ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ή ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================
Το σχίσμα των Παλαιοημερογιτών έγινε με αφετηρία τη διόρθωση του Ιουλιανού εορτολογίου;
Οι πλείστοι από όσους αντέδρασαν ήταν άνθρωποι στερημένοι θεολογικής παιδείας και δεν ήταν σε θέση να αξιολογήσουν τις συνέπειες της αιρετικής εγκυκλίου του 1920.
Η αντίδρασή τους όμως είναι επαινετέα, επειδή αντελήφθησαν ότι τα κίνητρα της διόρθωσης του εορτολογίου ήταν νεωτεριστικά.
Ο π. ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΤΕΦΥΓΕ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
_____________
Στη συνέχεια - δεκαετίες αργότερα - ο αείμνηστος π. Θεοδώρητος Μαύρος κατέφυγε στην εγκύκλιο του 1920 ως υπήνεμο λιμάνι σωτηρίας για το παλαιοημερολογιτικό σχίσμα για να ξεφύγει από το καταιγιστικό πυρ της επιχειρηματολογίας του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι Παλαιηομερολογίτες αντέδρασαν στο νεωτερισμό και προχώρησαν στο σχίσμα επειδή αξιόλογησαν τις θεολογικές συνέπειες της εγκυκλίου.
Απλοί άνθρωποι ήταν - σχεδόν στην ολότητά τους - που δεν αναπαύονταν με τους νεωτερισμούς.
Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ
__________
Η διόρθωση του Ιουλιανού ημερολογίου δεν έγινε με κατάλληλη προετοιμασία του ποιμνίου.
Ούτε καθιερώθηκε από τα αρμόδια συνοδικά όργανα.
Ούτε καν εξασφαλίστηκε η συμφωνία των υπόλοιπων Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Και ιδού τα χάλια μας.!
Δεκαετίες αργότερα - μέχρι και τις μέρες μας - η Εκκλησία ταλανίζεται από το Παλαιοημερολογητικό σχίσμα.
Η ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΣΤΟ ΣΧΙΣΜΑ
___________
Η δυναμική του Παλαιοημερολογιτισμού πήρε άλλες διαστάσεις, όταν τρεις επίσκοποι της Ελλαδικής Εκκλησίας, προσχώρησαν στο κίνημα για προσωπικούς λόγους. Και λέμε για προσωπικούς λόγους, επειδή για πολλά χρόνια ανέχονταν την ημερολογιακή διόρθωση και κοινωνούσαν χωρίς καμιά δυσκολία με τους Νεοημερολογίτες.
ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΙ ΑΚΡΟΒΑΤΙΣΜΟΙ ΔΙΗΥΡΥΝΑΝ ΤΟ ΧΑΣΜΑ
__________
Οι οικουμενιστικοί νεωτερισμοί των Μεταξάκη, Αθηναγόρα και των επιγόνων τους διηύρυναν τον σχίσμα όπως και οι αντικανονικές υπερόριες χειροτονίες των Παλαιοημερολογιτών επισκόπων.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟΥ
_______
Γι’ αυτό χρειάζεται τέραστια προσοχή όποτε αποτολμούνται - έστω και δικαιολογημένες - αλλαγές στα εκκλησιαστικά θέσμια.
Καταρχήν το ποίμνιο της Εκκλησίας πρέπει να προετοιμάζεται για την ανάγκη της αλλαγής και μόνον αφού εξασφαλισθεί η σύμφωνη γνώμη του ποιμνίου πρέπει να πραγματοποιούνται.
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ
_________
Από την άλλη χρειάζεται προσοχή στην αντιμετώπιση των νεωτερισμών εκ μέρους των παραδοσιακών πιστών.
Εχουν το δικαίωμα να καταφύγουν στην αποτείχιση όταν εξαντληθούν όλα τα άλλα μέσα και εφ’ όσον διασφαλιστούν απολύτως οι προυποθέσεις ότι το κινημά τους δεν θα καταλήξει σε σχίσμα.
Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος μίλησε για τα “Δύο άκρα” Οικουμενισμός - Ζηλωτισμός για να δείξει ότι “το ορθοδοξείν εστίν το αεί σχοινοβατείν”.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ!
_______
Ας προσέξουμε τους σοφούς λόγους του Αγίου Γέροντα όλοι μας.!
Και εμείς οι απλοί μαχητές, αλλά και οι ηγέτες του αγώνα, οι οποίοι αν και δεν προχώρησαν σε βήματα που τους θέτουν σε τροχιά σχίσματος ή αποτείχισης, εντούτοις άφησαν ελεύθερο το πεδίο να καλλιεργηθούν αυτές οι τάσεις, επειδή δεν έλαβαν σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις του π. Επιφάνιου ότι ο αγώνας εναντίον του Οικουμενισμού δεν επιτρέπει επ’ ουδενί λόγω την ανάπτυξη σχισματικών τάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά