Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιουνίου 17, 2012


Ένας νεοφανής άγιος με άφθαρτο λείψανο βρέθηκε στην Ρουμανία!

Ένας νεοφανής άγιος με άφθαρτο λείψανο βρέθηκε στην Ρουμανία!

Το λείψανο του μοναχού  Ιωσήφ βρίσκεται στην σκήτη Ραντένι κοντά στην μικρή πόλη Τιργκου Νεαμτς στην Β.Α.Ρουμανία.Στις 7 Νοεμβρίου 2011 έγινε η εκταφή του,επτά χρόνια μετά την κοίμησή του.
Είναι όμως εντυπωσιακός ο βίος του μοναχού Ιωσήφ και δείχνει ότι θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού και ότι ο Θεός δεν σιωπά.Ενάς λυγμός,ένα δάκρυ ένα Κύριε Ελέησον από τα βάθη της ψυχής και ο Θεός όλα τα συγχωρεί.    

Τις πληροφορίες για τον όσιο μοναχό Ιωσήφ της βρήκα στο σχόλιο ενός αναγνώστη στην ρουμανική ιστοσελίδα απ'όπου πήρα το άρθρο.
 Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις πληροφορίες ο μοναχός Ιωσήφ ήταν μέλος του κομμουνιστικού κόμματος και είχε γύρω στα 9 παιδιά,όχι όλα με την ίδια γυναίκα.Η ζωή του γενικότερα δεν συμβάδιζε με την διδασκαλία της εκκλησίας,ήταν όμως ελεημων.'Εζησε σ'ένα χωριό κοντά στην σκήτη Ραντένι.
Οι πατέρες της σκήτης διηγούνται ότι απ'όταν μπήκε στην σκήτη συνεχώς έκλαιγε και οι πιο πολλοί νόμιζαν ότι είναι πλανημένος.Ερχόνταν άλλωστε οι συγχωριανοί του οι οποίοι γνώριζαν τον πρότερο βίο του και ζητούσαν από τον ηγούμενο να τον διώξει από την σκήτη.Πόλλες φορές θέλησαν να τον διώξουν.
Λίγο πριν πεθάνει ήταν πολύ άρρωστος.Δύο περίπου εβδομάδες έμεινε στο κρεβάτι.Ακόμη και τότε οι χωριανοί τον κακολογούσαν.Αυτός τους άκουγε από το παραθυρο πόσο άσχημα μιλούσαν εναντίον του.Τους συγχωρούσε όμως και συνέχιζε να ρίχνει δάκρυα μετανοίας.
Λίγες μέρες πριν πεθάνει ζήτησε να κοινωνήσει.Ο πνευματικός της σκήτης όμως αρνήθηκε επειδή τον είχε κοινωνήσει λίγες μέρες πριν.Την επόμενη μέρα που τον επισκέφτηκε ο πνευματικός,ο όσιος μοναχός Ιωσήφ του είπε ότι τον κοινώνησε άγγελος Κυρίου.Αυτός δεν το πίστεψε και το θεώρησε πλάνη.
Μετά την ταφή του ένας λύκος στεκόνταν στο μνήμα του και όλη την νύχτα ούρλιαζε χωρίς σταματημό!
Απόδοση στα ελληνικά π.Γεώργιος Κονισπολιάτης-proskynitis.blogspot/

Ὑπάρχει ἐλπίδα; υπό Γέροντος πρεσβυτέρου


 
     

 Δέν ἀπέχει πολύ χρονικά ὁ σάλος, πού δημιουργήθηκε στήν Ἐκκλησία ἀπό τά φοβερά ἠθικά καί οἰκονομικά σκάνδαλα κάποιων ρασοφόρων, πού ἦρθαν στό φῶς τῆς δημοσιότητας καί σκανδάλισαν ψυχές. 
Σέ ἀπαράδεκτη ἐκκρεμότητα ἐπίσης βρίσκεται ἐδῶ καί μερικές δεκαετίες στήν πατρίδα μας τό λεγόμενο «ἐκκλησιαστικό ζήτημα», πού γεννήθηκε ἀπό τήν ἐνάντια στό Δίκαιο καί στούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας βίαιη ἀπομάκρυνση πλειάδος ἐκλεκτῶν Ἱεραρχῶν ἀπό τίς Μητροπόλεις τους. 
 Τό ζήτημα αὐτό συντηρεῖ διχασμό μέσα στούς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας. 
Χρονίζουν ἀκόμη καί ἄλλα ἐκκλησιαστικά προβλήματα, τόσο στό ἐπίπεδο τῆς Διοικήσεως, ὅσο καί σέ ἐκεῖνο τῆς λειτουργίας τῶν Μητροπόλεων καί τῶν ἐνοριῶν. 
Ὅλα αὐτά βοοῦν ὅτι ἀπαιτοῦνται λύσεις καί μέτρα γιά νά ἔρθει περισσότερο φῶς στό ὑπάρχον ἡμίφως στό χῶρο τοῦ Ὀρθοδόξου κλήρου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
     


Ἐδῶ, προβάλλει τό ἀγωνιῶδες ἐρώτημα: 
Εἶναι δυνατόν ἀπό τό ὑπάρχον δυναμικό τῶν κληρικῶν τῆς πατρίδος μας νά δοθοῦν λύσεις ἐφαρμόσιμες στά προβλήματα;
     Μιά καταφατική ἀπάντηση στό ἐρώτημα αὐτό φαντάζει ὑπεραισιόδοξη ἕως οὐτοπική. 

Διότι οὔτε οἱ διοικοῦντες τήν Ἐκκλησία φαίνονται διατεθειμένοι καί ἱκανοί νά θίξουν καί πολύ περισσότερο νά διορθώσουν τά κακῶς κείμενα, οὔτε οἱ ὑπόλοιποι κληρικοί (πρεσβύτεροι καί διάκονοι)-σέ γενικές γραμμές-εἶναι οἱ κατάλληλοι φορεῖς, γιά νά ὑλοποιήσουν τά ὅποια μέτρα.


 Ὁ δεύτερος αὐτός παράγων ἀπαισιοδοξίας ἐξηγεῖται ἀπό τό γεγονός ὅτι κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες εἰσήλθαν στίς τάξεις τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου πολλά πρόσωπα ἀκατάλληλα γιά τό ὑπούργημα τοῦ κληρικοῦ. 
Εἰσήλθαν νωρίς-νωρίς ἡλικιακά νεαροί ἀνώριμοι, πού τούς χαρακτήριζε μιά κάποια κλίση πρός τά ἱερατικά, κάποια φερσίματα «ἐκκλησιαστικοῦ τύπου», ὅπως τυποποιημένες ἐκφράσεις, μεγαλοστομίες, δουλοπρεπής πρός τούς Ἐπισκόπους στάση, γυναικώδης γλώσσα καί συμπεριφορά, καθώς καί ἀπερίγραπτη πνευματική ρηχότητα. 
Τά ἐνδιαφέροντά τους περιστρέφονται γύρω ἀπό τά ἱερατικά ἄμφια, τίς ἐντυπωσιακές παραστάσεις στίς Ἀκολουθίες, τίς βυζαντινές μεγαλοπρέπειες καί τούς λαρυγγισμούς.
 Ὁ ἀριθμός τῶν ἀγάμων νεαρῶν, πού εἰσήλθαν στόν Κλῆρο, αὐξήθηκε ἁλματωδῶς, ὄχι διότι αὐξήθηκαν οἱ Θεόθεν κλήσεις πρός τήν ἀγαμία, ἀλλά διότι ἐπικράτησε ἡ ἐπιπολαιότητα, καθώς ἡ ἐπιθυμία τῶν τιμῶν καί πρωτοκαθεδριῶν καί τοῦ ὀνείρου τῆς ἐπισκοποποιήσεως ἐπισκίασε τήν τυχόν κλίση πρός τόν ἔγγαμο βίο. 
Δέν εἶναι βέβαια τό σύνολο τῶν πρεσβυτέρων καί διακόνων αὐτοῦ τοῦ ἐπιπέδου. 
Στίς τάξεις τοῦ κλήρου ὑπάρχουν καί σοβαροί καί μετρημένοι κληρικοί, μέ φόβο Θεοῦ, μέ πόνο καί ἀγάπη γιά τό ποίμνιό τους, πού ἐργάζονται ἀθόρυβα γιά τή σωτηρία τῶν ψυχῶν. 
Ἀρκοῦν ὅμως αὐτοί, γιά νά ἔχει ποιότητα τό σύνολο τοῦ κλήρου; 
Φοβούμαστε πώς ὄχι, ὁπότε ποιά ἐποικοδομητικά μέτρα, πού τυχόν θά ψηφιστοῦν ἀπό τήν Ἱεραρχία, θά μπορέσουν νά ὑλοποιηθοῦν ἀπό ἕνα τέτοιο ἱερατεῖο;
    


 Ὑπάρχει ἄραγε ἐλπίδα;
 Ἴσως μιά οὐσιαστική βελτίωση τῶν ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων μπορεῖ νά ἐλπίζεται σέ βάθος χρόνου καί μόνο ἀφοῦ ληφθοῦν-τοῦ Θεοῦ συνεργοῦντος καί φωτίζοντος-γενναῖα μέτρα ἀπό τούς Ἱεράρχες, ὥστε νά ἐμποδιστεῖ ἡ περαιτέρω εἴσοδος στίς τάξεις τοῦ κλήρου προσώπων ἀκαταλλήλων. 
Νά ἐφαρμοστοῦν ἐπί τέλους οἱ εὐαγγελικές ἐπιταγές καί οἱ Ἱεροί Κανόνες ὡς πρός τά προσόντα τῶν ὑποψηφίων κληρικῶν καί τίς προϋποθέσεις εἰσόδου στόν Ἱερό Κλῆρο. 
Ὥστε κανείς νά μή χειροτονεῖται, ἄν δέν ζεῖ συνειδητή ἐκκλησιαστική ζωή, ἄν δέν ἔχει πνευματικό ἀπό παλιά, ἄν δέν κοινωνεῖ συχνά. 
Γιά νά τηροῦνται ἔστω τά κατώτερα ὡς πρός τήν ἡλικία ὅρια γιά μιά χειροτονία. 
Καί νά μήν ἐνθαρρύνεται ἡ ἀγαμία, ἐκτός κι ἄν εἶναι δοκιμασμένη ἡ κλήση γι’ αὐτήν. 
Καί, τέλος, νά ζητεῖται ἡ μόρφωση, κυρίως ἡ πνευματική, ἀλλά πρώτιστα ἡ ἐνάρετη καί ἀνεπίληπτη ζωή.
   


  Ἄν βελτιωθεῖ σιγά-σιγά τό πνευματικό ἐπίπεδο τῶν πρεσβυτέρων καί διακόνων, θά ἔχουμε μελλοντικά καί καλύτερους μητροπολίτες καί ἴσως ξημερώσουν-Θεοῦ θέλοντος-καλύτερες μέρες γιά τόν κλῆρο τῆς Ἐκκλησίας μας.     

ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ-ΓΙΑ ΟΣΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η Κυρία Θεοτόκος εγγυάται τα σύνορα της Ελλάδος

ΛΟΓΟΣ... ΤΗΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΩΡΑΣ «ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ...»


πηγή


Ἡ χώρα ὁδηγήθηκε γιά μιά ἀκόμα φορά σέ ἐκλογές, προκειμένου νά προκύψῃ Κυβέρνηση σ’ αὐτό τόν τόπο, ὥστε ὁ Λαός νά βρῇ; τόν δρόμο του καί νά συνεχίσῃ μέ τίς ὅποιες δυσκολίες, τήν κοπιώδη πορεία του. Μιά πορεία πού δέν θά μοιάζῃ καθόλου μέ ὅσα ἔζησε στό παρελθόν, ἀφοῦ πολλά πράγματα πλέον ἔχουν ἀλλάξει. Ὁ Λαός πρέπει νά ξεχάσῃ πλέον τήν εὐμάρεια, τήν καλοπέραση καί ὅ,τι ἄλλο, πιθανῶς, ἀπελάμβανε μέχρι σήμερα.
Δέν γνωρίζει κανείς τί θά προκύψῃ ἀπό αὐτές τίς ἐκλογές. Δέν εἴμαστε βέβαιοι πῶς αὐτός ὁ ταλαιπωρημένος κόσμος θά ἐκφρασθῇ καί ποιές δυνάμεις θά ἐπηρεάσουν τό εἶναι του. Αὐτή ἡ ἀβεβαιότητα εἶναι ἀποτέλεσμα τῶν ὅσων προηγήθηκαν ἀπό ὅσους εἶχαν, στά χέρια τους, τίς τύχες τῆς χώρας μας, μέχρι τώρα. Εἶναι ἀποτέλεσμα τῶν λαθῶν, τῶν ἐπιπολαιοτήτων, τῆς ἀποϊεροποίησης τῆς ζωῆς, τῆς ἐξυπηρέτησις ξένων συμφερόντων καί τῆς ἔλλειψης ἀγάπης γι’ αὐτόν τόν τόπο. 
Οἱ ἀναλύσεις ἔχουν γίνει. Οἱ αἰτίες γνωστές, τά ἀποτελέσματα χειροπιαστά. Προεκλογικά δόθηκαν πολλές συνεντεύξεις, ἀκούστηκαν ὅπως πάντοτε ὑποσχέσεις,  ἔγιναν τηλεοπτικές συζητήσεις κλπ. Δέν γνωρίζω, ἄν μπόρεσαν οἱ ὁμιληταί νά πείσουν γιά τά προγράμματα, τά ὁποῖα θέλουν νά ἐφαρμόσουν γιά «τήν σωτηρία τῆς χώρας καί τήν ἔξοδό της ἀπό τήν κρίση». Φοβοῦμαι πώς ὅχι.
Εἶναι ἀλήθεια ὅμως, ὅτι τά ἑπόμενα χρόνια, ὅπως καί νά ἔχουν τά πράγματα, θά περάσωμε δύσκολες ἡμέρες καί θά γνωρίσωμε πρωτόγνωρες καταστάσεις.
Γνωρίζομε ὅλοι, ὅτι πολλά κακά συνέβησαν στό ἄμεσο ἤ ἀπώτερο παρελθόν. Ὅμως τό μεγαλύτερο ἀπ’ ὅλα ἦταν αὐτό πού προῆλθε ἀπό τίς ἑξῆς παραμέτρους.
α) Δόθηκε ὁ Ἕλληνας μέ πάθος στήν ὕλη. Πίστεψε, ὅτι ἦταν ἡ σωτηρία του. Τόν ἔσπρωξαν ἐπίτηδες, στήν εὐμάρεια, στήν ψεύτικη χαρά καί ἀπόλαυση. Τοῦ ἔταξαν ἀπατηλούς παραδείσους καί τόν ὁδήγησαν στόν ἐκτροχιασμό τῆς πορείας του.
β) Τόν ἔπεισαν, δυστυχῶς, ὅτι τά κοσμικά πράγματα ἀξίζουν περισσότερο ἀπό ὁ,τιδήποτε ἄλλο καί τόν μετέτρεψαν σέ κυνηγό τῶν κοσμικῶν ἡδονῶν.
γ) Τόν ὁδήγησαν μέ μαθηματική ἀκρίβεια καί μεθοδικότητα στήν παθιασμένη ζωή καί τόν ἔρριξαν μέ σύστημα στήν πνευματική καταστροφή, ἀφοῦ τόν ἔπεισαν ὅτι εἶναι ὅ,τι τρώει (ὡς ἔλεγε ὁ τραγικός Γερμανός φιλόσοφος Φόυερμπαχ). Γέμισαν τήν Ἑλλάδα μέ κέντρα διαφθορᾶς καί ἀποπροσανατόλισαν τήν πορεία τῶν νέων μας.
δ) Τόν ξέκοψαν ἀπό τίς πνευματικές του ρίζες, ρήμαξαν τήν ψυχή του, τόν «μαστούρωσαν» μέ τίς ἐξαρτησιογόνες οὐσίες, τόν νάρκωσαν ἠθικά, διέλυσαν τήν οἰκογένεια του, τόν ἔκαναν ἄπατρι. Κατέστρεψαν τήν οἰκονομία, ρήμαξαν τήν ὕπαιθρο, ἀλλοίωσαν τόν πληθυσμό. Γκρέμισαν τά ὁράματά του καί κάλυψαν μέ ἀπαίσιο σύννεφο κονιορτοῦ τόν οὐρανό πάνω ἀπό τό κεφάλι του.
ε) Τόν πέταξαν στά καταγώγια τῆς ἐρημιᾶς, μαζί μέ τά τρωκτικά τῆς καταστροφῆς. Τόν ἔσπρωξαν ἀπό τό φῶς στό ἀπαίσιο σκοτάδι, μέ τήν μυρωδιά τοῦ θανάτου νά σαπίζῃ τά πνευμόνια του καί νά κατατρώγῃ τήν  ὕπαρξή του.
στ) Τά δροσερά πρόσωπα, πού ἦταν σάν τό ἀστέρι τῆς αὐγῆς, χλώμιασαν καί φόρεσαν τήν  κατήφεια. Τά μάτια ἔχασαν τήν λαμπρότητά τους καί μέσα ἀπό τό σκοτεινό πλέον βλέμμα τους, προδίδουν τό πεσμένο ἠθικό καί τήν ἔλλειψη ἐμπιστοσύνης στόν ἴδιο μας τόν ἑαυτό.
Ἔτσι αὐτός ὁ ξεχωριστός Λαός ἔχασε:
α) Τήν χαρά του, ἡ ὁποία ἦταν ζωγραφισμένη στά πρόσωπα καί ἐχαρακτήριζε ὅλες τίς πτυχές τῆς ζωῆς του.
β) Τήν ἐλπίδα, ἡ ὁποία τοῦ ἔδινε τήν δυνατότητα νά ἐργάζεται, νά παράγῃ, νά δημιουργῇ, νά ἀξιοποιῇ τίς δυνατότητές του καί τά τάλαντα μέ τά ὁποῖα τόν ἔχει προικίσει ὁ Δημιουργός.
γ) Τήν αἰσιοδοξία, μέ τήν ὁποία ἔκανε ὄνειρα γιά τό μέλλον, ξεπερνοῦσε τίς φουρτοῦνες τῆς ζωῆς, ἔσπαε τά κύματα καί ἔβγαινε νικητής στήν ἀντίπερα ὄχθη, ἀτενίζοντας πλέον ἀνοικτούς τούς δρόμους γιά τήν ἐπιτυχία.
Ὅλοι φωνάζουν: «Πρέπει νά δώσουμε ὅραμα στόν Λαό». Σέ συζητήσεις πού εἴχαμε αὐτό τό διάστημα μέ πολιτικούς, τούς ἄκουσα νά μοῦ ἐπαναλαμβάνουν κάτι πολύ γνωστό πλέον. «Ὁ Λαός ἔχασε τό ἠθικό του, πρέπει νά τόν βοηθήσουμε. Νά τονώσουμε τόν ψυχισμό του». Ναί, εἶπα, αὐτό εἶναι ἀλήθεια. Ὁλοι μας πρέπει νά βοηθήσωμε πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση. Καί αὐτό κάνομε «μέ νύχια καί μέ δόντια», ὅπως λέγει πολύ σοφά ὁ ἴδιος ὁ Λαός. Ἐργαστῆτε, πρόσθεσα, ὅσο εἶναι ἀκόμα καιρός ὅλοι σας, μέ τό χέρι στήν καρδιά, ὄχι γιά τίς καρέκλες, ὄχι γιά τήν δόξα, ὄχι γιά τήν ἐξουσία, ἀλλά γιά τήν διακονία. Ἀγωνιστῆτε νά σώσετε ὅ,τι ἀπέμεινε. Μιλῆστε μέ τήν γλῶσσα τῆς ἀλήθειας, ἡ ὁποία σώζει, ὅσο σκληρή καί πικρή καί ἄν εἶναι.
  Ὅμως φοβᾶμαι, ὅτι θά ἰσχύσῃ τό, «οὐκ ἄν λάβοις παρά τοῦ μή ἔχοντος».
Οἱ λόγοι τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι σκληροί, ὅμως ἀληθινοί καί ἐπίκαιροι.
«Μή πεποίθατε ἐπ’ ἄρχοντας ἐπί υἱούς ἀνθρώπων, οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία» (Ψαλμ. 145).
Αὐτόν τόν τόπο δέν θά τόν σώσῃ κανείς πολιτικός καί κανένα πολιτικό σύστημα. Αὐτό τόν τόπο θά τόν σώσῃ ὁ Θεός. Σήμερα τό βράδυ θά πληροφορηθοῦμε τά ἀποτελέσματα τῶν ἐκλογῶν. Δέν γνωρίζομε, ποιά θά εἶναι αὔριο ἡ κατάσταση στήν χώρα μας, ἤ μετά ἀπό λίγο καιρό. Δυνάμεθα ὅμως νά ἐπαναλάβωμε μέ παρρησία, αἰσιοδοξία καί βεβαιότητα ἀναγέννησης οὐσιαστικῆς, τόν Κυριακό λόγο.
«Μείνατε ἐν ἐμοί...» (Μείνατε ἑνωμένοι μαζί μου).«Μείνατε ἐν ἐμοί, ἵνα βότρυν φέρητε, ἐγώ γάρ εἰμί τῆς ζωῆς ἡ ἄμπελος» ( Μείνατε ἑνωμένοι μαζί μου, γιά νά φέρετε οἶνον γλυκύν (καρπόν δηλαδή) διότι εἶμαι ἡ ἄμπελος τῆς ζωῆς). (Ἀπό τήν Ὑμνολογία τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος)
Ἡ ἕνωση μας μέ τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία Του εἶναι ἡ μόνη ἐλπίδα, ἡ μόνη ὁδός, εἶναι ἡ σωτηρία μας. Οἱ κοσμικοί ἄρχοντες ἐπρόδωσαν καί πιθανόν νά προδώσουν καί πάλι τίς ἐλπίδες τοῦ Λαοῦ. Διαχειρίσθηκαν κακῶς τίς τύχες του, μή λαμβάνοντας ὑπ’ ὄψη τους τά ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τίς βαθειές του ἀναζητήσεις, τήν πίστη του, τήν παράδοσή του, τήν ἱστορία του, τίς ἀνάγκες του, τό θέλημά του. Τό ἴδιο, ἴσως, κάνουν καί πάλι.
·  Ὅμως σ’ αὐτή τήν χώρα ὑπάρχει εὐτυχῶς κάτι πού μένει σταθερό, ἀνέπαφο μέ τήν φθορά τοῦ χρόνου, ξένο μέ τήν ὅποια ἐγκατάλειψη τοῦ Λαοῦ. Ὑπάρχει ἡ ρίζα, πού δίνει χυμούς γιά νά μήν ξεραθῇ τό δέντρο. Ὑπάρχει ἡ πηγή, πού δέν στερεύει ποτέ, ἀλλά ἀρδεύει τόν τόπο καί δροσίζει τούς ἀνθρώπους. Ὑπάρχει τό φῶς, πού διασχίζει τά φοβερά σκοτάδια. Ὑπάρχει τό βάλσαμο, πού θεραπεύει τίς πληγές. Ὑπάρχει ἡ παρηγοριά, πού σφογγίζει τά δάκρυα καί δίδει νόημα στήν ζωή.
Θέλησαν νά ξεράνουν τήν ρίζα, νά στερέψουν τήν πηγή, νά σβήσουν τό φῶς, νά σκοτώσουν τήν παραμυθία. Χρησιμοποίησαν, ἀνέκαθεν, ποικίλα τεχνάσματα. Ἀπό τήν συκοφαντία μέχρι τήν ὅποια ἄλλη ἀπειλή (Εἴμαστε ἕτοιμοι νά ἀντιμετωπίσωμε πάλι ἄν χρειασθῆ ὅμοιες ἤ χειρότερες καταστάσεις). Ποτέ ὅμως  δέν κατάφεραν τίποτε. Γιατί αὐτή ἡ ρίζα, εἶναι πολύ βαθειά καί ἀνίκητη. Ἡ πηγή εἶναι ἀστείρευτη, ὁ ἥλιος λαμπρός, ἡ ἀγάπη μεγάλη, ἡ ἀγκαλιά ἀτελείωτη καί γιά τοῦτο ἡ θεραπεία καί ἡ παρηγοριά δεδομένη.
Μιλάω γιά ὅ,τι ἀπέμεινε ὄρθιο σ’ αὐτό τόν τόπο. Γι αὐτό πού ποτέ δέν θά λυγίσῃ, γιατί δέν εἶναι ἀνθρώπινο, ἀλλά θεϊκό. Δέν εἶναι ψεύτικο, ἀλλά ἀληθινό. Ποτέ δέν ἀπεγοήτευσε, ἀλλά ἀντίθετα μέ τήν θυσιαστική ἀγάπη ἐγοήτευσε. Ποτέ δέν εἶπε ψέματα, ἀλλά μέ τήν γλῶσσα τῆς ἀλήθειας ἔσωσε. Ποτέ δέν ἐγκατέλειψε, ἀλλά μάζεψε πάντοτε τά κομμάτια αὐτοῦ τοῦ τόπου καί τοῦ Λαοῦ καί συναρμολόγησε τόν σκελετό του, στόν ὁποῖο ἐνεφύσησε πνοή ζωῆς.
Μετέτρεψε τό ρημαδιό σέ παράδεισο, ξαναχτίζοντας ὅ,τι ἡ ἀσύνετη καί σπάταλη δύναμη τοῦ κακοῦ, ἔρριξε σέ ἐρείπια.
Εἶναι ἡ Ἐκκλησία. Ὅσο θά ὑπάρχῃ Ἐκκλησία, αὐτός ὁ τόπος δέν θά χαθῆ. Καί ἐφ’ ὅσον ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό ἀναστημένο Σῶμα τοῦ νικητοῦ τοῦ θανάτου Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, αὐτός ὁ τόπος καί ὁ Λαός θά ζήσῃ ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος.
Ἀπό αὔριο αὐτή τήν ἀλήθεια πρέπει νά τήν συνειδητοποιήσωμε ἀκόμη περισσότερο. Πρῶτοι οἱ πολιτικοί καί ἡ ὅποια κυβέρνηση καί ἄν προκύψῃ. Καί ὕστερα ὅλοι οἱ Ἕλληνες.  
Ὅποιος καί ἄν κυβερνήσῃ αὐτή τήν χώρα ἀπό αὔριο, ἄν δέν ἔχῃ ὑπ’ ὅψη του ὅλα τά παραπάνω, πού εἶναι διαπιστώσεις τοῦ ἴδιου τοῦ Λαοῦ, θά ἀκούσῃ στίς παρειές του τό ἠχηρό καί ἐπώδυνο «ράπισμα» τῆς ἱστορίας, ἡ ὁποία εἶναι ἀδέκαστη καί διδάσκει μέσα ἀπό πάθη καί λάθη. Ἄν κάνῃ τό λάθος καί προδώσῃ τήν ρίζα, τήν δροσιά καί τήν ἀπαντοχή αὐτοῦ τοῦ Λαοῦ, ἄν παραθεωρήσῃ τήν ἱστορία του, τότε εἶμαι βέβαιος, ὅτι ὁ Λαός, ὅσο καί ἄν παρασυρθῇ σέ πρόσκαιρες καταστάσεις, θά ἀποδειχθῇ ὁ σκληρότατος τιμωρός, γιά νά ἐπιτύχῃ τήν σωτηρία του.
          Ἀγαπητοί μου,
Ἔχετε ἐλπίδα, ἔχετε πίστη, βαδίσατε μέ αἰσιοδοξία παρά τίς ὅποιες δυσκολίες. Μή χάνετε τό θάρρος σας. Ἡ ψυχή ἔχει μεγάλη δύναμη καί ἀντοχή, γιατί ἔχει θεία τήν καταγωγή. Ἀρκεῖ νά εἶναι ἑνωμένη μέ τόν Θεό. Ἄν εἴμαστε ἑνωμένοι μέ τόν Θεό, εἴμαστε ἑνωμένοι καί μεταξύ μας. Αὐτό ἔχομε ἀνάγκη σήμερα, παρά ποτέ. Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ἀντηχεῖ στά αὐτιά μας ὡς φωνή ὑδάτων πολλῶν, ὡς δρόσος Ἀερμών, ὡς αὔρα λεπτή, ὡς εὐλογία, ὡς παρηγοριά καί βεβαιότητα σωτηρίας.
          «Μείνατε ἐν ἐμοί...ἐγώ γάρ εἰμί τῆς ζωῆς ἡ ἄμπελος»(Ἀπό τήν Ὑμνολογία τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος) 

 Ιερά Μητρόπολις Πατρών

Β΄Κυρ Ματθαίου (4,18-23) Η κλήση των τεσσάρων πρώτων μαθητών του αρχιμ. Αθανασίου Σιαμάκη









 Ήταν ο καιρός που ο Ιησούς Χριστός μετά τους πειρασμούς στην έρημο και τη βάπτισή του στον Ιορδάνη άρχισε δημόσια το κηρυκτικό έργο του. Ήταν τότε γύρω στα τριάντα του. Κινήθηκε στην περιοχή της Γαλιλαίας με έδρα την πρωτεύουσά της Καπερναούμ. Συνήθως πήγαινε το σάββατο στη συναγωγή των Ιουδαίων, ως Ιουδαίος κι αυτός, όπου μετά την ανάγνωση του νόμου και των προφητειών του δίνονταν  η ευκαιρία να μιλήσει ανοιχτά ότι έφτασε η νέα εποχή για την οποία μιλούν οι προφήτες, κι ότι απαραίτητος όρος για να γίνει κάποιος δεκτός σ’ αυτήν είναι η μετάνοια. Και πρότρεπε· Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η βασιλεία των ουρανών.


Η πρώτη ενέργεια του Ιησού κατά την έναρξη του κηρυκτικού έργου του ήταν η κλήση των δώδεκα μαθητών του. Αυτοί θα συγκροτούσαν το άμεσο περιβάλλον του, θα ήταν τα πρόσωπα που θα τον ακολουθούσαν παντού και πάντοτε, θα άκουγαν τη διδασκαλία του, θα έβλεπαν τα σημεία του, θα ζούσαν την αναμαρτησία του, και θα γίνονταν οι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες της θεότητός του. Μετά την ανάσταση και ανάληψή του στους ουρανούς, οι απόστολοι με οδηγό και εμπνευστή το Άγιο Πνεύμα θα συγκροτούσαν την εκκλησία, θα συνέχιζαν το σωτήριο έργο του σ’ όλα τα έθνη, βαπτίζοντας τους προσερχομένους στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.


Στην ευαγγελική περικοπή μας θα δούμε την κλήση των τεσσάρων πρώτων μαθητών Πέτρου Ανδρέου Ιακώβου και Ιωάννου. Για την κλήση των τεσσάρων αυτών μαθητών, που ήταν οι πρώτοι και οι συχνότερα απ’ όλους αναφερόμενοι  στα Ευαγγέλια και αποτελούντες το στενότερο κύκλο  του Κυρίου (Πέτρος Ιάκωβος και Ιωάννης), μας μιλούν οι ευαγγελισταί Ματθαίος και Μάρκος. Ο Ματθαίος σ’ αυτήν εδώ την περικοπή που μελετούμε. Ο Μάρκος (1,16-20) ακολουθεί στην εξιστόρηση το Ματθαίο. Ειδικά εξιστόρηση της κλήσεως του Ματθαίου, που ήταν τελώνης, έχουμε από τον ίδιο το Ματθαίο (9,9-13), καθώς και από τους  Μάρκο (2,13-16) και Λουκά (5,27-30).
Εννοείται ότι είχαν προηγηθεί από τον Ιησού συναντήσεις γνωριμίας μαζί τους. Γι’ αυτές μας εξιστορούν ο Λουκάς (5,1-11) και ο Ιωάννης (1,35-51). Από τους δύο ο Ιωάννης δίνει λεπτομερέστερη περιγραφή της γνωριμίας του Ιησού με τους τέσσερες πρώτους μαθητάς Πέτρο Ανδρέα Ιάκωβο και Ιωάννη, καθώς και με τους άλλους δύο Φίλιππο και Ναθαναήλ, που τους συνάντησε την ίδια μέρα.


Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο εξετάσεως του ζητήματος της κλήσεως των μαθητών δεν υπάρχουν προβλήματα. Προβλήματα βλέπουν μόνο οι προτεστάντες και οι παπικοί, διότι συγχέουν τη γνωριμία με την κλήση και μιλούν για διπλές κλήσεις.  Δεν ξέρουν ελληνικά οι άνθρωποι. Αλλά δεν έχουν και ευθεία διάθεση. 


Πρέπει να σημειωθεί ότι και από τους «ορθοδόξους» δεν λείπουν οι πιθηκίζοντες. Είναι μια ομάδα σύγχρονων πανεπιστημιακών καθηγητών, που προτεσταντίζουν και παπίζουν απροκάλυπτα, διότι σπούδασαν σε σχολές της Ευρώπης, κι έχουν δημιουργήσει ολόκληρη άτυπη σχολή μαθητών, αιρετιζόντων και ορθολογιζόντων, προκαλώντας μεγάλο πρόβλημα στο χώρο της Ορθοδοξίας.  Αυτοί εγείρουν αμφισβήτηση όχι μόνο στο ζήτημα της κλήσεως των μαθητών, αλλά και σε πάρα πολλά άλλα ιστορούμενα των Ευαγγελίων.


Πλήρεις καταλόγους των ονομάτων των δώδεκα μαθητών του Χριστού μας παραδίδουν  ο Ματθαίος (10,2-4), ο Μάρκος (3,14-19) και ο Λουκάς (6,13-17). Ο Λουκάς στις Πράξεις (1,13-14) μας δίνει τον κατάλογο των έντεκα μαθητών,  διότι δεν συμπεριλαμβάνει τον Ιούδα, που στη θέση του πρόκειται να εκλεγεί ο Ματθίας.


Κι ερχόμαστε στην περικοπή μας. Περπατώντας ο Ιησούς κοντά στη θάλασσα της Γαλιλαίας, ή αλλιώς λίμνη της Γεννησαρέτ, είδε δύο αδερφούς, το Σίμωνα που λεγόταν Πέτρος και τον Αντρέα τον αδερφό του, που έρριχναν το δίχτυ στη θάλασσα, διότι ήταν στο επάγγελμα ψαράδες. [Ας σημειωθεί ότι Πέτρο τον ονόμασε ο Χριστός κατά την πρώτη γνωριμία μαζί του (Ιω 1,43), ενώ πριν λεγόταν Σίμων. Γι’ αυτό λέμε ότι η γνωριμία προηγείται της οριστικής κλήσεως. Γι’ αυτό κι όταν τους καλεί υπακούνε και τ’ αφήνουν όλα, διότι ήδη τους είχε γνωρίσει συναναστραφεί και προετοιμάσει αναλόγως ]. Και (με το θάρρος της γνωριμίας), τους λέει· Ακολουθείστε με. Εγώ θα σας κάνω ψαράδες αλλιώτικους, να ψαρεύετε ανθρώπους στη βασιλεία του Θεού. Κι εκείνοι αφήνουν τα δίχτυα όπως ήταν και τον ακολούθησαν.


Και καθώς προχώρησε λίγο πιο πέρα είδε στο πλοίο άλλους δύο αδερφούς, τον Ιάκωβο, γιο του Ζεβεδαίου, και τον Ιωάννη τον αδερφό του, με τον πατέρα τους Ζεβεδαίο, να ετοιμάζουν τα δίχτυα τους, και τους κάλεσε. Κι εκείνοι την ίδια στιγμή άφησαν το πλοιάριο με τον πατέρα τους και τον ακολούθησαν. Είναι άξιο θαυμασμού ότι οι αναφερθέντες μαθηταί δεν ζήτησαν αναβολή, ούτε είπαν ότι θα το συζητήσουμε με τις οικογένειές μας, ούτε θα πουλήσουμε πρώτα τις βάρκες, αλλά τ’ άφησαν όλα και τον ακολούθησαν. Εννοείται ότι αυτοί με τους οικείους τους είχαν συζητήσει πολλές φορές τις εντυπώσεις τους από την πρώτη γνωριμία τους με τον Ιησού, και λίγο-πολύ εκείνοι περίμεναν ότι κάποια στιγμή θα τους καλέσει.


Και γυρνούσε ο Κύριος (μαζί με τους τέσσερις προς το παρόν μαθητάς του) όλη τη Γαλιλαία και δίδασκε στις συναγωγές και κήρυττε το ευαγγέλιο της βασιλείας και θεράπευε κάθε αρρώστια, βαρύτερη και ελαφρότερη, που συναντούσε στο λαό.


Με μια ευρύτερη έννοια όλοι οι Χριστιανοί είμαστε καλεσμένοι από τον Κύριο σ’ ένα χριστιανικό πόστο.   
Ας αναλογιστούμε κατά πόσο έχουμε εμείς ανταποκριθεί στο πόστο μας αυτό.

Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ


Τριάδος αἰσχύνουσιν ἐχθροὺς τριστάτας·
Τὸν Μανουὴλ νύττουσι λόγχαι Χριστέ μου,
Ζηλοῦντα πλευρᾶς λογχονύκτου σῆς πάθος·
Ἐβδομάτῃ δεκάτῃ ἴδε τρεῖς Ἀνέρας ἀθλέοντας.



Σαβέλ, Μανουήλ, Ἰσμαὴλ Πέρσαι γένος.
Τὸ δ' ἀξίωμα, Μάρτυρες διὰ ξίφους.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ κασιγνήτους τρεῖς τάμε χαλκός.
Βιογραφία
Και οι τρεις ήταν αδέλφια από την Περσία (ο πατέρας τους ήταν πυρολάτρης, ενώ η μητέρα τους χριστιανή και τους μετέδωσε τη χριστιανική αγωγή, ενώ τη χριστιανική μόρφωση κάποιος ευλαβής Ιερέας ονόματι Εύνικος) και είχαν έλθει στην Κωνσταντινούπολη για κάποια αποστολή.

Κατά το διάστημα της εκεί παραμονής τους, συνέβη να δουν στη Χαλκηδόνα τον αυτοκράτορα Ιουλιανό, που θυσίαζε στα είδωλα εν μέσω πομπής. Το θέαμα αυτό τους λύπησε πολύ και εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια τους για το κράτος, που ο ηγέτης του γινόταν ένοχος τέτοιας ασέβειας. Κάποιοι καταδότες όμως, που τους άκουσαν, τους κατάγγειλαν στον Ιουλιανό. Αυτός διέταξε αμέσως οι τρεις Πέρσες ν' αρνηθούν το Χριστό. Αλλά και αυτοί με τη σειρά τους αποκρίθηκαν, ότι τους εαυτούς τους προ πολλού είχαν αρνηθεί, και στον Ιησού που είχαν παραδομένη την ψυχή τους, είναι έτοιμοι να χύσουν γι' Αυτόν το αίμα τους. Τότε άρχισε ο βασανισμός τους.

Διαπέρασαν τους αστραγάλους τους με μυτερό αντικείμενο, και έκαψαν τις μασχάλες τους με αναμμένες λαμπάδες. Κατόπιν τους αποκεφάλισαν.

Αλλά η θεία δίκη δεν άργησε να έλθει. Όταν μετά από λίγο ο Ιουλιανός εξεστράτευσε κατά των Περσών, σε κάποια μάχη, πληρώνοντας για τις αμαρτίες του, έπεσε νεκρός στο άνθος της ηλικίας του.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Ὡς ἐννεάριθμον, τοῦ Λόγου σύνταγμα, ἐχθρῶν τᾶς φάλαγγας, κατετροπώσαντο, Ἴσαυρος Φήλιξ σὺν αὐτοίς, Ἐρμείας καὶ Περεγρίνος, ἅμα Ἰννοκέντιος, Μανουὴλ καὶ Βασίλειος, Ἰσμαὴλ ὁ ἔνδοξος, καὶ Σαβὲλ ὁ μακάριος' διὸ καὶ τὰ βραβεῖα τῆς νίκης, εὗρον ὡς Μάρτυρες Κυρίου.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ΄.
Οἱ τῆς εὐσεβείας ὑπέρμαχοι, καὶ τῆς ἀσεβείας ἀντίπαλοι, Μανουὴλ θεόπνευστε, καὶ Ἰσμαὴλ θαυμάσιε, καὶ Σαβὲλ ἀξιάγαστε, παῤῥησίᾳ τὸν Χριστὸν, Υἱὸν Υεοῦ κηρύξαντες, τὸ αἷμα ὑμῶν ὑπὲρ Αὐτοῦ ἐξεχέατε· ὅν δυσωποῦντες μὴ παύσητε, τοῦ σωθῆναι υὰς ψυχάς ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ´. Ταχύ προκατάλαβε 
Οἱ Μάρτυρες σου Κύριε, ἐν τῇ ἀθλήσει αὐτῶν, τὸ στέφος ἐκομίσαντο τῆς ἀφθαρσίας, ἐκ σοῦ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν· σχόντες γὰρ τὴν ἰσχύν σου, τοὺς τυράννους καθεῖλον· ἔθραυσαν καὶ δαιμόνων τὰ ἀνίσχυρα θράση. Αὐτῶν ταῖς ἱκεσίαις Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τὰς ψυχὰς ἡμῶν. 

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ΄. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Τοῦ Ἁγίου Μανουήλ
Τῶν τοῦ τυράννου ἀπειλῶν καὶ ὑποσχέσεων, καταφρονήσας ἀνδρικῶς στύλε ἀκλόνητε, σὺν ὁμαίμοσιν ἐνήθλησας μεγαλόφρον· ἀλλ’ ὡς ἔχων παῤῥησίαν πρὸς τὸν Κύριον, Μανουήλ με ἐκ κινδύνων ἐλευθέρωσον· ἵνα κράζω σοι, χαίροις Μάρτυς πανθαύμαστε.

Ἕτερον Κοντάκιον
Ἦχος δ΄. Ἐπεφάνης σήμερον.
Οἱ τρεῖς θεῖοι Μάρτυρες οἱ ἐκ Περσίδος, τὸν Σταυρὸν ἀράμενοι, οὐκ ἐδειλίασαν ποινὰς, ἀλλ’ ἐν σταδίῳ ἐκήρυξαν, τὸν ἐν Μονάδι Θεὸν Τρισυπόστατον.

Ἕτερον Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Τῇ πίστει Χριστοῦ, τρωθέντες παμμακάριστοι, καὶ τούτου πιστῶς, πιόντες τὸ ποτήριον, τὰ Περσῶν σεβάσματα, καὶ τὸ θράσος εἰς γῆν κατεβάλετε, τῆς Τριάδος ἰσάριθμοι, πρεσβείας ποιοῦντες, ὑπὲρ πάντων ἡμῶν.

Κάθισμα
Ἦχος δ΄. Ὁ Ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ ἑκουσίως.
Τοὺς πολυτρόπους αἰκισμοὺς ἐνεγκότες, ἐν ἀπτοήτῷ λογισμῷ Ἀθλοφόροι, ὑπὲρ ἥλίου λάμπετε φαιδρότητα· ὅθεν τὴν φαιδρὰ ὑμῶν, ἑορτάζομεν μνήμην, πίστει ἱκετεύοντες, ταῖς ὑμῶν μεσιτείαις, ἁμαρτημάτων ἄφεσιν λαβεῖν, καὶ ἀγαθῶν αἰωνίων ἀπόλαυσιν.

Ὁ Οἶκος
Τοῦ Ἁγίου Μανουήλ
Τίς σου τῶν ἐπιγείων Μανουὴλ ἐξισχύσειεν ἐιπεῖν τοὺς Μαρτυρικοὺς ἄθλους, καὶ τῆς ὑπὲρ Χριστοῦ πάλης τὴν ἄμετρο ἔνστασίν τε καὶ καρτερίαν, ἥν ἐπὶ γῆς ὡς ἄσαρκος ἐπεδείξω; Ἀλλ’ ὅμως ἴδε οὕτω σοὶ κράζω· χαίροις Θεοῦ στρατιώτα γενναῖε, χαίροις Χριστοῦ Μάρτυς ὡραῖε· χαίροις ἀστὴρ τοῦ νοητοῦ Ἡλίου παμφαίδιμε· χαίροις καρπὲ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὥριμε, χαίροις Περσίδος ἀθάνατον βλάστημα· χαίροις Θράκης ἀκλόνητον ἔρεισμα· χαίροις τερπνὸν θῦμα τοῦ παντάνακτος Θεοῦ· χαίροις ὁ τὴν πλάνην διελέγξας τοῦ Ἰουλιανοῦ· χαίροις ὁ πῦρ ἥλους καλάμους βέλη καὶ ξίφος εἰς οὐδὲν λογισάμενος· χαίροις οὗ τῇ ἀθλητικῇ ἐνστάσει Σατὰν ὁ δόλιος ὑπῆρξε παιζόμενος· χαίροις τῶν ἑορταζόντων τὴν μνήμην σου ὁ προστάτης· χαίροις δι’ οὗ ἡττήθη ὁ τύραννος παραβάτης· Χαίροις Μάρτυς πανθαύμαστε.

Ἕτερον Ὁ Οἶκος
Εὐφημήσωμεν φιλέορτοι τοὺς Μεγαλομάρτυρας τρεῖς αὐταδέλφους· Μανουὴλ, Σαβὲλ, καὶ Ἰσμαὴλ, τοὺς ἐκ Περσίδος ὡς ἀστέρας φαεινοὺς ἐκλάμψαντας λέγοντες· χαίρετε οἱ τὰ σώματα παντοίοις αἰκισμοῖς παραδόντες, καὶ τὴν ἄληκτον καὶ ἀγήρῳ ζωὴν τῆς φθαρτῆς προτιμήσαντες· χαίρετε οἱ τὰ στίγματα τοῦ Κυρίου ἐν τοῖς σώμασιν ὑμῶν φέροντες, καὶ διὰ Χριστὸν τοὺς ἀστραγάλους ἥλοις παρέντες· χαίρετε οἱ τὸν διὰ ξίφους θάνατον ἐτοίμως δεξάμενοι, καὶ τῶν γηΐνων τὰ οὐράνια ἀνταλλάξασθαι βουληθέντες· καὶ νῦν ἐν οὐρανοῖς σὺν Ἀγγέλοις ἀγαλλόμενοι, ἀπαύστως ὑμνεῖτε, τὸν ἐν Μονάδι Θεὸν Τρισυπόστατον.




Οπτικοακουστικό Υλικό
media
Ακούστε το απολυτίκιο!




Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ
Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ

Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ
Άγιοι Μανουήλ, Σαβέλ και Ισμαήλ





Παραπομπές




Αγιος Φιλονειδης Ιερομαρτυρας Επισκοπος Κουριου



O Φιλονείδης θυσίαν το πριν φέρων,
Φέρει εαυτόν σωφροσύνης θυσίαν.
Βιογραφία
Ο Άγιος Φιλονείδης έζησε στα χρόνια του βασιλιά Διοκλητιανού (284-304) και ήταν επίσκοπος Κουρίου, πόλη της νότιας Κύπρου. Το 300 μ.Χ. για τον αποστολικό του ζήλο συνελήφθη μαζί με τρεις άλλους χριστιανούς και ρίχτηκε στη φυλακή. Όταν οι τρεις συγκροτούμενοί του - Αριστοκλής, Δημητριανός και Αθανάσιος (βλέπε 23 Ιουνίου) - πέθαναν μαρτυρικά, νέο διάταγμα του βασιλιά, προέτρεπε τους ειδωλολάτρες να ατιμάζουν παρά φύση τα σώματα των χριστιανών. Τότε ο Φιλονείδης για ν' αποφύγει τη βέβαιη ατίμωση, έδεσε το κεφάλι του, κάλυψε το πρόσωπο με το ρούχο του και έπεσε προς τα κάτω, από μέρος υψηλό. Αλλά πριν ακόμα το σώμα του φτάσει κάτω στη γη, η ψυχή του πέταξε στα χέρια του Θεού. Οι δε ειδωλολάτρες, όταν βρήκαν το σώμα του νεκρό, το έβαλαν μέσα σ' ένα σάκο και το πέταξαν στη θάλασσα. Έτσι το βρήκαν στην παραλία οι πιστοί, το παρέλαβαν και το έθαψαν με τιμές. Το μαρτύριο του Αγίου Φιλονείδη, συνέγραψε ο επίσκοπος Αρίστων.

Άγιος Ίσαυρος και οι συν αυτώ Βασίλειος, Ιννοκέντιος, Ερμείας, Φιλήκας και Περεγρίνος


Τμηθεὶς Ἴσαυρος σὺν συνάθλων πεντάδι,
Σαύρας νοητῆς καρδίαν τέμνει μέσον.
Βιογραφία
Όλοι αγωνίστηκαν για το Χριστό στην Απολλωνία, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Νουμεριανός (283-284 μ. Χ.). Οι τρεις πρώτοι ήταν Αθηναίοι και ασπάσθηκαν τη χριστιανική πίστη που με τόση θερμότητα είχε κηρύξει ο Απ. Παύλος στους αρχαίους Αθηναίους. Αφού συνδέθηκαν αδελφικά εν Χριστώ και με τους άλλους τρεις, όλοι μαζί ήταν πρότυπο εφαρμογής των εντολών του Κυρίου, δείχνοντας έτσι τη μεγάλη αγάπη τους σ' Αυτόν. Άλλωστε, ο ίδιος ο Κύριος είπε πώς θέλει να τον αγαπουν αυτοί που τον ακολουθούν: «Εάν αγαπάτε με, τας εντολάς τας εμάς τηρήσατε»" (Ευαγγέλιο Ιωάννου, ιδ' 15.). Δηλαδή, αν με αγαπάτε, τηρείστε τις εντολές μου και δείξτε έτσι ότι η αγάπη σας για μένα είναι αληθινή και ειλικρινής. Η ζωή λοιπόν των έξι αδελφικών φίλων, καταγγέλθηκε στον έπαρχο Τριπόντιο. Αυτός με κάθε τρόπο προσπάθησε να τους κάνει να θυσιάσουν στα είδωλα. Μάταια, όμως. Αυτοί ομολόγησαν Χριστόν εσταυρωμένον. Τότε τους υπέβαλε σε μια σειρά από σκληρά βασανιστήρια. Αλλά με θαυμαστό τρόπο έμειναν αβλαβείς από αυτά και κατόρθωσαν να φέρουν πολλούς στη χριστιανική πίστη. Τελικά τους αποκεφάλισαν.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Ὡς ἐννεάριθμον, τοῦ Λόγου σύνταγμα, ἐχθρῶν τᾶς φάλαγγας, κατετροπώσαντο, Ἴσαυρος Φήλιξ σὺν αὐτοίς, Ἐρμείας καὶ Περεγρίνος, ἅμα Ἰννοκέντιος, Μανουὴλ καὶ Βασίλειος, Ἰσμαὴλ ὁ ἔνδοξος, καὶ Σαβὲλ ὁ μακάριος' διὸ καὶ τὰ βραβεῖα τῆς νίκης, εὗρον ὡς Μάρτυρες Κυρίου.




Οπτικοακουστικό Υλικό
media
Ακούστε το απολυτίκιο!




Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Άγιος Ίσαυρος
Άγιος Ίσαυρος

Άγιος Ιννοκέντιος
Άγιος Ιννοκέντιος


Όσιος Πίωρ



Ψυχήν Πίωρ πίειραν αρεταίς έχων,
Πίων απήλθε ψυχικού λίπους γέμων.
Βιογραφία
Η βιογραφία του Οσίου, βρίσκεται στο Λαυσαϊκό. Ήταν ασκητής Αιγύπτιος, ο οποίος αναχώρησε από το σπίτι του στην έρημο και πήρε την απόφαση να μη δει ποτέ τους γονείς και συγγενείς του. Μετά από πολλά χρόνια, η αδελφή του, γερόντισσα πια, έμαθε πως ζει και παρακάλεσε να τον δει με τη μεσιτεία των πατέρων της Σκήτης. Τότε ο αβάς Πίωρ, πήγε στο σπίτι της, στάθηκε στην πόρτα, χωρίς να μπει μέσα στο σπίτι και με κλειστά τα μάτια του, συνομίλησαν με την αδελφή του. Και χωρίς να τη δει καθόλου, έφυγε πάλι στην έρημο.

Επίσης, στο «Παράδεισον των Πατέρων» αναφέρεται ότι μια φορά έγινε Σύναξη στην Σκήτη για να κρίνουν οι Πατέρες έναν αδελφό τους, ο οποίος είχε κάνει κάποιο σφάλμα. Και ενώ οι Πατέρες συζητούσαν για το τι θα κάνουν, ο Όσιος Πίωρ βγήκε έξω και γεμίζοντας ένα σακί άμμο το κρέμασε στην πλάτη του. Έπειτα, γέμισε μια σπυρίδα με λίγη άμμο και την κρέμασε μπροστά του. Όταν τον ρώτησαν οι Πατέρες τι είναι αυτό που κάνει ο Όσιος απάντησε ότι το σακί που έχει πολύ άμμο είναι οι δικές του αμαρτίες, τις οποίες έχει πίσω του και δεν τις βλέπει για να κλαίει γι’ αυτές. Η σπυρίδα με την λίγη άμμο που κρέμεται μπροστά του, είναι οι λίγες αμαρτίες του αδελφού του, τις οποίες έχει μπροστά του και τις βλέπει ώστε να κατακρίνει τον αδελφό του. Έπρεπε όμως, μπροστά του να έχει τα δικά του σφάλματα, ώστε να τα βλέπει και να παρακαλεί τον Θεό να τον συγχωρήσει. Όταν τα άκουσαν αυτά οι Πατέρες, έφυγαν λέγοντας ότι πράγματι αυτός είναι ο δρόμος της σωτηρίας.

Ο Όσιος Πίωρ, απεβίωσε ειρηνικά.


Αγιογραφίες / Φωτογραφίες
Όσιος Πίωρ
Όσιος Πίωρ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...