Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Μαρτίου 24, 2016

"ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ"

                         

ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑΧΟΥΣΑ, ΟΠΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ !!!
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΔΥΟ ... 
ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΕΓΚΥΜΟΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΟΤΑΝ ΗΔΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ...                      





  
"ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ"
            
.                                                                                                                                                                                       .

ΤΟ ΡΕΚΟΡ ΤΗΣ ΘΕΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΤΕΧΕΙ Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ ΚΑΘΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΛΑΣΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΦΘΑΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ "ΕΒΔΟΜΟ ΟΥΡΑΝΟ", ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΔΙΑΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΑΓΙΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗ ΓΗ ...
Η ΑΓΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΑΥΤΟ ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ...
Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΗΚΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑ ΠΡΩΤΟΝ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΚΕΙΝΗ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑΧΡΟΝΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΓΔΟΝΤΑΧΡΟΝΟ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΙΩΑΚΕΙΜ ...
ΟΙ ΑΤΕΚΝΟΙ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΟΝΕΙΣ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΔΕΧΘΗΚΑΝ ΤΟ ΥΨΙΣΤΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝ ΚΑΡΠΟ "ΠΑΝΑΓΝΟ", ΟΧΙ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟ ΕΚ ΠΑΡΘΕΝΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΕΡΟΥΜΕΝΟ ΗΔΟΝΗΣ Η ΣΑΡΚΙΚΗΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ...
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΑΡΚΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΑΠΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΘΕΟΤΟΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ, ΟΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ...
Η ΑΠΟΚΡΟΥΣΗ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΤΤΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΟΒΛΑΒΗ ΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΥΝΕΤΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΕΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ...
    ΤΡΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ...
Ο ΗΣΑΙΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ, ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΣΑΝ ΔΩΡΟ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΑΝΕΜΕΝΑΝ ΟΙ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΙΟΣ ΤΗΣ ...
ΗΤΑΝ ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΟ ΤΑΜΑ ΣΤΟ ΘΕΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΑΝ Η ΥΠΟΠΤΕΥΟΝΤΑΝ ΤΗ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΣ ΕΚΑΝΕ Ο ΘΕΟΣ ...
ΕΚΕΙΝΗ ΕΤΡΕΞΕ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΟΝ ΘΕΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΕΑ ΖΑΧΑΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΧΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΔΗΛΩΝΕ ΔΟΥΛΗ ΤΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟΥ ΜΕΣΣΙΑ ...
ΟΤΑΝ Ο ΓΑΒΡΙΗΛ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΗ, ΑΛΛΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΛΑ ΓΥΡΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ ...
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΛΑΣΗΣ
ΟΛΗΣ ...
Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΤΗΣ
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ !!!
ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ ΕΜΑΘΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΞΑΖΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΣΑΝ ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ...
ΠΡΟΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΑΝ "ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ" ...
ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ, ΟΤΑΝ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Ο ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΕΔΩΣΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΠΟΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΑΦΙΕΡΩΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΥΙΟ ΤΗΣ, 
ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ...
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΤΗ ΦΩΤΙΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΣΤΗ ΘΕΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΟΞΑΖΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ...
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΟΙ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΠΕΝΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΣΚΙΡΤΗΣΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΒΡΕΦΟΣ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ ΤΗ ΧΑΡΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ...
ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΗΣΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΗΚΕ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ...
ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΤΟ ΙΕΡΕΑ ΚΑΙ ΘΕΙΟ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑ, ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΠΕΔΙΩΚΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ ...
Ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΟΜΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ...
ΑΠΕΙΡΕΣ ΟΙ ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ "ΟΥΡΑΝΟ" ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΤΟΜΟΥΣ ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ...
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΔΙΑΡΚΩΣ ΤΗΝ ΠΟΤΙΖΕΙ ΜΕ ΦΩΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ  ΤΟ ΘΕΙΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ...
ΕΝΙΩΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ ΜΕ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ...
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ 15 ΕΤΩΝ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ "ΟΛΟΤΗΤΑ", 
ΝΑ ΝΙΩΘΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΑΣΥΛΛΗΠΤΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟ
ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑ !!!
Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΔΕΙΞΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ...
ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΚΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ, ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΓΥΙΟΥ ΤΗΣ, ΕΚΕΙΝΟΣ ΣΑΝ ΘΕΟΣ ΠΙΑ, ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΣΕ ΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΙΩΑΝΝΗ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΗΣ ...
ΠΕΘΑΝΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 60 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΕΣΤΕΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ...
ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΤΡΙΧΑ !!!
ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ (ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ), ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ, ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ !!!
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΓΕΡΟΝΤΑΔΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ...
ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΗΔΗ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΡΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΜΑΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΟΥ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ...
ΜΕΓΑΛΗ Η ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΔΟΞΕΣ, ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΙΟ ΤΗΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΝΑΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ !!!

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ

Ιερός Ναός Αγίου Κλήμεντος Αχρίδος, 14ος αιών.




You might also like:

Ασφάλεια σ΄ένα σαλευόμενο κόσμο



«Είμαι άσφαλισμένος, εχω άσφάλεια ζωής, έχω α­σφαλισμένο τό αύτοκίνητό μου». Φρά­σεις συνη­θισμένες, φράσεις πού τις λέ­με ή τις άκούμε συχνά στή ζωή μας.
Μέσα στον τα­ραγμένο και μεταβαλλόμενο κόσμο μας ή καταφυ­γή σέ ύπηρεσίες, πού ύπόσχονται και παρέχουν κάποιου είδους άσφάλεια, γίνεται όλο και περισσότε­ρο έπιτακτική και άπό πολλούς θεω­ρείται άπολύτως αναγκαία.




‘Άλλωστε και οί άσφαλιστικές έταιρείες σ’ αύτό τό γενικευμένο αίσθημα άνασφάλειας βασίζονται και έπενδύουν, προσπαθώντας νά πείσουν όλο και περισσοτέρους αν­θρώπους νά ύπογράψουν κάποια σύμβαση μαζί τους, καί μά­λιστα σύμβα­ση όσο γίνε­ται μεγαλύ­τερη καί γιά περισσότε­ρες ύπηρε­σίες.
Μέ βά­ση τή σύμβα­ση, ό άσφαλιζόμένος πληρώνει στήν έταιρεία κατά τακτά χρονικά διαστήματα ένα χρηματι­κό ποσό, καί ή ασφαλιστική έταιρεία άναλαμβάνει τήν ύποχρέωση νά απο­ζημιώσει τόν άσφαλισμένο μέ το άντίστοιχο ποσό χρημάτων γιά ζημιά πού τυχόν θά ύποστεί, ή νά καλύψει κάποια έξοδά του γιά καταστάσεις πού προ­βλέπονται στό συμβόλαιο του.
Είναι φα­νερό ότι αύτού τού είδους οί άσφάλειες έχουν περιορισμένη δυνατότητα προστασίας και άφορούν τις συγκεκριμένες περιπτώσεις πού έχουν συμφωνηθεί.
Τί γίνεται όμως γιά τούς τόσους κιν­δύνους πού ξεπερνούν τήν περιορι­σμένη προστασία των άσφαλιστικών εταιρειών; Δέν ύπάρχει κάποια άλλου είδους άσφάλεια πού νά παρέχει πλήρη προστασία στόν άνθρωπο; Ασφά­λεια πού νά καλύπτει όλες τις πτυχές της ζωής; Υπάρχει! Είναι ή άσφάλεια πού παρέχει ό παντοδύναμος και παν­άγαθος Δημιουργός και πάνσοφος Κυβερνήτης τής ζωής μας, ό Θεός. Είναι άπόλυτη άσφάλεια, έναντι παντός κινδύνου και χωρίς ύποχρέωση κατα­βολής άσφαλίστρων. Ένα μόνο πρά­γμα άπαιτείται γιά νά τήν άποκτήσει ό άνθρωπος: ή πίστη!
Έχεις τήν πίστη; Εναποθέτεις μέ έμπιστοσύνη τή ζωή σου, τήν οίκογένειά σου, όλες τις ύποθέσεις σου στά χέρια του Θεού; Τά έχεις όλα! Δέν θά σέ έγκαταλείψω, λέει ό Θεός στόν ψαλμωδό και βασιλέα Δαβίδ και σέ κάθε πιστό χριστιανό, άλλά θά έξακολουθώ νά σέ συνετίζω και νά σέ συνοδεύω στό δρό­μο πού πρέπει νά βαδίζεις. Οί οφθαλμοί μου δέν θά άποσπασθοΰν άπό σένα, άλλά θά είναι προσηλωμένοι και στη­ριγμένοι έπάνω σου, γιά νά σέ προστα­τεύουν και σέ προφυλάσσουν άπό κάθε κίνδυνο (βλ. Ψαλμ.λα’ [31] 8).
Ό πιστός χριστιανός μπορεί κάπο­τε νά πορεύεται σέ άπόκρημνα μονοπάτια, νά άντιμετωπίζει δηλαδή πειρα­σμούς, δοκιμασίες και προβλήματα με­γάλα. Μπορεί νά φτάσει σέ σημείο νά κινδυνεύει και αύτή ή ζωή του, τό μέλ­λον των παιδιών του και τής οικογενεί­ας του. Άλλοτε πάλι μπορεί νά κληθεί νά δώσει λύση σέ δυσεπίλυτα άνθρωπίνως προβλήματα τής έργασίας του, τής έπαγγελματικής σταδιοδρομίας των παιδιών του και νά διαπιστώνει ότι βρί­σκεται σέ άδιέξοδο, ότι κινδυνεύει. Νά ή ώρα τής πίστεως! ‘Άς μήν άπογοητεύεται σ’ αύτές τις δύσκολες, τις κρίσι­μες περιστάσεις. Έχει ισχυρό προστά­τη και ύπερασπιστή τής ζωής του. Έχει πάνσοφο και παντοδύναμο Κυβερνήτη τής ζωής του. Έχει προστάτη του τον Δημιουργό του. Μέ τήν πανσοφία Του ό Θεός θά βρει και θά δώσει τις κατάλ­ληλες λύσεις έκεί όπου ό άνθρώπινος νούς άδυνατεί νά βρεί λύση. Διότι γιά τήν πανσοφία, τήν άγαθότητα και τήν παντοδυναμία τού Θεού δέν ύπάρχουν άδιέξοδα ούτε άλυτα προβλήματα.
«Μή φοβού Άβραμ, έγώ ύπερασπίζω σου», είπε κάποτε στό μεγάλο Πατριάρχη Αβραάμ (Γεν. ιε’ [15] 1). Τό ίδιο λέει και στόν κάθε πιστό, σέ κάθε έποχή. Τό ίδιο λέει και στόν καθένα μας σήμερα: Μή φοβάσαι! Εγώ θά είμαι μαζί σου, θά σέ προστατεύω, θά σέ άσφαλίζω άπό κάθε κίνδυνο- «μή φοβού, μόνον πίστευε» (Μάρκ. ε’ 36).
Στις μέρες μας, μέ τήν κρίση πού δι­έρχεται ή πατρίδα μας, πολλοί αντιμετωπίζουμε στιγμές και ώρες δύσκολες στή ζωή μας. Ανασφάλεια και άβεβαιότητα έπικρέμαται παντού. Όμως, ώς πιστοί χριστιανοί, άς προχωρούμε μέ ειρήνη ψυχής, μέ έμπιστοσύνη στόν πανάγαθο, πάνσοφο και παντοδύνα­μο Δημιουργό και Κυβερνήτη τής ζωής μας. Νά θυμόμαστε ότι Εκείνος θά είναι μαζί μας πάντοτε.
Πάντοτε! Τό βεβαιώνει μέ τόν πιό κα­τηγορηματικό τρόπο: «Ού μή σε άνώ ούδ’ ού μή σε έγκαταλίπω» (Εβρ. ιγ’ 5)- δέν θά σέ άφήσω ούτε θά σέ έγκαταλείψω ποτέ. Ό λόγος Του είναι σαφής και δέν έπιδέχεται καμία άμφισβήτηση: Δέν θά σέ έγκαταλείψω ποτέ!
Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
το είδαμε εδώ

Ποια είναι η ερμηνεία της εικόνας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου;


Περιγραφή της εικόνας
Α) Ο αρχάγγελος Γαβριήλ. Είναι ο «πρωτοστάτης άγγελος», ο αγγελιοφόρος του Θεού, που έφερε στην αγνή κόρη της Ναζαρέτ το χαρμόσυνο μήνυμα. Η στάση του σώματός του εκφράζει τη χαρά που έφερε το άγγελμά του. Παρόλο που ο αρχάγγελος βρίσκεται στο έδαφος, παρουσιάζεται με ορμή κίνησης, όπως άλλωστε μαρτυρεί το άνοιγμα των ποδιών του. Στον Ευαγγελισμό της Μονής Δαφνίου η στάση του αγγέλου δίνει με αριστουργηματικό τρόπο την εντύπωση πως η πτήση του δεν έχει τελειώσει, καθώς μιλάει στη Θεοτόκο. Ο Γαβριήλ με το αριστερό του χέρι κρατεί σκήπτρο, που συμβολίζει τον αγγελιοφόρο και όχι κρίνο, όπως μάς έχει συνηθίσει η δυτική ζωγραφική. Το δεξί του χέρι απλώνεται με βίαιη κίνηση προς τη Θεοτόκο σε σχήμα ομιλίας. Βόα σ’ αυτήν κατά το γνωστό τροπάριο «ποιον σοι εγκώμιον προσαγάγω επάξιον; τι δε ονομάσω σε; απορώ και εξίσταμαι. Διο, ως προσετάγην (=διατάχτηκα), βοώ σοι, Χαίρε η Κεχαριτωμένη».



Β) Η Θεοτόκος. 

Η Μητέρα του Θεού είναι η «κεχαριτωμένη», η ευλογημένη μεταξύ των γυναικών. Η βυζαντινή εικόνα του Ευαγγελισμού την παρουσιάζει άλλοτε να κάθεται στο θρόνο της και άλλοτε όρθια. Στην περίπτωση που η Θεοτόκος εικονίζεται καθισμένη, η εικόνα υπογραμμίζει την υπεροχή της απέναντι στον αρχάγγελο. Στην Εκκλησία μας υμνούμε, ως γνωστό, τη Θεοτόκο ως «την τιμιωτέραν των Χερουβίμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφίμ» (των αγγελικών δηλαδή ταγμάτων). Εδώ ο αγιογράφος είναι και συνεπής στο απόκρυφο κείμενο. Το Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου γράφει πως η Παναγία «πήρε την πορφύρα, κάθησε στο θρόνο της και την έγνεθε. Και κείνη τη στιγμή στάθηκε μπροστά της ένας Άγγελος». Σ’ άλλες εικόνες η Θεοτόκος είναι όρθια. Με τη στάση αυτή ακούει, κατά κάποιο τρόπο, καλύτερα το θείο μήνυμα.
Στην περίπτωση της Θεοτόκου αξίζει να μελετηθούν κυρίως τα αισθήματά της και οι σκέψεις της, ο ψυχικός της γενικά κόσμος την ώρα του Ευαγγελισμού.
Η εμφάνιση, πρώτα, του αρχαγγέλου και ο χαιρετισμός του, τάραξον τη Θεοτόκο. Το αδράχτι με το νήμα που σύμφωνα με την παράδοση (Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου) κρατούσε στο χέρι της, έπεσε από το φόβο της. Βυθίστηκε σε σκέψεις. Σκεπτόταν τη σημασία του αγγελικού χαιρετισμού. Δεν αμφιβάλλει, δεν απιστεί στη διαβεβαίωση του αρχαγγέλου ότι θα γίνει Μητέρα του Θεού, μόνο με φρόνηση ρωτάει «Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;». Εδώ η Θεοτόκος διαφέρει από την Εύα. Εκείνη παρασύρθηκε από τον εγωισμό της και δέχτηκε ανεξέταστα όσα ο σατανάς της πρότεινε. Η Θεοτόκος, αντίθετα, στολισμένη με ταπεινοφροσύνη και υπακοή στο θέλημα του Θεού, ζητάει να μάθει με πιο τρόπο θα πραγματοποιηθούν τα λόγια του αγγελιοφόρου του Θεού. Όταν όμως ο αρχάγγελος τη διαβεβαίωσε πως όλα θα γίνονταν με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος και τη δύναμη του Θεού (το μαρτυρούν το τμήμα του κύκλου και οι ακτίνες που εκπέμπονται από αυτό στο πάνω μέρος της εικόνας), εκείνη ολόψυχα και ανεπιφύλακτα συγκατατέθηκε, «ίδου η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου». Στο δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού της εορτής, η Εκκλησία μας δίκαια ψάλλει «Άγγελος λειτουργεί τω θαύματι, παρθενική γαστήρ τον Υιόν υποδέχεται Πνεύμα Άγιον καταπέμπεται, Πατήρ άνωθεν ειδοκεί και το συνάλλαγμα (=συμφωνία) κατά κοινήν πραγματεύεται βούληση, την επιθυμία, τη συμφωνία μεταξύ του Θεού και της Παρθένου, Πλάστη και πλάσματος, γιατί «η σάρκωσις του Λόγου ήτο έργον όχι μόνον του Πατρός και της Δυνάμεώς Του και του Πνεύματος… αλλά και της θελήσεως και της πίστεως της Παρθένου» (άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, «Η Θεομήτωρ», σ. 134).
Η αμηχανία και η φρόνηση της Θεοτόκου, που με υπέροχους διαλόγους παρουσιάζουν τα τροπάρια της εορτής του Ευαγγελισμού, εκφράζονται σ’ άλλες εικόνες με την ανοιχτή παλάμη του δεξιού της χεριού. Η χειρονομία αυτή της απορίας είναι σαν να λέει «Γάμου υπάρχω αμύητος, πως ουν παίδα τέξομαι;» (β’ στιχηρό του εσπερινού).
Άλλες εικόνες του Ευαγγελισμού μάς τονίζουν τη συγκατάθεση της Θεοτόκου στα λόγια του αρχαγγέλου. Η Μητέρα του Θεού εικονίζεται με σκυμμένο το κεφάλι (όπως στην εικόνα μας) έχοντας το δεξί της χέρι πάνω στο στήθος της, ή να βγαίνει από το μαφόριό της. αυτά μάς θυμίζουν το «ιδού η δούλη Κυρίου…». Στην εικόνα μας ο αγιογράφος συνδυάζει στη στάση της Θεοτόκου την αμηχανία με τη συγκατάθεση. Παρουσιάζει τη Θεοτόκο με σκυμμένο το κεφάλι και βυθισμένη στις σκέψεις της.
Ο πιστός, καθώς ατενίζει και μελετά και προσκυνεί την εικόνα του Ευαγγελισμού, γεμάτος από χαρά και ευγνωμοσύνη σιγοψάλλει «Άξιον εστίν, ως αληθώς, μακαρίζειν σε την Θεοτόκον, την αειμακάριστον και παναμώμητον και μητέρα του Θεού ημών».
Από το βιβλίο «Ο Μυστικός Κόσμος των Βυζαντινών Εικόνων»
(α’ τόμος) Χρήστου Γκότση Εκδ. Αποστολική Διακονία
Πηγή: εδώ

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (Μιὰ πολυδύναμη ἑρμηνευτικὴ προσέγγιση τοῦ Ἀπολυτικίου)

                                         Αποτέλεσμα εικόνας για ευαγγελισμός
Τοῦ πρωτ. π. Γεωργίου Δορμπαράκη
Ὁ Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου

«Πανηγύρι τῆς πίστης καὶ τῆς λευτεριᾶς» κατὰ τὸν ποιητὴ ἡ 25η Μαρτίου. Ἡμέρα ποὺ καλούμαστε νὰ θυμηθοῦμε τοὺς ἀγῶνες ποὺ ἔκαναν οἱ ἡρωϊκοὶ πρόγονοί μας, προκειμένου νὰ ἀποτινάξουν τὴν γιὰ 400 χρόνια σκλαβιὰ τῶν Τούρκων. Ἱερὸ ὁρόσημο ἡ ἡμέρα, ἀφοῦ θεωρεῖται ἡ ἀπαρχὴ γιὰ τὴν ἀπόκτηση τῆς ἐθνικῆς μας ἐλευθερίας. Εἶναι ὅμως καὶ ἡμέρα ποὺ περισσότερο καλεῖ ἐμᾶς τοὺς πιστούς, οἱ ὁποῖοι βλέπουμε τὸ βάθος τῶν γεγονότων, ὄχι ἁπλῶς νὰ θυμηθοῦμε κάτι ἢ καὶ νὰ παραδειγματιστοῦμε ἀπὸ κάτι, ἀλλὰ νὰ συμμετάσχουμε στὸ σπουδαιότερο γεγονὸς ποὺ πραγματοποιήθηκε ποτὲ στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία: τὴν σάρκωση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ μέσα στὴν Παναγία. Κι ἂν ἡ μία ἑορτὴ εἶναι σπουδαία λόγῳ τῆς ἀπαρχῆς τῆς ἐθνικῆς μας ἐλευθερίας, ἡ ἄλλη, τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, εἶναι σπουδαιοτάτη ἑορτή, λόγῳ τῆς ἀπαρχῆς τῆς ὑπαρξιακῆς καὶ αἰώνιας σωτηρίας μας.
. Τὸ ἀπολυτίκιο τῆς ἡμέρας μᾶς βοηθάει στὴν προσέγγιση τοῦ νοήματος τῆς ἑορτῆς, ὁπότε αὐτὸ θὰ σχολιάσουμε δι' ὀλίγων στὴ συνέχεια.
. «Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τὸ κεφάλαιον καὶ τοῦ ἀπ' αἰῶνος μυστηρίου ἡ φανέρωσις. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ υἱὸς τῆς Παρθένου γίνεται καὶ Γαβριὴλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. Διὸ καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ Σοῦ». (Σήμερα ἀνακεφαλαιώνεται ἡ σωτηρία μας καὶ φανερώνεται τὸ προαιώνιο μυστήριο. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ γίνεται υἱὸς τῆς Παρθένου Μαρίας καὶ ὁ ἀρχάγγελος Γαβριὴλ ἐξαγγέλλει χαρμόσυνα τὴ χάρη αὐτή. Γιὰ τὸν λόγο τοῦτο κι ἐμεῖς μαζὶ μὲ αὐτὸν ἂς φωνάξουμε δυνατὰ στὴν Θεοτόκο: Χαῖρε Σὺ ποὺ εἶσαι γεμάτη ἀπὸ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὁ Κύριος εἶναι μαζί Σου).
. Τὸ πρῶτο σημεῖο ποὺ μᾶς ἐπισημαίνει τὸ ἀπολυτίκιο εἶναι τὸ πῶς πρέπει νὰ στεκόμαστε ἀπέναντι στὴν Θεοτόκο. Καλούμαστε νὰ τὴν δοῦμε γεμάτη ἀπὸ τὴν χάρη καὶ τὸ φῶς τοῦ Θεοῦ. Ὄχι γιατί ἀπὸ μόνη της ἔχει τὴν ἰδιαιτερότητα αὐτή, ἀλλὰ γιατί ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς προσέβλεψε πάνω της καὶ τὴν ἐπισκίασε μὲ τὸ Πανάγιο Πνεῦμα Του. Ἡ Παναγία, ἰδίως μετὰ τὸν Εὐαγγελισμό, ποτὲ δὲν εἶναι μόνη της. Μολονότι καὶ πρὸ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ εἶχε τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ λόγῳ τῆς ἁγιασμένης ζωῆς της – μὴ ξεχνᾶμε ὅτι ἀπὸ παιδούλα τριῶν ἐτῶν εἰσῆλθε στὸν Ναὸ καὶ ζοῦσε μὲ συνεχεῖς προσευχὲς καὶ νηστεῖες – ὅμως ἐκεῖ ποὺ ἔλαβε τὴν σχετικὴ πληρότητα τῆς χάρης ἦταν στὸν Εὐαγγελισμό της, ὁπότε ἔκτοτε ἡ παρουσία τοῦ Χριστοῦ τὴν συνόδευε σὲ κάθε βῆμα της καὶ σὲ κάθε ἐκδήλωση τῆς ζωῆς της. Γι' αὐτὸ καὶ στὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας κρίνεται καὶ ἡ ποιότητα τῆς πίστης τῶν Χριστιανῶν: τυχὸν ἀποδοχὴ τῆς Παναγίας ὡς Κεχαριτωμένης καὶ φανέρωσης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ σημαίνει ὀρθὴ ἀποδοχὴ καὶ Ἐκείνου. Τυχὸν ἀπόρριψη ἢ ὑποβάθμιση τῆς Παναγίας σημαίνει ταυτοχρόνως καὶ ἀπόρριψη ἢ ἀλλοίωση τῆς εἰκόνας καὶ τοῦ Χριστοῦ.
. Στὴν στάση αὐτὴ ἔναντι τῆς Θεοτόκου ἔχουμε πρότυπα τοὺς ἀγγέλους. Ἰδίως στὸν ἀρχάγγελο Γαβριὴλ βλέπουμε τὴν ὀρθὴ τοποθέτηση ἀπέναντι στὴν Μητέρα τοῦ Κυρίου: τὴν χαρισματικὴ ἀναγνώριση τῆς σχέσης της μὲ τὸν Υἱό της, γι' αὐτὸ καὶ ἡ τιμὴ πρὸς ἐκείνη συμπεριλαμβάνει καὶ τοὺς ἀνθρώπους καὶ τοὺς ἀγγέλους. «Ἐπὶ σοὶ χαίρει, Κεχαριτωμένη, πᾶσα ἡ κτίσις, Ἀγγέλων τὸ σύστημα καὶ ἀνθρώπων τὸ γένος...», κατὰ τὴν ἔκφραση τοῦ γνωστοῦ ὕμνου. Κι εἶναι τοῦτο ἐπιβεβαίωση τῆς ἀλήθειας τῆς πίστης μας ὅτι «φῶς γιὰ τοὺς ἀνθρώπους εἶναι οἱ ἄγγελοι». Ὅπως ὁ ἀρχάγγελος μᾶς δίδαξε νὰ τὴν προσφωνοῦμε «Κεχαριτωμένη», ἔτσι καὶ ἡ ζωὴ γενικὰ τῶν ἀγγέλων γίνεται πρότυπο γιὰ ὅλη τὴν ζωὴ τῶν Χριστιανῶν, κατὰ τὸν λόγο καὶ τοῦ Κυρίου, ποὺ μᾶς λέει νὰ ἐπιτελοῦμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ «ὡς ἐν Οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς».
. Ἕνα δεύτερο βασικὸ σημεῖο τοῦ ἀπολυτικίου εἶναι ἡ αἰτιολογία ποὺ δίνει γιὰ τὴν ὑψηλὴ θέση ποὺ κατέχει ἡ Παναγία καὶ γιὰ τὴν μεγάλη χάρη μὲ τὴν ὁποία χαριτώθηκε: δι' αὐτῆς ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ γίνεται ἄνθρωπος. Ἡ Παναγία ἔγινε «τὸ ὄχημα δι' ἧς κατέβη ὁ Θεός». Δάνεισε τὴν σάρκα της στὸν Υἱὸ καὶ Θεό της, ὁπότε ἡ ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ ἔκτοτε φέρει καὶ τὴν σφραγίδα τῆς Παναχράντου Μητέρας Του. Μὲ τὸν ἀρχαγγελικὸ χαιρετισμὸ πιὸ συγκεκριμένα ὁ Θεὸς γίνεται ἔμβρυο στὴν γαστέρα τῆς Παναγίας. Μὲ τὴν συνέργεια ἐκείνης ὁ Θεὸς ἀκολουθεῖ τὴν ὅλη διαδικασία τῆς κύησης. Ὁ Θεὸς μᾶς σώζει σὲ ὅλες τὶς φάσεις τῆς ζωῆς μας.
. Ἂς ἔρθουν οἱ θιασῶτες τῶν ἐκτρώσεων τώρα γιὰ νὰ ποῦν ὅτι τὸ ἔμβρυο δὲν εἶναι ἀκόμη ἄνθρωπος. Μὲ ἐπίγνωση ἢ ὄχι ἀποκαλύπτουν, πέρα ἀπὸ τὴν φοβερὴ ἁμαρτία τοῦ φόνου ποὺ περιπίπτουν, καὶ τὴν ἀθεΐα τῆς ζωῆς τους: ἀμφισβητοῦν καὶ τὸν Εὐαγγελισμὸ ὡς σάρκωση τοῦ Θεοῦ σὲ ἐμβρυϊκὴ κατάσταση.
. Περιττὸ βεβαίως νὰ ὑπενθυμίσουμε ὅτι ἡ ἐπιλογὴ ἀπὸ τὸν Θεὸ τῆς Παναγίας προκειμένου νὰ γίνει μητέρα Του στηρίχθηκε στὴν ἁγιασμένη ζωή της. Ὑπῆρξε ἡ Παναγία ὅ,τι ἐκλεκτότερο καὶ καλύτερο εἶχε νὰ παρουσιάσει ἡ ἀνθρωπότητα. Ἡ καθαρότητα τῆς ψυχῆς της ἔγινε ἡ θελκτικὴ δύναμη, ποὺ «μαγνήτισε» τὴν θεία ἀγάπη. Στὸ πρόσωπο Ἐκείνης παρακολουθοῦμε τὴν συμμετοχὴ τοῦ ἀνθρώπου στὴν ὅλη διαδικασία τῆς σωτηρίας ποὺ ἐνεργεῖ πρὸς χάρη του ὁ Θεός. Κι ἐκεῖνο ποὺ ἐπιβεβαιώνει ἀνθρώπινα τὴν ἐπιλογὴ τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἐν ταπεινώσει ὑπακοή της στὴν κλήση Του: «ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμα Σου» (Λουκ. α´ 38).
. Δὲν συνειδητοποιοῦμε ὅσο πρέπει τὴν ἀπάντηση τῆς Θεοτόκου στὸ θεῖο κέλευσμα. Διότι μένουμε μόνο στὴν ἐπιφάνεια κρίνοντας τὰ πράγματα ἐκ τῶν ὑστέρων. «Μὰ ἦταν μεγάλη τιμὴ νὰ τὴν καλέσει ὁ Θεός», λέμε. «Τί ἄλλο θὰ μποροῦσε νὰ κάνει;» Ἀλλ' αὐτὸ τὸ λέμε, διότι γνωρίζουμε τὴν περαιτέρω ἐξέλιξη τῶν πραγμάτων: τὸ Πάθος ἀλλὰ καὶ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ· τὴν παντοδυναμία τῶν θαυμάτων Του. Τὴν ὥρα ἐκείνη ὅμως τοῦ Εὐαγγελισμοῦ ἡ Παναγία βρίσκεται μόνη ἀντιμέτωπη μὲ κάτι ἄγνωστο. Καλεῖται νὰ πεῖ τὸ «ναὶ» σὲ ἕνα γεγονὸς ποὺ τῆς ἑτοίμαζε τὴν διαπόμπευσή της καὶ ἴσως, τὸ πιθανότερο, καὶ τὴν ἀπώλεια τῆς ἴδιας τῆς ζωῆς της. Διότι ἀνύπαντρη κοπέλα νὰ βρεθεῖ ἔγκυος στὰ χρόνια ἐκεῖνα, σήμαινε τὸν λιθοβολισμό της. Ἡ Παναγία ὅμως –γι' αὐτὸ καὶ εἶναι Παναγία– δὲν διστάζει. Ἀφοῦ μαθαίνει ὅτι εἶναι κλήση Θεοῦ, ὑποτάσσεται στὸ θέλημα Ἐκείνου γνωρίζοντας ὅτι τὸ τίμημα μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ὁ θάνατος. Μὰ δὲν τὴν νοιάζει. Ἐκεῖνο ποὺ τὴν ἐνδιαφέρει εἶναι ἡ ὑπακοὴ στὸ θεϊκὸ θέλημα. Ἀποκαλύπτεται λοιπὸν καὶ μάρτυρας ἡ Παναγία. Ἂν ὄχι σωματικά, μάρτυρας ὡστόσο «τῇ συνειδήσει». Καθαρὴ λοιπὸν στὴν ψυχὴ ἡ Παναγία καὶ μὲ μαρτυρικὸ φρόνημα γίνεται ἡ μητέρα τοῦ Θεοῦ!
. Ἕνα τρίτο σημεῖο ποὺ ἐπισημαίνει ἐπίσης τὸ ἀπολυτίκιο: φανερώνεται μὲ τὸν ἐρχομὸ τοῦ Θεοῦ στὸν κόσμο τὸ προαιώνιο μυστήριο. Ὁ Εὐαγγελισμὸς ἀποτελεῖ ἐκπλήρωση προαιώνιας βουλῆς τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ κόσμου. Ὁ Θεός, διδάσκουν πολλοὶ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, θὰ ἐρχόταν στὸν κόσμο ὡς ἄνθρωπος ἀνεξάρτητα καὶ ἀπὸ τὴν πτώση τοῦ ἀνθρώπου στὴν ἁμαρτία. Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ ὁμολογητὴς μάλιστα σημειώνει ὅτι ἡ σάρκωση τοῦ Χριστοῦ, ἀπαρχὴ τῆς ὁποίας ἀποτελεῖ ὁ Εὐαγγελισμός, συνιστᾶ τὴν τελευταία φάση τῆς δημιουργίας τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Θεὸς δηλαδὴ ὁπωσδήποτε θὰ ἐρχόταν στὸν κόσμο γιὰ νὰ ὠθήσει ἀποφασιστικὰ τὸν ἄνθρωπο στὴν ἐπίτευξη τοῦ ἀπαρχῆς τεθειμένου σκοποῦ του: τὸ «καθ' ὁμοίωσιν».
. Ἐκτὸς ὅμως ἀπὸ τὴν ἀντίληψη αὐτή, ὁ Εὐαγγελισμὸς ἤδη εἶχε προαναγγελθεῖ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη μὲ τὸ λεγόμενο Πρωτευαγγέλιο. Στὸ Πρωτευαγγέλιο, τὴν ὑπόσχεση δηλαδὴ τοῦ Θεοῦ στοὺς πρωτοπλάστους μετὰ τὴν ἁμαρτία τους ὅτι ὁ ἀπόγονος τῆς γυναίκας θὰ συντρίψει τὸν διάβολο, βλέπει ἡ Ἐκκλησία μας τὴν προφητεία τοῦ Εὐαγγελισμοῦ. Διότι στὸν Εὐαγγελισμὸ ἔχουμε τὴν γυναίκα ποὺ γεννᾶ Ἐκεῖνον ποὺ συντρίβει τὸν διάβολο. Ἄρα στὴν δημιουργία ἤδη τοῦ ἀνθρώπου ἔχουμε τὶς ἀπαρχὲς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ.
. Ἕνα τέταρτο σημεῖο ἀπὸ τὸ ἀπολυτίκιο: ὄχι μόνο φανερώνεται τὸ προαιώνιο μυστήριο, ἀλλ' ἀκριβῶς αὐτὸ συνιστᾶ καὶ τὴν ἀνακεφαλαίωση τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου. Τί σημαίνει ἀνακεφαλαίωση; Ἐπανένταξη τοῦ ἀνθρώπου καὶ πάλι στὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ. Ἡ ἁμαρτία ποὺ διέσπασε τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν ἐκτροχίασε ἀπὸ τὴν ὀρθὴ πορεία τῆς ζωῆς του, ἐξαφανίζεται καὶ καταπατεῖται. Διὰ τοῦ Χριστοῦ, ποὺ σαρκώνεται στὴν Παναγία, ἡ ἁμαρτία αἴρεται καὶ ἡ θύρα τοῦ Παραδείσου καὶ πάλι ἀνοίγεται. Ὁ ἄνθρωπος βιώνει στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ τὴν σωτηρία του: νὰ συναντηθεῖ πραγματικὰ καὶ πάλι μὲ τὸν Θεό.
. Κι ὅλα αὐτά, πέμπτο σημεῖο, μᾶς λέει τὸ τροπάριο πραγματοποιοῦνται σήμερον. Ἐνῶ ὅλα ὅσα ἀναφέρθηκαν βιώθηκαν στὸ παρελθόν, ἐν τούτοις δὲν χάνουν τίποτε καὶ ἀπὸ τὴν σύγχρονη ἐπικαιρότητα. Τὸ παρελθόν, ὁ ἐρχομὸς τοῦ Χριστοῦ, ἡ σύλληψή Του στὸ πανάγιο σῶμα τῆς Θεοτόκου, βιώνεται στὴν Ἐκκλησία μας καὶ ὡς παρόν. Λόγῳ τῆς διαρκοῦς παρουσίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, ὁ ἴδιος δηλαδὴ ὁ Θεός, διαιωνίζει τὰ σωτηριώδη γεγονότα τοῦ παρελθόντος καὶ τὰ προχέει στὸ ἑκάστοτε παρόν. Πρόκειται γιὰ τὸν λεγόμενο λειτουργικὸ χρόνο, γιὰ τὸν ὁποῖο μιλᾶνε οἱ θεολόγοι τῆς Ἐκκλησίας. Κι αὐτὸ σημαίνει: ἀφοῦ τὸ σωτηριῶδες παρελθὸν ἐν Χριστῷ, ὅπως ὁ Εὐαγγελισμός, γίνεται κάθε φορὰ παρόν, ἄρα τὸ μόνο ποὺ καὶ ἐμεῖς χρειαζόμαστε γιὰ νὰ τὸ κάνουμε δικό μας γεγονός, γιὰ νὰ νιώσουμε τὴν δυναμική της ἐνέργειά του, εἶναι ἡ πίστη μας: ἡ ἀνεπιφύλακτη παράθεση τῆς ζωῆς μας στὰ χέρια Ἐκείνου καὶ τὶς ὑποσχέσεις Του. Μία τέτοια ἀληθινὴ πίστη θὰ μᾶς κάνει νὰ δοῦμε καὶ τὸν δικό μας ἑαυτὸ μέσα στὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Παναγίας, δηλαδὴ νὰ νιώσουμε σαρκωμένο καὶ σὲ ἐμᾶς τὸν ἴδιο τὸν Θεό μας!

«Εὐαγγελίζου γῆ χαράν μεγάλην»του Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β΄

του Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β΄

Αποτέλεσμα εικόνας για ευαγγελισμός 
Ὁ Εὐαγγελισμὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, δηλαδὴ ἡ ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, εἶναι τὸ μεγαλύτερο καὶ ἀνεπανάληπτο θαῦμα, ποὺ ἐπετέλεσε ἡ ἄπειρη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου.
Αὐτὸ τὸ μέγιστο θαῦμα εἶναι ἡ αἰτία καὶ ἡ ἀφορμὴ τῆς μεγαλύτερης χαρᾶς, ποὺ γεύθηκε ποτέ τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων. Εἶναι τὸ «Εὐαγγέλιον», ἡ καλή ἀγγελία, τὸ πανευφρόσυνο μήνυμα, ποὺ διὰ τῆς Θεοτόκου ἔλαβε ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα, ὅτι «σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τὸ Κεφάλαιον... ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, Υἱὸς τῆς Παρθένου γίνεται» . Γι' αὐτό καὶ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ψάλλει: «Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην, αἰνεῖτε οὐρανοὶ Θεοῦ τὴν δόξαν».
Μέσα ἀπ' αὐτό τὸ πανθαύμαστο καὶ κοσμοχαρμόσυνο γεγονὸς τῆς ἐνσαρκώσεως τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, γίνεται φανερὴ ὄχι μόνο ἡ ἄπειρη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ ἡ πανσοφία Του, ἡ παντοδυναμία Του καὶ ἡ «ἄκρα συγκατάβασις Αὐτοῦ» πρὸς τὸν ἄνθρωπο.
Εἶναι γνωστὸ ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή ὅτι ὁ ἄνθρωπος δημιουργήθηκε «κατ' εἰκόνα καί καθ' ὁμοίωσιν» τοῦ Θεοῦ (βλ. Γέν. α΄, 26). Αὐτὸ σημαίνει ὅτι εἶχε προικισθεῖ μὲ ὅλα τὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ ἔχει ὁ Θεὸς (σὲ ἀνάλογο βαθμὸ φυσικὰ) καὶ μὲ ἐλευθερία. Ὁ Δημιουργὸς ἐπιθυμοῦσε τὸ πλάσμα Του, ἐλεύθερα καὶ μὲ τὴ Θεία Χάρη, νὰ ἀξιοποιήσει τὰ χαρίσματα τοῦ «κατ' εἰκόνα», ὥστε νὰ φθάσει στὸ «καθ' ὁμοίωσιν». Ὁ ἄνθρωπος, ὅμως, κάνοντας κακὴ χρήση τῆς ἐλευθερίας του καὶ «ἐν τιμῇ ὤν οὐ συνῆκε, παρασυνεβλήθη τοῖς κτήνεσι τοῖς ἀνοήτοις καὶ ὡμοιώθη αὐτοῖς» (Ψαλμ. μθ΄, 13), ἀφοῦ προτίμησε τὸν δρόμο τῆς ἀνυπακοῆς καὶ τῆς χωρὶς τὸν Θεὸ θεώσεως. Ἔτσι, βρέθηκε δοῦλος τῆς ἁμαρτίας, τῶν παθῶν, τοῦ διαβόλου, τῆς φθορᾶς καὶ τέλος τοῦ θανάτου.
Ὁ Πανάγαθος Θεὸς, ὅμως, δὲν τὸν ἐγκατέλειψε. Ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς πτώσεως προλέγει ὅτι ἕνας ἀπόγονος τῆς γυναίκας, ποὺ θὰ γεννηθεῖ χωρὶς ἄνδρα, θὰ συντρίψει τήν κεφαλή τοῦ ὄφεως-διαβόλου καί θά σώσει τὸν πεπτωκότα ἄνθρωπο (βλ. Γέν. γ΄, 15). Μὲ τὸ «Πρωτευαγγέλιον» αὐτό, σκιαγραφεῖται, ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἤδη τῆς ἀνθρώπινης Ἱστορίας, τὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας καὶ ὁ ρόλος της στὴν ἐν Χριστῷ σωτηρία.
Θέλοντας ὁ Θεὸς-Πατέρας νὰ ὁδηγήσει τὸ πλάσμα Του πάλι κοντά Του, χωρὶς νὰ παραβιάσει τὴν ἐλευθερία του, προνοεῖ, ὥστε, μετὰ τὴν ἄρνηση τοῦ πρώτου ἀνθρώπου νὰ ὑπακούσει στὸ θέλημά Του, ἕνας ἄλλος ἄνθρωπος νὰ ἀνταποκριθεῖ ἐλεύθερα στὸ κάλεσμά Του καὶ νὰ ἀποδεχθεῖ νὰ φέρει στὸν κόσμο τὸν Σωτῆρα.
Αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἦταν ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος, τὸν καθοριστικὸ ρόλο τῆς ὁποίας προανήγγειλαν καί προτύπωσαν χιλιάδες χρόνια πρὶν οἱ Προφῆτες μὲ πολλὲς συμβολικὲς εἰκόνες. Ὁ γνωστὸς ὕμνος, ποὺ ψάλλεται, ὅταν ἐνδύεται τὰ ἱερὰ ἄμφιά του ὁ ἀρχιερέας, στὸ μέσον τοῦ ἱεροῦ ναοῦ, συνοψίζει μὲ γλαφυρότητα τοὺς συμβολισμοὺς αὐτούς: «Ἄνωθεν (δηλαδὴ ἀπὸ παλιὰ) οἱ Προφῆται σὲ προκατήγγειλαν· στάμνον, ράβδον, πλάκα, κιβωτόν, λυχνίαν, ὄρος ἀλατόμητον, χρυσοῦν θυμιατήριον καὶ σκηνήν, πύλην ἀδιόδευτον, παλάτιον καὶ κλίμακα, καὶ θρόνον τοῦ Βασιλέως».
Ὅταν ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριὴλ εὐηγγελίσθη στὴ Θεομήτορα τὴ σύλληψη καὶ γέννηση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐκείνη, λέγοντας πρὸς αὐτὸν «ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ῥῆμα σου» (Λουκ. α΄, 38), ἀπεδέχθη ἐκ μέρους ὅλου τοῦ ἀνθρωπίνου γένους καὶ ἀπολύτως ἐλεύθερα νὰ συνεργήσει στὴ σωτηρία τοῦ κόσμου.
Χωρὶς αὐτὴ τὴν ἐλεύθερη συγκατάθεση τῆς Παναγίας μας νὰ συνεργήσει στὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας τοῦ κόσμου δὲν θὰ ἦταν δυνατὸν νὰ πραγματοποιηθεῖ!
Ἔτσι, λοιπόν, χάρις στὴν ὑπακοὴ τῆς Θεοτόκου, «ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν Υἱὸν Αὐτοῦ» (Γαλ. δ΄, 4), ὁ Ὁποῖος «ἐν μορφῇ Θεοῦ ὑπάρχων... ἑαυτόν ἐκένωσε μορφήν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος» (Φιλιπ. β΄, 6 - 7).
Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἀπετέλεσε, κατὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Δαμασκηνὸ, «τὸ πάντων καινῶν καινότατον, τὸ μόνον καινὸν ὑπὸ τὸν ἥλιον» . Αὐτὸ τὸ γεγονός ἀνυμνεῖ καὶ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ψάλλοντας: «Ὤ θαύματος καινοῦ, πάντων τῶν πάλαι θαυμάτων!».
Στὸ μέγιστο αὐτὸ θαῦμα ἐμπεριέχονται καί πολλὰ ἄλλα. Ἔτσι, βλέπουμε ὅτι:
Ὁ Ἄπειρος Θεὸς χωρεῖ στὴ μήτρα τῆς Θεοτόκου καὶ τὴν καθιστᾶ «Πλατυτέρα τῶν Οὐρανῶν»!
Ὁ Δημιουργὸς ἑνώνεται μὲ τὸ δημιούργημά Του!
Ὁ Πλάστης πλάττεται!
Ὁ Ἄναρχος ἄρχεται!
Ὁ Αἰώνιος καί Ἀΐδιος εἰσέρχεται στόν χρόνο!
Ὁ Ἀθάνατος ἑνώνεται μέ τόν θνητό!
Ὁ Μονογενής Υἱός τοῦ Θεοῦ, «ὁ ἐκ τοῦ Πατρός γεννηθείς πρό πάντων τῶν αἰώνων» χωρίς μητέρα, συλλαμβάνεται στήν κοιλία τῆς Παναγίας χωρίς πατέρα!
Ὁ Ἀσώματος, Ἄσαρκος καί Ἄϋλος Λόγος, λαμβάνει σῶμα, σάρκα καί ὕλη!
Ὅλος ὁ Θεός παραμένει στόν Οὐρανό (δηλαδή πανταχοῦ παρών) καί ταυτοχρόνως ὅλος σκηνώνει στή μήτρα τῆς Θεοτόκου!
Ὁ Τέλειος Θεός ἑνώνεται «ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως καί ἀδιαιρέτως» μέ τόν τέλειο ἄνθρωπο καί, ἔτσι, συλλαμβάνεται «ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου» ὁ Θεάνθρωπος!
«Εὐαγγελίζου -λοιπόν- γῆ χαράν μεγάλην», διότι μέ τό μεγάλο θαῦμα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου στήθηκε ἡ «κλῖμαξ ἡ ἐπουράνιος, δι' ἧς κατέβη ὁ Θεός» καί ἡ «γέφυρα ἡ μετάγουσα τούς ἐκ γῆς πρός οὐρανόν».
Μέ τόν Εὐαγγελισμό τῆς Θεοτόκου «χαρᾶς τά πάντα πεπλήρωται», ἀφοῦ «τό μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ» (Ἐφεσ. β΄, 14) μεταξύ τοῦ Θεοῦ καί τῶν ἀνθρώπων ἀρχίζει νά γκρεμίζεται!
Τά Χερουβείμ μέ τή «φλογίνην ρομφαίαν τήν στρεφομένην» (Γέν. γ΄, 24) ἀποχωροῦν ἀπό τήν πύλη τοῦ Παραδείσου καί ἀνοίγει ὁ δρόμος πρός τό «ξύλον τῆς ζωῆς»!
Ὁ «ἀπ' ἀρχῆς ἀνθρωποκτόνος» (Ἰωάν. η΄, 44) διάβολος νιώθει ἤδη τόν ἐνανθρωπήσαντα Θεό νά τοῦ συντρίβει τή γεμάτη κακία κεφαλή του (βλ. Γέν. γ΄, 14)!
Τό «καθ' ἡμῶν χειρόγραφον» (Κολ. β΄, 14) τῶν ἁμαρτιῶν μας ἀρχίζει νά σχίζεται, ἐνῷ πλησιάζει πλέον «τοῦ πεσόντος Ἀδάμ ἡ ἀνάκλησις καί τῶν δακρύων τῆς Εὔας ἡ λύτρωσις»!
«Εὐαγγελίζου γῆ χαράν μεγάλην», διότι τά θεμέλια τοῦ Ἅδη ἀρχίζουν νά τρέμουν καί οἱ πύλες του νά τρίζουν!
Ὁ θάνατος χάνει τήν παντοδυναμία του καί τό φῶς τῆς Ἀναστάσεως ἀρχίζει ν' ἀνατέλλει!
Οἱ γυναῖκες δέν νιώθουν πλέον νά τίς βαραίνει τό ὄνειδος τῆς Εὔας, ἀφοῦ μιά γυναίκα, ἡ Θεοτόκος, συνέλαβε τόν δεύτερο Ἀδάμ, τόν Σωτῆρα τοῦ κόσμου!
«Εὐαγγελίζου γῆ χαράν μεγάλην, αἰνεῖτε οὐρανοί Θεοῦ τήν δόξαν», διότι «ἰδού ἡ ἀνάκλησις νῦν ἐπέφανεν ἡμῖν· ὑπέρ λόγον ὁ Θεός, τοῖς ἀνθρώποις ἑνοῦται· ἀρχαγγέλου τῇ φωνῇ, ἡ πλάνη ἐκμειοῦται· ἡ Παρθένος γάρ δέχεται τήν χαράν· τά ἐπίγεια γέγονεν οὐρανός· ὁ κόσμος λέλυται τῆς ἀρχαίας ἀρᾶς. Ἀγαλλιάσθω ἡ κτίσις, καί φωναῖς ἀνυμνείτω. Ὁ ποιητής καί λυτρωτής ἡμῶν, Κύριε δόξα σοι».
Καλή ὑπόλοιπη Τεσσαρακοστή! Καλό Πάσχα!

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...