Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιουλίου 09, 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ρωμ. στ΄ 18-23).

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ρωμ. στ΄ 18-23).
            «Ὥσπερ παρεστήσατε τὰ μέλη ὑμῶν δοῦλα τῇ ἀκαθαρσίᾳ καὶ τῇ ἀνομίᾳ εἰς τὴν ἀνομίαν, οὕτω νῦν παραστήσατε τὰ μέλη ὑμῶν δοῦλα τῇ δικαιοσύνῃ εἰς ἁγιασμόν».
            Ὁ Ἀπόστολος Παύλος γιὰ μία ἀκόμη φορὰ καλεῖ κάθε παραστρατημένο Χριστιανὸ στὸ στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως ἀκριβῶς, μᾶς λέγει, μέχρι τώρα προσφέρατε τὰ μέλη τοῦ σώματός σας καὶ ἔγιναν ὑπόδουλα στὴν ἁμαρτία, μὲ τὸν ἴδιο τρόπο νὰ τὰ προσφέρετε στὴν δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ, γιὰ νὰ ἀποκτήσετε κάθε ἀρετὴ.
            Γιὰ ποιὸ λόγο σκλαβωθήκατε καὶ γίνατε ὑποχείριοι στὴν ἁμαρτία; (μοιχεία-πορνεία-ἀκαθαρσία). Θεωρεῖσθε δοῦλοι τῆς ἁμαρτίας, διότι δὲν μένετε μόνον ἐκεῖ ἀλλὰ μεταχείριζεσθε αὐτὴν ὡς σκαλοπάτι γιὰ νὰ διαπράξετε μεγαλύτερα ἀνομήματα.
            Ἀναρρωτηθήκατε ποτέ, τόσον καιρὸ ποὺ δουλεύετε στὴν ἁμαρτία, τὶ κέρδος καὶ τὶ ὠφέλεια λάβατε ἀπὸ αὐτήν; Ὑπολογίζω τίποτε ἄλλο παρὰ μόνο ντροπὴ ἀπὸ τὶς ἐνθυμήσεις τοῦ παρελθόντος.
            Πρέπει νὰ γνωρίζετε, συνεχίζει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὅτι ὁ καρπὸς τῶν ἔργων τῆς ἁμαρτίας εἶναι ντροπὴ καὶ ἀτιμία, ποὺ καταλήγει σὲ θάνατο παντοτινὸ. Ὁ καρπὸς τῶν ἔργων τῆς διακαιοσύνης καὶ τῆς ἀρετῆς εἶναι ἁγιασμὸς, τιμὴ καὶ καθαρότης ποὺ ὁδηγεῖ στὴν  αἰώνιον ζωὴν. Ὁ προφήτης Ἡσαΐας προφήτευσε τοὺς γλυκύτατους καὶ ζωηφόρους καρποὺς, ποὺ θὰ ἀπολαύσουν καὶ στὴν παροῦσα καὶ στὴν μέλλουσα ζωή, ὅσοι ἐργάζονται γιὰ τὸν Θεὸ καὶ τὶς ἐντολὲς Του, καθὼς καὶ τοὺς πικρότατους καὶ θανατηφόρους καρπούς, ποὺ θὰ γευθοῦν ἐκεῖνοι ποὺ ἐργάζονται γιὰ τὴν ἁμαρτία καὶ τὸν διάβολον (Ἡσ. ξε΄1316). Ἡ ἁμαρτία εἶναι θάνατος, ὁ δὲ Θεὸς εἶναι ἡ μόνη καὶ ἀληθινὴ ζωὴ, μαρτυρεῖ ὁ Θεολόγος Γρηγόριος. «Πᾶς ὁ ποιῶν τὴν ἁμαρτίαν δοῦλός ἐστι τῆς ἁμαρτίας» (Ἰωάν. η΄34). Ἀντιλαμβανόμεθα λοιπὸν ὅτι τὰ δίκτυά της ἐγκλωβίζουν, φυλακίζουν, αἰχμαλωτίζουν καὶ θανατώνουν.
            «Ὧ γὰρ τις ἥττηται, τούτῳ καὶ δεδούλωται» (Β΄Πέτρ. β΄ 19). Ἐὰν καλούσαμε κάποιον ζωγράφο νὰ μᾶς παραστήσει τὴν ἁμαρτία, ἔτσι ὅπως εἶναι, γυναίκα μὲ μορφὴ θηρίου, βάρβαρη, νὰ φυσάει φωτιὰ, σκοτεινὴ καὶ δυσάρεστη, οὔτε ἐμεῖς θὰ ἁμαρτάναμε οὔτε καὶ ὁ ζωγράφος παρατηρεῖ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος. Αὐτὸ τὸ ἀνθρωπόμορφο τέρας πρέπει νὰ ἔχουμε κατά νοῦν διαρκῶς ὥστε νὰ μὴν παρασυρόμεθα ἀπὸ τὴν ἀπατηλὴ ἐμφάνισή της μὲ πρόσχαρη, ἑλκυστικὴ, θελκτικὴ μάσκα, ποὺ μᾶς παρασύρει ἀφυπνίζοντας τὶς ἀδυναμίες μας. Ἡ ἀποφυγὴ τῆς κάθε ἁμαρτίας πρέπει νὰ εἶναι ἡ ἐπιδίωξή μας γιὰ νὰ μὴν ἐγκλωβιστοῦμε στὰ πλοκάμια της, ἀδυνατώντας νὰ ἀναστηθοῦμε καὶ νὰ πορευθοῦμε στὸν εὔσπλαχνο Κύριο ποὺ μᾶς περιμένει.
            Ἄλλος τρόπος γιὰ νὰ μὴν πλησιάσουμε στὰ σκοτεινὰ μονοπάτια της εἶναι ἡ ἐπιδίωξη τῶν αἰωνίων ἀγαθῶν ποὺ εἶναι ἀδύνατον νὰ συγκριθοῦν μὲ τὰ φθαρτὰ καὶ πρόσκαιρα. Ὅ,τι καὶ ἄν ὑποστεῖ ὁ Χριστιανὸς, γιὰ νὰ μὴν ἐνδυθεῖ τὸ ἔνδυμα τῆς ἁμαρτίας εἶναι μηδαμινὸ ἐνώπιον τῆς δόξης τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν: «Οὐκ ἄξια τὰ παθήματα τοῦ νῦν καιροῦ πρὸς τὴν μέλλουσαν δόξαν ἀποκαλυφθῆναι εἰς ἡμᾶς» (Ρωμ η΄18).
            Πρέπει κάθε συνειδητὸς Χριστιανὸς, νὰ γυρίσει τὴν πλάτη του στὸ παρελθὸν, ἀδιαφορώντας γιὰ τὶς κοσμικὲς συμβουλὲς ποὺ παροτρύνουν νὰ ἐργάζεται σὲ δύο ἐργοδότες, διότι εἶναι σὰν νὰ ὑπηρετεῖ Τὸν Θεὸ καὶ Μαμωνᾶ (δικαιοσύνη καὶ ἁμαρτία). «Ἤ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἤ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει» (Ματθ. στ΄24).
            Ἔτσι μὲ μετάνοια καὶ συντριβὴ καρδίας γιὰ τὶς ἁμαρτίες του προστρέχει στὸ πνευματικὸ ἰατρεῖο - ἐκκλησία καὶ στὸν κατάλληλο πνευματικὸ ἰατρὸ - ἐξομολόγο ἐξομολογεῖται καὶ μὲ ἀφετερία τὸ Εὐαγγέλιο ξεκινᾶ νέα ζωὴ ὡς δοῦλος τοῦ Θεοῦ καὶ ὄχι τῆς ἁμαρτίας.
            Ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ εἶναι ἐλεύθερος ἐνῶ ὁ δοῦλος τῆς ἀνομίας εἶναι σκλάβος, διότι ὁ Κύριος μᾶς ἐξαγόρασε ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου γιὰ νὰ μᾶς ἀφήσει ἐλεύθερους. Τρεῖς ἐλευθερίες ὑπάρχουν κατὰ τοὺς Πατέρες στοὺς δούλους τοῦ Θεοῦ. Ἐλευθερία φύσεως, ἐλευθερία χάριτος καὶ ἐλευθερία δόξης καὶ μακαριότητος.
            Ἡ πρώτη δημιουργεῖ τὸ αὐτεξούσιον, ἡ δεύτερη ἀντιτάσσεται στὶς ἀδυναμίες τῶν παθῶν καὶ κάνει δίκαιο καὶ ἅγιο τὸν ἄνθρωπο. Ἡ δὲ τρίτη ἀντιστέκεται στὸν θάνατο καὶ στοὺς πειρασμοὺς τῆς παρούσης ζωῆς καὶ κάνει τὸν ἄνθρωπο μακάριο αἰωνίως.
            Ἐλευθερωθέντες λοιπὸν ἀπὸ τὴν κάθε ἄστοχη ἐνέργεια τοῦ βίου μας, διότι μόνο ἕν λυπηρὸν, ἡ ἁμαρτία, τὰ δὲ λοιπὰ πάντα κόνις καὶ καπνὸς, κατὰ τὸν χρυσορρήμονα Ἰωάννη, ἄς ἀγωνισθοῦμε νὰ μὴν βασιλεύει ἡ ἁμαρτία στὸ θνητὸ σῶμα μας,  ὥστε νὰ ὑπακούει ἐκείνη στὶς ἐπιθυμίες του, ἀλλὰ νὰ προσφέρουμε τὰ ἐλεύθερα ἀπὸ τὴν ἁμαρτία μέλη μας στὴν ἀρετὴ καὶ στὴν ἁγιότητα. (Ρωμ. στ΄19).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...