Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 28, 2013

ΚΥΡΙΑΚΗ Β ΛΟΥΚΑ Ανατροπή του Αρχιμ. Χρυσόστομου Χρυσόπουλου,


Στο ευαγγελικό  ανάγνωσμα αύριο  ο Κύριος προσπαθεί  να κάνει μια ανατροπή. Ολοι  γνώριζαν  πως θα ζήσουν καλά  και θα συνυπάρξουν  αρμονικά  με τον περίγυρό τους. Δάνειζαν  σ’ όποιον  θα  τα  ελάμβαναν πίσω τα δανεικά (έντοκα μάλιστα),  αγαπούσαν  όποιους τους αγαπούσαν και κυλούσε η ζωή φυσιολογικά. Ο Χριστός με τον λόγο Του ανατρέπει την κατάσταση,  όσο και αν αυτή ήταν λογική.
  Όσα  τονίζει ο Ιησούς  στο Ευαγγέλιο  ακουμπούν  το υπέρλογο για όσους σκέπτονται  πνευματικά και το παράλογο για όσους ενεργούν συμφεροντολογικά.  Η συνήθεια έλεγε τ΄ αντίθετα απ’ όσα ο Χριστός  προτρέπει  να γίνουν.  Δύσκολη,  όχι  όμως ακατόρθωτη  η αλλαγή στάση ζωής.
  Ό,τι συμβαίνει  στο κράτος μας  με δανεισμούς επί δανεισμών,  με δυσβάστακτους όρους,  είναι βλασφήμια  κατά της θέλησης του Χριστού.  Κάποιοι έκαναν σκάνδαλα,  χρέωσαν τον τόπο  και  υποθήκευσαν  το μέλλον του.  Ήρθαν οι δανειστές,  εκμεταλλεύτηκαν καταστάσεις  και το ένα μέτρο  διαδέχεται  το άλλο  και όλα χαρακτηρίζονται  ανάλγητα  και σκληρά. Άρα  δεν  υπάρχει αγάπη και  κατανόηση.  Μας  δάνεισαν  χρήματα  και μας βλέπουν ως νούμερα,  ως δείκτες  πληθωρισμού και ως Α.Ε.Π.
  Η χριστιανική – κατά  τ’  άλλα – Ευρώπη δεν στάθηκε  στην κατάλληλη θέση.  Τα συμφέρονται  των λίγων  υπεράνω  της αξίας των πολλών. Μας δάνεισαν  γιατί περιμένουν  να τα λάβουν πίσω και με το παραπάνω.  Έδειξαν  δήθεν κατανόηση  για την κατάσταση  αυτή, χωρίς όμως να είναι  έμπρακτη, παρά μόνο καιροσκοπική.
  Ο Ιησούς  έρχεται  να μας δώσει το μέτρο για να περνάμε καλά.  Να μην μένουμε σε όσα μας διαιρούν, αλλά να βρούμε εκείνα που μας ενώνουν.  Ν’ αγαπάμε  όχι μόνο αυτούς που μας  αγαπούν,  θα ήταν σχιζοφρένεια  αν δε το κάναμε άλλωστε. Η πρόκληση βρίσκεται  στον αντίλογο,  πως  απαντάμε  σ’ αυτόν.  
  Τα λόγια του Κυρίου έρχονται σε τέλεια αντίθεση με την παλαιοδια-θηκική απαίτηση  για  ανταπόδοση  των ίσων.  Με την διδαχή Του δίνει αξία στις σχέσεις  των ανθρώπων  όταν μάλιστα αυτές κλονίζονται, όταν απουσιάζει η αγάπη  ή δοκιμάζονται  από άλλες αιτίες, όπως τα οικονομικά προβλήματα. Ήθελε ο Χριστός  να  καθαρίσει το χωράφι του Νόμου από τα αγκάθια  που υπήρχαν  και αποδεικνύεται  ότι  Εκείνος είναι ο μόνος  κατάλληλος  γεωργός.
  Επιτυχία  έρχεται όταν έχουμε  ανθρώπους ενωμένους και όχι άτομα  αντίπαλα. Στα προβλήματά μας θα δούμε τον άλλο, θα δοκιμάσουμε  την συναντίληψη και την αληθινή συμπαράσταση.  Δεν είμαστε μονάδες, έχουμε σύνολα.  Δεν υπάρχουμε αυτόνομα,  είμαστε  Εκκλησία.  Τα πάντα  μπορεί να παραμεριστούν  για το κοινό καλό.  Οι  εκτός  του χριστιανικού σώματος  την  λένε καλή συμπεριφορά,  οι εκκλησιολογικά σκεπτόμενοι  το  ονομάζουνε συν-αδελφική αλληλεγγύη. 
  Ανατροπή είναι  σήμερα  η αγάπη για τους εχθρούς. Έτσι μπορεί και να τους κάνουμε φίλους.  Η  συμπεριφορά  μας ίσως τους προβληματίσει  και να τους συνετίσει, με τέλος την συγνώμη και την αλλαγή ορατή.  Χωρίς αυτό  να δηλώνει  δουλοπρέπεια και  έλλειψη αξιοπρέπειας. Αντίθετα, πνευματική ανωτερότητα θα δείξουμε  όταν αγαπάμε  εχθρούς και δεν  ανταποδίδουμε τα όμοια.
  Για να μην μείνουν  τα λόγια  του Κυρίου χωρίς ανταπόκριση, (αυτά  που  κάποιοι  τ’ άκουσαν  και άλλοι τα διαβάζουν),  ας αποφασίσουμε την συμμετοχή μας στην ανατροπή  που επιχειρεί ο Ιησούς.  Δεν είναι απλά  και μόνο κανόνας καλής συμπεριφοράς τα όσα θ’ ακούσουμε  αύριο, είναι τρόπος και δρόμος  για να ζήσουμε ήρεμα  και αρμονικά.  Όσοι  μας δανείζουν αγάπη,  να τους  χαρίζουμε ευχαριστώ και όσοι δεν μας το προσφέρουν,  ας τους κατανοήσουμε, διότι  μέχρι εκεί  πάει η  αντίληψή τους. Η δική μας  σκέψη ας τρέξει  παραπέρα  ανατρέποντας  τα όσα ξέρουμε,  για να γνωρίσουμε και  τα καλύτερα.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...