Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 15, 2011

Ο Αρχιεπίσκοπος συγχαίρει τους μεταπατερικούς θεολόγους


synantisi_archbishop (2).jpg
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 16/12/2011
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΥΓΧΑΙΡΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ
Ἀμφισβητῶν Σεβ. Μητροπολίτας, οἱ ὁποῖοι ζητοῦν αἱ θέσεις των νά συζητηθοῦν εἰς τήν Ἱεραρχίαν
Τήν Παρασκευήν 2αν Δεκεμβρίου ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος ἐδέχθη εἰς τό Ἀρχιεπισκοπικόν Μέγαρον τό Διοικητικόν Συμβούλιον τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Πρόεδρόν του Σεβ. Μητροπολίτην Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιον. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, συμφώνως πρός ἀνακοινωθέν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος εἶπε: «Ὁ Μακαριώτατος ἐξέφρασε τὴν εὐαρέσκεια καὶ ἱκανοποίησή του γιὰ τὴν πλούσια καὶ καρποφόρα δράση τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν, ἐνῶ δέν παρέλειψε νὰ ἐπαναλάβει τὴ στήριξη καὶ ἐκτίμησή του γιὰ τὸ πρωτοποριακὸ ἔργο, ποὺ ἐπιτελεῖται στὸ Βόλο. Σημείωσε δὲ ὅτι στὴν μεταβατικὴ καὶ ἀπρόβλεπτη αὐτὴ περίοδο, ποὺ διανύουμε, ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ φωνὲς σὰν τῆς Ἀκαδημίας τοῦ Βόλου, γιʼ αὐτὸ καὶ ἐνθάρρυνε τοὺς ὑπευθύνους της νὰ συνεχίσουν στὸν ἴδιο δρόμο, ἀψηφώντας τὶς ἀνοίκειες καὶ ἄδικες ἐπιθέσεις»...

Αἱ δηλώσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου εἶναι ἐκπληκτικές. Διότι ὁμιλεῖ περί ἀνοικείων καί ἀδίκων ἐπιθέσεων εἰς βάρος τῆς Ἀκαδημίας Βόλου. Ἆραγε αἱ γραπταί δηλώσεις Σεβ. Μητρο πολιτῶν τῆς Ἐκκλησίας μας συμφώνως πρός τάς ὁποίας ἡ Ἀκαδημία θεωρεῖ τήν Πατερικήν θεολογίαν ξεπερασμένην καί ζητεῖ νά ἀνακαλύψωμεν τήν μεταπατερικήν θεολογίαν ὡς «διάδοχον κατάστασιν», εἶναι ἀνοίκειαι καί ἄδικαι ἐπιθέσεις; Ἡ ἀνάλυσις Σεβ. Μητροπολίτου-λογίου ὅτι κυοφορεῖται αἵρεσις εἰς τούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἀνοίκειος καί ἄδικος ἐπίθεσις ἐναντίον τῆς Ἀκαδημίας καί ἐμμέσως κατά τοῦ Μητροπολίτου Δημητριάδος; Ἡ ἔκκλησις Σεβ. Μητροπολιτῶν νά συζητηθῆ τό θέμα ὑπό τῶν ἁρμοδίων Συνοδικῶν ὀργάνων ἤ εἰς τήν Ἱεραρχίαν εἶναι ἀνοίκειος καί ἄδικος ἐπίθεσις, ὅταν ἐπισημαίνουν ὅτι διαστρεβλώνονται αἱ ἀλήθειαι τῆς Ἐκκλησίας καί ῆς Πίστεώς μας;
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κατά τήν θητείαν του εἰς τόν θρόνον τῶν Ἀθηνῶν συνέπλευσεν μέ ἀθέους καί ἀβαπτίστους πολιτικούς ἐξουσιαστάς καί μέ κόμματα, τά ὁποῖα ἐπολέμησαν καί πολεμοῦν τήν Ἐκκλησίαν. Ὁ λαός ἀρχικῶς ἐπίστευεν ὅτι τό πράττει, διά νά βοηθήση τήν Ἐκκλησίαν. Πολύ ἀργότερον ἐσχημάτισε τήν ἐντύπωσιν ὅτι προέβη εἰς τήν ἐπίθεσιν φιλίας πρός τούς πολιτικούς καί τά κόμματα αὐτά, διά νά τά βοηθήση. (Δικαίωμά του νά πιστεύη ὅ,τι θέλει ἀρκεῖ τό πιστεύω του νά μή βλάπτη τό συμφέρον τῆς Ἐκκλησίας). Μετά τήν σύμπλευσιν μέ τήν προαναφερομένην κατηγορίαν τῶν πολιτικῶν καί τῶν κομμάτων τώρα συμπλέει μέ τήν Ἀκαδημίαν Βόλου ἐπικροτῶν τάς θέσεις της διά τήν μεταπατερικήν θεολογίαν. Ἐάν συνεχίση θά διαπράξη ἕνα ἔγκλημα εἰς βάρος τῆς Πατερικῆς θεολογίας. Ἐάν θέλη νά προσφέρη εἰς τήν ὑπόθεσιν, τόν παρακαλοῦμεν νά φέρη τό θέμα πρός συζήτησιν εἰς τήν Ἱεραρχίαν. Τότε θά διαπιστώση τό «νέον λάθος» του. Δέν ἔχει πιστεύομεν τό δικαίωμα εἰς καιρούς χαλεπούς νά τάσσεται μέ τάς δυνάμεις ἐκείνας τῆς Ἐκκλησίας, αἱ ὁποῖαι διακρίνονται διά τήν οἰκουμενιστικήν των πορείαν. Ὀφείλει νά σεβασθῆ τό Ὀρθόδοξον φρόνημα τοῦ λαοῦ καί τόν λαόν, ὁ ὁποῖος προσέρχεται ὅλας τάς Κυριακάς εἰς τήν Ἐκκλησίαν καί γνωρίζει πολύ καλῶς τί ἐκφράζει ἡ Ἀκαδημία καί ὁ Σεβ. Δημητριάδος καί νά τερματίση τήν Οἰκουμενιστικήν καί φιλοπαπικήν πορείαν τῆς Ἐκκλησίας.
Γ.Ζ.

Δύση ἀνακαλύπτει τὸ Βυζαντιο, ἐμεῖς τὸ συκοφαντοῦμε

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGwGjHh4G93HWjhzZDADN2i8ZDYRCoH52ALFpG26l_xPFM3d3MLgNopJIg6xJjq4fLtf98L2nZfBEYe1EnyWIk9-T4d6FMIRoXRIhIh4hpyfm4-TyL6IJrbiS9quqMg50jl0I0o1xS6D0/s1600/byzantium_emperors.jpg
Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χολέβας
Ὅταν ὁ Ἀλεξανδρινός ποιητής Κωνσταντῖνος Καβάφης ἔγραφε γιά τόν «ἔνδοξο βυζαντινισμό μας», προφανῶς μιλοῦσε ἐπαινετικά γιά τήν ἱστορία καί τήν προσφορά τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας, τῆς Ρωμανίας. Ἀντιθέτως στήν ἐποχή μας ἔχει καθιερωθεῖ μία ἀρνητική χρήση τοῦ ὅρου «βυζαντινισμός» καί ὁρισμένοι Νεοέλληνες στρέφονται κατ' εὐθεῖαν στόν παπποῦ μας-τήν Ἀρχαιότητα- ἀδιαφορῶντας γιά τόν πατέρα μας, τό Ἑλληνορθόδοξο Βυζάντιο. Ἡ διαφορά εἶναι ὅτι ὁ μέν Καβάφης γνώριζε Ἱστορία, ἐνῶ οἰ χλευάζοντες τό Βυζάντιο ἤ δέν γνωρίζουν ἤ τήν μελετοῦν μέ παραμορφωτικούς φακούς. Ἀκόμη καί ἡ προσπάθεια τοῦ σκηνοθέτη Κώστα Γαβρᾶ νά δείξει ἄνευ τεκμηριώσεως ὅτι δῆθεν Χριστιανοί κατέστρεφαν τίς μετόπες τοῦ Παρθενῶνος, ἐντάσσεται στήν ἴδια φιλοσοφία. Ὁ σκοπός εἶναι νά δοθεῖ τό μήνυμα ὅτι ὅλα αὐτά ἔγιναν μέ τήν καθοδήγηση τῆς ἐπίσημης Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία δημιούργησε τό σκοταδιστικό, ὅπως τό βλέπουν, Βυζάντιο.
Περί τοῦ Παρθενῶνος ἀπήντησαν καί θά ἀπαντήσουν οἱ ἀρχαιολόγοι καί οἱ εἰδικοί τῆς ἐποχῆς. Προσωπικά θά ἤθελα μόνο μία ἐπισήμανση νά κάνω: Ἄν οἱ Χριστιανοί τῆς Βυζαντινῆς ἐποχῆς εἶχαν τόσο μεγάλο μένος μέ κάθε τι ἀρχαῖο, τότε θά ἄλλαζαν τό ὄνομα τῶν Ἀθηνῶν καί δέν θά ἄφηναν ἕνα ὄνομα πού αναφέρεται στήν Ἀθηνᾶ. Ὄχι μόνο σεβάσθηκαν τό ὄνομα, ἀλλά ἐπιπλέον τόν Παρθενῶνα τόν ὀνόμασαν «Παναγία ἡ Ἀθηνιώτισσα» καί τόν ἀφιέρωσαν στήν Θεοτόκο. Γενικότερα , ὅμως, περί τῆς πολιτιστικῆς προσφορᾶς τῆς Βυζαντινῆς μας Ρωμηοσύνης, ἔρχονται νά δώσουν τή μαρτυρία τους πολλοί...
ξένοι συγγραφεῖς, ἀπό τούς ὁποίους σήμερα θά παρουσιάσω δύο. Ἐπιλέγω τό βιβλίο τοῦ ἀμερικανοῦ Κόλιν Οὐέλλς «Σαλπάροντας ἀπ' τό Βυζάντιο - Πῶς μία χαμένη αὐτοκρατορία διαμόρφωσε τόν κόσμο» (1) . Καί τό ἔργο τοῦ Γάλλου καθηγητοῦ Συλβαίν Γκουγκενέμ μέ τίτλο «Ὁ Ἀριστοτέλης στό Μόν -Σαίν-Μισέλ» καί μέ ὑπότιτλο: «Οἱ Ἑλληνικές ρίζες τῆς Χριστιανικῆς Εὐρώπης». (2) Εὐτυχῶς καί τά δύο βιβλία ἔχουν μεταφρασθεῖ στά ἑλληνικά καί μποροῦν νά βοηθήσουν κάθε συμπατριώτη μας, ὁ ὁποῖος καλοπροαίρετα ἐνδιαφέρεται νά μάθει ποιά και πόσο σημαντική ἦταν ἡ προσφορά τῶν Βυζαντινῶν προγόνων μας στόν παγκόσμιο πολιτισμό.


Ὁ νέος σέ ἡλικία Κόλιν Οὐέλλς σπούδασε ἀρχαία ἱστορία καί φιλολογία στίς ΗΠΑ καί ἔμαθε τό Βυζάντιο ἀπό ἕναν ἐξαίρετο δάσκαλο: Τόν διαπρεπῆ Ἕλληνα βυζαντινολόγο Σπύρο Βρυώνη. Στόν πρόλογό του ὁ συγγραφεύς σημειώνει: «Ἡ διάρθρωση τοῦ βιβλίου ἀπορρέει ἀπό δύο ἰδέες, πού καί οἱ δύο μαζί προσφέρουν ἕναν εὔκολο τρόπο γιά νά κατανοήσουμε τήν πολιτιστική κληρονομιά τοῦ Βυζαντίου. Ἡ πρώτη εἶναι ἡ δυαδική φύση τῆς παράδοσής του, ἡ ὁποία ἀντικατοπτρίζεται στόν ἐνστερνισμό τόσο τῆς χριστιανικῆς πίστης, ὅσο καί τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος. Ἡ δεύτερη διαρθρωτική ἰδέα τοῦ βιβλίου συνίσταται ὅτι οἱ κληρονόμοι αὐτῆς τῆς δυαδικῆς παράδοσης ἦταν οἱ τρεῖς νεώτεροι πολιτισμοί πού ἀναδύθηκαν ἀρχικά σέ περιοχές οἱ ὁποῖες εἶχαν ἀποσπασθεῖ ἀπό τό Βυζάντιο: ὁ δυτικός, ὁ ἰσλαμικός καί ὁ σλαβικός κόσμος. Ὁ καθένας ἀπό αὐτούς τούς τρεῖς παγκόσμιους πολιτισμούς διαμορφώθηκε ριζικά ἀπό τό Βυζάντιο-ἀλλά ὁ καθένας ἦταν ἰδιαίτερα ἐπιλεκτικός ὅσον ἀφορᾶ τήν πλευρά τοῦ Βυζαντίου πού ἐπέλεξε νά ἐνστερνιστεῖ. Αὐτό τό βιβλίο τιμᾶ τή ἐνεργητικότητα καί τόν δυναμισμό ἐκείνων τῶν νεαρῶν πολιτισμῶν, ὅπως ἐπίσης καί τόν ἐκπληκτικό πλοῦτο τοῦ βυζαντινοῦ πολιτισμοῦ» (σελ. xxvii).

Στήν πρώτη ἑνότητα ὁ Οὐέλλς ἐξηγεῖ πῶς τό Βυζάντιο μετέφερε στή Δυτική Εὐρώπη τήν ἀρχαιοελληνική γραμματεία καί σοφία. Στή δεύτερη μιλᾶ γιά τίς βυζαντινές ἐπιδράσεις στόν ἀραβικό καί μουσουλμανικό κόσμο. Στήν τρίτη ἑνότητα περιγράφει τήν διάδοση τῆς Ὀρθοδοξίας καί τοῦ ἑλληνορθοδόξου πολιτισμοῦ στόν σλαβικό κόσμο καί κυρίως στή Ρωσία. Ὁ Ἐπίλογος ἀφιερώνεται στόν «τελευταῖο βυζαντινό», τόν μοναχό Μιχαήλ Τριβώλη ἀπό τήν Ἄρτα, ὁ ὁποῖος δίδαξε πολλά στούς Ρώσους τόν 16ο αἰῶνα καί ἔμεινε γνωστός ὡς «Μάξιμος ὁ Γραικός». Δέν μπορεῖ, λοιπόν, νά ἦταν σκοταδιστικό τό Βυζάντιο, ὅπως τό παρουσιάζουν οἱ φανατικοί ἀντιεκκλησιαστικοί νεοέλληνες διανοητές, ὅταν τροφοδότησε πνευματικά τόσους πολλούς λαούς καί πολιτισμούς!

Τό βιβλίο τοῦ Γάλλου Συλβαίν Γκουγκενέμ, καθηγητοῦ Μεσαιωνικῆς Ἱστορίας στό Πανεπιστήμιο τῆς Λυών, ἔχει ὡς στόχο να καταρρίψει τήν ἄποψη πού διδάσκουν πολλοί δυτικοί ἱστορικοί, ὅτι δῆθεν ἡ Δύση ἔμαθε τόν Ἀριστοτέλη και τούς ἄλλους ἀρχαίους συγγραφεῖς μέσῳ τῶν Ἀράβων μουσουλμάνων. Ὁ συγγραφεύς ἀποδεικνύει ὅτι ὁ μεγαλύτερος δάσκαλος τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης στήν ἀρχαία παιδεία ἦταν τό Βυζάντιο, τό ὁποῖο σεβάσθηκε καί καλλιέργησε τήν ἀρχαία ἑλληνική γραμματεία καί μέ τούς κληρικούς του καί μέ τούς μοναχούς καί μέ τούς λαϊκούς λογίους του. Γνωρίζουμε φυσικά ὅτι ἡ προσέγγιση τῶν Χριστιανῶν ἦταν ἐπιλεκτική πρός τά ἀρχαῖα κείμενα, ὅπως διδάσκει καί ὁ Μέγας Βασίλειος στό ἔργο του «Πρός τούς νέους ὅπως ἄν ἐξ Ἑλληνικῶν ὠφελοῖντο λόγων». Ὁ Γκουγκενέμ μᾶς βοηθεῖ νά κατανοήσουμε ὅτι τό Ὀρθόδοξο Βυζάντιο οὐδέποτε ἐδίωξε τήν κλασσική παιδεία, ἀλλά ἀντθέτως τήν προώθησε καί τήν διέδωσε σέ ἄλλους λαούς. Ἁναφέρεται ἐπίσης καί στόν ρόλο πολλῶν ἀραβοφώνων Χριστιανῶν -κυρίως μονοφυσιτῶν- στή μετάφραση ἑλληνικῶν κειμένων στά ἀραβικά καί μᾶς ἀποκαλύπτει τήν ὕπαρξη ὁλοκλήρων ἐγαστηρίων ἀντιγραφῆς καί μεταφράσεως ἑλληνικῶν κειμένων στό γαλλικό μοναστῆρι τοῦ Μόν-Σαίν-Μισέλ περί τό ἔτος 1120. Ὁ μεταφραστής ἦταν ἕνας κληρικός μέ τό ὄνομα «Ἰάκωβος τῆς Βενετίας ὁ Ἕλληνας».

Ἴσως νά μή συμφωνοῦμε μέ ὅλα τά σημεῖα τοῦ βιβλίου, ὅμως εἶναι ἀξιοπρόσεκτα τά κυριώτερα συμπεράσματα τοῦ συγγραφέως. Ὅτι δηλαδή «ἡ πολιτισμική ἐλίτ τοῦ Βυζαντίου ἦταν Χριστιανική καί ταυτόχρονα ἑλληνική» (σελ. 86). Καί ὅτι «οἱ πολιτισμικές ρίζες τῆς Εὐρώπης ἁπλώνονταν στόν ἑλληνικό πολιτισμό, τό ρωμαϊκό δίκαιο καί τή Βίβλο» (σελ. 216). Ὁ Γκουγκενέμ ἀντιτίθεται σαφῶς πρός τήν ἰσοπεδωτική παγκοσμιοποίηση καί μᾶς θυμίζει τά λόγια τοῦ μεγάλου Γάλλου ἱστορικοῦ Φερνάν Μπρωντέλ, πού ἐπέμενε ὅτι: «Μόνο οἱ οὐτοπιστές ὀνειρεύονται τή συγχώνευση τῶν θρησκειῶν. Οἱ θρησκεῖες, ὅ,τι ἀκριβῶς πιό προσωπικό ὑπάρχει, πιό ἀνθεκτικό μέσα σ' αὐτό τό σύμπλεγμα ἀγαθῶν, δυνάμεων, πού εἶναι κάθε πολιτισμός» (σελ. 201). Καί ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω.

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος απόψε στο Star Κεντρικής Ελλάδας μιλά για την «Αρωγή»




Σε ενίσχυση του Εθελοντισμού καλεί μέσω του Star Κεντρικής Ελλάδας ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας κκ. Γεώργιος τους πολίτες του Νομού μας, σε μια εφ` όλης της ύλης συνέντευξη που θα μεταδοθεί εκτάκτως απόψε λίγο μετά τις 10.00 μ.μ. με την Βίκυ Μπαλτσιώτη.
Ο Σεβασμιότατος θα παρουσιάσει μαζί με τα τρία μέλη του ΔΣ (κκ. Ειρήνη Μπαρώνη, Κοινωνική Λειτουργός Γενικού Νοσοκομείου Λιβαδειάς, Λουκάς Κατσούλης, Ιδιωτικός Υπάλληλος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Νίκος Λιάνης, Οικονομολόγος) τη φιλοσοφία και τη δράση της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Αρωγή της των Βοιωτών Εκκλησίας» που ιδρύθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας σε στόχο να ενισχύσει ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. «Τα μηνύματα για τραγικές συνθήκες που βιώνουν αρκετοί σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας είναι ανησυχητικά ενώ αυξάνονται τέτοιου είδους περιστατικά στη Βοιωτία και κυρίως στη Λιβαδειά και τη Θήβα» τονίζει χαρακτηριστικά ο κκ. Γεώργιος. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η Μητρόπολη όπως πει απόψε ο Σεβασμιότατος, «δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια αλλά αντίθετα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα όπου αυτό είναι δυνατό. «Είναι πολύ σημαντική η συμβολή όλων μας και δεν περισσεύει κανένας. Από πλευράς Μητροπόλεως προσπαθούμε να οργανώσουμε περισσότερο την εθελοντική προσφορά για να συμπαρασταθούμε και να ενισχύσουμε συνανθρώπους μας που είναι σε χειρότερες καταστάσεις και συνθήκες από τον καθένα μας» είναι το μήνυμα που στέλνει ο κκ. Γεώργιος. «Πιστεύω ότι με τη καινούργια την μεγάλη και πιο πλουραλιστική προσπάθεια των εθελοντών θα δώσει ο θεός να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα». Θυμίζουμε πως μπορείτε να παρακολουθήσετε ΖΩΝΤΑΝΑ το πρόγραμμα του Star μέσα από το www.lamiastar.gr

ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ > ”ΚΡΑΤΑ ΕΛΛΗΝΑ" - «ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΠΑΝΤΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΙ 496 π.χ. - 1821 - 1940, ΠΑΝΤΑ ΝΙΚΗΤΕΣ - ΚΡΑΤΑ ΕΛΛΗΝΑ».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΩΚΤΗΣ ΤΩΝ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΩΝ > Ακάθεκτος ο ανθέλληνας Δημητράς: Απαιτεί να μήν δηλώνουν θρήσκευμα οι συλλαμβανόμενοι λαθρομετανάστες και να κόψει η ΕΡΤ την πρωϊνή προσευχή!


ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ (ΕΠΣΕ) Τ.Θ. 60820, 15304 Γλυκά Νερά, Tηλ. 2103472259 Fax: 2106018760e-mail: office@greekhelsinki.gr ιστοσελίδα: http://www.greekhelsinki.gr/
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ21 Νοεμβρίου 2009
Δράσεις διεκδίκησης τής θρησκευτικής ουδετερότητας τής πολιτείας
Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών τού Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) ενημερώνει για σειρά ενεργειών που έχουν γίνει για τη διεκδίκηση της θρησκευτικής ουδετερότητας της ελληνικής πολιτείας που επιβάλλει το Σύνταγμα και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.


1. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου έχει καταδικάσει την Ελλάδα στις 21 Φεβρουαρίου 2008 για παραβίαση των του Άρθρου 9 (θρησκευτική ελευθερία) σε συνδυασμό με το Άρθρο 13 (δυνατότητα αποτελεσματικής προσφυγής στην ελληνική έννομη τάξη) λόγω της ύπαρξης θρησκευτικού όρκου στα δικαστήρια, μετά από εξέταση της προσφυγής του ΕΠΣΕ Αλεξανδρίδης κατά Ελλάδας. Πέντε άλλες παρόμοιες προσφυγές έχουν ήδη κοινοποιηθεί στην Ελλάδα και αναμένονται αποφάσεις το 2010.2. Γονέας μέσω του ΕΠΣΕ έχει προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου από τον Αύγουστο 2008 λόγω της υποχρεωτικής από το νόμο αναγραφής του θρησκεύματος στο απολυτήριο του σχολείου του παιδιού του (που αναγράφηκε μάλιστα λανθασμένα στη συγκεκριμένη περίπτωση). Η υπόθεση αναμένεται να κοινοποιηθεί στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες.

3. Στέλεχος τού ΕΠΣΕ έκανε προσφυγή στο Συνήγορο τού Πολίτη για την υποχρεωτική αναγραφή τού θρησκεύματος στις αιτήσεις για άδεια παραμονής αλλοδαπών στην Ελλάδα, παρά την ύπαρξη απόφασης της...Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα πως αυτό παραβιάζει τον αντίστοιχο νόμο. Ο Συνήγορος τού Πολίτη, στις 24 Αυγούστου 2009, επισήμανε το θέμα στο Υπουργείο Εσωτερικών το οποίο απαξίωσε να απαντήσει. Δεδομένου ότι την επιστολή στο Υπουργείο υπέγραφε ο τότε Βοηθός Συνήγορος τού Πολίτη και σήμερα Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής Ανδρέας Τάκης, ελπίζεται πως θα φροντίσει για την επίλυση τού προβλήματος.
4. Στελέχη του ΕΠΣΕ, στις 9 Νοεμβρίου 2009, ζήτησαν από Τριμελές Εφετείο Αθηνών να απομακρύνει τα θρησκευτικά σύμβολα (εικόνα Χριστού και Ευαγγέλιο). Το δικαστήριο αποφάνθηκε πως απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για την ικανοποίηση του αιτήματος, δεχόμενο με την απόφαση αυτή το βάσιμο του αιτήματος.
5. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γρηγόρης Ψαριανός, στις 9 Νοεμβρίου 2009, με κοινοβουλευτική ερώτηση, ρώτησε το Υπουργείο Παιδείας αν προτίθεται να προχωρήσει στην απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες και η προσευχή και ο εκκλησιασμός να γίνουν προαιρετικές δραστηριότητες, που δε θα πραγματοποιούνται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
6. Στέλεχος τού ΕΠΣΕ, στις 17 Νοεμβρίου 2009, ζήτησε από την ΕΡΤ να σταματήσει την έναρξη τού καθημερινού προγράμματος με τη μετάδοση προσευχής (και μάλιστα πριν από τον εθνικό ύμνο). Ζητήθηκε δε από το Συνήγορο τού Πολίτη να διαμεσολαβήσει.
7. Γονέας μέσω του ΕΠΣΕ, στις 19 Νοεμβρίου 2009, προσέφυγε στο Συνήγορο του Πολίτη για να απομακρυνθούν οι εικόνες και να σταματήσει η πρωινή προσευχή στο σχολείο του παιδιού του.
8. Δικηγόροι στελέχη των Οικολόγων-Πράσινων, στις 19 Νοεμβρίου 2009, ζήτησαν από τη διοίκηση του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης και των Διοικητικών Δικαστηρίων την αφαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων (εικόνας Χριστού και Ευαγγελίου) από τα δικαστήρια.

Δεν πρέπει κάποτε οι πολιτικοί να πουν ότι με τον τρόπο που ξεπληρώνουμε το ανύπαρκτο χρέος δεν θα ξεχρεωθούμε στον αιώνα τον άπαντα;


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου











"Δεν πρέπει κάποτε οι πολιτικοί να πουν ότι με τον τρόπο που ξεπληρώνουμε το ανύπαρκτο χρέος δεν θα ξεχρεωθούμε στον αιώνα τον άπαντα; Τί περιμένουν να φύγουν παίρνοντας μαζί τους και την επικίνδυνη πολιτική τους;"


1. Η τοκογλυφία είναι έγκλημα. Οι διεθνείς τοκογλύφοι που καταδυναστεύουν την Ελλάδα είναι γνωστοί σε όλους.

2. Πρέπει να πληρώνουμε τους τοκογλύφους ή δεν πρέπει να τους πληρώνουμε;

3. Το Ευαγγέλιο λέει να πληρώνουμε αυτούς που αρμόζει να τους πληρώνουμε και να μην πληρώνουμε αυτούς που δεν αρμόζει να τους πληρώνουμε.

4. Ποιος νόμος και ποια νομοθεσία πολιτισμένου κράτους υποχρεώνει τους υπηκόους του να πληρώνουν αυτούς που δεν αρμόζει να τους πληρώνουν; Καμία. Με εξαίρεση τη σύγχρονη Ελλάδα και τα ολοκληρωτικά κράτη.

5. Μάρτυρας είναι ο Ίδιος ο Κύριος , όταν αποκάλυψε την υποκρισία των Φαρισαίων και τους είπε, να αποδίδουν στον καθένα αυτό που του ταιριάζει. Οι Φαρισαίοι ήθελαν να τον παγιδέψουν με το σοφιστικό ερώτημά τους να πληρώνουν τους φόρους στον Καίσαρα ή να μην τους πληρώνουν. Ο Κύριος τους αποκάλεσε "γεννήματα εχιδνών".

6. Είναι οι Έλληνες παγιδευμένοι από τους τοκογλύφους, που ενώ πρέπει να βρίσκονται στη φυλακή εισπράττουν τόκους αχρεωστήτως;

7. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει πως κανείς δεν μπορεί να σε βλάψει, αν δεν συνεργαστείς μαζί του. Οι διεθνείς τοκογλύφοι βλάπτουν τους Έλληνες. Συνεργαζόμαστε οι Έλληνες με τους διεθνείς τοκογλύφους; Οπωσδήποτε όχι. Αν συνεργαζόμασταν δεν θα εκδηλώναμε την οργή μας. Θα σωπαίναμε, όπως σωπαίνουν οι πολιτικοί μας, που αντί να καταγγείλουν την αδικία και να παραιτηθούν , κάνουν πως δεν την βλέπουν ή την καταγγέλλουν με το στόμα, ενώ στην πράξη την νομιμοποιούν με την παραμονή τους στην εξουσία.

8. Μήπως πρέπει στους διεθνείς τοκογλύφους πρέπει να δώσουμε την ίδια απάντηση που έδωσε ο Ιησούς στους Φαρισαίους;

9. Ο κόσμος βλέπει πως οι Έλληνες παγιδεύτηκαν και μόνο οι πολιτικοί κάνουν πως δεν βλέπουν για να μην αναγκαστούν να καταγγείλουν το άδικο. Αν δεν θέλουν να το καταγγείλουν γιατί δεν παραιτούνται;

10. Δεν πρέπει κάποτε οι πολιτικοί να πουν ότι με τον τρόπο που ξεπληρώνουμε το ανύπαρκτο χρέος δεν θα ξεχρεωθούμε στον αιώνα τον άπαντα; Τί περιμένουν να φύγουν παίρνοντας μαζί τους και την επικίνδυνη πολιτική τους;

11. Μήπως η συνεργασία για την οποία κάνει λόγο ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν είναι παρά η σιωπή των πολιτικών;

12. Η οργή των Ελλήνων δείχνει αυτά τα δύο πράγματα: πρώτον ότι δεν ακολουθούν τους πολιτικούς στην υποκρισία τους για να κάνουν ότι δεν βλέπουν πως ο διεθνείς τοκογλύφοι τους παγίδεψαν και εισπράττουν της Παναγίας του μάτια, αχρεωστήτως και δεύτερον ότι οι Έλληνες δεν συνεργάζονται με αυτούς για να τους βλάψουν.

13. Μήπως πρέπει ένας ένας και οι πολιτικοί πρίν ξεσπάσει η οργή για τα καλά, να διακόψουν τη "συνεργασία" τους και να παραιτηθούν είτε σπάζοντας την σιωπή τους είτε
όχι; Δίχως τη δική τους "συνεργασία" κανείς δεν θα μπορούσε να βλάψει την Ελλάδα!

14. Ο άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος λέει πως ο Θεός μας έδωσε την οργή για να την στρέφουμε κατά των παθών μας , όχι εναντίον των άλλων. Αυτό κάνουμε οι Έλληνες έως τώρα και ξοδεύουμε τα αποθέματά μας, αυτά που κρατούσαμε για καμιά ξαφνική αρρώστια ή άλλη δυστυχία. Όταν εξανεμιστούν κι αυτά δεν υπάρχει περιθώριο για άλλους περιορισμούς. Ο κόσμος θα εξεγερθεί.

15. Η λίμνη δέχεται από τη φύση της την ποσότητα νερού που δεν ξεπερνάει τα όρια της. Αν ξεπεράσει τα όριά της πλημμυρίζει. Οι πολιτικοί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πιέζουν ολοένα για μεγαλύτερους περιορισμούς! Έχουν και οι περιορισμοί τα όριά τους.

Εκ των υστέρων αι διαμαρτυρίαι

ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΙ

Ο ΣΕΒ. Μητροπολίτης Αἰγιαλείας καὶ Καλαβρύτων κ. Ἀμβρόσιος ὁμιλῶν ἀπὸ τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίου Νικολάου Κοζάνης κατεφέρθη μεταξὺ ἄλλων ἐναντίον τῆς ὑπουργοῦ Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, διότι ἔκανε τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν προαιρετικὸν καὶ τὸ μετέτρεψεν εἰς μάθημα θρησκειολογίας. Θὰ συμφωνήσωμεν μὲ τὸν Σεβασμιώτατον, ἀλλὰ τὰ πυρά του ὤφειλε πρωτίστως νὰ τὰ στρέψη πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμον, τοὺς ἀνθρώπους του εἰς τὸ Παιδαγωγικὸν Ἰνστιτοῦτον Παιδείας, πρὸς τὸ ἁρμόδιον Συνοδικὸν ὄργανον, εἰς τὸ ὁποῖον τὸ «πάνω χέρι» εἶχεν ὁ Σεβ. Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος (καὶ μετὰ ὁ Σεβ. Σισανίου) καὶ τοὺς Θεολόγους, οἱ ὁποῖοι ἐκφράζουν τὰ νέα ρεύματα εἰς τὴν Ἐκκλησίαν καὶ οἱ ὁποῖοι εὑρίσκοντο εἰς ἀνοικτὴν γραμμὴν μὲ τοὺς ἀνθρώπους τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν. Οἱ πολιτικοὶ εἶχον πάντοτε ὡς στόχον τὴν Ἐκκλησίαν καὶ τὰ θρησκευτικά.

Οἱ Ἀρχιερεῖς διατὶ «ἔπαιξαν εἰς τὸ γήπεδον» τῶν πολιτικῶν καὶ δὲν προέβαλον ἀντιστάσεις; Βλέπομεν ὅτι σήμερον διαμαρτύρεται καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος διὰ τὴν ἀλλοίωσιν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Ἀλλὰ ὅταν ἡ Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων τοῦ ἔκανε ἐπισημάνσεις τὰς ἠγνόει ἐπιδεικτικῶς συμπλέων μὲ ἐκσυγχρονιστὰς – μοντέρνους θεολόγους ἀλλὰ καὶ Ἀρχιερεῖς, οἱ ὁποῖοι ἔσπευδον νὰ συμπορευθοῦν μὲ τοὺς πολιτικούς, οἱ ὁποῖοι ἤθελον νὰ ἐπιβάλλουν τὸ μάθημα τῆς θρησκειολογίας. Ὅλο αὐτὸ τὸ χρονικὸν διάστημα ὁ «Ο.Τ.» δὲν ἔπαυε νὰ ἐγκαλῆ Νεοεποχίτην καὶ μεταπατερικὸν οἰκουμενιστὴν Μητροπολίτην διὰ τὴν στάσιν του ὑπὲρ τῆς θρησκειολογίας καὶ νὰ τονίζη ὅτι ἡ ἀποδοχὴ τῆς ἀλλοιώσεως τοῦ χαρακτῆρος τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ὑπὸ Ἀρχιερέων ἰσοδυναμεῖ μὲ ἄρνησιν τῆς Πίστεως.
Ποῖος ἤκουε; Οὐδείς! Διότι οἱ Ρασοφόροι «Κλαδάρχες» τοῦ κ. Γεωργίου Παπανδρέου εἰς τὴν Ἀρχιεπισκοπὴν καὶ τὴν Ἱερὰν Σύνοδον δὲν ἐπέτρεπον «ἐκτροχιασμὸν» ἀπὸ τὰς πολιτικὰς γραμμὰς τοῦ Μαξίμου. Μετὰ τὴν ἀποχώρησιν τοῦ κ. Γ. Παπανδρέου ἀπὸ τὸ «πηδάλιον» τῆς χώρας τόσον ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἀλλὰ καὶ ἄλλοι Μητροπολῖται ἤρχισαν νὰ «βλέπουν τὸ φῶς των» καὶ νὰ ὁμιλοῦν διὰ πράγματα, τὰ ὁποῖα ἐνομιμοποιήθησαν διὰ τῆς σιωπῆς των. Εὐτυχῶς ὁ Σεβ. Αἰγιαλείας καὶ Καλαβρύτων δὲν ἀνήκει εἰς τὴν κατηγορίαν αὐτήν.
ΟρθόδοξοςΤύπος, 16/12/2011

Προικονήσου: «Έγιναν εγκλήματα εις βάρος της Μονής Βατοπεδίου»



«Επικεντρώνω την σκέψη μου και τον λόγο στον αγαπητό, αδελφό και φίλο από τα φοιτητικά έδρανα τον άγιο γέροντα Εφραίμ και την ευλογημένη συνοδεία της Μονής Βατοπεδίου», ανέφερε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Φως στην Οικούμενη» ο Σεβ. Μητροπολίτης Προικονήσου π. Ιωσήφ.

Ο λόγιος Μητροπολίτης π. Ιωσήφ αναφέρθηκε στην μεγάλη φιλανθρωπική και κοινωνική δράση της Μονής, τονίζοντας ότι «η Μονή Βατοπεδίου συνεχίζει να δίνει κάτω από αντίξοες συνθήκες μαρτυρία Ιησού Χριστού».

Επίσης ο π. Ιωσήφ τόνισε: «Όλοι γνωρίζεται ότι η Μονή Βατοπεδίου τα τελευταία χρόνια ευρίσκεται στο κέντρο μιας απερίγραπτης δίνης, την οποία μόνο ως ενέργεια δαιμονικών δυνάμεων φθονουσών την πρόοδο και ανάπτυξη του μοναχισμού του Αγίου Όρους και της Μονής Βατοπεδίου».

Προφήτης Ἀγγαῖος (16 Δεκεμβρίου).



Καταγόταν ἀπὸ τὴν ἱερατικὴ φυλὴ τοῦ Λευΐ καὶ εἶναι ὁ 10ος τῶν μικρῶν λεγόμενων προφητῶν. Γεννήθηκε στὴν Βαβυλώνα, ὅταν διαρκοῦσε ἡ αἰχμαλωσία τῶν Ἰουδαίων. Ὁ Ἀγγαῖος ἦταν αὐτός, ποὺ μαζὶ μὲ τὸν Προφήτη Ζαχαρία ἀναθέρμαναν τὸν ζῆλο τῶν Ἰουδαίων γιὰ τὴν ἀνοικοδόμηση τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος.
Τὸ προφητικὸ βιβλίο τοῦ Ἀγγαίου εἶναι χωρισμένο σὲ δύο κεφάλαια καὶ ἔχει ἁπλὸ καὶ αὐστηρὸ ὕφος. Ἐπειδὴ ὁ Ἀγγαῖος καταγόταν ἀπὸ λευϊτικὴ οἰκογένεια, ὅταν πέθανε, τάφηκε στὰ μνήματα τῶν ἱερέων.
Νὰ ὅμως καὶ τί συμβουλεύει στοὺς ἱερεῖς: «Οὕτως πάντα τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν, καὶ ὃς ἐὰν ἐγγίση ἐκεῖ, μιανθήσεται ἕνεκεν τῶν λημάτων αὐτῶν τῶν ὀρθρινῶν». Ἔτσι, λέει ὁ Ἀγγαῖος, συμβαίνει μὲ ὅλα τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτῶν. Ὅποιος Ἱερέας δηλαδή, εἶναι μολυσμένος ἀπὸ δωροδοκίες ποὺ πῆρε πρωὶ – πρωί, ἢ ἀπὸ ἄλλες ἁμαρτίες καὶ παρακοὲς ποὺ διέπραξε, ἂν ἀγγίξει τὸ θυσιαστήριο θὰ τὸ μολύνει. Ἡ προσφορά του δηλαδή, θὰ θεωρηθεῖ μολυσμός.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Προφήτης θεόληπτος, οἷα θεράπων Θεοῦ, τῷ κόσμῳ ἐνδέδειξαι, ἀνακαθάρας τὸν νοῦν, Ἀγγαῖε πανεύφημε, ὅθεν ἑορταζόντων, ἔνθα πέφυκεν ἦχος, ἤρθης ὡς ἑορτάζων, ἐν Θεῷ φερωνύμως· ᾧ πρέσβευε θεηγόρε, σώζεσθαι ἅπαντας.

Κοντάκιον. Ἦχος β’. Τοῖς τῶν αἱμάτων σου.
Καταυγασθεὶς τῇ ἐλλάμψει τοῦ Πνεύματος, προφητικῶς διαλάμπεις τοῖς πέρασι, καὶ τύποις τρανώσας τὰ μέλλοντα, περιφανὴς διὰ βίου γεγένησαι, Ἀγγαῖε Προφῆτα θεόσοφε.

Μεγαλυνάριον.
Ἄγγος χαρισμάτων προφητικῶν, Ἀγγαῖε Προφῆτα, ἀνεδείχθης δι’ ἀρετῶν, ἐξ ὧν κἀμοὶ μάκαρ, μετάδος οὐρανόθεν, ἵνα πρὸς σωτηρίας, τρίβων ἀφίκωμαι.

Ἅγιος Μαρίνος ὁ Μάρτυρας (16 Δεκεμβρίου).



Ἔλαβε τὸ μαρτυρικὸ στεφάνι στὰ τέλη τοῦ 3ου μ.Χ. αἰώνα. Γεννήθηκε καὶ μεγάλωσε στὴν Ρώμη καὶ πῆρε τὸ ἀξίωμα τοῦ Συγκλητικοῦ. Ἀλλὰ οἱ πολλές του ἀγαθοεργίες πρὸς τοὺς χριστιανούς, ἐξήγειραν ἐναντίον του τὶς ὑπόνοιες τῶν συναδέλφων του, οἱ ὁποῖοι, ἀφοῦ ἐξέτασαν, ἀνακάλυψαν ὅτι ὁ Μαρίνος ἀνῆκε στὴν χριστιανικὴ Ἐκκλησία. Καὶ τότε τὸν κατήγγειλαν.
Συνελήφθη μὲ αὐτοκρατορικὴ διαταγὴ καὶ ἐπειδὴ δὲν θέλησε νὰ θυσιάσει στὰ εἴδωλα, καταδικάστηκε σὲ θάνατο. Ἐνῶ τὸν ὁδηγοῦσαν στὸν τόπο τῆς ἐκτέλεσης, εἶδε μερικοὺς ἀπὸ τοὺς φίλους του νὰ κλαῖνε καὶ αὐτὸς μὲ πραότητα τοὺς εἶπε: «Γιατί κλαῖτε καὶ λυπάστε; Μάθετε ὅτι πηγαίνω ἀπὸ τὸ σκοτάδι στὸ αἰώνιο φῶς, ἀπὸ τὸν χῶρο τοῦ σταδίου στὰ βραβεῖα, καὶ ἀπὸ τὸν θάνατο στὴν παντοτινὴ ζωή». Μετὰ ἀπὸ λίγο ἡ κεφαλή του ἔπεφτε, ἡ δὲ ψυχῆ του πετοῦσε στὰ σκηνώματα τῶν δικαίων.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...