Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Νοεμβρίου 17, 2016

Αυτός είναι ο Αντιήρωας του Πολυτεχνείου που πέθανε σαν πραγματικός ήρωας

kirikou
Όσοι συστηματικά χρόνια τώρα -και ειδικά τα τελευταία της κρίσης- προσπαθούν να απαξιώσουν την εξέγερση του Πολυτεχνείου, χρησιμοποιούν το γνωστό επιχείρημα για κάποιους που εξαργύρωσαν εκείνη τη νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
ΚΑΠΟΙΟΙ…Όχι όλοι. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που βρέθηκαν στο Πολυτεχνείο εκείνες τις μέρες δεν εξαργύρωσαν τίποτα. Κάποιοι συνέχισαν να ζουν σαν απλοί καθημερινοί ήρωες. Γιατί ο ηρωισμός μπορεί να αποδειχτεί σε κάποιον και στην καθημερινότητα του.
Ένας από τους πρωταγωνιστές του Πολυτεχνείου έζησε έτσι. Δεν εξαργύρωσε τίποτα…Πέθανε σαν ήρωας το 1993 προσπαθώντας να σώσει μια ηλικιωμένη γυναίκα σε μεγάλη φωτιά της Ικαρίας! Λεγόταν Γιώργος Κηρύκου και είναι αυτός που αντιπροσωπεύει την γενιά του Πολυτεχνείου, μαζί μ΄ όλους εκείνους που κάθε χρόνο τέτοια μέρα θυμούνται εκείνη τη νύχτα και δακρύζουν.
Αυτή είναι η ιστορία του Αντιήρωα Γιώργο Κηρύκου, όπως την είχε γράψει στο Βήμα ο συνάδελφος Βασίλης Λαμπρόπουλος και μας την θύμισε το antikleidi.com.
Η ιστορία
Μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973, πολλοί εκ των συμμετεχόντων στην εξέγερση έσπευσαν να διεκδικήσουν τις δάφνες για την παρουσία τους, να ζητήσουν στον πολιτικό και κοινωνικό στίβο το «αντίτιμο» για τον ρόλο που είχαν στη σύγκρουση με τις δυνάμεις του δικτατορικού καθεστώτος.
Υπήρξε όμως και ένα πλήθος πρωταγωνιστών των δραματικών γεγονότων ­ κυρίως εκτός του φοιτητικού χώρου ­ που συνειδητά έμειναν στην αφάνεια, που δεν επεδίωξαν να καταγραφούν σε καμιά λίστα «ηρώων του Πολυτεχνείου». Αποφεύγοντας την αποπληρωμή της δημοσιότητας και την απαίτηση «αναγνώρισης» της προσφοράς τους.
Ανθρωποι που, όπως έδωσαν το παρών τον Νοέμβριο του ’73 στο Πολυτεχνείο, έτσι διακριτικά αποχώρησαν. Για πάντα! Εχοντας μόνο την αίσθηση ότι έπραξαν το καθήκον τους. Γι’ αυτούς, για τη δική τους δημοκρατία, για κανένα αντάλλαγμα, για καμιά ίσως καπηλεία.
Η περίπτωση που παρουσιάζει «Το Βήμα», του Γιώργου Κηρύκου, ενός ανθρώπου που πρωτοστάτησε στην εξέγερση, βασανίστηκε στα κρατητήρια της ΕΣΑ και ύστερα φρόντισε να μην «πουλήσει» τίποτε από τις «ημέρες της επανάστασης», είναι συμβολική. Και η ζωή του, η κατοπινή θυσία του, δείγμα της αντίληψής του.
Της γενιάς των «αντιηρώων» του Πολυτεχνείου…
Ο προβολέας του τεθωρακισμένου που στεκόταν μπροστά στην πύλη του Πολυτεχνείου εκείνο το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου 1973 ήταν ο μόνος που φώτισε το πρόσωπό του. Εκείνη τη νύχτα, μα και τα επόμενα χρόνια…
Η στεντόρεια κραυγή «όχι αδέλφια, δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό» τη στιγμή που ανέμιζε την ελληνική σημαία σκαρφαλωμένος στην κεντρική πύλη του Πολυτεχνείου το μοναδικό άκουσμα της ύπαρξής του. Η πρώτη και η τελευταία «δήλωση» ως το απροσδόκητο τέλος…
Το καρέ στο περιώνυμο φιλμ της εισβολής του τεθωρακισμένου στο Πολυτεχνείο, όπου διακρίνεται να καταρρέει και να χάνεται δίπλα από τις ερπύστριες του τανκ, ήταν το τελευταίο που ήθελε να αποτυπώνεται η παρουσία του, ο αγώνας, η προσφορά του. Οπως αυτός τουλάχιστον τη θεωρούσε και τη μετρούσε…
Πιστεύοντας ότι τίποτε δεν χρειαζόταν εξαργύρωση. Μόνο η ίδια του η ζωή χαμένη πάντα σ’ ένα παρανάλωμα.
Ο Γιώργος Κηρύκου, ο άνθρωπος που φαίνεται να «καταπίνει» το στρατιωτικό άρμα όταν εισβάλλει στο Πολυτεχνείο και του οποίου ουδείς γνώριζε για πολλά χρόνια μετά τα γεγονότα του 1973 το όνομά του, επέζησε, συνελήφθη, βασανίστηκε, αποσύρθηκε, σιώπησε, επέλεξε, κάηκε ζωντανός στην καταστρεπτική φωτιά της Ικαρίας το 1993.
Προσπαθώντας να απεγκλωβίσει από τον πύρινο κλοιό μια γερόντισσα που κουβαλούσε στην πλάτη του.
Είκοσι χρόνια μετά, η νέα, η τελευταία θυσία.
Ο 39χρονος Γιώργος Κηρύκου, ένα από τα πέντε παιδιά μιας φτωχής οικογένειας από τα Λιόσια, είχε επιλέξει τον δρόμο της φωτιάς ως το τέλος.
Σαν εκείνη της ψυχής του, που σιγόκαιε τον Νοέμβριο του ’73 για ελευθερία, σαν αυτή που κατέκαιε, που αποψίλωνε, 20 χρόνια μετά, ολόκληρο το νησί…
* Η διαδρομή του αφανούς
Κανένα αρχείο, κανένα βιβλίο δεν κατέγραψε την παρουσία του στο Πολυτεχνείο. Ποτέ κανένας επισήμως δεν έμαθε το όνομα του νεαρού που φαίνεται να πέφτει κάτω από τις ερπύστριες του τεθωρακισμένου κρατώντας την ελληνική σημαία. Σαν ο ίδιος να ήθελε μ’ αυτή την πτώση, το χάσιμό του κάτω από το τανκ να κλείσει τη μικρή «επαναστατική» του ιστορία.
Σαν να επεδίωκε όλοι αυτοί που «εισέπραξαν» το αντίτιμο της συμμετοχής τους στα γεγονότα του Νοεμβρίου να τον θεωρούν «νεκρό».
Ο Γιώργος Κηρύκου ζούσε όλα αυτά τα χρόνια μετά το Πολυτεχνείο από τα λίγα λεφτά που έβγαζε από μαθήματα κιθάρας, από κάποιες πρόσκαιρες δουλειές στην Αθήνα και από το μπάρκο του ­ στα τέλη της δεκαετίας του ’70 ­ σε γκαζάδικα.
Το όνομά του στον κατάλογο των 13 νεκρών του τραγικού περιστατικού της Ικαρίας, όπου έμενε δίπλα στη μητέρα του για πολλά χρόνια, δεν σήμαινε σε κανέναν τίποτε. Κανένας δεν μπορούσε να γνωρίζει το τερτίπι της μοίρας. Η αλληλεγγύη στον αγώνα των φοιτητών η ίδια που καθόριζε όλες τις επιλογές του, ακόμη και τη μοιραία, την τελευταία. Δεν είχε επιτρέψει σε κανέναν, παρά μόνο σε λίγους συγγενείς και φίλους, να γνωρίζει, να θρηνήσει, να καταλάβει.
Να γνωρίζει την ιστορία του ήρωα δίχως ταυτότητα. Του συμβόλου της «άγνωστης» γενιάς του Πολυτεχνείου.
Ο πατέρας του Γιώργου, που δούλευε σε μια χαρτοβιομηχανία, πέθανε το 1970 από πνευμονία στέλνοντάς τον από τα 16 χρόνια του στον αγώνα για το μεροκάματο. Η μάνα του έφυγε για την Ικαρία όπου ήταν το πατρικό της σπίτι και ο Γιώργος για να βοηθήσει όλους δούλευε σε οικοδομές, ελαιοχρωματιστής, κλητήρας σε διάφορες εταιρείες. Μόνο αποκούμπι η κιθάρα του, οι μπαλάντες που δημιουργούσε και τραγουδούσε στον λίγο ελεύθερο χρόνο του.
«Ο Γιώργος το μόνο που ήξερε ήταν να αγωνίζεται. Με τον πιο αγνό τρόπο. Για τα ιδανικά του. Χωρίς να πουλάει τίποτε» θυμάται η αδελφή του Κωνσταντίνα, που εξακολουθεί να ζει στη γειτονιά όπου μεγάλωσε. Το άλλο κορίτσι, η Ολγα, ζει στην Πετρούπολη, ο ένας αδελφός του, ο Θόδωρος, στο Μενίδι και ο Φώτης μόνιμα στην Αυστραλία.
Ο αγώνας για την ελευθερία μα και η αγάπη του για μια φοιτήτρια, τη Μαρία, που έχασε μέσα στη δίνη των γεγονότων, τον έφεραν στα 19 του χρόνια στο Πολυτεχνείο.
«Τον θυμάμαι συνέχεια πάνω στην πύλη, να κρατάει τη σημαία, να φωνάζει συνθήματα. Ηταν με μια παρέα φίλων από την Ικαρία και γειτονόπουλων από τα Λιόσια. Δεν ήταν στο μπλοκ των φοιτητών, δεν γνώριζε κανέναν, όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να είναι μαχητικός, να παρασέρνει τους υπόλοιπους» ξαναφέρνει στη μνήμη της η Θάλεια Φράγκου, φοιτήτρια τότε της ΑΣΟΕΕ, που καταγόταν από την Ικαρία και ήξερε τον Γιώργο.
Ο Γιώργος Κηρύκου κατέρρευσε μπροστά στα μάτια της. Εκείνη στεκόταν λίγα βήματα πιο πίσω. Χαθήκανε. Η Θάλεια οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα του Γκύζη και βασανίστηκε. Ο Γιώργος κρατήθηκε ένα μήνα στο ΚΕΒΟΠ και στην ΕΣΑ, όπου ξυλοκοπήθηκε δίχως έλεος.
«Δεν ξέραμε πού βρισκόταν. Οταν πήγαμε στο Χαϊδάρι, μας είπαν ότι δεν είχαν κανένα κρατούμενο με το όνομα αυτό. Οταν ήλθε σπίτι μας, τα ρούχα του ήταν γεμάτα αίματα. Τον χτυπούσαν με δύναμη στο στομάχι και αυτό του δημιούργησε χρόνιο πρόβλημα υγείας. Το στομάχι του τον βασάνιζε ως το τέλος» θυμάται με δυσκολία και με πνιγμένη φωνή η μητέρα του κυρία Χρύσα Κηρύκου.
Ο Γιώργος μόλις συνήλθε γύρισε στη δουλειά. Ποτέ δεν θέλησε να δημοσιοποιήσει οτιδήποτε, να αναδείξει τον ρόλο του στα γεγονότα του Νοέμβρη. Ποτέ δεν πέρασε από το «γκισέ» της δημοσιότητας να εισπράξει κάτι.
«Γνωρίζω ότι υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που συμμετείχαν στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και δεν εμφανίζονται πουθενά. Τον Κηρύκου δεν τον ήξερα, ούτε ότι ήταν αυτός που έπεσε μπροστά στο τανκ. Δεν ήξερα ποιο ήταν αυτό το άτομο. Στο βιβλίο μου υπάρχουν πολλά κενά…» αναφέρει ο κ. Δημήτρης Φύσσας, συγγραφέας του βιβλίου «Η Γενιά του Πολυτεχνείου» όπου συγκεντρώνει πληροφορίες από τα πάσης φύσεως αρχεία και έχει κατάλογο χιλιάδων συμμετεχόντων στα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
* Ο αλτρουισμός και η αυτοθυσία
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 ο Γιώργος, αφού τελείωσε το στρατιωτικό του, μπαρκάρισε. Το καράβι έπιανε σε όλα τα λιμάνια της Αμερικής. Στη Νέα Υόρκη γνώρισε μια κοπέλα από το Κολοράντο, παντρεύτηκαν και έμεινε εκεί ως το 1983. Επαιζε κιθάρα σε μαγαζιά της Αστόριας και ζούσαν ανεκτά. Απέκτησε και έναν γιο. Προσπάθησε να έλθει με την οικογένειά του στην Ελλάδα, όμως η γυναίκα του επέστρεψε γρήγορα πίσω, μαζί με το παιδί του. Δούλεψε σε μερικά μπαρ της Αθήνας αλλά τον περισσότερο καιρό έμενε στην Ικαρία, μαζί με τη μητέρα του. Στο νησί παρέδιδε με ελάχιστο αντίτιμο μαθήματα κιθάρας. Οι μαθητές, λόγω του λυρισμού, της γλυκιάς φωνής του, τον φώναζαν «Αλμπάνο». Εμοιαζε και λίγο στον ιταλό τραγουδιστή. Για το Πολυτεχνείο, για την εξέγερση, για την εισβολή του τανκ, για ό,τι ακολούθησε μιλούσε πλέον σπάνια.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έπιανε φωτιά στην Ικαρία, που ο Γιώργος Κηρύκου έτρεχε πρώτος για να βοηθήσει. Ετσι και εκείνο το καλοκαίρι του 1993. Οταν άκουσε ότι στην περιοχή Παναγιά είχε ξεσπάσει φωτιά και είχαν παγιδευθεί τέσσερις γέροντες έτρεξαν με τους φίλους του, τον Δημήτρη Τσαγανό και τον Ηλία Φυσίδα, να τους σώσουν. Τους άρπαξαν στα χέρια και τους μετέφεραν σε άλλο μέρος. Πίστεψαν ότι ήσαν ασφαλείς. Ο αέρας όμως γύρισε ξαφνικά και η φωτιά ήλθε επάνω τους. Εγκλωβίστηκαν. Προσπάθησαν να σώσουν τους γέροντες. Κάηκαν όλοι.
Τα τρία παιδιά τιμήθηκαν από την Ακαδημία για την αυτοθυσία τους.
«Οχι αδέλφια, δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό».
Το ανέμισμα της σημαίας, το μάγκωμα της ερπύστριας δίπλα από το κορμί του, τα βογκητά από τον ξυλοδαρμό, τα λόγια της δικής τους γενιάς στο ικαριώτικο καφενείο, η γλυκιά μελωδία της μπαλάντας του, το πύρινο αγκάλιασμα, το τέλος, η παντοτινή σιωπή.

Η Ελλάδα αναζητά τον δικό της... Ομπάμα

Η Ελλάδα αναζητά τον δικό της... Ομπάμα
Θλίψη μας έπιασε ακούγοντας τον Μπ. Ομπάμα. Όχι για τα όσα είπε, άλλωστε επρόκειτο για μια εκπληκτική ομιλία, χωρίς κείμενο και χωρίς να κοιτάζει κανένα βίντεο μη τυχόν και ξεχάσει καμιά λέξη. Μας έπιασε θλίψη συγκρίνοντας τον δικό μας πρωθυπουργό ή τον δικό μας πρόεδρο, τους ηγέτες της Ελλάδας δηλαδή με αυτόν των ΗΠΑ. Με μια χώρα τεράστια βεβαίως αλλά με μηδέν ιστορία να έχει τόσο σημαντικούς ηγέτες. Και μια χώρα με έναν τέτοιο πολιτισμό και μια παράδοση σε ηγέτες να βρίσκεται σήμερα σε τέτοιο χάλι.
Μπορείς να διαφωνείς με τον Ομπάμα σε χίλια δύο πράγματα. Μπορείς να τον χαρακτηρίζεις φονιά των λαών ή στημένο «προϊόν» επικοινωνιακών μαγειρεμάτων. Όμως, μετά από την ιστορική αυτή ομιλία που έγινε από εδώ, από την Ελλάδα, από την Αθήνα, πρέπει να παραδεχθούμε ότι είναι μεγάλος ηγέτης και απέχει έτη φωτός με όλους αυτούς τους σαλτιμπάγκους της εξουσίας που βρήκαν φως και μπήκαν.
Φταίνε βεβαίως οι Έλληνες. Ο ελληνικός λαός τους εξέλεξε για να τον εκπροσωπούν, σίγουρα δεν είναι περήφανος για την επιλογή του. Θα πει κανείς: «Και οι Αμερικανοί τον Τραμπ εξέλεξαν». Να είστε σίγουροι ότι ο χειρότερος Τραμπ, ο εφιάλτης ο ίδιος να γίνει θα είναι χίλιες φορές καλύτερος από τα εγχώρια νούμερα που καμώνονται πως κυβερνούν.
Αναμφισβήτητα η παρουσία του Ομπάμα στην Ελλάδα ωφέλησε τη χώρα. Όχι για την υπόθεση του χρέους, αυτά είναι θέματα που τα αποφασίζουν αρμοδιότεροι. Αλλά για τη διαφήμιση που μας έκανε. Οι ύμνοι για την Ελλάδα, για τη Δημοκρατία, για το γεγονός ότι βρέθηκε στη χώρα που την δημιούργησε, για το ελληνικό φιλότιμο, για την αξιοπρέπεια με την οποία αντιμετωπίζουν οι πολίτες τα προβλήματά τους είναι στοιχεία που θα πρέπει να μας κάνουν περήφανους. Ανεξαρτήτως αν λέγονται από έναν... συνταξιούχο Πρόεδρο των ΗΠΑ ο οποίος θέλησε να αφήσει μια πολιτική παρακαταθήκη από τη χώρα της Δημοκρατίας (την οποία παρεμπιπτόντως έχουμε εξευτελίσει εμείς οι ίδιοι) πρόκειται για μια ομιλία που κάνει το γύρο του κόσμου και η χώρα για πρώτη φορά είναι σε πρωτοσέλιδα για καλό σκοπό.
Γι' αυτό θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι κι όχι για τον επαρχιωτισμό του Τσίπρα, τη βλαχιά της κυβέρνησης ή τα παρακαλετά του Παυλόπουλου να μη λησμονούν τη χώρας μας οι ξένοι. Ούτε για τον Καμμένο να είμαστε υπερήφανοι, ούτε για την εικόνα μιας χώρας που μοιάζει να απλώνει το χέρια σαν ζητιάνα.
Η επίσκεψη του Ομπάμα στην Ελλάδα έπρεπε να γίνει για να γίνουν και οι απαραίτητες συγκρίσεις των πολιτικών ανδρών. Για να καταλάβει ο κόσμος τι λάθος έκανε όταν το 2015 αποφάσισε την αλλαγή εμπιστευόμενος σ' αυτούς τους ολίγιστους τις τύχες της χώρας.
Η Ελλάδα αναζητά τον δικό της... Ομπάμα. Ουσιαστικά αναζητά έναν ηγέτη με όραμα, με πυγμή, με διαπραγματευτική δεινότητα, με τσαγανό, με αξιοπρέπεια και ευπρέπεια που να μπορεί να στέκεται απέναντι στους ισχυρούς χωρίς να φοβάται, χωρίς να τρέμει, χωρίς να ικετεύει, χωρίς να μπερδεύεται και χωρίς να δείχνει την αμορφωσιά του, την βλαχιά του και την ανικανότητά του να διαχειριστεί κρίσιμα για τη χώρα θέματα.
Ο λαός ας κάνει την αυτοκριτική του που δε γεννά πλέον μεγάλους ηγέτες και το πολιτικό σύστημα ας αναλογιστεί πόσο κακό κάνει όταν προωθεί παιδιά του κομματικού σωλήνα, πορφυρογέννητους και εκπροσώπους της διαπλοκής. Καιρός να σταματήσει η κατρακύλα της χώρας.

Τρίτη, Νοεμβρίου 15, 2016

Ι.Μ. Σερρών: Εκφυλιστικά φαινόμενα λατρευτικού νεωτερισμού στον Μητροπολιτικό Ναό των Σερρών


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΣΤΑΜΑΤΗ Κ. ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ  
Ιστολόγιο Κατάνυξις αποκλειστικό: 
Από το διαδίκτυο πληροφορηθήκαμε την νέα εκτροπή που έλαβε χώρα στο Μητροπολιτικό Ναό των Σερρών, με την προσωπική φροντίδα του οικείου Μητροπολίτου. Όπως φαίνεται στο βίντεο ντοκουμέντο, υιοθετείται η χρήση μουσικού οργάνου (αρμονίου), κατά την ώρα τέλεσης της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας.
Προτού αρχίσουν οι αυτόκλητοι υπερασπιστές του Φαναριώτικου πνεύματος εκκοσμίκευσης, να μας κατηγορούν για θεωρίες συνωμοσίας, φονταμενταλισμό και φανατισμό, θέλουμε να θέσουμε ένα μόνον ερώτημα: ΓΙΑΤΙ;
Ποιά είναι η αιτία που οδήγησε τον Μητροπολίτη Σερρών σε τούτη την επαίσχυντη, αντικανονική, αντιπατερική και ακραιφνώς εκκοσμικευτική απόφαση;  Αντιγράφουμε την απάντηση που δίδει στο facebook μέλος της Κερκυραϊκής χορωδίας, ο οποίος με το δίκιο του ενθουσιάστηκε με την παράσταση:
“ … Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ , ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΜΟΝΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ !!!!!!”

Ζούμε σε ημέρες πονηρές. Το καλοκαίρι στο Κολυμπάρι, ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η κουστωδία του, με πρωτοφανές αντισυνοδικό σύστημα, αναγνώρισε εκκλησιαστικότητα στους παπικούς και λοιπούς αιρετικούς. Το εσωτερικό της Εκκλησίας είναι ένα καζάνι που βράζει. Ο πιστός λαός περιμένει την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, να ακυρώσει την υπογραφή της Ελληνικής αντιπροσωπείας που δεν εξουσιοδοτήθηκε για μια τέτοια υπογραφή, να ορθοτομήσει και να σταματήσει τις Πατριαρχικές μεθοδεύσεις επισημοποίησης της παναιρέσεως του οικουμενισμού στην Εκκλησία.
Δεν είναι καιρός για αχρείαστες προκλήσεις, όπως η επαίσχυντη, αντικανονική, αντιπατερική και ακραιφνώς εκκοσμικευτική απόφαση, του Μητροπολίτη Σερρών να βάλει όργανα στην Θεία Λειτουργία.
Εκτός και αν η χρονική στιγμή που επιλέχθηκε η προκλητική αυτή ενέργεια, δεν ήταν καθόλου τυχαία αλλά επιλέχτηκε με χειρουργική ακρίβεια. Παρερμηνεύοντας την οικονομία της Εκκλησίας στα ήθη και έθιμα της μαρτυρικής Κέρκυρας, να εισαγάγουμε βίαια παπικές πρακτικές στην Ορθόδοξη Λατρεία. Σερραϊκή μπουγάτσα με Σοφρίτο Κέρκυρας δηλαδή… με άχνη και κανέλα.. :(
Υ.Γ.Ι  Υπενθυμίζουμε στους φίλους και αναγνώστες του Ιστολογίου μας, μια σύμπτωση που τελικά ίσως απαντάει στο έμπονο ΓΙΑΤΙ μας;
Εντεταλμένος εισηγητής της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην έκτακτη κρίσιμη Ιεραρχία του Νοεμβρίου για την σύνοδο του Κολυμπαρίου, είναι ο …. Μητροπολίτης Σερρών κκ Θεολόγος.
 Υ.Γ.ΙΙ Λόγω της σοβαρότητος του θέμοτος, ενημερώσαμε για το γεγονός τον π.Νικόλαο Μανώλη, ο οποίος αφού πρωτίστως εξέφρασε την βαθύτατη λύπη του αλλά και την οργή του για το ολίσθημα της μητροπόλεως Σερρών προς τον μεταπατερικό νεωτερισμό, που αποδεικνύει η συγκεκριμένη πράξη, δεσμεύτηκε να κάνει ομιλία για την απαγόρευση βάσει των ιερών κανόνων της Εκκλησίας μας και τις θέσεις των αγίων Πατέρων, για χρήση μουσικών οργάνων αλλά και της σαφούς θέσεως αυτών, για την αποπομπή του ενορχηστριακού πνεύματος κατά την τέλεση των λατρευτικών ακολουθιών της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.    


ΠΗΓΗ

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ Ο ΑΛΗΤΗΣ, ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΖΩΗ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ!

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ήταν ο απόλυτος αλήτης. Αναρχοαυτόνομος που λένε. Δεν είχε μόνιμη δουλειά, γυρνούσε από δω και από κει. Κάθε βράδυ έβγαινε, ποτέ του δεν είχε σταθερή σχέση. Τα ρούχα του, το βλέμμα του, ο τρόπος που περπατούσε. Γεμάτα αντίδραση. Όλα το έδειχναν όμως. Κάτι ζητούσε διαφορετικό, μα το έψαχνε σε λάθος δρόμο.

Έμενε στη γειτονιά μου και τον είχα δει πολλές φορές. Στην αρχή δε μιλούσαμε, αλλά μια φορά στην εξώπορτα της εισόδου της πολυκατοικίας μας μιλήσαμε και από τότε λέγαμε ένα “γεια”.

Κάποιο απόγευμα, γυρνώντας κατάκοπος απ’τη δουλειά, τον είδα να κάθεται στο μικρό πάρκο της γειτονιάς μας. Σκυφτός σε μια κούνια. Προβληματισμένος. Συννεφιασμένο πρόσωπο….

Ο δρόμος μου με πήγαινε προς τα εκεί. Δίστασα να τον προσεγγίσω. Όχι γιατί δεν ήθελα, αλλά γιατί πολλές φορές είναι καλύτερα να αφήνεις κάποιον μόνο του τέτοιες στιγμές. Τελικά, πλησίασα. Στάθηκα για λίγο ακίνητος δίπλα του. Δε σάλεψε…

- Τι έχεις, Γιάννη; Όλα καλά, αδερφέ;

Αργοσήκωσε το πρόσωπό του και είδα τα κόκκινα (μάλλον είχε κλάψει πιο πριν) μάτια του να’χουν κάτι το πρωτόγνωρο.


- Ρε, δεν πάει άλλο ρε φίλε, μου λέει. Δε μπορώ άλλο έτσι ρε…

- Τι έγινε;

- Εσύ που’ χεις σχέση με εκκλησίες και τέτοια για πες μου… Ο Θεός είναι σαν το τσιγάρο; Τον ευχαριστιέσαι;

- Αυτό δε μπορώ να στο αποδείξω, του απαντώ. Πρέπει να το ψάξεις μόνος σου. Γιατί ρωτάς;

- Ρε, μου έχουν συμβεί περίεργα πράματα τον τελευταίο μήνα που δε μπορώ να στα πω. Μόνο πες μου… Ξέρεις καναν παπά που να’ ναι καλός; Δηλαδή να γουστάρεις να μιλήσεις μαζί του;

- Ναι, αδερφέ. Ξέρω κάποιους.

- Θέλω να πάω, ρε.

- Να πας. Έχεις όρεξη να πας Άγιο Όρος; Εκεί θα σε στείλω.

Του σύστησα κάποιον γνωστό μου γέροντα σε μια μονή του Αγίου Όρους. Του κανόνισα διαμονητήριο, καραβάκι κλπ και πήγε.

Οι μέρες πέρασαν. Κάθε φορά που γυρνούσα κοιτούσα δεξιά-αριστερά το δρόμο μπας και τον πετύχω πουθενά. Μάταια όμως. Πέρασε ένας μήνας περίπου. Ώσπου κάποιο πρωινό τον πέτυχα. Δεν πίστευα αυτό που έβλεπα μπροστά μου. Λες και έβλεπα άλλον άνθρωπο.

- Πού χάθηκες ρε φίλε; του λέω.

- Άγιο Όρος ήμουν. Εκεί έκατσα στον παπα-Διονύση.

- Όλο αυτό τον μήνα ήσουν μέσα στο Όρος;

- Ναι, αδερφέ.

- Και;

- Αδερφέ, θα ξαναπάω πάλι. Σε λίγες μέρες. Το μέρος εκείνο έχει κάτι το μαγικό. Έκοψα το κάπνισμα!

- Άντε ρε!

- Ναι. Ρε, ο Θεός με αγαπάει ρε. Ακόμα και μένα τον αλήτη… Δε το πίστευα ρε, αλλά να’ ναι καλά και ο παπα-Διονύσης. Άγιος άνθρωπος. Σαν πατέρας μου ήταν. Με βοήθησε να τα ξεπεράσω όλα….

(…)

Ο Γιάννης από τότε άλλαξε ριζικά. Το καταλάβαινες. Φαινόταν. Τα μάτια του πλέον έδειχναν ξεκάθαρα μια απίστευτη αλλαγή. Τον έβλεπα και δεν το πίστευα. Για να μη σας κουράζω, απλά να σας πω ότι ο Γιάννης βρήκε δουλειά και γνώρισε και μια καλή κοπέλα. Κάποια μέρα χτύπησε το κουδούνι του σπιτιού μου. Ήταν ο αποχαιρετισμός. Θα μετακόμιζε αλλού. Θα παντρευόταν.

Από τότε έχασα τα ίχνη του. Όμως, είμαι σίγουρος ότι όπου και να’ ναι θα με θυμάται και μένα στην προσευχή του. Τέτοιοι άνθρωποι σαν τον Γιάννη έχουν σπουδαίες δυνατότητες. Κρύβουν μια τεράστια δυναμική μέσα τους. Και, άμα γνωρίσουν το Χριστό, άμα διοχετεύσουν εκεί την αγάπη τους, γίνονται πολύ σπουδαίοι.

Μπήκε μέσα στην βασανισμένη καρδιά του ο Χριστός και έκανε τα πάντα καινούρια… Έκανε τον Γιάννη καινούριο. Έκανε το Γιάννη ευτυχισμένο…

Τροποποίησα ελάχιστα την ιστορία, η οποία όμως είναι πέρα για πέρα αληθινή.

Επίσης, για ευνόητους λόγους άλλαξα και τα ονόματα.


http://agiameteora.net/

Δευτέρα, Νοεμβρίου 14, 2016

"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΝΟΜΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΝΗΡΑ ΑΛΩΠΕΚΑ" (ΤΡΟΜΕΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ)


ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ !!!


+++

"ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ" (ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ)


ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ, ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΦΟΒΟΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΧΗΜΕΙΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΣΤΗΣΑΝ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ, ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, εδώ 
ΟΤΑΝ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΕΛΠΙΔΑΣ ...
ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ, Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ ΠΑΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ... 
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΝΟΥΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ...


Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ


ΕΙΠΕ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ:
"ΘΑ ΠΕΙΝΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΕΡΗΘΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ  ...
ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ...
 ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ..."

ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΛΛΑ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΗ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ, ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ...
ΜΑΣ ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ 4η ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 
"ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ" εδώ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΗΝ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ...

ΕΝΟΤΗΤΑ 4

<<ΤΟΥΣ 3 ΠΡΩΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ "ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΣΑΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΛΕΙΜΜΕΝΑ ΚΟΥΤΑΒΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΦΟΒΟ, ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΜΗΧΑΝΙΑ, ΘΑ ΝΙΩΣΕΤΕ ΝΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΑΣ ...
ΟΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΤΡΟΦΗΣ, ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΘΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ...
ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ, ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΜΙΣΘΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ...
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ, ΕΝΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ...
ΜΕ ΣΥΣΣΙΤΙΑ ΠΟΥ ΘΑ  ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ, ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ... 
ΟΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΘΑ ΔΕΣΜΕΥΤΟΥΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ...
ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΠΟΥ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ, ΑΦΟΥ ΥΠΟΣΤΟΥΝ ΖΗΜΙΕΣ (ΚΑΙ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ), ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΣΟΔΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ...>>

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2017 ΔΕΝ ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ !!!

+++

Κυριακή, Νοεμβρίου 13, 2016

Γιά όσους ΘΕΛΟΥΝ να καταλάβουν. .. (Οἱ ἄλλοι -ὅ,τι κι ἂν διαβάσουν- δὲν μετακινοῦνται ἀπὸ τὴν θέση τους!)


                              Γιά όσους ΘΕΛΟΥΝ να καταλάβουν. 
 (Οἱ ἄλλοι  -ὅ,τι κι ἂν διαβάσουν-  δὲν μετακινοῦνται ἀπὸ τὴν θέση τους!)

    Ὁ Νόμος καὶ οἱ Ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ ἀπέναντι στοὺς ἀσεβεῖςαἱρετικούς:

* «Εἴ τις ἔρχεται πρός ὑμᾶς καί ταύτην τήν διδαχήν οὐ φέρει, μή λαμβάνετε αὐτόν εἰς οἰκίαν, καί χαίρειν αὐτῷ μή λέγετε∙ ὁ γάρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ  τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (B΄ Ιωάνν. 10-11).
* «Εἴ τις ἑτεροδιδασκαλεῖ …καί τῇ κατ’ εὐσέβειαν διδασκαλίᾳ τετύφωται, …ἀφίστασο  ἀπό τῶν τοιούτων» (24. Α΄ Τιμόθ. 6, 3-5).
 «Ἀπόστητε, ἀπόστητε, ἐξέλθετε ἐκεῖθεν καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῆς, ἀφορίσθητε…» (Ἡσαΐας 52, 10-12).
* «Οὐκ ἔστι χαίρειν, λέγει Κύριος, τοῖς ἀσεβέσιν» (Ἡσαΐας 48,22)
* «Μή δῶτε τό ἅγιον τοῖς κυσί» (Ματθ. 7,6).

Ἀναλυτικότερα:

* Ὁ Μ. Φώτιος ἑρμηνεύει: «Κύνες καί τῶν αἱρετικῶν καί τῶν ἀπίστων, ὅσοι πολλάκις τόν τῆς εὐσεβείας κατηχηθέντες λόγον, οὐ μόνον οὐδέν ἄμεινον διετέθησαν, ἀλλά καί τήν λύσσαν αὐτῶν …ἐμμανέστερον κυνῶν ὑλακτούντων ἐπεδείξαντο» (P.G. 101, 940C. –Ε.Π.Ε. 3, 232, 30).
* «Ἀλλά καί ἐάν ἡμεῖς ἤ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὅ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω (Γαλάτ. 1, 8-9.
* Ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης σέ ἐπιστολή ὡς ἑξῆς: «ἀλλά καί ἄλλος εἴ τις εἴη τούτοις ὁμώνυμος, ὅμως αἱρετικός κατά τήν ἐκείνων αἵρεσιν ἤ ἑτέραν, κἄν ἐπίσκοπος, κἄν ἀσκητής, κἄν ὁστισοῦν, ἀνάθεμα ἔστω. ἀλλά καί εἴ τις μή ἀναθεματίζοι εὐκαίρως κατά τό ἀναγκαῖον πάντα αἱρετικόν, εἴη τῆς αὐτῶν μερίδος» (Φατ. 34, 99, 138).
  «Τό Πνεῦμα τό ἅγιον διά τοῦ Ἀποστόλου καί ἀγγέλους ἀναθεματίζει παρά τό κήρυγμά τι νομοθετοῦντας». Τό Πνεῦμα τό Ἅγιον λοιπόν ἀναθεματίζει τόν οἱονδήποτε ἀποδεχθῆ καί κηρύξη κάποια αἵρεσι. Καί αἵρεσις εἶναι, σύμφωνα μέ τόν ὅσιο, ὄχι μόνο ἡ ἀθέτησις κάποιου δόγματος (π.χ. τῆς Ἁγίας Τριάδος, τῶν δύο ἐπί Χριστοῦ φύσεων καί θελήσεων κ.λπ.), ἀλλά «παρά τό κήρυγμά τι νομοθετοῦντα», δηλαδή ἡ ἀλλοίωσις καί διαστροφή κάθε εὐαγγελικῆς ἐντολῆς (π.χ. σέ ἐντολές πού ἀναφέρονται στήν σχέσι τῶν Ὀρθοδόξων μέ τούς αἱρετικούς) [ἐδῶ].
* Ὁ Μ. Φώτιος: «“Κἄν ἡμεῖς ἤ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὅ εὐαγγελιζόμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω”. Παῦλος ἡ ἀσίγητος τῆς Ἐκκλησίας σάλπιγξ ὁ τοσοῦτος καί τηλικοῦτος τούς παρά τό Εὐαγγέλιον ἕτερόν τι τολμῶντας φρόνημα λαβεῖν καί παρεισάγειν τῷ ἀναθέματι παραπέμπει» (Ε.Π.Ε. 4, 396, 28).
* Ὁ ἱ. Χρυσόστομος: «Καί οὐκ εἶπεν, ἐάν ἐναντία καταγγέλλωσιν, ἤ ἀνατρέπωσι τό πᾶν, ἀλλά, κἄν μικρόν τι εὐαγγελίζωνται παρ’ ὅ εὐαγγελισάμεθα, κἄν τό τυχόν παρακινήσωσιν, ἀνάθεμα ἔστωσαν»(Ε.Π.Ε. 20, 200, 1).
* «Παραγγέλομεν δε ὑμῖν, ἀδελφοί, ἐν ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, στέλλεσθαι ὑμᾶς (νὰ ἀπομακρύνεσθεἀπό παντός ἀδελφοῦ ἀτάκτως περιπατοῦντος καί μή κατά παράδοσιν ἥν παρέλαβον παρ’ ἡμῶν (Β΄ Θεσσ. 3,6). Καί· «Εἰ δέ τις οὐχ ὑπακούη τῷ λόγῳ ἡμῶν διά τῆς ἐπιστολῆς τοῦτον σημειοῦσθε καί μή συναναμίγνυσθε αὐτῷ ἵνα ἐντραπῇ» (Β΄ Θεσσ. 3,14).
* «Αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδώς ὅτι ἐξέστραπτε ὁ τοιοῦτος καί ἁμαρτάνει ὤν αὐτοκατάκριτος». Τίτον 3,10:
*  «Ἐγένοντο δὲ καὶ ψευδοπροφῆται ἐν τῷ λαῷ, ὡς καὶ ἐν ὑμῖν ἔσονται ψευδοδιδάσκαλοι, οἵτινες παρεισάξουσιν αἱρέσειςἀπωλείας…· καὶ πολλοὶ ἐξακολουθήσουσιν αὐτῶν ταῖς ἀσελγείαις, δι᾿ οὓς ἡ ὁδὸς τῆς ἀληθείας βλασφημηθήσεται» (Β΄ Πέτρου 2, 1-3).
* «Εἴ τις ἔρχεται πρός ὑμᾶς καί ταύτην τήν διδαχήν οὐ φέρει, μή λαμβάνετε αὐτόν εἰς οἰκίαν, καί χαίρειν αὐτῷ μή λέγετε∙ ὁ γάρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ  τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (B΄ Ιωάνν. 10-11).
     «Aὐστηροτάτη εἶναι ἡ διδασκαλία τοῦ Θεοῦ γιά τούς αἱρετικούς, ἡ ὁποία στό χωρίο αὐτό μεταφέρεται διά τοῦ μαθητοῦ τῆς ἀγάπης. Ἀπαγορεύει ὁ Θεός οἱαδήποτε σχέσι σέ ἐκκλησιαστικό ἐπίπεδο μέ αὐτούς, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν τήν Ὀρθόδοξο καί Ἀποστολική πίστι.  Ἡ ἀπαγόρευσις αὐτή φθάνει εἰς τό σημεῖο τοῦ ἁπλοῦ χαιρετισμοῦ, διότι καί μέ τόν ἁπλό χαιρετισμό τῶν αἱρετικῶν γινόμεθα κοινωνοί τῆς πίστεως αὐτῶν.  Ἡ κοινωνία αὐτή εἶναι αὐτός ἀκριβῶς ὁ μολυσμός, τόν ὁποῖον ἀναφέρουν οἱ Πατέρες. Δηλαδή καί μέ τόν ἁπλό χαιρετισμό γινόμεθα κοινωνοί τῆς αἱρέσεως καί ἄρα μολυνόμεθα ὡς πρός τήν πίστι» (ἐδῶ). 
* Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: «Ἀλλ’ οὐδέ νά τούς προσφωνῆτε καί νά λέγετε εἰς αὐτούς τό συνειθισμένον χαῖρε, ἤτοι νά μή τούς χαιρετᾶτε.  Διατί ὅποιος εὑρεθῇ καί εἰπῇ τοῦτον μόνον τόν ψιλόν λόγον τοῦ χαιρετισμοῦ εἰς αὐτούς, αὐτός εὑρίσκεται ἐνταυτῷ καί τῶν ἀσεβῶν δογμάτων καί τῶν πονηρῶν αὐτῶν ἔργων συγκοινωνός καί συμμέτοχος. Ταύτην δέ τήν παραγγελίαν ἐρανίσθη ὁ Θεολόγος ἀπό τόν προφήτην Ἡσαΐαν, ὅστις λέγει ταῦτα∙ “οὐκ ἔστι χαίρειν, λέγει Κύριος, τοῖς ἀσεβέσιν” (Ἡσ. 48,22). Διδασκόμεθα λοιπόν ἀπό ὅλα τά λόγια ταῦτα, ὅτι πρέπει νά ἀποστρεφώμεθα τούς κακοδόξους καί αἱρετικούς καί καμμίαν κοινωνίαν καί ἕνωσιν νά μήν ἔχωμεν μέ αὐτούς, οὐδέ τό χαῖρε νά προσφωνοῦμεν εἰς αὐτούς, ἀλλά νά τούς ἔχωμεν μισητούς και σιχαμερούς» (Ἑρμηνεία εἰς τάς ἑπτά  Καθολικάς Ἐπιστολάς, σελ. 655).
* «Εἰ δέ αἱρετικόν ἀναφέρει ὄντα ἐπίσκοπον, κἄν μακαρίζῃ, κἄν ὀρθοδοξῇ, τῆς θείας κοινωνίας ἀφεκτέον… εἰ ἐσθίει τις μετά τοῦ μοιχοζεύκτου, ἤ μεθ' ἑτέρου αἱρετικοῦ ἀδιαφόρως, φυλακτέον μή συνεστιᾶσθαι τοῖς τοιούτοις, κἄν ὑποκρίνωνται ὀρθοδοξεῖν∙ οὐ γάρ φυλάσσουσι τό πρόσταγμα τοῦ ἀποστόλου, τοῖς τοιούτοις, λέγοντος, μηδέ συνεσθίειν» (Ἁγ. Θεοδώρου Στουδίτου, Ἐπιστολὴ Ναυκρατίῳ τέκνῳ).
     Αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος αὐτός μνημονεύει ἀπό φόβο τόν αἱρετικό Μητροπολίτη, πέραν τούτου ὅμως δέν ἔχει καμμία ἄλλη ἐκκλησιαστική κοινωνία. Ὅταν ὅμως ὁ ἱερεύς μνημονεύει αἱρετικόν Ἐπίσκοπο ἤ ὁ Ἐπίσκοπος αἱρετικόν Μητροπολίτη, ἀπό αὐτούς δέν κοινωνοῦμε, ἔστω καί ἄν παρουσιάζωνται μέ τά λόγια καί τίς ὁμολογίες  ὡς Ὀρθόδοξοι: «εἰ δέ αἱρετικόν ἀναφέρει ὄντα ἐπίσκοπον, κἄν μακαρίζῃ, κἄν ὀρθοδοξῇ, τῆς θείας κοινωνίας ἀφεκτέον» (ἐδῶ).

Παρασκευή, Νοεμβρίου 11, 2016

Γιατί ο Κύριος στον Μυστικό Δείπνο, δεν είπε και «Λάβετε φάγετε ΠΑΝΤΕΣ;»

Σε κάθε Θεία Λειτουργία, κατά την Αγία Αναφορά, ο ιερέας, ευχαριστεί ιδιαιτέρα τον Θεό για την έλευση του Υιού του στον κόσμο, αλλά και για την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Διηγείται μάλιστα και τα σχετικά με τον Μυστικό Δείπνο, επαναλαμβάνοντας τα ίδια λόγια του Κυρίου (Μτθ 26, 26-28) :
«…λάβετε φάγετε· τοῦτό ἐστι τὸ σῶμά μου…» και
«…πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες· τοῦτο γάρ ἐστι τὸ αἷμά μου…»
Κάποια στιγμή, βρέθηκαν κάποιοι «ευσεβείς» -ικανοί χειριστές της γλώσσας- και διαπίστωσαν ένα λάθος στην διατύπωση αυτών των λόγων και μάλιστα πρότειναν την «διόρθωσή τους». Γιατί, έλεγαν, δεν γίνεται ο Κύριος να είπε για το μεν Σώμα Του, «Λάβετε φάγετε», έτσι αορίστως (δηλαδή ούτε πόσοι ούτε ποιοί), και αμέσως μετά, να λέει για το Αίμα Του, «Πίετε εξ αυτού πάντες», προτρέποντας άπαντες να πιουν από τους παρόντες στον Μυστικό Δείπνο.
Πρότειναν λοιπόν είτε να απαλειφθεί εντελώς η λέξη «πάντες» από την δεύτερη φράση, είτε να προστεθεί η ίδια λέξη και στην πρώτη φράση, και έτσι να υπάρξει «διόρθωση».
Όμως, υπήρχε περίπτωση να κάνει λάθος ο Κύριος, στην διατύπωση αυτή των λόγων Του; Ασφαλώς και όχι.
Γνώριζε πολύ καλά, ότι όλοι οι παριστάμενοι στον Μυστικό Δείπνο θα έπιναν από το Ποτήριο που τους έδωσε, αλλά δεν θα έτρωγαν όλοι.
Γιατί, ο Ιούδας τον άρτο δεν τον έφαγε, λένε οι ερμηνευτές, αλλά τον έκρυψε, (ή έφαγε μέρος και έκρυψε τον υπόλοιπο), για να τον δείξει στους Σταυρωτές Του ως αποδεικτικό στοιχείο και να τους πει: Ορίστε, κοιτάξτε, Αυτός λέει ότι αυτό το ψωμί είναι το Σώμα Του πράγμα που σημαίνει ότι είναι δεισιδαίμων, πλάνος, παραβάτης του Νόμου.
Όμως τον οίνον, δεν μπορούσε να τον κρύψει ούτε να τον πάρει μαζί του, επομένως ήπιε αναγκαστικά.
Να λοιπόν, για ποιο λόγο ο Κύριος δεν είπε το «όλοι» για τον άρτο ενώ το είπε μόνο για το ποτήριο.

 www.ekklisiaonline.gr
orthodoxanswers.gr

Ο ΠΕΡΙΠΛΟΚΟΣ ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ.







 Ό περίπλοκος ιστός της ζωής

Από κάποιον κύριο στα Λουτρά Βρνιάτσκα, ακούσαμε αυτή την παράξενη καί φοβερή ιστορία: τό συμπέρασμα αυτής της ιστορίας είναι ότι ή δικαιοσύνη έρπει, αλλά στο τέλος φθάνει! Κάποια κυρία ξεκίνησε γιά τά Λουτρά Βρνιάτσκα. Ετοίμασε τρεις βαλίτσες πράγματα καί έφθασε στο σταθμό του Βρντσί. 



Λέει σε κάποιον φτωχό αχθοφόρο, να βγάλει τά πράγματα καί να τά πάει μέχρι τά Λουτρά με την άμαξα. Όμως ή κυρία δεν είχε προσέξει τά πράγματά της. Πράγματι είχε ετοιμάσει τρεις βαλίτσες στο σπίτι της, αλλά όταν ξεκίνησε μόνο δύο βαλίτσες είχαν βγει άπ’ τό σπίτι καί φορτώθηκαν στο τρένο. Εκείνη όμως είχε μείνει μέ την πεποίθηση ότι καί οι τρεις βαλίτσες ταξίδευαν μαζί της. Έτσι λοιπόν ό αχθοφόρος της έφερε στα Λουτρά Βρνιάτσκα δύο βαλίτσες, όσες καί είχε βρει. Όταν ή κυρία είδε δυο βαλίτσες καί όχι τρεις, άρχισε να φωνάζει στον αχθοφόρο ότι έκρυψε την τρίτη βαλίτσα της. Έκπληκτος ό αχθοφόρος άρχισε ν’ αμύνεται, λέγοντας ότι κατά την αποβίβασή της στην κουκέτα της βρήκε δυο βαλίτσες καί όχι τρεις, καί ότι δεν μπορούσε να της φέρει τρεις αφού υπήρχαν μόνο δυο. Φυσικά ή κυρία δεν τόν πίστεψε καί έξαλλη καλεί την αστυνομία να τη βοηθήσει. Ή αστυνομία συλλαμβάνει αμέσως εκείνον τό φτωχό. Γιά όσο ήταν στη φυλακή τόν κακοποίησαν, τόν έδειραν καί τόν βασάνισαν οι δεσμοφύλακες, μόνο καί μόνο γιά να αναγνωρίσει καί να ομολογήσει που έκρυψε την τρίτη βαλίτσα. Τέλος ένας άπ’ τους δεσμοφύλακες τόν αρπάζει μια νύχτα άπ’ τό λαιμό κι άρχισε να τόν πνίγει, ώστε να τόν κάνει να ομολογήσει.


 Όμως αδύναμος καθώς ήταν ό φτωχός λιποθύμησε μέ τό σφίξιμο στο λαιμό, πέφτει στο έδαφος καί παραδίδει την ψυχή του στο Θεό. Τότε φοβισμένος ό δεσμοφύλακας, γιά να καλύψει την πράξη του,
 παίρνει ένα σχοινί τό τυλίγει στο λαιμό του πτώματος καί τό κρεμά άπ’ ένα δοκάρι. Την επομένη κατέβηκε ή επιτροπή στη φυλακή καί βεβαίωσε ότι ό κρατούμενος «αυτοκτόνησε δι’ απαγχονισμού» καί τό πράγμα πετάχτηκε στη σκόνη του αρχείου. Όταν ή κυρία γύρισε σπίτι της βρήκε την τρίτη βαλίτσα στο δωμάτιό της. Όμως εκείνος ό δεσμοφύλακας παραιτήθηκε άπ’ την υπηρεσία καί πήγε να ζήσει στο χωριό του. Ό φτωχός αχθοφόρος είχε αφήσει πίσω του ένα γιό που έγινε οδηγός. Μια μέρα αυτός ό οδηγός πήγαινε μέ τ’ αυτοκίνητο στο δρόμο.



 Συνάντησε μερικά κάρα χωριατών γεμάτα σανό. Άρχισε να κορνάρει γιά να παραμερίσουν τά κάρα. Οι χωρικοί άρχισαν να τραβούν τά βόδια τους στήν άκρη. Ξαφνικά ένας χωρικός πηδά άπ' τό κάρο καί πέφτει μπροστά στις ρόδες του αυτοκινήτου. Τό αυτοκίνητο τόν χτύπησε καί τόν άφησε στον τόπο. Ό νεκρός αυτός χωριάτης, κάτω από τό αυτοκίνητο του γιου εκείνου του φτωχού, ήταν ό δεσμοφύλακας που είχε πνίξει τόν δύστυχο αχθοφόρο!


 ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ . ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΡΟΕΣ

ΟΙ ΟΔΥΝΗΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΜΗΔΑΜΙΝΗΣ ΚΑΙ ΞΕΠΑΓΙΑΣ "ΣΥΝΟΔΟΥ" ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕΤΑΣΥΝΟΔΙΚΟΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΨΥΧΩΝ.







Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ, ἰατρός


Οἱ ἀποφάσεις τῆς λεγομένης ‘’ἁγίας καί μεγάλης συνόδου’’ πλήγωσαν πολύ βαθιά  τίς Ὀρθόδοξες συνειδήσεις μας. Οἱ καρδιές μας ξεχείλισαν ἀπό θλίψη καί ἀθυμία.

 Οἱ πατεράδες μας οἱ πνευματικοί -εὐτυχῶς ὄχι ὅλοι- κατά τό ρῆμα τοῦ Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, ‘’ὅπως φαίνεται, ἀγάπησαν μιάν ἄλλη γυναῖκα μοντέρνα, πού λέγεται παπική ἐκκλησία, διότι ἡ Ὀρθόδοξος Μητέρα μας δέν τούς κάμνει καμμίαν ἐντύπωση, ἐπειδή εἶναι σεμνή’’.(1) 

Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιολογική μας συνείδηση, ἀκούγοντας ἀπό χείλη ἀρχιερέων λόγια κολακευτικά γιά τούς αἱρετικούς τοῦ λεγόμενου παγκοσμίου συμβουλίου ἐκκλησιών καί θεωρίες βλάσφημες περί ‘’ἀδελφῶνἐκκλησιῶν’’ καί περί ‘’δύο πνευμόνων’’ τῆς Μίας, Ἁγίας,  Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, μπερδεύεται καί θολώνει.(2)


Τό Ἐκκλησιολογικό μας φρόνημα, βλέποντας μέσα στό Κολυμπάρι, ἀνήμερα τῆς Πεντηκοστῆς, τόν Πατριάρχη καί τούς συνοδικούς Μητροπολίτες νά συμπροσεύχονται παρέα μέ προτεστάντες καί παπικούς ἱερωμένους, πλήττεται ἱσχυρότατα καί κινδυνεύει νά ἀλλοιωθεῖ.(3)

Ἡ Ὀρθόδοξη Δογματική μας Παράδοση, μέ τήν ‘’συνοδική’’ πλέον ἀναγνώριση ἱεροσύνης καί μυστηρίων στούς ἀμετανόητους αἱρετικούς, περιφρονεῖται καί στραγγαλίζεται ἀνεπανόρθωτα.(4)  

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀφ’ ἑνός μέν μέ τά φληναφήματα περί ‘’μεταπατερικῆς καί συναφειακῆς’’ θεολογίας καί ἀφ’ ἑτέρου μέ τήν ἐπινόηση ‘’νέου τύπου’’ συνόδων ‘’αντιπροσωπευτικῆς συνοδικότητας’’, παραθεωροῦνται καί ὑβρίζονται. 

 Ἤδη ἔχουν παρέλθει πάνω ἀπό τέσσερις μῆνες, καί ἐμεῖς, ὡς Ἱεραρχία, ἀντί νά καταπιαστοῦμε μέ τίς θανατηφόρες πνευματικά συνέπειες αὐτῆς τῆς ψευτοσυνόδου, ἀσχολούμαστε μέ ζητήματα δευτερεύοντα καί ἐπουσιώδη. Ἀποτέλεσμα: Ἀπό τήν μιά μεριά, οἱ θλιβερές άποφάσεις τοῦ Κολυμπαρίουκαί ἡ συνεχιζόμενη ἐπ’ αὐτῶν σιωπή τῶν Ἰεραρχῶν μας. Ἀπό τήν ἄλλη, μιά πληθώρα εἰδικῶν μελετῶν, πρό καί μετασυνοδικῶν, ἀποκαλυπτικῶν τοῦ στημένου αὐτοῦ ἁμαρτωλοῦ ἐγχειρήματος.

 Καί στό μέσον αὐτῶν ὁ κάθε συνειδητός Ὀρθόδοξος Χριστιανός, πιστό μέλος τῆς Μίας, Ἀγίας , Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας μας, μετέωρος καί γεμᾶτος ἐρωτηματικά. Ποῦ εἶναι οἱ ποιμένες, πού θά στηρίξουν τό ποίμνιό τους καί θά τό βοηθήσουν νά ξεπεράσει τό Ἐκκλησιολογικό καί Δογματικό του αὐτό ἀδιέξοδο; 

Σεβαστοί μας ἀρχιερεῖς, μέχρι πότε θά περιμένει ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ, νά ἀκούσει ἀπό τά χείλη σας τό τί φρονεῖτε γιά τίς ἀποφάσεις τῆς ψευτοσυνόδου τῆς Κρήτης;

Μέχρι πότε, νομίζετε, ὅτι τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας μας θά ἀνέχεται στήν κεφαλή του ποιμένες συσχηματισμένους μέ τήν αἵρεση τοῦ παπισμοῦκαί τήν παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ;(5) 

Μέχρι πότε θά παριστάνετε τούς ‘’καλούς ποιμένες’’, ἐνῷ στήν πράξη φέρεστε ὡς ’’ποιμένες μισθωτοί’’, σπαράζοντες κάθε ἀθῶο ὁμολογητή τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας;(6)

Σεβαστοί μας Ἀρχιερεῖς, καλεῖστε νά βγεῖτε τώρα καί νά ἀπαντήσετε ξεκάθαρα στόν λαό τοῦ Θεοῦ: Πιστεύτε ἤ ὄχι στόν ρόλο πού σᾶς ἀνέθεσε ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία καί στήν ὑπόσχεση πού δώσατε τήν ἡμέρα τῆς ἐνθρονίσεώς σας;

Ἐάν πράγματι ὁμολογεῖτε ὅλα τά ἄρθρα τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεώς μας καί δέν ἀνέχεστε, ὄντως, τήν ὑβριστική καταπάτηση κάποιων ἀπό αὐτά, τότε γιατί δέν βγαίνετε νά τό πεῖτε στόν λαό μας, πού ἔχει μπερδευτεί μέ τήν σιωπή σας καί κινδυνεύει νά χάσει τήν πατροπαράδοτη Πίστη του;(7) 

Τί σᾶς ἐμποδίζει νά ὁμολογήσετε εὐθέως τήν προσήλωσή σας στίς ἀποφάσεις τῶν Οίκουμενικῶν μας Συνόδων καί στίς Διδαχές τῶν Ἀγίων μας Πατέρων; Γιά ποιόν λόγο κρατᾶτε τά στόματά σας κλειστά καί δέν καταγγέλλετε ἀπό ἄμβωνος τήν ψυχοκτόνο δράση τῶν αἱρέσεων καί προπαντός τῆς παναίρεσης τοῦ οἰκουμενισμοῦ; 

Τί σᾶς κάνει, νά γίνεστε ἕνα μέ τούς καρδιναλίους καί τούς πάστορες συμπροσευχόμενοι κάθε τόσο μαζί τους, ἀκόμα καί μέσα στόν σεπτό πατριαρχικό μας Ἱερό Ναό ; 

Τί εἶναι αὐτό, πού σᾶς κρατάει ἐπί πενήντα ὁλόκληρα χρόνια ὀμήρους τῶνλεγομένων  διαχριστιανικῶν καί διαθρησκειακῶν διαλόγων, ὅταν οἱ δαιμονόπληκτοι συνομιλητές σας ἐμμένουν στήν πλάνη τους καί παραμένουν ἀμετανόητοι παρά τίς πολυχρόνιες συζητήσεις σας;(8) 

Ποιός σᾶς ἀναγκάζει νά στέλνετε τά Ὀρθόδοξα νιάτα μας, νά σπουδάζουν τά γράμματα τοῦ Θεοῦ στίς αὐλές τῶν αἱρετικῶν καί σάν γυρίσουνε πίσω στήν Πατρίδα, ‘’ὅλα νά τούς φαίνονται κουτσὰ καὶ στραβά, καὶ νά δουλεύουνε φανατικὰ γιὰ νὰ χαλάσουνε τὴν ἁγνὴ καὶ σωστὴ πίστη τοῦ λαοῦ μας’’;(9)

Ποιός σᾶς ὑποχρεώνει νά βραβεύετε τούς ἐχθρούς τῆς Πίστεως καί νά προωθεῖτε τούς ‘’καιρικούς’’ καί τούς ‘’μεταπατερικούς’’, ἐνῶ ταυτόχρονα τά δικά σας πιστά παιδιά τά ἐγκαταλείπετε ἤ ἀκόμα καί τά διώκετε ἀπεινῶς;(10)

Σεβαστοί μας πατέρες, ‘’ὅ ποιεῖτε, ποιήσατε τάχιον’’. Διαφορετικά, εἶναι ὁλοφάνερο ὅτι  θά προκύψουν διαιρέσεις καί ἀπώλειες ψυχῶν. Καί τότε ἡ εὐθύνη θά βαραίνει αἰωνίως ἀποκλειστικά καί μόνον τίς πλάτες τίς δικές σας. Μή γένοιτο.


Φώτης Μιχαήλ, ἰατρός

5/11/2016



ΠΗΓΕΣ – ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ














  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...