Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, Ιουνίου 06, 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΣΧΗ ΜΠΙΝΤΕΛΜΠΕΡΓΚ



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΣΧΗ ΜΠΙΝΤΕΛΜΠΕΡΓΚ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================

Ελαβα - όπως πολλά ιστολόγια - ανακοίνωση της Μητροπόλεως Πειραιώς αναφορικά με τη λέσχη Μπίντελμεπργκ.

Δεν τη δημοσίευσα για πολλούς λόγους.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
________________________________

Καταρχήν είναι πολύ εκτενής και αποφεύγω συστηματικά να δημοσιεύω εκτενή κείμενα - όσον αξιόλογα και αν είναι - επειδή γνωρίζω ότι ΔΕΝ διαβάζονται. Γι’ αυτό - όταν είναι εντελώς απαραίτητο - δημοσιεύω επιλεκτικά αποσπάσματα από αυτά ή ολόκληρο το κείμενο σε συνέχειες με αυθαίρετη επεξεργασία που του κάνω.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως δεν συμφωνώ με το πειρεχόμενο της ανακοίνωσης της Μητροπολέως Πειραιώς.

Για πολλούς λόγους.

ΔΙΑΦΩΝΩ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ
________________

Καταρχήν πάνυ ή τρέφω ιδιαίτερο σεβασμό προς τους Θεοδωράκη, Μπέη και Κασιμάτη. Ο ένας βεβαίως είναι εκ των καλύτερων μουσικοσυνθετών της νεώτερης Ελλάδας που δόξασε την πατρίδα μας με τις μουσικές συνθέσεις του.

Ο παπα-Κώστας Μπέης είναι διαπρεπής νομικός και ο κ. Κασιμάτης διακεκριμένος συνταγματολόγος, αλλά πολιτικά και οι τρεις είναι με τον επειεκέστερο δυνατόν χαρακτηρισμό ύποπτοι.

Ο ένας ανήκει σε άθεη μαρξιστική φιλοσοφία, και οι αλλοι δύο υπήρξαν στενοί συνεργάτες του μεγαλύτερου δημαγωγού του Ελληνισμού από την εποχή του Κλέωνα που κατάστρεψε την Ελλάδα. Οι δικές του ανερμάτιστες πολιτικές επιλογές μας έφεραν στο σημερινό χάος και στη σημερινή κατάντια.

Δυστυχώς ο Σεβασμιότατος επαινεί στην ανακοίνωσή του τους τρεις αυτούς πρωταγωνιστές των “αγανακτισμένων” πολιτών, χωρίς καν να αναφέρει επιφυλάξεις γι’ αυτά τα πρόσωπα. Ούτε καν για τον συγκρητιστή και Νεοβαρλααμίτη παπα -Κώστα Μπέη.

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
_____________

Αλλά πέραν αυτού έχω βαθύτερες αντιρρήσεις για την ανακοίνωση του Σεβασμιότατου.

Δεν είναι δυνατόν να αποδίδουμε πάντοτε και για όλα ευθύνες σε κάποιες λέσχες, σε κάποιους σιωνισμούς και σε κάποιες μασονικές στοές, σε κάποια ΔΝΤ, σε κάποιες Ευρωπαικές Ενώσεις και σε κάποιες σκοτεινές δυνάμεις τα κακά που μας βρίσκουν και να αρνούμαστε να αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες.

Η Λέσχη Μπίντελμπργκ, η Μασωνία, ο Σιωνισμός, κτλ. είναι αυτοί που είναι και ΔΕΝ πρόκεται να αλλάξουν επειδή το θέλουμε εμείς. Θα επισημαίνουμε φυσικά τον αντιχριστιανικό τους χαρακτήρα και τις επικίνδυνές τους επιδιώξεις αλλά μέχρις εκεί.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΕΣ;
____________

Από εκεί και πέραν πρέπει να δούμε τι πρέπει εμείς να κάνουμε.

Ας αρχίσουμε από το πρώτον ου έστιν χρεία.

Πόσο αγαπούμε αληθινά τον Χριστό και την Εκκλησία Του;

Πόσο είμαστε πρόθυμοι να ομολογήσουμε το Χριστό σε βάρος των προσωπικών, οικογενειακών και επαγγελματικών μας συμφερόντων;

Τι σχέση έχει η λέσχη Μπίντελμεργκ με την ελαστική συνείδηση όσων επισκόπων κάνουν συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους και νυχτοξημερώνονται στα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα;

Γιατί φταίει ο Σιωνισμός, επειδή οι δεσποτάδες μας, αντί να κάνουν αυτό που πρέπει, άφησαν αχαλίνωτο τον Αρχιεπίσκοπο και την περί αυτόν ομάδα να ακυρώνουν όλους τους αγώνες της Εκκλησίας;

Γιατί φταίει η Μασωνία όταν την ημέρα των εκλογών εμείς καθόμαστε φαρδιά - πλατιά στους καναπέδες μας και δεν πηγαίνουμε να μαυρίσουμε τους εκκλησιομάχους και να αναδείξουμε τους ολιγότερο κακούς στην εξουσία;

Αλλο να συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν οργανώσεις που μεθοδεύουν κακά κατά της Εκκλησίας και άλλο να αρνούμαστε να αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες και να ρίχνουμε σε αυτές τις οργανώσεις την ευθύνη όλων όσων συμβαίνουν.

Ενώ έδει φυσικά και τούτο ποιήσαι και το άλλο μη αφιέναι.

ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ
_________

Η έκκλησή μου προς το Σεβασμιότατο Πειραιώς - που είναι πλήρως γνώστης του σεβασμού που τρέφω προς το πρόσωπό του γα το ομολογιακό του ήθος και τις αρετές που τον διακρίνουν - είναι να αναλάβει πρωτοβουλία για να συγκληθεί ΑΜΕΣΩΣ η Ιεραρχία και να πάρει συμβατές με την πίστη μας θέσεις για την ηλεκτρονική φυλακή, το μάθημα των θρησκευτικών, τις θεολογικές Σχολές, τον χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας, τις συνεχιζόμενες - παρά τη συνοδική απόφαση - Νεοβαρλααμικές ασχημίες, τις οικουμενιστικές προκλήσεις των αντιπροπώπων της Εκκλησίας της Ελλάδος στους θεολογικούς διαλόγους και όχι μόνον, την αίρεση του εθνοφυλετισμού, τις αντικανονικές πράξεις που ακόμη ταλαιπωρούν την Εκκλησία σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής της, κοκ.

Παραθέτουμε στη συνέχεια δύο κείμενα. Καταρχήν από το όντως πνευματικό ιστολόγιο “Αναβάσεις”, που εκφράζει επιφυλάξεις για την ανακοίνωση του Μητροπολίτη Πειραιώς αναφορικά με τα πρόσωπα που ηγούνται της κίνησης των “αγανακτισμένων πολιτών” και στη συνέχεια σχόλιο του εξαίρετου ιστολογίου “Χριστιανική βιβλιογραφία”, που μιλά για την ανάγκη να αναλάβουμε και τις δικές μας ευθύνες για όσα συμβαίνουν στην κοινωνία την Εκκλησία και την πατρίδα μας.
*****
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΩΝ “ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ” ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗΝ BILDERBERG
Tου ιστολογίου “Αναβάσεις”
============
Μέσα στην μακροσκελή ανακοίνωση του σεβασμιωτάτου Πειραιώς και συγκεκριμένα στην τελευταία παράγραφο γράφεται:
«Νά λοιπόν, γιατί συγχαίρω ἀπό τά βάθη τῆς ψυχῆς μου τό κίνημα «ἀγανακτισμένων», νά γιατί σπεύδω νά ἀσπασθῶ μετ’ εὐλαβείας τόν μαΐστορα τοῦ τόπου καί τοῦ τρόπου μας κυρ Μίκη Θεοδωράκη καί τούς πανεπιστημιακούς μου δασκάλους Γ. Κασιμάτη καί Αἰδεσιμ. Κωνσταντῖνο Μπέη πού ὑψώνουν ἄφοβα τό λάβαρο τῆς ἀντίστασης στήν ἄθλια σιωνιστική καταιγίδα καί πού χρεωστοῦν στήν ἱστορία τους νά κατονομάσουν καί νά καταδείξουν ὅλους τούς ἀνωτέρω στυγνούς ἐγκληματίες τῆς γῆς.»
Οι θέσεις και οι απόψεις των "Αναβάσεων" είναι διαφορετικές έως εντελώς αντίθετες, με τα τρία υπογραμμισμένα σημεία, περί α)«κινήματος "Αγανακτισμένων"» β)Μίκη Θεοδωράκη, και γ)Κωνσταντίνου Μπέη (ιερέως), έχουμε πολλές φορές αναρτήσει σχετικές δημοσιεύσεις με τον τρόπο που βλέπουμε και κρίνουμε και αντιλαμβανόμαστε τα συγκεκριμένα πρόσωπα - κινήματα.
Δεν θα θέλαμε επί του παρόντος να εμβαθύνουμε περισσότερο, αν χρειαστεί θα το κάνουμε, όσοι είναι αναγνώστες μας τον τελευταίο ενάμιση χρόνο γνωρίζουν, θέλουμε όμως να δηλώσουμε την αντίθεσή μας σε ένα θέμα που οι ίδιοι δημοσιεύσαμε, θεωρώντας ότι οφείλεται σε ελλιπή ενημέρωση από την πλευρά του σεβασμιωτάτου.
Σεβόμαστε, εκτιμούμε και ασπαζόμαστε τον αγώνα του σεβασμιωτάτου Πειραιώς, τον οποίο αγώνα έχουμε με κάθε τρόπο στηρίξει μέχρι σήμερα, και θα συνεχίζουμε να κάνουμε όσο αντιλαμβανόμαστε την ορθότητα των απόψεων και προσπαθειών του Μητροπολίτου Πειραιώς.
Με κάθε σεβασμό και εκτίμηση,
Σπύρος / Διαχειριστής Αναβάσεων
*****
Η ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ, Η ΑΡΝΗΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΔΕΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Του Ιστολογίου Χριστιανική Βιβλιογραφία
==============

Ποῦ ἦταν ὅλοι αὐτοὶ οἱ ὄψιμοι τῆς ἀγανακτήσεως; Ποῦ ξένοιαστοι καὶ ἀδρανεῖς ἔπιναν νωχελικὰ τὶς σταγόνες τῆς μιθριδατικῆς ἀπολαύσεως; Τώρα ξύπνησαν καὶ «ἀγανάκτησαν», γιὰ νὰ μεταθέσουν καὶ νὰ φορτώσουν τὶς εὐθύνες στοὺς Ἐπαγγελματίες τῆς Συλλογικῆς Ἀλλοτριώσεως.

. Ἡ ἀποτυχία μας ὅμως νὰ φερθοῦμε ΥΠΕΥΘΥΝΑ, τότε ποὺ ἔπρεπε, δὲν θεραπεύεται τώρα μὲ τὴν μετάθεση τῶν εὐθυνῶν ΜΑΣ στοὺς Ἐπαγγελματίες τῶν Συλλογικῶν Εὐθυνῶν, ἀλλὰ μὲ τὴν ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ὅπως τὴν ἐννοεῖ, τὴν κατανοεῖ («ἀμετάφραστη»…!) καὶ τὴν ζεῖ ὁ πνευματικὸς βίος τῆς Ἁγίας Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ: «Μπορεῖ νὰ γίνει σκληρὴ σὰν τὴν κόλαση ἐκείνη ἡ ἀδράνεια ποὺ δὲν κάνει τὸν κόπο νὰ μετανοήσει, παρ᾽ ὅλο ποὺ βλέπει τὴν ἄβυσσο στὴν ὁποία κατακρημνίζεται ἡ ψυχή, ἐπειδὴ γιὰ τόσο καιρό, ἴσως μὲ ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ, συνήθιζε τὸν ἑαυτό της νὰ ἀρνεῖται νὰ καταβάλει προσπάθεια γιὰ ὁτιδήποτε» (Gerald Vann, The Pain Of Christ and the Sorrow of God).
Συνεπῶς, ἡ μετάθεση εὐθυνῶν δὲν συνιστᾶ ὑγιὲς σύμπτωμα μιᾶς κοινωνίας ποὺ ἀγωνίζεται νὰ διασωθεῖ. Ἀντιθέτως, ὅπως ἔχει ἐπιστημονικῶς ἀποδειχθεῖ, «ἕνα ἀπὸ τὰ ἐπικρατέστερα χαρακτηριστικὰ στὴν συμπεριφορὰ αὐτῶν ποὺ ὀνομάζω κακοὺς ἀνθρώπους εἶναι ἡ METΑΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ σὲ ἄλλους. Ἐπειδὴ βαθιὰ μέσα τους θεωροῦν τοὺς ἑαυτούς τους ὑπεράνω μομφῆς, (because in their hearts they consider themselves above reproach) πρέπει νὰ ἐπιτεθοῦν φραστικὰ σὲ ὁποιονδήποτε τοὺς κατηγορήσει. Θυσιάζουν τοὺς ἄλλους, προκειμένου νὰ διασώσουν τὴν εἰκόνα τῆς τελειότητος ποὺ ἔχουν γιὰ τοὺς ἑαυτούς τους» (Scott Peck, «People of the Lie. The Hope for Ηealing Human Evil», Α Touchstone Book Published by Simon & Schuster, U.S.A. 1998, p. 73 [ἑλλην. ἔκδ. «Κέδρος», σὲ μετάφρ. Νικ. Παπαδάκη,1999])

ΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΜΑΣ

Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ἰερεμία
============

≪Τήν σημερινή ἡμέρα, ἀδελφοί μου χριστιανοί..., 22 τοῦ μηνός Μαΐου, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει ἕνα νεομάρτυρα.
Πάντοτε, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία ἔχει μάρτυρες, γιατί πάντοτε ἡ Ἐκκλησία διώκεται. Καί γιά να σᾶς τό πῶ καθαρά, ὅταν διώκεται ἡ Ἐκκλησία γίνεται ἡρωική, καί, ὅταν παύει νά διώκεται, χάνει κάτι ἀπό τήν δόξα Της.
Γι᾽ αὐτό καί, ὅταν σταμάτησαν τά μαρτύρια στήν ἐποχή τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου, ἡ Ἐκκλησία βρῆκε ἄλλο τρόπο μαρτυρίου, τήν ἄσκηση. Οἱ μάρτυρες ἔχυναν τό αἷμα τους γιά τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ καί οἱ Μοναχοί χύνουν τόν ἀσκητικό τους ἱδρώτα καί τά δάκρυα τῆς ἀγάπης τους γιά τόν Χριστό!

Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
_________
Ὁ ἅγιος Παῦλος ὁ Πελοποννήσιος καταγόταν ἀπό τό χωριό Σοπωτό τῶν Καλαβρύτων. Γεννήθηκε σέ ἐνάρετη χριστιανική οἰκογένεια καί ἀνατράφηκε μέ εὐσέβεια. Ἀλλά ὅταν μεγάλωσε καί ἔμαθε τέχνη γιά νά ζεῖ, ὁ πονηρός τον περιέπλεξε σέ ἀντιδικία μέ τον ἰδιοκτήτη τοῦ ἐργαστηρίου του και αὐτό τόν ἔκανε νά ἀλλαξοπιστήσει. Ἡ ψυχή του ὅμως ἦταν ποτισμένη μέ τήν γνήσια εὐσέβεια τῆς οἰκογένειάς του καί γι᾽ αὐτό ἦταν ὅλο σέ πόνο καί σέ ταραχή γι᾽ αὐτό πού ἔκανε. Ἔτσι πῆγε σέ πνευματικό πατέρα καί ἐξομολογήθηκε τό μεγάλο του ἁμάρτημα τῆς ἀλλαξοπιστίας. Καί δέν ἀρκέστηκε μόνο σ᾽ αὐτό. Δέν τοῦ ἔφτανε ἡ ἁπλῆ ἐξομολόγηση, γιά νά σβήσει τήν ἁμαρτία του. Ἤθελε νά δηλώσει καθαρά στό τουρκικό δικαστήριο την μετάνοιά του γιά τήν ἀλλαξοπιστία του, ἤθελε νά ὑβρίσει τόν Μωάμεθ καί νά δηλώσει φανερά τήν πίστη του στόν Χριστό. Ἤθελε νά χύσει τό αἷμα του γιά τόν Χριστό, γιά να ξεπλύνει μέ αὐτό τήν ἁμαρτία τῆς προδοσίας του. Γι᾽ αὐτό κατέφυγε στό Ἅγιον Ὄρος καί βρῆκε ἐκεῖ ἔμπειρο πνευματικό πατέρα καί τοῦ ἐξομολογήθηκε τόν πόθο του. Ὁ πνευματικός ὅμως δέν τόν προέτρεψε ἀμέσως γιά τό μαρτύριο, γιατί ἤθελε νά τόν προετοιμάσει πρῶτα μέ κατάλληλη ἄσκηση, ὥστε νά ἀποκτήσει πλούσια τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ καί νά ἀντέξει τό μαρτύριο.
Εἶναι πολύ συγκινητικός και πολύ διδακτικός ὅλος ὁ βίος τοῦ ὁσιομάρτυρα Παύλου, πού ἑορτάζουμε σήμερα, ἀδελφοί χριστιανοί. Ἰδιαίτερα μᾶς κάνει ἐντύπωση ἡ μετάνοιά του γιά τήν ἀλλαξοπιστία του, ὁ πόθος του γιά τό μαρτύριο καί ἡ παρρησία του στόν Τοῦρκο δικαστή, ὑβρίζοντας τόν Μωάμεθ καί ἀποκαλώντας τον ψεύτη. Στον δέ Τοῦρκο δήμιο, γιά νά τόν προκαλέσει νά προχωρήσει γιά την σφαγή του, τοῦ εἶπε τολμηρά: “Τώρα θά δῶ ἄν εἶσαι γενναῖος, ὅπως τό καυχᾶσαι”! Ὁ ἅγιος ἀποκεφαλίστηκε καί οἱ ἀκάθαρτοι ὑπηρέτες τοῦ ἀντίχριστου Μωάμεθ πέταξαν τό λείψανό του σέ βρωμερό τόπο, ἀλλά δυό φίλοι τοῦ μάρτυρος το ἀπέσυραν ἀπό ᾽κεῖ καί τό ἐνταφίασαν μέ τιμή.

Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
__________
(α) Ὄχι μόνο τότε, ἀλλά καί σήμερα πολλά πράγματα μᾶς καλοῦν γιά διωγμό καί γιά μαρτύριο. Ἡ καθαρή ὀρθόδοξη ἀτμόσφαιρα, πού ὑπῆρχε ἄλλοτε στήν γλυκύτατη πατρίδα μας τήν Ἑλλάδα, ἔχει τώρα χαλάσει. Τό αἱρετικό παπικό πνεῦμα ἔχει εἰσχωρήσει στόν χῶρο μας καί ἔχει μάλιστα ἐπηρεάσει, φεῦ!..., καί ὀρθόδοξους κληρικούς, οἱ ὁποῖοι, αὐτοί κυρίως, πρέπει να εἶναι οἱ φρουροί τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἡ γνήσια πνευματικότητα, ὅπως τήν δίδαξαν οἱ ἅγιοι Πατέρες, ἔχει ἀλλοιωθεῖ σοβαρά στόν τόπο μας. Ἡ διδασκαλία τῶν ἁγίων Πατέρων παραθεωρεῖται καί ἀντ᾽ αὐτῆς ἔρχεται μία ἄλλη λογική θρησκευτική διδασκαλία, συμβιβαζομένη με τά μοντέρνα τῆς ἐποχῆς. Ἡ πνευματική ζωή τῆς προσευχῆς καί τῶν δακρύων σάν νά γίνεται σήμερα μιά πολιτιστική ζωή καί μία δράση γιά καλά κοινωνικά ἔργα. Μέ ὕπουλα πράγματα θέλουν νά μᾶς ἐγκλωβίσουν – νά μᾶς “φακελλώσουν” θέλω νά πῶ – καί νά μᾶς αἰχμαλωτίσουν σέ δικτατορικό καθεστώς. Καί περισσότερο ἀπ᾽ ὅλα αὐτά ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πού, κατά τόν μακαριστό Γέροντα τῆς Φλώρινας π. Αὐγουστῖνο, εἶναι “ἕνα παπούτσι πού χωράει σ᾽ ὅλα τά πόδια”!
ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ
___________

(β) Ὅποιος τώρα θίξει αὐτήν την κατάσταση, θά πρέπει πρῶτα νά πάρει τήν ἀπόφαση ὅτι θά γίνει μάρτυρας. Γιατί θά περιφρονηθεῖ ὡς καθυστερημένος, θά ὑβριστεῖ και θά διωχθεῖ. Ἀλλά γι᾽ αὐτό τό μαρτύριο τῆς περιφρονήσεως καί τῆς διώξεως πρέπει νά ἑτοιμαζόμαστε ὅλοι καί ἰδιαίτερα ἐμεῖς οἱ κληρικοί, ἄν φορᾶμε συνειδητά τό τίμιο μαῦρο ράσο καί ἄν θέλουμε να εἴμαστε γνήσια τέκνα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Πρέπει νά ἑτοιμαζόμαστε γιά μαρτύριο, πρέπει να βλέπουμε τούς ἑαυτούς μας ὡς “ὑποψήφιους μάρτυρες”, ἔλεγε πάλι ὁ ἀγωνιστής πατήρ Αὐγουστῖνος.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ
___________

(γ) Ὅμως, ἀπό τόν βίο τοῦ σημερινοῦ ἁγίου, τοῦ ὁσιομάρτυρος Παύλου τοῦ Πελοποννησίου, μαθαίνουμε ὅτι ὁ πόθος μαρτυρίου καί ἡ ἀντοχή σ᾽ αὐτό δίνεται μέ την προσευχή στήν Παναγία καί μέ την ἀσκητική ζωή. Μ᾽ αὐτά τά δύο πρέπει νά ἑτοιμάζονται οἱ χριστιανοί γιά τό μαρτύριο. Ἀλλά τό κακό σήμερα εἶναι ὅτι τά πράγματα καλοῦν τόν λαό μας σέ μαρτύριο, χωρίς ὅμως ἐμεῖς οἱ κληρικοί νά τον ἔχουμε προετοιμάσει γι᾽ αὐτό. Ἀδελφοί χριστιανοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως! Νά τηρεῖτε τίς ἀσκητικές ἐντολές τῆς Ἐκκλησίας μας, την ἐγκράτεια καί τίς νηστεῖες, καί να προσεύχεσθε στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο λέγοντας σ᾽ Αὐτήν: “Παναγία μου, ἔχε με κάτω ἀπό τήν Σκέπη Σου καί μή ἀρνηθῶ ποτέ τήν πίστη μου καί τήν ἀγάπη μου στον Ἰησοῦ Χριστό”.
Μέ πολλές εὐχές,
†Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας»

Αντιπαράθεση για τα Θρησκευτικά. Παιδεία ή απαιδευσία;


Αντιπαράθεση για τα Θρησκευτικά
"Υποχρεωτική να παραμείνει η διδασκαλία των θρησκευτικών στο Λύκειο, ζητεί η διαρκής Ιερά Σύνοδος. Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη νέα δομή του Λυκείου άνοιξε διάλογο για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς μειώνονται οι ώρες του μαθήματος και στην Γ΄ Λυκείου γίνεται επιλογής από υποχρεωτικό που είναι σήμερα".(Καθημερινή 29.4.2011) Αυτό δυστυχώς επιδιώκουν από χρόνια, με τη γνωστή τους πολεμική εναντίον των πνευματικών και ηθικών αξιών. Αδυνατούν ορισμένοι ψυχροί τεχνοκράτες να αντιληφθούν τους κινδύνους που αντιμετωπίζει σήμερα η νεολαία μας. Αυτή η νέα γενιά πως θα αντιμετωπίσει τους πνευματικούς κλονισμούς της, χωρίς τα γερά θεμέλια της χριστιανικής πίστης;
Άφησαν τη νεολαία χωρίς θωράκιση, χωρίς πνευματική τροφοδοσία και γι’ αυτό θρηνούμε καθημερινά τόσα θύματα. Ας μην αυταπατώμεθα. Εκπαίδευση που δεν παρέχει ολοκληρωμένη Παιδεία, ώστε να διαμορφώνει προσωπικότητες και όχι απλώς να παράγει πτυχιούχους. Προγράμματα εκπαιδευτικά που αγνοούν τις αξίες του Έθνους μας, όπως τις βίωσαν οι μεγάλες μορφές, οι πρωτεργάτες των γραμμάτων και του πολιτισμού, είναι καταδικασμένα.
Παιδεία ή απαιδευσία;
Ας το τονίσουμε για πολλοστή φορά. Κάνουμε λόγο για την παιδεία. Φαίνεται όμως, πως η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρασύρεται επικίνδυνα σε ολισθηρό κατήφορο. Λησμονεί πως η παιδεία δεν είναι τέχνη της αγωγής. Οιστρηλατείται από ιδανικά, κυριαρχείται από ιδέες και κατευθύνσεις δοκιμασμένες από ηθικές αρχές.
Με τι άραγε η ηγεσία αυτή σκοπεύει να αντικαταστήσει το αίσθημα της ελπίδας, τη δύναμη της καρτερικότητας, την ιδιοπροσωπεία που παρέχει η Ορθοδοξία στον Έλληνα; Ουδείς βέβαια διανοείται, σοβαρά και υπεύθυνα, ότι η Ενωμένη Ευρώπη μπορεί να αποτελέσει «μεταφυσικό» υποκατάστατο, διότι αποτελεί απλή διαχειριστική ενότητα – αρκετά προβληματική – στον οικονομικό τομέα, δίχως ολοκληρωμένη πολιτική έκφραση, δίχως συγκεκριμένη φιλοσοφία ζωής. Αυτά έχουν επανειλημμένως τονισθεί. Το βεβαιώνει άλλωστε η καθημερινή ανησυχητική επικαιρότητα. Και ‘μεις αντί να ανησυχήσουμε και να ενισχύσουμε το κλονιζόμενο σύστημα της παιδείας μας, αφήνουμε μια μειοψηφία αντιορθόδοξων να μας επιβάλουν τις καταλυτικές απόψεις τους.
«ΖΩΗ» 19-05-2011

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Είναι μία ευκαιρία

Είναι μία ευκαιρία

Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης

Δικαιολογημένα το θέμα των ημερών μας είναι η σοβαρή οικονομική κρίση που διέρχεται η πατρίδα μας. Γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια, ανησυχία, αγωνία, αγανάκτηση, σύγχυση, φόβος και άγχος. Οι καιροί είναι πράγματι χαλεποί. Σ’ αυτή την κατάσταση καλούνται οι χριστιανοί να δώσουν τη μαρτυρία και ομολογία τους. Καταρρέουν κάστρα σαν πύργοι στην άμμο.
Παγιδεύονται πλούσιοι, δημιουργούνται πολλά προβλήματα, ανατρέπονται ισορροπίες, γεννιούνται εκμεταλλεύσεις, πονηρές επιθυμίες. Αυξάνεται η ανεργία, η αβεβαιότητα, η εγκληματικότητα, η παρανομία και η φτώχεια. Όλα αυτά φανερώνουν καθαρά την πνευματική νωθρότητα και πενία πολλών. Μακάρι το ισχυρό αυτό τσουνάμι να δημιουργήσει έγερση από τον λήθαργο, σεισμό προς εγρήγορση, ρωγμές προς επίγνωση, τομές για υπεύθυνες αποφάσεις. Είναι ανάγκη να επανέλθει σύντομα η λησμονημένη αισιοδοξία, η κρυμμένη ελπίδα, η χαμένη χαρά και η ποθητή ειρήνη.
Πίσω από τον ανθρώπινο πόνο, την πικρή δοκιμασία, την κουραστική στενοχώρια και τη φοβερή θλίψη κρύβεται το φιλόστοργο μάτι του Θεού. Η αφύπνιση από τη ζωή της ύλης, της ηδονής, της καλοπέρασης και του ατομισμού θα φέρει τον άνθρωπο στην πνευματική ενατένιση, την ορθή όραση, την εγνωσμένη μελέτη, στην απομάκρυνση του θολού άγχους. Ο άνθρωπος έχει πολλές και άγνωστες εσωτερικές δυνάμεις. Μη λυγίζει εύκολα, μη πέφτει απερίσκεπτα, μη μένει κάτω, μη κυριεύεται από την απόγνωση. Μάλιστα δεν νοείται χριστιανός απογοητευμένος, ανυπόμονος, ανέλπιδος, κακομοίρης, κατσούφης και αγνώμων.
Ο κόσμος προκαλεί και προσκαλεί συνεχώς στην κοινωνία της αφθονίας, του υπερκαταναλωτισμού, του κορεσμού και της πλησμονής. Η ζωή των πολλών είναι φιλοχρήματη, φιλόσαρκη, φιλήδονη και φιλόυλη. Η κοινωνία κατάντησε αισθησιοκρατούμενη και λατρεύουσα υπερβολικά τη σάρκα. Έχει δυστυχώς επέλθει ένα τρομερό μπλοκάρισμα, μία πονηρή παγίδευση, μία αποτελμάτωση και νάρκωση μόνο στα επίγεια αγαθά. Δεν υπάρχουν στοιχεία αντιστάσεως, αντιμετωπίσεως, μεταστροφής και μετάνοιας. Γι’ αυτό και η οικονομική κρίση ενοχλεί τόσο μα τόσο πολύ. Δεν αρπάζεται σαν μία σημαντική ευκαιρία για μία ουσιαστική αλλαγή. Το ευαγγέλιο συνεχώς μιλά για άσκηση, εγκράτεια, απλότητα, λιτότητα και ελεημοσύνη. Μιλά για σταυρό, για θλίψη, για καρτερία, για μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον Θεό.
Τώρα είναι η ώρα να φανεί η πίστη, να δοθούν εξετάσεις, να κριθεί η γνησιότητα της πίστεως του καθενός. Να μη μένει σε λόγια. Στους πειρασμούς, τις δοκιμασίες, τις θύελλες φαίνεται η αληθινότητα του πιστεύω μας. Ο πόνος φανερώνει τη νόσο. Ο πόνος μπορεί να γίνει ιατρός. Είναι ανάγκη να πονέσουμε για να συμπονέσουμε. Ο πόνος, είναι αλήθεια, μπορεί να μαλακώσει τον άνθρωπο και να γίνει ευλογία και μπορεί να τον σκληρύνει και να του γίνει μαρτύριο, βάσανο ή κατάρα. Όπως λένε, οι θερμές ακτίνες του ήλιου λιώνουν το κερί και σκληραίνουν τη λάσπη. Έχει ιδιαίτερη σημασία η ελεύθερη βούληση του κάθε ανθρώπου.
Είναι πολλοί οι λόγοι που θα έπρεπε ο άνθρωπος ανυποχώρητα να αγωνίζεται συνεχώς. Η απελπισία είναι ανεπίτρεπτη. Η υπομονή είναι πάντοτε απαραίτητη. Δεν είμαστε μόνοι αγωνιζόμενοι στη ζωή. Ο καλός καραβοκύρης στη φουρτούνα φαίνεται, λέει σωστά ο λαός μας. Φουρτούνα, συννεφιά, μπόρα είναι και θα περάσει. Ξεφύγαμε κι εμείς απρόσεκτα. Καιρός να επιστρέψουμε πιο συνετά στην ευθεία, στο μέσον, το μέτρο, τη μετρημένη ζωή. Είναι μία ευκαιρία. Μία ευκαιρία σημαντική.

Δωρόθεος "Η Ελλάδα είναι ένα νόμισμα που δεν εξαργυρώνεται εύκολα"

Με λαμπρότητα και ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε σήμερα Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011  στη Νήσο Σύρο, η μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Δωροθέου Επισκόπου Τύρου, όπου άγει τα ονομαστήρια ο Σεβ. Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄.
Στον Μεγαλοπρεπή Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου τελέστηκε πολυαρχιερατικό συλλείτουργο, προεξάρχοντος του εορτάζοντα Μητροπολίτη Σύρου κ. Δωροθέου.
Επίσης συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες Σάμου και Ικαρίας Ευσέβιος, Καισαριανής Δανιήλ, Σερρών Θεολόγος, Σιδηροκάστρου Μακάριος, Πατρών Χρυσόστομος, Κερκύρας Νεκτάριος, Κορίνθου Διονύσιος, Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Λευκάδος Θεόφιλος, Κηφισίας Κύριλλος, Ηλιουπόλεως Θεόδωρος, Φαναρίου Αγαθάγγελος και Ανδρούσης Θεόκτιστος.
Τον θείο λόγο κήρυξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Καισαριανής κ. Δανιήλ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ζωή του Αγίου Δωροθέου και στα μυστήρια της Εκκλησίας.
Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος, ευχαρίστησε τον ευλογημένο λαό του Θεού, τις Αρχές και τους φορείς του νησιού, καθώς και τους Αγίους Αρχιερείς που τον τίμησαν με την παρουσία τους.
Ο κ. Δωρόθεος μεταξύ άλλων τόνισε, ότι «Εάν η Ελλάδα δεν είχε τον Παρθενώνα και δεν είχε περάσει ο Απόστολος Παύλος από την Μακεδονία δεν θα υπήρχε ούτε πολιτισμός ούτε πίστη».
«Τελικά η Ελλάδα είναι ένα νόμισμα που δεν εξαργυρώνεται εύκολα. Οι Έλληνες μπορούν να ζήσουν αν χρειαστεί ταπεινά, απλά και με λίγα χρήματα, γιατί είναι λαός με αξιοπρέπεια», ανέφερε με στεντόρεια φωνή κλείνοντας ο εορτάζων Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος.

Πατρών "Ποιμένες και κλήρος θα δώσουν και το αίμα τους για την πατρίδα" (Φώτο)

  undefinedΜε λαμπρότητα εορτάστηκε σήμερα στην Νήσο Σύρο ο εσπερινός, για την εορτή του Αγίου ενδόξου ιερομάρτυρος Δωροθέου Επισκόπου Τύρου, όπου άγει τα ονομαστήρια του ο Σεβ. Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β.
Του πανηγυρικού εσπερινού προεξήρχε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, συγχοροστατούντων των Μητροπολιτών Σάμου Ευσεβίου, Καισαριανής Δανιήλ, Σερρών Θεολόγου, Σιδηροκάστρου Μακαρίου, Κορίνθου Διονυσίου, Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, Ηλιουπόλεως Θεοδώρου, Λευκάδος Θεοφίλου, Κηφισίας Κυρίλλου, Φαναρίου Αγαθαγγέλου, Ανδρούσης Θεοκτίστου και Σύρου Δωροθέου.
Στο σύντομο χαιρετισμό του ο εορτάζων Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος, καλωσόριζε τους εκλεκτούς όπως χαρακτήρισε αδελφούς αρχιερείς στην πρωτεύουσα πόλη των πόλεων του Αιγαίου την Ερμούπολη.
Ο κ. Δωρόθεος έκανε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία του Ναού, καθώς και στα σημαντικά έργα ανακαινίσεως που έγιναν, ενώ αναφέρθηκε και στους θησαυρούς που φυλάσσονται εντός αυτού.
Εν συνεχεία τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «είναι ξεχωριστή μέρα σήμερα που βρισκόμαστε σήμερα στο ευλογημένη νησί της Σύρου, για να τιμήσουμε την μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Δωροθέου».
Να αναφερθεί ότι ο Μητροπολίτης Πατρών αναφέρθηκε στις δύσκολες μέρες που περνάει η χώρα μας, ενώ επεσήμανε ότι ο «ελληνικός λαός έχει κατανοήσει τις θυσίες, που έχει κάνει ο κλήρος , όπου είναι έτοιμοι να κάνουν και σήμερα την οποιαδήποτε θυσία και να δώσουν και το αίμα τους ακόμη εάν χρειαστεί για να ζήσει και να αναπτυχθεί πνευματικά ο ευλογημένος λαός της Ελλάδος».
«Είναι αλήθεια στη σύγχρονη εποχή που ζούμε, που εξέλειπε εν πολλοίς η ελπίδα και ο άνθρωπος δεν έχει που να ακουμπήσει, υπάρχει εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και στα πρόσωπα των Αγίων ποιμένων», πρόσθεσε ο κ. Χρυσόστομος.
Κλείνοντας ο Μητροπολίτης Πατρών, απευθυνόμενος προς τον κ. Δωρόθεο τόνισε: «Πολυαγαπημένε άγιε αδελφέ μας, εύχομαι από τα βάθη της ψυχής μου, όταν το ποίμνιο σας σκέφτεται να ευφραίνεται ο νους του, και όταν προφέρει το όνομα σας, να γλυκαίνετε το στόμα του».
Δείτε το σχετικό απόσπασμα από την RomfeaTv:


















undefined

    Στο πλευρό των "Αγανακτισμένων" ο Κρήτης Ειρηναίος

    eirinaiosΣτην Πλατεία Ελευθερίας , σημείο συγκέντρωση των αγανακτισμένων του Ηρακλείου το τελευταίο δεκαήμερο, βρέθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης, κ. Ειρηναίος, ο οποίος μάλιστα πήρε το μικρόφωνο και μίλησε στους συγκεντρωμένους.
    Ο Άγιος Κρήτης, ο οποίος δεν έχει κρύψει την ιδιαίτερη ευαισθησία του για τα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία, αφού πρωτίστως έδωσε διευκρινήσεις σχετικά με την περιουσία της Εκκλησίας και τη φορολόγηση της, επεσήμανε ότι μπορεί κάποιος να πει ότι θέλει για το πρόσωπο του αλλά πρέπει να ακουστεί η αλήθεια για την Εκκλησία
    Εξέφρασε την συμπαράσταση του στον ιδιαίτερο αυτό αγώνα που είναι σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα. Καταννοώ απολύτως την κατάσταση στην οποία βρίσκεται μεγάλη μερίδα της Ελληνικής κοινωνίας, επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Ειρηναίος, ο οποίος αναγνώρισε το δίκαιο των αιτημάτων των "αγανακτισμένων"
    Παράλληλα υπογράμμισε ότι η πόρτα του είναι συνέχεια ανοιχτή για όποιον θα ήθελε να τον επισκεφθεί και είτε να ζητήσει την βοήθεια του είτε απλά να συζητήσει μαζί του.

    Γιατί δεν κρίθηκε με πνευματικά κριτήρια ο Ηγούμενος της Ι.Μ. Βατοπαιδίου;


    Πριν 3 χρόνια περιπου, το 2008, ξεκινησε το «κατασκευασμενο» και υποτιθεμενο πλεον «σκανδαλο» της Ιερας Μονης Βατοπαιδιου.


    Ενα κατασκευασμενο σκανδαλο που οι δυναμεις του σκοτους και οσοι «αορατα» κυβερνουν αυτον τον τοπο, χρησιμοποιησαν και το ανυψωσαν σε τέτοιο βαθμό μεσα απο τα ΜΜΕ για να πετυχουν τους σκοπους τους.


    Οι στοχοι τους επιτευχθησαν, γκρεμιστηκε η τοτε Κυβερνηση και οδηγηθηκαμε ως χωρα και ως λαος αλυσοδεμενοι στα διχτυα των «κερδοσκοπων», των «αγορων» και του παγκοσμιου σιωνιστικου λομπυ. Ως σκλαβους δε και δουλους του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκης Ενωσης μας ξεπουλανε σημερα οι ιθυνοντες μαζι με τη γη μας και ο,τι πλεον μας εχει απομεινει, στις Πολυεθνικες εταιρειες του πλουτου και του χρηματος.



    Ο λαος μας θα ζησει ξανα το δραμα της σκλαβιας και της ταπεινωσης, οπως εζησε και σε παλαιοτερες εποχες, τοτε που υπηρχαν οι γαιοκτημονες και οι τσιφλικαδες, οι οποιοι ειχαν αγορασει ολη τη γη μας και ο λαος δουλευε στα κτηματα τους μονο για ενα κομματι ψωμι.


    Τα χρονια παραλληλα! Τα ονοματα των τσιφλικαδων μονον αλλαξαν. Αντι για γαιοκτημονες και τσιφλικαδες, σημερα ονομαζονται πολυεθνικες εταιρειες η αγορες, οι οποιες αγοραζουν τον πλουτο και τη γη των λαων, οι δε ανθρωποι δουλευουν στις εταιρειες τους για ενα φθηνο μεροκαματο, χωρις μελλον και χωρις προοπτικη.


    Τα ΜΜΕ, με ελαχιστες εξαιρεσεις, παιζουν το παιχνιδι των πολυεθνικων εταιρειων, των συγχρονων δηλαδη τσιφλικαδων. Μπορουν να κανουν και διαφορετικα; Φυσικα και οχι! Διοτι χρωστουν στο Κρατος εκατομμυρια ευρω. Εφημεριδες, τηλεορασεις και ραδιοφωνικοι σταθμοι ειναι καταχρεωμενοι στο Κρατος. Εαν ενας απλος πολιτης χρωστα στην εφορια, το Κρατος κανει αμεσως κατασχεση στην περιουσια του, με αποτελεσμα οι απλοι πολιτες σε λιγες μερες να χανουν τα παντα, ακομη και τα σπιτια που κατοικουν.


    Πως συμβαινει ομως τα ΜΜΕ να χρωστουν εκατομμυρια και το Κρατος να μην τα κλεινει και να μην κανει κατασχεσεις; Εδω ξεκινα η διαπλοκη. Η εκαστοτε Κυβερνηση λεγει στους υπευθυνους των ΜΜΕ: «η θα λετε αυτα που θελει η Κυβερνηση μας, η αυριο σας κλεινουμε». Καταλαβαινετε τωρα γιατι ο λαος δεν μαθαινει τις αληθειες μεσα απο τα ΜΜΕ και τους δημοσιογραφους, οι οποιοι μας λεγουν μονον οσα θελουν και οπως θελουν οι εκαστοτε Κυβερνησεις;


    Πως ηταν δυνατον λοιπον να γινει κατι διαφορετικο στην περιπτωση της Ιερας Μονης Βατοπαιδιου;


    Οι τσιφλικαδες απο ετων ειχαν φτιαξει το σχεδιο τους. Το ρασο παντοτε «πουλαει» στα ΜΜΕ. Δι᾽ αυτο και δημιουργησαν το «σκανδαλο» της Ιερας Μονης Βατοπαιδιου.


    Μονοι τους οι δημοσιογραφοι το βάπτισαν απο την αρχη ως σκανδαλο, πριν καν αποδειχθει εαν ειναι η οχι, κερδιζοντας ετσι τις εντυπωσεις και δημιουργωντας συγχυση στο λαο. Η ομιχλη που δημιουργηθηκε, σημερα διαλυθηκε και περασε. Το τοπιο ειναι πλεον ξεκαθαρο. Καθηγηται της Νομικης Σχολης του Πανεπιστημιου Αθηνων, οπως ο Ιωαννης Κονιδαρης, Καθηγηται Ποινικολογοι των Πανεπιστημιων μας, Επιτροπες, διεθνεις οικοι εκτιμητων, η διωξη οικονομικου εγκληματος και πολλοι αλλοι οργανισμοι και επιστημονες ομολογουν περιτρανα και δημοσια οτι ουδεποτε υπηρξε σκανδαλο οικονομικο στη Μεγιστη Ιερα Μονη Βατοπαιδιου και οτι αδικως πολεμηθηκε, συκοφαντηθηκε, διαβληθηκε, διαπομπευθηκε η Μεγιστη Ιερα Μονη του Βατοπαιδιου και ο σεβαστος της Καθηγουμενος και Γεροντας π. Εφραιμ.


    Διατι ομως, απο τις πρωτες μερες, οταν ξεκινησε ο πολεμος κατα της Ιερας Μονης με σκοπο οχι μονον το ξεπουλημα της Ελλαδος και την υποδουλωση του λαου της σε ξενα συμφεροντα, αλλα και τον κλονισμο του λαου απεναντι στην Εκκλησια και στο Αγιο Ορος, το ρασο οι κληρικοι παντος βαθμού και οι μοναχοι δεν σταθηκαν συσσωμοι αμεσως απεναντι στις συκοφαντιες και στο διωγμο της Ιερας Μονης και του Ηγουμενου;


    Ειδαμε και ακουσαμε εκεινες τις ημερες σε τηλεορασεις, σε ραδιοφωνα και σε εφημεριδες, κληρικους παντος βαθμού να σηκωνουν τον λιθο του αναθεματος κατα της Ιερας Μονης και του Ηγουμενου, παρασυρομενοι απο τον γενικο θορυβο που ειχαν δημιουργησει τεχνιεντως σχεδον ολα τα ΜΜΕ και να λιθοβολουν τελικα αθωους.


    Το δραμα του Γολγοθα αναβιωνε εμπρος στους οφθαλμους μας εκεινες τις ημερες. Ο αθωος Ιησους εν μεσω του γενικου θορυβου, αρον αρον, γρηγορα γρηγορα δηλαδη, οδηγειται κατω απο τη γενικη κατακραυγη στο σταυρο και στον θανατο.


    Ζησαμε στις ημερες μας ξανα τον αδικο πολεμο και τις συκοφαντιες που υπεστη ο μεγαλυτερος πατηρ και ρητωρ της Εκκλησιας μας, ο αγιος Πατριαρχης Κωνσταντινουπολεως Ιωαννης ο Χρυσοστομος.


    Ζωντανεψαν ξανα ενωπιον των οφθαλμων μας, οι ημερες του διωγμου και της συκοφαντιας που υπεστη ο πλεον θαυματουργος αγιος της Εκκλησιας μας, ο Επισκοπος Πενταπολεως Νεκταριος Κεφαλας.


    Κι ομως! Οι φεροντες το ρασο παντος βαθμού, αλλα και οι συγχρονοι Γερονταδες δεν εγιναν Κυρηναιοι στο σταυρο που σηκωνε ο Γεροντας Εφραιμ και η Ιερα Μονη του. Αντιθετως, αλλοι λιθοβολησαν, αλλοι εμπηγαν τα καρφια και τον ακανθινο στεφανο στο κεφαλι της Ιερας Μονης και του Γεροντος Εφραιμ και αλλοι κρατησαν ασφαλεις αποστασεις «ινα μη μιανθωσι», ενω πριν ησαν στενοι «φιλοι» της Ιερας Μονης και του Γεροντος Εφραιμ η και ειχαν ευεργετηθει πολλαπλως απο τον Γεροντα και την Ιερα Μονη.


    Κι ενω ολοι οι δηθεν «πνευματικοι» πατερες και Γερονταδες τοτε σιωπουσαν η λιθοβολουσαν, εκ των ελαχιστων κληρικων της Ελλαδικης Εκκλησιας, που τολμησε δημοσια να φωναξει για την αθωοτητα της Ιερας Μονης και του Γεροντος Εφραιμ, ηταν καποιος ξενος και μη φιλος της Ιερας Μονης. Ηταν εκεινος που πολλοι εκ των δηθεν «πνευματικων» πατερων περιφρονητικα αποκαλουν «παπαροκα» και «κοσμικο» καλογηρο. Ηταν η ταπεινοτης μου, και καυχωμαι εν Κυριω που γιναμε τοτε για την Ιερα Μονη μαζι με ελαχιστους αλλους κληρικους, οπως τον Μητροπολιτη Λεμεσσου Αθανασιο, τον Μητροπολιτη Προικονησου Ιωσηφ, Σιμωνες οι Κυρηναιοι. Σταθηκα διπλα τους χωρις να υπολογισω το κοστος, τις συνεπειες και τις ύβρεις που θα περιελουζαν και εμε. Καυχωμαι εν Κυριω οτι υπηρξα εκ των ελαχιστων κληρικων που έβγαινα δημοσια τοτε σε ολα τα ΜΜΕ και υποστηριζα γραπτως η προφορικως και διετρανωνα την αθωοτητα του Γεροντα Εφραιμ και της Ιερας Μονης του. Ημουν επισης και παλι εκ των ολιγων εκεινων κληρικων που ετρεξαν αμεσως στο Αγιον Ορος για να σταθω διπλα τους και να σκουπισω τα δακρυα τους και μεσα στην τραπεζα της Ιερας Μονης ενωπιον του Γεροντα τους, τους διαβεβαιωνα στις 4/12/2008 (βλ. Εφημεριδα «Τα Νεα») οτι δεν θα παθουν κακο, διοτι η Παναγια Θεοτοκος σκεπαζει τη Μονη τους και οτι θα μιλησει ο Θεος, θα μιλησει ο Ουρανος, οι δε πρεσβειες του οσιου Γεροντος Ιωσηφ του Βατοπαιδινου και του οσιου Ιωσηφ του Ησυχαστη εχουν παρρησια ενωπιον Θεου και ουτε η Μονη θα βλαπτεί, ουτε ο Γεροντας Εφραιμ.


    Χαιρομαι σημερα εν Κυριω που βγήκα αληθινος, διοτι η Ιερα Μονη οντως δεν βλάπτηκε, ουτε ο Γεροντας της επαθε κατι κακο.


    Αντιθετως σε δυο ημερες μιλησε ο Ουρανος, οταν ξαφνικα απο πρωτο θεμα που ηταν η Μονη στα δελτια ειδησεων σχεδον εξαφανιστηκε, διοτι το Σαββατο 6/12/2008 σκοτωσαν δυστυχως τον Αλεξη Γρηγοροπουλο και τα Μ.Μ.Ε. εστρεψαν το βλέμμα τους σε αυτο το θεμα. Εκτοτε η Κυβερνηση πηγε κακην κακως, διοτι δεν τολμησε να αναλαβει τις ευθυνες της και να πει την αληθεια στο λαο, οτι δηλαδη η στηριξη της Μονης Βατοπαιδιου ηταν πολιτικη αποφαση της Κυβερνησεως.


    Οπως πολιτικη αποφαση της σημερινης Κυβερνησεως ειναι εν ωρα φτωχιας του λαου μας, να δωσει 80 εκατομμυρια ευρω για να χτισει η Ελλαδα Μουσουλμανικο Τζαμι στην Αθηνα.


    Η δε νεα Κυβερνηση που ανελαβε και η οποια παλι για πολιτικους λογους απεκρυψε να πει την αληθεια για την Ιερα Μονη Βατοπαιδιου στο λαο, γκρεμιζεται και αυτη οπως βλέπουμε, παρασυροντας και ολοκληρη τη χωρα μας προς την καταστροφη.


    Αληθεια, κανενας εκ των δηθεν «πνευματικων» πατερων δεν μπορεσε να διακρινει οτι η Θεοτοκος μετα τον διασυρμο του Αγιου Ορους και των παιδιων Της, ηρε την σκεπη της απο την Πατριδα μας και οδηγουμεθα καθημερινα απο το κακο στο χειροτερο; Δεν αντιλαμβανεται κανεις, οτι μονο μια νινευϊτικη μετανοια θα σωσει τη χωρα μας;


    Τα οσα αναφερω ανωτερω περι του προσωπου μου, δεν το κανω δια να δειξω οτι καποιος ειμαι, η οτι επραξα κατι το σπουδαιο. Εχω επιγνωση του εαυτου μου και γνωριζω πολυ καλα τα πνευματικα μου χαλια και οτι ειμαι ενα τιποτα. Τα αναφερω ομως για να υπενθυμισω σε καποιους, οτι στην περιπτωση του Γεροντος Εφραιμ, του πληγωμενου αυτου αδελφου μας, επαληθευθηκε το γραφικο της παραβολης του καλου Σαμαρειτου οτι, αυτος που τον βοήθησε δεν ηταν τελικα Ιουδαιος, αλλα «Σαμαρειτης».


    Δι᾽ αυτο αναφερει ο Κυριος μας οτι κατα την Δευτερα Αυτου Παρουσια θα δουμε πολλες εκπληξεις...


    Αργοτερα, πολυ αργοτερα, ξεκινησαν να επανερχονται ως φιλοι παλι της Ιερας Μονης οσοι ειχαν τηρησει ασφαλεις αποστασεις, διοτι αυτοι που λιθοβολησαν δεν εχουν ακομη τη δυναμη να ζητησουν συγγνωμη.


    Η αγιοτητα ομως του Γεροντος Εφραιμ και η ανεξικακια του εδειξε για μια φορα ακομα το μεγαλειο της ψυχης του. Για κανεναν δεν εξεφερε κακο λογο η κακο λογισμο σαν και εμε. Η αγκαλια του ειναι παντοτε ανοιχτη και σαν να μην ειχε συμβει τιποτα και παλι τους αγκαλιαζει ολους.


    Η δε σιωπη του ολα αυτα τα χρονια απεναντι σε τοσες ύβρεις, διωξεις, συκοφαντιες, θυμιζε ηρωϊκες μορφες αγιων που τιμησαν το Αγιον Ορος, αλλα και ολη την Εκκλησια μας.


    Η σιωπη του θυμισε την ηρωϊκη σταση που τηρησε ο Ιησους απεναντι στον Ποντιο Πιλατο και στον Ηρωδη. «Ο δε Ιησους εσιωπα» γραφει το Ευαγγελιο. Το ιδιο θα γραψει αργοτερα και ο βιογράφος του για τον Γεροντα Εφραιμ.


    Τι εδειξε και δειχνει αυτη η σιωπη του και η ολη σταση του αυτα τα χρονια; Τι αλλο δειχνει παρα ταπεινωση και αγιοτητα ψυχης!


    Αυτην την αγιοτητα που δυστυχως δεν διεκριναν οσοι τολμησαν και σηκωσαν τον λιθον του αναθεματος η τηρησαν τοτε ασφαλεις αποστασεις και δεν σταθηκαν απο την πρωτη στιγμη διπλα στον διωκομενο Γεροντα Εφραιμ και την αγια συνοδεια του.


    Δυστυχως διαπιστωνουμε οτι δεν πρυτανευσαν στις καρδιες ολων αυτων των κληρικων τα πνευματικα κριτηρια και αισθητηρια, τα οποια πρεπει να εχει η ψυχη καθε κληρικου και κυριως οσων θελουν να λεγονται πνευματικοι πατερες και διδασκαλοι του λαου.


    Πως εκριναν; Δυστυχως με κοσμικα και οχι πνευματικα κριτηρια, παρασυρομενοι απο τα ΜΜΕ και θελοντας να δειξουν προς το λαο οτι αυτοι ειναι οι «καθαροι» και οι «πνευματικοι» και οτι δεν ασχολουνται με χρηματα, με ανταλλαγες, με περιουσιες κτλ. εριξαν τα δηλητηριωδη βέλη τους κατα του εν Χριστω αδελφου τους!


    Μας ερωτουν πολλοι χριστιανοι, διατι ο Χριστος τις μεγαλυτερες αληθειες της Ορθοδοξιας και του χριστιανισμου, οτι δηλαδη ο Θεος ειναι Πνευμα και οτι ο Μεσσιας ηταν ο Ιδιος, δεν τις απεκαλυψε στους τοτε Αρχιερεις και στο τοτε ιερατειο αλλα σε μια γυναικα Σαμαρειτιδα και μαλιστα πορνη στο Φρεαρ του Ιακωβ;


    Απεριφραστα απαντουμε και λεμε, οτι το τοτε ιερατειο παντος βαθμού ειχε χασει τα πνευματικα κριτηρια και αισθητηρια του, και οτι ο Θεος αποκαλυπτεται και δειχνει το θελημα Του μονον σε εκεινους που ειναι προθυμοι να το εκτελεσουν.


    Χρονοι παραλληλοι! Το χθες και το σημερα εγιναν παλι ενα, διοτι δυστυχως χαθηκαν τα πνευματικα κριτηρια απο εκεινους που θελουν να λεγονται πνευματικοι πατερες της Εκκλησιας. Το αλας εμωρανθη...


    Εμεις ταπεινα αναρωτιομαστε: Αραγε την εποχη του Αντιχριστου, οταν θα ελθουν ο Προφητης Ηλιας και ο Ενωχ επι της γης, σε ποιους θα αποκαλυψουν την αληθεια για το ποιος ειναι ο Αντιχριστος, στο ιερατειο που εχει χασει τα πνευματικα κριτηρια και αισθητηρια του η στους αμαρτωλους, αλλα ταπεινους και απλους ανθρωπους;


    Θα παει ο Ηλιας να πει στους Πατριαρχες, στους Αρχιεπισκοπους και στους ιερεις οτι εγω ειμαι ο Ηλιας, ο υμνουμενος και τιμωμενος και δοξαζομενος απο εσας; Και ποια θα ειναι η αντιδραση τοτε των Πατριαρχων και ολων των ρασοφορων;


    Μηπως ειδοποιησουν τους ψυχιατρους δια να τους συλλαβουν; Δυστυχως οποιος δεν εχει πνευματικα κριτηρια και αισθητηρια, αυτο θα πραξει, διοτι δεν θα μπορεσει να διακρινει την αληθεια για το ποιος ευρισκεται ενωπιον τους.


    Το αυτο επαθαν μεσα στην ομιχλη που δημιουργηθηκε και στη συγχυση οι ρασοφοροι παντος βαθμού για τον Γεροντα Εφραιμ. Δεν ειδαν την αληθεια. Δεν εκριναν με πνευματικα κριτηρια. Δεν ειδαν τους καρπους του δεντρου. Δεν σκεφτηκαν το πως ειναι δυνατον σαπιο δεντρο να φερει καλους καρπους.


    Δεν σκεφθηκαν το πως ειναι δυνατον ο Γεροντας Εφραιμ εαν δεν τον επεσκιαζε η Χαρις του Θεου και η ευλογια της Θεοτοκου, να αναστηλωσει εκ του μηδενος σχεδον ολοκληρη τη Μονη Βατοπαιδιου και τα γυρω αυτης οικηματα, τα οποια ανερχονται περιπου σε 75.000 τ.μ.


    Αν απλωσει κανεις τη Μονη κατα μηκος, τα 75.000 τ.μ. ειναι 75 χιλιομετρα κτιρια. Οση ειναι δηλαδη η αποσταση Αθηνων - Κορινθου. Πως ειναι δυνατον εαν ο Γεροντας Εφραιμ ηταν απατεωνας, κομπιναδορος, κλεφτης και ολα αυτα που του καταμαρτυρουν, η Χαρις του Θεου να ευλογουσε και να αυξανε τοσο θαυμαστα το εργο του;


    Δεν ειδαν οτι οι αρχοντες πολλων εθνων κατεφθαναν στο Βατοπαιδι για να ιδουν το Γεροντα και το ολο θαυμαστο εργο του και να παρουν την ευχη του; Δεν τους θυμισε τιποτα τουτο το γεγονος; Ξεχασαν την βασίλισσα Σαβα που ξεκινησε απο χωρα μακρυνη για να δει τη δοξα Σολομωντος;


    Δεν ειδαν οτι 120 και πλεον ανθρωποι, επιστημονες κατα το πλειστον, εγκατελειψαν γονεις, αδελφια, συγγενεις και φιλους, αφηνοντας πισω περιουσιες πολλοι εξ αυτων, δια να υποταχθουν κατω απο την πνευματικη καθοδηγηση του Γεροντος Εφραιμ για να οδηγησει τις ψυχες τους στη Βασιλεια των Ουρανων;


    Ειναι δυνατον 120 και πλεον ανθρωποι να ακολουθουν εναν απατεωνα και τοσα χρονια που ζουν διπλα του να μην το εχουν ανακαλυψει αυτοι και να το ανακαλυπτουν οσοι ζουν εκτος της Ιερας Μονης;


    Δεν ειδαν οτι η Μεγιστη Ιερα Μονη Βατοπαιδιου εχει γινει μια συγχρονη λαυρα πατερων που θυμιζει τις λαυρες που δημιουργησαν μεγαλοι ασκητες της ερημου;


    Δεν σκεφθηκαν οτι μεσα στο σκοταδι εαν αναψεις ενα φως, ολες οι πεταλουδες συγκεντρωνονται και περιτριγυριζουν το φως;


    Διατι συγκεντρωθηκαν πληθη μοναχων, γυρω απο τον Μεγα Αντωνιο, τον Αγιο Θεοδοσιο τον Κοινοβιαρχη, τον Αγιο Σαββα τον Ηγιασμενο, τον Αγιο Ευθυμιο και πληθους αλλων πατερων και γερονταδων της ερημου; Μα φυσικα διοτι εξεπεμπαν μεσα στο πνευματικο σκοτος της εποχης των, το γνησιο φως του Χριστου.


    Πως οι σημερινοι ρασοφοροι που εξεφρασαν αρνητικο λογο για το Βατοπαιδι η τηρησαν ασφαλεις αποστασεις, δεν εκαναν αυτη την απλη σκεψη: Ειναι δυνατον, εαν η ζωη του Γεροντος Εφραιμ και ο ιδιος δεν ηταν φως και δεν εξεπεμπε φως, να συγκεντρωνε διπλα του τοσα πληθη μοναχων;


    Πως δεν εκαναν τουλαχιστον αυτη την απλη σκεψη πριν κρινουν και λιθοβολησουν το Γεροντα, αφου ολοι γνωριζαν οτι η Μονη Βατοπαιδιου ειναι η μεγαλυτερη πληθυσμιακα Μονη σε μοναχους σε ολη την ορθοδοξη Ελλαδα;


    Πως δεν σκεφθηκαν οτι δεν ειναι δυνατον η Παναγια, η Κυριαρχος του Αγιου Ορους να εστελνε τοσες ψυχες να καθοδηγηθουν απο το Γεροντα Εφραιμ, εαν οσα οι συκοφαντες του απεδιδαν ηταν αληθεια;


    Τι μαρτυρουν λοιπον ολα τα ανωτερω;


    Οτι δυστυχως οσοι εκριναν αρνητικα η λιθοβολησαν το Βατοπαιδι η τηρησαν τοτε ασφαλεις αποστασεις, εκριναν με κοσμικα κριτηρια και οχι με πνευματικα. Που σημαινει οτι ο Γεροντας Εφραιμ ελαβε πληθος στεφανων απο το Χριστο δια οσα ολο αυτο το διαστημα υπεστη.


    Αλλα η σταση αυτη των κληρικων δυστυχως μαρτυρει ακομα, οτι και οταν ελθουν οι δυο Προφητες Ηλιας και Ενωχ δια να ενημερωσουν το λαο για τον ερχομο του Αντιχριστου, μεσα στην συγχυση που θα δημιουργηθει τοτε, ο λαος του Θεου ουδεμια εμπιστοσυνη θα πρεπει να εχει εις τους λογους τους. Διοτι οπως λεγει ο λογος του Θεου «εζυγισθησαν, εμετρηθησαν και ευρεθησαν ελλειπεις».


    ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/06/blog-post_2113.html#ixzz1ORX3zYSy

    Το παγκόσμιο χρέος οδηγεί στο παγκόσμιο νόμισμα;


    undefined
    Στους υψηλούς τραπεζικούς κύκλους και σε ελάχιστους υψηλά ιστάμενους πολιτικούς διεθνώς είναι ήδη γνωστό και προδιαγεγραμμένο πού οδηγεί η παγκόσμια «φούσκα» χρέους, που άρχισε να διογκώνεται από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν οι Αμερικανοί αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το νομισματικό σύστημα του Μπρέτον Γουντς, για να έχουν την ελευθερία να τυπώνουν δολάρια σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

    Η «φούσκα» του χρέους που άρχισε από
    τότε να διογκώνεται ήταν γνωστό στους διαχειριστές του συστήματος ότι σε μερικές δεκαετίες δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να μεγαλώνει και θα ήταν υποχρεωτική η μετάβαση στο επόμενο στάδιο: την αντικατάσταση των σημαντικότερων διεθνών νομισμάτων, που θα έχαναν μοιραία την αξία τους από την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία νέου χρήματος χωρίς αντίκρισμα, από ένα κοινό νόμισμα!

    Το σχέδιο αυτό είχε περιγράψει από το 1988 σε πρωτοσέλιδο άρθρο του ο “Economist”: ήταν το λεγόμενο «σχέδιο Φοίνιξ». «Φοίνιξ» ήταν η κωδική ονομασία του νέου παγκόσμιου νομίσματος, επειδή ακριβώς η γέννησή του από τις στάχτες του παλαιού νομισματικού συστήματος θα θύμιζε την αναγέννηση του αρχαίου Φοίνικα από τις στάχτες του. Το νέο νόμισμα θα γεννιόταν το 2018, σύμφωνα με την «προφητεία» του Economist, από τον «γάμο» του δολαρίου, των ευρωπαϊκών νομισμάτων και του γιεν και, ίσως, ορισμένων φτωχότερων χωρών. «Η παγκόσμια προσφορά φοίνικα (σ.σ.: χρήματος) θα ρυθμιζόταν από μια νέα κεντρική τράπεζα, που θα αποτελούσε πιθανότατα τη μετεξέλιξη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου».

    Αυτό που ξεχνούσε το περιοδικό να αναφέρει ήταν η πολιτική παράμετρος αυτού του μεγάλου νομισματικού παιχνιδιού: για να υπάρξει μία παγκόσμια κεντρική τράπεζα, που θα αποτελέσει τη μετεξέλιξη του ΔΝΤ, χρειάζεται και κάποια μορφή παγκόσμιας διακυβέρνησης, που δεν θα έχει σοβαρούς δημοκρατικούς περιορισμούς (η έννοια των παγκόσμιων εκλογών δεν έχει εφευρεθεί ακόμα) και θα αντλεί την ισχύ της από τις χώρες που κυριαρχούν και στη μετοχική σύνθεση του ΔΝΤ, δηλαδή τις προηγμένες βιομηχανικές χώρες της Δύσης, με επικεφαλής τις ΗΠΑ.


    ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/06/blog-post_1674.html#ixzz1ORWJBqIN

    Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου για την Ημέρα του Περιβάλλοντος

    Ο Θεός Δημιουργός και Άγγελοι. Έργο του Pietro Perugino, 1507-1508


    Η ετήσια Παγκόσμιος Ημέρα Περιβάλλοντος αποσκοπεί ασφαλώς στην συνειδητοποίηση της ευθύνης του ανθρώπου έναντι της εν προσοχή και σοφία διαχειρίσεως του φυσικού Περιβάλλοντος, το οποίον του ανέθεσε ο Δημιουργός «εργάζεσθε και φυλάσσειν». Όλοι οι κάτοικοι του Πλανήτου μας καλούνται να συμβάλουν στην κοινή και απαραίτητη αυτή προσπάθεια. Πολύ όμως, περισσότεροι, όσοι πιστεύουν στον Δημιουργό του Παντός, τον Θεό, ο Οποίος εγκατέστησε τους ανθρώπους επί της γης ως «ενοίκους» και «οικονόμους» και όχι ως καταστροφείς και αφανιστές των έργων Του.
    Εξ άλλου, η Εκκλησία αισθάνεται την ανάγκη να κρίνει την αλόγιστη χρήση και σπατάλη των υλικών και φυσικών αγαθών, που χαρακτηρίζει τους σύγχρονους ανθρώπους. Ήδη, η οικονομική κρίση που δοκιμάζει η ανθρωπότητα ολόκληρη είναι ένα τίμημα, το οποίο καταβάλλει ως συνέπεια της άφρονης και ασύνετης διαχείρισης του φυσικού πλούτου και των πηγών ενέργειας του Πλανήτου μας.
    Το μήνυμα, επομένως, της Εκκλησίας για Μετάνοια, στην εποχή μας, αποκτά και οικολογική σημασία. Οι σύγχρονοι άνθρωποι καλούνται να αλλάξουν τρόπο διαχειρίσεως και χρήσης των υλικών αγαθών του Πλανήτου. Η «οικολογική» αυτή Μετάνοια είναι ασφαλώς συνέπεια της ολικής μεταστροφής των ανθρώπων στον τρόπο της ζωής τους, που κηρύττει η Εκκλησία.
    Πέρα τούτων, η Παγκόσμιος Ημέρα Περιβάλλοντος δεν έχει μόνον οικολογικό χαρακτήρα και περιεχόμενο. Είναι και μία διακεκριμένη Ημέρα ευγνωμοσύνης προς τον Θεό και Δημιουργό του Παντός κόσμου, για τα φυσικά και υλικά αγαθά, τα οποία χαρίζει στην εποχή μας. Ουδέποτε άλλη εποχή είχε τόσο μεγάλες και πλούσιες δωρεές όσες απολαμβάνουν σήμερα οι άνθρωποι. Η Ημέρα του Περιβάλλοντος, ας είναι, λοιπόν, και ημέρα Παγκόσμιας ευγνωμοσύνης των ανθρώπων προς τον Θεό για το ότι διατηρεί τη ζωή στον Πλανήτη μας, παρά τις αντίθετες ενέργειες πολ­λών.
    † Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ Β΄

      Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...