Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιουλίου 03, 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ «Μὴ οὒν μεριμνήσητε εἰς τὴν αὔριον...»

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης


Μάτθ. στ΄,22-33
Οδέποτε νθρωπος π μόνος του θ κατορθώσει ν φτάσει στ ποκαλυπτικ ψη πο τν δηγε διος ησος μ τν «π το ρους μιλίαν».
 να τμμα π τ θησαυρ ατ θ κούσουμε τν Κυριακ ατ στος ερούς μας ναούς.
Πο λήθεια ν σταθε κανείς;  Σ ποι διαμάντι π τος στίχους τς περικοπς ν μβαθύνει; ν πραγματικ κοινωνία μας, στω κα πειραματικά, θ θελε γι λίγο ν μβαθύνει στ θεία ατ διδασκαλία, τότε κόσμος μας θ μεταβαλλόταν σ παράδεισο. ν ο στόχοι μς ταν ψηλο κα οράνιοι, τότε λα τ προβλήματα πο μς πασχολον, κόμα κα τ πλέον τεχνικ κα πρακτικά, θ εχαν βρε τ σωστή τους...
λύση.

 κριβς μως πειδ δν θέλουμε δν χουμε μάθει ν ζομε μ τς πιταγς το λόγου το Θεο, καταντομε στε βίος μας ν γίνεται μία τυραννία, μ ποτέλεσμα ντ ν χαιρόμαστε τ ζωή μας, ν γανακτομε κα ν κινούμαστε μέσα σ μία συνεχ σύγχυση κα ταραχή.
 ν θελήσουμε ν πισημάνουμε ποι κριβς εναι κύρια ατία πο ζω μς παυσε ν εναι μορφη κα γνήσια δημιουργική, θ καταλήγαμε στ περβολικ γχος κα στν ξοντωτικ μέριμνα γι πλουτισμό.
 ταν μως στόχος μς γίνεται τόσο λικς κα λες μας ο προσπάθειες στρέφονται στ ν δουλέψουμε στ μαμωνά, τότε γινόμαστε κανο γι τ πάντα, κα θ πρέπει ν περιμένουμε τ χειρότερα. ν μάλιστα πιστς μπλέξει στ γρανάζια το εκολου πλουτισμο, νομίζοντας τι ταυτοχρόνως θ πηρετε κα τ Θεό, τότε κατάστασις καταντ τραγική, φο ξεκάθαρα: «Οδες δύναται δυσ κυρίοις δουλεύειν γρ τν να μισήσει κα τν τερον γαπήσει, νς νθέξεται κα το τέρου καταφρονήσει. ο δύνασθε Θε δουλεύειν κα μαμωνά.» (Μάτθ. στ΄, 24). Δήλ. Κανες δν δύναται ν εναι δολος σ δύο κυρίους (συγχρόνως), διότι τν να θ μισήσει κα τν λλο θ γαπήσει, στν να θ προσκολληθε κα τν λλο θ καταφρονήσει. Δ μπορετε ν εστε δολοι κα το Θεο κα το μαμων (το χρήματος).
 Μέσα στν πλότητά της λλ κα στ βάθος της π το ρους μιλία, περιέχει ατς τς μοναδικς λήθειες πο γγίζουν τν καρδι κα φέρνουν τν ερήνη στ συνείδηση το νθρώπου.
 Τ τι διος Θες προνοε γι τς νάγκες μας, ατ θ πρέπει ν μς γίνει συνείδηση κα βίωμα. χι πλς ν βρίσκεται «στ πίσω μέρος το μυαλο μας», λλ καθημερινς ν ζητομε τ χάρη Του, στε ν ποδεικνύουμε, κυρίως στν διο τν αυτό μας, τι ατ πο πιστεύουμε τ ζομε κα τ φαρμόζουμε.
 Βεβαίως, σ καμμία τν περιπτώσεων, πίστη στν πρόνοια το Θεο δ θ μς δηγήσει στν τεμπελι σ λλες παράδεκτες κοινωνικς καταστάσεις… ρχαία ρήση «Σν θην κα χείρα κίνει», χει κα δ τν φαρμογή της. Θ σχεδιάσει νθρωπος τ ζωή του κα τ πάγγελμά του, θ ργαστε πιστς κα μάλιστα ντονα, θ προσέξει ν τοποθετε τν αυτ το μέσα στ σωστ παγγελματικό του κύκλο κατ πάντα δίκαια κα σύννομα, λλ οδέποτε θ πιτρέπει στ συνείδησή του ν ξεφεύγει π τ ρια κα ν καταντ πληστος κα πιστος.
 Γι τ μεγάλο ατ πειρασμ πο κρύβεται στ σημεο τοτο, ρχεται Κύριος κα μς δείχνει τν πραγματικότητα, κα μς διδάσκει μέσ’ π τν δια τ φύση. Οτε να πουλάκι κα οτε να λουλουδάκι δν βρίσκεται ξω π τν πρόνοια το Θεο. ν λοιπν λα ατ τ ποία εναι τόσο πρόσκαιρα κα πιτέλους εναι ψυχα κα κμηδενίζονται, ν λα ατ βρίσκονται μέσα στν προνοητικ γάπη το Θεο, εναι ποτ δυνατν μες πο δημιουργηθήκαμε σύμφωνα μ τν εκόνα Του, κα προορισμ χουμε ν γίνουμε μοιοί Του, εναι δυνατν ν μς γκαταλείψει ποτέ;
 Εναι ποτ δυνατν ατς Δημιουργός μας πο γνωρίζει καλύτερα π μς τος διους τς νάγκες μας, ν μς γκαταλείπει; Κα ν μ τν γωνιώδη μέριμνα πο καταλαμβάνει τν νθρωπο, ποδεικνύεται ν χι πιστία, πάντως μως λιγοπιστία, τότε πς εναι δυνατν ν προκόψει κανες στ δικαιοσύνη το Θεο, δήλ. στν πόκτηση τν ρετν κα στν ν Χριστ ζωή;
 δη τ τονίσαμε. Θ κάνει νθρωπος ,τι εναι δυνατν ν κάνει στ ζωή του, κα κατόπιν θ πρέπει ν ερηνεύει. κε πο χρειάζεται γώνας εναι στ ν πιζητομε «Πρτον τν βασιλείαν το Θεο κα τν δικαιοσύνην ατο», κα λα τ λλα θ δοθον πιπροσθέτως π τν διο τ Θεό.
 Δυστυχς ρκετς φορς ντιστρέφουμε τ πράγματα, κα κε πο χρειάζεται ντως γώνας κα προσοχή, δείχνουμε μία καταστρεπτικ πάθεια, φήνοντας τν πνευματική μας προκοπή. Κα κε πο χρειάζεται μπιστοσύνη κα ψυχραιμία, παρουσιάζουμε περβολικ γωνία κα διάθεση ταραχς κα γχους, μ καταστρεπτικς φυσικ συνέπειες στν λη παρξή μας.
 δελφοί μου. χει λεχθε κα εναι μεγάλη λήθεια τι νθρωπος καταστρέφει τν γεία του γι ν κερδίσει χρήματα, κα κατόπιν δαπαν λη του τν περιουσία γι ν ξαναβρε τν χαμένη το γεία!
 Ατ νοοτροπία, ς τ παραδεχτομε λοι μας, ποτελε τν μεγάλη σθένεια τς ποχς μας. Τν σθένεια πο κάνει τ νοσοκομεα κα τς κλινικς ν εναι γεμάτα π παλαις λλ κα νέες ρρώστιες…
 ς φήσουμε ν γγίξει τ συνείδησή μας λόγος το σημερινο Εαγγελικο ναγνώσματος κα κάθε βράδυ πο πέφτουμε γι πνο, ντ λλων βασανιστικν σκέψεων γι τ πς θ τ βγάλουμε πέρα, ς κομε τν φων το Κυρίου ησο πο μς λέει: «Μ ον μεριμνήσητε ες τν αριον, γρ αριον μεριμνήσει τ αυτς. ρκετν τ μέρα κακία ατς» (Μάτθ. στ΄, 34). Δήλ. Ν μ μεριμνήσετε γι τν αριαν μέρα, διότι αριαν μέρα θ μεριμνήσει δια γι τ δικά της πράγματα. ρκε στν (κάθε) μέρα δική της ταλαιπωρία.
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...