Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Παρασκευή, Ιουλίου 24, 2015

Ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς (Ματθ. ιδ΄ 14-22)- Ἰωάννης Καραβιδόπουλος

Ὁ χορτασμὸς τοῦ πεινασμένου λαοῦ στὴν Παλαιστίνη ἀποτελοῦσε σημάδι μεσσιανικό: Αὐτὸς ποὺ δίνει τροφὴ στὰ πλήθη καὶ μάλιστα μὲ τρόπο ὑπερφυσικὸ δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ εἶναι ὁ ἀναμενόμενος Μεσσίας. Γι’ αὐτὸ καὶ τὴ στιγμὴ τοῦ συγκλονιστικοῦ πειρασμοῦ μετὰ τὴ βάπτιση λέγει ὁ σατανᾶς στὸν Χριστό: «Ἂν εἶσαι Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, πὲς νὰ γίνουν αὐτὲς οἱ πέτρες ψωμιὰ» (Ματθ. 4, 3. Λουκ. 3-4), γιὰ νὰ λάβει τὴν ἀπάντηση: «Ὁ ἄνθρωπος δὲν ζεῖ μόνο μὲ τὸ ψωμὶ ἀλλὰ μὲ κάθε λόγο ποὺ βγαίνει ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ Θεοῦ». Ὡστόσο, ὅταν ὁ ἴδιος ἔκρινε πὼς ἦλθε ἡ κατάλληλη στιγμή, ἔκανε τὸ θαῦμα τοῦ πολλαπλασιασμοῦ τῶν ἄρτων καὶ χόρτασε πέντε χιλιάδες λαοῦ.

Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἀφηγοῦνται ὅλοι οἱ εὐαγγελιστὲς (βλ. Μάρκ. 6, 31-44. 8, 1-9. Ματθ. 14, 14-22. 15, 32-39. Ἰωάν. 6, 1-15), ὄχι μόνο γιατί εἶναι ἐντυπωσιακὸ καὶ μοναδικὸ στὸ εἶδος του, ἀλλὰ γιατί κρύβει μέσα του ἕνα βαθύτερο συμβολισμὸ καὶ ἕνα οὐσιαστικότερο περιεχόμενο. Ἐὰν ἀποτελεῖ θαῦμα τοῦ μίσους καὶ τῆς κακίας ποὺ ἐκπλήσσει ὅλους μας τὸ ὅτι σήμερα μὲ τόσο πλοῦτο καὶ μὲ τόσες παραγωγικὲς πηγὲς στὸν κόσμο ἑκατομμύρια ἄνθρωποι ὑποσιτίζονται καὶ πεθαίνουν ἀπὸ πείνα, ἄλλο τόσο καὶ μάλιστα πολὺ περισσότερο εἶναι θαῦμα τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ τὸ ὅτι μὲ πέντε ψωμιὰ καὶ δυὸ ψάρια χορταίνουν πέντε χιλιάδες ἄνθρωποι!

Στὸ θαῦμα αὐτό, γιὰ τὸ ὁποῖο κάνει λόγο ἡ σημερινὴ περικοπή, εἶδε ἡ Ἐκκλησία μας ἕνα οὐσιαστικότερο περιεχόμενο: ἀναγνώρισε τὴν προτύπωση τοῦ «ἄρτου τῆς ζωῆς», τῆς πραγματικῆς τροφῆς ποὺ ὅποιος τὴν τρώγει ζεῖ αἰώνια, χωρὶς νὰ φοβᾶται τὴν πείνα καὶ τὸν θάνατο. Καὶ ὁ ἄρτος αὐτὸς εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ποὺ προσφέρεται νὰ θανατωθεῖ στὸν σταυρὸ γιὰ νὰ ζήσει ὁ κόσμος. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης εὐθὺς μετὰ τὴ διήγηση τοῦ θαύματος, παραθέτει μία ὁμιλία τοῦ Ἰησοῦ περὶ θείας Εὐχαριστίας, στὴν ὁποία λέγει μεταξὺ ἄλλων τὰ ἑξῆς: «Αὐτὸς ποὺ τρώει τὴ σάρκα μου καὶ πίνει τὸ αἷμα μου ἔχει ζωὴ παντοτινή, κι ἐγὼ θὰ τὸν ἀναστήσω τὴν ἔσχατη ἡμέρα» (Ἰωάν. 6, 54). Πολὺ σοφὰ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας χαρακτήρισαν τὸ σῶμα καὶ τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ ποὺ προσφέρεται στὸν ἄνθρωπο μὲ τὸ μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας «φάρμακο ἀθανασίας», γιατί ἡ τροφὴ αὐτὴ δὲν χορταίνει τὶς ὑλικὲς ἀνθρώπινες ἀνάγκες ἀλλὰ τὴν πείνα καὶ δίψα τῆς αἰωνιότητας.

Νὰ γιατί ὁ Χριστὸς ἀποφεύγει τὶς ἐνθουσιώδεις ἐκδηλώσεις τοῦ λαοῦ, κατὰ τὴ διήγηση τοῦ θαύματος ἀπὸ τὸν εὐαγγελιστὴ Ἰωάννη. Ὁ λαὸς βλέπει στὸν πολλαπλασιασμὸ τῶν ἄρτων τὴν ἱκανοποίηση τῶν ὑλικῶν ἀναγκῶν του καὶ σπεύδει νὰ ἁρπάσει τὸν ἰσχυρὸ προστάτη του καὶ νὰ τὸν ἀνακηρύξει βασιλιά. Ὁ Χριστὸς ὅμως ξεφεύγει ἀπ’ ἀνάμεσά τους καὶ πηγαίνει στὸ ὄρος νὰ προσευχηθεῖ. Δὲν πρέπει νὰ μείνουν στὸ ἐξωτερικὸ σημάδι. Ὁ νοῦς του εἶναι προσανατολισμένος στὴν Ἐκκλησία ποὺ πρόκειται νὰ ἱδρυθεῖ καὶ γιὰ τὴν ὁποία τὸ θαῦμα αὐτὸ εἶναι μιὰ προεικόνιση τῆς θείας Εὐχαριστίας. Ἄλλωστε καὶ ἡ ὁρολογία τῆς διηγήσεώς μας («λαβών», «ἀναβλέψας εἰς τὸν οὐρανόν», «εὐλόγησε», «καὶ κλάσας ἔδωκε») μᾶς ἐνθυμίζει τὴ διήγηση περὶ τοῦ Μ. Δείπνου (Ματθ. 26, 26-29. Μάρκ. 14, 22-25. Λουκ. 22, 15-20). Κι ἀκόμη ἂς προσθέσουμε ἕνα ἄλλο στοιχεῖο ἀπὸ τὴν εἰκονογραφικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἐνισχύει τὴν παραπάνω ἑρμηνεία: Ἡ παρουσία τῶν ἰχθύων στὶς συμβολικὲς παραστάσεις τῆς θείας Εὐχαριστίας στὶς τοιχογραφίες τῶν κατακομβῶν μαρτυρεῖ ὅτι στὸ θαῦμα τοῦ πολλαπλασιασμοῦ τῶν ἄρτων εἶδε ἡ Ἐκκλησία τὸν χορτασμὸ τῶν ἀνθρώπων μὲ τὸν «ἄρτον τῆς ζωῆς».

Τὸ μήνυμα τῆς περικοπῆς μας μπορεῖ νὰ συνοψιστεῖ στὰ ἑξῆς: Ὁ Χριστὸς δὲν ἐκπροσωπεῖ ἁπλῶς μία ὡραία καὶ ὑψηλὴ διδασκαλία ποὺ ἐξυψώνει ἠθικά τοὺς ἀνθρώπους, ἀλλ’ εἶναι καὶ μυστήριο, τὸ μυστήριο τοῦ ἄρτου καὶ τοῦ οἴνου, ποὺ ἀποτελεῖ πηγὴ ζωῆς καὶ φάρμακο ἀθανασίας. «Ἐὰν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα» (Ἰωάν. 6, 51). 

ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015 – Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ματθ. ιδ΄ 14-22) (Γαλ. γ΄ 23-δ΄5) Άρτος Ζωής " Έφαγαν πάντες και εχορτάσθησαν "

ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015 – Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(Ματθ. ιδ΄ 14-22) (Γαλ. γ΄ 23-δ΄5)
Άρτος Ζωής
" Έφαγαν πάντες και εχορτάσθησαν "



Η σημερινή ευαγγελική περικοπή ξεδιπλώνει μπροστά μας ένα άλλο θαυμαστό γεγονός που επιτέλεσε ο Κύριός μας, το οποίο έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία ως προς τα βαθύτερα μηνύματα που μπορούμε να αντλήσουμε από το περιεχόμενό του. Το θαύμα τού πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων είναι από τα πιο γνωστά. Απ΄ εκείνα που τόσο γλαφυρά αποτυπώνει η γραφίδα των ευαγγελιστών.

Αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού προσφέρεται ως απόδειξη ότι ο Χριστός ενδιαφέρεται για τα υλικά προβλήματα των ανθρώπων, για την πείνα τους, αλλά και γιατί παραπέμπει σαφώς στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, σύμφωνα με την ερμηνευτική προσέγγιση της πατερικής σκέψης. Το ότι ο Χριστός επιτελούσε θαύματα με τη δική τους ξεχωριστή σημασία το καθένα, φαίνεται από πλειάδα περιγραφών στο ευαγγέλιο. Μια ενδιαφέρουσα οπωσδήποτε πτυχή που μπορεί να εξετάσει κάποιος από τη συγκεκριμένη περικοπή του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων είναι η στάση των ανθρώπων τότε και σήμερα.
Οι άνθρωποι τότε ακολουθούσαν τον Χριστό για ν’ ακούσουν το λόγο  Του, αλλά και προκειμένου να καταστούν δέκτες των θαυματουργικών ενεργειών του, ως κατ’ εξοχήν αυθεντική έκφραση της αγάπης Του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί απ’ εκείνους που πίστεψαν να γιατρευθούν από διάφορες ασθένειες που τους πρόσβαλλαν στη ζωή τους.
Ο ιερός Ευαγγελιστής γράφει: "καί ακούσαντες οι όχλοι ηκολούθησαν αυτώ πεζή από τών πόλεων" (Ματθ. ιδ΄, 13). Δηλαδή, όταν οι άνθρωποι άκουσαν ότι ο Χριστός είναι κοντά, βγήκαν από τα σπίτια τους, από τις πόλεις όπου διέμεναν και Τον ακολούθησαν. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή, ο τόπος ήταν έρημος, δεν είχαν μαζί τους τρόφιμα και τους προλάβαινε το βράδυ. Και τα τρία αυτά στοιχεία (έρημος, απουσία τροφίμων, βράδυ) δείχνουν ότι οι άνθρωποι προτίμησαν να ακούσουν τον Χριστό, αψηφώντας τις τόσες δυσκολίες πού αντιμετώπιζαν και τις οποίες μπορούσαν εύκολα να προφασιστούν για να αρνηθούν να Τον ακολουθήσουν. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, ήταν πέντε χιλιάδες άνδρες, χωρίς να υπολογίζεται ο αριθμός των γυναικών και των παιδιών. Το πλήθος επομένως ήταν πολύ πιο μεγάλο στον αριθμό.
Οι προτεραιότητες στη ζωή μας
Είναι ακριβώς εδώ που μπορεί να γεννηθεί μέσα μας ο προβληματισμός ως προς τις προτεραιότητες που βάζουμε στη ζωή μας. Είναι ένα θέμα πολύ καθοριστικό και επομένως σοβαρό που θα πρέπει να μας απασχολεί σε κάθε ώρα και στιγμή. Υπάρχουν λογής ανάγκες στη ζωή μας. Οι υλικές ανάγκες πού συνδέονται με τις επιθυμίες μας, οι βιολογικές ανάγκες πού αφορούν το σώμα μας, οι ψυχολογικές ανάγκες, που συνδέονται με την αναζήτηση της αγάπης, της πληρότητας και της ολοκλήρωσης ως πρόσωπα, κατ’ εικόνα Θεού πλασμένα. Υπάρχουν ακόμα και πνευματικές ανάγκες, που συνδέονται με την έμφυτη τάση του ανθρώπου ν’ αναζητεί το Δημιουργό του και να βιώνει την κοινωνία αγάπης που του προσφέρει η φιλανθρωπία Του.
Ακόμα και η επιστημονική προσέγγιση των πραγμάτων έρχεται σήμερα να επικυρώσει την θέση ότι οι βασικές ανάγκες κάθε ανθρώπου δεν είναι μόνο οι υλικές, αλλά κυρίως η δυνατότητα να αγαπά και να τον αγαπούν. Μόνο σ’ αυτήν ακριβώς την προοπτική μπορεί να κατοχυρώνεται η ανεκτίμητη αξία του ανθρώπου που τον αναδεικνύει ως πρόσωπο. Όταν, λοιπόν, δεν ικανοποιούνται αυτές οι βασικές ψυχικές ανάγκες, τότε ο άνθρωπος αισθάνεται οδύνη, δυσφορία και κυρίως στενοχώρια (δεν υπάρχει χώρος για να μπορεί να αγαπά ο ίδιος και να τον αγαπούν οι συνάνθρωποί του), έστω κι αν ζει μέσα στην ευμάρεια, την χλιδή και τον υλικό πλούτο.
Βαθύτερα αίτια της κρίσης
Η παραγνώριση της βασικής ανάγκης ότι ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο στην προοπτική της σύνδεσής του με τον Θεό, δηλαδή η αίσθηση ότι αυτό που μπορεί να του προσφέρει τη μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι να βιώνει στη ζωή του την παρουσία του Θεού και να είναι προσανατολισμένος προς αυτή την κατεύθυνση, είναι η βασική αιτία του γεγονότος ότι σήμερα οδηγείται από αδιέξοδο σε αδιέξοδο, με τις λογής κρίσεις να τον συνθλίβουν και να τον καταβαραθρώνουν ως ύπαρξη. Από αυτήν τη βασική αναγκαιότητα είναι που γεννιούνται διάφορα σημαντικά ερωτήματα στη ζωή μας, όπως: ποιός μάς δημιούργησε, γιατί ήλθαμε στην ζωή, πού πηγαίνουμε, γιατί πεθαίνουμε, τί γίνεται η ψυχή μετά τον θάνατο; Δεν υπάρχει άνθρωπος πού δεν απασχολήθηκε ποτέ με τέτοια υπαρξιακά ερωτήματα. 
Από αυτήν την βασική ανάγκη δημιουργήθηκε η φιλοσοφία και οι αναζητήσεις τού ανθρώπου για τον Θεό. Όταν ο άνθρωπος δεν ικανοποιεί αυτήν την θεολογική ανάγκη του, αισθάνεται τότε ανικανοποίητος και αποτυχημένος στην ζωή.
Η κρίση την οποία βιώνουμε σήμερα δεν έχει να κάνει μόνο με οικονομικούς δείκτες, αλλά πρωτίστως με πνευματικούς και υπαρξιακούς. Είναι αποτέλεσμα της μή ικανοποίησης των ψυχικών και θεολογικών αναγκών. Μεγάλοι επιστήμονες έρχονται τώρα να αρθρώσουν λόγο προς την κατεύθυνση ότι ο άνθρωπος δεν πεθαίνει από την έλλειψη υλικών αγαθών και τροφίμων, αλλά κυρίως από την απόγνωση και την απελπισία, ως καταστάσεις που βιώνει λόγω των πνευματικών και υπαρξιακών αδιεξόδων του.
Αγαπητοί αδελφοί, 
από την σημερινή περικοπή φαίνεται ότι οι άνθρωποι της εποχής εκείνης προτίμησαν να ακούσουν τον Χριστό, χωρίς να τους προβληματίζει η έλλειψη των τροφίμων και το ερημικό τοπίο, με τη δική τους βέβαια αλληγορική σημασία στη ζωή μας. Τελικά η στάση τους αυτή, που είναι και για το σήμερα το μεγάλο ζητούμενο, τούς οδήγησε να καρπωθούν και τα πνευματικά και τα υλικά αγαθά. Επιβάλλεται επομένως και εμείς να αναζητάμε την ικανοποίηση κυρίως των πνευματικών αναγκών μας, να συναντήσουμε τον Χριστό και να εγκολπωθούμε την κοινωνία μαζί Του. Αδιάψευστος δείκτης στην πορεία μας αυτή, η μορφή της μεγαλομάρτυρος και αθληφόρου Παρασκευής τη μνήμη της οποίας τιμούμε σήμερα και επικαλούμαστε τις πρεσβείες της προς τον Πανάγαθο Θεό. Συγκεντρώνει στο ιερό της πρόσωπο πλήθος χαρισμάτων. Με το θαυμαστό μαρτύριο της ανεδείχθη μεγαλομάρτυς, με την παρθενική της ζωή ασκήτρια και οσία, με τα θαύματά της άριστος ιατρός και με τη γνώση των θείων μυστηρίων σοφή. Ανεβλάστησε σαν άνθος από την προσευχή των ευσεβών γονέων της και ευωδιάζει με την αγιότητα της την Εκκλησία του Χριστού.
Χριστάκης Ευσταθίου, Θεολόγος

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΟΣ Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής Η' Ματθαίου (Γαλ. γ' 23- δ' 5)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
Αποστολικό Ανάγνωσμα
Κυριακής Η' Ματθαίου
(Γαλ. γ' 23- δ' 5)


Με μεγάλη συγκίνηση ο Θεόπνευστος Απόστολος γράφει προς τους Γαλάτες ότι τα πνευματικά αγαθά δεν προέρχονται από τον νόμο τής Παλαιάς Διαθήκης, “αλλ' εξ' επαγγελίας”. Ο νόμος ήταν απλώς ο παιδαγωγός. Όμως τώρα, δόξα τω Θεώ, τα πράγματα άλλαξαν, αφού “ελθούσης τής πίστεως ουκέτι υπό παιδαγωγόν εσμέν”. Χαράς ευαγγέλια. Ήλθε πράγματι η νέα πίστις, ζούμε την ευλογημένη κατάσταση της χάριτος. Είμαστε φωτόμορφα τέκνα τής Εκκλησίας και ως εκ τούτου δεν χρειαζόμαστε τα στενά πλαίσια της παιδαγωγίας τού νόμου.
Φυσικά, τα όσα διδάσκει το Πνεύμα το Άγιον διά του Απ. Παύλου, έχουν να κάμουν όχι μόνο με τους Γαλάτες, αλλά με ολόκληρο το Σώμα τής Εκκλησίας. Τώρα πλέον δεν έχει την αποκλειστικότητα ο Ισραήλ, αλλά όλοι διά μέσου τής πίστεως στον Ιησού Χριστό γίναμε και είμαστε υιοί τού Θεού. Πώς έγινε αυτό; Διά του βαπτίσματος. “Όσοι γαρ εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε”, διασαλπίζει ο Απόστολος. Μάλιστα, το Βάπτισμα εις το όνομα της Αγίας Τριάδος, όπως τελείται μόνον εντός τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, είναι το απαραίτητο μυστήριο, διά του οποίου γινόμαστε δεκτοί στην Εκκλησία όπως άλλοτε η περιτομή ήταν η τελετή που ενσωμάτωνε αυτόν που την ελάμβανε στην Ιουδαϊκή συναγωγή και κοινωνία. Το βάπτισμα λοιπόν αντικατέστησε την περιτομή, εις τρόπον ώστε όσοι βαπτίζονται ομολογούντες πίστη και υπακοή στον Χριστό απολαμβάνουν όλα τα προνόμια και πλεονεκτήματα της Καινής Διαθήκης, όπως οι Ιουδαίοι διά της περιτομής απολάμβαναν τα προνόμια που παρείχε η Παλαιά Διαθήκη. Εφ' όσον λοιπόν ήδη ισχύει το χριστιανικό βάπτισμα, είναι περιττές οι διατάξεις τού νόμου και φυσικά η περιτομή.
Αλλά από τη στιγμή που ο άνθρωπος δεχθεί το βάπτισμα, ενδύεται τον Χριστό. “Του Χριστού τον τύπον και την ιδέαν περιεβάλλεσθε· τω Χριστώ αφομοιώθητε”, θα τονίσει ιερός ερμηνευτής. Και όντως διά του μυστηρίου αυτού πραγματοποιείται ένωσις που καθιστά τους βαπτιζόμενους ένα με τον Χριστό. Βαπτισθέντες, διά της εις Χριστόν πίστεως δεχθήκαμε και τον θάνατον αυτού. Συναποθάναμε μαζί του ως προς την αμαρτία και νεκρώθηκε ο εν ημίν παλαιός άνθρωπος. Όπως δε ο Χριστός μετά τον θάνατόν του ανέστη, έτσι και εμείς εξερχόμεθα από την κολυμβήθρα νέοι άνθρωποι, ώστε να περιπατήσουμε πλέον “εν καινότητι ζωής” (Ρωμ. στ' 3,4).
Αυτό βεβαίως σημαίνει βίον άγιον και ζωή πλημμυρισμένη στο φως τού Χριστού. Ο πιστός πλέον οφείλει να συμμορφώνεται απολύτως προς τις εντολές τού Κυρίου του. Επάνω σε αυτήν ακριβώς την βάση συνεχίζει το Αποστολικό κείμενο την περίφημη φράση που τόσο ορισμένοι αδαείς και διεθνιστές παρερμηνεύουν, ότι “ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ· πάντες γαρ υμείς εις εστε εν Χριστώ Ιησού”.
Σε καμμία των περιπτώσεων ο θεόπνευστος λόγος δεν καταργεί τα έθνη, ούτε απορροφά τούς λαούς μέσα στην δίνη μιας οικουμενιστικής και διεθνιστικής θεωρίας που είναι πλέον γνωστό από πού εκπορεύονται τα τοιαύτα κινήματα και οι αλλοπρόσαλλες δοξασίες με δήθεν χριστιανικό μανδύα. Ναι, κοινή η πίστις όταν αυτή ενυπάρχει μέσα στο Σώμα τής Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλ΄ ουδέποτε ισοπέδωμα και πολτοποίηση που προετοιμάζουν την άνοδο και την κυριαρχία ενός κέντρου εξουσίας με ένα παγκόσμιο πολιτικοθρησκευτικό δικτάτορα.
Τώρα πλέον ο Χριστός μάς έχει εξαγοράσει με το ίδιο του το αίμα και ευλογεί τούς λαούς και τα έθνη που προσαρμόζουν την ζωή τους στο Πανάγιον και σωστικόν θέλημά του. Υπάρχει επ' αυτού αντίρρησις όταν βλέπουμε το πόσο ευλογήθηκε το Έθνος μας όταν αυτό ακολουθούσε (όσο ακολουθούσε) τις εντολές τού Χριστού και πώς οσημέραι καταβαραθρώνεται ένεκεν αθεΐας και εφαρμοσμένης απιστίας των τελευταίων ετών; Πράγματι θλιβερές οι εξελίξεις και τα αποτελέσματα όσων περιφρονούν τον Χριστό και τις εντολές του και δυστυχώς όσων αρνούνται και μολύνουν το βάπτισμα που έλαβαν καταντώντας διά της απιστίας χειρότεροι του διαβόλου και διά της διαστροφής κτηνωδέστεροι και αυτών των κτηνών, τα οποία επιτέλους παραμένουν εντός των ορίων τής φύσεώς τους.
Αλλ' ας αποστρέψουμε το πρόσωπο από τα παραρτήματα του Άδου και μαζί με την Αγία Οσιοπαρθενομάρτυρα Παρασκευή ας στρέψουμε όμματα και καρδιές στον λατρευτό Κύριό μας Ιησούν Χριστόν. Στον Λυτρωτή μας που μας εξαγόρασε για να λάβουμε την υιοθεσίαν. Αυτή την υιοθεσία που ο Θεός μάς είχε υποσχεθεί και την πραγματοποίησε. Μάρτυρες δε τούτης τής καταστάσεως είναι αυτοί οι Άγιοι της Εκκλησίας μας. Οι καρποί τού Αγίου Πνεύματος. Και ένας τέτοιος εκλεκτός καρπός είναι η Αγία Παρασκευή με τα τόσα στέφανα που κοσμούν την Αγίαν της κεφαλήν. Πόσο, αλήθεια, θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα στην κοινωνία μας εάν όλοι οι πιστοί και ιδίως οι νέες γυναίκες παραδειγματίζονταν από την μεγάλη αυτή Αγία μας. Τέκνον τής Ρώμης, αλλ΄ ανθός και καρπός ολοκλήρου τής στρατευομένης Εκκλησίας και Αγία που πρεσβεύει με τις εκλεκτές ψυχές στον θρόνο τού Θεού. Εβίωσε την υιοθεσίαν της και γι' αυτό δεν την άγγιξε ο μακράν τού Θεού κόσμος. Βημάτιζε στη γη αλλά ο νους περιπολούσε τον ουρανό. Η δε νεανική της καρδιά είχε μεταβληθεί σε ένα καμίνι που έκαιε οτιδήποτε αντίθετο προς τον Νυμφίον της Χριστό και φλογιζόταν για την δόξα τής Εκκλησίας και την αυθεντική και πάναγνη αγάπη προς τους αδελφούς.
Επομένως ας μη προβάλλουμε αδικαιολόγητες δικαιολογίες όταν ψυχραίνεται ο ένθεος ζήλος μέσα μας.
Όχι πια άλλος συμβιβασμός. Ο κρυστάλλινος λόγος τού Θεού και οι φωτεινές μορφές μάς ενισχύουν και είθε πάντοτε να μας καθοδηγούν.
Αμήν.



Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Η Κοίμηση της Αγίας Άννης και ο πόνος των Θεοπατόρων

“Η χαρά η παγκόσµια, η γέννηση της Θεοτόκου, προήλθε µέσα από το πόνο της ατεκνίας των Θεοπατόρων Ιωακείµ και Άννης.”

Η Κοίμηση της Αγίας Άννης, της μητέρας της Παναγίας μας και γιαγιάς του Χριστού (τιμάται στις 25 Ιουλίου):
SilipsiAgiasAnnis02«Η Αγία Άννα, η γιαγιά κατά σάρκα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ήταν από τη φυλή του Λευί, κόρη του ιερέα Ματθάν και της γυναίκας του Μαρίας. Ο Ματθάν ιεράτευε επί της βασιλείας Κλεοπάτρας και Σαπώρου ή Σαβωρίου, βασιλιά των Περσών, και της βασιλείας Ηρώδου του Αντιπάτρου. Ο Ματθάν είχε τρεις κόρες, τη Μαρία, τη Σοβή και την Άννα. Παντρεύτηκε η πρώτη στη Βηθλεέμ και γέννησε τη Σαλώμη, τη μαία. Παντρεύτηκε η δεύτερη, κι αυτή στη Βηθλεέμ, και γέννησε την Ελισάβετ (τη μητέρα του Ιωάννη του Προδρόμου).
Παντρεύτηκε δε και η Τρίτη, η Άννα, στη γη της Γαλιλαίας, και γέννησε Μαρία τη Θεοτόκο, που σημαίνει ότι η Σαλώμη, η Ελισάβετ και η αγία Μαρία η Θεοτόκος, ήσαν κόρες τριών αδελφών και μεταξύ τους πρωτεξαδέλφες. Αυτή λοιπόν η Άννα, αφού γέννησε τη σωτηρία όλου του κόσμου, την Παναγία, και την απογαλάκτισε, την ανάθεσε στον Ναό, ως άμωμο δώρο στον παντοκράτορα Θεό, και έζησε το υπόλοιπο της ζωής της, μέχρις ότου εξεδήμησε εν ειρήνη προς τον Κύριο, με νηστείες και ευεργεσίες προς αυτούς που είχαν ανάγκη. Τελείται δε η αυτής Σύναξις εν τω Δευτέρω».
Όλη η ακολουθία της ημέρας, εσπερινού και όρθρου, υπέρλαμπρη και φωτοφόρος, είναι γεμάτη από ωραιότατα εγκώμια προς την Αγία Άννα, στα οποία καλείται να μετάσχει «εν κυμβάλοις ψαλμικοίς», κατά το δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού, «Πάσα η κτίσις». «Μετ’  εγκωμίων εκτελείται η ένδοξος μνήμη σου… Άννα θεόκλητε». Ο εγκωμιασμός όμως δεν είναι μόνον για την αγία Άννα. Μετέχει σ’ αυτόν και ο σύζυγός της, ο δίκαιος Ιωακείμ, γιατί αυτός είναι, κατά κάποιο τρόπο, ο ήλιος, που ενώθηκε με τη σελήνη, την αγία Άννα, για να προέλθει η ακτίνα της Παρθενίας, η Παναγία Μαριάμ, η κόρη τους. «Ήλιος ώσπερ τη σελήνη τη Άννη ενούμενος, ο κλεινός Ιωακείμ, της παρθενίας ακτίνα γεννά».[…]

Έτσι η κοίμηση της αγίας Άννης, και μαζί με αυτήν του αγίου Ιωακείμ, λειτουργεί παραπεμπτικά και αναγωγικά: δι’  αυτών  τιμάται και εγκωμιάζεται ο Κύριος Ιησούς Χριστός.«Μνήμην Δικαίων τελούντες, σε ανυμνούμεν, Χριστέ». Κι είναι φυσικό: αν ένας άνθρωπος έχει κάποια αξία είναι γιατί ο ίδιος ο Θεός τον έχει χαριτώσει και τον έχει υπερυψώσει. Κι αν αυτό ισχύει για όλους τους αγίους, πόσο μάλλον για τους κατά σάρκα προπάτορές Του, τον παππού Του και τη γιαγιά Του;
Η τιμή ασφαλώς για την αγία Άννα και τον άγιο Ιωακείμ δεν είναι μία εύνοια του Θεού χωρίς λόγο. Για να χαριτωθούν με αυτόν τον τρόπο – να γεννήσουν το καλύτερο άνθος της ανθρωπότητας, την Παναγία Θεοτόκο – συνήργησαν και οι ίδιοι, με την αγιασμένη ζωή τους, γεγονός που προβάλλει εξίσου πολλαπλώς η ακολουθία της ημέρας. «…Η νοητή χελιδών (η Άννα)…αμέμπτως εν σωφροσύνη βιωσαμένη καλώς». Με σωφροσύνη και με άμεμπτο τρόπο έζησε η αγία Άννα. «Τας νόμου εντολάς, θεαρέστως τηρούσα, μητέρας Ισραήλ, υπερήρας απάσας…αγιόλεκτε Άννα, προμήτορ Κυρίου». Τήρησες τις εντολές του νόμου του Θεού, με θεάρεστο τρόπο, αγιόλεκτε Άννα, και ξεπέρασες όλες τις μητέρες του Ισραήλ.[…]

Πηγή: π. Γ.  Δορμπαράκης (pgdorbas.blogspot.gr/) εδώ ολόκληρο το κείμενο
αρχική εικόνα:Η Κοίμηση της Θεοτόκου στο παρεκκλήσιο της Αγίας Άννης σε αγιογράφηση Γεωργίου Κόρδη. (από εδώ)


Ο ΠΟΝΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΠΑΤΟΡΩΝ
Η χαρά η παγκόσµια, (η γέννηση της Θεοτόκου) προήλθε µέσα από το πόνο των Θεοπατόρων Ιωακείµ και Άννης. Πενήντα χρόνια κατά την παράδοση της Εκκλησίας µας περίµεναν οι Θεοπάτορες να αποκτήσουν µωρό. Πενήντα χρόνια ζήσανε µε το όνειδος της ατεκνίας.
Κάποτε, όταν πήγαν να προσφέρουν τα δώρα τους στη γιορτή της σκηνοπηγίας, ο ιερεύς του ναού του Σολοµώντος τους έδιωξε, επειδή δεν είχαν παιδιά. Πενήντα χρόνια βλέπανε τις ελπίδες τους να µαραίνονται και τη πίστη τους να δοκιµάζεται. Και µετά από τόση δοκιµασία πέτυχαν κάτι αδιανόητο· να γίνουν Θεοπάτορες. Παππούδες του Θεού!Πόση η ευλογία των δοκιµασιών!

Το ίδιο δοκιµάστηκαν και άλλοι Θεοπάτορες. Ο Αβραάµ περίµενε 25 χρόνια ν’ αποκτήσει τον Ισαάκ και ο Ισαάκ 20 χρόνια ν’ αποκτήσει τους δίδυµους υιούς του Ησαύ και Ισαάκ. Πόση υποµονή χρειάστηκαν και πόση αναµονή για να δουν τις επαγγελίες του Θεού να πραγµατοποιούνται. Ο Αβραάµ µάλιστα κλήθηκε να θυσιάσει το παιδί που τόσα χρόνια ανέµενε.
Οι γονείς του Προδρόµου, για να φύγουµε από τους Θεοπάτορες και να πάµε σε άλλο παράδειγµα, ο Ζαχαρίας και η Ελισάβετ, ενώ ήταν δίκαιοι και εκτελούσαν όλες τις εντολές του Θεού και εξεπλήρωναν όλα τα δικαιώµατά του, εν τούτοις δεν είχαν την ευλογία να τεκνοποιήσουν. Τεκνοποίησαν µετά από µακριά και επώδυνη αναµονή. Και δηµιούργησαν τον Πρόδροµο!

Πόσο µεγάλη λοιπόν η ευλογία των δοκιµασιών. Η ιστορία, τόσο η κοσµική όσο και η ιερά, αποδεικνύει ότι τα µειονεκτήµατα και τα προβλήµατα και οι δυσχέρειες της ζωής δηµιουργούν τους ήρωες, τους αγίους, τους επιτυχηµένους ανθρώπους.
«Καµµία σηµαία δεν κυµατίζει, εάν δεν φυσάει άνεµος»· λέγει ένα γνωµικό. Και οι µεγάλοι πειρασµοί δηµιουργούν τους µεγάλους αγίους.[…]
Ας αφήσουµε τον άγιο Χρυσόστοµο να µας µιλήσει για την ωφέλεια των θλίψεων µε το δικό του, χαριτωµένο, παραστατικό και πρωτότυπό του λόγο.
«Και τα θλιβερά και τα χαρούµενα γεγονότα είναι αφορµές για να δοξολογούµε
και να ευχαριστούµε τον Θεό και είναι αµφότερα ωφέλιµα για µας. Το καλοκαίρι και
ο χειµώνας είναι διαφορετικές εποχές, όµως συγκλίνουν στον ίδιο σκοπό· να παράγει
η γη άφθονο καρπό. Έτσι τα καλά και τα κακά της ζωής µας έχουν τον ίδιο σκοπό·
να δοξολογούµε το Θεό και να προαγόµαστε στην αρετή. Συνέβησαν καλά; 
Ευλόγησε το Θεό και παραµένουν τα καλά. Συνέβησαν κακά; Ευλόγησε το Θεό και
σταµατούν τα κακά. Διαφορετικές περιστάσεις το φρόνηµά µας όµως ίδιο. Τη
γενναιότητα του πλοιάρχου ούτε η γαλήνη τη διαλύει, ούτε η τρικυµία την βυθίζει. 
Αν κάποιος αντέξει τον πειρασµό µε γενναιότητα τρυγάει απ’ αυτόν και µεγάλο
καρπό. Μη φοβηθείς ποτέ τον πειρασµό, αν έχεις γενναία ψυχή. Όλοι οι άγιοι έτσι
στεφανώθηκαν. Είναι µεγάλη η θλίψη των σωµάτων, αλλά µεγαλύτερη η άνεση των
ψυχών. Είθε πάντοτε να θλίβεστε» (Ε.Π.Ε. 33,416).
ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ
http://www.pmeletios.com
το είδαμε εδω

Οικογενειακό τσιφλίκι το μοναστήρι της Παναγίας Προυσιώτισσας-Οι ευθύνες του Δεσπότη

Οικογενειακό τσιφλίκι το μοναστήρι της Παναγίας Προυσιώτισσας-Οι ευθύνες του Δεσπότη

Του Γιώργου Θεοχάρη-Το ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ αποκαλύπτει όσα συμβαίνουν στο ιστορικό μοναστήρι που μετρά 1000 και πλέον χρόνια ζωής
Η Ευρυτανία βοά. Το ιστορικό μοναστήρι της Παναγιάς στον Προυσσσό μισοεγκαταλελειμένο και τα ερωτηματικά πύρινα....
Κανείς Ιεράρχης ή οποιοδήποτε άλλος δεν έχει το δικαίωμα να ανέχεται αυτές τις προκλητικές καταστάσεις στο μοναστήρι της Παναγιάς της Προυσιώτισσσας.
Επισκέπτομαι συχνά το Καρπενήσι και διαπίστωσα περίτρανα αυτή τη σκανδαλώδη εικόνα .
ΤΙς προάλλες επισκέφθηκα το μοναστήρι,στα κεριά υπήρχε ενας κοσμικός μεσήλικας και μία ακόμα γυναίκα στη μικρή έκθεση της Μονής , η κ. Μαργαρίτα, αδελφή του μητροπολίτη Καρπενησίου, Νικολάου.
Ζήτησα τον Ηγούμενο, μου είπαν δεν είναι εδώ. Στο μοναστήρι ηγουμενεύει ο αδελφός του Δεσπότη Χρυσόστομος με τον οποίο, όπως πληροφορήθηκα, δεν έχουν και τις καλύτερες σχέσεις. Για αυτό ο μητροπολίτης μετέφερε και την αδελφή του Μαργαρίτα εκεί για να ελεγχει την κατάσταση.
Τα υπόλοιπα αδέλφια του δεσπότη έχουν αναλάβει κάποιες χειρονακτικές εργασίες στο μοναστήρι.Μόνιμα μάλιστα.
Κατευθύνθηκα στο Επισκοπείο και ζήτησα τον δεσπότη, έλειπε με αναρρωτική άδεια. Ζήτησα τον Αρχιερατικό Επίτροπο, τον πατέρα Νικόλαο Σταμούλη.Ελειιπε κι εκείνος . Μιλήσαμε μόνο στο τηλέφωνο καθώς όπως υποστήριξε δεν είχε χρόνο για συνάντηση και του ζήτησα να μου πει, ποιό είναι το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μονής του Προυσού.
Μου είπε ότι με τα έσοδα του μοναστηριού συντηρούμε το Επισκοπείο και τους υπαλλήλους. Κι εμείς μαθαίνουμε ότι μηνιαίως λαμβάνουν μεγάλες δωρεές και συνδρομές από Ευρυτάνες εντός και εκτός Ελλάδας στην μητρόπολη.
Επίσης, η μητρόπολη έχει και ακίνητη περιουσία και καταθέσεις.
Διερωτήθηκα:
-Πόσο ηθικό είναι το μοναστήρι να έχει μετατραπεί σε οικογενειακό τσιφλίκι με ηγούμενους και διακόνους... τα αδέλφια του δεσπότη;
-Που πάνε τα υπέρογκα έσοδα της Μονής της Παναγιάς που επισκέπτεται πάνω από 50.000 πιστών ετησίως;
-Ποιό είναι το φιλανθρωπικό έργο του μοναστηριού;
-Γιατί παρατήρηθηκε άρον άρον ο προηγούμενος Αρχιερατικός Επίτροπος πατήρ Ιωάννης Λιάπης ; Τι συνέβη;
-Πως βρέθηκαν 400 ευρώ σε λογαριασμό του κ. Πολίτη, έμπορο εκκλησιατικών ειδών και συνεργάτη του Δεσπότη .Το ποσό αυτό κατατέθηκε διαδοχικά  από τον Δεσπότη σε προσωπικό λογαριασμό του Πολίτη.Ο Πολίτης καταδικάστηκε για εκβιασμό από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Φθιώτιδος.
-Γιατί έκλεισε το εκκλησιαστικό Λύκειο που ανήκε στη μητρόπολη;
Πληθώρα από ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα παρά την καταδίκη του κατηγορουμένου για τα ιλιγγιώδη ποσά που πέταξαν από το Καρπενήσι για χάρη του Δεσπότη.
Η Ιερά Σύνοδος πως αφήνει να διαιωνίζεται μία κατάσταση που ζημιώνει το μοναστήρι και σκανδαλίζει πιστούς και άπιστους...

 

Εὐπρέπεια καὶ Δόξα



Λίγο πρίν τό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας, ὁ ἱερέας ἀπευθύνει στόν λαό τήν προτροπή: Ἐν εἰρήνῃ προέλθωμεν. Ἄς ἀναχωρήσουμε μέ εἰρήνη.

Ἡ λειτουργία εἶχε ἀρχίσει μέ τήν προτροπή: Ἐν εἰρήνῃ τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν. Ἄς παρακαλέσουμε τόν Κύριο μέ εἰρήνη.

Τώρα, στό τέλος μᾶς προτρέπει νά ἐπιστρέψουμε στόν κόσμο πάλι μέ εἰρήνη· σάν μάρτυρες καί κήρυκες τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Καί μετά ἀπό αὐτήν τήν προτροπή, ὁ ἱερέας, στέκει μπροστά στήν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ, καί τοῦ ἀπευθύνει τήν ὀπισθάμβωνο εὐχή, μέ τήν ὁποία τοῦ ζητᾶμε:

• Ἁγίασε τούς ἀγαπώντας τήν εὐπρέπεια τοῦ οἴκου σου.

• Ἀνταπόδοσέ τους δόξα μέ τήν θεϊκή σου Δύναμη.
 
* * *

Εὐπρέπεια τοῦ οἴκου τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ θεία χάρη καί εὐλογία Του πού μᾶς τήν χαρίζει τόσο πλούσια στήν Λειτουργία.

Στόν οἶκο τοῦ Θεοῦ ἔχουμε τήν μέγιστη ἀποκάλυψη-φανέρωση τῆς Χάρης καί Δόξας Του, πού εἶναι ἡ Θεία Εὐχαριστία, τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Κάτι μεγαλύτερο, κάτι ἁγιώτερο δέν ὑπάρχει!

Παρακαλοῦμε, λοιπόν, τόν Θεό νά ἁγιάσει αὐτούς πού ἀγαποῦν τήν εὐπρέπεια τοῦ οἴκου Του. Προφανῶς, ὅσο περισσότερο τήν ἀγαποῦμε, τόσο μεγαλύτερος γίνεται ὁ ἁγιασμός μας. Ἀλλά ἡ ἀγάπη μας γιά τήν Δόξα τοῦ Θεοῦ ἐκφράζεται στήν πράξη ἀπό τό πόσο εἴμαστε πρόθυμοι νά κοπιάσουμε γιά νά καθαρίσουμε τόν ἑαυτό μας «ἀπό παντός μολυσμοῦ-ἁμαρτίας σαρκός καί πνεύματος».
 
* * *

Περισσότερο ἀπό ὅλους τούς χριστιανούς δοξάσθηκαν οἱ ἅγιοι. Γιατί δέν λογάριαζαν κόπους καί «ἔξοδα» στόν ἀγώνα τους ἐναντίον τῶν παθῶν καί τῶν ἀδυναμιῶν τους. Γι᾿ αὐτό καί ἡ παράκληση «ἀνταπόδωσέ τους δόξα μέ τήν θεϊκή σου Δύναμη» ἐξαρτᾶται ἀπό τόν κόπο πού καταβάλλουμε στόν πνευματικό μας ἀγώνα.

Συνεπῶς, τό αἴτημά μας αὐτό, οὐσιαστικά, σημαίνει: ἀξίωσέ μας νά τρέχουμε ὅλο καί πιό πολύ στήν Ἐκκλησία σου (=οἶκο Σου). Γιατί μόνον ἔτσι θά μπορέσουμε νά ἀντισταθοῦμε στό ἁμαρτωλό φρόνημα τοῦ κόσμου. Καί τότε θά καταλάβουμε καλά, αὐτό πού ὁ Χριστός τονίζει: Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι μέσα σας. Ἄρα, εἶναι γεγονός τοῦ νῦν καί τοῦ ἀεί καί τῆς αἰωνιότητας.

Κράτα το φως αναμμένο (Αληθινή ιστορία για την άσβεστη μνήμη των ψυχών)


 Μικρό κορίτσι με εικονίτσες Αγίων και την μικρή Αγία Γραφή κάτω απ το μαξιλάρι να συναντά στα όνειρά της το Φως …
Μόνο αυτό της έρχεται από τα περασμένα κάθε ξημέρωμα όταν πλαγιάζει μετά τον κανόνα της ως το πρώτο τάλαντο …
Δεν θυμάται τα χρόνια που πέρασαν …Δεν νιώθει την ανάγκη να νοσταλγήσει το χθες …Την κάνει χαρούμενη το σήμερα , το σήμερον του επιούσιου άρτου της Ζωής , την μόνη μέριμνά της …
Έχει βέβαια και τα διακονήματα εδώ στο Μοναστήρι , το εργόχειρό της με τα κομβοσκοίνια , τα ζωντανά , τους κήπους …μα αυτά άσκεφτα τα κάνει , δεν σπαταλά ψυχή για δαύτα , μόνο το σώμα και τον κόπο της αφιερώνει , όλο το υπόλοιπο είναι της , το χάρισε σε Εκείνον , την αληθινή Ζωή και την Μητέρα Της την Κεχαριτωμένη…
Δεν λησμονά τους δικούς της βέβαια , που έρχονται να την δουν μα είναι αλλιώτικη τούτη η αγάπη και δεν διαφέρει από αυτήν που καίει μέσα της για κάθε αδελφό της που θα διαβεί την πύλη της μετανοίας της . Έτσι όταν την ειδοποίησαν για τον πατέρα της που κοιμήθηκε απρόσμενα, δεν θρήνησε , δεν έκανε όλα αυτά που γίνονται συνήθως με τα μοιρολόγια , και τους κοπετούς …
Δάκρυσε όπως ο Κύριος και έφερε τον πατέρα της στην μνήμη, συγχωρώντας τον για κάθε φορά που την πίκρανε ιδίως όταν έλαβε την μεγάλη απόφαση της αφιέρωσης …
  Ένιωσε τώρα για πρώτη φορά εδώ και χρόνια την ανάγκη να ψάξει στο παρελθόν για κείνες τις στιγμές της πατρικής αγκαλιάς , το χαμόγελό του , την καλόκαρδη ματιά του , την καλοσύνη του …Όχι σαν ελαφρυντικά μα σαν απάντηση στην ξαφνική αγωνία που την κυρίευσε για τον αγώνα που μόλις εκείνος ξεκινούσε … Δεν ήταν σίγουρη αν είχε φροντίσει για την ..τακτοποίησή του …
Κάθε φορά βέβαια που ερχόταν στο μοναστήρι μεριμνούσε με διάκριση να του υπενθυμίζει την μακαρία εγρήγορση στους χρόνους της χρηστότητος και της μακροθυμίας, το σωτήριο μυστήριο της μετανοίας και της εξομολογήσεως… Μα πάντοτε εκείνος πήγαινε την κουβέντα αλλού …
-Μην ανησυχείς , ξέρω εγώ ! της έλεγε …
Μακάρι να ήταν έτοιμος ο Πατέρας , να έχει καλήν απολογία! Σκέφτηκε και έπιασε αμέσως το κομποσκοίνι της το διακοσάρι…
Ξεκίνησε να δέεται στον πολυεύσπλαχνο Δεσπότη των πάντων για την ψυχή του …Χιλιάδες μνήσθητι έφυγαν για τον Θρόνο του Δίκαιου Κριτή μαζί με δάκρυα και νηστεία και αγρυπνία…
Ζήτησε και από τις αδελφές της να προσευχηθούν και απ την Γερόντισσά τους την αγαπημένη …




-Προσευχηθείτε Γερόντισσα για τον δούλο του Θεού Ελευθέριο …Ζητήστε αν είναι ευλογημένο πληροφορία για την ψυχούλα του ...
-Ναι παιδί μου θα κάνουμε όλες προσευχή και θα πάρουμε τηλέφωνο και στον Γέροντα στο Όρος να κάνουν σαρανταλείτουργο !

Κύλησαν έτσι οι σαράντα ημέρες …Προσπαθούσε να καταλάβει κάθε φορά που συναντούσε την Ηγουμένη, από την έκφραση του προσώπου της, αν είχε ανοίξει καθόλου ο Ουρανός , αν υπήρχε καλή είδηση για την ψυχούλα του Πατέρα της … Δεν ρώτησε βέβαια ξανά …Μα η σιωπή της σοφής Μητέρας την γέμιζε με λύπη, αφού λογισμοί απωλείας της ψυχής του πατέρα της την κυρίευαν κάθε τόσο …
Δεν σταμάτησε να προσεύχεται κάθε νύχτα για την ανάπαυσή του …Τι κι αν είχαν περάσει πέντε ολόκληρα χρόνια από τότε που έφυγε …Με επιμονή και πίστη προσευχόταν …
Αυτό το νύχτωμα σκέφτηκε λίγο πριν την προσευχή να μελετήσει τους Αγίους Πατέρες , τους Αγγέλους εν σώματι …
Πήρε να διαβάσει του Χρυσοστόμου τους Θείους λόγους …
Πάντα της άρεσαν τα ρητά του…Σταμάτησε μόλις διάβασε : 
 Κλαύσον τους αμετανοήτους, κλαύσον τους μηδέποτε μετανοήσαντες….
Εν τω Άδη ουκ εστί μετάνοια….

Ο μισόκαλος που πάντα απεργάζεται την αιώνια συντριβή μας , έγειρε και της επανέλαβε αυτό το τελευταίο ρητό : Εν τω Άδη ουκ εστί μετάνοια…. Εν τω Άδη ουκ εστί μετάνοια…Αρέσκεται ο επίβουλος της ψυχής μας να μεταχειρίζεται ακόμα και Αγιογραφικά αποσπάσματα προκειμένου να μας σαλέψει την διάνοια, να μας θολώσει την σκέψη …Εδώ δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει την Αγία Γραφή στο Σαραντάριο Όρος όταν πείραζε τον Θεάνθρωπο …Αν είσαι Υιός του Θεού Του είπε πέσε κάτω. Άραγε θα διατάξει ο Θεός τους αγγέλους του να σε σηκώσουν στα χέρια, ώστε να μη χτυπήσεις στις πέτρες, όπως λένε οι Γραφές; . Και ο Κύριος του απάντησε: «Είναι γραμμένο στην Αγία Γραφή ότι δεν πρέπει να προκαλούμε τον Θεό με τις πράξεις μας».
Πάλι Τον πήρε έπειτα και Τον μεταφέρει σε πολύ ψηλό βουνό, απ’ όπου φαίνονταν όλα τα βασίλεια της πλάσης μ’ όλα τα πλούτη και τη δόξα τους και του λέει: Αν με προσκυνήσεις, όλ’ αυτά θα σου τα χαρίσω. Κι ο Χριστός μας του είπε αυστηρά: «Ύπαγε οπίσω μου, σατανά. Στη Γραφή είναι γραμμένο: Μόνο τον Κύριό σου να προσκυνήσεις και μόνο Αυτόν να λατρέψεις».
Νικημένος ο διάβολος έφυγε μακριά από τον Ιησού. Τότε ήρθαν άγγελοι του Θεού και Τον υπηρετούσαν.

Δεν μπόρεσε να τα σκεφτεί όλα τούτα η Ανθία η Μοναχή , αν και από μικρό παιδί τα διάβαζε , μόλις επαναλαμβανόταν συνεχώς κείνη την νύχτα το : Εν τω Άδη ουκ εστί μετάνοια…. Έξαφνα της φαινόταν ανώφελο το να προσεύχεται για την ψυχή του πατέρα της …Μόνο ευχήθηκε την Σωτηρία , μα ένιωσε πλέον ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα …Όσες φορές και αν το μετέφρασε όσες κι αν το ερμήνευσε δεν μπορούσε να βρει λόγο για να συνεχίσει …Σκοτείνιασαν απότομα όλα μέσα της. Ξεκίνησε να λέει μόνο την ευχή του Ιησού την μονολόγιστη...

Θα ρωτήσω αύριο την Γερόντισσα σκέφτηκε . Δεν πέρασε πολύ ώρα και βλέπει απ το παράθυρό της κάποιον από μακριά να πλησιάζει με ένα φως …της φάνηκε φακός …
Παραξενεύτηκε γιατί πλησίαζαν μεσάνυχτα …Κάτι θα συνέβη σκέφτηκε , ίσως με την ηλικιωμένη Μακρίνα που την περίμεναν τούτες τις μέρες …Άνοιξε την πόρτα του κελιού της και προσπάθησε να διακρίνει την μορφή …
-Ποιος είναι ; Ποιος είναι ; 
Δεν πήρε απόκριση και περίμενε να πλησιάσει …
-Ακυλίνα εσύ είσαι ; Ευλόγησον !
Πάλι δεν ακούστηκε φωνή …Ήταν πυκνό το σκοτάδι εκείνης της νύχτας , αφέγγαρο σχεδόν . 
Σε λίγο αντιλήφθηκε πως δεν ήταν φακός αυτό που κρατούσε η φιγούρα μα ένα μικρό φανάρι …Περίεργο σκέφτηκε …Που το βρήκε αυτό , δεν ήξερα πως έχουμε ...Έφτασε σιμά της η λεπτή φιγούρα κρατώντας το φανάρι …Το σήκωσε ψηλά και φωτίστηκε το πρόσωπό της …
-Θεέ μου ! Πατέρα εσύ ! μόλις που πρόλαβε να ψελλίσει ….Ακούστηκε η γνώριμη φωνή του αδύναμη και παραπονεμένη …
-Ένα φως είχα και αυτό μου το έσβησες !
Άνοιξε τα μάτια μετά από ώρες …Την βρήκαν σχεδόν λιπόθυμη πριν το μεσονυκτικό , όταν ήρθαν γιατί ανησύχησαν που δεν την είδαν στο καθολικό …
Η Γερόντισσα της μίλησε και γαλήνεψε την ψυχή της , της φώτισε και πάλι τον εσκοτισμένο , τον πρόσκαιρα πλανεμένο νου της …Η μορφή του Πατέρα της και το παράπονό του δεν την εγκατέλειψαν ποτέ από τότε …
Έδωσε υπόσχεση στην ψυχή του αλλά και σε όλες τις αναγκαιμένες ψυχούλες , ποτέ να μην τις λησμονήσει…Εκείνες δεν μπορούν να κάνουν τίποτε , ούτε να αλλάξουν μόνες την κατάστασή τους …
Αυτοί που μένουν πίσω όμως μπορούν και δεν πρέπει να λησμονούν , διαρκώς να κρατούν το φως αναμμένο …


Νώντας Σκοπετέας
Απόσπασμα από εκπομπή με τίτλο : Από εμάς περιμένουν ( 3 μέρη )
Διασκευασμένη σε διήγημα , αληθινή Ιστορία από προφορική εξιστόρηση
Γέροντος Νίκωνος Αγιορείτου Νεοσκητιώτου
(ομιλία : η ζωή μετά την ζωή )
το είδαμε εδώ

Η Αγία Μεγαλομάρτυς Χριστίνα

καταγόταν από την Τύρο της Συρίας. Ήταν κόρη κάποιου στρατηγού, ονόματι Ουρβανού. Ο πατέρας της τής έχτισε έναν ψηλό πύργο και την εγκατέστησε μέσα σ’ αυτόν. Κατασκεύασε μάλιστα από χρυσό, άργυρο και άλλα πολύτιμα υλικά, αγαλμάτια των θεών του και την πρόσταξε να προσφέρει θυσίες στα είδωλα αυτά. Εκείνη όμως όλα αυτά τα έκαμε συντρίμμια και τα πολύτιμα μέταλλα, από τα οποία είχαν κατασκευα­στεί, τα μοίρασε στους φτωχούς.
xristina2
Για τις πράξεις της αυτές η Χριστίνα υποβλήθηκε από τον ίδιο της τον πατέρα στα πιο φρικτά και απάνθρωπα βασανιστήρια και εν συνεχεία φυλακίστηκε. Στη φυλακή την άφησαν εντελώς νηστική, με εντολή του πατέρα της, για να πεθάνει από την πείνα. Όμως η Μεγαλομάρτυς τρεφόταν με τροφή που της μετέφερε εκεί άγγελος Κυρίου και θεραπεύτηκαν οι πληγές της. Έπειτα την έριξαν στη θάλασσα, όπου έλαβε το άγιο βάπτισμα από τον ίδιο τον Κύριο, θείος δε άγγελος την έβγαλε στη στεριά. Αλλά μό­λις έγινε γνωστό ότι η Αγία διασώθηκε και βρισκόταν στη ζωή, ο πατέρας της πρόσταξε και την έκλεισαν και πάλι στη φυλακή. Όμως τη νύχτα που ακολούθησε ο τύραννος και άστοργος αυτός πατέρας πέθανε κακήν κακώς.
Μετά το θάνατο του Ουρβανού, του πατέρα της, πήρε τη θέση του στο αξίωμα κάποιος ονόματι Δίων. Αυτός ο τύραννος οδήγησε την Μάρτυρα στο δικαστήριο προς ανάκριση. Η Αγία όμως, χωρίς να φοβηθεί το παραμικρό, διακήρυξε με παρρησία την πίστη της στο Χριστό. Τότε κα­κοποιήθηκε με ανελέητη βαναυσότητα. Εκείνη όμως υπέμεινε τα πάντα με άκρα καρτερία και επιπλέον επιτέλεσε κατά τη διάρκεια των ανήκουστων βασανιστηρίων της τέ­τοια παράδοξα θαύματα, που προσελκύστηκαν, βλέποντάς τα, στην πίστη του Χριστού τρεις χιλιάδες ειδωλολάτρες.
Μετά από το Δίωνα το αξίωμα του στρατηγού στην περιοχή το πήρε κάποιος ονόματι Ιουλιανός. Αυτός ο τύ­ραννος έριξε την Μεγαλομάρτυρα μέσα σε πυρακτωμένη κάμινο. Εκείνη όμως με τη χάρη του Θεού διαφυλάχτηκε απόλυτα σώα και άβλαβής. Έπειτα την έκλεισε μέσα σε ένα κλουβί, στο οποίο βρίσκονταν δηλητηριώδη ερπετά (φί­δια). Αλλά και εκείνα δεν προξένησαν κανένα κακό στην Αγία· απεναντίας, της έγλειφαν με ευσπλαχνία τα πόδια. Ακολούθως, με προσταγή του, την έβγαλαν από το κλουβί με τα φίδια και της έκοψαν τους μαστούς, από τους οποίους, καθώς λένε, έρευσε γάλα και όχι αίμα. Έπειτα πρόσταξε και της έκοψαν τη γλώσσα. Τελικά ο δαιμονικός αυτός τύραννος πρόσταξε τους στρατιώτες και χτύπησαν την Αγία με τα κοντάρια τους. Ύστερα δε από τα χτυπή­ματα αυτά η μεγαλομάρτυς Χριστίνα παρέδωσε το πνεύμα της στο Θεό και έλαβε τον αμάραντο στέφανο του μαρτυ­ρίου.
(Γεωργίου Δ. Παπαδημητρόπουλου, Θεολόγου-Φιλολόγου-Λυκειάρχου, Με τους Αγίους μας (Ιούλιος), σ.81-82)

Η ματωμένη εικόνα στη Σάμο δεν είναι της Παναγίας!!! Πρόκειται για την πρωτότυπη εικόνα της Αγίας Ειρήνης


Πιστοί απ' όλη την Ελλάδα ζητούν να προσκυνήσουν την ματωμένη εικόνα της Αγίας Ειρήνης!
Απίστευτη ανταπόκριση από πιστούς σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο είχε η είδηση της ματωμένης εικόνας που βρίσκεται στην εκκλησία της Αγίας Ειρήνης στο Βαθύ της Σάμου!
Πάνω από 10.000 αναγνώστες έχουν διαβάσει το άρθρο της εφημερίδας μας ενώ εκατοντάδες μας έχουν τηλεφωνήσει για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες!
Μιλώντας με τους υπευθύνους του Συνδέσμου Φίλων Αστυνομίας Σάμου (ο Σύνδεσμος έχει χτίσει την εκκλησία) αλλά και της Μητροπόλεως Σάμουαποσαφηνίστηκε, ότι η εικόνα δεν είναι της Παναγίας, αλλά πρόκειται για την πρωτότυπη εικόνα της Αγίας Ειρήνης που βρίσκεται εκεί από το 1970, όταν έγιναν και τα θυρανοίξια της εκκλησίας!

Όπως μας ανέφεραν πηγές της Μητρόπολης για το φαινόμενο αυτό ειδοποιήθηκαν από τον περασμένο Μαΐο, όπου και το παρακολουθούν στενά μέχρι να αποσαφηνιστεί τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτό!

Από την άλλη από τον Σύνδεσμο Φίλων Αστυνομίας Σάμου μας ενημέρωσαν πως το φαινόμενο παρατήρησαν ότι ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο όταν και κύλησε στο δεξί μάτι της εικόνας της Αγίας Ειρήνης ένα ματωμένο δάκρυ!!!

Τρεις (3) μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2015 παρατήρησαν ότι έχει κυλήσει άλλο ένα δάκρυ στο αριστερό μάτι της Αγίας και τον περασμένο Μαΐο από το δεξί και πάλι μάτι φανερά πια κύλησε περισσότερο υγρό που δείχνει σαν αίμα!

Τότε εντυπωσιασμένοι ενημέρωσαν την Μητρόπολη και 2,5 περίπου μήνες παρακολουθούν το γεγονός!

Όπως μας αναφέρθηκε λόγω της μεγάλης κινητοποίησης πιστών από πολλά μέρη της Ελλάδας αλλά και της Σάμου, την επόμενη εβδομάδα πιθανότατα, θα βγει επίσημη ανακοίνωση για τις ώρες και τις ημέρες που θα είναι ανοιχτή η εκκλησία, ώστε να μπορούν να προσκυνήσουν την ιερή εικόνα...

Η Μητρόπολη πάντως εξακολουθεί και επιμένει στην πρώτη ανακοίνωση που έχει βγάλει, ζητώντας ακόμη να υπάρξει σιγή για το θέμα... www.i-samos.gr
το είδαμε εδώ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...