμενη αντίδραση που είχαμε γνωστοποιήσει σε όλους. Πώς επιτρέψατε άγιοι αντιπρόσωποι ένα τέτοιο χτύπημα; Άν όπως εμείς ήλθατε στο Όρος να σωθείτε από ποιό γέροντα και ποιά παράδοση εμάθατε να στελνετε μπουλντόζες σε μοναχούς που θεωρείτε ότι σφάλλουν; 
Ακόμη κι αν είμεθα πλανεμένοι,  τί λέτε, είναι Ορθοδοξία να επιτίθεσθε με μπουλντόζα στους μοναχούς που διαφωνούν μαζί σας; 
Θα μπορούσαν όμως να τεθούν τα εξής ερωτήματα στη Σύναξη των πατέρων. Όλοι ήξεραν μετα απο τις προειδοποιήσεις μας ότι δεν θα πειράξουμε κανέναν, ότι θα μείνουμε στο κονάκι μας κάνοντας την καλογερική μας και οι νεο Εσφιγμενίτες γείτονές μας δενθα έχουν να φοβηθούν τίποτε. 
 Όλοι όμως επίσης εγνώριζαν ότι,  σε περίπτωση που δεχθούμε επίθεση,  κάθε μοναχός του κονακίου θα μείνει στο πόστο του μέχρι θανάτου.  
Όταν λοιπόν όλα τα παραπάνω είναι γνωστά και κάποιοι επιχειρούν εναντίον μας με μικρή μπουλντόζα- ρωτάμε τους σεβαστούς πατέρας - αυτοί που μας επιτίθενται και μάλιστα με τέτοια μέσα δέν έχουν ενώπιόν τους και εν γνώσει τους την πιθανή προοπτική να σκοτώσουν;  
Όλοι στις Καρυές τα εγνώριζαν αυτά. Τα εγνωρίζατε κι εσείς πατέρες, οι αντιπρόσωποι των Μονών κι όμως δεν εμποδίσατε το χτύπημα. Για όλα όμως πρέπει να φταίμε μόνον εμείς.. 
Άλλο ερώτημα: Μπορεί ένας δικαστικός επιμελητής να δίνει εντολή σε μπουλντόζα να διαρρήξει εξώθυρα κατοικημένου κτιρίου;  
Σε ποιόν θα καταλογιστεί το αίμα που πιθανώς χυθεί; Γιατί δεν παρίστατο για κάτι τόσο σοβαρό εισαγγελέας και ένας τουλάχιστον επιστάτης της Ι.Κοινότητος 
Μήπως η βία που ασκήθηκε πάνω μας δεν είναι και τόσο "νόμιμη" όσο ακούγεται 
Μήπως το νομιμον στην προκειμένη περίπτωση ήταν το θέλημα και η εντολή του ισχυρού κ. Βαρθολομαίου 
Πατέρες άγιοι, μετά απο την παρουσίαση των σωστών ερωτήσεων που θα έπρεπε να θέσετε στην Ιερά Σύναξη, θα μας επιτρέψετε και κάποιες συστάσεις.  
Μήν πιστεύετε πλέον τους ψευδοεσφιγμενίτες! Ώριμοι μοναχοί και δεν μπορείτε να καταλάβετε ποιός σας λέει την αλήθεια 
Ιδού: έχετε μπροστά σας αυτόν που μένει σταθερός σ αυτό που πιστεύει ακόμη και μετά την στέρηση της περιουσίαςκαι των δικαιωμάτων του και αυτόν που "τα άρπαξε" και προσπαθεί τώρα απεγνωσμένα για επιδοτήσεις και νέο εύκολο χρήμα με τρόπο αισχρό. Ποιός από τους δύο σας λέει την αλήθεια; Τίνος το μέρος θα έπρεπε να πάρετε; 
Δεύτερη σύσταση: οι ταπεινοί μοναχοί μας θα κάτσουν στα πόστα του κτιρίου μέχρι θανάτου. Άν έχετε τόση προσπάθεια να καταλάβετε το κονάκι μας θα χρειαστείτε να χτυπήσετε το κτίριο με τρόπο τόσο σκληρό,που σίγουρα θα κινδυνέψει η ζωή μοναχών 
Αποτρέψατε το διάβημα. Μη κάνετε τόσο άφρονα υπακοή στον τόσο εμπαθή πατριάρχη σας 
Τρίτη σύσταση: Μιμηθείτε την σταθερότητα και το ασυγκατάβατον των μοναχών μας που είναι έτοιμοι να πεθάνουν για να μη συμμετέχουν δια της ανοχής στην επέκτασητου Οικουμενισμού,  της μεγαλύτερης και τελευταίας αιρέσεως στην Ιστορία της Εκκλησίας. Άν δεν αντισταθείτε για την πίστη σας σύντομα θα χάσετε και την ηθική σας κατάσταση και όλο το Άγιον Όρος. Άν δειλιάζετε, τότε καθίστε στα κελλάκια σας κι ειρηνεύστε κι αφήστε να μιλήσει κάποιος που το λέει η καρδιά του χωρίς να τον χτυπάτε πισώπλατα. Διαφορετικά δεν είστε μόνο δειλοί, αλλα καί βάσκανοι και κακοπροαίρετοι 
Άγιοι Αντιπρόσωποι 
Είναι οκτώ χρόνια που μας αφήσατε απόρους. Τί παραχώρησε ο Θεός να πάθετε; Να φορολογηθείτε από τον Διεθνή Εβραίο και τώρα να χρωστάτε. Εμείς από την άλλη,  κοπιάζουμε λίγο παραπάνω, αλλά είμαστε όπως οι ανα τούς αιώνας αγιορείτες :ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ !!! Σκεφτείτε το. Ενώστε τις τελείες για να δείτε την  
  .πρόνοια του Θεού 
!Τώρα θέλετε νέα μέτρα εναντίον μας: βία και διωγμό. Ανακύπτει φοβερό το ερώτημα: Δεν σας φοβίζει η νέα αντίστοιχη αντίδραση του Αγίου Θεού; Ξανασκεφτείτε το  
Με αγάπη Χριστού, της Αυτοαληθεί 
 Ο ΚΑΘΗΓΟΎΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΕΜΟΙ ΕΝ ΧΡΙΣΤΏ ΑΔΕΛΦΟΙ 
Πηγή email από Ι.Μ. ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ 


πηγή

Ομιλία του Μητρ. Πατρών κ. Χρυσοστόμου για τις εμπειρίες που έζησε κατά την επίσκεψη του Σταυρού του αγίου Ανδρέα Στην Ρωσία

μιλία του Σεβ. Μητρ. Πατρών κ. Χρυσοστόμου την Κυριακή
4/8/2013 μετά την αρχιερατική θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέα Πατρών 


ΕΝ ΑΓΙΩ ΟΡΕΙ… «Πάλιν η Ηρωδιάς μαίνεται…!»Τι συμβαίνει στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου του Αγίου Όρους;


Η περίπτωση της Ι. Μ. Εσφιγμένου όπως εξελίσσεται, αποτελεί πλέον πασιφανώς ένα σκοτεινόν όραμα ενός «περίεργου» σχεδίου αρρωστημένης στρατηγικής γνωστών κοσμοεξουσιαστών (θα το δείξει ο προσεχής Οκτώβριος…).



Μήπως οι γέροντες μοναχοί είναι μια από τις τελευταίες γραμμές άμυνας της Ορθοδοξίας; Τι ξέρουν και τους φοβούνται; - ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΟ AΓΙΟ OΡΟΣ;

Είπεν ο Κύριος: «…εί εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσι…!»
Τώρα διώκουν την Ι.Μ.Εσφιγμένου, αύριο ΕΛΛΗΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΕ, θα διώξουν και εσένα ήρθε η σειρά σου…! Θυμήσου…

Ξανά στο προσκήνιο η Ι.Μ.Εσφιγμένου του Αγίου Όρους, διώκεται για την πίστη της! Ο σύγχρονος διωγμός που άρχισε το 1972 και κορυφώθηκε το 2002, σε έναν εντελλόμενο άνισο αγώνα, όπου η νομιμοποίηση της παρανομίας και η δικαίωση του αδίκου έγινε αφορμή για να γνωρίσουμε τους σύγχρονους Διοκλητιανούς και δη στο Προπύργιο της Ορθοδοξίας, το Άγιον Όρος. Όλα διαδραματίζονται στο Κονάκι ήτοι το αντιπροσωπείο στις Καρυές της Ι.Μ.Ε, όπως μας έχουν συνηθίσει και κατά το παρελθόν.
Το 1972 επί ηγουμένου γέροντος Αθανασίου και τους συν αυτω συνασκουμένους Πατέρες, βλέποντας τη συνεχιζόμενη παρέκκλιση του Αθηναγόρα από την Ορθόδοξο γραμμή (συμπροσευχές και συλλείτουργα με αιρετικούς και αλλόθρησκους) αποφάσισαν ναδιακόψουν το μνημόσυνο του Πατριάρχη, όπως κατά το παρελθόν καλώς εγένετο, από φωτισμένους Ιεράρχες που ήλεγχαν τον Πατριάρχη, οι οποίοι αγίασαν και σήμερα τους διαβάζουμε στον Συναξαριστή της Εκκλησίας. Έτσι τώρα, η διακοπή του μνημόσυνου ήταν δίκαιη και απολύτως σύμφωνη με τον Κ.Χ.Α.Ο.
Το 2002, είχαμε την διεκδίκηση του Κονακίου, όπως και τώρα, με όργανα πρωτόγονων ενστίκτων, αστυνομικών μέτρων και αργότερα με βαριοπούλες, να σπάζουν ξένη περιουσία και λοστούς. Στις δύο περιπτώσεις αυτές, θεωρείται ανεπίτρεπτο για τους μοναχούς να χειρίζονται τέτοια μέσα, εφόσον οι μοναχοί δεν έχουν χέρια παρά μόνον να κάνουν το Σταυρό τους, το Κομποσκοίνι τους και αγαθοεργίες… (άρα αυτοί οι έξωθεν νεοφώτιστοι, οι επονομαζόμενοι νέα αδελφότητα, δεν μπορούν να λέγονται μοναχοί…!).
Επίσης, δεν μπορεί ουδείς να βιαιοπραγεί -κυρίως- στο Άγιον Όρος, εφόσον υπάρχουν νόμιμες προϋποθέσεις και νόμιμα μέσα για να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου. Ουδείς μπορεί να καταργεί τον Νόμο και την Τάξη, πολύ δε περισσότερον ο «μοναχός» και δη στο Άγιον Όρος.
Την Τρίτη επιχείρησαν με σύγχρονα μέσα που δεν «λερώνουν» χέρια, αλλά πληρώνουν τον χειριστή ενός βαρέως οχήματος- τύπου μικρής μπουλντόζας. Στην προσπάθειά τους να ρίξουν την πόρτα του Κονακίου, τραυμάτισαν έναν μοναχό… Η αστυνομία εκ του συστάδην παρακολουθούσε με σταυρωμένα τα χέρια δυστυχώς και έπεται συνέχεια υπό τα όμματα της πολιτείας, της Κρατούσης Εκκλησίας και του «χειμαζομένου» ελληνικού λαού, που παραπαίει στενάζοντας, θύμα ενός άλλου τύπου σύγχρονου διωγμού, συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού. Σε αυτήν την παράτολμη πράξη βιαιοπραγίας με την μπουλντόζα, παρίσταται ο δικαστικός επιμελητής, ο πατήρ Ιωσήφ, από τις Καρυές, εργολάβος οικοδομικών εργασιών και 8 κοσμικοί (αρκετά φουσκωτοί) συνοδοιπόροι των Κατσουλιέρηδων.

Το φυσικό ερώτημα μας είναι: Η Πολιτεία που εκτελεί τόσον ευκόλως, στον πρώτο εντολέα -αδιακρίτως πεποιθήσεως, δεν γνωρίζει ότι το δίκαιον της Πανιέρου ΜονήςΕσφιγμένου σχετίζεται με πολλές δεκάδες ελληνορθοδόξων συλλόγων σε όλη την επικράτεια, κάτι που εκφράζεται σε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες λαού; Δηλαδή όλοι αυτοί που διατηρούν την μετάνοια τους στο Μοναστήρι της Ι.Μ.Ε είναι και αυτοί δεδιωγμένοι ή κακώς φιλοξενούμενοι στη χώρα τους.
Δεν υπολογίζει πλέον η Πολιτεία ότι από αυτούς αύριο -μεθαύριο, θα ζητήσει την ψήφο τους; Δεν γνωρίζει επίσης ότι παρόμοιες πράξεις βίας, διασύρουν την Ελλάδα, την Εκκλησία και την Διοίκηση του Αγίου Όρους σε όλον τον κόσμο και χάνουμε λίγο-λίγο την αξιοπρέπεια μας; Δεν γνωρίζουν ότι η καταπάτηση του Κ.Χ.Α.Ο (Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους), επισύρει και την καταπάτηση του Συντάγματος, παραβιάζοντας ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και θρησκευτικές πεποιθήσεις; Έλληνες εναντίον Ελλήνων, μοναχοί εναντίον μοναχών; Αν η μικρή ομάδα της Νέας Αδελφότητος, αρέσκεται τόσο πολύ να μπει στη διακονία του Μοναστηριού, γιατί δεν το κάνει και να συνυπάρχουν όλοι ειρηνικά, όπως θέλει και η Προστάτιδα του Αγίου Όρους, Υπεραγία Θεοτόκος; Γνωρίζει ο κόσμος και η πολιτεία ότι 5 άτομα, θέλουν να διώξουν τους 117 πατέρες, νομίμους, ζηλωτάς, παραδοσιακούς και αυτόχθονες πνευματικά, τους οποίους σαφώς γνωρίζει και αναγνωρίζει το πανελλήνιον; Γνωρίζει ο κόσμος επίσης, ότι η Ιερά ΜονήΕσφιγμένου, δεν εδέχθη τον πακτωλό χρημάτων από τη Δύση, 5 δισ. δραχμές (τότε) - προς τιμήν της, τα οποία άρπαξαν οι διώκτες της, στους οποίους δεν φτάνουν αυτά αλλά θέλουν να χειριστούν και το 1,5 εκατ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ, για δήθεν συντήρηση και αναπαλαίωση του Κονακίου στις Καρυές!
Μήπως αυτοί οι λίγοι γέροντες μοναχοί της Μονής Εσφιγμένου είναι η τελευταία γραμμή αμύνης της ανόθευτης Ορθοδοξίας και αποτελούν εμπόδιο για την αλλοτρίωση του Αγίου Όρους; 
Μήπως είναι μία από τις τελευταίες γραμμές αμύνης της Ορθοδοξίας; Μήπως ξέρουν και κατέχουν αλήθειες που κάποιοι τρέμουν και φοβούνται; Είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό, όλο και πιο συχνά, ακούμε φωνές που ζητούν να καταργηθεί το άβατον του Αγίου Όρους και να επιτραπεί η είσοδος και στις γυναίκες; Μήπως δεν συζητούν και για την ίδρυση ξενοδοχείων στο Άγιον Όρος, για την εξυπηρέτηση κάποιων «ειδικών» προσκυνητών (αρχικά και βλέπουμε); Η περίπτωση της Ι. Μ. Εσφιγμένουόπως εξελίσσεται, αποτελεί πλέον πασιφανώς ένα σκοτεινόν όραμα ενός «περίεργου» σχεδίου αρρωστημένης στρατηγικής γνωστών κοσμοεξουσιαστών (θα το δείξει ο προσεχής Οκτώβριος…).
 Μήπως είναι μία από τις τελευταίες γραμμές αμύνης της Ορθοδοξίας; Μήπως ξέρουν και κατέχουν αλήθειες που κάποιοι τρέμουν και φοβούνται; Είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό, όλο και πιο συχνά, ακούμε φωνές που ζητούν να καταργηθεί το άβατον του Αγίου Όρους και να επιτραπεί η είσοδος και στις γυναίκες; Μήπως δεν συζητούν και για την ίδρυση ξενοδοχείων στο Άγιον Όρος, για την εξυπηρέτηση κάποιων «ειδικών» προσκυνητών (αρχικά και βλέπουμε); Η περίπτωση της Ι. Μ. Εσφιγμένου όπως εξελίσσεται, αποτελεί πλέον πασιφανώς ένα σκοτεινόν όραμα ενός «περίεργου» σχεδίου αρρωστημένης στρατηγικής γνωστών κοσμοεξουσιαστών (θα το δείξει ο προσεχής Οκτώβριος…).
Πηγή  /  Αντιγραφή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...