Τὸ 2007, μετὰ ἀπὸ πολλοὺς μῆνες ἐντατικοῦ ἀγώνα τῶν Ἑλλήνων πατριωτῶν, σὲ κάθε ἐπίπεδο, ὁ τότε ὑπουργὸς Εὐρυπίδης Στυλιανίδης, ἀντικατέστησε τὸ περίφημο βιβλίο Ἱστορίας τῆς στ’ τάξης δημοτικοῦ της κ. Ρεπούση. Ἕνα βιβλίο ποὺ εἶχε προκαλέσει πολλαπλὰ σκάνδαλα μὲ τὶς διατυπώσεις ποὺ ἐμπεριεῖχε γιὰ ἀρκετὰ ἱστορικὰ ζητήματα.
Καὶ ποὺ ὑπῆρξε ἡ βάση τοῦ «ἀποδομητικοῦ» κινήματος, ποὺ ὀνομάστηκε μάλιστα ἀπὸ ἀρκετοὺς Ρεπουσισμός, ἀπὸ τὸ ὄνομα τῆς συγγραφέως τοῦ βιβλίου. Χαρακτηριστικότερο ἴσως ἀπόσπασμα τοὺ βιβλίου, ἦταν ὁ «συνωστισμὸς» στὸ λιμάνι τῆς Σμύρνης. Ἡ δὲ ὑπεράσπιση τοῦ βιβλίου καὶ τῆς «φίλης» της Ρεπούση, ἄφησε τὴν τότε ὑπουργὸ Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, ἐκτὸς Βουλῆς στὶς ἐκλογὲς ποὺ ἔγιναν τότε. Φυσικά, ἡ τότε ἡγεσία τῆς ΝΔ, φρόντισε νὰ τὴν «βολέψει» στέλνοντας τὴν στὸ Εὐρωκοινοβούλιο, ἀλλὰ τὸ μήνυμα τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ εἶχε δοθεῖ.
Μάθαμε μάλιστα τότε καὶ γιὰ τὸ περίφημο CDRESEE, τὸ «Κέντρο γιὰ τὴν Συμφιλίωση καὶ τὴν Δημοκρατία στὴν Κεντρικὴ Εὐρώπη» ποὺ προσπαθοῦσε νὰ ἐφαρμόσει στὴν πράξη, στὸν χῶρο τῆς ἐκπαίδευσης, τὶς ἐπιταγὲς τῆς παγκοσμιοποίησης.
Τὸν ἑπόμενο χρόνο, 2008, ἀνατέθηκε ἡ συγγραφὴ νέου βιβλίου Ἱστορίας γιὰ τοὺς μαθητὲς τῆς ΣΤ΄ τάξης τοῦ Δημοτικοῦ σὲ ὁμάδα ἱστορικῶν ὑπὸ τὸν καθηγητὴ Νεώτερης Ἱστορίας τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιάννη Κολιόπουλο, στὴν ὁποία συμμετεῖχαν ὁ καθηγητὴς ἐπίσης νεώτερης Ἱστορίας Ἰάκωβος Μιχαηλίδης, ὁ φιλόλογος Χαράλαμπος...
Μηνάογλου καὶ ὁ σχολικὸς σύμβουλος Ἀθανάσιος Καλλιανιώτης. Τὸ βιβλίο τῆς Ἱστορίας τῆς ΣΤ΄ Δημοτικοῦ ἦταν ἕτοιμο –ἀκόμα καὶ στὴν ἠλεκτρονική του μορφὴ– ἤδη ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τοῦ 2010 καὶ παραδόθηκε στὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο (Π.Ι.) πρὸς κρίση.
Ἔπειτα ἀπὸ πολλὲς παρατηρήσεις ἀπὸ τοὺς κριτές, τὶς ὁποῖες οἱ συγγραφεῖς ἀποδέχθηκαν καὶ ἐνσωμάτωσαν στὸ βιβλίο ὥστε τὸ τελικὸ κείμενο νὰ συμφωνεῖ ἀπόλυτα μὲ τὴν ἀντιληπτικὴ ἱκανότητα τῶν μαθητῶν, τὸ Ἰνστιτοῦτο ἐνέκρινε τὸ περιεχόμενο καὶ εἰσηγήθηκε στὴν ὑπουργὸ Παιδείας τὴν ἐκτύπωση καὶ διανομή του στὰ σχολεῖα.
Ὅπως ἀναφέρουν μάλιστα οἱ ἴδιοι οἱ συγγραφεῖς, μέσα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοὺς θέλουν νὰ προωθήσουν «τὴν ἐθνικὴ συνείδηση χωρὶς μισαλλοδοξία» Ἐπιπλέον, στὸ νέο βιβλίο ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 εἶναι ἡ «Μεγάλη Ἐπανάσταση» καί, σὲ ἀντίθεση μὲ τὸ σύγγραμμα τῆς κ. Ρεπούση, ἀναφέρει τὸ ἱστορικὸ δεδομένο ὅτι οἱ Ἕλληνες ὑπέφεραν κυρίως τοὺς πρώτους αἰῶνες τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας, ἐνῶ γίνονται ἐκτενεῖς ἀναφορὲς στοὺς Δασκάλους τοῦ Γένους, στοὺς ἀγῶνες τῶν Σουλιωτῶν, στοὺς ἥρωες τοῦ 1821, στὸν Παῦλο Μελὰ καὶ στὸν Μακεδονικὸ Ἀγώνα. Ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἐπίμαχη φράση γιὰ τὴ Μικρασιατικὴ Καταστροφή, τὸ νέο σχολικὸ ἐγχειρίδιο χαρακτηρίζει «διωγμὸ» τὰ ὅσα συνέβησαν στὸ λιμάνι τῆς Σμύρνης τὸ 1922.
Σύμφωνα ὅμως μὲ ἐρώτηση ποὺ ἔκανε ὁ βουλευτὴς τοῦ ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος, ἡ ἡγεσία τοῦ ὑπουργείου Παιδείας, ἀποφάσισε, μετὰ ἀπὸ εἰσήγηση τῆς συμβούλου τῆς ὑπουργοῦ κ. Μπούντα, τὴ μὴ ἐκτύπωση τοῦ βιβλίου. Καὶ ἐρωτᾶ ὁ βουλευτὴς Θεσσαλονίκης, ποιὸ ἦταν τὸ σκεπτικὸ ποὺ προτάθηκε καὶ τεκμηριώθηκε ἀπὸ τὴν σύμβουλο τῆς ὑπουργοῦ ἀλλὰ καὶ γιατί ἀπορρίπτεται ἕνα βιβλίο, τὸ ὁποῖο ἐνεκρίθη ἀπὸ τὸ ἁρμόδιο ἰνστιτούτου καὶ τὸ ὁποῖο εἰσηγήθηκε τὴν ἐκτύπωση καὶ τὴν διανομή του στὰ σχολεῖα.
Δὲν θέλουμε νὰ «μαντέψουμε» ἀλλὰ εἶναι σχεδὸν σίγουρο ὅτι αὐτὴ ἡ ἀπόρριψη προέρχεται ἀπὸ τὶς ἰδεολογικὲς θέσεις τῆς ἴδιας της ὑπουργοῦ Διαμαντοπούλου, ἡ ὁποία ἔχει ταχθεῖ σαφῶς ὑπὲρ τῆς «προοδευτικῆς» τάσης τῶν ἀποδομητῶν. Εἶναι ἄλλωστε γνωστὲς οἱ θέσεις της, περὶ τοῦ «σύγχρονου σχολείου», ποὺ φτάνουν μέχρι τοῦ σημείου νὰ θέλει νὰ κάνει τὰ Ἀγγλικὰ ἐπίσημη γλώσσα τῶν ἑλληνοπαίδων. Εἶναι σαφὲς ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ τὸ βιβλίο κρίθηκε ἀκατάλληλο. Ὅπως εἶναι σαφὲς ὅτι ὄχι μόνο τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας, ἀλλὰ ὁλόκληρη ἡ κυβέρνηση τοῦ ΠΑΣΟΚ, εἶναι προσανατολισμένη πρὸς τὰ νεοταξικὰ καὶ διεθνιστικὰ πρότυπα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά