Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Φεβρουαρίου 04, 2014

Ο σκανδαλισμός του υποτακτικού του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτη.

Ο Όσιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης ήταν άνδρας υψηλός, μεγαλόσωμος και ρωμαλέος, τόσο ώστε έσερνε μεγάλους κορμούς δένδρων, δεμένους με ένα σχοινί, όταν εκτίζετο η ιερά και πανσεβάσμιος Μονή της Μεγίστης Λαύρας από τον ίδιον ως ηγούμενο και τους άλλους αδελφούς.

Στην Τράπεζα του μοναστηριού, ο όσιος παρετήρησε ότι ένας από τους αδελφούς τον περιεργαζόταν επιτιμητικά, επειδή, ενώ οι λοιποί μοναχοί έτρωγαν ένα πιάτο φαγητό, εκείνος κατανάλωνε δυο πιάτα.
Κάποιαν ημέρα, ο Όσιος κάλεσε τον συγκεκριμένο μοναχό να συγκαθίσει μαζί του και ζήτησε από τον τραπεζοκόμο να τους φέρει από ένα πιάτο του φαγητού της ημέρας. Στη συνέχεια, παρήγγειλε και δεύτερο πιάτο, καθώς και τρίτο και τέταρτο. Κι ενώ ο Όσιος κατανάλωνε το ένα μετά το άλλο τα πιάτα, φθάνοντας ως τα επτά, ο μοναχός δεν τελείωσε ούτε καν το τέταρτο.
«Βλέπεις, αδελφέ», του είπε τότε ο ηγούμενος, «τρώγοντας δυο πιάτα εγώ εγκρατεύομαι. Γιατί θα μπορούσα να φθάσω ως τα δώδεκα και να μη σταματήσω στα επτά. Ενώ εσύ δε δυνήθηκες ούτε καν το τέταρτο να τελειώσεις».

Ὅσοι εἶναι δεμένοι γιά τό Χριστό εἶναι πιό δυνατοί ἀπό τούς λυμένους



ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
‘Τίποτα δεν είναι πιο λαμπερό από τον Πάυλο αλυσοδεμένο,με τις αλυσίδες που τύλιξαν αυτά τα μακάρια χέρια …Να είσαι δεμένος για το Χριστό είναι ανώτερο από το να είσαι απόστολος ή διδάσκαλος ή ευαγγελιστής.Κάποιος που αγαπάει το Χριστο καταλαβαίνει τι λέω και θα προτιμούσε να είναι δεμένος για το Χριστό,από το να κατοικεί στα ουράνια.
Το να είσαι δεμένος για εκείνον ειναι πιο λαμπερό από το να βρίσκεσαι στα δεξιά Του,πιο σημαντικό από το να κάθεσαι στους δώδεκα θρόνους.Τότε η φυλακή είναι πιο λαμπερή από τα ουράνια παλάτια και από τον ίδιο τον ουρανό.
Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να υποφέρεις για το Χριστό.
Δεν μακαρίζω τόσο τον Παύλο επειδή ανέβηκε στους ουρανούς,όσο τον μακαρίζω επειδή τον έριξαν στη φυλακή!Δεν τον μακαρίζω τόσο επειδή άκουσε άρρητα ρήματα,όσο επειδή υπέφερε τα δεσμά!Δεν τον μακαρίζω τοσο επειδή ανέβηκε στον τρίτο ουρανό,όσο για τα δεσμά του
Ω,μακάριες αλυσίδες!Ω,μακάρια χέρια που στολίστηκαν απ’αυτήν την αλυσίδα!Δεν ήταν τόσο τιμημένα τα χέρια του όταν σήκωσε και θεράπευσε τον χωλό στα Λύστρα,όσο μακάρια ήταν τυλιγμένα από τις αλυσίδες …Αν μου έδινε κάποιος τη δύναμη να αναστήσω νεκρους,θα προτιμούσα τις αλυσιδες του Παύλου.,,Αυτό είναι το πιο μεγάλο χάρισμα απ’όλα,πιο μεγάλο και απ΄το να σταματήσεις την πορεία του ηλίου και του φεγγαριού.Πιο μεγάλο και απ΄το να κινείς τη γη και απ΄το να διώχνεις τους δαίμονες …

Δεν αξίζει να είσαι δεμένος για το Χριστό μόνο για να κερδίσεις τη Βασιλεία των ουρανών ,αλλά επειδή υποφέρουμε για το Χριστό.Δεν τους μακαρίζω επειδή θα πάνε στους ουρανούς,αλλά επειδή είναι δεμένοι για τον Κύριο των ουρανών.Πόση πνευματική ανύψωση δεν αισθάνεται κάποιος που ξέρει ότι τον έδεσαν για τον Χριστό!Πόσην ευχαρίστηση,πόσην τιμή!
Οσοι είναι δεμένοι για το Χριστο είναι πιο δυνατοί από τους λυμένους.Μπήκε η αλυσίδα του Παύλου στη φυλακή και μεταμορφώθηκε η φυλακή σε εκκλησία και όλους τους έκανε σώμα Χριστού.

Ο Δευκαλίων έφερε στην Κεφαλονιά υπουργούς και αρχηγούς αλλά όχι και βοήθεια


Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ

Ένα σχέδιο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών έχει στόχο την ανακούφιση των πληγέντων από την όποια φυσική καταστροφή. Κι αυτό δεν ξέρουμε αν περιλαμβάνει την άμεση μεταφορά υπουργών και αξιωματούχων στην περιοχή της καταστροφής . Θεωρούμε όπως κάθε λογικός άνθρωπος ότι το πιο σημαντικό και επείγον σ΄ αυτές τις περιπτώσεις είναι να φθάσει η πραγματική βοήθεια . Κι όχι οι υπουργοί με τις κάμερες.

Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι έχει συμβεί στην Κεφαλονιά. Η σπουδή της κυβέρνησης για να δείξει ότι έχει αντανακλαστικά, οδήγησε στην χωρίς κατάλληλη προετοιμασία αποστολή πλοίων του Στόλου μας στο δοκιμαζόμενο από τους σεισμούς νησί. Τα τηλέφωνα άρχισαν να χτυπάνε από το Μαξίμου σε υπουργικά γραφεία από τα οποία έγιναν κλήσεις σε Αρχηγούς για την αποστολή δυνάμεων και υλικών. Πολύ σωστά μέχρι εδώ πείτε.

Αλλά όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος η ενεργοποίηση του σχεδίου Δευκαλίων εξασφάλισε στους ταλαιπωρημένους Κεφαλονίτες μόνο την παρουσία επισήμων! Που χρειάζεται κι αυτή για λόγους ηθικού . Αρκεί όμως να υπάρχει και ουσιαστική βοήθεια .Η βοήθεια όμως πλέει στ΄ ανοιχτά της Κεφαλονιάς γιατί το πλοίο υποστηρίξεως και τα αρματαγωγά δεν βρήκαν  λιμάνια να δέσουν ! 
Επειδή το ΄χουμε ξαναζήσει το έργο θα προλάβουμε όσους με εύκολη κριτική από την πολυθρόνα και τον καναπέ τους θα πουν το φοβερό επιχείρημα: “ Κι αν γινόταν πόλεμος τι θα έκαναν οι κυβερνήτες των αρματαγωγών. Δεν θα “έπιαναν” σε κάποιαπαραλία”; Οι “ναύαρχοι” του καναπέ θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί διότι:

•Δεν έχουμε πόλεμο και 

•Δεν μπορεί κανείς να απαιτήσει από έναν κυβερνήτη πολεμικού πλοίου να ρισκάρει τις ζωές του πληρώματός του ,το ίδιο το πλοίο αλλά και την βοήθεια που μεταφέρει για τους πληγέντες.

Το γεγονός ότι κάποιοι στην Αθήνα δεν έκαναν όπως έπρεπε τη δουλειά τους δεν σημαίνει ότι θα το φορτωθεί ένας κυβερνήτης αρματαγωγού ο οποίος παρεπιμπτόντως έκανε άψογα τη δική του. Διατάχθηκε να φορτωσει και να αποπλεύσει σε χρόνο ρεκόρ για Κεφαλονιά και το έκανε. Ότι κανείς δεν είχε σκεφτεί να …αναφέρει ότι λιμάνια δεν υπήρχαν στο νησί είναι άλλου δουλειά. Όποιου έχει την ευθύνη να σχεδιάσει την επιχείρηση. Και αν δεν κάνουμε λαθος αυτή είναι δουλειά του ΓΕΕΘΑ στην προκειμένη περίπτωση.

Κανείς δεν σκέφτηκε επίσης το προφανές που ανέφεραν οι κυβερνήτες των πλοίων ότι δεν μπορούν να πάρουν …φόρα και να βγουν σ΄ όποια παραλία θέλουν χωρίς να είναι βέβαιοι ότι αυτά που βλέπουν στους χάρτες ισχύουν μετά από τόσες σεισμικές δονήσεις. Τόσο απλά είναι τα πράγματα για τους επαγγελματίες που ξέρουν τη δουλειά τους και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. 

Το πολιτικό σύστημα ,η κάθε κυβέρνηση για να μην τα ρίχνουμε μόνο στους σημερινούς πάντα πιεζόταν σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών να δείξει στην κοινή γνώμη ότι …έχει αντανακλαστικά. Αυτό συνήθως γινόταν με πλάνα πρωθυπουργών ,υπουργών και άλλων δίπλα στους πληγέντες. Όταν όμως τα πράγματα σκουραίνουν τότε άμεσα στρέφονται πάντα στις Ένοπλες Δυνάμεις και μεταφέρουν τη πίεση σ΄ αυτές. Αφόρητη πίεση που προκάλεσε και τραγωδίες . Για όσους το έχουν ξεχάσει λόγω αυτής της αφόρητης πίεσης χάσαμε ένα από τα πιο έμπειρα πληρώματα C -130 και το αεροσκάφος βέβαια κατά τη διάρκεια των ερευνών για το Γιάκοβλεφ στα Πιέρια όρη. Η πίεση να βρεθούν “εδώ και τώρα” τα συντρίμμια του Γιάκοβλεφ είχε οδηγήσει σε σημείο εξάντλησης όλο το προσωπικό της ΠΑ. Και η τραγωδία συνέβη .

Ας επικρατήσει λοιπόν ψυχραιμία . Ας επιστρέψουν στα γραφεία τους πολιτικοί και Αρχηγοί ,γιατί από εκεί μπορούν να σχεδιάσουν και να οργανώσουν καλύτερα τις επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με την ανακούφιση του πληθυσμού στην Κεφαλονιά . Ας ακούσουν τι τους λένε και τις τους αναφέρουν οι άνθρωποι που είναι στην πρώτη γραμμή . 

Ότι τηλεοπτικά πλάνα ήταν να βγουν ,βγήκαν στον αέρα. Ας περάσουμε στην ουσία. 


Ὁ προσευχόμενος νοῦς ζητᾶ ἕνωση μὲ τὴν καρδιὰ Ἅγιος Ἰγνάτιος Brianchaninov





Κλείστηκαν οἱ θύρες τῶν αἰσθημάτων: Ἡ γλώσσα σωπαίνει, τὰ μάτια εἶναι σφαλισμένα, τ’ αὐτιὰ δὲν ἀκοῦνε τίποτε ἀπ’ ὅσα συμβαίνουν γύρω μου. Ὁ νοῦς, ἀποτινάζοντας τὸν ζυγὸ τῶν γήινων λογισμῶν, ντύνεται τὴν προσευχὴ καὶ κατεβαίνει στὸν ἐσωτερικὸ θάλαμο τῆς καρδιᾶς. Ἡ θύρα, ὅμως, τοῦ θαλάμου εἶναι κλειστή. Παντοῦ σκοτάδι, σκοτάδι ἀπροσπέλαστο. Καὶ ὁ νοῦς, καθὼς βρίσκεται σὲ ἀπορία, ἀρχίζει νὰ χτυπᾶ μὲ τὴν προσευχὴ τὴ θύρα τῆς καρδιᾶς. Στέκεται ὑπομονετικὰ μπροστά της καὶ τὴ χτυπᾶ· περιμένει· πάλι χτυπᾶ· πάλι περιμένει· πάλι προσεύχεται... Καμιὰ ἀπάντηση, καμιὰ φωνὴ δὲν ἀκούγεται! Νεκρικὴ ἡσυχία, ταφικὴ σιωπὴ καὶ ζοφερὸ σκοτάδι. Ὁ νοῦς φεύγει ἀπὸ τὴ θύρα τῆς καρδιᾶς λυπημένος, θρηνώντας πικρὰ καὶ ζητώντας παρηγοριά. Δὲν τοῦ ἐπιτράπηκε νὰ σταθεῖ μπροστὰ στὸν Βασιλέα τῶν βασιλέων μέσα στὸ ἁγιαστήριο τοῦ ἐσωτερικοῦ θαλάμου τῆς καρδιᾶς.

— Γιατί; Γιατί ἀπορρίφθηκες:

— Ἐπειδὴ ἔχω πάνω μου τὴ σφραγίδα τῆς ἁμαρτίας. Ἡ συνήθεια νὰ σκέφτομαι τὰ γήινα μοῦ ἀποσπᾶ τὴν προσοχή. Δὲν ἔχω μέσα μου δυνάμεις, γιατί δὲν ἔρχεται νὰ μὲ βοηθήσει τὸ Πνεῦμα, τὸ πανάγιο καὶ πανάγαθο Πνεῦμα. Αὐτὸ ἀποκαθιστᾶ τὴν ἑνότητα τοῦ νοῦ, τῆς καρδιᾶς καὶ τοῦ σώματος, ποὺ διασπάστηκε μὲ τὴ φοβερὴ πτώση τοῦ ἀνθρώπου. Μάταιες εἶναι οἱ προσωπικές μου προσπάθειες μόνες τους, χωρὶς τὴν παντοδύναμη, δημιουργικὴ βοήθεια τοῦ Πνεύματος. Ἐκεῖνο, βέβαια, εἶναι ἀπέραντα φιλάνθρωπο καὶ πολυέλεο, ἀλλὰ ἡ δική μου ψυχικὴ ἀκαθαρσία δὲν Τὸ ἀφήνει νὰ μὲ πλησιάσει. Θὰ λουστῶ, λοιπόν, στὰ δάκρυα, θὰ καθαριστῶ ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες μου μὲ τὴν Ἐξομολόγηση, δὲν θὰ προσφέρω στὸ σῶμα μου τροφὴ καὶ ὕπνο, ποὺ ἡ πλησμονὴ τους γεννᾶ στὴν ψυχὴ τὸ σαρκικὸ φρόνημα. Ντυμένος ὅλος μὲ τὸν θρῆνο τῆς μετάνοιας θὰ πλησιάσω τὴ θύρα τῆς καρδιᾶς μου. Ἐκεῖ θὰ σταθῶ ἤ θὰ καθήσω σὰν τὸν τυφλό τοῦ Εὐαγγελίου καί, ὑπομένοντας τὸ βάρος καὶ τὴ θλίψη ποὺ προξενεῖ τὸ σκοτάδι, θὰ φωνάζω δυνατὰ σ’ Ἐκεῖνον ποὺ μπορεῖ νὰ μὲ βοηθήσει: «Ἐλέησέ με!» (1).

Κατεβαίνει, λοιπόν, ὁ νοῦς στὸν ἐσωτερικὸ θάλαμο τῆς καρδιᾶς, στέκεται ἐκεῖ μπροστὰ καὶ ἀρχίζει νὰ φωνάζει δυνατὰ μὲ δάκρυα. Μοιάζει μ’ ἕναν τυφλό, ποὺ δὲν βλέπει τὸ ἀληθινὸ καὶ ἀνέσπερο φῶς, καὶ μ’ ἕναν κωφάλαλο, ποὺ δὲν ἔχει οὔτε λαλιὰ οὔτε ἀκοὴ πνευματικὴ (2). Αἰσθάνεται ὅτι εἶναι πραγματικὰ τυφλὸς καὶ κωφάλαλος, ὅτι στέκεται μπροστὰ στὴν πύλη τῆς Ἱεριχώ —τῆς καρδιᾶς, ποὺ τὴν κατοικοῦν οἱ ἁμαρτίες— καὶ ὅτι περιμένει τὴ θεραπεία του ἀπὸ τὸν Σωτήρα, ποὺ δὲν Τὸν βλέπει, ποὺ δὲν Τὸν ἀκούει καὶ ποὺ ἐντούτοις Τὸν φωνάζει, καθὼς βρίσκεται στὴν τραγικὴ αὐτὴ κατάσταση. Τὸ ὄνομά Του δὲν τὸ γνωρίζει- «Υἱὸ τοῦ Δαβὶδ» (3) Τὸν ὀνομάζει: Ἡ σάρκα καὶ τὸ αἷμα δὲν μποροῦν νὰ τιμήσουν τὸν Θεὸ ὡς Θεὸ (4).

— Δεῖξτε μου τὸν δρόμο ἀπὸ τὸν ὁποῖο θὰ περάσει ὁ Σωτήρας!

— Ὁ δρόμος αὐτὸς εἶναι ἡ προσευχή, ὅπως λέει σὲ κάθε ἄνθρωπο ὁ Θεός, τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, μὲ τὸ στόμα τοῦ προφήτη: «Ἐμένα μὲ δοξάζει ἡ προσφορὰ ὑμνωδίας, καὶ σ’ ὅποιον βαδίζει αὐτὸν τὸν δρόμο θὰ δείξω τὴ σωτηρία μου» (5).

— Πέστε μου, πότε θὰ περάσει ὁ Σωτήρας; Τὸ πρωί, τὸ μεσημέρι ἤ τὸ βράδυ;

— «Νὰ εἶστε ἄγρυπνοι, γιατί δὲν ξέρετε ποιὰ μέρα θὰ ἔρθει ὁ Κύριος σας» (6).

Ὁ δρόμος εἶναι γνωστός, μὰ ἡ ὥρα ἄγνωστη! Θὰ μείνω ἔξω ἀπὸ τὴν Ἱεριχώ, ὄρθιος ἤ καθισμένος στὴν πύλη τῆς πόλης, ἔχοντας στὸν νοῦ μου τὰ λόγια τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «Ὁ Ἰησοῦς, γιὰ νὰ ἐξαγνίσει τὸν λαό Του μὲ τὸ ἴδιο Του τὸ αἷμα, θανατώθηκε ἔξω ἀπὸ τὴν πύλη. Ἂς πᾶμε. λοιπόν, κι ἐμεῖς κοντά Του, ἔξω ἀπὸ τὸ στρατόπεδο (δηλαδὴ τὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας), καὶ ἂς ὑποστοῦμε τὸν ἴδιο μ’ Αὐτὸν ἐξευτελισμὸ» (7).

Ὁ κόσμος παρέρχεται (8), τίποτα δὲν εἶναι μόνιμο σ’ αὐτὸν οὔτε κἄν μὲ πόλη δὲν πρέπει νὰ τὸν παρομοιάζουμε, ἀλλὰ μᾶλλον μὲ χωριό. Θ’ ἀφήσω, λοιπόν, τὴν περιουσία μου, στὴν ὁποία ἔχω προσκολληθεῖ καὶ τὴν ὁποία ὅλοι ἐγκαταλείπουν ὅταν πεθαίνουν, συχνὰ καὶ πρὶν πεθάνουν. Θ’ ἀφήσω τὶς τιμὲς καὶ τὴ δόξα, ποὺ χάνονται. Θ’ ἀφήσω τὶς ἡδονὲς τῶν αἰσθήσεων, ποὺ ἀφαιροῦν κάθε ἱκανότητα γιὰ πνευματικὲς ἀσκήσεις καὶ ἐνασχολήσεις. «Γιατί δὲν ἔχουμε ἐδῶ μόνιμη πολιτεία, ἀλλὰ λαχταροῦμε τὴ μελλοντικὴ» (9), ἡ ὁποία πρέπει νὰ ἀποκαλυφθεῖ ἀπὸ τώρα στὴν καρδιά μου μὲ τὸ ἔλεος καὶ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, τοῦ Σωτήρα μου.

Ὅποιος δὲν ἀνέβει πνευματικὰ στὴ μυστικὴ Ἱερουσαλὴμ πρὶν ἀπὸ τὸ τέλος τῆς ἐπίγειας ζωῆς του, αὐτὸς δὲν μπορεῖ νὰ ἔχει τὴ βεβαιότητα ὅτι θὰ ἐπιτραπεῖ στὴν ψυχή του, μετὰ τὴν ἔξοδό της ἀπὸ τὸ σῶμα, νὰ μπεῖ στὴν οὐράνια Ἱερουσαλήμ. Τὸ πρῶτο εἶναι προϋπόθεση τοῦ δευτέρου (10).


1. Λουκ. 18:38, 39.

2. Πρβλ. Μάρκ. 7:32.

3. Λουκ. 18:39.

4. Πρβλ. Α΄ Κορ. 15:50.

5. Ψαλμ. 49:23.

6  Ματθ. 24:42.

7. Ἑβρ. 13:12-13.

8. Α' Ἰω. 2:17.

9. Ἑβρ. 13:14.

10. Πρβλ. Ὁσίου Ἡσυχίου τοῦ Πρεσβυτέρου. Πρὸς Θεόδουλον λόγος ψυχωφελὴς καὶ σωτήριος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς κεφαλαιώδης, δ', ριζ'.





 

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΣΙΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΟΥ

15Γιορτάζουμε σήμερα 4 Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτου.

O Όσιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης γεννήθηκε στην Αίγυπτο περί το 360 μ.Χ. από γονείς θεοφιλείς, και ήταν συγγενής των Πατριαρχών Αλεξανδρείας, Θεοφίλου (385 - 412 μ.Χ.) και Κυρίλλου Α' (412 - 444 μ.Χ.). Σε νεαρή ηλικία έλαβε μεγάλη και θαυμαστή θεολογική και φιλοσοφική γνώση. Στην αρχή εργάσθηκε ως διδάσκαλος και κατηχητής της εκκλησίας της Αλεξάνδρειας.

Επιζητώντας όμως την ησυχία για να δύναται να ασχοληθεί με το έργο της ζωής του, τη μελέτη των Αγίων Γραφών, αποσύρθηκε σε κάποιο μοναστήρι στο όρος Πηλούσιο, γι' αυτό έλαβε και το όνομα Πηλουσιώτης. Αργότερα δέχεται την πρόταση να γίνει ιερέας και στη συνέχεια εκλέγεται πανηγυρικά ηγούμενος στο μοναστήρι του.

Λόγω της τεράστιας θεολογικής του κατάρτισης, απέκτησε μεγάλο κύρος και φήμη, ώστε να θεωρείται μοναδικός στις ερμηνείες περίπλοκων γραφικών χωρίων. Κατά την Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στην Έφεσο το έτος 431 μ.Χ. επί αυτοκράτορος Θεοδοσίου Β' του Μικρού (408 - 450 μ.Χ.), ο Άγιος αναφαίνεται με μεγάλη υπόληψη και σπουδαίο κύρος στην Εκκλησία.

Έλεγχε με παρρησία τους αμαρτάνοντες, φώτιζε τους πάντες με τον θείο του λόγο, νουθετούσε τους άρχοντες, υπεστήριζε τους κλονιζόμενους και ήταν η «μούσα της ημετέρας αυλής», όπως αποκαλούσε αυτόν ο ιερός Φώτιος (Επιστολή 2, 44).

Συνέγραψε αρκετές πραγματείες, ως και πλήθος επιστολών, από τις οποίες σώζονται 2.012, με τις οποίες νουθετούσε, συμβούλευε και συγχρόνως εξηγούσε τις θείες και σωτήριες Γραφές. Εκοιμήθη ειρηνικά το 440 μ.Χ.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
Σοφία κοσμούμενος, παντοδαπεί ευκλεώς, τοις Αόγοις εκόσμησας, την Εκκλησίαν Χρίστου, Ισίδωρε Όσιε, συ γαρ δι' εγκράτειας, σεαυτόν εκκαθάρας, πράξει και θεωρία, διαλάμπεις εν κοσμώ, δι' ων μυσταγωγούμεθα, Πάτερ τα κρείττονα.

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 03, 2014

Περιστατικό που συνέβη στον π. Εφραίμ τον Φιλοθεΐτη (Αριζόνα) και διηγείται ο Γέροντας Νίκων από την Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους



Όταν έλεγα μια φορά τους λογισμούς μου στον Γέροντα, χτυπάει το τηλέφωνο και μου λέει..

- Να το σηκώσω αγόρι μου;
- Έ, σηκώστε το Γέροντα λέω, μπορεί να είναι καμιά ανάγκη, να πεθαίνει κανένας άνθρωπος, πάλι δεν θα σας ξανά βρώ;Το σηκώνει, ακούω μια γυναίκα, έκλαιγε, φώναζε, χτυπιότανε, τσίριζε.

Και έλεγε ο Γέροντας..

- Είδες κορίτσι μου που σου τα έλεγα εγώ, είδες που σου έλεγα να το κάνεις αυτό το πράγμα; Ναι κορίτσι μου δίκιο έχεις, ναι έτσι είναι.Έκλεισε το τηλέφωνο..

- Αν είναι (λέω) Γέροντα κάτι εξομολογητικό μην μου το πείτε, αν είναι κάτι άλλο, τι είχε και έκανε έτσι;


Ήταν μια δασκάλα από την Ήπειρο, ήταν παλαιοημερολογίτισσα και συνάντησε τον π.Εφραίμ, δεν ξέρω που και τον άρχισε, τον πήρε παραμάζωμα.

- Έχετε προδώσει τον Χριστιανισμό εσείς οι νεοημερολογίτες, έχετε πάει με τον Πάπα τον σατανά, ο Πατριάρχης είναι αιρετικός, δεν έχετε Χάρη Ιεροσύνης, το Άγιο Πνεύμα έχει φύγει από την Εκκλησία με το νέο ημερολόγιο.

- Όχι κορίτσι μου (να λέει αυτός) δεν είναι έτσι, οι ιερείς μας έχουν Ιεροσύνη. Και δεν μπορούσε να την πείσει. Τότε της λέει…
- Πήγαινε κορίτσι μου σε μία Εκκλησία με το νέο ημερολόγιο να κοινωνήσεις και θα σου απαντήσει ο Κύριος. 

Και επειδή ήταν ειλικρινής η κοπέλα το έκανε. Σου λέει τι έχω να χάσω, το πολύ, πολύ θα πιω λίγο κρασί και θα φάω ένα κομματάκι ψωμί, δεν έχω να χάσω τίποτα. Πηγαίνει. Την ώρα που κοινωνούσε ο παπάς, ανοίγει το στόμα της, κοινωνάει, φεύγει, μετά ο άλλος, ο άλλος και έφυγε από την πλευρά των γυναικών. Προσπαθούσε να μασίσει και λαστιχάριζε αυτό που είχε βάλει στο στόμα της ο παπάς.

- Τι μου έβαλε (λέει) στο στόμα, πήγε να το δαγκώσει, δεν δαγκωνώτανε, τι μου έκανε (λέει) ο παπάς. Βάζει στο στόμα τα δάχτυλά της και βγάζει τα δάχτυλά της γεμάτα αίμα και να κρατάει ένα κομμάτι κρέας και να αρχίζει να φωνάζει..
- Χριστέ μου, Παναγία μου, λυπήσου με, λυπήσου με Παναγία μου, λυπήσου με Χριστέ μου. 

Την είδαν οι άλλες γυναίκες. Καταλάβανε τι θαύμα έγινε και της είχαν πιάσει το χέρι μην της πέσει κάτω. Εκείνη δεν μπορούσε. Το σπρώξανε με το ζόρι. Το έβαλε στο στόμα της και έγινε ψωμί και μπόρεσε και το κατάπιε. Και βγήκε το αίμα από τα δάχτυλά της. Με το κρασί, πήγαν και πλύναν τα δάχτυλά της. 

Έτσι ξέρουμε αν είναι σωστά αυτά που λέει η Εκκλησία ή όχι.

Η παναίρεση του Οικουμενισμού γιγαντώνεται. Οι ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ.







Τὸ κυριότερο δὲ εἶναι τοῦτο, ποὺ ἀποτελεῖ μάλιστα τὸτεράστιο στρατηγικὸ λάθος τῶν ὀλίγων ἀντι-Οικουμενιστῶν, ἀφοῦ τὸν ἐχθρό, οἱ ἔμπειροι ἡγέτες-στρατηγοί, δὲν τὸν ἀφήνουν νὰ εἰσχωρήσει στὰ «φίλια ἐδάφη», δὲν τὸν ἀφήνουν νὰ ριζώσει, νὰ κατακτήσει πρῶτα καίριες θέσεις καὶ στρατηγικὰ σημεῖα, καὶ ὅταν πιὰ ἔχει καταλάβει τὸ πᾶν, ὅταν πλέον ἔχει φτάσει στὸ κόκκινο σημεῖο (τὸ «κοινὸ ποτήριο»=intercommunio, ὅπως  περιμένει νὰ φτάσουν τὰ πράγματα ὁ Πειραιῶς Σεραφεὶμ καὶ ὅσοι καλύπτονται κάτω ἀπὸ τὴν σημαία του),  τότε νὰ τοῦ ἐπιτεθοῦν!


σο εἶναι καιρός, ἂς κάνουν μιὰ αὐτοκριτική, ὅσοι ποιμένες ἀκόμη ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν διατήρηση καὶ τὴν ὁμολογία τῆς Πίστεως καὶ μὲ τὴν ταπείνωση ποὺ ἁρμόζει νὰ ἐνεργοῦν οἱ χριστιανοί (ὅπως τοῦτο ἄλλωστε κατὰ κόρον διδάσκουν καὶ παραγγέλλουν γιὰ τοὺς ποιμαινόμενους), ἂς ξανασκεφτοῦν τὴν εὐθύνη τους.


Τὰ περιθώρια στενεύουν!
πηγή το είδαμε εδώ

Πως γίνεσαι έγγαμος ηγούμενος;



Σε ένα μοναστήρι υποθέτω ότι η υγιής ανάδειξη στην ηγουμενία ακολουθεί περίπου την εξής πορεία: Ένας μοναχός εισέρχεται με ζέση στην ισάγγελο πολιτεία, ζει με ταπείνωση και υπακοή θυσιάζοντας τον εαυτό του για την αδελφότητα και τον Χριστό, αγωνίζεται με επιμονή να καθαρθεί από τα πάθη του για χρόνια. 
Εκλέγεται να χειροτονηθεί ιεροδιάκονος και εν συνεχεία ιερομόναχος. 
Ενδεχομένως διαθέτει κι επιδεικνύει διάκριση, πρωτοβουλία και διοικητικό ταλέντο στη διεκπεραίωση πνευματικών και άλλων υποθέσεων. Εκλέγεται ακολούθως ηγούμενος ώστε να διακονήσει από αυτή τη θέση την αδελφότητα.
Υποψιάζομαι δε ότι το αξίωμα της ηγουμενίας για αρκετούς μοναχούς είναι κάτι αδιάφορο ή και ανεπιθύμητο για πνευματικούς λόγους.
***
Στο έγγαμο βίο, σε μια κατ’ οίκον εκκλησία, τίθενται τα εξής ερωτήματα:
  1. Στην (συνειδητά χριστιανικά αγωνιζόμενη) οικογένεια υπάρχει αντίστοιχο διακόνημα; Ποιος είναι ή πρέπει να είναι ο ηγούμενος στην οικογένεια; Χρειάζεται, είναι καλό να υπάρχει ή όχι; Γιατί;
  2. Εάν ναι, ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος εξάσκησης του εν λόγω διακονήματος; Υπάρχει συσχέτιση με την περιγραφή του ρόλου του άνδρα και της γυναίκας στο γάμο (δες απόσπασμα ακολουθίας γάμου);
  3. Τι γίνεται στην περίπτωση που ένας εκ των δύο συζύγων δεν αποδέχεται την αρμοδιότητα του άλλου ή και διεκδικεί τον συγκεκριμένο ρόλο για τον εαυτό του/της; Πως διακρίνεται η εγωιστική επιθυμία επιβολής από τη θυσιαστική αποδοχή του ρόλου;
  4. Ποια η θέση του πνευματικού σε αυτό το ζήτημα;
***
Αποστολικό ανάγνωσμα ακολουθίας γάμου (με δικές μας επισημάνσεις με έντονο):
Ἀδελφοί, εὐχαριστεῖτε πάντοτε ὑπὲρ πάντων, ἐν ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τῷ Θεῷ καὶ Πατρί, ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις ἐν φόβῳ Χριστοῦ. Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ Κυρίῳ, ὅτι ὁ ἀνήρ ἐστι κεφαλὴ τῆς γυναικός, ὡς καὶ ὁ Χριστὸς κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ αὐτός ἐστι σωτὴρ τοῦ σώματος. Ἀλλ᾿ ὥσπερ ἡ Ἐκκλησία ὑποτάσσεται τῷ Χριστῷ, οὕτω καὶ αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ἐν παντί. Οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας ἑαυτῶν, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησε τὴν Ἐκκλησίαν καὶ ἑαυτὸν παρέδωκεν ὑπὲρ αὐτῆς, ἵνα αὐτὴν ἁγιάσῃ, καθαρίσας τῷ λουτρῷ τοῦ ὕδατος ἐν ῥήματι, ἵνα παραστήσῃ αὐτὴν ἑαυτῷ ἔνδοξον τὴν Ἐκκλησίαν, μὴ ἔχουσαν σπίλον ἢ ῥυτίδα ἤ τι τῶν τοιούτων, ἀλλ᾿ ἵνᾳ ᾗ ἁγία καὶ ἄμωμος. Οὕτως ὀφείλουσιν οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶν τὰς ἑαυτῶν γυναῖκας, ὡς τὰ ἑαυτῶν σώματα· ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ· οὐδεὶς γάρ ποτε τὴν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν, ἀλλ᾿ ἐκτρέφει καὶ θάλπει αὐτήν, καθὼς καὶ ὁ Κύριος τὴν Ἐκκλησίαν· ὅτι μέλη ἐσμὲν τοῦ σώματος αὐτοῦ, ἐκ τῆς σαρκὸς αὐτοῦ καὶ ἐκ τῶν ὀστέων αὐτοῦ· ἀντὶ τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δὺο εἰς σάρκα μίανΤό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν. Πλὴν καὶ ὑμεῖς οἱ καθ᾿ ἕνα, ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα οὕτως ἀγαπάτω ὡς ἑαυτόν, ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται τὸν ἄνδρα.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: ''Η νίκη θα είναι ελληνική και ορθόδοξη''

Archiepiskopos-Ieronimos1
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατά την σημερινή Συνεδρία αυτής, συζήτησε και πάλι το πρόβλημα της οικονομικής κρίσεως, η οποία μαστίζει το μεγαλύτερο τμήμα του ελληνικού λαού και αποτελεί το κύριο θέμα των μέσων ενημερώσεως και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας κατά την τελευταία τετραετία.
Η γενική διαπίστωση του Μακαριωτάτου Προέδρου και των Σεβασμιωτάτων Συνοδικών Ιεραρχών είναι ότι ουδείς είχε την αίσθηση ότι η απ’ αρχής προβλεπομένη κρίση στον τομέα της οικονομίας θα εξελίσσετο σε μια εξουθενωτική δοκιμασία και για πολλούς μάλιστα σε τραγική περιπέτεια μέχρι και αυτού του θανάτου.
Ο ανέλπιστος αριθμός των αυτοκτονιών Ελλήνων πολιτών αδελφών μας βαραίνει στις συνειδήσεις όλων μας ως μια αποτρόπαια συνέπεια των σφαλμάτων των διαχειριστών του δημοσίου χρήματος.
Χωρίς να αποσιωπώνται οι ευθύνες όλων μας, ως λαού, αφού πέσαμε στη φιλοχρηματία, στην απληστία και στην αδάπανη καλοπέραση.
Αυτό που βαραίνει σήμερα στις συνειδήσεις όλων μας, και ιδίως των ταγών της ελληνικής κοινωνίας, είναι ότι αφού πάθαμε, και κατά συνέπεια και μάθαμε, άρα πρέπει να σταθούμε όρθιοι, και δυνατοί και δημιουργικοί.
Δεν ταιριάζει σε μας τους Έλληνες και μάλιστα στους Χριστιανούς, να κατεβάσουμε τα κεφάλια μας από απογοήτευση και ηττοπάθεια.
Η αιώνια προτροπή του Κυρίου Ιησού Χριστού μας διαφωτίζει όλους. «Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε· αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιω. 16,33).
Και η προτροπή του Αποστόλου των Εθνών Παύλου ενισχύει τις καλές προθέσεις μας για να ξεπεράσουμε την δοκιμασία. «Λοιπόν αδελφοί, χαίρετε, καταρτίζεσθε, παρακαλείσθε, το αυτό φρονείτε, ειρηνεύετε, και ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης έσται μεθ’ υμών» (Β’ Κορ. 13,11).
Μόνο με αυτόν τον πνευματικό οπλισμό μπορούμε να ξεπεράσουμε την μεγάλη περιπέτεια της κρίσεως, που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και βαθύτατα ηθική.
Επιπλέον, είναι ανάγκη να αποδεχθούμε ότι η Εκκλησία μας σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα με τον θεσμό των συσσιτίων, με την διανομή ειδών διατροφής, με τα ενδύματα, και αυτά ακόμη τα φάρμακα, συνεχίζει να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια σε όσους έχουν ανάγκη.
Χιλιάδες μερίδες φαγητού καθημερινά προσφέρονται στους αδελφούς μας στους Ιερούς Ναούς. Και η ηθική στήριξη που προσφέρεται από τους κληρικούς μας είναι σημαντική.
Την προσπάθεια αυτή της Εκκλησίας μιμήθηκαν πολλοί Δήμοι, οργανισμοί, σύλλογοι και ιδιωτικές πρωτοβουλίες, με καλά αποτελέσματα, και είναι γι’ αυτό αξιέπαινοι.
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, πορευόμαστε στο δύσβατο δρόμο υπό την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σφιγμένη καρδιά, εξαιτίας των επαχθών καταστάσεων που βιώνουν οι Έλληνες πολίτες κατά την τελευταία τετραετία.
Αδελφοί μας, τέκνα εν Κυρίω αγαπητά, 
Υπάρχει ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα. Είναι η διαφορά μεταξύ πλουσίων και πτωχών. Αυτό το ζήτημα είναι υπαρκτό σε όλες τις κοινωνίες από αιώνων.
Η υπ’ αριθμόν «ένα» διδασκαλία του Ιησού Χριστού υπέρ των πτωχών και κατά των αμετανόητων πλουσίων είναι παγκοσμίου αποδοχής. Ο δε πλουτισμός δια της κλοπής υπόσχεται κόλαση.
Και επιπλέον, υπάρχουν πλούσιοι η ευκατάστατοι συμπολίτες μας, οι οποίοι προσφέρουν για την κάλυψη των αναγκών αυτών, που είναι εμπερίστατοι.
Οξύτερο είναι το πρόβλημα των συμπολιτών μας ανδρών η γυναικών, οι οποίοι υπέστησαν τις μεγάλες μειώσεις αποδοχών στους μισθούς η στις συντάξεις.
Η πλέον προβληματική περίπτωση είναι των απολυθέντων ανέργων και αυτών των τεθέντων σε διαθεσιμότητα υπαλλήλων.
Είναι απόλυτη ανάγκη, ως Έλληνες πολίτες και άνθρωποι του Θεού, όλοι μαζί ως παιδιά της ίδιας μάνας πατρίδος, με νόμιμους τρόπους, να προσπαθήσουμε να πείσουμε όλους τους παράγοντες του δημοσίου βίου και τους προνομιούχους επαγγελματίες, ώστε να συμπαρασταθούμε σε όσους μετέπεσαν στην κατάσταση της φτώχειας.
Θα είναι ευχής έργο να έχουν και οι υποσχέσεις των πολιτικών μας ανδρών για την διόρθωση και την διάρθρωση των κοινωνικών αδικιών, τα καλύτερα αποτελέσματα.
Είναι καιρός πλέον όλοι εμείς, ως παιδιά της ιστορικής μας πατρίδος, της Ελλάδος, ενωμένοι και εφευρετικοί, σε ισότιμη συνεργασία και με άλλους λαούς, να υφάνουμε τον κοινωνικό ιστό της πατρίδος μας, ώστε να την παραδώσουμε αυτάρκη στις γενεές που έρχονται.
Ας μη διστάσουμε, ας μην αδρανήσουμε, ας μην παραδοθούμε στην ηττοπάθεια. Η νίκη θα είναι ελληνική και ορθόδοξη.
Ας ακούσουμε την αγιογραφική διαβεβαίωση : «Παν το γεγεννημένον εκ του Θεού νικά τον κόσμον· και αύτη εστίν η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών» (Α  Ἰω. 5,4).

"ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ ..."




ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ...
ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ, 
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΒΙΩΝΟΥΝ ΕΦΙΑΛΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ, ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΙΤΕ  ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ...
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ, ΑΝ ΤΗΣ ΤΟ ΖΗΤΗΣΕΤΕ !!!



"ΕΠΙΔΙΩΞΤΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΕΓΩ"


                                                                                                                                       .


ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ:
"ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΩ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ;
ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΟΤΗΤΑΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΣΕ ΕΜΕΝΑ Ο ΘΕΟΣ;
ΕΔΩ ΥΠΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ, ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΟΙ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΤΟ ΝΥΧΑΚΙ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ...
Ο Π.ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΟΤΑΝ ΑΠΟ ΕΡΠΗΣ ΖΩΣΤΗΡ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ,  Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΒΑΣΑΝΙΣΕ ΑΝΕΛΕΗΤΑ ΤΟΝ ΠΑΙΣΙΟ, ΕΝΩ ΑΛΛΕΣ ΒΑΡΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ, ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΑΚΩΒΟ ...
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΣΤΟΝ ΤΡΟΥΛΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΤΑ ΓΥΝΑΙΚΟΠΕΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΑΤΑΓΑΝΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ, ΕΝΩ ΕΚΕΙΝΟΙ ΑΠΛΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ...
"ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΩ ΑΝ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΨΥΧΕΣ, ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ, ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΚΡΑΤΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΥΣΣΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΛΑΨΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΕΚΛΙΠΑΡΩ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ, ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΝΟΥΝ ΟΡΦΑΝΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΟΥ ΣΥΝΤΡΙΒΕΙ ΤΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ
Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΔΑΚΡΥΑ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙ ΤΟ ΣΤΑΥΡΙΚΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ  ...
ΑΦΗΣΕ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΟΜΩΣ Η ΘΥΣΙΑ ΑΥΤΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΑΓΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΟΝ ΓΟΛΓΟΘΑ ...
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ...
ΤΡΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΕΙ, ΟΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ...
Η ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ...

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΠΛΑΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ...
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΦΥΓΟΠΟΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑΛΕΝΤΕΥΕΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ ...
Η ΑΠΑΤΗ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ...
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΡΟΑΓΕΙ ΚΑΙ ΑΠΕΛΠΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ...
ΕΙΝΑΙ ΔΕΜΕΝΟΣ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΑΙΩΝΙΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΚΗ ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ ΤΟΥ Η ΖΩΗ ...
ΔΕΝ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ, ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΤΟΝ ΜΙΜΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ...
ΕΧΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ...
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ...
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΑΦΟΥ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΡΟΑΙΩΝΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΥΜΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΟΞΑΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΚΟΜΙΖΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ, ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ...
ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΟ, ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΛΑΣΜΕΝΟΣ, ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΚΑ ΔΕΜΕΝΟΣ, ΤΟΣΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΜΟΝΟ O ΘΕΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ...
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΜΟΝΟΛΟΓΟ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ 
ΣΤΑ "ΑΙΤΗΜΑΤΑ" ΜΑΣ ...
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΤΟΥ ΕΚΜΥΣΤΗΡΕΥΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ, ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ, ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ, ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ 
ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ...
ΑΝ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΥΝΤΡΙΒΗΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ, Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ...
ΠΑΝΤΑ ΖΗΤΑΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ...
ΙΚΕΤΕΥΟΥΜΕ ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΦΗΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΣΩΤΕΡΟ, ΑΗΧΟ, ΒΑΘΥ, ΜΟΝΟΛΟΓΟ, ΣΥΝΤΟΜΟ Η ΔΙΑΡΚΗ ...
ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΑΦΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΑΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΥΦΙΖΕΙ ΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ...
ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ, ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΟ, ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΒΑΡΥΓΚΟΜΑΜΕ ΓΙΑ ΛΙΓΑ ΛΕΠΤΑ ΤΗΣ ΩΡΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ "ΣΩΨΥΧΑ' ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ...
Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ΣΤΗ ΜΑΡΘΑ ΟΤΙ Η ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΨΥΧΙΚΟ ΑΠΩΘΗΜΕΝΟ, ΦΘΑΝΕΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΕΙΣΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ...
ΟΙ ΠΟΛΥΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΓΚΟΜΑΧΟΥΝ ΤΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΚΕΝΑ ΧΡΟΝΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣ, ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ...
ΟΙ ΚΛΙΣΕ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΞΕΔΙΠΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΨΥΧΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΚΡΟΥΕΙ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ, Η ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΟ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΠΙΣΩ ...
ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ Η ΛΥΠΗ, ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΑΚΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΜΑΣ, Η ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ...
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΖΗΤEIΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΣΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ;
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΜΩΣ, Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ...
ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ, 
ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ...
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΧΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑ, 
ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟ ...

ΑΝ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΕΙΚΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ, ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ, ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΕΙΚΗΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ...
ΑΝ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΜΕ 
ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΒΑΘΥΤΕΡΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΨΥΧΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ...
ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΤΗ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ, ΑΦΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ...
ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΚΑΡΔΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ...
Ο ΘΕΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΞΙΑ, ΝΑ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ ...
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ, ΕΙΡΗΝΗΣ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΥΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ...
ΚΑΠΟΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ 50.000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΠΙΣΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΤΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ...
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 
1000 ΤΕΤΟΙΟΙ ...
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 
1.000.000 ΤΕΤΟΙΟΙ ...
ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ!!! 

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...