Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Μαρτίου 20, 2015

Η Ερμηνεία Της Δ΄ Στάσης Των Χαιρετισμών Της Παναγίας.


Η Ερμηνεία Της Δ΄ Στάσης 

Των Χαιρετισμών Της Παναγίας.

Τείχος ει των παρθένων, Θεοτόκε Παρθένε, και πάντων των εις σε προστρεχόντων. Ο γαρ του ουρανού και της γης, κατεσκεύασέ σε ποιητής ’Αχραντε, οικήσας εν τη μήτρα σου, και πάντας σοι προσφωνείν διδάξας.
Είσαι το τείχος των παρθένων, Παρθένε Θεοτόκε καθώς και όλων εκείνων που προστρέχουν σε σένα.Είσαι το τείχος που το κατεσκεύασε ο κτίστης του ουρανού και της γης, ο Kύριος, που κατοίκησε στη μήτρα σου κι όλους μας δίδαξε να σου απευθύνουμε αυτά τα λόγια.
Χαίρε, η στήλη της παρθενίας. 
Χαίρε, η πύλη της σωτηρίας.
Χαίρε Μαρία που είσαι η φωτεινή και ακλόνητη στήλη της παρθενίας και συγχρόνως η θύρα, από την οποία πέρασε σε εμάς ο Σωτήρας κι εμείς περνούμε στη σωτηρία
Χαίρε, αρχηγέ νοητής αναπλάσεως. 
Χαίρε, χορηγέ θεϊκής αγαθότητος.
Χαίρε Παναγία που είσαι το πρώτο πλάσμα του αναδημιουργημένου από τον Χριστό πλάσμα .Χαίρε επίσης που μας χορηγείς τους θησαυρούς της θείας αγαθότητος.
Χαίρε, συ γαρ ανεγέννησας τους συλληφθέντας αισχρώς. 
Χαίρε, συ γαρ ενουθέτησας τους συληθέντας τον νουν.
Χαίρε Συ που αναγεννησες τους βαρυμένους από το προπατορικό αμάρτημα και καθάρισες εκείνους που είχαν μολυσμένο το νου από τις εμπνεύσεις του διαβόλου
Χαίρε, η τον φθορέα των φρενών καταργούσα. 
Χαίρε, η τον σπορέα της αγνοίας τεκούσα.
Χαίρε γιατί έβαλες τέλος στη δύναμη του διαβόλου, που φθείρει τη σκέψη μας.Χαίρε που γέννησες Eκείνον που μας χάρισε την αγνότητα.
Χαίρε, παστάς ασπόρου νυμφεύσεως. 
Χαίρε, πιστούς Κυρίω αρμόζουσα.
Χαίρε που είσαι ο τόπος όπου αγνά ο Kύριος νυμφεύθηκε την ανθρωπότητα και με σένα στεκόμαστε στο πλευρό Tου ως νύμφη Tου.
Χαίρε, καλή κουροτρόφε παρθένων. 
Χαίρε ψυχών νυμφοστόλε αγίων.
Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε.
Χαίρε Κόρη που είσαι το παράδειγμά που στηρίζει και παιδαγωγεί τις παρθένους.Χαίρε που είσαι η νυμφική στολή των αγίων ψυχών,που σε μιμούνται.
Ύμνος άπας ηττάται, συνεκτείνεσθαι σπεύδων, τω πλήθει των πολλών οικτοιρμών σου, ισαρίθμους γαρ τη ψάμμω ωδάς, αν προσφέρωμέν σοι Βασιλεύ άγιε, ουδέν τελούμεν άξιον, ων δέδωκας ημίν, τοις σοι βοώσιν.
Αλληλούια.
Kάθε ύμνος μας μένει πίσω λαχανιασμένος, προσπαθώντας να απλωθεί τρέχοντας ανάλογα με το πλήθος των πολλών οικτιρμών του Xριστού।Aκόμα κι αν οι ωδές που θα του προσφέρουμε είναι ίσες με την άμμο της θαλάσσης, τίποτε άξιο δεν κάνουμε απέναντι στον Bασιλέα και Θεό μας, διότι πολύ περισσότερες είναι οι ευεργεσίες του σε μας, που του φωνάζουμε Aλληλούια.
Φωτοδόχον λαμπάδα, τοις εν σκότει φανείσαν, ορώμεν την αγίαν Παρθένον. Το γαρ άϋλον άπτουσα φώς, οδηγεί προς γνώσιν θεϊκήν άπαντας, αυγή τον νουν φωτίζουσα, κραυγή δε τιμωμένη ταύτα.
H Παναγία είναι ο λύχνος που έχει το άυλο φως της θεότητος κι οδηγεί στη γνώση του Θεού τους πάντες, καταυγάζοντας τον νου κι ακούοντας από όλους τα εξής:
Χαίρε, ακτίς νοητού ηλίου. 
Χαίρε, βολίς του αδύτου φέγγους.
Χαίρε Μήτηρ που λάμπεις το φως του Xριστού, μας φέρνεις τη λάμψη του αβασίλευτου ηλίου, που είναι ο Yιός και Θεός σου.
Χαίρε, αστραπή τας ψυχάς καταλάμπουσα. 
Χαίρε, ως βροντή τους εχθρούς καταπλήττουσα.
Χαίρε Μαρία είσαι η αστραπή που μονομιάς και πέρα ως πέρα φωτίζεις τις ψυχές. Eίσαι ακόμη η βροντή που καταπλήσσεις τους εχθρούς της πίστεώς μας.
Χαίρε, ότι τον πολύφωτον αναβλύζεις φωτισμόν. 
Χαίρε, ότι τον πολύρρυτον αναβλύζεις ποταμόν.
Χαίρε γιατί από σένα ανέτειλε ο Xριστός που είναι το μέγα φως και ο πλούσιος ποταμός που αναβρύζει από σένα.
Χαίρε, της κολυμβήθρας ζωγραφούσα τον τύπον. 
Χαίρε, της αμαρτίας αναιρούσα τον ρύπον.
Χαίρε Δέσποινα είσαι η έμψυχη εικόνα της κολυμβήθρας, εκείνη που μας πλένεις από τους ρύπους της αμαρτίας.
Χαίρε, λουτήρ εκπλύνων συνείδησιν. 
Χαίρε, κρατήρ κιρνών αγαλλίασιν.
Χαίρε που είσαι τό λουτρό, πού ξεπλένει τη συνείδηση. Eίσαι ο κρουνός που που κερνάς την ευφροσύνη και την αγαλλίαση.
Αποτέλεσμα εικόνας για Χάριν δούναι θελήσας,Χαίρε, οσμή της Χριστού ευωδίας. 
Χαίρε, ζωή μυστικής ευωχίας.
Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε.
Eυωδιάζεις πάναγνη από το άρωμα του Xριστού και μας χορηγείς τη ζωή των μυστικών αιωνίων απολαύσεων.
Χάριν δούναι θελήσας, οφλημάτων αρχαίων, ο πάντων, χρεωλύτης ανθρώπων, επεδήμησε δι’ εαυτού, προς τους αποδήμους της αυτού χάριτος. Και σχίσας το χειρόγραφον, ακούει παρά πάντων ούτως.
Αλληλούια.
O Kύριος ημών Iησούς Xριστός, απέναντι του οποίου όλο το ανθρώπινο γένος ήταν ένοχο, ήλθε να σχίσει το χρεώγραφο της ενοχής μας. Eίχαμε απομακρυνθεί από την χάρη Tου και ήλθε να μας βρει. Kαι τώρα ακούει από όλους Aλληλούια.
Αποτέλεσμα εικόνας για Ψάλλοντες σου τον τόκον,Ψάλλοντες σου τον τόκον, ανυμνούμεν σε πάντες, ως έμψυχον ναόν Θεοτόκε. εν τη ση γαρ οικήσας γαστρί, ο συνεχών πάντα τη χειρί Κύριος, ηγίασεν, εδόξασεν, εδίδαξε βοάν σοι πάντας.
Ψάλλοντας τη θεική γέννηση σε ανυμνούμε Θεοτόκε ως έμψυχο ναό του Θεού. Στα σπλάχνα σου κατοίκησε ο Kύριος που στην παλάμη Tου κρατεί τα σύμπαντα. Σε αγίασε, σε δόξασε και μας διδάσκει να σου φωνάζουμε τα εξής:
Χαίρε, σκηνή του Θεού και Λόγου. 
Χαίρε, αγία αγίων μείζων.
Χαίρε Μαρία είσαι η σκηνή που κατοίκησε ο Yιός και Λόγος του Θεού. Eίσαι ανώτερη από τα άγια των αγίων.
Χαίρε, κιβωτέ χρυσωθείσα τω Πνεύματι. 
Χαίρε, θησαυρέ της ζωής αδαπάνητε.
Eίσαι η Kιβωτός της Kαινής Διαθήκης, που τη χρύσωσε το ίδιο το Άγιο Πνεύμα. Eίσαι ο θησαυρός ο ανεξάντλητος της ζωής.
Χαίρε, τίμιον διάδημα βασιλέων ευσεβών. 
Χαίρε, καύχημε σεβάσμιον ιερέων ευλαβών.
Χαίρε που στολίζεις τη δύναμη των ευσεβών βασιλέων και είσαι το καύχημα των ευλαβών ιερέων.
Χαίρε, της Εκκλησίας ο ασάλευτος πύργος. 
Χαίρε, της βασιλείας το απόρθητον τείχος.
Συ είσαι Κόρη το ασάλευτο κάστρο της Eκκλησίας και της ευσεβούς πολιτείας μας το απάτητο τείχος.
Χαίρε, δι’ ής εγείρονται τρόπαια. 
Χαίρε, δι’ ής εχθροί καταπίπτουσι.
Mε τις μεσιτείες σου κάνουμε νίκες θαυμαστές και με τις μεσιτείες σου κατατροπώνουμε τους εχθρούς.
Χαίρε, χρωτός του εμού θεραπεία. 
Χαίρε, ψυχής της εμής σωτηρία.
Χαίρε, Νύμφη ανύμφευτε.
Χαίρε αγνή Μαρία είσαι η γιατριά του σώματός μου και η σωτηρία της ψυχής μου.
Αποτέλεσμα εικόνας για Ω πανύμνητε Μήτερ,Ω πανύμνητε Μήτερ, η τεκούσα των πάντων αγίων αγιώτατον Λόγον (εκ γ’) δεξαμένη την νυν προσφορών, από πάσης ρύσαι συμφοράς άπαντας. Και της μελλούσης λύτρωσαι κολάσεως, τους συμβοώντας.
Αλληλούια.
Ω Πανύμνητη Mητέρα του Yιού και Λόγου του Θεού, που είναι ο αγιώτατος των αγίων. Δέξου την προσφορά των ύμνων μας και σώσε από κάθε συμφορά κι από την κόλαση όσους σου φωνάζουν Aλληλούια.
το είδαμε εδώ

Η τραγική ιστορία του «ανθρώπου που δεν χαιρέτησε ναζιστικά»

xairetismos-nazistikos

Ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος που ζητωκραυγάζει «Sieg Heil»,… κατά την καθέλκυση του εκπαιδευτικού ιστιοφόρου Horst Wessel στις 13 Ιουνίου του 1936.
Στην τελετή παρίσταται ο ίδιος ο Φύρερ, ωστόσο ο Αύγουστος Λάντμεσσερ με σταυρωμένα χέρια και συνοφρυωμένο ύφος δείχνει την περιφρόνησή του στη ναζιστική φιέστα.
Η κίνησή του συμβολίζει για τους ιστορικούς την πιο ειλικρινή και αγνή μορφή αντίστασης στο ναζισμό από Γερμανό πολίτη.
Ωστόσο η τραγική ιστορία του Αύγουστου Λάντμεσσερ, ξεκινά με μια ιστορία αγάπης. Ο ίδιος εντάσσεται στο εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα το 1931 πιστεύοντας ότι έτσι θα καταφέρει να βρει δουλειά σε μία οικονομία που έχει γονατίσει από την Μεγάλη Ύφεση.
Το 1934 γνωρίζει και ερωτεύεται μια Εβραία, την Ίρμα Έκλερ. Όταν γίνεται γνωστή η σχέση του με την εβραία, ο ίδιος αποβάλλεται από το ναζιστικό κόμμα και αργότερα αδυνατεί να την παντρευτεί καθώς είχαν τεθεί σε ισχύ οι νόμοι – τερατουργήματα της Νυρεμβέργης, οι οποίοι περιόριζαν σημαντικά τα δικαιώματα των εβραίων.
Το ζευγάρι που είχε αποκτήσει ένα κοριτσάκι έκανε μία αποτυχημένη προσπάθεια να περάσει παράνομα στη Δανία, καθώς εντοπίστηκαν στα σύνορα και συνελήφθησαν.
Ο Αύγουστος κατηγορήθηκε ότι «ατίμασε την Αρεία φυλή» αλλά το ναζιστικό δικαστήριο τον απάλλαξε λόγω αμφιβολιών. Τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του κατέθεσαν ότι δεν γνώριζαν την εβραϊκή της καταγωγή.
Ύστερα από ένα μήνα ο Λάντμεσσερ συλλαμβάνεται ξανά και καταδικάζεται σε 2 χρόνια καταναγκαστικά έργα. Δεν θα ξαναδεί την οικογένειά του.
H μοναδική φωτογραφία της οικογένειας Landmesser
Η σύζυγός του συλλαμβάνεται από την γκεστάπο και οδηγείται στη φυλακή όπου θα γεννήσει τη δεύτερη κόρη του ζευγαριού. Οι κόρες χωρίζονται, στην μία επιτρέπεται να ζήσει με την γιαγιά της και η άλλη δίνεται σε θετούς γονείς.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 1942 η Έκλερ αλληλογραφεί με τις κόρες της και ξαφνικά σταματά. Το πιθανότερο είναι ότι μεταφέρθηκε στο «Κέντρο ευθανασίας» του Μπέρνμπουργκ, όπου ήταν μία από τα 14.000 θύματα.
Ο Αύγουστος Λάντμεσσερ αποφυλακίστηκε το 1941 ξεκίνησε να εργάζεται σαν επιστάτης.
Δύο χρόνια αργότερα και ενώ ο συμμαχικός κλοιός έσφιγγε γύρω από τη Γερμανία, επιστρατεύθηκε σε τάγμα κατάδικων με χιλιάδες άλλους άνδρες. Τα ίχνη του χάθηκαν στην Κροατία και ανακηρύχθηκε νεκρός 6 μήνες πριν την παράδοση της ναζιστικής Γερμανίας.
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες
  • Τη φωτογραφία του Λάντμεσσερ που αρνείται να χαιρετήσει ναζιστικά δημοσίευσε για πρώτη φορά το 1991 η Die Zeit. H εκδοχή με τον κύκλο είναι και η αυθεντική.
  • Το 1951 η γερουσία του Αμβούργου αναγνώρισε το γάμο του Αύγουστου και της Ίρμας.
  • Το ιστιοφόρο Horst Wessel (έφερε το όνο μα ενός «ήρωα» των SA) κατέληξε στα χέρια των αμερικανών οι οποίο το μετονόμασαν σε «Eagle». Βρίσκεται ακόμη σε υπηρεσία, ενταγμένο στην Ακτοφυλακή.

Ο Άγιος Νεομάρτυρας Μύρων

Αυτός ο ένδοξος Μάρτυρας του Χριστού Μύρων, ήταν από το Μέγα Κάστρο της Κρήτης, το επονομαζόμενο Κάντια, υιός ευσεβών μαζί και ευγενών γονέων, του οποίου ο πατέρας ονομαζόταν Δημήτριος. Έτυχε δε να έχει από παιδί ο πανύμνητος προδιάθεση αγαμίας και να αγαπά από την φύση του τα χρηστά και τα κόσμια ήθη και να είναι εραστής, σε υπερβολι­κό βαθμό, της παρθενίας και της σωφροσύνης. Και για να μιλήσουμε με απλά λόγια, σε νεαρή ηλικία είχε φρονιμάδα γεροντική, ενώ και στην όψη ή­ταν πολύ ωραίος και όμορφος. Και καθώς έμαθε την ραπτική τέχνη, καθό­ταν στο εργαστήρι του και δούλευε με πολλή σεμνότητα και σύνεση.
Πηγή:ozoisxorigos.blogspot.gr/
Πηγή:ozoisxorigos.blogspot.gr/
Οι δε Αγαρηνοί, που ήταν γείτονες κοντά στο εργαστήριό του, ζητούσαν πάντο­τε να έχουν συναναστροφές με αυτόν, ο νέος όμως, καθόταν σοβαρός και ήσυχος, αποστρεφόμενος την συναναστροφή και την συνομιλία με εκεί­νους. Γι’ αυτό, επειδή δεν άντεχαν να βλέπουν σε έναν τέτοιο ωραίο νέο τέ­τοια σωφροσύνη και σεμνότητα και φρονιμάδα, είχαν μεγάλο φθόνο εναντίον του και σχεδίαζαν πώς να τον κάμουν να αρνηθεί την πίστη του Χριστού και να γίνει Τούρκος. Μία λοιπόν των ημερών τί μηχανεύονται οι καταραμένοι; Βρίσκουν ένα παιδί, τουρκόπουλο, και το πείθουν να πει, πως ο νέος Μύρων το βίασε σε αισχρή πράξη αμαρτίας. Αφού λοιπόν επινόησαν αυτή την συκοφαντία κατά του Αγίου, τον αρπάζουν με μεγάλη μανία και τον πηγαίνουν στον δικαστή φωνάζοντας και ψευδομαρτυρώντας ότι αποτόλμησε να βιάσει παιδί τουρκόπουλο.
Ο δε δικαστής ρώτησε τον νέο, αν έ­τσι έχει η αλήθεια, όπως εκείνοι μαρτυρούσαν. Τότε ο Άγιος αποκρίθηκε, ό­τι άδικα τον κατηγορούν και ψευδώς. Επειδή και ο ίδιος τέτοιο πράγμα πο­τέ δεν έκανε, αλλά ούτε έχει καθόλου κάποια πληροφόρηση σχετικά με αυτό. Οι δε συκοφάντες στέκονταν στο ποδάρι, φωνάζοντας ότι στ’ αλήθεια το έ­κανε αυτό. Και ότι, ή πρέπει να γίνει Τούρκος, για να γλυτώσει, ή πρέπει να θανατωθεί. Όταν τα άκουσε αυτά ο δικαστής είπε στον Άγιο να κάνει ένα από τα δύο· ή να γίνει Τούρκος ή πρόκειται να βρει τον θάνατο. Τότε ο Μάρ­τυρας του Χριστού με παρρησία αποκρίθηκε, ότι δεν αρνείται ποτέ την πίστη του και το όνομα του Χριστού, αλλά είναι έτοιμος να υπομείνει όσα παι­δέματα και αν του κάνει για την αγάπη του. Και ότι Χριστιανός γεννήθηκε και πάλι Χριστιανός θα πεθάνει. Μόλις τα άκουσε αυτά ο δικαστής πρόστα­ξε και του έδωσαν αρκετά ξυλοκοπήματα. Έπειτα τον έβαλαν στην φυλακή, έως την δεύτερη εξέταση. Ο δε Μάρτυρας στεκόταν γενναίος σε όλα αυτά, χωρίς να φοβηθεί ή να δείξει καθόλου στο πρόσωπο καμία αλλαγή.
Πάλι λοιπόν μεταφέρεται ο Άγιος στο δικαστήριο και πάλι οι ίδιοι μάρ­τυρες στέκονται ψευδομαρτυρώντας. Τότε ο δικαστής έταξε στον Μάρτυρα, ότι πρόκειται να του δώσει πολλές τιμές και δώρα, αν τον υπακούσει και γί­νει Τούρκος. Εάν όμως και παρακούσει, πρόκειται να του δώσει επώδυνο και άτιμο θάνατο. Άλλοι δε πάλι από τους εκεί παρευρισκομένους του έλε­γαν· «Λυπήσου, νέε, την ομορφιά σου και την νεότητά σου και έλα στην πίστη μας, για να περάσεις ζωή ευτυχισμένη και ένδοξη». Αλλά ο αθλητής του Χριστού στεκόταν άκαμπτος, φωνάζοντας, ότι την πίστη του δεν την αλλάζει, αλλά θέλει να πεθάνει Χριστιανός. Γι’ αυτό ο δικαστής βλέποντας το α­μετάθετο της γνώμης του, έδωσε εναντίον του την τελική απόφαση του θανά­του.
Ο δε Μάρτυρας πηγαίνοντας στον τόπο της καταδίκης, ο οποίος ήταν έξω από το Κάστρο, όσους Χριστιανούς συναντούσε στον δρόμο τους χαι­ρετούσε και τους έλεγε· «Συγχωρήστε με, αδελφοί, και ο Θεός ας σας συγχωρήσει». Ακολουθούσε δε και ο πατέρας του από πίσω κλαίγοντας και οδυρόμενος για τον θάνατο του υιού του. Και όταν έφθασαν στον καθωρισμένο τόπο, ζήτησε ο Μάρτυρας άδεια και πήγε στον πατέρα του, που στεκόταν εκεί κοντά και, αφού έπεσε κάτω κατεφίλησε τα πόδια του, έπειτα, αφού κατεφίλησε και τα χέρια του και έλαβε την ευχή του και αφού ταυτόχρονα τον παρηγόρησε να μην λυπάται για τον θάνατό του, καθώς βέβαια άδικα και ψευδώς κατηγορήθηκε, γύρι­σε πίσω στους δημίους και τους είπε να κάνουν το πρόσταγμα που έ­λαβαν.
Αυτοί δε, αφού πέρασαν την κρεμάλα στον λαιμό του, τον κρέ­μασαν και έτσι έλαβε ο πανύμνητος Μύρων τον αμάραντο στέφανο του Μαρτυρίου. Και ενώ ήταν κρεμασμένος ακόμη ο Μάρτυρας, την νύχτα εκείνη είδαν ολοφάνερα οι φυλακές Τούρκοι, οι οποίοι φύλα­γαν έξω από την θύρα του Κάστρου, φως ουράνιο και θείο, που κατέ­βηκε στο μαρτυρικό του λείψανο, οι οποίοι και το κήρυξαν αυτό σε πολλούς. Οι δε Χριστιανοί, όταν το άκουσαν αυτό, δόξασαν τον Θεό, αυτόν που δοξάζει τους Αγίους του. Με του οποίου την φιλανθρωπία και την χάρη μέσω των πρεσβειών του νεομάρτυρά του Μύρωνα, ας αξιωθούμε και εμείς της Βασιλείας των ουρανών. Αμήν.
(Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου, Συναξαριστής, τ. Δ΄, εκδ. Συνοδία Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη-Άγιον Όρος, σ. 112-114)

Πέμπτη, Μαρτίου 19, 2015

το πνευματικό αντίδωρο…


Το κήρυγμα είναι σαν το αντίδωρο. Πρέπει να προσφέρεται σε όλους. Που σημαίνει ότι πρέπει να είναι κατανοητό απ’ όλους. «Θεέ μου, δώσε μου τη χάρη να μιλήσω απλά», λέει ο Σεφέρης,
Ένας νεαρός ιεροκήρυκας μου έλεγε: «Μίλησα απλά». Και του αποκρίθηκα: «Μιλάνε δύσκολα αυτοί, που δεν ξέρουν τι λένε». Γιατί, όπως λένε, «μιλάμε, όπως σκεφτόμαστε». Και θα πρόσθετα, «όπως αισθανόμαστε». Γι’ αυτό και ο Χριστός λέει ότι «εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα» (Ματθ. ιβ, 35).
Τα κηρύγματα, που εδώ δημοσιεύονται είναι:
1) Της Δ΄ Κυριακής των Νηστειών, που αναφέρεται στη θεραπεία του κωφάλαλου δαιμονισμένου παιδιού, με ηλεκτρονική του διεύθυνση:
2) του Ευαγγελισμού, με ηλεκτρονική διεύθυνση:
3) Της Δ΄ Στάσης των Χαιρετισμών με ηλεκτρονική διεύθυνση:
Και όπως πάντα της ηλεκτρονικής διεύθυνσης του συνόλου των «απαγορευμένων» απ’ τον Σ/το Μητροπολίτη Αιτ/νίας κηρυγμάτων μου:
Ευχαριστώ για την ακρόαση
παπα-Ηλίας
e mail: yfantis.lias@gmail.com

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...