Τις τελευταίες μέρες όλα τα νεοφιλελεύθερα όρνεα σε κόμματα, κυνοβούλιο, Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης  οδύρονται και κόπτονται για την ζημιά που υφίσταται αυτό που αρέσκονται να ονομάζουν «βαριά βιομηχανία της χώρας» δηλαδή ο τουρισμός!
Νοιάζονταν τα χρυσά μου των τηλεπαραθύρων τι γνώμη θα αποκομίσει ο τουρίστας αν περπατήσει 200 μέτρα μέχρι να πάει στο λεωφορείο που τον περιμένει και τι θ απογίνουμε...Μη και δεν φτάσει στην ώρα της στην Ερεσό η διεθνής της ανωμαλίας και τι θ΄απογίνουμε...
Έχουν μάλιστα το θράσος οι τουριστικοί πράκτορες να βγαίνουν στα κανάλια και να επικαλούνται μέχρι και τον Ξένιο Δία και την παράδοση της φιλοξενίας , λες κι οι πρόγονοι μας ήταν ξενοδόχοι ή  ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων.
Φιλοξενία επ αμοιβή είναι σαν τον έρωτα επί χρήμασι, κύριε Γκίνη, κι έχει σχέση με τον Ξένιο Δία όση κι η αγάπη μ ετην πορνεία...
Βεβαίως ο δάσκαλος μας κυρ Φώτης Κόντογλου είχε διείδει  με το οξύ εσωτερικο του αισθητήριο και αυτή μας την κατηφόρα και  είχε προειδοποιήσει σχετικά...
Στον καιρό μας βγήκανε πολλές νέες θρησκείες, θρησκείες, που τις πρεσβεύουνε οι άπιστοι κι οι άθεοι.
Μια απ' αυτές είναι κι ο τουρισμός, που τον γέννησε η κούφια και χασομέρικη περιέργεια του ανθρώπου που θέλει να σκαλίζει και να μαθαίνει χωρίς να δίνει καμμιά σημασία σ' εκείνο που βλέπει κι ακούει.
Οι περισσότεροι τουρίστες βαριούνται τη ζωή τους και θέλουνε να περάσουνε την ώρα τους, χωρίς να σκοτίζουνται μήτε για τα μνημεία, μήτε για τα ιστορικά που τους λένε οι ξεναγοί, που μοιάζουνε σαν να περιποιούνται σ' ένα τραπέζι κάποιους ανθρώπους που έχουνε ανορεξία.
Όσα λένε, από τόνα τ' αυτί τους μπαίνουν κι από τ' άλλο βγαίνουν.
Ωστόσο, ποιός έχει το θάρρος να μιλήσει με ασέβεια γι' αυτή την καινούρια θεότητα, την τουριστική ψυχαγωγία, που φέρνει μαζί της και πολλά προικιά;
Γιατί, στην εποχή μας, είναι ιερά και όσια όσα πράγματα φέρνουν λεφτά.
Πού να τολμήσεις να πεις τίποτα γι' αυτά! Έβρισες τον Μωάμεθ, έβρισες τον Μαμωνά.
Και δεν έφταξε το ότι ο τουρισμός γέμισε τα μουσεία από ένα πλήθος από ανθρώπους κάθε φυλής, που χαζεύουνε μ' ένα φυλλάδιο στο χέρι και με μία φωτογραφική μηχανή κρεμασμένη στον ώμο τους, δεν έφταξε το ότι κάθε ερημικό βουνό που έχει απάνω του δυο κατατσακισμένες κολόνες είτε ένα σκαλιστό μάρμαρο, πατήθηκε, δεν έφταξε το ότι δεν απόμεινε κανένα μυστήριο του αρχαίου κόσμου κρυμμένο, μήτε τάφος που να μην ανοίχθηκε για να κυττάξουνε μέσα οι νυσταγμένοι περιηγητές, αλλά μπαίνουνε και μέσα στις εκκλησιές και στα ρημοκκλήσια, που τα προσκυνά ο λαός μας, και στέκουνται δίχως να κάνουνε τον σταυρό τους, με τα χέρια πίσω, αδιάφοροι οι δυστυχείς κι ανύποπτοι για το που πατάνε και που βρίσκουνται.
 Ο τουρισμός τα εξουσίασε όλα.
  Μπροστά στην αφεντιά του ανοίξανε όλες οι πόρτες για να τον υποδεχτούνε, καστρόπορτες άπαρτες από πολέμαρχους, μοναστηρόπορτες χιλιαμπαρωμένες, κελλιά και σπηλιές και ερημητήρια που ζήσανε κρυμμένοι κάποιοι αγιασμένοι άνθρωποι.
  Βγήκανε στα φανερά Αγιες Τράπεζες, αρτοφόρια, δισκοπότηρα, λειψανοθήκες μ' άγια λείψανα, για να τα δούνε οι περιηγητές. ....
  Οι σημερινοί εχθροί της θρησκείας και του έθνους είναι πιο επικίνδυνοι από τους παλιούς, γιατί μας παραπλανούνε με την ήμερη όψη τους και μας φαίνουνται άβλαβοι, ακίνδυνοι. Τέτοια είναι τα λεγόμενα «αγαθά του πολιτισμού», οι ευκολίες της ζωής που είναι παγίδες φαρμακωμένες, τα θεάματα, οι ψυχαγωγίες, οι τουρισμοί κ.τ.α.
  Τούτοι οι εχθροί φαίνουνται άκακοι κι ανίκανοι να μας κάνουνε κακό, γιατί δεν είναι άγριοι και φανεροί, αλλά ύπουλοι και κρυφοδαγκανιάρηδες. Από τους πρώτους προφυλάγεσαι, μα από τους δεύτερους όχι, ως που να σε καταπιούνε, ...
  Περάσανε από την πλάτη μας άγριες ανεμοζάλες κάθε λογής, αγριάνθρωποι σκληροί, φονιάδες με σπαθιά, με κοντάρια και μ' άρματα κάθε λογής, Πέρσες, Αλαμάνοι, Φράγκοι, Αραπάδες, Τούρκοι κι άλλοι. Μας σφάζανε, μας κομματιάζανε, μας κρεμάζανε, μας σουβλίζανε, μα δεν πεθάναμε, γιατί μας ατσάλωνε ο αγώνας, δίναμε φωτιά στη φωτιά, είχαμε να κάνουμε με οχτρούς φανερούς και σκληρούς.
  Τώρα όμως, στον σημερινό καιρό, οι εχθροί αλλάξανε όψη, γινήκανε κρυφοδαγκανιάρηδες, με το χαμόγελο στα χείλια, φίλοι δολεροί, που φαίνουνται άβλαβοι, μάλιστα κι ευεργέτες και καλόβολοι. Τέτοιοι είναι τα αγαθά που έρχουνται με τις μηχανές και με τις άλλες ευκολίες, ....και τ' άλλα που θα μας ξεπαραλύσουν και θα μας αφήσουνε χωρίς θρησκεία, χωρίς παράδοση, χωρίς οικογένεια, χωρίς τίποτα δικό μας.
 *(βλ Μνημόνιο και ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας)
Ένα απ' αυτά τα πονηρά, αγαθά είναι κι ο τουρισμός, που είναι το αθώο το κρασί που σκοτώνει το χταπόδι, ενώ δεν το σκότωσαν μήτε το μαχαίρι, μήτε τα δόντια.
(«Μυστικά Ανθη», Εκδόσεις: Αστήρ)