Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Οκτωβρίου 06, 2016

«Δούρειος ἵππος» γιά τήν Ἱεραρχία καί τό λαό ἡ κόντρα γιά τά θρησκευτικά! Ποιοί καί γιατί ἐπιδιώκουν τόν ἀποπροσανατολισμό τῶν Ἐπισκόπων, τοῦ κλήρου καί τοῦ λαοῦ.







Ποιοί εὐνοοῦνται ἀπό τήν ὄψιμη ἀντιπαράθεση Ἀρχιεπισκόπου καί κυβέρνησης
Εὔχομαι καί προσεύχομαι ὅλη αὐτή ἡ διαμάχη πού ξαφνικά ξέσπασε μετά τῆς διοίκησης τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς ἄθεης κυβέρνησης Τσίπρα νά μήν εἶναι ἁπλῶς ἕνα ἀκόμη ἐπικοινωνιακό παιχνίδι ἀποπροσανατολισμοῦ τοῦ πιστοῦ λαοῦ, πού σχεδιάστηκε καί συμφωνήθηκε στά βρώμικα καί ἐλεεινά παρασκήνια τῆς πολιτικῆς! Ἡ κόντρα γιά τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν μεταξύ τοῦ μέχρι πρότινος ἀπέχοντος ἀπό τά δρώμενα στήν ἐκπαίδευση Προκαθημένου τῆς Ἐκκλησίας μας θέλω νά πιστεύω πώς ἐκπορεύθηκε ἀπό τή γνωστή ρήση «ὡς ἐδῶ καί μή παρέκει» καί νά ἀποτελεῖ τή σταγόνα πού ξεχείλισε στό ποτήρι τῆς σιωπῆς του... Γιατί τά ἐγκλήματα στήν ἐκπαίδευση τῶν παιδιῶν μας δέν ἔχουν ἀφετηρία τόν ἄθεο Τσίπρα καί τόν εὔσωμο ἡμιμαθῆ ὑπουργό Παιδείας Ν. Φίλη. Ξεκινοῦν πολλές δεκαετίες πρίν καί δέν ἀφοροῦν μόνο τόν ὁμολογιακό χαρακτήρα, ὅπως λέγεται τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν ἀλλά τήν γενικότερη ἀποψίλωση ἀξιῶν, ἰδανικῶν καί παραδόσεων τοῦ εὐλογημένου αὐτοῦ τόπου. Σέ πολλά βιβλία πού διδάσκονται ἀπό τό Δημοτικό μέχρι καί τό Λύκειο συναντᾶ κανείς ἀδιάσειστα στοιχεῖα τῆς ἀποδόμησης ἀπό τίς παραδοσιακές ἀξίες, πού ἐπιδιώκεται μέσω ἀδόκιμων ξενόφερτων ἀντιχριστιανικῶν καί ἀντιπατριωτικῶν διδασκαλιῶν. Δέν μπορεῖ λοιπόν ὁ καλός μας Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος ἀλλά καί ἡ ἐπισκοπική ὁμήγυρη ὅλα αὐτά νά τά ἀγνοοῦσαν;
Ὡς ἐκ τούτου οἱ ἀντιδράσεις του λίγες ἡμέρες πρίν τή σύγκληση μίας ἐκ τῶν πιό σημαντικῶν ἱστορικά συνεδριάσεων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας καί ἡ πρωτοφανής δυναμική πού ἐπέδειξε πού δέν εἶναι στοιχεῖο τοῦ χαρακτήρα του συμβάλουν νά πιστεύουμε ὅτι ἀποτελοῦν ἁπλῶς τό «δούρειο ἵππο» καί τό προκάλυμμα πού ἀποβλέπει στόν ἀποπροσανατολισμό της. Προσωπικά εἴμαστε πεπεισμένοι ὅτι  πίσω ἀπό τόν ξαφνικό «καυγά» κρύβονται ἰδιοτελεῖς σκοποί καί πονηρές ἐπιδιώξεις, τόσο ἀπό τήν πλευρά τῆς ἐκκλησιαστικῆς διοίκησης ὅσο καί ἀπό τήν πλευρά τοῦ ἐπιστήθιου φίλου καί τακτικοῦ συνδαιτυμόνα σέ ἀρχιεπισκοπικά γεύματα ἄθεου πρωθυπουργοῦ.
Γιατί δέν μπορεῖ ὁ καλός μας Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος νά ὑποστηρίζει δημοσίως ὅτι κάποιοι ἐπιχειροῦν νά τά βάλλουν μέ τήν Ἐκκλησία καί τήν πατρίδα καί τήν ἴδια στιγμή ὁ ἴδιος νά σφυροκοπᾶ καί νά διχάζει ἐκ τῶν ἔσω τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα μέ τό παρεκκλίνει καί νά ποδοπατᾶ στήν κυριολεξία τίς ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας στήν πρόσφατη ἐπισκοπική συνάθροιση τοῦ Κολυμπαρίου. Δέν μπορεῖ νά ἰσχυρίζεται ὅτι εἶναι θεματοφύλακας τῆς ὀρθόδοξης πίστεως τή στιγμή πού ὁ ἴδιος πιθανόν νά ἐνέδωσε σέ παρόμοιους ἐκβιασμούς σάν κι αὐτούς πού ἐγγράφως ὁμολόγησε ὅτι δέχθηκε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἰερόθεος προκειμένου νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀδόκιμη καί ἀστήρικτη θεολογικῶς πρόταση ὅτι οἱ αἱρετικές χριστιανικές παραφυάδες ἀποτελοῦν ἑτερόδοξη Ἐκκλησία τάχατες μέ τήν ἱστορική αὐτῶν ἔννοια. Εἶναι εἴτε τό θέλουμε εἴτε ὄχι ὑπόλογος καί ὀφείλει νά ἀπολογηθεῖ στά ὑπόλοιπα μέλη τῆς Ἱεραρχίας.
Τό θεολογικό αὐτό ἀτόπημά του, τό ὁποῖο ἔπρεπε νά ὁδηγήσει στήν παραίτησή του καί τήν ἐπιστροφή του στήν μονή τῆς μετανοίας του, ἔρχεται σέ πλήρη ἀντίθεση μέ τούς ἀρχιερατικούς ὅρκους πού ἔδωσε. Καί τώρα ἐπιχειρεῖ νά τό μεταδώσει μέ τή μορφή τῆς ἐπιδημίας ἤ τοῦ τεχνητοῦ ἀποπροσανατολισμοῦ γιά νά παρασύρει καί τό ὑπόλοιπο σῶμα τῆς Ἱεραρχίας, τό ὁποῖο θά κληθεῖ νά ἀποδεχθεῖ ἤ νά ἀπορρίψει τελεσιδίκως τίς τραγικές ἀποφάσεις τῆς συνάθροισης τῆς Κρήτης. Στήν οὐσία θά κληθεῖ νά τοποθετηθεῖ ἀνοικτά ἔναντι τῆς ἐπανάληψης ὑπό διαφορετικῶν φυσικά συνθηκῶν ἀλλά παρόμοιων ἱστορικά γεγονότων μίας νέας ψευτο-Συνόδου τύπου Φερράρας -Φλωρεντίας, ἡ ὁποία ὁδηγεῖ σταδιακά καί de facto εἴτε τό θέλουμε εἴτε ὄχι στήν ἕνωση τῆς Ὀρθοδοξίας ὡς ἐλλιποῦς, ὅπως μᾶς ἐκλαμβάνει τό Βατικανό Ἐκκλησίας μέ τόν θεομίσητο Παπισμό καί τήν πανθρησκεία.
Νά λοιπόν ἕνας ἀπό τούς λόγους τῆς ἀντιπαράθεσης τοῦ Προκαθημένου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ τήν κυβέρνηση. Τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν βοηθᾶ ποικιλοτρόπως στόν ἐπηρεασμό τῆς κοινῆς ἀνυποψίαστης γνώμης, στόν ἐπηρεασμό τοῦ χριστεπώνυμου ποιμνίου ἀλλά καί στόν ἐπηρεασμό τοῦ σώματος τῆς Ἱεραρχίας. Κι αὐτό γιατί ἡ ἀντιπαράθεση αὐτή τόν καθιστᾶ ἐμμέσως θεματοφύλακα τῆς ὀρθόδοξης πίστης κάτι πού ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τό ἔχει ἀνάγκη προκειμένου νά ἐξέλθει ἀλώβητος ἀπό τίς ἐργασίες τῆς Ἱεραρχίας. Νά πῶς ἐξηγοῦνται καί τά μεθοδευμένα  δημοσιεύματα τοῦ τύπου «Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συσπείρωσε τήν Ἱεραρχία» κ.ο.κ. Ἀρκεῖ ὡστόσο νά ρίξουμε μία ἁπλή ματιά στά ὅσα προσφάτως ὑποστήριξαν οἱ ἄμεσοι συνεργάτες του γιά νά κατανοήσουμε πώς ὄχι μόνο ἦταν γνώστης ὅλων τῶν ἀλλαγῶν στό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἀλλά διά τῆς σιωπῆς του τίς ἐπικροτοῦσε (βλ. δηλώσεις τοῦ καθηγητῆ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Μ. Μπέγζου). Ἄλλωστε καί ὁ ἐπί σειρά ἐτῶν διευθυντής τοῦ περιοδικοῦ «Θεολογία», δεξί χέρι καί συνεργάτης τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, καί πρῶτος σύμβουλος τοῦ ὑπουργείου Παιδείας φέρεται νά προωθεῖ καί νά εἶναι θιασώτης τῶν ἀλλαγῶν πού προτείνει ὁ ἡμιμαθής ὑπουργός Παιδείας στό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν. Ὁ ἴδιος ἦταν, ὡς γνωστόν, καί ἀπό τούς πρωτοπόρους γιά τήν ἵδρυση τοῦ τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν στή Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. Τί τρέχει λοιπόν; Παίζουμε ταυτόχρονα γιά νά χρησιμοποιήσουμε ἕνα ποδοσφαιρικό ὅρο ταυτόχρονα σέ δύο γήπεδα ἤ νταμπλό;
Ὁ κρίσιμος Σεπτέμβριος
Ὁ Σεπτέμβριος ἄλλωστε κρίνεται γιά τόν ἑκάστοτε Ἀρχιεπίσκοπο ὡς ἕνας ἀπό τούς πλέον δύσκολους μῆνες. Κι αὐτό διότι καλεῖται ἐμμέσως νά ἀποδείξει θέση καί πράξη ὅτι πραγματικά ἀξίζει νά προεδρεύει τοῦ ἐπισκοπικοῦ σώματος καί ὅτι χειρίζεται καλῶς τίς ὑποθέσεις τῆς Ἐκκλησίας. Μέσα στό πλαίσιο αὐτό ἐντάσσεται πάντοτε ἡ μέριμνα τῆς πλήρωσης μίας κενωθείσης Μητρόπολης (βλ. παραίτηση Μητροπολίτη Ἄρτης), πού λειτουργεῖ ἀποπροσανατολιστικά, ἀφοῦ ἐπικεντρώνει τό ἐνδιαφέρον μεγάλου μέρους τῶν Ἐπισκόπων καί ἡ «ἐπίδειξη» ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ ὁ ὅρος, τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔργου. Δέν εἶναι τῆς στιγμῆς νά ἀναφερθοῦμε λεπτομερῶς καί μέ ἀδιάσειστα παραδείγματα στά ἀποδεικτικά στοιχεῖα πού ἐπιβεβαιώνουν τήν ἀνωτέρω θέση μας.
Ἐπιχείρηση ἀποπροσανατολισμοῦ
Πέραν τούτων καί ἡ κυβέρνηση Τσίπρα ὠφελεῖται –παρά βλάπτεται- ἀπό ὅλη αὐτή τή διαμάχη, ἡ ὁποία ἀποπροσανατολίζει τόν ἑλληνικό λαό ἀπό καυτά θέματα, πού τόν ἀπασχολοῦν καί ἀφοροῦν κυρίως τήν οἰκονομία καί τά ἐθνικά. Ἡ καταπάτηση τοῦ συντάγματος μέ τίς συνεχεῖς μειώσεις μισθῶν καί συντάξεων, οἱ ἀβάστακτοι καί παράνομοι φόροι, ὅπως ὁ ΕΝΦΙΑ, ἡ ἀνεργία ἀλλά καί ἡ δυστοκία ἀντιμετώπισης μειζόνων ἐθνικῶν ζητημάτων δημιουργοῦν ἕνα κλίμα  δυσφορίας καί ἀγανάκτησης στόν ἑλληνικό λαό. Ἕναν ἑλληνικό λαό πού διαπιστώνει ἀπό τή στυγνή καθημερινότητα του πόσο προδόθηκε ἀπ’ αὐτούς πού ἔταζαν πώς θά τόν σώσουν, ἀπ’ αὐτούς πού σκανδαλωδῶς τόν ἐνέπαιζαν, ἀπ’ αὐτούς πού πραξικοπηματικά  ἀλλοίωναν τή βούλησή του, ἀπ’ αὐτούς πού κατάντησαν τήν πατρίδα μας ἀποικία τῶν δανειστῶν, ἀπ’ αὐτούς πού ἔβγαλαν στό σφυρί καί πωλοῦν ἀντί πινακίου φακῆς τή δημόσια περιουσία γιά νά τέρψουν τά φανερά καί κρυφά ἀφεντικά τους. Μέσα στό πλαίσιο αὐτό στόν ἐπίσης πολιτικά δύσκολο γιά τήν κυβέρνηση Σεπτέμβριο ἡ ἀντιπαράθεση μέ τήν Ἐκκλησία λειτουργεῖ λυτρωτικά, ἀφοῦ ἀποπροσανατολίζει τό πλέον ὑποψιασμένο,  γιά ὅτι γίνεται, κομμάτι τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, τό ἐνεργό χριστεπώνυμο ποίμνιο.
Ἡ σπουδαιότητα τέλος αὐτῆς τῆς συνεδρίασης τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔγκειται στό ὅτι πλέον ὁ κάθε Ἱεράρχης, τό κάθε μέλος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καλεῖται νά ἀναλάβει τήν εὐθύνη  ἔναντι Θεοῦ καί ἀνθρώποις, ἔναντι τῶν ἀρχιερατικῶν του ὅρκων, ἔναντι τῆς ἱερωσύνης καί νά τοποθετηθεῖ ἀνιδιοτελῶς ἀπέναντι στά θεολογικά ἀτοπήματα καί τίς παρεκτροπές πού σημειώθηκαν στό Κολυμπάρι τόν περασμένο Ἰούνιο. Παρεκτροπές πού ἔχουν νά κάνουν μέ τήν ἐν Χριστῷ σωτηρία μας. Ἡ στάση τους ἔχει θέση ὁμολογίας ἔναντι τῆς ἀλήθειας καί τοῦ ψεύδους. Αὐτό φυσικά ἰσχύει καί γιά ὅλους ἐμᾶς τούς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι καλούμαστε νά ἀφήσουμε τόν καθωσπρεπισμό καί νά πάρουμε σαφῆ θέση μέ τό νά ὑπογράψουμε ἤ νά ἀπορρίψουμε τό κείμενο ὁμολογίας πού συνέγραψαν ἱερεῖς, μοναχοί καί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι καί ἀπέστειλαν πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο καί τούς Ἐπισκόπους. (βλ. σελ 19-21)! Ἡ ἀδιαφορία μας συνιστᾶ χλιαρότητα πίστεως. Ἔτσι ἄλλωστε θά ξεχωρίσει ἡ ἤρα ἀπό τό στάρι, πού λέει ὁ σοφός λαός μας.    
Σ.Ο.      


Συντάκτης: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΥΛΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ (ΤΕΥΧ. 181) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2016

Τα τραύματα της ψυχής

«Εμείς που πέσαμε, ας πολεμάμε προπαντός τον δαίμονα της απογοητεύσεως.

Διότι αυτός έρχεται κοντά μας την ώρα της προσευχής και, υπενθυμίζοντας την προηγούμενη κατάσταση της καθαρότητας, επιδιώκει να μας απομακρύνει από την Προσευχή.

Μη παραξενεύεσαι λοιπόν κι’ αν ακόμη πέφτεις καθημερινά, ούτε να δραπετεύεις απ’ τον αγώνα, αλλά να στέκεσαι γενναία. Έτσι ο άγγελος, που σε φιλάει, θα σεβασθεί την υπομονή σου. Όταν το τραύμα είναι ζεστό και πρόσφατο, εύκολα γιατρεύεται.

Τα χρόνια όμως τραύματα, που είναι μάλιστα αφρόντιστα και διαποιημένα, δύσκολα θεραπεύονται και χρειάζονται πολύ κόπο και φάρμακα και νυστέρια και καυτηριασμούς. Όμως πολλά που είναι ανίατα ή χρειάζονται μακροχρόνιες θεραπείες, θεραπεύονται από τον Θεό, στον Οποίο τα πάντα είναι δυνατά.

Προ της πτώσεως οι δαίμονες μας υποβάλλουν πως ο Θεός είναι φιλάνθρωπος. Ύστερα όμως από την πτώση λένε πως ο Θεός είναι σκληρός. Μην πιστεύεις σ’ Αυτόν που, ύστερα από πτώσεις σε μικρά ελαττώματα, σου λέει: Αυτό δεν θάπρεπε να το κάνεις ή αυτό δεν είναι τίποτε. Διότι πολλές φορές το θυμό του δικαστή τον εξουδετερώνουν τα μικρά δώρα».

Του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος 
πηγή

Άγιος Θωμάς: πρότυπο χριστιανού ερευνητή!



Ο άγιος Θωμάς ως διδάσκαλος των Ινδών (από εδώ)

Οι περισσότεροι άνθρωποι ισχυρίζονται πως πρέπει να δουν για να πιστέψουν. Ως ένα βαθμό, έχουν δίκιο. Αν δεν είχε δει ποτέ κανείς μια απόδειξη της ύπαρξης του Θεού, και μάλιστα του χριστιανικού Θεού, θα ήταν ανόητο να πιστεύουμε. Το παράδειγμα μας το δίνει ένας μαθητής που αγαπούσε πολύ το Δάσκαλο και που ο Δάσκαλος δεν αρνήθηκε να εμφανιστεί μπροστά του και να του προσφέρει τις πληγές του για να τις αγγίξει.
Ο μαθητής αυτός επίσης είχε την τιμή (τυχαίο;) να παραλάβει τη ζώνη της Παναγίας τρεις μέρες μετά την κοίμησή Της.
Όμως δε βλέπω καθόλου να το ψάχνουν εκείνοι που ισχυρίζονται πως εμπιστεύονται την έρευνα... Ή μάλλον μερικοί το ψάχνουν, γίνονται ορθόδοξοι χριστιανοί και οι άλλοι αρχίζουν τις ειρωνείες, λες και πραγματική έρευνα σημαίνει μόνο να "ψάχνεις" διαρκώς και να μη βρίσκεις τίποτα. Όταν βρεις κάτι (έστω και αντίθετο απ' αυτά που περίμενες), σταματάς να ψάχνεις - ή έστω ψάχνεις έχοντας παραλάβει το θησαυρό που ανακάλυψες, αλλιώς βρίσκεσαι σε πλάνη και πάντα θα περιπλανιέσαι & θ' απομακρύνεσαι από την αλήθεια και την ειρήνη.
Ας ξέρουν εκείνοι που υποστηρίζουν πως "άμα δουν, θα πιστέψουν", πως η έρευνα για το Θεό προϋποθέτει είτε τον αγώνα για κάθαρση της καρδιάς από τα πάθη είτε τον απεγνωσμένο έρωτα για την αλήθεια, χωρίς την οποία δε μπορείς να ζήσεις. Όχι να κάθομαι στον καναπέ μου και να λέω "άμα θέλει ο Χριστός να τον πιστέψω, ας έρθει μπροστά μου να μου δείξει πως υπάρχει"... Ο Χριστός δεν έχει τέτοια υποχρέωση απέναντί μου, ούτε και με χρειάζεται - δε θα 'ρθει, γιατί απλά κάνω τον έξυπνο, ενώ δε θέλω στ' αλήθεια να έρθει.
Τέλος πάντων, δεν κάνω το δάσκαλο. Αλλά 6 Οχτώβρη, που γιορτάζει ο άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, ας πούμε μερικά πράγματα για τη ζωή του.

Μνήμη του αγίου αποστόλου Θωμά

Εικ. από εδώ



Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει και τιμά την ιερή μνήμη του αγίου αποστόλου Θωμά. Πρέπει να προλάβωμε να πούμε πως η μνήμη του αγίου αποστόλου Θωμά είναι σήμερα κι όχι την πρώτη Κυριακή μετά το άγιο Πάσχα. Τότε δεν είναι η μνήμη του Αποστόλου, αλλά η ψηλάφηση του αναστάντος Κυρίου από τον Απόστολο, για την οποία θα πούμε παρακάτω. Ο Θωμάς ή Δίδυμος ήταν Εβραίος από τη Γαλιλαία, ένας από τους δώδεκα Αποστόλους, τους οποίους κάλεσε ο Ιησούς Χριστός. Στον κατάλογο των δώδεκα Αποστόλων, έβδομος ή όγδοος στη σειρά είναι ο απόστολος Θωμάς, ο οποίος κατά την παράδοση της Εκκλησίας, κήρυξε το Ευαγγέλιο και βρήκε μαρτυρική τελείωση στις Ινδίες. Στο Μαλαμπάρ των Ινδιών υπάρχουν σήμερα οι λεγόμενοι χριστιανοί του αγίου Θωμά.
Αξίζει να θυμηθούμε και να επαναλάβουμε τη διήγηση του αγίου Ευαγγελίου για την εκλογή και καθιέρωση των δώδεκα Αποστόλων, ένας από τους οποίους είναι ο Θωμάς. Ο ευαγγελιστής Λουκάς γράφει: «Εκείνες τις ήμερες ανέβηκε ο Ιησούς στο βουνό για να προσευχηθεί. Όλη τη νύχτα προσευχότανε στο Θεό κι όταν ξημέρωσε, φώναξε κοντά του τους μαθητές του κι απ’ αυτούς διάλεξε δώδεκα, τους οποίους ονόμασε αποστόλους…». Η ολονύκτια εκείνη προσευχή του Ιησού Χριστού, όταν πρόκειται να ξεχωρίσει μεταξύ των μαθητών του τους δώδεκα και να τους δώσει το όνομα του αποστόλου, δείχνει πόσο σπουδαίο ήταν το έργο που τους ανέθετε και πόση ήταν η φροντίδα του γι’ αυτούς στους οποίους θα το ανέθετε.
Τρεις φορές στο Ευαγγέλιο του ο ευαγγελιστής Ιωάννης κάνει λόγο για τον απόστολο Θωμά, και βλέπουμε στα λόγια του Ευαγγελιστή ότι ο Θωμάς ήταν αφοσιωμένος στο θείο Διδάσκαλο. Την πρώτη φορά ήταν, όταν ο Ιησούς Χριστός πληροφορήθηκε πως ο Λάζαρος ήταν άρρωστος και ξεκίνησε με τους Αποστόλους για τη Βηθανία. Στο δρόμο ξαφνικά τους είπε «Λάζαρος ο φίλος ημών κεκοίμηται». Κι ύστερα πιό καθαρά τους είπε πάλι «Λάζαρος απέθανεν… αλλά άγωμεν προς αυτόν». Τότε ο απόστολος Θωμάς είπε στους συμμαθητές «Άγωμεν και ημείς, ίνα άποθάνωμεν μετ’ αυτού», πάμε κι εμείς να πιθώνομε μαζί του. Άλλοι τα εξηγούν αυτά ως λόγια απαισιοδοξίας, αλλά είναι λόγια αφοσίωσης προς το θείο Διδάσκαλο.
Δεύτερη φορά, που ο ευαγγελιστής Ιωάννης ομιλεί για τον απόστολο Θωμά, είναι μετά το μυστικό δείπνο. Εκεί, στη μεγάλη του ομιλία προς τους Αποστόλους, ο Ιησούς Χριστός λέγει «Να έχετε εμπιστοσύνη στο Θεό και σ’ έμενα. Στο σπίτι του πατέρα μου υπάρχουν πολλοί τόποι, αν δεν υπήρχαν, θα σας έλεγα πως πηγαίνω για να σας ετοιμάσω τόπο. Αλλά κι αν πάω να σας ετοιμάσω τόπο, πάλι θα ‘ρθω και θα σας πάρω κοντά μου, ώστε όπου είμ’ εγώ να είστε και σεις. Ξέρετε βέβαια το δρόμο, που οδηγεί εκεί που εγώ πηγαίνω». Τότε ο Θωμάς του είπε: «Κύριε, δεν ξέρομε που πηγαίνεις και πως μπορούμε να ξέρουμε το δρόμο;». Κι ο Ιησούς Χριστός είπε στο Θωμά: «Εγώ είμαι ο δρόμος κι η αλήθεια κι η ζωή, κανένας δεν πηγαίνει στον Πατέρα, αν δεν περάσει από μένα».
Λυπούμαστε που μόλις προφταίνομε να αναφέρουμε αυτά τα λόγια, εξηγημένα μόνο στη γλώσσα μας, χωρίς όμως και να μπορούμε να τα αναπτύξουμε. Βιαζόμαστε να έλθουμε στο τρίτο σημείο, όπου ο ευαγγελιστής Ιωάννης ομιλεί για τον απόστολο Θωμά· είναι οι δύο εμφανίσεις του αναστάντος Κυρίου, η μία το βράδυ της πρώτης ημέρας και η άλλη «μεθ’ ημέρας οκτώ». Τότε ο Θωμάς όχι από απιστία, άλλ’ από πολλή αγάπη προς το θείο Διδάσκαλο, έγινε ο πρώτος κήρυκας της Ανάστασης. Η Εκκλησία ψάλλει ότι η νομιζόμενη απιστία του Θωμά «πίστιν βεβαίαν εγέννησε». Η αξίωση του μαθητή να δει και να ψηλάφησει τον αναστάντα Διδάσκαλο είναι η πρώτη βεβαίωση και απόδειξη της Ανάστασης.
Η παράδοση της Αγίας Ζώνης από τη Θεοτόκο στον απόστολο Θωμά

Ο απόστολος Θωμάς πρώτος μετά την Ανάσταση κήρυξε τη θεότητα του Ιησού Χριστού, που αν και πέθανε ως άνθρωπος αναστήθηκε ως Θεός. Ο Θωμάς, όταν είδε κι αυτός όπως οι άλλοι Απόστολοι και άκουσε τον Ιησού Χριστό, ούτε που τόλμησε να αγγίσει και να ψηλαφήσει την άχραντη πλευρά, άλλ’ αμέσως φώναξε και ομολόγησε «Ο Κύριος μου και ο Θεός μου!». Η περίπτωση του αποστόλου Θωμά είναι η πιό δραματική όχι μόνο στην ευαγγελική ιστορία, αλλά και στην ιστορία του κόσμου· πολλοί τίμιοι και ειλικρινείς άνθρωποι, «μακάριοι οι μη ιδόντες», όπως είπε ο αναστάς Κύριος, έπειτ’ από δραματική πάλη μέσα τους, είδαν το φως της αλήθειας και ομολόγησαν, όπως ο απόστολος Θωμάς-«Ο Κύριός μου και ο Θεός μου!». Αμήν.


(+Μητροπ. Σερβίων και Κοζάνης Διονυσίου Λ. Ψαριανού, Εικόνες Έμψυχοι, σ.132)

Οι περιπέτειες του αγίου Θωμά στη συνέχεια


Άγιος Απόστολος Θωμάς (+ 6 Οκτωβρίου)

O Άγιος Θωμάς έζησε στα χρόνια του Ιησού Χριστού. Ήταν Ιουδαίος στην καταγωγή και ασκούσε το επάγγελμα του ψαρά. Όταν ο Ιησούς κάλεσε τον Θωμά να τον ακολουθήσει, εκείνος το έκανε αμέσως και έτσι από φτωχός ψαράς έγινε ένας από τους μαθητές του Χριστού.

Παρόλο που ήταν από τους πιο θερμούς μαθητές του Ιησού, πίστεψε ότι ο Δάσκαλος του αναστήθηκε μόνο όταν κλήθηκε να ψηλαφίσει τις πληγές Του, κατά την διάρκεια της δεύτερης εμφάνισης του Χριστού, στους μαθητές, μετά την Ανάσταση Του. Όπως αναφέρουν οι γραφές κατά την πρώτη εμφάνιση του Ιησού στους μαθητές, ο Άγιος Θωμάς απουσίαζε.
Μετά την Πεντηκοστή και την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, ο Άγιος Θωμάς, όπως και όλοι οι υπόλοιποι Απόστολοι, ακολούθησε την επιθυμία του Δημιουργού και ταξίδεψε μεταφέροντας τον Θείο Λόγο σε τόπους μακρινούς. Μετά από Θεία Παρέμβαση, ο Άγιος Θωμάς ταξίδεψε ως την Ινδία, ως δούλος του εμπόρου Αμβανή. Ο Αμβανής είχε σταλθεί από τον Ινδό βασιλιά Γουνδιαφόρο, στην Ιερουσαλήμ, για να βρει ένα κτίστη ο οποίος θα αναλάμβανε την ανέγερση ενός ανακτόρου. Υπό αυτήν την ιδιότητα ο Άγιος Θωμάς οδηγήθηκε στην Ινδία από τον Αμβανή. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού, ο Άγιος Θωμάς ξεκίνησε το ιεραποστολικό του έργο, προσηλυτίζοντας και βαπτίζοντας Χριστιανούς πολλούς ειδωλολάτρες. 

Το ταξίδι όμως τελείωσε κάποια στιγμή και ο Άγιος Θωμάς παρουσιάστηκε στον βασιλιά Γουνδιαφόρο. Από αυτόν έλαβε την εντολή και το απαραίτητο χρυσάφι ώστε να του χτίσει ένα ανάκτορο. Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Αγίου Θωμά, ο Γουνδιαφόρος αναγκάστηκε να φύγει από την πόλη. Κατά την διάρκεια της απουσίας του, η οποία διήρκεσε τρία χρόνια, ο Άγιος Θωμάς λάμβανε με εντολή του βασιλιά χρυσάφι το οποίο έπρεπε να χρησιμοποιήσει για την ανέγερση του ανακτόρου. Αντί αυτού όμως, ο Άγιος Θωμάς ανέπτυξε μεγάλη ιεραποστολική δράση στην περιοχή και το χρυσάφι το μοίραζε στους φτωχούς.
 
Το παλάτι του μαχαραγιά στον ουρανό

Η δράση αυτή του Αγίου Θωμά, έφτασε στα αυτιά του Γουνδιαφόρου, ο οποίος κάλεσε τον Άγιο να απολογηθεί για τις πράξεις του. Ο Άγιος αποκρίθηκε στον βασιλιά λέγοντας του ότι πράγματι του έκτισε ένα παλάτι, με την μόνη διαφορά ότι το παλάτι αυτό είναι στον ουρανό, εννοώντας ότι οι καλές πράξεις που έγιναν με το χρυσάφι του Γουνδιαφόρου, του εξασφάλισαν μια θέση στην Ουράνια Βασιλεία του Ιησού Χριστού. Ο βασιλιάς, θεωρώντας ότι ο Άγιος Θωμάς τον κοροϊδεύει, διέταξε την φυλάκιση του Αγίου. Η Θεία Πρόνοια όμως οδήγησε έτσι τα πράγματα ώστε ο βασιλιάς πείστηκε για την αλήθεια των λόγων του Αγίου Θωμά. Προσθήκη: ο αδερφός του βασιλιά αρρώστησε βαριά και πέθανε ή έπεσε σε κώμα. Τότε άγγελοι τον πήγαν στον ουρανό, όπου είδε ένα πανέμορφο παλάτι. Τους είπε: "Εδώ θέλω να μείνω!". "Αυτό ανήκει στο αδερφό σου" του απάντησαν. Όταν συνήλθε το είπε στον αδερφό του κι αυτό ήταν η αφορμή να ξανασκεφτεί τη στάση του απέναντι στον άγιο.
Τον έβγαλε από την φυλακή και βαπτίσθηκε Χριστιανός από τον Άγιο. Το παράδειγμα του Γουνδιαφόρου ακολούθησαν πολλοί και βαπτίσθηκαν και αυτοί Χριστιανοί.

Ο Άγιος Θωμάς έχοντας τελειώσει το αποστολικό του έργο στην περιοχή αυτή, ταξίδεψε προς τα ανατολικά και έφτασε σε μια άλλη περιοχή της Ινδίας όπου βασιλιάς ήταν ο Μίσδιος. Στον τόπο αυτό, για άλλη μια φορά, ο Άγιος Θωμάς άρχισε να "αλιεύει" ψυχές, βαπτίζοντας πολλούς χριστιανούς. Μεταξύ αυτών που βαπτίσθηκαν ήταν και η γυναίκα του Μισδίου. Αυτό ήταν και η αιτία που ο Άγιος Θωμάς φυλακίστηκε μετά από εντολή του βασιλιά. Στην φυλακή, συνέχισε το αποστολικό του έργο, βαπτίζοντας ανθρώπους μεταξύ των οποίων και τα παιδιά του βασιλιά. Μετά από αυτό ο Μίσδιος έδωσε εντολή να θανατωθεί ο Άγιος. Έτσι κι έγινε. Πάνω σε ένα βουνό οι στρατιώτες του Μισδίου θανάτωσαν τον Άγιο Θωμά.
Το σώμα του έθαψαν οι Χριστιανοί της περιοχής και στον τάφο του γίνονταν πολλά θαύματα. Το ιερό λείψανο του Αγίου Θωμά, παρέμεινε εκεί έως ότου ο γιος του Μεγάλου Κωνσταντίνου το μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη. Το 1204 μ.Χ. το λείψανο μεταφέρθηκε στην Ρώμη, μαζί με τα λείψανα άλλων Αγίων που είχαν συγκεντρωθεί στην Βασιλεύουσα. Σήμερα η κάρα του Αποστόλου Θωμά βρίσκεται στην Ιερά Μονή Πάτμου. Την μνήμη του Αγίου Θωμά εορτάζουμε στις 6 Οκτωβρίου. 



Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’.
Ἀπόστολε Ἅγιε Θωμᾶ, πρέσβευε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ ἵνα πταισμάτων ἄφεσιν, παράσχῃ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς θεῖος Ἀπόστολος, θεολογίας κρουνούς, ἐνθέως ἐξήντλησας, ἐκ λογχονύκτου πλευρᾶς, Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ ἠμῶν. Ὅθεν τῆς εὐσέβειας, κατασπείρας τὸν λόγον, ἔλαμψας ἐν Ἰνδίᾳ, ὡς ἀκτὶς οὐρανία, Θωμὰ τῶν Ἀποστόλων, τὸ θεῖον ἀγλάισμα.

Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ἐπεφάνης σήμερον.
Ὁ τῆς θείας χάριτος πεπληρωμένος, τοῦ Χριστοῦ Ἀπόστολος, καὶ ὑπηρέτης ἀληθής, ἐν μετανοίᾳ ἐκραύγαζε· Σύ μου ὑπάρχεις, Θεός τε καὶ Κύριος.

Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Τῇ σαγήνῃ τῶν λόγων τῶν θεϊκῶν, τοὺς ἰχθύας ζωγρήσας τοὺς λογικούς, τούτους σὺ προσήγαγες, ἀπαρχὴν τῷ Θεῷ ἡμῶν, καὶ τοῦ Χριστοῦ τὰ στηρίγματα, παθῶν ἐπενδύσασθαι, μιμητὴς τοῦ πάθους, αὐτοῦ πεφανέρωσαι· ὅθεν συνελθόντες, κατὰ χρέος τιμῶμεν, Ἀπόστολε ἔνδοξε, τὴν πανέορτον μνήμην σου, καὶ συμφώνως βοῶμέν σοι· Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν Ἁγίαν μνήμην σου.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τὸν Ἀπόστολον πάντες καὶ μαθητὴν τοῦ Χριστοῦ, εὐφημήσωμεν ὕμνοις ἐπὶ τῇ μνήμῃ αὐτοῦ· θεοπρεπῶς γὰρ τὰς ἡμῶν διανοίας αὐτός, τύπους τῶν ἥλων ψηλαφῶν, βεβαίαν πίστιν ἐκζητῶν, ἐστήριξεν ἐν Κυρίῳ, ἀδιαλείπτως πρεσβεύων, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Ὁ Οἶκος
Πρὸς τὸν Χριστοῦ Μαθητήν, καὶ μέγαν μυστολέκτην, Θωμᾶν τὸν θεηγόρον τοῦ Πέτρου ἐκβοῶντος· «Ἑωράκαμεν τὸν Κύριον», ἔφησεν οὗτος. «Ἐὰν μὴ ἴδω ἐν ταῖς χερσίν αὐτοῦ τὸν τύπον τῶν ἥλων, ψηλαφήσω δὲ καὶ τὴν πλευράν, οὐ μὴ πιστεύσω». Ἀλλ' ὁ Κτίστης τῶν ἁπάντων καὶ Δεσπότης, ὥσπερ δοῦλος ἐλήλυθε, θέλων πάντας σῶσαι, καὶ λέγει τῷ Θωμᾷ. «Ψηλάφησον χειρῶν καὶ πλευρὰς τοὺς τύπους, καὶ μὴ ἀπίστει· ἐγὼ γὰρ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου». ὁ δὲ ἐν μετανοίᾳ ἐβόησε. Σύ μου ὑπάρχεις, Θεός τε καὶ Κύριος. 
πηγή

Τρίτη, Οκτωβρίου 04, 2016

Αργεί πολύ να ξημερώσει;

 ethnikh krish 03
Είναι αργά. Πολύ αργά τη νύχτα. Ακόμη ένα βράδι που δεν με πιάνει ο ύπνος. Σκέψεις. Πολλές σκέψεις για όσα έγιναν, για όσα γίνονται. Δεν υπάρχει χώρος στο μυαλό μου για να μπορέσω να δω αυτά που έρχονται. Κάποιες φορές ρίχνω φευγαλέες ματιές στο αύριο και φοβάμαι. Όχι. Δεν φοβάμαι για εμένα. Φοβάμαι εμένα.

 Στη ζωή μου έκανα πολλά άσχημα και λίγα καλά. Πιό πολλά όμως είναι εκείνα που δεν έκανα. Φοβάμαι όλα αυτά που δεν θα κάνω και που θα μου καταστρέψουν το τελευταίο μου καταφύγιο, την ελπίδα.
Χρόνια τώρα είμαι χωρίς δουλειά. Είμαι ένας από αυτούς που καταστράφηκαν από τους «σωτήρες» αυτού του τόπου. Δεν έχω να προσφέρω στην οικογένειά μου. Στα 52 μου χρόνια ζω με τα 100 ευρώ που μου δίνει η μάνα μου και τα 70 ευρώ της κάρτας αλληλεγγύης. Ντράπηκα πολύ όταν πήγα τα χαρτιά μου για να την αποκτήσω. Ντρέπομαι περισσότερο κάθε φορά που στέκομαι μπροστά στην χαμογελαστή ταμία του σούπερ-μάρκετ και την δίνω για να πληρώσω. Ντρέπομαι περισσότερο που δεν κάνω τίποτε για να αλλάξω κάτι, για να γίνει καλύτερη η ζωή μου, όπως κάποτε, τότε που δούλευα και που χωρίς σπατάλες ζούσα με αξιοπρέπεια... Όμως κρύβομαι από τον ίδιο μου τον εαυτό κάθε φορά που σκέφτομαι ότι τα νέα παιδιά δεν θα έχουν μνήμες από μια καλή ζωή, δεν θα έχουν μνήμες από μια αξιοπρεπή ζωή…
Είναι πολύ δύσκολη η νύχτα. Κάθε νύχτα είναι δύσκολη. Μα, πιο δύσκολη είναι η σιωπή που με περιτριγυρίζει και που στο τέλος μπαίνει μέσα στα σωθικά μου και με γεμίζει με ένα απίστευτο πηχτό κενό. Δεν έχω πια όνειρα. Εφιάλτες έχω. Και οι εφιάλτες αυτοί ζωντανεύουν κάθε φορά που κοιτάζω έναν νέο άνθρωπο στα μάτια. Γιατί ξέρω πως εγώ είμαι ένας από αυτούς που σώπασαν, ένας από αυτούς που έτρεξαν να κρυφτούν στον μικρόκοσμό τους, όταν ένιωσαν την απειλή. Ένας από αυτούς που έκλεισαν τα μάτια, τα αφτιά, το στόμα τους, γνωρίζοντας πως αυτό που συμβαίνει είναι ανθρωποσφαγή. Χωρίς αίμα, τόσοι πολλοί νεκροί και είναι όλοι σχεδόν νέοι.
Βγήκα έξω να περπατήσω. Γύρισα πίσω μου να δω και στο πέρασμά μου υπήρχε μια σκιά. Αυτό είμαι τώρα. Μια σκιά που τρέχει να κρυφτεί στο σκοτάδι που κατακτά τον χώρο παντού ολόγυρά μου. Περπατώντας σκέφτηκα τους νεκρούς και αναρωτήθηκα σε τι διαφέρω. Είναι βαθιά η νύχτα. Περιμένω να ξημερώσει για να ξαναζήσω μια ακόμη άδεια ημέρα. Με σκυμμένο το κεφάλι και με τα μάτια μου να κοιτάζουν στο πουθενά. Αποφεύγοντας τους φίλους που ντρέπομαι να με κερνάνε έναν καφέ και που τους κρύβω όλα όσα περνάω. Και τα περνάω επειδή σώπασα όταν έπρεπε να μιλήσω. Επειδή κρύφτηκα όταν έπρεπε να δηλώσω παρών. Επειδή φοβήθηκα και διάλεξα να προσπαθήσω να κρατήσω κάτι μικρό, που θα είναι δικό μου. Δεν ήξερα, δεν πίστευα πως θα μου τα πάρουν όλα. Δεν ήξερα πως είχα γίνει απόβλητος εκείνων που ποτέ δεν ανησύχησαν για να γεμίσουν το πιάτο του φαγητού, που ποτέ δεν ένιωσαν την αγωνία της επόμενης ημέρας, που ποτέ δεν αντίκρυσαν τα μάτια τους παιδιού τους να τους κοιτάζουν με απορία και ένα μεγάλο γιατί…
Κάθομαι σιωπηλός στο σκοτεινό δωμάτιο και περιμένω ξέροντας πως αυτή η σιωπή είναι και η οριστική μου καταδίκη. Κάνω τον σταυρό μου, ζητάω έλεος για όσα έχω κάνει και όσα δεν έχω κάνει. Δεν ζητάω έλεος για εμένα. Αλλά για τα παιδιά. Για τους νέους. Για να μπορέσουν να καταλάβουν πως έγιναν φτηνά εμπορεύματα στους πάγκους των διεθνών αγορών και των ντόπιων υπηρετών τους. Για να μπορέσουν γρήγορα να σηκωθούν όρθια και να πάρουν τις ζωές τους πίσω. Γιατί αν αργήσουν, τότε θα μάθουν να ζουν σαν δούλοι. Και γι αυτό θα φταίω εγώ. Δώσε μου δύναμη Θεέ μου, να σηκωθώ όρθιος για να αντιμετωπίσω τους φόβους και τους δαίμονές μου σε μια μάχη που το έπαθλό της θα είναι η αξιοπρέπεια και η ίδια η ψυχή μου.
Άραγε, αργεί πολύ να ξημερώσει;

κληρικοί και πολιτικοί


Ισχυρίζεται ο κ. Φίλης ότι η μετάλλαξη του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία δεν οφείλεται σ’ αυτόν , αλλά στα μέλη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Γιατί είναι, λένε, κατηγορική προσταγή της δημοκρατίας να αποστασιοποιηθούμε απ’ τις μέχρι τώρα αναχρονιστικές αντιλήψεις και να εναρμονιστούμε προς τις επιταγές της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Εποχής.



Και μπαίνει το ερώτημα: Τους διαπρεπείς φωταδιστές  του ΙΕΠ ποιος τους επιλέγει; Δεν τους επιλέγουν οι δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις; Και δεν είναι, ως εκ τούτου, υποχρεωμένες ν’ ακούσουν τη φωνή της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων; Που, στην τωρινή χρονική συγκυρία συμβαίνει να είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και όχι καθολικοί, διαμαρτυρόμενοι, μουσουλμάνοι, βουδιστές, κλπ…
Ή μήπως πάνω απ’ τη θέληση του λαού και ερήμην αυτού  κάποιοι άλλοι αποφασίζουν πριν από μας για μας; Όπως αυτοί, για παράδειγμα, που αποφάσισαν και διέταξαν να απαλειφθεί το θρήσκευμα απ’ τις αστυνομικές μας ταυτότητες. Οι αντίχριστοι που με κάθε τρόπο αγωνίστηκαν να πετύχουν την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας. Οι παγκόσμιοι αρχιρατσιστές, που άρον-άρον μας επέβαλαν τον αντιρατσιστικό νόμο. Έτσι ώστε ασύδοτα να «θύουν και απολύουν» στον τόπο μας. Ενώ εμείς, αν τολμήσουμε να προσδιορίσουμε την φυλετική και θρησκευτική τους ταυτότητα, να κινδυνεύουμε να βρεθούμε στη φυλακή. Κι ακόμη οι πάσης φύσεως «μεταρρυθμιστές», που υπαγορεύουν, όπως φαίνεται, τα άχρωμα,  άνοστα, αποβλακωτικά  και αφελληνιστικά περιεχόμενα  των σχολικών βιβλίων. Και τόσα άλλα δυσεξαρίθμητα που χαλκεύονται σε βάρος μας. Με τα οποία «πετραδάκι-πετραδάκι» υπονομεύουν την πολιτισμική και φυλετική μας ταυτότητα. Ώστε να πετύχουν να ξεριζώσουν από μέσα μας κάθε ίχνος εθνικής και πολιτισμικής συνείδησης. Προκειμένου να μας εντάξουν στον βορβορώδη χυλό της παγκοσμιοποίησης, μέσα στον οποίο θα μας χρησιμοποιούν, προκειμένου να εξυπηρετούν τα εγκληματικά τους συμφέροντα.
Και ασφαλώς υπάρχουν εκείνοι, που θα μας πουν ότι δεν μας χρειάζεται η θρησκευτική και η εθνική συνείδηση. Πολύ περισσότερο μάλιστα, αφού υπήρξε η ρίζα και η πηγή αιματηρών πολέμων και γενοκτονιών παγκοσμίως.  Αλλά μήπως η παγκοσμιοποίηση, που παρουσιάζεται ως δήθεν θρησκευτικά και φυλετικά ουδέτερη δεν έχει συγκεκριμένη θρησκευτική και εθνική ταυτότητα; Δεν φέρει τα εθνόσημα των παγκόσμιων αρχιρατσιστών,  αρχιληστών και αρχιτρομοκρατών! Που κυκλοφορούν μεταμφιεσμένοι κάτω από διάφορα προσωπεία, για να εξαπατούν τους λαούς και να προωθούν τα καταχθόνια σχέδιά τους. Πράγμα βέβαια που δεν προκύπτει απ’ τους ισχυρισμούς ενός κάποιου παπά. Αλλά απ’ την βοώσα και κράζουσα πραγματικότητα.
Και προς αυτή την κατεύθυνση είναι προσανατολισμένη, όπως φαίνεται, μεταξύ άλλων , η μετάλλαξη του μαθήματος των θρησκευτικών. Στο να συγχωνευτεί η ορθοδοξία με όλον τον παγκόσμιο θρησκειολογικό αχταρμά, για να δημιουργηθεί ένα συνονθύλευμα, μέσα στο οποίο η ορθοδοξία θα είναι σαν το γάλα μέσα σ’ ένα δοχείο με πετρέλαιο. Μίγμα, που σύμφωνα με τους πεφωτισμένους,  θα είναι ευγευστότατο, ενώ για τα παιδιά θα είναι αηδέστατο. Και η εμμονή τους να υποβάλουν τα παιδιά μας σ’ αυτή την εμετική δοκιμασία, έγκειται στο γεγονός ότι απεχθάνονται τη νοστιμάδα της ορθοδοξίας.
Γι’ αυτό, όπως λένε,  θέλουν να γίνουν τα θρησκευτικά μάθημα γνωστικό. Πράγμα όμως αδύνατο, αφού η ορθοδοξία δεν είναι υπόθεση γνώσης, αλλά βιωματικής εμπειρίας. Που σημαίνει ότι το μόνο, που θα πετύχουν, στην προκειμένη περίπτωση, είναι να προσφέρουν στους καραδοκούντες  θρησκειοκάπηλους το πλέον ισχυρό όπλο εναντίον τους.
Και δεν μπορώ να μη θυμηθώ τώρα αυτό που έγινε εδώ και κάπου τριάντα, περίπου, χρόνια (1987), όταν το κράτος απείλησε να πάρει την εκκλησιαστική περιουσία και να περιορίσει τη δεσποτική ασυδοσία. Αληθινός χαλασμός κόσμου. Και, θα έλεγα, όχι τόσο για την εκκλησιαστική περιουσία, όσο γιατί περιοριζόταν έστω και ελάχιστα η δεσποτική αυθαιρεσία. Το τι έγινε δεν περιγράφεται: Λιτανείες κλήρου και λαού στην Αθήνα. Πένθιμες κωδωνοκρουσίες. Με τον τότε Μητροπολίτη Βόλου-και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο-μακαριστό Χριστόδουλο να βροντοφωνάζει απ’ τον εξώστη του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετανία προς τους εθνοπατέρες της απέναντι Βουλής: «Το νόμο θα σας τον δώσουμε να τον φάτε»! Και έφθασαν στο σημείο οι δεσποτάδες ν’ απειλήσουν ότι θα καταργούσαν την αυτοκεφαλία της Ελλαδικής Εκκλησίας και θα την  υπήγαγαν στον Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης. Που σήμαινε υπό την τουρκική επικυριαρχία. Και επέπεσε φόβος και τρόμος στην κυβέρνηση. Με αποτέλεσμα να πάρει πίσω το νόμο, διατηρώντας μόνο κάποιους περιορισμούς στο καθεστώς της δεσποτικής απολυταρχίας…
Αλλά ο κ. Φίλης, εκτός από ευπειθέστατος «τοις κείνων (παγκοσμιοποιητών) ρήμασι», όπως φαίνεται, συλλαμβάνεται, όπως ειπώθηκε, και ανιστόρητος. Αφού καταλογίζει στην Εκκλησία εθνική μειοδοσία κατά τα χρόνια της κατοχής. Ας ρωτούσε τουλάχιστο τον κ. Γλέζο, που ξέρει τι σημαίνει ηρωισμός και τι ανέξοδη πατριδοκαπηλία να μάθει για το θαυμαστό παράδειγμα του τότε Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου και τόσων άλλων κληρικών. Όπως εδώ στο Αγρίνιο του περίφημου παπα-Κώστα Βαλή. Μπροστά στο παράτολμο θάρρος του οποίου υποκλίνονταν ακόμη και οι-τότε- συναγωνιστές του αριστεροί. Που όμως ο «εθνικόφρων» φασισμός τον καταδίκασε σε τριετή φυλάκιση και η Ιερά Σύνοδος καθαίρεσε. Ενώ τον δολοφόνο της Μαρίας Δημάδη και πολλών άλλων πατριωτών συχωρεμένο Τολιόπουλο προήγαγαν και παρασημοφόρησαν.
Αλλά οι τωρινοί κληρικοί που καυχώνται για την στάση των κληρικών στην κατοχή σε ποιον μακρινό αστερισμό βρίσκονται; Όταν, όχι απλά η εκκλησιαστική περιουσία κινδυνεύει αλλά ολάκερη η
Ελλάδα ξεπουλιέται  και συνθλίβεται κάτω από επονείδιστη  κατοχή; Κι αυτοί κλείνουν γόνυ δουλοπρέπειας μπροστά στη ναζιστική και σιωνιστική βαρβαρότητα!
Κι όχι μόνο δεν βγάζουν τσιμουδιά, αλλά κλείνουν το στόμα όσων τολμούν να μιλήσουν! Για να θυμίζουν τους φαρισαίουςτης εποχής του Χριστού (Ματθαίου: ΚΓ: 14)…




ΔΕΝ ΕΧΩ ΘΕΟ!



Αποτέλεσμα εικόνας για δεν έχω θεο
Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Ένας συνάδελφός σου, σού επαναλαμβάνει συνεχώς: “Δεν υπάρχει Θεός !” Και αισθάνεσαι σα να σε χτυπά με μαστίγιο. Κι εσύ αγωνιάς για την ψυχή του και τη ζωή του. Και καλά σκέφτεσαι.
Αν δεν υπάρχει ο Ζων κι ο Παντοδύναμος Θεός κι αν δεν είναι ισχυρότερος από το θάνατο, τότε ο θάνατος είναι ο μοναδικός κυρίαρχος. Και η κάθε ζωντανή ύπαρξη δεν είναι παρά ένα κλωτσοσκούφι του θανάτου. Ένα ποντικάκι στο στόμα της γάτας.
Μία φορά, αντικρούοντας τον, τού είπες:
 “Ο Θεός υπάρχει. Για σένα δεν υπάρχει”. 
Και δεν έσφαλες.
 Γιατί εκείνοι που αποκόπτονται από τον Αιώνιο και Ζωοδότη Κύριο εδώ στη γη, αποκόπτονται από τη ζωή την πραγματική. Και έτσι ούτε εδώ, ούτε στην άλλη ζωή θα γευθούν το μεγαλείο του Θεού και της πλάσης Του. Και καλύτερα να μην είχαμε γεννηθεί, παρά να είμαστε αποκομμένοι από τον Θεό.
Αν ήμουν στη θέση σου, θα του έλεγα τα εξής:
– Κάνεις λάθος, φίλε μου! 
Ορθότερο θα ήταν, αν έλεγες: «Εγώ δεν έχω Θεό». Διότι το βλέπεις, ότι υπάρχουν τόσοι άνθρωποι γύρω σου, που έχουν Θεό και γι’ αυτό διακηρύττουν ότι υπάρχει Θεός. Λοιπόν, μη λες: «Δεν υπάρχει Θεός»! 
Περιορίσου να λες: «Εγώ δεν έχω Θεό»!
– Κάνεις λάθος!
 Μιλάς σαν τον άρρωστο, που λέει ότι δεν υπάρχει πουθενά υγεία!
– Κάνεις λάθος!
 Μοιάζεις με τον τυφλό που λέει: «Δεν υπάρχει φως στον κόσμο». 
Όμως φως υπάρχει. Και είναι διάχυτο παντού. 
Αυτός ο δυστυχής δεν έχει το φως του.
Και θα μιλούσε σωστά αν έλεγε: 
«Εγώ δεν έχω μάτια και δεν βλέπω φως».
– Κάνεις λάθος!
 Μιλάς σαν το ζητιάνο, που λέει: «Δεν υπάρχει χρυσάφι στη γη». 
Μα χρυσάφι υπάρχει! Και επάνω στη γη! Και μέσα στη γη!
 Αυτός δεν έχει χρυσάφι!
 Το σωστό θα ήταν να έλεγε: «Εγώ δεν έχω χρυσό»!
– Κάνεις λάθος!
 Μοιάζεις με τον παλιάνθρωπο που λέει: «Δεν υπάρχει καλοσύνη στον κόσμο». 
Ενώ θα έπρεπε να πει: «Εγώ δεν έχω ίχνος καλοσύνης μέσα μου».
Αυτό να του πεις κι εσύ: 
Συνάδελφε, κάνεις λάθος!
 Λάθος διακηρύττεις ότι δεν υπάρχει Θεός! 
Γιατί, όταν κάτι δεν το έχεις εσύ και δεν το γνωρίζεις εσύ, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πουθενά κι ότι δεν το έχει κανείς!
Ποιός σου έδωσε το δικαίωμα να μιλάς εκ μέρους όλου του κόσμου;
Ποιός σου έδωσε την άδεια να διακηρύττεις ότι την δική σου αρρώστια την έχουν όλοι; Ότι όλοι έχουν την δική σου πλάνη;
Φωνάζεις ότι δεν υπάρχει Θεός! 
Το διακηρύττεις σε όλον τον κόσμο! 
Πολεμάς την αλήθεια!
Εκείνοι που δεν θέλουν να ζουν με τον Θεό είναι ελάχιστοι.
 Αλλά και γι’ αυτούς ο Θεός υπάρχει! 
Τους περιμένει. 
Μέχρι την τελευταία πνοή σ’ αυτή τη γη!
Και μόνο αν δεν φροντίσουν να μετανοήσουν, έστω στην τελευταία τους στιγμή, μόνο τότε ο Θεός στην άλλη ζωή θα πάψει να υπάρχει γι’ αυτούς. Και θα τους διαγράψει από το βιβλίο της ζωής.
Γι’ αυτό πες του, σε παρακαλώ, φίλε μου.
Για το καλό της ψυχής σου.
 Για τα επουράνια αγαθά.
 Για τα δάκρυα που έχυσε ο Χριστός και τις πληγές που δέχθηκε για όλους μας. 
Άλλαξε μυαλό!
 Μετανόησε! 
Διορθώσου!
 Και γύρισε στην Εκκλησία μας!
Από το βιβλίο «Δρόμος χωρίς Θεό δεν αντέχεται», Δάκρυα μετανοίας

Δεισιδαιμονία των αθεϊστών

Δεισιδαιμονία των αθεϊστών
Του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Συνάντησες, γράφεις, έναν άνθρωπο, ο όποιος δεν πιστεύει στον Θεό, όμως είναι γεμάτος δεισιδαιμονία. Τον συνάντησες το περασμένο καλοκαίρι στα ιαματικά λουτρά. Αυτός σου ομολόγησε, ότι ποτέ δεν πίστευε στον Θεό, αλλά ότι από την παιδική του ηλικία γέμιζε τις απλωμένες παλάμες των τσιγγάνων, για να του προμαντεύουν.Τούτο πράττει και τώρα. Και φλογερά «αποδεικνύει», πως η μάντισσα τσιγγάνα ξέρει περισσότερα απ’ όλες τις Ακαδημίες επιστημών. Έκτος αυτού φοβάται το κακό μάτι. Γι’ αυτό περπατά στο δρόμο πάντα με σκυμμένο το κεφάλι. Την Τρίτη τη θεωρεί μέρα κακής μοίρας και τούτη τη μέρα ούτε κάνει κάτι ούτε βγαίνει από το σπίτι. Από το νούμερο δεκατρία φεύγει σαν από πυρκαγιά. Μια φορά αστειεύτηκε κάποιος και έγραψε το νούμερο δεκατρία στο τραπέζι μπροστά του. Αυτός πήδηξε θυμωμένα και σήκωσε την καρέκλα καταπάνω σ’ εκείνον που έκανε το αστείο. Κατά τ’ άλλα στην εμφάνιση είναι «κύριος», διαβασμένος και πλούσιος.
Τι σε παραξενεύει, αγαπητέ; Μήπως, το ότι η αθεΐα και η δεισιδαιμονία πάνε μαζί;Κι όμως τούτο είναι εντελώς φυσικό. Ψέμα είναι και το ένα και το άλλο. Και τα δυό προέρχονται από εκείνον που το πλέον αληθινό στόμα τον ονόμασε ψεύτη: «Οτι ψεύστης εστί και ο πατήρ αυτού» (Ιω. 8,44). Η αλήθεια είναι πάντα ίδια, ενώ το ψέμα είναι σαν χαμαιλέων που εμφανίζεται με διάφορα χρώματα. Αυτή η «φιλία» ανάμεσα στην αθεΐα και τη δεισιδαιμονία δεν είναι κάτι παράξενο -όπως νομίζεις- αλλά κάτι εντελώς «λογικό». Ταιριάζουν όπως το κάδρο και ο ζωγραφικός πίνακας. Κάθε αθεΐα είναι σφικτά πλαισιωμένη από τη δεισιδαιμονία. Και το ένα ψέμα συνέχεια φιλοξενείται στο άλλο.
Όταν ο βασιλιάς Σαούλ αρνήθηκε την υπακοή στον Θεό και στον Σαμουήλ τον προφήτη του Θεού, πήγε στη μάντισσα την Ανδόρα, για να ακούσει την αλήθεια και να ζητήσει τη συμβουλή της. Ο Φίλιππος Εγαλιτέ, βασιλιάς της Γαλλίας, καυχιόταν για δυο πράγματα: τον αθεϊσμό και τη γνώση της μοίρας από το κατακάθι του καφέ στο φλιτζάνι. Δεν έχεις διαβάσει στην Αγία Γραφή, πως ο Πιλάτος και ο Ηρώδης, τα δύο ψέματα, συμφιλιώθηκαν μπροστά από την καταδίκη της Αλήθειας σε θάνατο; «Εγένοντο δε φίλοι ο τε Ηρώδης και ο Πιλάτος εν αύτη τη ημέρα μετ’ αλλήλων προϋπήρχαν γαρ εν έχθρα όντες προς εαυτούς» (Λουκ. 23,12).
Και σήμερα συχνά συμφιλιώνονται δυο ψέματα όταν μπροστά τους υπάρχει η μάχη ενάντια στην αλήθεια. Κοίταξε τη δεισιδαιμονία των άθεων Εβραίων, όταν ήθελαν οπωσδήποτε να σκοτώσουν τον Χριστό: «Άγουσιν ουν τον Ιησούν από του Καϊάφα εις το πραιτώριον ην δε πρωί- και αυτοί ουκ εισήλθον εις το πραιτώριον, ίνα μη μιανθώσιν» (Ιω. 18,28). Επειδή είχαν γιορτή! Να σκοτώσουν έναν αθώο άνθρωπο δεν τους μόλυνε, ενώ το να μπουν στο δικαστήριο την ημέρα γιορτής ναι! Ταυτόσημα πράγματα συμβαίνουν σήμερα με τους άθεους στη Ρωσία. Σ’ εκείνους που πέταξαν την πίστη φούντωσε η δεισιδαιμονία σαν πλημμύρα. Όμως αυτοί οι κακόμοιροι ούτε καν προαισθάνονται, ότι πετώντας τον αληθινό Θεό παρέδωσαν τον εαυτό τους εντελώς στην εξουσία του μεγάλου αντιπάλου Του, σ’ εκείνον τον κρυμμένο υποκριτή, που ήταν «ανθρωποκτόνος απ’ αρχής» (Ιω.8,44). Τούτο βέβαια δεν προαισθάνεται ούτε ο γνωστός σου ο κύριος από τα ιαματικά λουτρά, ο όποιος πέταξε τον Θεό και Τον αντικατέστησε με την τσιγγάνα μάντισσα.
Χριστός Ανέστη.
( Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Δεν φτάνει μόνο η πίστη…, Εκδ. Εν πλω, σ.19).

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...