Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιανουαρίου 21, 2012

Κυριακή ΙΕ' Λουκά


πηγή
                                                                                                      (Λουκ. ιθ’, 1-10)
                                                                                                           (Ζακχαίος)
Ο  Ζακχαίος,  επειδή  ήταν  κοντός  κατά το  σώμα, εμποδίζονταν  να προσεγγίσει  το Χριστό, πράγμα που το επιθυμούσε πάρα πολύ, γιατί ήθελε να απολαύσει τη ζωογόνο πηγή του ελέους. Οι αντίπαλοι του, οι Φαρισαίοι, οι οποίοι θεωρούσαν τον εαυτό τους ως την πνευματική αριστοκρατία της Ισραηλιτικής κοινωνίας,  νόμιζαν ότι είναι τα καλά παιδιά του Θεού και έτσι είχαν καταδικάσει τον τελώνη Ζακχαίο ως  αμαρτωλό  και  άδικο,  γι’ αυτό τον αποστρέφονταν.  Ζακχαίος όμως επιμένει να δει το Χριστό γι' αυτό και ανεβαίνει σε ένα δένδρο εκεί από όπου θα περνούσε ο Κύριος και περιμένει με υπομονή ώσπου ο Χριστός πέρασε. Τότε ακούει τη φωνή του Κυρίου να του λέει, Ζακχαίε, κατέβα γρήγορα από το δένδρο, γιατί σήμερα θα με υποδεχθείς στο σπίτι σου. Ο Χριστός γνώριζε τη λαχτάρα του Ζακχαίου για σωτηρία και έτσι του έκανε τη μεγάλη τιμή να πάει στο σπίτι του. Η τιμητική όμως αυτή επίσκεψη σκανδάλισε τους Φαρισαίους, οι οποίοι άρχισαν να σχολιάζουν  ότι  στο σπίτι αμαρτωλού ανθρώπου πήγε να φιλοξενηθεί.
Αλλά ο Κύριος δεν εξετάζει εάν φιλοξενηθεί σε αρχοντικό ή σε σπήλαιο, και  αδιαφορεί για τους ψιθύρους, γιατί αυτό  που τον ενδιαφέρει είναι η σωτηρία της ψυχής των ανθρώπων. Ο Ζακχαίος αντιλαμβάνεται τα σχόλια των Φαρισαίων και γι' αυτό παίρνει τη μεγάλη απόφαση και λέει στο Χριστό. Κύριε, τα μισά από τα υπάρχοντα μου τα δίνω στους φτωχούς και αν υπάρχει κάποιος που τον αδίκησα του το αποδίδω τετραπλάσιο. Η ειλικρινής και μεγαλόκαρδη αυτή εκδήλωση του τελώνη απέδειξε ότι η ψυχή του δεν είχε διαφθαρεί από το επάγγελμά του και μπορούσε να σωθεί.
Με αυτόν τον τρόπο ο μικρόσωμος Ζακχαίος έφραξε το στόμα των Φαρισαίων και αποδείχθηκε πνευματικός γίγας. Δεν άνοιξε μόνο τη θύρα του σπιτιού του για να φιλοξενήσει τον Θεάνθρωπο Κύριο αλλά ταυτόχρονα άνοιξε και τη θύρα της καρδιάς του για να εισέλθει και να δειπνήσει μαζί του ο παντοδύναμος Λόγος του Θεού. Έτσι δικαίωσε τον λόγον του Κυρίου ότι πολλοί που θεωρούνται πρώτοι θα είναι τελευταίοι ενώ άλλοι που θεωρούνται τελευταίοι θα αποδειχθούν πρώτοι. Αποδείχθηκε δε ο Ζακχαίος έξυπνος έμπορος, ο οποίος πωλεί όλα  για να αγοράσει τον πολύτιμο μαργαρίτη. Όπως ο ληστής μπήκε στον παράδεισο λέγοντας το μνήσθητί μου Κύριε ,έτσι και ο Ζακχαίος κέρδισε τη Βασιλεία των Ουρανών, πράγμα το οποίο το διαβεβαίωσε ο ίδιος ο Κύριος λέγοντας,  σήμερον σωτηρία τω οίκω τούτω γέγονε.
Και βέβαια οι άνθρωποι των μεταγενέστερων εποχών καλοτυχίζουν και ζηλεύουν το Ζακχαίο ο οποίος έτυχε τόσο μεγάλης τιμής και σωτηρίας. Αλλά οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να γνωρίσουν ότι πάντοτε υπάρχει ευκαιρία να δεχθεί ο Χριστός και αυτούς στον ουρανό. Περνάει και σήμερα ο Κύριος μπροστά από όλους μας και είναι έτοιμος να φιλοξενηθεί στην καρδιά μας. Και οποιοσδήποτε άνθρωπος τον δεχθεί με αληθινή διάθεση και πίστη έχει εξασφαλισμένη τη σωτηρία του. Οι σύγχρονοι μάλιστα άνθρωποι ευρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση από το Ζακχαίο, γιατί εκείνος δέχθηκε μεν το Χριστό στο σπίτι του, εμείς όμως μπορούμε να τον δεχόμαστε μέσα μας με το Μυστήριο της θείας ευχαριστίας.  Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...