Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Ιουλίου 02, 2013

ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΕΣΘΗΤΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Τῌ Β' ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
ΙΟΥΛΙΟΥ

Μνήμη 
τῆς ἐν Βλαχέρναις Καταθέσεως τῆς τιμίας Ἐσθῆτος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου.
Τῇ Β' τοῦ αὐτοῦ μηνός,
 Μνήμην ποιούμεθα 
τῆς ἐν τῇ Ἁγίᾳ σορῷ καταθέσεως τῆς τιμίας Ἐσθῆτος τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου,
 ἐν Βλαχέρναις, 
ἐπὶ Λέοντος τοῦ μεγάλου, 
καὶ Βηρίνης τῆς αὐτοῦ γυναικός.

Χιτὼν μὲν Υἱοῦ Χριστοφρουροῖς δημίοις.
Ἐσθὴς δὲ Μητρὸς χριστοφρουρήτῳ πόλει.
Δευτερίῃ κατέθεντο σορῷ Ἐσθῆτα Πανάγνου.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, 
Μνήμη τῆς Ἀθλήσεως τοῦ Μάρτυρος Κοΐντου,
 καὶ μνήμη
 τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν
 Ἰουβεναλίου, Ἀρχιεπισκόπου Ἱεροσολύμων.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις,
 ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. 
Ἀμήν.

Δευτέρα, Ιουλίου 01, 2013

Αυτούς τους Νεκρούς ποιούς θα τους πάρει ;



Αφού η Ελλάδα απουσιάζει επιδεικτικά, σπεύδουν άλλοι να οικειοποιηθούν την δόξα των μαρτύρων.
Βρυξέλλες, Δημήτρης Πορφύρης και Πηνελόπη Σταφυλά
Από που προκύπτει ότι ο ρασοφόρος σφαγιασθέντας είναι ο φραγκισκανός μοναχός Μουράντ ;

Πως ο χριστιανισμός της Δύσης σπεύδει να υιοθετήσει τη « δόξα » των χριστιανών μαρτύρων με επικοινωνιακά τεχνάσματα.

Aνασύρουν απ΄τα αζήτητα τους αποκεφαλισθέντες χριστιανούς και σπεύδουν να τους αναγνωρίσουν οι καθολικοί δίνοντας ταυτότητα στις σωρούς , συνεπικουρούμενοι από κάποια αραβόφωνα μέσα που άλλα έλεγαν πριν τρεις ημέρες. Χρεώνουν τουλάχιστον τη σωρό του ενός ιερωμένου στον φραγκισκανό μοναχό , Φρανσουά Μουράντ. Πότε έλεγαν αλήθεια και πότε ψέματα ; Συμπαιγνία συγκάλυψης εκτέλεσης ορθόδοξου επισκόπου ; Ή 
απλά την δόξαν των μαρτύρων πολλοί εζήλευσαν ;

1 .Στις 24 06 13 τα έγκριτα Le Point , La Vie , τα επίσημα μέσα της καθολικής Εκκλησίας New-VaThe Vatican Today ,Radio Vatican, αλλά και τα ειδησεογραφικά FIDES, L΄ Oeuvre d΄ Orient, APIC ,το ιταλικό Sir,το Συριακό La Voix de la Syrie ,το La Voix de la Libye και σχεδόν όλα τα μεγάλα καθολικά ιστολόγια όπως « Παρατηρητήριο Χριστιανοφοβίας »,Cath.ch, France Catholique δηλώνουν στερεότυπα ότι ο φραγκισκανός μοναχός π.Φραγκίσκος Μουράντ δολοφονήθηκε μέσα στην Μονή στο Γκασιάνιεχ κοντά στη Χομς κατά την επιδρομή των ανταρτών. Κάποια από αυτά αναφέρουν και μια δεύτερη εκδοχή ότι δηλαδή ενδέχεται να δολοφονήθηκε από αδέσποτη σφαίρα στον τόπο της Μονής από πυρά των ανταρτών. Και οι δύο περιπτώσεις απέχουν κατά πολύ από το σημερινό επικοινωνιακό παιχνίδι υιοθέτησης και οικιοποίησης των νεκρών του αποτρόπαιου σφαγιασμού σε βίντεο.
20130628-011053.jpg2. Στις 24 /06 /13 Το ΤΕRRA SANTA .NET (το διεθνές ιεραποστολικό τάγμα στο οποίο ανήκει ο καθολικός μοναχός ) τιτλοφορεί με βεβαιότητα το άρθρο του : « Συρία , ο π.Φραγκίσκος Μουράντ σκοτώθηκε μέσα στο φραγκισκανό μοναστήρι. » Μάλιστα τόσο αυτό το μέσο όσο και κάποια από τα προηγούμενα αναφέρουν ότι η σωρός του περισυλλέχθηκε από μοναχούς ενώ το Vatican Today μίλησε με μια αδελφή που συμμετείχε στην στην ίδια διαδικασία. .Tο Le Point αναφέρει ότι ένας άλλος μοναχός ο π.Firas πήγε από το Κανάγιεχ στη μονή για να περισυλέξει την σωρό του θύματος και να την προετοιμάσει για την ταφή. Στο εν λόγω δημοσιεύμα έκανε αίσθηση η καταγγελτική και αφοριστική δήλωση του υπευθύνου των Φραγκισκανών στη Συρία κ.Χαλίμ Noυτζαίμ ότι « όλος ο κόσμος πρέπει να μάθει ότι υποστηρίζοντας τους αντάρτες η Δύση υποστηρίζει τους ακραίους ισλαμιστές και τους βοηθάει να σκοτώνουν τους χριστιανούς. Μ’αυτήν τη στάση της δε θα παραμείνει ούτε ένας χριστιανός σ΄αυτές τις περιοχές. (ίδε αντίστοιχο ρεπορτάζ μας από 24/06/13 στο εκκλησιαστικό ιστολόγιο sotirios logos gr)» . Σήμερα η ίδια δήλωση αναπαράγεται στο Iran French Radio και στο ιστολόγιο του Alain Jules η ίδια δήλωση από τον ίδιο υπεύθυνο αλλά με παραποίηση της ημερομηνίας της, δηλαδή ότι έγινε αφού έλαβε γνώση του βίντεο.
3. Καθοριστική είναι η μαρτυρία σε mp3 (αλλά και απομαγνητοφωνημένη) , έτερου φραγκισκανού μοναχού που ζει στο Λίβανο και την οποία παραθέτει το New Va-The Vatican Today όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι χάρις σ΄αυτήν επιβεβαιώνεται και η μαρτυρία της μοναχής ότι περισυνέλλεξαν το σώμα.Αυτός που μιλάει διαβεβαιώνει ότι το σώμα του π.Φραγκίσκου Μουράντ έφερε διαμπερή τραύματα από δύο σφαίρες και ότι η σωρός του βρέθηκε στην Μονή.Τι σχέση έχει η εκτέλεση με σφαίρες με τον βάρβαρο σφαγιασμό που προβάλλει το επίμαχο βιντεο ;Τί σχέση έχει ο χώρος της μονής όπου βρέθηκε εδώ και τρεις μέρες η σωρός του μοναχού 150χμ μακριά του Χαλεπίου με την περιοχή Ιντμπλίς όπου έλαβε χώρα η σφαγή και ανήκει στην περιφέρεια Χαλεπίου (περί τα 50χμ απόσταση ) ; 
4. Το αξιοπερίεργο είναι ότι τα μέσα που ανασκευάζουν στις 27/06/13 τις συνθήκες θανάτου του φραγκισκανού μοναχού, δηλαδή τα Αl Μanar, Algerie1,RFI και Iran French Radio ισχυριζόμενα ότι αυτός είναι ο σφαγιασθείς στο επίμαχο βίντεο, όλως περιέργως πουθενά δεν μιλούν για Χαλέπι ! Αγνοούν ότι η κύρια κατηγορία που απευθύνεται στους μελλοθάνατους είναι η συνεργασία τους με αρχές του Χαλεπίου σε τέτοιο βαθμό ώστε να πληροφορούν για τη διακίνηση του οπλισμού των ανταρτών στην περιοχή ; Απαλοίφουν το Χαλέπι,το αποσιωπούν.Θέλουν να αποσυσχετίσουν τον σφαγιασμό με το Χαλέπι και ενδεχομένως με πρόσωπα αυτού.π.χ επισκόπους. Όμως είναι πρωτίστως αυτή η διασύνδεση των προσώπων με το Χαλέπι που οδηγεί τα συριακά και λιβανέζικα μέσα αλλά και πλήθος οργανώσεων να μιλούν για επίσκοπο σκοτωμένο και όχι για ιερέα ή μοναχό.
5. Το RFI σήμερα στις 27 Ιουνίου διεκδικεί όψιμα και για πρώτη φορά εκ μέρους των χριστιανών της Δύσης και τους τρεις σφαγιασθέντες, αφού καμία εκκλησιαστική αρχή που αναζητά εναγωνίως την οποιαδήποτε πληροφορία ή ένδειξη περί ζωής ή θανάτου απαχθέντων επισκόπων Χαλεπίου δεν εκδήλωσε -δημοσίως τουλάχιστον-κάποιο ενδιαφέρον ταυτοποίησης. Το RFI σε δημοσίευμα χωρίς προηγούμενο, αναφέρει ότι και τα τρία πρόσωπα είναι μοναχοί, για να ακολουθήσει το Αlgerie 1 και το Αλ Μανάρ που επεξηγηματικά συμπληρώνoυν ότι πρόκειται για τον Φρανσουά Μουράντ και τους δυο ακολούθους του μοναχούς. Σημειωτέον ότι όλα τα δημοσιεύματα των προηγούμενων ημερών τον αναφέρουν ως ερημίτη , ακόμα και στη γαλλική γλώσσα υιοθετούν τον ελληνικό όρο « hermite » .
6 . Η ανάγνωση του κατηγορητηρίου στο υπαίθριο ισλαμικό δικαστήριο ξεκινά με την πρόταση -κλειδί « ακόμη δεν είχαν απελευθερωθεί και…. ». Πρόκειται για άμεση αναφορά εμπλοκής των κατηγορουμένων σε επεισόδιο απαγωγής-ομηρίας τους, ενδεχομένως και πρόσκαιρης απελευθέρωσής τους (μήπως όντως είχαν απελευθερωθεί οι επίσκοποι στις 24/04/13 όταν όλος ο Τύπος το ανακοίνωνε και οι πιστοί τους περίμεναν στις εκκλησίες στο Χαλέπι ;) Αντίθετα, απαγωγή του συγκεκριμένου καθολικού ιερωμένου και της επικαλούμενης συνοδείας του ποτέ δεν υπήρξε.
Όλα ανασκευάζονται βαθμηδόν με επιτάχυνση αντιστρόφως ανάλογη ως προς την αντίδραση της Ορθόδοξης Εκκλησίας .Τα κενά και οι αντιφάσεις αυτού του εγχειρήματος είναι απροκάλυπτα και εξόφθαλμα. Τα στοιχεία ταυτοποίησης μέχρι στιγμής ανυπόστατα και αλληλοαναιρούμενα.
πηγή

Οι Ασκητές που ζουν στα φοβερα Καρούλια του Αγίου Όρους







Δέν ξέρω ἄν ἔτυχε ποτέ νά διαβάσετε ἤ ν᾿ ἀκούσετε κάτι γιά τά φρικτά Καρούλια. Τόν τρομακτικό καί ἀπρόσιτο ἐκεῖνο γκρεμό στά ΝΔ τῆς Χερσονήσου τοῦ Ἄθω, πού εἶναι γνωστός μόνο ἀπό φωτογραφίες καί σλάιτς ἤ θεωρητικές ἀφηγήσεις προσκυνητῶν, οἱ ὁποῖοι ταξιδεύοντας γιά τή Λαύρα εἶχαν τή δυνατότητα νά τά περιεργαστοῦν μέσα ἀπό τό καραβάκι. Γιατί μέ τά πόδια εἶναι μᾶλλον ἀδύνατο νά κατακτήσει κανείς τήν ἄγρια τούτη περιοχή, ὅπου στό παρελθόν ὀρθόδοξοι ἀναχωρητές εἶχαν χτίσει τίς ἀετοφωλιές τους, μιᾶς κι ὁ χῶρος προσφερόταν ἰδιαίτερα γιά τίς πνευματικές τους ἀπογειώσεις.
Ποιός ξέρει τί νά βρῆκαν σέ τούτη δῶ τή γωνιά τῆς γῆς οἱ ἀκροβάτες καλόγεροι καί τή διάλεξαν γιά προσφιλῆ κατοικία, τή στιγμή πού γιά τόν κοινό νοῦ μιά τέτοια ἐπιλογή μόνο τυχοδιῶκτες καί ἐπικίνδυνα ριψοκίνδυνοι τήν ἀποφασίζουν. Ἄνθρωποι δηλαδή πού δέχονται νά υἱοθετήσουν τήν περιπέτεια κι ὅταν ἀκόμη γνωρίζουν πώς ἕνα τέτοιο ἐγχείρημα ἐγκυμονεῖ ἐκ προοιμίου κινδύνους γιά τήν ἰκμάδα τοῦ σώματος καί τήν ἀκεραιότητα τῆς ὑγείας.
Νά ᾿τανε μήπως ἡ ἀπεραντοσύνη τῆς θάλασσας καί ἡ ἐπιβλητική ἀγριάδα τῶν κυματόβρεχων βράχων πού ἔρχονται νά πείσουν ἀκόμα καί τόν πιό δύσπιστο, ὅτι τά μεγαλεῖα τῆς φύσης εἶναι σέ θέση νά δώσουν σέ ὅποιον τά γεύεται τίς δυνατότητες γιά ἕνα πιό σταθερό καί οὐσιαστικό τρόπο ζωῆς; ῎Η νά ᾿ταν ἄραγε, ἡ αἴσθηση τῆς γαλήνης καί ἠρεμίας, πού τόσο ἀνέκφραστα εὐδοκιμεῖ στά Καρούλια ἐνισχύοντας σέ φύσεις ἀνήσυχες κάποιες φυγόκεντρες τάσεις, δηλαδή τήν κίνηση ἀπό τόν κόσμο μέ τή θορυβώδη ζωή, τή ρύπανση καί τό ρύπο, σέ παρθένες περιοχές, ἱκανές νά μετουσιώσουν σέ πράξη τήν ἀνθρώπινη ἐπιθυμία γιά ἀδιάλειτη προσευχή καί ἐπικοινωνία μέ τόν Θεό;
Βάλθηκα, κρεμασμένος στή χοντρή ἁλυσίδα πού ᾿ναι κτισμένη στό βράχο, νά φτάσω ὥς τά Καρούλια, ἔστω κι ἄν μέσα μου κάτι μοῦ φώναζε πώς τέτοια ἐδάφη δέν κατακτοῦνται ἀπό ἐρασιτέχνες τοῦ πνεύματος κι ἀπό πρωτόπειρους ὀρειβάτες.
῎Ηθελα νά κατέβω στά φρικτά τά γκρεμά, ἔστω κι ἄν ἀντηχοῦσαν ἀκόμα στ᾿ αὐτιά μου τά λόγια κάποιου Κατουνακιώτη πώς «δύσκολα φτάνουν ἐκεῖ τουρίστες» κι ὅτι προπέρσι ἔχασε τήν ἰσορροπία του καί χάθηκε στόν γκρεμό ἕνας γέροντας ἀσκητής πού ζοῦσε ᾿κεῖ πάνω». ῎Ημουν περίεργος νά γνωρίσω τόν τελευταῖο ξωμάχο, τόν ρῶσο καλόγερο, τόν π. Νικοντίμ, πού ἑξῆντα ὁλόκληρα χρόνια ζεῖ στήν ἄκρη τῆς γῆς συντροφιά μέ τά βράχια, τ᾿ ἀγριοπούλια καί τόν Θεό.
Τόν βρῆκα νά στέκει ἔξω ἀπό τήν καλύβα κρατώντας στό χέρι τό κομποσχοίνι καί κοιτάζοντας τόν ἥλιο κατάματα, λές κι ἤθελε νά τόν συγκρίνει μέ τόν δικό του τόν ῞Ηλιο τῆς Δικαιοσύνης, πού μιά ζωή τώρα ὑπερθερμαίνει καί συντηρεῖ τά ἔγκατα τῆς φτωχῆς του καρδιᾶς.
Ἦταν τριάντα χρονῶν τότε, νεαρός ἀξιωματικός τοῦ ρωσικοῦ στρατοῦ, ἦλθε γιά πρώτη φορά στήν ῾Ελλάδα μέ σκοπό νά πάει στό ῞Αγιο ῎Ορος νά προσκυνήσει στά μοναστήρια καί νά γνωρίσει τούς ἀσκητές πού ᾿χε ἀκούσει πώς εἶχαν βάλει στά κατεπείγοντα στόχο τους τήν ἀπαλλαγή ἀπό τόν φόρτο τῆς ὕλης καί τήν καταστολή τῶν παθῶν. Βρισκόταν ἐκείνη τήν ἐποχή στό ζενίθ τῶν μεταφυσικῶν του ἀναζητήσεων ὁ ρῶσος ἀξιωματικός, κι ἦρθε στό ῎Ορος μήπως καί ἔβρισκε αὐτό πού ζητοῦσε. Γιά νά μή φύγει ποτέ πιά ἀπό τοῦτον ἐδῶ τόν πλανήτη»…!
Εξῆντα ὁλόκληρα χρόνια σέ ἑλληνικό ἔδαφος κι ὡστόσο καμιά ἐπαφή μέ τή γλώσσα τοῦ τόπου πού ἔμπρακτα δέχτηκε νά γίνει ἡ δεύτερή του πατρίδα καί νά ὑπηρετήσει τίς ἐσωτερικές του ἐφέσεις,. ᾿
῎Αν κάποτε βρεθεῖτε στό ῞Αγιο ῎Ορος καί τό λέει ἡ καρδιά σας, ἀξίζει νά διακινδυνεύσετε ἕνα «περίπατο» στά φρικτά τά Καρούλια. ῎Αν στό μεταξύ ὁ π. Νικοντίμ ἔχει κλείσει τά μάτια του, κοιτάξτε κατάματα πρός τόν ἥλιο καί θά ἐντοπίσετε τό φωτοστέφανο ἀπό τή δικιά του στρατολογία νά προβάλει στόν οὐρανό εὔγλωττα καί ἐνδεικτικά.
Απόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Τάσου Μιχαλᾶ
῎Ορος Ἅγιο, Πολιτεία ἀνθρώπινη,σελ. 25-28, ᾿Εκδ. «῾Επτάλοφος», 1980

Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ, Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου

 
Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ,
Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου
  Aπό το βιβλίο του «Η Ορθοδοξία μας»


   O άνθρωπος είναι το «κατ' εικόνα» του Θεού και επομένως η ζωή του, για να ανταποκριθεί στην αληθινή του φύση, πρέπει να είναι μικρογραφία της ζωής του Θεού. Επειδή ο Θεός είναι Τριαδικός, και ο άνθρωπος καλείται να γίνει «Τριαδικός», ζώντας «Τριαδικά», δηλαδή τη ζωή της πλήρους ενότητας και της ολοκληρωτικής αγάπης. Σε μια τέτοια ζωή καλεί τον άνθρωπο ο Τριαδικός Θεός που είναι το αρχέτυπο του άνθρωπου. Η ζωή της αγάπης δεν ανταποκρίνεται μόνο στην αληθινή φύση του ανθρωπου, αλλα οδηγεί τον άνθρωπο και στην αληθινή Θεογνωσία.
«Όποιος δεν αγαπά, δεν εγνώρισε τον Θεό, διότι ο Θεός είναι αγάπη. Με τούτο εφανερώθη η αγάπη του Θεού σ' εμάς: ότι τον Υιόν Του τον μονογενή έστειλε ο Θεός εις τον κόσμο, δια να ζήσωμε δι' αυτού. Εις τούτο συνίσταται η αγάπη, όχι εις το ότι εμείς αγαπήσαμε τον Θεόν, αλλ' ότι αυτός μας αγάπησε και έστειλε τον Υιόν Του ως ιλασμόν δια τας αμαρτίας μας. . . Με τούτο ξέρομεν ότι μένομεν εν αυτώ και αυτός εν ημίν, διότι μας έδωκε από το Πνεύμα Του» (Α' Ιω. δ' 813).

Η μεγάλη ελπίδα του ανθρώπου, το νόημα της ζωής του, είναι η κοινωνία της αγάπης, που δεν περιλαμβάνει μόνο στους συνανθρώπους, αλλά αποτελεί ενότητα και αρμονία με τον ίδιο τον εαυτό μας και με τον Θεό, που είναι η ζωή! Αυτή η Θεοκοινωνία (Β' Πέτρ. α' 4), κατά την οποία ο άνθρωπος «μένει εν τω Θεώ και ο Θεός εν αυτώ» (Α Ίω. δ' 16 Πρβλ. Ίω. ιζ' 2026) εξασφαλίζεται με τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος του Θεού (Α' Ίω. δ' 13), με το χρίσμα του Αγίου Πνεύματος (Α' Ίω. β' 2027), που είναι η σφραγίδα του Θεού (Αποκ. Θ' 4).
Εάν ο Υιός, που εστάλη από τον Πατέρα, «δια να ζήσωμεν δι' αυτού» ή το Άγιο Πνεύμα ήσαν κτίσματα, τότε δεν θα μπορούσαμε δι' αυτών να έχουμε καμμία κοινωνία με τον Θεό «θα ηνωνόμεθα απλώς με κάποιο κτίσμα και θα ήμεθα αποξενωμένοι από τη θεία φύση, αφού τίποτα δεν θα μας ήνωνε με αυτήν. Τώρα δε, που λεγόμεθα μέτοχοι Χριστού και μέτοχοι του Θεού, φαίνεται ότι το εν ημίν χρίσμα και η σφραγίς δεν είναι εκ της φύσεως των δημιουργημάτων, αλλά εκ της φύσεως του Υιού, ο οποίος συνάπτει ημάς με τον Πατέρα δια του εν αυτώ Αγίου Πνεύματος» (Μ. Αθαν. Πρβλ. Έβρ. γ' 14, Ρωμ. η' 1417, Β' Πέτρ. α' 4).
Η πίστη στον Τριαδικό Θεό αποτελεί για τον άνθρωπο πραγματική ελπίδα. Αν ο άνθρωπος γνωρίσει ποιο είναι το αρχέτυπό του, πως είναι δηλαδή εικόνα της Αγίας Τριάδος, τότε θα πιστέψει πως είναι δυνατόν να ζήσει και αυτός τη ζωή της ενότητας και της αγάπης. Τότε ο άνθρωπος θα μπορέσει να βρει τη σωτηρία.
Τούτο δεν είναι δύσκολο να το εννοήσουμε, όταν σκεφθούμε πως ο άνθρωπος, ιδιαίτερα σήμερα, ζει εσωτερικά διεσπασμένος και εξωτερικά απομονωμένος. Αισθάνεται πως αποτελείται από πολλαπλά στοιχεία έχει σώμα, πνεύμα, βούληση, συναίσθημα κ. α. Ένας άνθρωπος διηρημένος εσωτερικά δεν μπορεί να πει ότι είναι λυτρωμένος• το ίδιο και όταν αισθάνεται ότι ζει σε πλήρη αποξένωση και μοναξιά ένας άνθρωπος που δεν διαθέτει τη δύναμη να αγαπήσει, δεν μπορεί να βρει την εσωτερική του ισορροπία.
Ο άνθρωπος πρέπει να γνωρίσει πως δεν ανήκει στη φύση του η εσωτερική διάσπαση και η εξωτερική αποξένωση, αλλά η αρμονία και οι διαπροσωπικές σχέσεις γι' αυτό πρέπει να γνωρίσει τον Τριαδικό Θεό και να πιστέψει πως δημιουργήθηκε «κατ' εικόνα» Του! Να βεβαιωθεί πως ο Θεός ζει στην πληρότητα, την ενότητα και την αγάπη και να πιστέψει πως σ' αυτό το σημείο βρίσκεται και ο δικός του τελικός προορισμός, το νόημα της δικής του ζωής (Β' Κορ. ε' 1721, Α' Ίω. γ' 23).
Αν ο άνθρωπος δεχθεί τον Τριαδικό Θεό και ανακαλύψει την προσωπική του ταυτότητα στην εικόνα του Τριαδικού Θεού, τότε μόνο μπορεί να βεβαιωθεί πως και ο ίδιος, από την φύση του, είναι δυνατόν να φθάσει στην πληρότητα της αρμονίας, της αγάπης, της κοινωνίας τότε αποκτά νόημα όχι μόνο η ζωή του, αλλά και ο αγώνας του. Ιδού γιατί είπαμε πως η αλήθεια του Τριαδικού Θεού, η πίστη στην Αγία Τριάδα, είναι η μόνη ελπίδα του ανθρώπου. Μακριά από την πίστη στον Τριαδικό Θεό και την ορθόδοξη διδασκαλία για το τι είναι ο άνθρωπος, δεν μπορούμε να θέσουμε ως νόημα της ύπαρξής μας την κοινωνία και τη βίωση της αγάπης• αναγκαστικά θα πέσουμε σε άκοπους υλοκρατικούς και υλιστικούς ή θα κινηθούμε σε επίπεδα πανθεϊστικής τάξης. Σε τέτοιους δρόμους οδηγούν επί παραδείγματι όλες οι ινδουιστικής προέλευσης ομάδες, που κηρύττουν πως ο Θεός δεν είναι προσωπικός και πως ο άνθρωπος δεν επλάσθη «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν θεού», αλλά είναι μέρος της θείας ουσίας. Κάτω από αυτό το πρίσμα, το νόημα της ζωής του ανθρώπου δεν είναι πλέον η ανάπτυξη σχέσεων κοινωνίας και αγάπης, αλλά αντίθετα η αποδέσμευση από οποιεσδήποτε «προσκολλήσεις» και η διάλυση της προσωπικότητας του άνθρωπου στη λεγόμενη «παγκόσμια συνειδητότητα».
Αυτό αποδεικνύει πόσο επιπόλαιο θα ήταν να θελήσουμε να συμβιβάσουμε τη χριστιανική μας υπόσταση με οποιαδήποτε συμμετοχή σε τεχνικές της γιόγκα, του διαλογισμού και σε παρόμοιες «πρακτικές», που βασίζονται σε εξωχριστιανικές θεολογικές και ανθρωπολογικές προϋποθέσεις.
Ο ισχυρισμός ότι όλες οι θρησκείες αποβλέπουν στον ίδιο σκοπό ή ότι με τις «τεχνικές» αυτές μπορεί κανείς να γίνει καλύτερος χριστιανός, αν δεν οφείλεται σε άγνοια των βασικών χριστιανικών θέσεων ή σε αποκρυφιστική ερμηνεία του χριστιανικού μηνύματος, αποτελεί σκόπιμη διαστρέβλωση της χριστιανικής πίστης και ελπίδας, επικίνδυνη αλλοίωση της έννοιας του χριστιανικού νοήματος της ζωής, επιβουλή της σωτηρίας του ορθοδόξου πιστού.
Υπογραμμίζουμε πως η θεία αποκάλυψη, δηλαδή η συγκατάβαση του Θεού, πραγματοποιήθηκε βαθμιαία, προσαρμοζόμενη στην πνευματική κατάσταση του άνθρωπου της πτώσης.
Η αποκάλυψη αυτή ολοκληρώθηκε με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής και αναφέρεται στον Ένα και Τριαδικό Θεό. Ο Θεός δεν μας αποκάλυψε τα πάντα για τον Εαυτό Του, αλλά όσα ήσαν απαραίτητα για τη σωτηρία μας. Οι δογματικοί όροι της Εκκλησίας δεν αποδίδουν αυτό που στην ουσία Του είναι ο Θεός, αλλά «οριοθετούν» την πίστη και περιφρουρούν το περιεχόμενο της έναντι της αιρετικής απειλής.
Πιστεύουμε σε Ένα Θεό, που είναι Τριαδικός, δηλαδή κοινωνία προσώπων. Υπάρχει μόνο μία Θεία ουσία, γι' αυτό κάνουμε λόγο για ένα Θεό. Όμως αυτής της Θείας ουσίας μετέχουν όχι μόνο ο Πατήρ, αλλά και ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Γι' αυτό και ο Ένας Θεός είναι ταυτόχρονα και Τριαδικός. Ο Πατήρ, ως μοναδική Αρχή και Πηγή, μεταδίδει τη Θεία ύπαρξη στον Υιό με προαιώνια γέννηση και στο Άγιο Πνεύμα με προαιώνια εκπόρευση.
Αλλά μέσα στο χρόνο για τη σωτηρία του κόσμου, τα πάντα συντελούνται «Τριαδικά», από τον Πατέρα δια του Υιού «εν Αγίω Πνεύματι». Γι' αυτό και αναφέρεται ότι το Άγιο Πνεύμα «πέμπεται» δια του Υιού. Και τα τρία Θεία πρόσωπα έχουν μία θέληση και μία ενέργεια, είναι μεταξύ τους ενωμένα αδιαιρέτως.
Ο άνθρωπος, έχοντας σαν αρχέτυπό του τον Τριαδικό Θεό, είναι από τη φύση του («κατ' εικόνα») ενότητα, αρμονία, αγάπη. Αν όμως απορρίψουμε την πίστη στην Αγία Τριάδα, εκλάβουμε τον Υιό ή το Άγιο Πνεύμα ως κτίσμα, εάν εισαγάγουμε «σύγχυση» στις σχέσεις των θείων προσώπων, τότε και ο άνθρωπος ως το «κατ' εικόνα» αυτού του Θεού, από τη φύση του δε θα είναι ενότητα και αγάπη, αλλά διάσπαση, δυσαρμονία ή σύγχυση. Γι' αυτό λέμε πως η πίστη στον Τριαδικό Θεό είναι η μόνη ελπίδα του ανθρώπου.

πηγή

ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ: Το ετήσιο μνημόσυνο του Γέροντα Ιωσήφ του Βατοπαιδινού



Τέσσερα χρόνια μετά την κοίμηση του μοναχού Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, του ανθρώπου που θεωρήθηκε αναμορφωτής της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, τα πνευματικά του παιδιά και πολλοί επισκέπτες βρέθηκαν στο Άγιον Όρος για το ετήσιο μνημόσυνο του.


















πηγή

Θαύμα του Αγίου Παναγή Μπασιά



«…Ο αείμνηστος πατήρ μου,  τότε,  διηγήθη ένα καταπληκτικό θαύμα του Παπά- Μπασιά,  το οποίον έζησε επί των ημερών του Παπά-Μπασιά ο πατήρ του πατρός μου - παππούς μου -  Βασίλειος Δρακόπουλος,  πρωτοψάλτης και συνθέτης πολλών εκκλησιαστικών ασμάτων.
Το θαύμα έχει ως εξής:
Εις το Αργοστόλιον,  επί των ημερών του Παπά-Μπασιά,  ζούσε μία οικογένεια αρχοντική και πολύ πλούσια,  δεν ενθυμούμαι καλώς το όνομα της οικογενείας,  ήτις απετελείτο από τέσσερα άτομα, τον σύζυγο, την σύζυγο και δύο άρρενα τέκνα. Οικογένεια λίαν ευσεβής και ενάρετος,  ακόμη περισσότερον η κυρία,  της οποίας η ζωή ήτο πλήρης αγαθοεργών πράξεων.
Μετά πάροδον ετών απέθανεν ο σύζυγος και έμεινε η χήρα με τα δύο τέκνα της.
Αυτή επεδόθη εις το να διαπαιδαγωγή και νουθετή τα τέκνα της επί το χριστιανικώτερον, συνάμα επεξέτεινε την ανθρωπιστική δράσιν της, βοηθούσα κάθε πτωχόν, επισκεπτομένη ασθενείς κατ’  οίκον και βοηθούσα αυτούς,  ασθενείς εις νοσοκομείον και καταδίκους εν φυλακαίς, βοηθούσα και νουθετούσα αυτούς προς την χριστιανική πίστιν.
Όταν τα τέκνα της έφθασαν εις ηλικίαν το μεν πρώτον 21 ετών, ένα βράδυ καθήμενοι μετά το δείπνον εις την τραπεζαρία,  το πρώτο τέκνον ησθάνθη ένα ισχυρό πόνον εις την κεφαλήν. Αμέσως έπεσε κάτω αναίσθητο, το έβαλαν εις το κρεβάτι καλέσαντες πάραυτα τον ιατρό.
Ούτος διεπίστωσε σοβαρωτάτην κατάστασιν,  προετοιμάσας την κυρία δια το μοιραίον. Η κυρία ακούσασα αυτά που της είπεν ο ιατρός, κατέφυγε εις το εικονοστάσιο της οικίας της και γονυκλινής όλη την νύκτα εδέετο εις την Παναγίαν δια την σωτηρίαν του υιού της. Το πρωί δυστυχώς απεβίωσε το παιδί της.
Αυτή παρ’  όλο το πένθος και την μεγάλη λύπη της,  συνέχισε την χριστιανική και ανθρωπιστική δράσι της.  Μετά πάροδον όμως ενός έτους,  ένα βράδυ ευρισκομένη πάλι μετά του ετέρου υιού της εις την τραπεζαρία, βλέπει απροόπτως το παιδί της να βγάζη μία κραυγή πόνου και να πίπτη κάτω αναίσθητο, όπως και το πρώτο της παιδί. Αμέσως κάλεσε τον ιατρό, όστις διεπίστωσε την ιδία περίπτωσι με το πρώτο της παιδί, αποφανθείς ότι δεν υπάρχει ουδεμία ελπίς διασώσεως αυτού.  Αυτή κλαίουσα και εν απελπισία ευρισκομένη, κατέφυγε πάλι εις το εικονοστάσιο της οικίας της,  και γονυκλινής όλη την νύκτα μετά δακρύων παρεκάλει τον Θεό, την Παναγία, και τον Άγιο Γεράσιμο, όπως σώσουν το παιδί της,  και λόγω της χριστιανικής της δράσεως,  την λυπηθούν και αποδώσουν πλήρως την υγείαν του παιδιού της.  Δυστυχώς την επομένη,  που ήλθεν ο ιατρός,  διεπίστωσε τον θάνατο του υιού της.
Τότε η Κυρία εκμανείσα μετεβλήθη εις θηρίον ανήμερον,  παύσασα τελείως την προηγουμένη δράσιν της,  υβρίζουσα συνεχώς τον Θεό και τους αγίους,  μη δεχομένη κανένα εις την οικίαν της. Έδωσε δύο φωτογραφίας των παιδίων της εις καλόν ζωγράφον, να της φτιάξη τα δύο πορτραίτα εις φυσικόν μέγεθος,  τα όποια όταν ο ζωγράφος της παρέδωσεν,  αυτή τα επλαισίωσε με πολυτελή πλαίσια,  και εκκενώσασα των επίπλων το σαλόνι της, τα εκρέμασεν εις τους δύο τοίχους το εν απέναντι του άλλου, καλύψασα αυτά δι’ υφάσματος – τούλι – τοποθετήσασα κάτωθεν αυτών από ένα κηροπήγιον με μία λαμπάδα, τας οποίας κάθε τόσον ήναπτε και ατενίζουσα τα τέκνα της συζητούσε με αυτά.
Μία των ημερών, ο Παπα-Μπασιάς εμβάς εις πλοιάριον από εκείνα που την εποχήν εκείνη εκτελούσαν το πέρασμα Ληξουρίου – Αργοστολίου επήγε εις Αργοστόλιον. Εξελθών του πλοιαρίου με την ράβδο του, σιγά σιγά επήγαινε κατευθείαν εις την οικίαν της κυρίας αυτής. Φθάσας εκεί εκτύπησε την θύρα. Εβγήκε εις το παράθυρον η κυρία, και ιδούσα τον Παπά-Μπασιά τον οποίο δεν εγνώριζε,  εξεμάνη υβρίζουσα αυτόν με τας χυδαιοτέρας φράσεις.
Ο Παπά-Μπασιάς,  δίχως να ταραχθή,  ήρεμα -  ήρεμα την παρακάλεσε δια τρίτη φοράν να του ανοίξη, που ήθελε κάτι να της ειπή. Αυτή έτι περισσότερον συνέχισε να τον υβρίζη.  Τότε ο Παπά-Μπασιάς είπε: «Ή μου ανοίγεις,  ή ανοίγω»,  και με την ράβδο του έκανε το σημείο του Σταυρού εις την πόρταν,  ήτις αυτομάτως ήνοιξε,  και ήρχισεν ο Παπά-Μπασιάς να ανέρχεται την κλίμακα. Η κυρία ιδούσα αυτό που έγινε, έμεινεν άφωνος μη δυναμένη να εκστομίσει ούτε λέξιν.
Ο Παπά-Μπασιάς προχώρησε κατ’ ευθείαν εις το σαλόνι  (ασφαλώς Θεία βουλήσει) ειπών εις την κυρίαν να τον ακολουθήση. Ήνοιξε την θύρα του σαλονιού, και λέγει εις την κυρία: κάθισε εις την γωνίαν και θα ιδής κάτι που δεν το επερίμενες. Σταθείς επ’ ολίγον εις προσευχήν ο Παπά-Μπασιάς,  βλέπει η κυρία να σηκώνονται τα δύο σκεπάσματα των εικόνων των παιδιών της,  και να κατέρχωνται ζωντανά εις το μέσον του δωματίου, να εξάγουν ταυτοχρόνως δύο περίστροφα, ταυτοχρόνως να πυροβολή ο ένας τον άλλον,  και οι δύο ταυτοχρόνως να πίπτουν νεκροί επί του δαπέδου.
Κατόπιν του γεγονότος τούτου ευρέθησαν τα πορτραίτα ως πρότερον, σαν να μην είχε συμβή τίποτε. Η κυρία άφωνος και τρομαγμένη παρακολουθούσε τα διατρέξαντα, και τότε ο Παπά- Μπασιάς της λέγει: Κυρία μου ο Θεός δια να σε αγαπά σε εφύλαξε να μην ιδής αυτό
πού είδες τώρα, και επήρε μαζί Του τα δύο τέκνα σου δια φυσικού θανάτου, διότι τα δύο
σου τέκνα είχαν αγαπήσει μίαν και την αυτή γυναίκα, και επρόκειτο να σκοτωθούν δια του τρόπου που είδες δι’ αυτήν. Ως εκ τούτου να μεταμεληθής, καί να ευχαριστής τον Θεό, και να συνεχίσης την προτέρα σου χριστιανικήν δράσιν.
Πραγματικά αυτή μεταμεληθείσα,  επεδόθη ψυχή και σώματι εις την προτέραν της δράσιν και εις μεγαλυτέραν κλίμακα».


Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός και Michael Jackson,. 2 πρότυπα αντίθετα !!!




του Στεργίου Ν. Σάκκου ομοτίμου καθηγητή Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Την αφορμή για το άρθρο αυτό μου δίνουν δύο θάνατοι, που συνέβησαν σε διάστημα λίγων ημερών μέσα στον Ιούλιο εδω και μερικα χρόνια. Δύο διαφορετικοί θάνατοι· του διάσημου τραγουδιστή Michael Jackson και του γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινού.

Michael Jackson

Δεν έχω βεβαίως σχέση με την μουσική ούτε μπορώ να παρακολουθήσω την ζωή των τραγουδιστών και των καλλιτεχνών. Με προκάλεσε όμως η αποθέωση του Jackson και ο θόρυβος που δημιουργήθηκε γύρω από το όνομά του και θέλησα να πληροφορηθώ για την ζωή και την πολιτεία του.
Ο Michael Jackson, “ο βασιλιάς της πόπ”, αποτελεί ίσως την πιο χαρακτηριστική έκφραση και το πιο εύγλωττο σύμβολο του δυτικού πολιτισμού. Από άσημο παιδί πολύτεκνης οικογένειας αναδείχθηκε ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών κατακτώντας τα πάντα· διασημότητα, δόξα, εξουσία, αμύθητη περιουσία. “῞Ολα τα είχε και δεν είχε τίποτα”, παρά μονάχα δυστυχία.Ιδιόρρυθμος”, κυριευμένος από αχαλίνωτο και αθεράπευτο ναρκισσισμό επιδόθηκε σε έναν ατέρμονα λαβύρινθο χειρουργικών επεμβάσεων με αποτέλεσμα να μεταποιηθεί παρά φύσιν σε άφυλο και να καταντήσει αξιολύπητος, λεηλατημένη ψυχή σε κακοποιημένο σώμα. Κατανάλωνε κάθε βράδυ τουλάχιστον δέκα -κάποτε μέχρι και τριάντα- χάπια xanax κατά του πανικού, για να μπορέσει να κοιμηθεί, αφού προηγουμένως είχε στήσει ολόκληρο μηχανισμό, για να τα προμηθεύεται παρανόμως. Αυτοπαγιδευμένος μέσα στις εκκεντρικότητές του συνέδεσε την ζωή του με πλαστούς γάμους, συναναστροφές ανηλίκων, κατηγορίες για παιδοφιλία.
Πέρασε ακόμη και από αυτή την αίρεση των Μαρτύρων του Ιεχωβά, γυρεύοντας να γεμίσει το ανικανοποίητο κενό του. Εφθασε στο απόγειο της δόξας του ενσαρκώνοντας απόλυτα το αμερικανικό όνειρο δισεκατομμυρίων συνανθρώπων του, κι ας βίωνε μέσα του αληθινή κόλαση. Δεν θα υπερβάλλαμε, αν λέγαμε ότι λατρεύτηκε από εκατομμύρια θαυμαστές του με ένα είδος θρησκευτικής υστερίας, αφού μετά τον θάνατό του σημειώθηκαν δώδεκα αυτοκτονίες φανατικών οπαδών του. Ο,τι έκανε και έλεγε ηλέκτριζε τους οπαδούς του σε όλο τον κόσμο.Αναμφισβήτητα, στις εκδηλώσεις λατρείας προς το πρόσωπό του διαπίστωσα για πολλοστή φορά ότι οι άνθρωποι σήμερα δεν λατρεύουν τον αληθινό Θεό, που δίδει τα χαρίσματα· θεοποιούν ανθρώπους με ιδιαίτερα χαρίσματα στα πόδια, στα χέρια, στην φωνή και παρά τα μυριάδες πάθη τους τους λατρεύουν ως θεούς. Η μετανεωτερική, η μεταμοντέρνα εποχή μας δεν μπορεί να καυχηθεί ότι απαλλάχτηκε από την ειδωλολατρία. Δεν χορταίνει να κατασκευάζει είδωλα και να τα προσκυνά τυφλά.

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός (1.7.1921 – 1.7.2009)

Ο γέροντας Ιωσήφ -κατά κόσμον Σωκράτης- από το χωριό Δρούσια της επαρχίας Πάφου της Κύπρου, μεγάλωσε κοντά στους αγρότες γονείς του, ζώντας από μικρός σκληρή ζωή. Ασκήτεψε πρώτα στην Ιερά Μονή Σταυροβουνίου λαμβάνοντας το όνομα Σωφρόνιος. Το 1947 εγκαταβίωσε στο Άγιο Ορος, όπου τον είλκυσε η αγιασμένη μορφή του γέροντα Ιωσήφ του Σπηλαιώτη. Αυτός ως μεγάλη και ιδιαίτερη ευλογία του χάρισε και το όνομά του, Ιωσήφ, προδιαγράφοντας έτσι με το προορατικό του χάρισμα την μελλοντική του ιερή και ευωδιαστή πορεία.Αγνωστος για τον κόσμο, δεν επιδίωξε ποτέ την ανθρώπινη καταξίωση· έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του ως ησυχαστής αντιμετωπίζοντας με ταπείνωση και ανεξικακία τον ορυμαγδό των κατηγοριών και των συκοφαντιών. Τα δεκαέξι βιβλία του αποτελούν πράγματι πνευματική κληρονομιά και οδηγό για θέματα «πράξεως και θεωρίας». Μιλούσε ιδιαίτερα για το άπειρο πέλαγος της φιλανθρωπίας και φιλευσπλαγχνίας του Θεού, ο οποίος δέχεται τον μετανοούντα και επιστρέφοντα αμαρτωλό. Τόνιζε επίσης τα επουράνια αγαθά, για τα οποία γράφει ο απόστολος Παύλος, «α οφθαλμός ουκ οίδε και ούς ουκ ήκουσε και επί καρδίαν ανθρώπου ουκ ανέβη, α ητοίμασεν ο Θεός τοίς αγαπώσιν αυτόν» (Α´ Κο 2,9).Πλήθος ανθρώπων σε όλο τον κόσμο θα μπορούσαν να καταθέσουν ότι στηρίχθηκαν πνευματικά με τις συμβουλές και τις νουθεσίες του αγίου Γέροντα, τις οποίες απηύθυνε τηλεφωνικά ή με επιστολές. ῞Οσο για την αφειδώλευτη υλική βοήθεια, την οποία προσέφερε κοινωνώντας “ταίς χρείαις των αγίων”, ο ουρανός θα την αποκαλύψει· για τον ίδιο κανόνα ζωής αποτελούσε το “μή γνώτω η αριστερά σου τί ποιεί η δεξιά σου” (Μθ 6,3).
Ποτέ δεν θα ξεχάσω το πνευματικό και χαρισματικό, θα έλεγα, χαμόγελό του· ίσως επρόκειτο για έναν από τους πιο χαρούμενους ανθρώπους που γνώρισα. Παρά το γεγονός ότι ενημερωνόταν και συνειδητοποιούσε το βαρύ κλίμα και τις προκλήσεις των ημερών μας, εντούτοις ακτινοβολούσε ανέφελη χαρά και εξέπεμπε ευτυχία μικρού παιδιού που ανέμελα απολαμβάνει την κάθε στιγμή. Ταυτοχρόνως όμως αυτός ο χαριτωμένος άνθρωπος της μεγάλης αγιοπνευματικής χαράς υπήρξε και άνθρωπος των δακρύων· από τα μάτια του έρρεαν κρουνοί δακρύων, τα οποία με πετσέτα σκούπιζε.
Στον γέροντα Ιωσήφ μελέτησα την χαρμολύπη, για την οποία μιλούν οι Πατέρες, και μάλιστα οι Νηπτικοί. Τον έχω ζωντανό στην σκέψη μου να κάθεται σε μία γωνία στις ακολουθίες. Ιδιαίτερα αποσπούσε την προσοχή μου την ώρα που προσερχόταν στην θεία Κοινωνία, ενώ το πρόσωπό του αυλάκωναν πηγές δακρύων.Την ίδια λάμψη διατήρησε το πρόσωπό του και μετά την οσιακή του κοίμηση. Ο Κύριος κοσμώντας το ιερό του λείψανο με τις ακτίνες της Θείας Χάριτος του χάρισε υπερκόσμια ιλαρότητα και ένα αποκαλυπτικό χαμόγελο -σινιάλο από την αιωνιότητα· σφράγισε έτσι την ευαρέσκειά του για όσα με καρτερικότητα, συγχωρητικότητα και ακατάβλητο πνευματικό μεγαλείο υπέμεινε, πραγματώνοντας έτσι τον μακαρισμό· «μακάριοι οι κλαίοντες νύν, ότι γελάσετε» (Λκ 6,21).“Μηδένα προ του τέλους μακάριζε”, τόνιζαν οι αρχαίοι. Και αυτό διαπιστώνεται με σαφήνεια στο τέλος των δύο. Ο Michael μάκρυνε με τον θάνατό του την αλυσίδα εκείνων που στην ζωή τους ακολούθησαν αυτοκαταστροφικές πορείες καταναλώνοντας αμφεταμίνες και ποτάμια εξαρτησιογόνων ουσιών· τραγική κατάληξη ο ξαφνικός θάνατος· ωστόσο αποθεώθηκε από τους κράχτες των ημερών μας
Ο μακαριστός γέροντας Ιωσήφ προστέθηκε στην μακαρία χορεία των εν Κυρίω κοιμηθέντων, οι οποίοι ενσαρκώνουν την πιο απτή απόδειξη ορθόδοξης ζωής για τον καινό άνθρωπο· θεραπευμένος από τα πάθη του και απαλλαγμένος από προσκολλήσεις στα χωματένια απολάμβανε την πραγματική του ελευθερία· πέρασε από την αφάνεια στην ουράνια δόξα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Προβληματισμένος στέκομαι μπροστά στα δύο “φέρετρα”. Το ένα, πανάκριβο, αξίας 25.000 δολαρίων περίπου, ανήκει στον πολυσυζητημένο “βασιλιά της πόπ”. Το δεύτερο, ένας απλός μοναχικός μανδύας, περιβάλλει το σώμα του γέροντα Ιωσήφ, που ανάλωσε την ζωή του στην άσκηση και την αγιότητα, ώστε δόκιμος να εισέλθει στην βασιλεία των ουρανών. Το πρώτο μέσα σε ένα κατάμεστο γήπεδο, υπό τους ήχους της μουσικής μονοπωλεί το ενδιαφέρον των καναλιών και του διαδικτύου και γίνεται παγκόσμιο υπερθέαμα.
Το δεύτερο, μέσα στην γαλήνια αγκαλιά του Αθω, μακριά από την βέβηλη βουή του κόσμου, σε ατμόσφαιρα κατανυκτική, με την παρουσία προσώπων οικείων τη πίστει. Το πρώτο, ερμητικά κλειστό, σκοτεινό και άραχλο αποπνέει απελπισία και μαρασμό, ενσαρκώνοντας την αδηφάγα κυριαρχία του ῞Αδη επάνω στην ανθρώπινη ματαιοδοξία.Το δεύτερο, ένα ιερό σκήνωμα, εξακτινώνεται στον ουρανό και μηνάει την όμορφη, ηλιόλουστη, ανθηρή και θαλερή άνοιξη, την ανάσταση πριν την ανάσταση των σωμάτων· γεύεται την βασιλεία των ουρανών. “Πού σου, θάνατε, το κέντρον;

” Προσπαθώντας να προσεγγίσω την επικαιρότητα αναρωτιέμαι για το μεγάλο πρόβλημα της εποχής μας· ποιά πρότυπα προβάλλονται ποικιλοτρόπως σήμερα προς μίμηση, για να εμπνεύσουν, να ενθουσιάσουν, να καθοδηγήσουν την νέα γενιά, και ποιά αντιπρότυπα καθιερώνονται; Πώς την προσανατολίζουν; “Καημένε κόσμε!”, αναφωνώ μαζί με τον ποιητή. Και τελικά, εμείς ποιό από τα δύο πρότυπα είμαστε έτοιμοι να διαλέξουμε για την ζωή μας, τα παιδιά μας, την παιδεία, την κοινωνία;

Περιοδικό «Απολύτρωσις», τεύχος Σεπτεμβρίου/ πηγή

Μία ακόμη «ιεραποστολική» εκστρατεία ενός προτεσταντικού σωματείου

πηγή



Σε συνέχεια προηγούμενων προγραμματισμένων δραστηριοτήτων της, η νεοπροτεσταντική οργάνωση «Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση» διοργανώνει μία ακόμη ευρείας κλίμακας προσηλυτιστική δραστηριότητα, με την ονομασία «Ιησούς του Ναυή 6», το χρονικό διάστημα 24 Ιουλίου -1 Αυγούστου, στους νομούς Καβάλας, Δράμας και Σερρών, με τη διανομή κειμένων της Καινής Διαθήκης, συνοδευομένων με προσηλυτιστικά έντυπα.
Η «Ελληνική Ιεραποστολική Ένωση», που ιδρύθηκε το τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα, θεωρεί την Ορθόδοξη πίστη ως «πνευματικά δεσμά αιώνων», όπως η ίδια έχει δηλώσει στο παρελθόν.

Με αφορμή αυτό το γεγονός, τονίζουμε ότι η Ορθόδοξη Πίστη δεν είναι χθεσινό κατασκεύασμα, δεν αποτελεί ιδεολόγημα μιάς κινήσεως, αλλά είναι η ίδια η Αποστολική παρακαταθήκη (Γαλ. α΄ 11-12. Α΄ Κορ. ιε΄1-3). Γι' αυτή την πίστη ο απόστολος Παύλος τονίζει με έμφαση στους Γαλάτες: «Εάν ακόμα και ο άγγελος από τον ουρανό κηρύξει σε σας άλλο ευαγγέλιο διαφορετικό από εκείνο που σας κηρύξαμε, ας είναι ανάθεμα» (Γαλ. α΄ 8-9). Δηλαδή, μας προτρέπει να μην ακούμε κανέναν που δεν έχει σχέση με την Ορθόδοξη Πίστη.
Υπενθυμίζουμε για μία ακόμη φορά ότι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί ως μέλη του ενός και μοναδικού Σώματος του Χριστού, δηλαδή της Εκκλησίας, δεν έχουμε ανάγκη τις «προσφορές» των νεοφανών αιρετικών κινήσεων, ούτε τους διάφορους αυτοχειροτονημένους «κήρυκές» τους από το εσωτερικό ή το εξωτερικό.

Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ Του Παναγιώτη Τελεβάντου




ΟΤΑΝ Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Σωτήριος Λόγος” του κ. Σωτήρη Τζούμα:

«Η Εκκλησία της Ρώμης έγινε αμέσως, αυθόρμητα, το σημείο αναφοράς για όλες τις Εκκλησίες ανά τον κόσμο, όχι για την εξουσία, αλλά για τη δύναμη του μαρτυρίου, αυτό του Χριστού», είπε.

Ο νέος Ποντίφικας, που από την αρχή που ανέλαβε τα καθήκοντά του, εφιστά την προσοχή στους εκπροσώπους της Εκκλησίας να είναι ταπεινοί και να απαλλαγούν από την πολυτέλεια, τόνισε πως η αγάπη στον Χριστό οδηγεί την πίστη και αυτή κατά συνέπεια κινητοποιεί την Εκκλησία.”

Ας αρχίσουμε από τις ιστορικές ανακρίβειες.

Η Εκκλησία της Ρώμης, Αγιότατε Ιησουίτη, έγινε σημείο αναφοράς για τον ακριβώς αντίθετο λόγο που προβάλλετε.

Ηταν η πρωτεύουσα του Ρωμαικού κόσμου, στην οποία βεβαίως μαρτύρησαν εκατομμύρια χριστιανοί, αφού εκεί γίνονταν οι δίκες και οι εκτελέσεις πολλών από αυτούς, αλλά το κύρος της Εκκλησίας και του επισκόπου της Ρώμης προήλθαν ουσιαστικά από το γεγονός ότι ήταν η έδρα της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας.

Απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι δύο Οικουμενικές Σύνοδοι αναγνώρισαν τα ίδια πρεσβεία τιμής στον επίσκοπο της Νέας Ρώμης - ήτοι της Κωνσταντινουπόλεως-, όπου μεταφέρθηκε η πρωτεύουσα της Ρωμαικής αυτοκρατορίας, επειδή ήταν η καθέδρα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα και της Συγκλήτου.

Οσο για το κατηχητικό του Πάπα Φραγκίσκου περί απλότητας, ταπείνωσης και αποφυγής της πολυτέλειας, χρειάζονται κάτι περισσότερο από λόγια και θεατρινισμοί και επικοινωνισμοί για να γίνει πιστευτό.

Αν όντως ενδιαφέρεται το Βατικανό να εκπέμπει μηνύματα ασκητικότητας, ταπείνωσης και αποφυγής της πολυτέλειας, γνωρίζει επακριβώς ο Πάπας Φραγκίσκος τι πρέπει να πράξει για να αλλάξει την κοινή πεποίθηση - που κατέστη κυριολεκτικά αρχέτυπο της διαχρονικής κοινής συνείδησης της ανθρωπότητας -, ότι το Βατικανό είναι το άκρον άωτον της πολυτέλειας και η χειρότερη έκφανση της εκκοσμίκευσης του χριστιανισμού.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑ'Ι'ΣΙΟΣ:ΧΡΕΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ.

      Ο Κόσμος χρειάζεται σήμερα περισσότερο από κάθετι άλλο καλούς ιερείς και πνευματικούς,γιατί ελλείψει αυτών αδειάζουν οι εκκλησίες και γεμίζουν τα ψυχιατρεία,οι φυλακές και τα νοσοκομεία.Οι ιερείς οι οποίοι έχουν σύζυγο και οικογένεια,με το υπόδειγμα της καλής κι αγαπημένης οικογένειας,αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους ανθρώπους,ιδιαίτερα στις μέρες μας,που τα θεμέλια της οικογένειας ζεριζώνονται από την αρρωστημένη κοινωνία.Πολύ λυπάμαι που σε ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας μας δεν έχει μείνει καθόλου πνευματική αρχοντιά.Η πνευματική αρχοντιά έχει το χαρακτηριστικό ,πως ότι κι αν κάνεις,το κάνεις αποκλειστικά από φιλότιμο,για την αγάπη του Θεού,και όχι από εγωισμό,από κάποιο ιδιοτελή σκοπό.Σήμερα διαπιστώνει κανείς ότι ακόμα και πνευματικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν συνανθρώπους τους,αποκλειστικά και μόνο για να τους βοηθήσουν στις δικές τους επιδιώξεις,για ατομικό τους όφελος.Όταν υπάρχει αγάπη του εαυτού μας,όλη η προσπάθεια που κάνουμε δεν είναι καλή.Ακριβώς όπως,όταν φτιάχνουμε ομελέτα και πέσει μια κουτσουλιά μέσα,πηγαίνει όλη χαμένη.                                
                                               ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑ'Ι'ΣΙΟΣ. -ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ.
πηγή

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...