Ὁἀπόστολος
Παῦλος, ἀγαπητοί μου, εἶχε
διδάξει
τοὺς Κορινθίους τὰ ὑψηλὰ
μα-θήματα τῆς ἠθικῆς ζωῆς
τοῦ Χριστιανισμοῦ.
Ποιά
μαθήματα δηλαδή· μαθήματα ταπεινο-φροσύνης,
σωφροσύνης, ἁγνότητος, ἐλεη-μο σύνης,
ὁμονοίας, ἀγάπης. Ἦταν ὅμως εὔ-κολο
οἱ Κορίνθιοι ν᾿ ἀκούσουν καὶ νὰ
ἐφαρ-μό σουν τὰ χριστιανικὰ αὐτὰ
μαθήματα τοῦ ἀ-
ποστόλου
Παύλου; Καθόλου εὔκολο. Γιατί δὲν ἦταν
εὔ κολο;
Διότι
οἱ Χριστιανοὶ τῆς Κορίνθου ζοῦσαν
μέ-σα σὲ μία κοινωνία τελείως ἀντίθετη
μὲ τὸν τρόπο ζω ῆς ποὺ τοὺς δίδασκε
ὁ ἀπόστολος Παῦλος· ζοῦσαν σὲ
μία ἀπὸ τὶς πιὸ διεφθαρμένες κοινωνίες
τοῦ
ἀρχαίου κόσμου. Στὴν
Κόρινθο
ἡ Ἀ φροδί τη καὶ ὁ Βάκχος, οἱ
εἰδωλο-λατρικοὶ θεοὶ ποὺ ὑπέθαλπαν
καὶ ἐξω θοῦσαν τοὺς λατρευτάς τους
σὲ ἀθέμιτες ἀπολαύ-σεις καὶ ξεσήκωναν
τὰ κατώτερα πάθη τοῦ ὄ - χλου, αὐτοὶ
ποὺ θεοποι οῦσαν τὶς σαρκικὲς ἡ-δονὲς
καὶ τὴ μέθη, ἦταν οἱ κατ᾿ ἐ ξοχὴν
λα-τρευτοὶ θεοί. Ἐκεῖνα ποὺ ὁ ἀπόστολος
τοῦ Χριστοῦ καυτηρίαζε ὡς ἁ μαρτία,
αὐτὰ ἡ κοι-νω νία τῆς Κορίνθου τὰ εἶ
χε ὄχι ἁπλῶς ὡς τρόπο ζωῆς ἀνεκτὸ
καὶ θεμιτὸ - νόμιμο, ἀλλὰ ὡς τρόπο
λατρείας ποὺ «εὐλογοῦσαν» οἱ θε-οὶ
καὶ ὡς «ἱερὸ» καθῆκον ποὺ ἐπέβαλ λε
ἡ θρησκεία τῆς κοινωνίας. Χιλιάδες δι
εφθαρμέ-νοι ἄν θρωποι, ἄντρες καὶ
γυναῖκες, μὲ τὴν ἀ - κόλαστη συμ περιφορά
τους σκόρπιζαν τὸ μό-λυσμα τῆς ἁ μαρτίας
σὲ ὁλόκληρη τὴν πόλι.
Τὸ
ἠθικὸ λοιπὸν ἐπίπεδο τῆς Κορίνθου
εἶ-χε πέσει τόσο χαμηλά, ὥστε ὁποιοσδήποτε
δι δάσκαλος θὰ ἐπιχειροῦσε νὰ ἐξ
υγιάνῃ τὰ ἤθη καὶ ν᾽ ἀνυψώσῃ τὴ ζωὴ
σὲ βαθμὸ ἠθικώ-τερο καὶ εὐγενέστερο,
θὰ συναντοῦσε ἐμπό-δια
πολλὰ καὶ μεγάλα.
Ἕνα
ἀπὸ τὰ ἐμπόδια αὐτὰ θὰ ἦταν καὶ ἡ
ἔμμονη ἰδέα, ἡ ἀντίληψι τῶν πολλῶν,
ποὺ ἐ-
πικρατεῖ
συνήθως στὶς διεφθαρμένες πόλεις, ὅτι
ὑπὸ τὶς συνθῆκες αὐτὲς ὁ ἄνθρωπος
εἶνε
ἀδύνατον
νὰ ζήσῃ σύμφωνα μὲ τὸ Εὐαγγέλιο,
νὰ
ἐφαρμόσῃ τὴν ἠθική, τὴν ἠ θικὴ τοῦ
Χρι-στιανισμοῦ μάλιστα.
Ἀδύνατον!
θὰ
φώναζε ἡ διεφθαρμένη κοι-νωνία. Ἀδύνατον!
θὰ διαμαρτύρονταν οἱ ὑ λι-σταὶ φιλόσοφοι
καὶ διδάσκαλοι τῆς Κορίνθου, νὰ ζήσουν
οἱ ἄνθρωποι καὶ μάλιστα οἱ Κορίν-θιοι
σύμφωνα μὲ τὸ εὐαγγέλιο τοῦ Παύλου.
Ἀδύνατον! θὰ σφύριζε στὰ αὐτιὰ τῶν
ἀ κροα-τῶν τοῦ Παύλου ὁ σατανᾶς, ποὺ
ἔβλεπε πὼς ἡ πελατεία του, μὲ τὰ φλο
γερὰ κηρύγμα τα τοῦ ἀποστόλου γιὰ τὴν
ἀρετή, κινδυνεύει νὰ διαρρεύσῃ πρὸς
τὸ στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ.
*
* *
Ἀδύνατον;
Ἀλλὰ
νά λοιπὸν ὁ Παῦλος.
Τί ἦ-ταν αὐτός; Μήπως ἦ ταν ἄγγελος
χωρὶς σῶ μα ἢ μήπως ἦταν φάντασμα;
Ἄνθρωπος ἦταν κι αὐτός, ὅπως ὅλοι οἱ
ἄλλοι, ἄνθρωπος ὅπως καὶ οἱ Κορίνθιοι,
ἄν θρωπος μὲ σωματικὲς ἀ-νάγκες ὅπως
ὅ λος ὁ κόσμος. Καὶ ποῦ ζοῦσε; Μήπως
στὴν ἔ ρημο, ἔ ξω ἀπ᾽ τὸν κόσμο; Ὄχι,
δὲν ζοῦσε στὴν ἔρημο· ζοῦσε μέσα στὶς
πό-λεις, ὅπου πλεονά ζει ἡ ἁμαρτία. Καὶ
ὅμως ὁ Παῦλος ἔζησε
τὴ χριστιανικὴ ζωὴ μὲ ἀκρί-βεια,
ἐφάρμοσε τὰ διδάγματα τοῦ Χριστοῦ
καὶ
ἔφθασε
σὲ ἕνα ἐπίπεδο τελειότητος μοναδι-κό·
ἐνῷ ζοῦσε πάνω σ᾽ αὐτὴ τὴ γῆ, φαινόταν
ὅτι ζῇ
καὶ πολιτεύεται στοὺς οὐ ρανούς.
Ὁ
Παῦλος ἔζησε
μὲ συνέπεια.
Καν είς δὲν μποροῦσε νὰ τοῦ βρῇ
ἀντιφάσεις, νὰ ξεχωρί-σῃ τὴ διδασκαλία
του ἀ πὸ τὴ ζωή του. Δίδα-σκε
ὅ,τι ἦταν, καὶ ἦταν ὅ,τι δίδασκε.
Φῶς ἡ δι-δασκαλία του, φῶς καὶ
τὸ παράδειγμά του. Καὶ ἔτσι ἐξηγεῖται
πῶς εἶχε τὸ θάρρος, ν᾿ ἀπευ-θυνθῇ
στοὺς Κο ρινθίους, νὰ τοὺς προσκα-λέσῃ
νὰ δοῦν στὸ δικό του πρόσωπο τὴ μορφὴ
τοῦ Χριστοῦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά