26. Δευτέρα. † ῾Η σύναξις τῆς ῾Υπεραγίας
Θεοτόκου. «᾿Ιωσὴφ τοῦ μνήστορος, Δαυὶδ τοῦ προφητάνακτος καὶ ᾿Ιακώβου τοῦ
ἀδελφοθέου». Εὐθυμίου Σάρδεων ἱερομάρτυρος τοῦ ὁμολογητοῦ (†840).
Συμψάλλεται σήμερον καὶ ἡ
ἀκολουθία τῆς Κυριακῆς μετὰ τὴν τοῦ Χριστοῦ Γέννησιν, ἣν βλέπε ἐν τῷ Μηναίῳ
μετὰ τὴν 26ην καὶ πρὸ τῆς 27ης Δεκεμβρίου, διὰ τὸ μὴ ὑπάρχειν Κυριακὴν ἄχρι τῆς
ἀποδόσεως.
Εἰς τὴν θ΄.
᾿Απολυτίκιον «῾Η γέννησίς σου»»· κοντάκιον «῾Η παρθένος
σήμερον».
Εἰς τὸν ἑσπερινόν.
Ὁ προοιμιακός (ἄνευ Ψαλτηρίου).
ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ,
ΕΚΕΚΡΑΞΑ» τῆς ἑορτῆς ἰδιόμελα 3 «Δεῦτε ἀγαλλιασώμεθα» (26ης Δεκ.)
κ.λπ. καὶ τῶν ἁγίων προσόμοια ἕτερα 3 «Τὸν θεοπάτορα πάντες» (Κυρ. μετὰ
τὴν Χρ. γέννησιν.) κ.λπ., Δόξα, «Μνήμην ἐπιτελοῦμεν» (Κυρ. μετὰ τὴν Χρ.
γέννησιν), Καὶ νῦν, «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ» (26ης Δεκ.).
ΕΙΣΟΔΟΣ (μετὰ θυμιατοῦ),
«Φῶς ἱλαρόν», καὶ τὸ μέγα προκείμενον «Τίς θεὸς μέγας» κατὰ τὴν ἐν
τῷ Μηναίῳ τάξιν.
ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ 3 ἰδιόμελα
τῆς ἑορτῆς «Παράδοξον μυστήριον» (26 Δεκ.) κ.λπ., Δόξα, τῆς Κυρ. μετὰ
τὴν Χρ. γέννησιν «῾Ιερέων μνήμη», Καὶ νῦν, τῆς 26ης Δεκ. «᾿Εν Βηθλεὲμ
συνέδραμον ποιμένες».
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ «῾Η
γέννησίς σου, Χριστέ», Δόξα, «Εὐαγγελίζου ᾿Ιωσήφ», Καὶ νῦν, «῾Η
γέννησίς σου, Χριστέ».
ΑΠΟΛΥΣΙΣ «῾Ο ἐν
σπηλαίῳ γεννηθείς...»
Εἰς τὸν ὄρθρον.
Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ ἀπολυτίκια.
[Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ ἄμωμος.]
ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τῶν δύο πρώτων
στιχολογιῶν τῆς ἑορτῆς «Δεῦτε ἴδωμεν, πιστοί», «Τί θαυμάζεις, Μαριάμ»
(25ης Δεκ.)· ὁ ν΄ ψαλμὸς χῦμα.
ΚΑΝΟΝΕΣ, ὁ α΄ τῆς ἑορτῆς
καὶ οἱ δύο τῆς Κυρ. μετὰ τὴν Χριστοῦ γέννησιν· ἀπὸ γ΄ ᾠδῆς τὰ μεσῴδια καθίσματα
τῆς ἀκολουθίας τῆς Κυρ. μετὰ τὴν ἑορτὴν «Πατρὸς ὡς ἀληθῶς», Δόξα, Καὶ
νῦν, «Χορὸς τῶν προφητῶν»· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ κοντάκιον «Εὐφροσύνης
σήμερον» μετὰ τοῦ οἴκου (τῆς ἀκολουθίας τῆς Κυρ. μετὰ τὴν ἑορτήν), τὸ
συναξάριον τῆς 26ης τοῦ μηνὸς καὶ τὸ ὑπόμνημα τῆς Κυριακῆς μετὰ τὴν Χριστοῦ
γέννησιν οὕτω· «Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ μνήμην ἐπιτελοῦμεν τῶν ἁγίων...»
ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ
«῎Εσωσε λαόν»· δὲν ψάλλομεν Τὴν τιμιωτέραν, ἀλλ᾿ ἀντ᾿ αὐτῆς
λέγονται οἱ εἱρμοὶ καὶ τὰ τροπάρια τῆς θ΄ ᾠδῆς ἀμφοτέρων τῶν κανόνων τῆς ἑορτῆς
ἐφύμνια εἰς τὰ μεγαλυνάρια αὐτῶν, ὡς χθές, καὶ εἶτα, «Μεγάλυνον,
ψυχή μου, τὴν τιμιωτέραν... Στέργειν μὲν ἡμᾶς».
ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ, τῶν
θεοπατόρων «Σὺν ᾿Ιακώβῳ μέλψωμεν», καὶ τῆς ἑορτῆς «᾿Επεσκέψατο
ἡμᾶς».
ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ τῆς
ἑορτῆς ἰδιόμελα 4 «Εὐφραίνεσθε, δίκαιοι» κ.λπ., Δόξα, τὸ ἰδιόμελον τῆς
Κυριακῆς μετὰ τὰ Χριστούγεννα «Αἷμα καὶ πῦρ καὶ ἀτμίδα καπνοῦ», Καὶ
νῦν, «Σήμερον ἡ ἀόρατος φύσις» (26 Δεκ.). Δοξολογία μεγάλη, «῾Η
γέννησίς σου, Χριστέ» (ἅπαξ).
Εἰς τὴν
λειτουργίαν. ᾿Αντίφωνα καὶ εἰσοδικὸν τῆς ἑορτῆς.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ
ἀπολυτίκια «῾Η γέννησίς σου, Χριστέ», «Εὐαγγελίζου ᾿Ιωσήφ», καὶ τοῦ
ναοῦ, κοντάκιον «῾Η παρθένος σήμερον τὸν ὑπερούσιον τίκτει». ᾿Αντὶ
τρισαγίου «῞Οσοι εἰς Χριστόν» (κατ᾿ ἀπαίτησιν τοῦ Τ.Μ.Ε.).
ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος:
Κυριακῆς μετὰ τὰ Χριστούγεννα, Κυρ. κ΄ ἐπιστ., «Γνωρίζω ὑμῖν τὸ
εὐαγγέλιον» (Γαλ. α΄ 11-19)· Εὐαγγέλιον: ὁμοίως, «᾿Αναχωρησάντων τῶν
μάγων» (Μτθ. β΄ 13-23).
Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως
«Μεγάλυνον, ψυχή μου, τὴν τιμιωτέραν... Μυστήριον ξένον»
(ὡς μὴ ψαλὲν χθές).
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Λύτρωσιν
ἀπέστειλε Κύριος τῷ λαῷ αὐτοῦ· ἀλληλούια»· ἀντὶ τοῦ Εἴδομεν τὸ φῶς
τὸ «῾Η γέννησίς σου, Χριστέ». Ἀπόλυσις ὡς χθὲς ἐν τῷ
ἑσπερινῷ.
Εἰδήσεις. 1. ᾿Απὸ αὔριον ἕως τῆς 30ῆς
Δεκ. τῶν κανόνων τοῦ Μηναίου προτάσσονται οἱ τῆς ἑορτῆς· τὴν μὲν
27ην καὶ 29ην ὁ α΄ κανών, τὴν δὲ 28ην καὶ 30ὴν ὁ β΄. Καταβασίαι, ἐὰν ἑορτάζεται
ἅγιος, «῎Εσωσε λαόν».
2. Ἕως τῆς 30ῆς
Δεκεμβρίου ἀντίφωνα τὰ τῆς ἑορτῆς· εἰσοδικὸν «Δεῦτε
προσκυνήσωμεν... Σῶσον ἡμᾶς ὁ ἐκ παρθένου τεχθείς»· κοντάκιον «῾Η
παρθένος σήμερον τὸν ὑπερούσιον τίκτει».
3. Ἕως τῆς ἀποδόσεως
τῆς ἑορτῆς εἰς πάσας τὰς ἀκολουθίας ἀπόλυσις «῾Ο ἐν σπηλαίῳ γεννηθεὶς καὶ
ἐν φάτνῃ ἀνακλιθεὶς διὰ τὴν ἡμῶν σωτηρίαν Χριστὸς ὁ ἀληθινὸς Θεὸς
ἡμῶν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά