Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Μαρτίου 09, 2014

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΡΡΗΣΗ ΑΓΙΟΥ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ ΠΡΙΝ 8 ΑΙΩΝΕΣ!

1Οι προρρήσεις και η θρησκευτικοί θρύλοι γύρω από τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα κυριαρχούν την επαύριο των γεγονότων αυτών, ενώ γενικά έντονη είναι η ανάμιξη "θεϊκών" στοιχείων στα εγκόσμια όταν συμβαίνουν καταστάσεις όπως αυτές που βιώνουμε στην Κριμαία.

Ήδη είδαμε ότι πολλές Άγιες εικόνες στην Ουκρανία και την Ρωσία έχουν δακρύσει, ενώ μια πρόρρηση για την τύχη της Κριμαίας του Αγίου Αγαθάγγελου δείχνει ότι επιβεβαιώνεται στις μέρες μας, μετά από 8 αιώνες!

Ας δούμε το ακριβές κείμενο της σχετικής πρόρησης: 
«Ήκουσα φωνή υπό της Άρκτου (ρωσική αρκούδα, άρκτος στα αρχαία σημαίνει αρκούδα) ερχομένης, λεγούσης ούτω: Ρωσία, ξύπνησεν γε ουν εκ του ύπνου (πράγματι έχει ξυπνήσει από τον βαθύ λήθαργο της περιόδου Γέλτσιν και διεκδικεί τα πρωτεία γι ακόμα μια φορά). Προς εσέ ο λόγος του Αγγέλου και εν τη πρωία του ηλίου αμπλησθήσεται ελαίου η λάμπα σου και πρίν ο ήλιος φανή εν τω ανατολικό ζωδίω, συ μεν εκμανής έση.

Ω φίλη, ιδού τα αριστοπολεμικά σου όργανα (σ.σ.: εννοεί όπλα προηγμένης τεχνολογίας), πληρούσι τους αιθέρας μελωδίας (σ.σ.: μιλάει για πολεμικά αεροσκάφη).

Οι πολεμισταί και οι ήρωες σου ψάλλουσι τα νικητήρια, προσκαλούντες σε αναμορφώσαι τον πλανήτην (ως προστάτιδα της Ορθοδοξίας θα αναμορφώση τιν πλανήτη. Όπως έχει προφητευθεί από τους Αγίους και τους Γέροντες της Ορθοδοξίας θα υπάρξει η Αναλαμπή της Ορθοδοξίας που θα αλλάξει όλον τον πλανήτη, πριν τα τελικά καταραμένα χρόνια του Αντιχρίστου).

Επί τε την χερσόνησον (σ.σ.: χερσόνησος της Κριμαίας) έξεις νίκην και διαβείσα την Ματαιώτιδα λίμνη καταθραύσεις την Ταυρικήν (σ.σ.: πάλι η Κριμαία) και τα πέριξ μέρη των Σκυθών».
Σημειώνουμε ότι η αρχαία Σκυθία είναι η τωρινή Ουκρανία και οι δυτικοί Ουκρανοί είναι απόγονοι των Σκυθών ως μείξη Χαζάρων και Γερμανών.

O "Αγαθάγγελος" είναι ένα χριστιανικό κείμενο που φέρεται ότι γράφτηκε από τον ιερομόναχο Αγαθάγγελο και μετάπειτα Άγιο, το 1279 στη Μεσσήνη της Σικελίας.

Να και τι λέει Ο ΙΔΙΟΣ αυτός ο μυστήριος Αγαθάγγελος για τον εαυτό του: «Εγώ ο Ιερώνυμος Αγαθάγγελος, ομολογητής, Ιερομόναχος της του Μεγάλου Βασιλείου τάξεως, γεννημένος εν Ρόδω της Ροδοννήσου, τω ΟΘ΄ [79ο] έτει της ηλικίας μου, εν ημέρα Κυριακή του Μαρτίου, επονομαζομένη της Ορθοδοξίας, ήτις εστίν η πρώτη της αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής τω ΑΣΟΘ [1279] έτει εν Μεσσήνη της Σικελίας ευρισκόμενος και παρηνωχλημένος πολλάκις υπό πολλών και διαφόρων νυκτερινών οπτασιών, τέλος εις αυτήν την αγίαν Κυριακήν, προς την αυγήν, ήκουσα τινός τρομερωτάτης φωνής εξερχομένης εκ μέρους της Ανατολής, ως από λυπηράς και φρικτής σάλπιγγος θαλασσινής»...

Κυριακή της Ορθοδοξίας

Κυριακή της Ορθοδοξίας           
«Την άχραντων εικόνα σου προσκυνούμεν, αγαθέ, αιτούμενοι 
συγχώρησιν των πταισμάτων ημών, Χριστέ ό Θεός...» .                                         
                    Υπήρξαν , αγαπητοί μου, υπάρχουν και θα υπάρχουν 
μέχρι συντέλειας των αιώνων εχθροί της Εκκλησίας του Χριστού, 
εχθροί της πίστεως.
 Ό σατανάς θα πολεμεί πάντοτε το Χριστό, και τα παιδιά του
 σατανά θα πολεμούν πάντοτε τα παιδιά του Χριστού,
 τα παιδιά της Εκκλησίας.
 Άλλ' από τον σφοδρό αυτόν αγώνα τελικώς θα εξέλθει νικήτρια ή
 αλήθεια, ή εσταυρωμένη Αλήθεια, ή Ορθοδοξία, ή αγία μας Εκκλησία. 
Αυτό βεβαιώνει ό ίδιος ό Κύριος, πού είπε
«Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε αλλά Θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» 
 και σε άλλο μέρος είπε προφητικός, ότι θα βγουν από τον Άδη σκοτεινές
 δυνάμεις πού θα πολεμήσουν την Εκκλησία, αλλά καμία δέ θα μπορέσει να την κλονίσει. 
Το ίδιο βεβαιώνει και ή ιστορία είκοσι αιώνων ή Εκκλησία βγήκε 
πάντα νικήτρια και έστησε αθάνατα τρόπαια του πνεύματος.
 Μία από τις πολλές νίκες της Εκκλησίας μας εορτάζουμε σήμερα. 
Είναι ή νίκη των ιερών εικόνων. 
Θα προσπαθήσω να μιλήσω άπλα, ώστε να με καταλάβετε. 
Πάνε τώρα 1.200 και πλέον χρόνια από τότε πού παρουσιάστηκαν
 κάποιοι αιρετικοί στην Κωνσταντινούπολη με το σύνθημα
• Έξω από τις εκκλησίες οι εικόνες! 
Βάρβαροι, βάναυσοι και ανιστόρητοι, έμπαιναν στους ναούς,
 γκρέμιζαν από τα τέμπλα τις Ιερές εικόνες, τις πετούσαν χάμω,
 τις πατούσαν, τις έσχιζαν, τις έκαιγαν.
 Έκαναν έρευνα και στα σπίτια, και αλίμονο σ' όποιον εύρισκαν εικόνες. 
Τον συνελάμβαναν, τον οδηγούσαν στις φυλακές, τον καταδίκαζαν,
 του έκοβαν τη μύτη, τα χέρια την γλώσσα , τον εξόριζαν 
στα άκρα της αυτοκρατορίας. 
150 περίπου χρόνια κράτησε αυτός ό διωγμός.                                                                  
   Αν ρωτούσε κανείς τους σκληρούς εικονομάχους,  
Γιατί καταστρέφετε τις εικόνες; αυτοί με μένος απαντούσαν 
Διότι ή προσκύνηση τους είναι ειδωλολατρία• και σύμφωνα
 με την εντολή του Θεού στο Δεκάλογο 
«Ου ποιήσεις σ’εαυτώ ειδωλων...», 
«ου προσκυνήσεις αυτοίς» εμείς είδωλα δεν προσκυνούμε. 
Νόμιζαν, ότι οι εικόνες είναι είδωλα.
 Άλλα για να δούμε για να το εξετάσουμε είναι είδωλο 
ή εικόνα; Όχι, δεν είναι. Άλλο είδωλο, άλλο εικόνα. 
Τι είναι το είδωλο; είδωλο είναι, να πάρεις μάρμαρο
 ή ξύλο, να το πελεκήσεις, να του δώσεις μια μορφή ζώου 
ή ανθρώπου, κ' έπειτα να πέφτεις να το προσκυνάς
 με την πίστη ότι αυτό είναι Θεός. 
Τέτοιο πράγμα εμείς δέ λέμε.
 Δέν λέμε ότι ή εικόνα του Χριστού είναι ό ίδιος ό Χριστός,
 δέν λέμε ότι ή εικόνα της Παναγίας είναι ή ίδια ή Παναγία,
 δέν λέμε ότι ή εικόνα του αγίου Γεωργίου  είναι ό ίδιος
 ό άγιος Γεώργιος .
 Άλλα Τι λέμε; 
Ότι ή εικόνα παριστάνει το πρόσωπο ή εικόνα του Χριστού
 παριστάνει το Χριστό, ή εικόνα της Παναγίας παριστάνει την Παναγία,
 ή εικόνα του Αγίου Γεωργίου  παριστάνει τον Άγιο Γεώργιο . 
Κι όπως δεν υπάρχει σπίτι και πορτοφόλι χωρίς φωτογραφίες
 των προσφιλών προσώπων (του πατέρα, του συζύγου, των παιδιών), 
έτσι και στην εκκλησία έχουμε τις εικόνες του Χριστού, της Παναγίας
 και των αγίων και βλέποντας αυτές ενθυμούμεθα τα Ιερά πρόσωπα,
 και τιμώντας αυτές τιμούμε τα εικονιζόμενα πρόσωπα.
 «Ή τιμή της εικόνος επί το πρωτότυπον διαβαίνει»
λένε οϊ πατέρες. 
Στην εικόνα ανήκει τιμητική προσκύνησις, όχι λατρεία. 
Αυτά διδάσκει ή Εκκλησία.                                                             
      Ό Θεός, αγαπητοί μου, δεν είναι ύλη, είναι πνεύμα. 
Ως άυλος λοιπόν και βασιλεύς των αύλων αγγέλων και αρχαγγέλων,
 είναι αόρατος• κανείς δεν τον είδε. 
Για αυτό μέσα στην εκκλησία δεν ζωγραφίζουμε το Θεό.
 Ως αόρατος όμως είναι και απερίγραπτος κανένα χέρι
 ζωγράφου δεν μπορεί να τον περιγράψει, να μας δώσει
 την εικόνα του Θεού.
 Άλλα το μέγα και ανέκφραστο μυστήριο είναι, ότι ό Υιός του
 Θεού και Θεός έλαβε σάρκα ανθρώπινη, και τότε ό αόρατος
 έγινε ορατός εμφανίσθηκε ως άνθρωπος επί της γης, ως Υιός της Παρθένου.
 Άφ' ότου λοιπόν ό αόρατος Θεός έγινε ορατός στο πρόσωπο του
 Χριστού και περπάτησε ανάμεσα μας και σταυρώθηκε και
 αναστήθηκε, από τότε έγινε περιγραπτός και μπορούμε πλέον 
να τον ζωγραφίζουμε. 
Ένας από τους μεγαλύτερους πατέρας της Εκκλησίας, ό Ιωάννης ό Δαμασκηνός, 
στηρίζοντας το δόγμα της προσκυνήσεως των αγίων εικόνων, έλεγε:
Σάς ερωτώ, εικονομάχοι, ήρθε ή δεν ήρθε ό Χριστός ως άνθρωπος στη γη;
 Εάν δεν ήρθε, τότε έχετε δίκιο δεν έχουμε το δικαίωμα να ζωγραφίζουμε τον αόρατο.
 Άλλ' εάν ό Χριστός ήρθε και είναι γεγονός ότι ήρθε, και ως βρέφος και ως τέλειος άνδρας 
εμφανίσθηκε στον κόσμο, τότε ελάτε ζωγράφοι, μπορείτε πλέον να τον ζωγραφίζετε.
 Χίλια μάτια τον είδαν, χίλια αυτιά τον άκουσαν, χίλια χέρια τον άγγιξαν. 
Συνεπώς ό Χριστός ως Θεός είναι απερίγραπτος,
 ως άνθρωπος όμως είναι ορατός και περιγραπτός εικονίζεται.
Πρώτη εικόνα του Χριστού ποια είναι; 
Αμέτρητες εικόνες υπάρχουν σήμερα στα σπίτια των ορθοδόξων. 
Ή πρώτη όμως εικόνα, πού ζωγραφίζεται και στις εκκλησίες μας, 
είναι το άγιο Μανδήλιο.
 Όταν ό Χριστός τη Μεγάλη Παρασκευή ανέβαινε στο Γολγοθά 
βαστάζοντας στον ώμο το σταυρό, 
Ίδρωσε και ό ίδρωτας έτρεχε από το πρόσωπο του. 
Μία ευσεβής γυναίκα, πού βρέθηκε κοντά, έβγαλε το μαντήλι της
, το έδωσε στο Χριστό, εκείνος σκουπίστηκε, και της το έδωσε πάλι. 
Τότε ή γυναίκα είδε, ότι πάνω στο μαντήλι είχε αποτυπωθεί
 ή μορφή του Χριστού.
 Ήταν ή πρώτη εικόνα του Κυρίου και ή παράδοσης αυτή 
έχει σημασία δείχνει, ότι ό Χριστός μπορεί να ζωγραφιστεί. 
Έτσι τώρα υπάρχουν μυριάδες εικόνες.  
Αγαπητοί μου αδελφοί οι εικονομάχοι υπάρχουν σε μεγάλη κλίμακα
 και σήμερα και αυτοί δυστυχώς είναι δικά μας παιδιά που πλανήθηκαν 
από τον διάβολο γι΄αυτό το λόγο η Εκκλησίαν μας προσεύχεται 
δια αυτούς και παρακαλά τον θεον μας να μετανοήσουν και να
 επιστρέψουν πίσω στην εκκλησία του Χριστού Παρακαλώ την
 αγάπη σας όλοι μας στην προσευχή μας να αφιερώνουμε ένα 
λεπτό δια όλους αυτούς τους πλανεμένους και να δεόμεθα προς
 κυριον όπως επιστρέψουν εις την εκκλησία όλοι αυτοί που
 εσφαλμένα ακολουθούν τις διάφορες αιρέσεις.
Να είσθε όλοι καλά αμήν.


+ Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Μεγαγιάννης 

Καστορίας Σεραφείμ: ''Να φυλάξουμε τον θησαυρό της πίστεως''

Και πάλι, αδελφοί μου αγαπητοί, εορτή και πανήγυρις.
Και πάλι το εβδομαδιαίο πάσχα μας δίνει την δυνατότητα της θέας του Αναστάντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
«Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι προσκυνήσωμεν άγιον Κύριον Ιησούν τον μόνον αναμάρτητον» είναι η προτροπή των θεοφόρων Πατέρων και των ιερών υμνογράφων της Εκκλησίας μας.
Πανήγυρις, ακόμη, ευφρόσυνος και λαμπρά, αφού γιορτάζουμε σήμερα την αναστήλωση των Αγίων Εικόνων και τον θρίαμβο της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας κατά πασών των αιρέσεων.
Σαν σήμερα, 11 Μαρτίου του έτους 843 μ.Χ., είχαμε τον τερματισμό των ταραχών που προκλήθηκαν στο σώμα της Εκκλησίας από την ωμή επέμβαση της Πολιτείας στην ζωή της και μάλιστα με την προσπάθεια επιβολής της ερμηνείας της Θείας Αποκαλύψεως με τον δικό της κοσμικό τρόπο.
Θυμόμαστε τους αγώνες των Αγίων Πατέρων μας για την διαφύλαξη της Ορθοδόξου πίστεως, όπως αυτή μας παραδόθηκε εγγράφως και αγράφως και η οποία αποτελεί την εγγύηση της θεραπείας μας και άρα της σωτηρίας μας.
Η Ορθοδοξία, όπως έχει λεχθεί χαρακτηριστικά:1
- Αποτελεί προϋπόθεση αληθινής ζωής.
- Έχει άμεση σχέση με την πνευματική μας προκοπή.
- Είναι το διδασκαλείο, το οποίο έχει διδάσκαλο μόνο τον Χριστό, την διδασκαλία του οποίου κράτησε ανόθευτη και την διαφύλαξε ως κόρη οφθαλμου.
- Σ’ αυτήν υπάρχει ολόκληρη η αλήθεια.
- Αυτή κρατάει σταθερά και ακλόνητα την αποστολική και εκκλησιαστική παράδοση2.
- Αυτή μόνο δικαιούται να ονομάζεται «Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία».
Πέρα απ’ αυτήν δεν υπάρχουν άλλες ονομαζόμενες «εκκλησίες», παρά μόνον ομολογίες και αιρετικά διδασκαλεία, όπως μας παρέδωσαν οι θεοφόροι Πατέρες μας και οι Άγιοί μας.
Γι’ αυτό και δικαίως χαρακτηρίζεται από τον Άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας ως το αληθινό και ακαπήλευτο ιατρείο3.
Γιατί, όμως αδελφοί μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας αγωνίσθηκε και αγωνίζεται καθημερινά για την διαφύλαξη της ορθοδόξου πίστεως;
Γιατί επί εκατό και πλέον χρόνια, από το 727 έως το 843, έχουμε σφοδρές και αιματηρές αντιπαραθέσεις με εικονομάχους αυτοκράτορες που είχαν αιρετικά φρονήματα και πεποιθήσεις;
Μελετώντας τα σοφά συγγράμματα του μεγίστου δογματολόγου της Εκκλησίας μας, του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, του υπερμάχου της τιμητικής προσκυνήσεως των Ιερών Εικόνων, καθώς και του Συνοδικού της Εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου, τμήματα του οποίου θα αναγνώσουμε κατά την λιτανεία των Ιερών Εικόνων, διαπιστώνουμε:
Πρώτον. Οι εικονομάχοι που θέλησαν να αλώσουν τον ιερό χώρο της πίστεως απορρίπτοντας τις Ιερές Εικόνες, είχαν σαν απώτερο σκοπό την απόρριψη του Μυστηρίου της σαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού.
Μη δεχόμενοι την απεικόνιση της θεανδρικής μορφής του Δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, απέρριπταν στην ουσία την σάρκωσή Του από την Υπεραγία Θεοτόκο.
Υπερμαχώντας η Εκκλησία για τις άγιες εικόνες, δεν αγωνιζόταν μόνο για τον διδακτικό τους προορισμό, ούτε για τον αισθητικό τους χαρακτήρα, αλλά πρωτίστως για το θεμέλιο της σωτηρίας, που είναι το δόγμα της θείας ενανθρωπήσεως, όπως γράφει ένας θεολόγος της Εκκλησίας μας.
Αυτήν την αλήθεια υπογραμμίζει ο ιερός υμνογράφος στην σημερινή Ακολουθία του Όρθρου: «Σαρκός το εκτύπωμα αναστυλούντες σου Κύριε σχετικώς ασπαζόμεθα το μέγα μυστήριον της οικονομίας της σης εκδηλούντες»4.
Τιμώντας τις Ιερές Εικόνες, εκδηλώνουμε την πίστη μας στο μέγα μυστήριο της επίγειας παρουσίας του Κυρίου μας. Εφ’ όσον «ο απερίγραπτος Λόγος του Πατρός περιεγράφη σαρκούμενος»5, άρα και εμείς, τυπώνοντας αυτή την θεανδρική μορφή στην ιερά εικόνα, προσκυνούμε την Γέννηση, τα θαύματα και την Σταύρωση.
Έτσι, «προφητικαίς επόμενοι ρήσεσι και αποστολικαίς παραινέσεσι»6 και με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, η Εκκλησία διά της Εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου όρισε την τοποθέτηση των Ιερών Εικόνων στους Ιερούς Ναούς, ώστε με την θέα του εικονιζομένου προσώπου να φανερώνεται με αισθητό τρόπο η αληθινή και πραγματική και όχι φανταστική ενανθρώπιση του Σωτήρος Χριστού.
Δεύτερον. Η Εκκλησία ως σώμα δεν ορίζει μόνο τον στολισμό των Ιερών Ναών διά των Αγίων Εικόνων, ούτε απλώς την θέα τους από τον ευσεβή λαό, αλλά συγχρόνως και την τιμητική προσκύνησή τους.
Προσκυνώντας τις Άγιες Εικόνες δεν προσκυνούμε την ύλη από την οποία είναι φτιαγμένες, αλλά το πρόσωπο που εικονίζεται, αφού «η τιμή της εικόνος επί το πρωτότυπον διαβαίνει», κατά την έκφραση του Μεγάλου Βασιλείου7.
Και επειδή ο Χριστός, ο οποίος έγινε άνθρωπος διά φιλανθρωπίαν, είναι «η απαράλλακτος εικών του Πατρός και χαρακτήρ της αιδιότητος Αυτού»8, η αγία Του μορφή μπορεί να περιγραφεί και να ιστορηθεί στις Ιερές Εικόνες, καθώς επίσης και το πρόσωπο της Παναγίας Μητέρας Του, της Υπεραγίας Θεοτόκου, όπως και οι μορφές των Αγίων της πίστεώς μας.
Οι Εικόνες, μάλιστα, καθώς αναφέρει χαρακτηριστικά ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, στην διδασκαλία του οποίου στηρίχθηκαν οι Πατέρες της Εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου, είναι και τα βιβλία των αγραμμάτων: «Επειδή όμως δεν γνωρίζουν όλοι γράμματα, ούτε καταγίνονται με την ανάγνωση, οι πατέρες απεφάσισαν να παρασταθούν αυτά με εικόνες διά συνοπτική υπενθύμηση, όπως μερικά ανδραγαθήματα. Χωρίς αμφιβολία, ενώ πολλές φορές δεν έχουμε στο νου μας το πάθος του Κυρίου, μόλις δούμε την εικόνα της σταυρώσεως του Χριστού, ενθυμούμεθα το σωτήριο πάθος, πέφτουμε στη γη και προσκυνούμε όχι την ύλη, αλλά τον εικονιζόμενον»9.
Προσκυνώ του Χριστού την εικόνα, λέγει πάλι ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ως σαρκωμένου Θεού, της Θεοτόκου, ως μητέρας του Υιού του Θεού, των Αγίων, ως φίλων του Θεού, οι οποίοι μιμήθηκαν τον Χριστό δίνοντας ακόμη και το αίμα τους.
Δεν καταθέτουμε τα σεβάσματά μας στην ύλη και στα χρώματα, αλλά μέσω αυτών με τα νοερά μας μάτια ατενίζουμε πάντα προς το πρωτότυπο10.
Μπροστά σ’ αυτές τις Ιερές Εικόνες, που μοιάζουν σαν μία άλλη Ιερά Πρόθεση, ανοίγουμε εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί την καρδιά μας.
Εναποθέτουμε τα αιτήματά μας και τους προβληματισμούς μας, τους κόπους και τους μόχθους μας και ικετεύουμε τα εικονιζόμενα πρόσωπα να τα μεταφέρουν όλα αυτά στον Θρόνο της Θείας Μεγαλωσύνης.
Με την Εικόνα της Παναγίας συνομιλούσε καθημερινά ο θεοφόρος Δαμασκηνός.
Αυτήν κρατούσε ως πολύτιμο θησαυρό στα χέρια του ο Άγιος Γεράσιμος της Κεφαλληνίας.
Σ΄ αυτήν άφηνε τις θλίψεις και τις δοκιμασίες ο θαυματοβρύτης Άγιος Νεκτάριος. Μέχρι και τα χρώματα της εικόνος έχουν αλλοιωθεί από τους συνεχείς ασπασμούς του και τα δάκρυα.
Σ΄ αυτήν ενατένιζε ο θαυματουργός Άγιος Λουκάς, ζητώντας την βοήθειά της, προκειμένου να εγχειρήσει τους ασθενείς.
Μπροστά στην Εικόνα της άναβε πολλά κεριά ο Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ, καθώς και ακοίμητη κανδήλα σύμφωνα με την παράδοσή μας η
Ασκήτρια της Κλεισούρας Οσία Σοφία.
Αυτή είναι η παράδοσή μας.
Και με αυτήν έζησαν οι Άγιοί μας.
Και με αυτήν πρέπει να ζήσουμε κι εμείς.
Και με αυτήν θα φύγουμε από τον κόσμο αυτόν για την αιωνιότητα.
Αδελφοί μου, η εικονομαχία κάποτε σταμάτησε. Η νοοτροπία της όμως και ο εμπαιγμός των Ιερών Κειμηλίων της πίστεώς μας συνεχίζεται μέχρι σήμερα αμείωτος.
Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι πολεμούν και σήμερα την Εκκλησία. Πολλά ιδεολογικά ρεύματα πυργώνουν και πάλι την πολεμική τους εναντίον της Ορθοδόξου Παραδόσεώς μας, της Λατρείας μας και της ζωής της Εκκλησίας.
Όλοι αυτοί θα πρέπει να γνωρίζουν το αήττητο και το ακλόνητο της Εκκλησίας μας, όπως το περιγράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Τέτοιο μεγαλείο έχει η Εκκλησία: Όταν την πολεμούν, νικάει· όταν την επιβουλεύονται, θριαμβεύει· όταν την βρίζουν, γίνεται λαμπρότερη· δέχεται τραύματα και δεν πέφτει από τις πληγές· κλυδωνίζεται, αλλά δεν καταποντίζεται· δοκιμάζεται από τρικυμίες, αλλά δεν υφίσταται ναυάγιο· παλεύει, αλλά μένει αήττητη· αγωνίζεται, αλλά δεν νικιέται»11.
«Πόσοι τύραννοι θέλησαν να νικήσουν την Εκκλησία; Πόσα τηγάνια χρησιμοποιήθηκαν γι΄ αυτό; Πόσα καμίνια; Δόντια θηρίων, ακονισμένα ξίφη; Και παρόλα αυτά δεν νίκησαν. Πού είναι όσοι πολέμησαν την Εκκλησία; Δεν γίνεται πλέον λόγος γι΄ αυτούς και έχουν λησμονηθεί. Πού είναι δε η Εκκλησία; Λάμπει περισσότερο από τον ήλιο»12.
Και το χρέος μας, το δικό μας χρέος: Να φυλάξουμε με όλη την δύναμη της ψυχής μας αυτόν τον θησαυρό της πίστεως, αυτήν την ζωογόνο Παράδοσή μας.
Έτσι θα μπορέσουμε να επιζήσουμε και ως Γένος και ως Έθνος. Έτσι θα βοηθήσουμε τον εαυτό μας και την πατρίδα μας και θα διαφυλάξουμε τον πολιτισμό μας.
Ευχέτης προς τον Δομήτορα της Εκκλησίας
Ο Ε Π Ι Σ Κ Ο Π Ο Σ Σ Α Σ
Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

1 Περιοδ. ΣΩΤΗΡ 15-8-2008.
2 Άγιος Επιφάνιος Κύπρου, PG. 43,172Α.
3 Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας, Ομιλία στην παραβολή του Αμπελώνος 17, PG. 77,1105A.
4 Τροπάριο των Αίνων της Ακολουθίας του Όρθρου της Κυριακής της Ορθοδοξίας.
5 Κοντάκιον εορτής Κυριακής της Ορθοδοξίας.
6 Προοίμιον Συνοδικού Ορθοδοξίας.
7 Μεγ. Βασιλείου, Περί του Αγίου Πνεύματος, PG. 32,149.
8 Εσπερινός Σαββάτου, Ήχος β΄.
9 Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, Έκδοσις ακριβής της ορθοδόξου πίστεως, ΕΠΕ 1, 497-499.
10 Τού Ιδίου, Λόγος απολογητικός προς τους διαβάλλοντας τας Αγίας Εικόνας, ΕΠΕ 3,57.
11 PG. 52,398.
12 PG. 52,428.

ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΠΟΥ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΣΤΗ ΣΕΒΑΣΤΕΙΑ

15Γιορτάζουμε σήμερα 9 Μαρτίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Σαράντα Μαρτύρων που μαρτύρησαν στη Σεβάστεια.

Και οι σαράντα αυτοί Άγιοι ήταν στρατιώτες στο πιο επίλεκτο τάγμα του στρατού του Λικινίου. Όταν αυτός εξαπέλυσε διωγμό κατά των χριστιανών, οι Άγιοι σαράντα συλλαμβάνονται αμέσως από τον έπαρχο Αγρικόλα (στη Σεβάστεια). Στην αρχή τους επαινεί και τους υπόσχεται αμοιβές και αξιώματα, για να αρνηθούν την πίστη τους.

Τότε ένας από τους σαράντα, ο Κάνδιδος, απαντά: «Ευχαριστούμε για τους επαίνους της ανδρείας μας. Άλλ' ο Χριστός, στον όποιο πιστεύουμε, μας διδάσκει ότι στον καθένα άρχοντα πρέπει να του προσφέρουμε ό,τι του ανήκει. Και γι' αυτό στο βασιλέα προσφέρουμε τη στρατιωτική υπακοή.

Αν, όμως, ενώ ακολουθούμε το Ευαγγέλιο, δεν ζημιώνουμε το κράτος, αλλά μάλλον το ωφελούμε με την υπηρεσία μας, γιατί μας ανακρίνεις για την πίστη πού μορφώνει τέτοιους χαρακτήρες και οδηγεί σε τέτοια έργα;» Ο Αγρικόλας κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να τους επιβληθεί με ήρεμο τρόπο και διέταξε να τους βασανίσουν.

Οπότε, μια παγωμένη χειμωνιάτικη νύχτα, τους ρίχνουν στα κρύα νερά μιας λίμνης. Το μαρτύριο ήταν φρικτό. Τα σώματα άρχισαν να μελανιάζουν. Αλλα αυτοί ενθάρρυναν ο ένας τον άλλο, λέγοντας: «Δριμύς ο χειμών, αλλά γλυκύς ο παράδεισος. Λίγο ας υπομείνουμε και σε μια νύχτα θα κερδίσουμε ολόκληρη την αιωνιότητα».

Ενώ προχωρούσε το μαρτύριο, ένας μόνο λιποψύχησε και βγήκε από τη λίμνη. Τον αντικατέστησε όμως ο φρουρός (Αγλάϊος), που είδε τα στεφάνια πάνω από τα κεφάλια τους. Ομολόγησε το Χριστό, μπήκε στη λίμνη και μαζί με τους 39 παίρνει και αυτός το στεφάνι του μαρτυρίου, αφού μισοπεθαμένους τους έβγαλαν το πρωί από τη λίμνη και τους συνέτριψαν τα σκέλη. Τα μαρτυρικά λείψανα ευρέθησαν από τους Χριστιανούς σε κάποιο γκρεμό, όπου είχαν συναχθεί κατά θεία οικονομία και ενταφιάσθηκαν με ευλάβεια.

Στον Ευεργετινό αναφέρεται ότι ενώ οι Άγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες βρίσκονταν στο στάδιο της αθλήσεως έχοντας παραμείνει όλη τη νύχτα μέσα στην παγωμένη λίμνη και καθώς τους έσερναν στον αιγιαλό για να τους συντρίψουν τα σκέλη, η μητέρα ενός Μάρτυρος παρέμενε εκεί πάσχουσα με αυτούς, βλέποντας το παιδί της που ήταν νεότερο στην ηλικία από όλους, μήπως και λόγω του νεαρού της ηλικίας και της αγάπης προς την ζωή, δειλιάσει και βρεθεί ανάξιο της τιμής και της τάξεως των στρατιωτών του Χριστού. Στεκόταν λοιπόν, εκεί και άπλωνε τα χέρια της προς το παιδί της λέγοντας:

«Παιδί μου γλυκύτατο, υπόμεινε για λίγο και θα καταστείς τέκνο του Ουράνιου Πατέρα. Μην φοβηθείς τις βασάνους. Ιδού, παρίσταται ως βοηθός σου ο Χριστός. Τίποτε δεν θα είναι από εδώ και πέρα πικρό, τίποτα το επίπονο δεν θα απαντήσεις. Όλα εκείνα παρήλθαν, διότι όλα αυτά τα νίκησες με τη γενναιότητά σου. Χαρά μετά από αυτά, άνεση, ευφροσύνη. Όλα αυτά θα τα γεύεσαι, διότι θα είσαι κοντά στον Χριστό και θα πρεσβεύεις εις Αυτόν και για μένα που σε γέννησα».

Τα λείψανα των Αγίων βρήκε με θεία οπτασία, το έτος 438 μ.Χ., η αυτοκράτειρα Πουλχερία κρυμμένα στο ναό του Αγίου Θύρσου, πίσω από τον άμβωνα, στον τάφο της διακόνισσας Ευσέβειας σε δύο αργυρές θήκες, οι οποίες κατά την διαθήκη της Ευσέβειας, είχαν εναποτεθεί στον τάφο της στο μέρος της κεφαλής της. Στην συνέχεια η Πουλχερία οικοδόμησε ναό έξω από τα τείχη των Τρωαδησίων.

Σπουδαία από ιστορικής απόψεως θεωρείται από νεότερους ερευνητές η Διαθήκη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, η οποία αποσκοπεί στο να παρεμποδίσει τον διασκορπισμό των ιερών λειψάνων τους μεταξύ των Χριστιανών, πράγμα συνηθισμένο στην Ανατολή κατά τους χρόνους εκείνους.

Κατά τους Παρισινούς Κώδικες 1575 και 1476 τα ονόματα τους ήταν: Κυρίων, Κάνδιδος (ή Κλαύδιος), Δόμνας, Ευτύχιος (ή Ευτυχής), Σεβηριανός, Κύριλλος, Θεόδουλος, Βιβιανός, Αγγίας, Ησύχιος, Ευνοϊκός, Μελίτων, Ηλιάδης (ή Ηλίας), Αλέξανδρος, Σακεδών (ή Σακερδών), Ουάλης, Πρίσκος, Χουδίων, Ηράκλειος, Εκδίκιος, (ή Ευδίκιος), Ιωάννης, Φιλοκτήμων, Φλάβιος, Ξάνθιος, (ή Ξανθιάς), Ουαλέριος, Νικόλαος, Αθανάσιος, Θεόφιλος, Λυσίμαχος, Γάϊος, Κλαύδιος, Σμάραγδος, Σισίνιος, Λεόντιος, Αέτιος, Ακάκιος, Δομετιανός (ή Δομέτιος), δυο Γοργόνιοι, Ιουλιανός, (ή Ελιανός ή Ηλιανός), και Αγλάϊος ο καπικλάριος.(Ορισμένοι Κώδικες αναφέρουν και επιπλέον των σαράντα ονόματα, όπως αυτά των Αγίων Αειθάλα, άλλου Γοργονίου κ.λ.π.).

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:
Ήχος γ'. Θείας πίστεως.
Θείω Πνεύματι, συγκροτηθέντες, δήμος ώφθητε, τροπαιοφόρος, Αθλοφόροι Χριστού Τεσσαράκοντα, διά πυρός γαρ και ύδατος ένδοξοι, δοκιμασθέντες λαμπρώς εδοξάσθητε. Αλλ' αιτήσασθε, Τριάδα την υπερούσιον, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕΠΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ,
 Κυριακῇ πρώτῃ τῶν Νηστειῶν,
 ἀνάμνησιν ποιούμεθα τῆς ἀναστηλώσεως τῶν ἁγίων καὶ σεπτῶν Εἰκόνων,
 γενομένης παρὰ τῶν ἀειμνήστων Αὐτοκρατόρων Κωνσταντινουπόλεως,
 Μιχαὴλ καὶ τῆς μητρὸς αὐτοῦ Θεοδώρας,
 ἐπὶ τῆς Πατριαρχείας τοῦ ἁγίου καὶ Ὁμολογητοῦ Μεθοδίου.

Τὰς οὐ πρεπόντως ἐξορίστους Εἰκόνας,
Χαίρω, πρεπόντως προσκυνουμένας βλέπων.

Ἡ ἀπαράλλακτος Εἰκὼν τοῦ Πατρός,

 πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου Ὁμολογητῶν,
 ἐλέησον ἡμᾶς, 
Ἀμήν.

Σάββατο, Μαρτίου 08, 2014

Η εμφάνιση της Αγίας Παρασκευής στην μοναχή Χριστονύμφη


Την εποχή του ανταρτοπόλεμου, κατέβαιναν οι αντάρτες από το βουνό και κρυβόντουσαν έξω από το μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής, μέσα στους θάμνους για να προμηθευθούν τρόφιμα. Το κελί της μοναχής Χριστονύμφης ήταν ισόγειο. Εκεί γύρω ήσαν και άλλα 4-5 κελιά πού έμεναν οι αδελφές. Εκεί ήταν και ή τράπεζα και ένα κελί μεγάλο γεμάτο εικόνες όλος ό τοίχος. Το είχανε σαν εκκλησία. Εκεί μαζευόντουσαν οι αδελφές, ακριβώς στις 12 τα μεσάνυχτα και διάβαζαν μόνο το μεσονυκτικό, σύμφωνα και με το τροπάριο «ιδού ό Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός». Μετά οι αδελφές κοιμόντουσαν λίγο και ξυπνούσαν πάλι όρθρου βαθέως κατά την τάξη, για την ακολουθία του όρθρου.
Ή αδελφή Χριστονύμφη πριν το μεσονυκτικό καθημερινά πήγαινε στην εκκλησία πού ήταν σέ απόσταση από τα κελιά και άναβε πάντοτε τα καντήλια.

 Μία φορά όμως τούς είχε λείψει το λάδι, διότι ελαιώνα δικό τους δεν είχαν. Στην αδελφή Χριστονύμφη φαινόταν πολύ άβολο να μένουν τα καντήλια σβηστά. Αποφασίζει και παίρνει ευλογία από το Δεσπότη και τρέχει στη Θάσο. Δεν άργησε να γυρίσει με του κόσμου τα δοχεία με φρέσκο λάδι.
Κι όμως πάλιν ή γερόντισσα για τον φόβο των ανταρτών, της απαγόρευσε να ανάβει τα καντήλια της εκκλησίας την νύκτα. Ή αδελφή Χριστονύμφη, έχοντας εμπιστοσύνη στην Αγία δεν φοβόταν, όμως χάριν υπακοής προς την γερόντισσα μετά πολλής λύπης έπαυσε να ανάβει τα καντήλια. 
Ένα βράδυ σηκώθηκε νωρίς για ν' αρχίσει τον συνηθισμένο κανόνα στο κελί της. Ποιος ξέρει όμως εκείνη την ώρα τί να σκέφθηκε μέσα της. Να, έλεγε «αχ, άραγε τί ωραία και να άναβα τα καντηλάκια της εκκλησίας μας, αλλά συγχώρεσε με Αγία μου γιατί δεν έχω ευλογία από την γερόντισσα». Βρισκόμενη μέσα σέ αυτή την περισυλλογή, να και χτυπάει ή πόρτα και ακούεται μία φωνή «δι' ευχών των αγίων πατέρων ημών».
— Ποιος είναι τέτοια ώρα;
— Άνοιξε αδελφή, είμαι ή αδελφή Συγκλητική.
Της ανοίγει και κάπως ανήσυχη την ρωτά:
— Τί συμβαίνει, αδελφή, και χτυπάς τέτοια ώρα;
— Γιατί, αδελφή Χριστονύμφη, αφήνεις τώρα σβηστά τα καντήλια;
— Συγγνώμη αδελφή, δεν έχω ευλογία από την γερόντισσα.
Και ή άλλη της λέει επιτακτικά:
— Όχι, κακώς. Πρέπει να πηγαίνεις να τα ανάβεις.
Αυτά της είπε και έφυγε. Και ναι μεν συμφωνούσε και ή αδελφή Χριστονύμφη, αλλά όμως ή υπακοή είναι ανώτερη. Όμως δέ χάνει καιρό, τρέχει το πρωί στην γερόντισσα «το και το, μου είπε ή αδελφή Συγκλητική, όμως εσύ ότι πεις γερόντισσα, χωρίς την δική σου ευλογία δεν τα ανάβω». Πειραγμένη κάπως ή ηγουμένη, φωνάζει την αδελφή Συγκλητική και της λέει: «με ποιό δικαίωμα μπαίνεις εσύ στα καθήκοντα της ηγουμένης;» Ή αδελφή όμως παραδόξως ξαφνιασμένη απαντά «εγώ γερόντισσα, το λέτε σοβαρά; ούτε πέρασα από το κελί της αδελφής, ούτε ιδέαν έχω για τέτοιο θέμα. Που ως που εγώ, χωρίς την ευλογία σου να της πω να ανάβει τα καντήλια ;»
Τότε κατάλαβε ή ηγουμένη ότι δεν ήταν ή Συγκλητική, αλλά ή ιδία ή Αγία Παρασκευή πού μίλησε με την Χριστονύμφη. 
«Αφού ή Αγία Παρασκευή σέ προστατεύει παιδί μου» λέγει στη Χριστονύμφη, «ποιά είμαι εγώ να σέ εμποδίσω; Έχεις ευλογία να τα ανάβεις κάθε μέρα». Φανταστείτε πόση ήταν ή χαρά της μοναχής Χριστονύμφης. Όχι μόνο διότι είχε ευλογία να ανάβει τα καντήλια, αλλά πολύ περισσότερο, όταν εννόησε ότι αξιώθηκε να δει οφθαλμοφανώς και να συνομιλήσει με την Αγία Παρασκευή. Έκτατε και σέ όλη τη διάρκεια του ανταρτοπόλεμου τα άναβε ανελλιπώς και ποτέ δεν συνάντησε μπροστά της κανένα αντάρτη.
Στο σημείο αυτό αξίζει νομίζω να κάνουμε ένα μικρό σχόλιο, ότι εμμέσως αλλά σαφώς βγαίνει το συμπέρασμα πόσο ευάρεστο είναι στους Αγίους να τούς ανάβουμε τα καντήλια και ασφαλώς ποιος ξέρει πόση είναι και ή έκ μέρους τους ανταμοιβή. Γι αυτό και κάθε σπίτι πρέπει να έχει ένα μικρό εικονοστάσι και ει δυνατόν ένα καντηλάκι με λάδι να καίει ακοίμητο.

Από το βιβλίο Ιωσήφ Μ.Δ,μοναχή Χριστονύμφη.Μία σύγχρονη μορφή 1923-2005/πηγή το είδαμε εδώ

Παιδί μου, στην κόλαση θα πάνε και οι τεμπέληδες, όχι μόνο οι αμαρτωλοί



Παπα - Τύχων Αγιορείτης
Ο Γέροντας παπα-Τύχων την λέξη «ευλόγησον» την χρησιμοποιούσε πάντα και με τις πολλές καλογερικές έννοιες, όπως το «ευλογείτε» ή «ευλόγησον», όταν ζητούσε ταπεινά την ευλογία του άλλου, και μετά θα έδινε και αυτός την ευλογία του με την ευχή «Ο Κύριος να σε ευλόγηση».
Μετά από τον συνηθισμένο χαιρετισμό οδηγούσε τους επισκέπτες στο Ναό και έψαλλαν μαζί το Σώσον, Κύριε, τον λαόν σου και το Άξιον εστίν και, εάν ήταν καλός
καιρός, έβγαιναν έξω, κάτω από την ελιά, και καθόταν μαζί τους πέντε λεπτά, μετά σηκωνόταν με χαρά και έλεγε:
- Εγώ τώρα κεράσματα.
Έβγαζε νερό από την στέρνα και γέμιζε ένα κύπελλο για τον επισκέπτη, έβαζε και στο δικό του τενεκάκι (κονσερβοκούτι, πού το χρησιμοποιούσε και για μπρίκι) και έψαχνε μετά να βρή κανένα λουκούμι, άλλοτε κατάξηρο και άλλοτε μυρμηγκοφαγωμένο, το όποιο, επειδή ήταν ευλογία του Παπα-Τύχωνα, δεν προξενούσε αηδία.
Αφού τα ετοίμαζε, έκανε τον Σταυρό του ο Γέροντας, έπαιρνε το νερό και έλεγε: «Πρώτα εγώ. Ευλογείτε!» και περίμενε να του πή ο επισκέπτης την ευχή «Ο Κύριος να σε ευλόγηση», αλλιώς δεν έπινε νερό. Μετά θα έδινε και αυτός την ευχή του.
Την ευχή από τους άλλους την αισθανόταν ως ανάγκη, όχι μόνο από τους Ιερωμένους ή Μοναχούς αλλά ακόμη και από τους λαϊκούς, μικρούς και μεγάλους στην ηλικία.
Μετά από το κέρασμα περίμενε να ιδή εάν έχουν κανένα θέμα. Όταν έβλεπε ότι είναι αργόσχολος άνθρωπος και ήρθε μόνο για να πέραση την ώρα του, τότε του έλεγε:
- Παιδί μου, στην κόλαση θα πάνε και οι τεμπέληδες, όχι μόνο οι αμαρτωλοί.
Εάν παρέμενε και δεν έφευγε, τον άφηνε ο Γέροντας και έμπαινε στο Ναό και προσευχόταν, και έτσι ο επισκέπτης αναγκαζόταν να φύγη. Όταν πάλι ήθελε να εκμεταλλευθή κανείς την απλότητα του Γέροντα, για να εξυπηρέτηση τον άλφα ή βήτα σκοπό του, το καταλάβαινε με την θεία του φώτιση και του έλεγε:
- Παιδί μου, εγώ Ελληνικά δεν ξέρω. Πήγαινε σε κανέναν Έλληνα, για να συνεννοηθής καλά.
Φυσικά, δεν λυπόταν ποτέ τον κόπο ούτε τον χρόνο, όταν έβλεπε πνευματικά ενδιαφέροντα στους ανθρώπους. Ενώ με το στόμα συμβούλευε, με την καρδιά και τον νου προσευχόταν.

Η προσευχή του ήταν πια αυτοενέργητη, καρδιακή. Οι άνθρωποι, πού τον πλησίαζαν, το αισθάνονταν αυτό, γιατί έφευγαν πολύ δυναμωμένοι. Και ο Γέροντας τους ευλογούσε μέχρι να κρυφτούν πια.

Ο δεκάλογος των εκκλησιαζομένων (απαραίτητες συμπεριφορές των εκκλησιαζομένων)

iereas_71588Ο δεκάλογος των εκκλησιαζομένων
(απαραίτητες συμπεριφορές των εκκλησιαζομένων)
  1. Μπαίνουμε στην Εκκλησία αθόρυβα.
  2. Προσκυνούμε και ασπαζόμαστε τις άγιες εικόνες με ευλάβεια.
  3. Δεν στεκόμαστε στην είσοδο της Εκκλησίας και γενικά δεν εμποδίζουμε τους άλλους που έρχονται.
  4. Μένουμε όρθιοι, ακίνητοι και σιωπηλοί και προσευχομαστε. Οι μητέρες με τα νήπια ας προσέχουν περισσότερο. Να μην κάνουν φασαρία.
  5. Μέσα στην Εκκλησία  επιτρέπεται “συζήτηση” μόνο με τον Θεό. Κάθε άλλη συζήτηση είναι αμαρτία. Αν χρειαστεί κάτι, το λέμε ψιθυριστά.
  6. Είμαστε απαραιτήτως όρθιοι στα εξής σημεία:
Ευλογημένη η Βασιλεία
Σοφία ορθοί.
Ευαγγέλιο.
Χερουβικό.
Πιστεύω
Λάβετε φάγετε μέχρι και το Άξιον εστί.
Πάτερ ημών.
Τα άγια τοις αγίοις.
Μετά φόβου Θεού.
Απόλυση.
7. Τις Κυριακές δεν γονατίζουμε στο σημείο: “τα σα εκ των σων, σοι προσφέρομεν…”
8.   Στη Θεία Κοινωνία πηγαίνουμε με τη σειρά, σε απόσταση ο ένας από τον άλλο.
9. Οι μεγάλοι πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα, ευλάβειας, υπομονής, σιωπής, προσευχής. Τα παιδιά να δείχνουν σεβασμό στους μεγαλυτέρους.
10. Και όταν τελειώσει η Θεία Λειτουργία, πρέπει να έχουμε μέσα στην εκκλησία την ίδια ευλάβεια, γιατί η Εκκλησία είναι ο οίκος του Θεού. Δεν είναι σωστό στο τέλος να γκρεμίζουμε ο,τι κτίσαμε μέχρι τη στιγμή εκείνη.
ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος
Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου των Θεσσαλονικέων Φωτιστών των Σλάβων

 πηγή  το είδαμε εδώ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...