Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 05, 2013

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης -



 Πριν από τρία χρόνια και πριν από την έκρηξη του εισαγομένου από το εξωτερικό εμφυλίου στην Συρία, είχα συναντήσει μια ομάδα Σύριων ορθοδόξων προσκυνητών στο μοναστήρι της Σουρωτής. Μαζί τους βρίσκονταν και τρεις ψηλόκορμοι ρασοφόροι με μάτια αποφασιστικά που έδειχναν πως αυτό που έκαναν το πίστευαν ψυχή τε και σώματι. 


Συνομιλώντας μαζί τους, άκουσα λιγάκι έκπληκτος πως οι ίδιοι ονομάζουν τους εαυτούς τους, «Ρουμ Ορτοδόξ», δηλαδή Ρωμιοί Ορθόδοξοι και κατά δεύτερο λόγο αραβόφωνοι χριστιανοί ορθόδοξοι. Στη συζήτηση μας μου ανέφεραν ότι έχουν κάποιες δυσκολίες στην άσκηση των καθηκόντων τους αλλά αισθάνονται σιγουριά με το καθεστώς Άσαντ ακριβώς γιατί και αυτός ανήκει σε μια θρησκευτική μειονότητα που διάκειται φιλικά με τους χριστιανούς και για τον λόγο αυτό δεν δίνει έδαφος σε ανάπτυξη φονταμενταλιστικών ισλαμικών ομάδων που θα ήταν μεγάλη απειλή για τοχριστιανικό ποίμνιο.

Δυστυχώς όμως η ασφάλεια αυτή των ομόδοξων  φίλων από την Συρία,  που μάλιστα ήθελαν να τους αποκαλούμε «Ρουμ Ορθοδοξ» όπως και οι ομόδοξοι τους στον Λίβανο, κατέρρευσε κάτω από τις ριπές των πυροβόλων και τον όλεθρο της ισλαμικής θύελλας που εισήγαγαν οι καλοθελητές της Δύσεως για να ανατρέψουν το καθεστώς Άσαντ και να ελέγξουν την πορεία των ενεργειακών αγωγών. Δεν γνωρίζω που μπορεί να βρίσκονται τώρα όλοι αυτοί οι προσκυνητές της Σουρωτής και όσο τους σκέπτομαι μια ιερή αγανάκτηση με τυλίγει.

Στη μαρτυρική Συρία ο πρώτος στόχος όλων αυτών των ανθρωποφάγων που ήρθαν από 30 ξένες χώρες και το μόνο που ξέρουν είναι να σκοτώνουν ανθρώπους, είναι η χριστιανική κοινότητα. Περίπου ένα εκατομμύριο Ορθόδοξοι χριστιανοί και άλλο ένα εκατομμύριο Συριανοί και λιγότεροι Ουνίτες και Καθολικοί. Σε όλους αυτούς συντελείται μια νέα γενοκτονία κάτω από τα αδιάφορα μάτια των υποτιθέμενων προστατών της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όσον αφορά τους ομόδοξους Ορθοδόξους, η στάση της ελληνικής πλευράς είναι το λιγότερο προκλητική και η ελληνική κυβέρνηση για άλλη μια φορά μας διδάσκει το πως όταν μας φτύνουν, να… υποστηρίζουμε ότι βρέχει. Είναι τραγικό να παρακολουθούμε την συνεχιζόμενη γενοκτονία των χριστιανών Ορθοδόξων και άλλων στην Συρία από τους δολοφόνους εξτρεμιστές ισλαμιστές και η ελληνική κυβέρνηση το μόνο που ξέρει να ψελλίζει είναι ότι θα στηρίξει όποια απόφαση των Αμερικανών για στρατιωτική επίθεση στην χώρα αυτή. Πέρασαν μήνες από την σφαγή των δυο μητροπολιτών από τους οποίους μάλιστα ο ένας ήταν γνωστός στην Θεσσαλονίκη αφού σπούδασε στην θεολογική σχολή και έχει πολλούς φίλους στην πόλη και πλήρης σιωπή καλύπτει την σφαγή τους. Και καλά η κατοχική ελληνική κυβέρνηση, εκείνο που είναι ασυγχώρητο είναι η στάση της επίσημης ελληνικής εκκλησίας. Που είναι οι μητροπολίτες, κατά τα άλλα λαλίστατοι και τώρα άφωνοι στο δράμα των ομόδοξων της Συρίας ; Μέχρι και ο Πάπας τους ξεπέρασε καλώντας σε ομαδική προσευχή για την ειρήνη στην περιοχή. Αλλά, όπως φαίνεται η Ελλάδα της κατοχής δεν είναι μόνο στη κυβέρνηση αλλά και την ελληνική εκκλησιαστική ιεραρχία που καίγεται μήπως και χάσει την εύνοια της κατοχικής κυβέρνησης ενώ γύρω της συσσωρεύονται συντρίμμια και θύματα της ισλαμικής θηριωδίας. Όταν θα ακούσουμε και έξω από την πόρτα μας της ιαχές των φανατισμένων ισλαμικών στιφών, τότε αγαπητοί μου θα είναι πολύ αργά για «σωφροσύνη» και «περισυλλογή».

ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

"Χρειάζεται πολλή προσευχή" - Γέροντας Παΐσιος



Παλιά, για να κάνη κάτι κανείς, αν ήταν κοσμικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν. Αν ήταν πνευματικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν και θα
προσευχόταν.

Στην εποχή μας ακόμη και «πνευματικοί» άνθρωποι όχι μόνο δεν προσεύχονται, αλλά ούτε σκέφτονται. Και μάλιστα, συχνά πρόκειται για σοβαρά θέματα, και αυτοί κάνουν πρόβες με τον κόσμο.

Σε όλες τις περιπτώσεις, πριν ενεργήσουμε, να λέμε: «Σκέφθηκα γι' αυτό; Προσευχήθηκα γι' αυτό;».

Όταν κανείς ενεργή, χωρίς να σκεφθή και χωρίς να προσευχηθή, ενεργεί σατανικά.

Και βλέπεις, συχνά πολλοί Χριστιανοί με τον τρόπο που ενεργούν, δεν αφήνουν τον Θεό να επέμβη.

Νομίζουν ότι αυτοί θα τα καταφέρουν όλα μόνοι τους.

Ενώ ακόμη και ο άπιστος λέει «έχει ο Θεός», αυτοί δεν το λένε.

Τα βάζει λ.χ. κάποιος με τον καρνάβαλο, ενώ μπορεί να κάνη προσευχή και να ρίξη ο Θεός τέτοιο χαλάζι, που να σκορπίσουν όλοι και να ματαιωθή κάθε εκδήλωση.

Ή, ας υποθέσουμε, μερικοί κατηγορούν έναν δεσπότη και οι άλλοι καταφεύγουν στο Συμβούλιο Επικρατείας. Αλλά ούτε εκεί σταματούν. Διαδηλώσεις, φασαρίες, άρθρα στις εφημερίδες...

Συνέχεια ανθρώπινες προσπάθειες και δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήση. 

Δεν καταφεύγουν στην προσευχή, ώστε να απάντηση ο Θεός δια της προσευχής. 

Με την ταπείνωση και την προσευχή διορθώνονται όλα τα αδιόρθωτα.


Σήμερα ζούμε σε χρόνια Αποκαλύψεως. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Προφήτης για να το καταλάβη. Τα πράγματα προχωρούν τακ-τάκ. 

Τί μας περιμένει δεν ξέρουμε. Όλη αυτή η κατάσταση που επικρατεί, το δείχνει. 

Γι' αυτό, για έναν λόγο παραπάνω τώρα, πρέπει να στηριχθούμε πιο πολύ στην προσευχή και να πολεμήσουμε το κακό με την προσευχή. 

Η μόνη λύση αυτή είναι. Να παρακαλούμε τον Θεό να λυπηθή τα πλάσματα Του - αν και δεν είμαστε για να μας λυπηθή. 
Δεν θα βρεθή άκρη. Καθένας ό,τι του λέει ο λογισμός θα κάνη. Θα γίνη αυτό που λέει ο Άγιος Κοσμάς: «Θα περπατάς ώρα, για να βρής άνθρωπο" και όσοι ζήσουν, θα τρώνε με χρυσά κουτάλια».
Μερικοί βέβαια έχουν τον λογισμό: «Αφού οι προφητείες θα εκπληρωθούν οπωσδήποτε, τί θα ωφελήση η προσευχή;». 
Ο Θεός βλέπει ότι έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά εμείς κάνουμε προσευχή, για να είναι πιο ανώδυνο ένα κακό και να μην πάρη έκταση. 

Γι' αυτό λέει και στο Ευαγγέλιο ότι για τους εκλεκτούς θα κολοβωθούν οι ημέρες (1).

Σε έναν πόλεμο λ.χ. με την δύναμη της προσευχής γίνεται ένα θαύμα, σώζονται περισσότεροι, υπάρχουν λιγώτερα θύματα, οπότε βοηθιούνται πνευματικά οι άνθρωποι, πιστεύουν και αλλοιώνονται με την καλή έννοια.

Τα πράγματα είναι σοβαρά. Και μέχρι τώρα που δεν τινάχθηκε ο κόσμος στον αέρα, θαύμα είναι. 

Ο Θεός να βάλη το χέρι Του, γιατί όλος ο κόσμος εξαρτάται από τρία-τέσσερα άτομα. Κρέμεται η τύχη τού κόσμου στα χέρια μερικών παλαβών. 

Λέει μιά παροιμία: «Τα άλογα κλωτσούν και τα κοτόπουλα ψοφούν». Έτσι είναι. 

Τα μεγάλα κράτη όταν πιάνωνται, τα μικρά τα καημένα αδικούνται. Κλωτσιούνται τα μεγάλα και καταστρέφονται τα μικρά. 

Χρειάζεται πολλή προσευχή, πολλή προσευχή, για να φωτίση ο Θεός τους μεγάλους, γιατί, αν θέλουν, μπορούν να καταστρέψουν τον κόσμο. 

Ξέρει ο Θεός πολύ εύκολα και σ' αυτούς να δώση λίγη φώτιση. 

Αν ο Θεός φωτίση, βγάζει ένας μιά διαταγή και αλλάζουν όλα.
 


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β'
 

"ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ" ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΣΑΝ ΤΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ ΚΟΥΤΑΒΙΑ ΟΤΑΝ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ...


ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΔΥΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ  ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ



ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑΣ Η ΤΗΣ ΥΠΕΡΜΕΤΡΗΣ ΕΥΝΟΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ, ΚΑΘΟΣΟΝ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ...
ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΟΥΜΕ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ Η ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΚΥΜΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΣΗΣ ...
ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ "ΚΑΝΑΛΙ" ...
ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΟΡΗΣΕΩΝ, ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΔΙΕΡΡΕΥΣΕ ...  
ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΦΙΜΩΣΟΥΜΕ, ΟΥΤΕ ΘΑ ΤΙΣ ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ... 
ΘΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΤΟΦΙΕΣ ΟΠΩΣ ΔΟΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ ΑΣ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΟΥΝ Η ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ ...
ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ...

ΕΝΟΤΗΤΑ 1

ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΣΤΗΜΕΝΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΠΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΕΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ...
ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΑΥΤΑ ΟΤΑΝ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΦΘΑΣΕΙ ΣΕ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΑΝΟΔΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ  ...
ΘΑ ΕΚΒΙΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Η ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΥΚΤΟ ΠΛΟΥΤΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ...
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΜΑΤΑΙΩΘΟΥΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗΣ ΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΕΦΙΑΛΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ... 

ΕΝΟΤΗΤΑ 2

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΠΕΙΝΑ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ, ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΥΧΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ...
ΟΙ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΘΑ ΕΞΑΠΛΩΝΟΝΤΑΙ ΣΑ ΤΑ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΘΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΑΝ ΘΕΙΟ ΔΩΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ...
ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ "ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ", ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΟΜΩΣ ΘΑ ΑΝΑΠΟΛΕΙ ΤΙΣ ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΘΕΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΣΕ ...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΡΓΑ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ... 
ΤΟΤΕ ΘΑ ΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ...

ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΘΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΕΣΤΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΑΛΛΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΜΕΤΟΧΗ ...
ΜΑΚΡΙΝΕΣ ΧΩΡΕΣ ΟΠΩΣ Η ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΑΔΑΣ ΘΑ ΠΛΗΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΝΕΚΡΟΥΣ ...
ΟΙ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΕΖΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΩΚΕΑΝΟΥΣ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ ... 

ΕΝΟΤΗΤΑ 4

ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΣΑΝ ΤΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ ΚΟΥΤΑΒΙΑ ΟΤΑΝ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ...

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ...

Συναξαριστής της 5ης Σεπτεμβρίου

Ὁ Προφήτης Ζαχαρίας καὶ ἡ σύζυγός του Ἐλισάβετ



Ὁ Ζαχαρίας, πατέρας τοῦ Ἰωάννη τοῦ Βαπτιστῆ, ἔζησε στὰ χρόνια του Ἡρῴδη, βασιλιᾶ τῆς Ἰουδαίας. Κατὰ τὴν γνώμη τοῦ Χρυσοστόμου, καθὼς καὶ ἄλλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ὁ Ζαχαρίας δὲν ἦταν ἁπλὸς Ἱερέας, ἀλλὰ ἀρχιερέας ποὺ ἔμπαινε στὰ ἅγια τῶν ἁγίων.

Σύζυγο εἶχε τὴν Ἐλισάβετ καὶ δὲν εἶχαν παιδί. Κάποια μέρα λοιπόν, τὴν ὥρα τοῦ θυμιάματος μέσα στὸ θυσιαστήριο, εἶδε ἄγγελο Κυρίου ποὺ τοῦ ἀνήγγειλε ὅτι θὰ ἀποκτοῦσε γιὸ καὶ θὰ ὀνομαζόταν Ἰωάννης. Ὁ Ζαχαρίας σκίρτησε ἀπὸ χαρά, ἀλλὰ δυσπίστησε.


Ἡ γυναῖκα του ἦταν στεῖρα καὶ γριά, πῶς θὰ γινόταν αὐτὸ ποὺ ἄκουγε; Τότε ὁ ἄγγελος τοῦ εἶπε ὅτι θὰ μείνει κωφάλαλος μέχρι νὰ πραγματοποιηθεῖ ἡ βουλὴ τοῦ Θεοῦ. Πράγματι, ἡ Ἐλισάβετ συνέλαβε καὶ ἔκανε γιό.

Ὅταν θέλησαν νὰ δώσουν ὄνομα στὸ παιδί, ὁ Ζαχαρίας ἔγραψε πάνω σὲ πινακίδιο τὸ ὄνομα Ἰωάννης. Ἀμέσως δὲ λύθηκε ἡ γλῶσσα του καὶ ὅλοι μαζὶ δόξασαν τὸ Θεό.

Βέβαια, ἡ χάρη αὐτὴ ἔγινε ἀπὸ τὸ Θεὸ στὸ Ζαχαρία, διότι αὐτὸς ἦταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταῖς ἐντολαῖς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος».
Ἦταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστὰ στὸ Θεὸ καὶ ζοῦσε σύμφωνα μὲ ὅλες τὶς ἐντολὲς καὶ τὰ παραγγέλματα τοῦ Κυρίου, ἄμεμπτος ἀπὸ κάθε σοβαρὴ ἐνοχή.



Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Κατεπλάγη Ἰωσήφ.
Ἱερωσύνης στολισμόν, περιβαλλόμενος σοφέ, κατὰ τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ, ὁλοκαυτώματα δεκτά, ἱεροπρεπῶς προσενήνοχας Ζαχαρία· καὶ γεγονὸς φωστήρ, καὶ θεατὴς μυστικῶν, τὰ σύμβολα ἐν σοί, τὰ τῆς χάριτος, φέρων ἐκδήλως πάνσοφε, καὶ ξίφει ἀναιρεθεὶς ἐν τῷ ναῷ τοῦ Θεοῦ· Χριστοῦ Προφῆτα, σὺν τῷ Προδρόμῳ, πρέσβευε σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείου Πνεύματος, τῇ ἐπιπνοίᾳ, ἱεράτευσας, Θεῷ ἀμέμπτως, ἱερωσύνην νομικήν ἐνδυσάμενος· καὶ τὸν Σωτῆρα ἀσπόρως σαρκούμενον, Ἀνατολὴν τὴν ἐξ ὕψους ἐκήρυξας. Ἀλλὰ πρέσβευε, Ζαχαρία Προφῆτα ἔνδοξε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Ὁ Προφήτης σήμερον, καὶ ἱερεὺς τοῦ Ὑψίστου, Ζαχαρίας προὔθηκεν, ὁ τοῦ Προδρόμου γενέτης, τράπεζαν, τῆς αὐτοῦ μνήμης πιστοὺς ἐκτρέφων, πόμα τε, δικαιοσύνης τούτοις κεράσας. Διὸ τοῦτον εὐφημοῦμεν, ὡς θεῖον μύστην, Θεοῦ τῆς χάριτος.

Μεγαλυνάριον
Χρῖσμα κατὰ νόμον περιβληθείς, Θεῷ τὰς λατρείας, ἀναφέρεις τὰς τυπικάς, καὶ τὴν τῶν συμβόλων, φανέρωσιν κηρύξας, Προφῆτα Ζαχαρία, ξίφει ἐκτέτμησαι.

Ὁ Ἅγιος Ἀβδαῖος Ἐπίσκοπος

Ἀτρόμητος κήρυκας τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ ἔζησε τὸν πέμπτο αἰῶνα μετὰ Χριστόν. Κήρυττε ἄφοβα τὸν Χριστὸ καὶ καταγγέλθηκε μπροστὰ στὸν Πέρση βασιλιὰ Ἰσδιγέργη, ὁ ὁποῖος τὸν παρέπεμψε στὸν ἀρχιμάγο τοῦ παλατιοῦ. Μετὰ ἀπὸ πολύωρη συζήτηση μ᾿ αὐτόν, ὁ Ἀβδαῖος στήριξε τὴν ἀλήθεια τῆς θεότητας τοῦ Χριστοῦ καὶ δήλωσε ὅτι κανένα μαρτύριο δὲν εἶναι ἱκανὸ νὰ τὸν ἀποσπάσει ἀπὸ τὴν ὁμολογία αὐτή.

Τότε ὁ ἀρχιμάγος διέταξε καὶ τὸν κτύπησαν μὲ βέργες τριανταφυλλιᾶς, ποὺ ἦταν γεμάτες ἀγκάθια. Ἔτσι ὁ Ἀβδαῖος, γεμάτος αἵματα καὶ πληγὲς μεταφέρθηκε μισοπεθαμένος στὸ σπίτι του, ὅπου καὶ παρέδωσε στὸ Θεὸ τὴν τίμια ψυχή του.

(Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἀβδαίου, ἑορτάζεται -σὰν Αὐδᾶς- καὶ τὴν 31η Μαρτίου).


Οἱ Ἅγιοι Μέδιμνος, Οὐρβανός, Θεόδωρος καὶ 80 Ἱερεῖς καὶ Διάκονοι

Οἱ Ἅγιοι αὐτοὶ διώχθηκαν ἀπὸ τὸν ἀρειανόφιλο βασιλιὰ Οὐάλεντα (364) καὶ ἀφοῦ ὑπέφεραν πολλὰ βάσανα καὶ ταλαιπωρίες, τελικὰ τοὺς ἔβαλαν μέσα σὲ πλοῖο καὶ τοὺς ἄφησαν στ᾿ ἀνοιχτὰ τῆς θάλασσας. Ὅταν ἔφτασαν στὸν Ἀστακινὸ κόλπο, οἱ Ἀρειανοὶ ἔστειλαν δικούς τους ἀνθρώπους μὲ μία βάρκα καὶ ἔβαλαν φωτιὰ στὸ πλοῖο.

Ἔτσι ὅλοι αὐτοὶ οἱ Ἅγιοι παραδόθηκαν ἀνήμποροι στὶς φλόγες τῆς φωτιᾶς καὶ στὸ βυθὸ τῆς θάλασσας (35ος τόμος Migne).

Ὁ Ἅγιος Πέτρος ὁ Ἀπόστολος «ὁ ἐν τῷ Ἀθηρᾷ»

Μᾶλλον πρόκειται περὶ ἐγκαινίων ναοῦ τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου στὸ συγκεκριμένο τόπο.

Ἡ Ἁγία Ραΐς (ἢ Ἠραΐς)

Βλέπε βιογραφία της τὴν 23η Σεπτεμβρίου.

Ὁ Ὅσιος Ἀθανάσιος



Ἡγούμενος Μονῆς Μπρέστ, Ρῶσος (+ 1648).

Ὁ Ἅγιος Alto (Σκωτσέζος)

Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ζωὴ αὐτοῦ τοῦ ἁγίου τῆς ὀρθοδοξίας, μπορεῖ νὰ βρεῖ ὁ ἀναγνώστης στὸ βιβλίο «Ὅι Ἅγιοι τῶν Βρεττανικῶν Νήσων», τοῦ Χριστόφορου Κων. Κομμοδάτου, ἐπισκόπου Τελμησσοῦ, Ἀθῆναι 1985.

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΖΑΧΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΛΙΣΑΒΕΤ

15Γιορτάζουμε σήμερα 5 Σεπτεμβρίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Ζαχαρίου και Ελισάβετ.

Ο Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.

Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.

Πράγματι, η Ελισάβετ συνέλαβε και έκανε γιο. Όταν θέλησαν να δώσουν όνομα στο παιδί, ο Ζαχαρίας έγραψε πάνω σε πινακίδιο το όνομα Ιωάννης. Αμέσως δε λύθηκε η γλώσσα του και όλοι μαζί δόξασαν το Θεό.

Βέβαια, η χάρη αυτή έγινε από το Θεό στο Ζαχαρία, διότι της ήταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταὶς ἐντολαὶς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος» (Λουκά, α' 6.). Ήταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστά στο Θεό και ζούσε σύμφωνα με της της εντολές και τα παραγγέλματα του Κυρίου, άμεμπτος από κάθε σοβαρή ενοχή.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος δ'. Κατεπλάγη Ιωσήφ.
Εκ της ρίζης Ιεσσαί, και εξ όσφύος του Δαυιδ, η θεόπαις Μαριάμ, σήμερον τίκτεται ημίν, διό και χαίριν, η σύμπασα και κενουργείται, Συγχάρητε ομού, ο ουρανός και η γη, αινέσατε αυτήν, αι στρατιαί των εθνών, Ιωακείμ ευφραίνεται, και Άννα πανηγυρίζει κραυγάζουσα, Η στείρα τίκτει, την Θεοτόκον, και τροφόν της ζωής ημών.

Είμαστε τόσο μόνοι Κύριε......

Έχουμε την συνήθεια τα βράδια του καλοκαιριού να μαζευόμαστε στην αυλή της φιλενάδας μου (το έχω γράψει και στο κείμενο Πίσω από το αγιόκλημα).
Τις τελευταίες νύχτες το ύφος της συνάφειας έχει αλλάξει, γιατί και η ζωή μας αλλάζει δραματικά και το αντιλαμβανόμαστε περισσότερο τη νύχτα που δεν ξεφεύγουμε με βιοτικές μέριμνες. 
Φταίει και ο αέρας που σηκώνεται μετά τα μεσάνυχτα, σαν κάποιος να μας ειδοποιεί από τον ουρανό....
Οι γείτονες μαζεύουν πολύ νωρίς τις καρέκλες από τις αυλές, τα παράθυρα κλείνουν, ο δρόμος ερημώνει από διαβάτες, τα αυτοκίνητα ελάχιστα, τα φθινοπωρινά φύλλα αποκτούν μιαν αυθάδεια -καθόλου αντάξια της εποχής- κι' εμείς, αντί να πούμε τους αληθινούς μας φόβους, θυμώνουμε με τα ξερά φύλλα που μας λερώνουν την αυλή.
Ερημιά, ολούθε, που σου κόβει την ανάσα. "Σαν Κατοχή" τόλμησε και είπε η φιλενάδα. "Όλα τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά" είπε η άλλη κι' εγώ είπα "αύριο θα ζυμώσω και θα σας φέρω ψωμί". 
Έχω ακόμη ένα καρβέλι. Δεν χρειάζεται να ζυμώσω. Αλλά το είπα για να υποσχεθώ κάτι καλό, κάτι ξορκιστικό της ερήμωσης, κάτι αδελφικό και να νιώσω την θαλπωρή της Εστίας, του δικού μου πράγματος, την ομολογία μιας υπόσχεσης για κάτι που θα μας ενώσει -κόντρα στις ξεχωριστές πενίες της καθεμιάς μας-.
Το ψωμί είναι ζεστό και ευλογημένο. Σαν δάκρυ ή σαν χαμόγελο. Το σκεφτόμαστε και μας κάνει να νιώθουμε πως Κάποιος προσκομίζει για μας, για την πατρίδα τρυφερό πρόσφορο. Χαμογελάμε η μία στην άλλη και φοβόμαστε όταν σβήνει το χαμόγελο.
Φοβόμαστε τα νέα, μιλάμε για τα παλιά, ρωγμές στις προτάσεις οι λυγμοί, λέμε πως δεν θα μας αφήσει ο Θεός και ο αέρας γέρνει τα δέντρα και τις αντοχές μας.
"Αύριο θα μαγειρέψω φακές" είναι μια άλλη φράση-κλειδί για να πούμε πως είμαστε εδώ και αντιστεκόμαστε. 
Ωστόσο, μέσα μας τρέχουν τα αίματα των σφαγμένων παιδιών της Συρίας, ένας Ομπάμα γίνεται ο σκυλάραπας της γιαγιάς, οι δικοί μας εξουσιαστές εκπροσωπούν αυτομάτως αυτό που μάθαμε να λέμε "χαμένα κορμιά", οι απολυμένοι κλαίνε σε κάθε διασταύρωση της ψυχής και ξαφνικά ξεσπάμε σε ό,τι βρισιά έχουμε πρόχειρη.
Μετά κάνουμε πως δεν βλέπουμε η μία τα δάκρυα της άλλης, λέμε -σαν σε τελετουργικό- "συγχώρα με Θεέ μου" και κοιτάζουμε την ερημιά φωνάζοντας τον Άγιο Νεκτάριο να στρίψει από την γωνιά, νάρθει, νάρθουν όλοι, είμαστε τόσο μόνοι Κύριε......
Πηγή

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 04, 2013

Τα τρία πράγματα που φοβάται ο σατανάς

Κάποτε ένας διορατικός Γέροντας είχε το χάρισμα να βλέπει όχι μόνο αγγέλους αλλά και δαίμονες. Μια μέρα λοιπόν βλέπει ένα δαίμονα και τον ρωτά:
-Τι είναι αυτό που σας φοβίζει περισσότερο απ΄ όλα και σας κάνει να τρέμετε;
Κατά παραχώρηση Θεού ο δαίμονας του απάντησε:
-Εσείς οι χριστιανοί, έχετε τρία πράγματα, που αν τα χρησιμοποιήσετε σωστά, τότε εμείς δεν μπορούμε να σας πειράξουμε.
-Και ποια είναι αυτά τα τρία πράγματα; Τον ρώτησε με απορία ο Γέροντας.
-Το πρώτο το λούζεστε (εννοούσε το Βάπτισμα και το Μυστήριο της Μετανοίας).
Το δεύτερο το τρώτε (εννοούσε τη θεία Κοινωνία).
Το τρίτο το φοράτε πάνω σας (εννοούσε το Σταυρό).
Γι' αυτό λοιπόν, όσες φορές εμείς σφραγίζουμε το σώμα μας με το σημείο του Τιμίου Σταυρού οι δαίμονες φρίττουν και φοβούνται.
Τη δύναμη του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού, όπως και το φόβο που προκαλεί στους αιώνιους εχθρούς του ανθρώπινου γένους, τους απεχθείς δαίμονες, ψάλλει η αγία μας Εκκλησία με το καταπληκτικό τροπάριο σε ήχο πλ. δ'.
«Κύριε όπλον κατά του διαβόλου, τον Σταυρόν σου ημίν δέδωκας •
φρίττει γαρ και τρέμει, μη φέρων καθοράν αυτού την δύναμιν
ότι νεκρούς ανιστά, και θάνατον κατήργησε •
δια τούτο προσκυνούμεν, την ταφήν σου καί την έγερσιν.»

ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΓΕΙΑ;

ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΓΕΙΑ;

    Πριν ξεκινήσω, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι το περιστατικό που θα διαβάσετε είναι αληθινό και μακάρι να ήταν αποκύημα της φαντασίας μου.
Πριν από πολλά χρόνια, όταν ακόμα πήγαιναΓυμνάσιο, τόσο εγώ όσο και οι φίλοι μου είχαμε αποκτήσει μια τεράστιαέλξη προς το φα­νταστικό, το ανεξήγητο.Λατρεύαμε τις ταινίες τρόμου, ρουφούσαμε κάθε λέξη που διαβάζαμε από ανάλογα διηγήματα και μυθιστορήματα και πάντα είχαμε την απορία αν έστω και το ελάχιστο από αυτά που βλέπαμε ή διαβάζαμε, είχε μια δόση αλήθειας.
Σε ένα διάλειμμα στο σχολείομαζί με άλλους τρεις φίλους συζητούσαμε για τηνεπίκληση πνευμάτωνκαι κατά πόσο είναι εφικτή. «Φυσικά και είναι εφικτή,» ακούσαμε μια φωνή πίσω από το πεζούλι που καθόμασταν, «αρκεί να ξέρεις τον τρόπο». Γυρίσαμε και είδαμε ένα μεγαλύτερο από εμάς, του Λυκείου που συστεγαζόταν τότε μαζί να μας κοιτάει χαμογελαστά. Τον ξέραμε τον (ας τον πούμε για την ιστορία) Λευτέρη, ήταν από τα πιο δημοφιλή παιδιά του σχολεί­ου, ψηλός, όμορφος, με επιτυχία στα κορίτσια. Για εμάς τους πιτσιρικάδες, που πάντα μας έπιανε δέος κοιτώντας τους μεγαλύτερους μα­θητές και τους θεοποιούσαμε, το να έρθει ένα από τα ινδάλματά μας μας μιλήσει ήταν μεγάλη τιμή. «Με πίνακαOuija, να υποθέσω,» εγώ, θέλοντας να δείξω ότι δεν είμαι άσχετος. Ο Λευτέρης γέλασε: «Ο πίνακαςOuijaείναι για παιδάκια. Ο τρόπος που ξέρω εγώ είναι αλάνθαστος, αλλά απαιτεί τη συμμετοχή τουλάχιστον 5 ατό­μων. Ενδιαφέρεστε;»
Κοιταχτήκαμε μεταξύ μας. Τέσσερις εμείς και ένας ο Λευτέρης, να η πεντάδα. Συμφωνήσαμε όλοι νεύοντας κατα­φατικά. «Ωραία,» είπε ο Λευτέρης, αφού κάναμε όλοι τις απαραίτη­τες συστάσεις. «Μπορείτε το Σάββατο το βράδυ έξω από το σπίτι στο ρέμα;» Δεν υπήρχε άνθρωπος στην πόλη που να μην ήξερε το παλιό σπίτι στο μπαζωμένο ρέμα. Μια ερειπωμένη καλύβα, που σε κάθε φύ­σημα του αέρα έδινε την εντύπωση ότι θα γκρεμιζόταν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα, παρ’ όλα αυτά έστεκε στη θέση της, ενάντια στο χρόνο. Κανείς δεν ήξερε ποιος έμενε εκεί στο παρελθόν και είχε απο­κτήσει τη φήμη του στοιχειωμένου (φυσικά είχαμε πάει εκεί με την παρέα μου πολλές φορές, ελπίζοντας σε κάτι το παραφυσικό, αλλά μάταια). «Φυσικά και μπορούμε,» απάντησα για λογαριασμό των υπολοίπων. «Τι ώρα, στις 12;» Ο Λευτέρης έσκασε στα γέλια. «Δεν έχει σημασία η ώρα, όσο το τελετουργικό. Στις 11 να είστε εκεί,» είπε και μας χαιρέτησε, μιας και είχε χτυπήσει το κουδούνι για να μπούμε μέσα.
Περιττό να περιγράφω την ανυπομονησία μου για να έρθει το Σάββατο. Όταν πια ήρθε η μέρα, η δικαιολογία για τη βραδινή μας έξοδο ήταν έτοιμη («μαμά, ο Βασίλης κάνει πάρτι στο σπίτι του και θα αργήσω λίγο») και την προκαθορισμένη ώρα βρεθήκαμε έξω από την καλύβα.
Ήταν ένα ζεστό βράδυ, δεν φύσαγε καθόλου και τα ρού­χα κολλούσαν επάνω μας. Ο Λευτέρης μάς καλησπέρισε και, κρατώ­ντας ένα φακό στο ένα χέρι, μας έφεγγε μπροστά για να βλέπουμε. Στο άλλο χέρι κρατούσε ένα μικρό σακίδιο. Μπήκαμε στην καλύβα και κάτσαμε στο σκονισμένο πάτωμα, ενώ ο Λευτέρης άρχιζε σιγά σιγά να αδειάζει το περιεχόμενο του σακιδίου του. Πέντε κεριά, μια κιμωλία, ένας αναπτήρας και ένα τεράστιο, ογκώδες βιβλίο με μαύρο δερματόδετο εξώφυλλο. Μηχανικά πήγα να το αγγίξω. «Πάρε το χέρι σου από εκεί,» μου είπε ο Λευτέρης απότομα. Μαζεύτηκα λες και με δάγκωσε φίδι.
ΟΛευτέρης πήρε την κιμωλία και με αργές κινήσεις σχεδίασε μιαανάποδη πεντάλφαστο δάπεδο. Έπειτα μας τοποθέτη­σε στις άκρες της πεντάλφας με εκείνον στην κορυφή της και με τον αναπτήρα άναψε τα κεριά και τα στερέωσε μπροστά μας. Ύστερα έσβησε το φακό. «Λοιπόν,» άρχισε «οι οδηγίες είναι απλές. Μόλις θα κάνω νόημα θα πιαστούμε όλοι χέρι χέρι και θα σχηματίσουμε έναν κύκλο. Έπειτα θα αρχίσω εγώ να διαβάζω από το βιβλίο. Ό,τι και αν δείτε, ό,τι και αν ακούσετε, για κανέναν απολύτως λόγο δεν θα αφήσετε τα χέρια σας. Δεν θα σπάσετε τον κύκλο για ΚΑΝΕΝΑ λόγο, μέχρι να σας πω εγώ. Κατανοητό;» Συμφωνήσαμε μηχανικά και πιάσαμε τα χέρια. Ο Λευτέρης άνοιξε το βιβλίο σε μια συγκεκριμένη σελίδα, έπιασε τα χέρια των διπλανών του και άρχιζε να διαβάζει. Ακόμα και τώρα δυσκολεύομαι να καταλάβω σε τι γλώσσα διάβαζε το κείμενο, μάλλον λατινικά, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.
Ενώ ο Λευτέρης διάβαζε, ο αέρας γύρω μας άρχισε να γίνεται όλο και πιο βαρύς και αρχίσαμε όλοι να αναπνέουμε με δυσκολία. Ξαφνικά ακούστηκε ένας κρότος σαν να έσπαγε ένα πιάτο. Όλοι πεταχτήκαμε έντρομοι, όμως ένας από την πεντάδα άφησε το χέρι του διπλανού του. Πριν προλάβουμε να αντιδράσουμε, μια ριπή παγωμένου αέρα διαπέρασε το δωμάτιο ενώ, όπως τόνισα, υπήρχε άπνοια, και τα κεριά έσβησαν ταυτόχρονα. Η αντίδραση του Λευτέρη ήταν άμεση. Άναψε τον φακό και συνέχισε να διαβάζει, ενώ μας έκανε φρενιασμένα νοή­ματα να πιαστούμε πάλι σε κύκλο. Σιγά σιγά η πίεση άρχισε να φεύ­γει από πάνω μας, μέχρι που ο Λευτέρης σταμάτησε να διαβάζει και μας έκανε νόημα να αφήσουμε τα χέρια. «Σας είπα να μην σπάσετε τον κύκλο για κανένα λόγο,» ψιθύρισε «ας ελπίσουμε ότι το προλά­βαμε». Φύγαμε όλοι για τα σπίτια μας φανερά προβληματισμένοι.
ΗΚυριακή πέρασε αργά, βασανιστικά, μέχρι να έρθει η Δευτέρα για να πάμε στο σχολείο. Εκεί μας περίμενε μια έκπληξη. Ο Λευτέρης δεν είχε πάει σχολείο. Οι συμμαθητές του μας είπαν ότι ήταν άρρωστος... Πέρασαν δύο εβδομάδες μέχρι να έρθει ο Λευτέρης στο σχολείο. Όμως αυτός δεν ήταν ο Λευτέρης που ξέραμε και θαυμάζαμε.Τα πλούσια μαλλιά του είχαν γίνει κάτασπρα, είχε αδυνατίσει τρομερά και φορούσε και ένα παράξενο φουλάρι στο λαιμό.«Κρυωμένος είσαι;» τον ρώτησα, αφού υπέθετα ότι το φουλάρι το φορά λόγω αρ­ρώστιας. «Μακάρι να ήμουν κρυωμένος,» απάντησε και πήγαμε σε μια απομονωμένη γωνία, μακριά από αδιάκριτα αυτιά και βλέμματα. «Όταν γύρισα σπίτι εκείνο το βράδυ πίστεψα ότι με την ολοκλήρωση της τελετής τη γλυτώσαμε από το σπάσιμο του κύκλου. Όταν, όμως, έπεσα να κοιμηθώ, είδα στον ύπνο μου τον Σατανά ντυμένο ναυτάκι να προσπαθεί να με πνίξει!»
«Τον Σατανά ναυτάκι;» έσκασα στα γέλια «Μεγάλη φαντασία έχεις, ρε Λευτέρη!» Ο Λευτέρης κοίταξε γύρω του για να βεβαιωθεί ότι δεν μας κοιτάει κανείς και έλυσε το φουλάρι. Κοκάλωσα. Μπροστά μου έβλεπα δυο παλάμες με μακριά οστεώδη δάχτυλα να αποτυπώνονται σαν κάψιμο στο λαιμό του. «Μήπως το όνειρο αυτό ήταν τόσο έντονο που αυτοτραυματίστηκες, βάζοντας τα δικά σου χέρια στο λαιμό σου;» ρώτησα, αν και μέσα μου ήξερα την απάντηση. Ο Λευτέρης έβαλε τα χέρια του επάνω στα σημάδια του λαιμού του. Τα χέρια του δεν ήταν ούτε στα μισά. «Όχι!» μου είπε ενώ έδενε το φουλάρι ξανά στο λαιμό του. «Επειδή ήμουν εγώ υπεύθυνος της τελετής και έσπασε ο κύκλος, εμένα τιμώρησε ο Σατανάς. Και τώρα θα κουβαλάω το Σημάδι του Διαβόλου μέχρι να πεθάνω».
Ο Λευτέρης δεν τελείωσε το Λύκειο. Μερικές εβδομάδες αργότερα εξαφανίστηκε από το σχολείο και από την πόλη μας, για να πάει στο Άγιο Όρος και να μονάσει. Μαθαίνω νέα του καμιά φορά. Ξέρω ότι έχει ηρεμήσει πια και τα έχει βρει με τον εαυτό του και τον Θεό, αν και το σημάδι στο λαιμό του παραμένει αναλλοίωτο...
Ρ.Μ.

Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «mystery» (9/2013)



πηγή

Anthony Bloom: Τελικά θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;

 
Ο Θεός είναι διατεθειμένος να μείνη τελείως έξω από την ζωήμας, είναι έτοιμος να το σηκώση αυτό σαν ένα σταυρό, αλλά δεν είναι καθόλου διατεθειμένος να γίνη απλώς ένα μέρος της ζωής μας.
Έτσι όταν σκεπτόμαστε την απουσία του Θεού, δεν αξίζει να ερωτήσουμε τον εαυτό μας: ποιος φταίει γι’ αυτό;

Πάντοτε αποδίδουμε την ενοχή στον Θεό, πάντοτε κατηγορούμε Εκείνον, είτε κατ’ ευθείαν, είτε μπροστά στους ανθρώπους, ότι είναι απών, ότι ποτέ δεν είναι παρών όταν Τον χρειαζόμαστε, ποτέ δεν ανταποκρίνεται οσάκις καταφεύγουμε σ’ Αυτόν. 
Είναι στιγμές που είμαστε περισσότερο «ευσεβείς» και λέμε ευλαβικά: «ο Θεός δοκιμάζει την υπομονή μου, την πίστη μου, την ταπείνωσί μου». Βρίσκομε ένα σωρό τρόπους για να μεταβάλουμε την εναντίον μας κρίσι του Θεού σε έπαινό μας. Είμαστε τόσο υπομονετικοί ώστε μπορούμε να υποφέρουμε ακόμα και τον Θεό!
Όταν πάμε να προσευχηθούμε όλες τις φορές θέλουμε ΚΑΤΙ από Εκείνον και καθόλου ΕΚΕΙΝΟΝ. Μπορεί αυτό να λεχθεί σχέση; Συμπεριφερόμαστε με τον τρόπο αυτόν στους φίλους μας; Αποβλέπουμε κυρίως σ’ αυτό που η φιλία μπορεί να μας δώση ή αγαπάμε τον φίλο; Συμβαίνει το ίδιο στις σχέσεις μας με τον Θεό;
Ας σκεφθούμε τις προσευχές μας, τις δικές σας και τις δικές μου. Σκεφθήτε την θέρμη, το βάθος και την έντασι που έχει η προσευχή σας, όταν αφορά κάποιον που αγαπάτε, ή κάτι που έχει σημασία για την ζωή σας. Τότε η καρδιά σας είναι ανοιχτή, όλος ο εσωτερικός σας εαυτός είναι προσηλωμένος στην προσευχή. Μήπως αυτό σημαίνει ότι ο Θεός έχει κάποια σημασία για σας; ΌΧΙ, καθόλου! Απλώς σημαίνει ότι το θέμα της προσευχής σας  απασχολεί.
Όταν κάνετε την γεμάτη πάθος, βαθειά και έντονη προσευχή, την σχετική με το αγαπώμενο πρόσωπο, ή την κατάστασι που σας στεναχωρεί και μετά στραφήτε στο επόμενο αίτημα, που δεν σας απασχολεί και πολύ και ξαφνικά παγώση η διάθεσί σας, τι άλλξε; «Ψυχράθηκε» μήπως ο Θεός; Ή έχει «απομακρυνθεί»; Όχι ασφαλώς. Αυτό σημαίνει ότι όλη η έξαρσι, όλη η έντασι της προσευχής σας δεν γεννήθηκε από την παρουσία του Θεού, ούτε από την προς Αυτόν πίστι σας, την σφοδρή γι’ Αυτόν αγάπη, από την αίσθησι της παρουσίας Του. Αλλά γεννήθηκε, μόνο και μόνο, από την ανησυχία σας για κείνο το πρόσωπο ή για κείνη την υπόθεσι, και όχι για τον Θεό.
Γιατί λοιπόν μας εκπλήττει το γεγονός ότι αυτή η απουσία του Θεού μας πλήττει; Εμείς είμαστε εκείνοι που απουσιάζουμε, εμείς γινόμαστε ψυχροί, αφού δεν μας ενδιαφέρει πλέον ο Θεός. Γιατί; Διότι ο Θεός δεν έχει τόσο σημασία για εμάς.
Υπάρχουν επίσης και άλλες περιπτώσεις που ο Θεός είναι «απών». Εφόσον εμείς είμαστε πραγματικοί, δηλαδή είμαστε, αληθινά, ο εαυτός μας, ο Θεός μπορεί να είναι παρών και να κάνη κάτι για εμάς. Αλλά από την στιγμή που προσπαθούμε να γίνουμε ότι στην ουσία δεν είμαστε, τότε δεν μένει τίποτε να πούμε ή να έχουμε. Γινόμαστε μία φανταστική προσωπικότης, μία ανειλικρινής παρουσία, και την παρουσία αυτήν δεν μπορεί να την πλησιάσει ο Θεός.
Για να μπορέσουμε ναν προσευχηθούμε πρέπει να ζήσουμε στην κατάστασι η οποία καθορίζεται σαν Βασιλεία του Θεού. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι Αυτός είναι ο Θεός, ο Βασιλεύς, οφείλουμε να παραδοθούμε σ’ Αυτόν. Τουλάχιστον πρέπει ναν ενδιαφερόμαστε για το θέλημά Του, ακόμη και αν δεν είμαστε ικανοί να το εκπληρώσουμε. Αλλά αν δεν είμαστε ικανοί γι’ αυτό, αν φερόμαστε στον Θεό όπως ο πλούσιος νεανίας που δεν μπορούσε να ακολουθήση τον Χριστό γιατί ήταν πάρα πολύ πλούσιος, τότε πώς θα Τον συναντήσουμε;
Πολύ συχνά, ότι θα θέλαμε να είχαμε αποκτήσει δια της προσευχής, δια της βαθείας σχέσεως με τον Θεό, την οποίαν τόσο επιθυμούμε, είναι απλώς μια επιθυμία ευτυχίας και τίποτα παραπάνω. Δεν είμαστε προετοιμασμένοι να πουλήσουμε όλα όσα έχουμε για ναν αγοράσουμε τον πολύτιμο μαργαρίτη. Έτσι πως είναι δυνατόν να κερδίσουμε αυτόν τον πολύτιμο μαργαρίτη; Είναι Αυτός η προσδοκία μας;
Τελικά θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;
από το βιβλίο: "Μάθε να προσεύχεσαι" 
εκδ. "Η ΕΛΑΦΟΣ" 

πηγή

Αρχ. Κύριλλος Κωστόπουλος: «Οι θεσμοί πάσχουν»


Αρχιμ. Κυρίλλου Κωστοπούλου
Ιεροκήρυκα Ι. Μ. Πατρών
Δρος Θεολογίας



Όπως είναι γνωστό, στο χώρο της Δυτικής Ευρώπης έχει θεμελιωθεί η άρνηση της αποφατικής αλήθειας. Η αλήθεια πλέον ταυτίζεται με την διατύπωσή της και μάλιστα με την ατομική διατύπωση, τον ορθό λόγο, ο οποίος γέννησε έναν άλλο πολιτισμό και έναν άλλον τρόπο ζωής, οριστικά ασυμβίβαστο με την ορθόδοξη αλήθεια.
Δυστυχώς, η νέα αυτή κατάσταση πλήττει σήμερα θανάσιμα και την Ορθόδοξη Ελλάδα μας. Κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το ότι οι θεσμοί στον ελλαδικό χώρο πάσχουν, πράγμα το οποίο αδιαμφισβήτητα εγκυμονεί εθνικούς κινδύνους.
Προσωπικά πιστεύουμε ότι η χώρα μας την στιγμή αυτή κάνει το "salto mortale". Κι αυτό γιατί οι θεσμοί, θρησκεία, πολιτική, γνώση και τέχνη είναι οι μεγάλοι "άρρωστοι". Μπορούμε να υποστηρίξουμε με βεβαιότητα ότι οι θεσμοί αυτοί διέρχονται την μεγαλύτερη κρίση όλων των εποχών.
Ας αρχίσουμε από την θρησκεία, η οποία, αν και δεν είναι θεσμός –και μάλιστα η Ορθοδοξία, η οποία είναι βίωση της Θεανθρώπινης αλήθειας– εν τούτοις διακατέχεται από σκοπιμότητα και ιδιοτέλεια. Μέσα στον χώρο της καλύπτονται ενοχές που οδηγούν  τα μέλη της σε ψυχονευρωτικές καταστάσεις και όχι στην απαλλαγή και την λύτρωση (προτεσταντίζουσες οργανώσεις, πολιτική και κοινωνική θεολογία, νεορθόδοξοι κλπ). Δυστυχώς, το Ευαγγέλιο δεν προσφέρεται γνήσιο, από γνησίους και φωτισμένους διδασκάλους. Τις περισσότερες φορές δεν παρουσιάζεται ο αυθεντικός Χριστός και η ζώσα Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά κηρύσσεται ο υποκειμενικός Χριστιανισμός και η τυπολατρεία. Η νομικιστική συνείδηση καταλαμβάνει τον μεγαλύτερο χώρο και η απουσία του Παναγίου Πνεύματος είναι αισθητή.
Αλλά και η πολιτική σήμερα και στην χώρα μας είναι, εν πολλοίς, ανερμάτιστη,  παράλογη, αντικοινωνική και δημαγωγική. Τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι η διάσπαση, ο ατομισμός και ο αμοραλισμός. Μια πολιτική χωρίς ήθος, οραματισμούς και μεταφυσικές προεκτάσεις. Μια τέτοια πολιτική, όμως, δεν οδηγεί ποτέ μια χώρα στην δικαιοσύνη, στην όντως ελευθερία και στην οντολογική και θεραπευτική αλήθεια.
Επίσης, αν παρατηρήσουμε την πορεία της γνώσης σήμερα, θα διαπιστώσουμε ότι αυτή δεν οδηγεί προς την αλήθεια. Η γνώση υπάρχει σαν επίδειξη ή και σαν παραποίηση ακόμη και αυτής της αλήθειας. Δεν αντικαθιστά πλέον την αμάθεια και την ημιμάθεια, αλλά δημιουργεί απόγνωση και παραμόρφωση της αλήθειας. Αποτέλεσμα μιας τέτοιας μορφώσεως είναι η διαστροφή της συνειδήσεως του Έλληνα και η αλλοίωση της προσωπικότητάς του.
Όσο για την τέχνη, είναι γεγονός ότι αυτή έχασε την αναπλαστική της δύναμη και μεταβλήθηκε σε τρόπο ανέσεως και ατομισμού, προκαλώντας, θα λέγαμε, την χαύνωση στον άνθρωπο του 21ου αιώνα. Η τέχνη στην σύγχρονη εποχή υπάρχει για την τέχνη καί όχι για τον άνθρωπο. Ακόμη, θα τολμούσαμε να ισχυρισθούμε ότι κατέστη προαγωγός στην ανηθικότητα, με την στενή και ευρύτερη έννοια της λέξεως και έπαψε πλέον να είναι γέφυρα σωτηρίας.
Εκ των όσων αναφέραμε πιο πάνω καταφαίνεται ότι ο εκδυτικισμός της πνευματικής μας ηγεσίας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την χώρα στον πνευματικό θάνατο, αφού αρρώστησαν βαρειά οι θεσμοί της.
Η ανάνηψη και η ανάρρωση χρειάζεται αγώνα προσωπικό και κοινωνικό. "Εγώ ειμί ο Ων", λέγει ο Θεός στον άνθρωπο. Άρα, εσύ, άνθρωπε, δεν "είσαι". Με μένα τον Δημιουργό σου "είσαι" και "γίνεσαι".
Η χώρα μας, μόνον εάν εντάξει τους θεσμούς της στο γεγονός της Θεανθρώπινης αλήθειας, θα κάνει το salto salutis, θα παραμείνει Ορθόδοξη Ελλάδα.



*Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα «Πελοπόννησος» των Πατρών στις 31/8/2013


 πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...