Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 28, 2013

Κυριακὴ Β΄ Λουκᾶ: Μην φοβάστε την Αγάπη. π. Στυλιανός Μακρής


Γι τν γάπη λοι ο νθρωποι χουν κάτι ν πον. Συναίσθημα εγενές, θρησκευτικ ρετή, φαλτήριο προσέγγισης τν προσώπων, κίνητρο θυσίας γιχάρη τν λλων· τν ξύμνησαν ποιητές, τν φιλοτέχνησαν καλλιτέχνες, τν τραγούδησαν μουσικοί, τν προσέγγισαν φιλόσοφοι, τν ρμήνευσαν θεολόγοι, τν κτίμησαν γιοι, τν νιωσαν λοι ο νθρωποι σ διαφορετικ νταση, γιξεχωριστ λόγο, μ ποικίλο τ ντικείμενό της.


Γι τν χριστιανισμ  γάπη εναι λα τ παραπάνω, λλ κυρίως εναιπέρβαση τς προσωπικς μας μοναδικότητος, το αυτο μας, κα πορεία συνάντησης μ τν προσωπικ τερότητα, τ πρόσωπο το λλου, χωρς νλαμβάνεται π’ ψιν τ ποιόν του,  διαιτερότητά του,  νταπόκρισή του. γάπη δν ντισταθμίζεται. χει ατόνομη δυναμικ φορά. ταν δηλαδκάποιος γαπ, δν προϋπολογίζει τν γάπη το λλου πρς ατόν. « γάπη ο ζητε τ αυτς», γιατ διαφορετικ ατοαναιρεται. Εναι ατ πο κούσαμε σήμερα, δελφοί μου, π τ στόμα το Κυρίου μας: «ν γαπτε ατος πο σςγαπον, τότε ποιά εναι  χάρις κα ποιό τ πνευματικ φελος;».  γάπη χειπ μόνη της μεγαλεο, δν εναι μικροπρεπής, στε ν ξαρτται π λληγάπη κα ν μειώνεται  ν αξάν κατ περίπτωσιν.  
ν λόγου χάριν  μητέρα γαπ τ παιδί της τόσο, σο κι κενο τν γαπκα χι περισσότερο, τότε  γάπη της εναι λλειπς κα προβληματική. Τέτοιαγάπη δν θ συναντήσουμε στν Θεό, γιατ κενος γαπ κα σους Τν μισον στν διο βαθμ μ κείνους πο Τν γαπον, Θες ν δικαιοσύνης. Στσημεριν εαγγελικ νάγνωσμα μς διδάσκει ατ πο  διος κπέμπει πρςλους μας, γάπη νιδιοτελ, αώνια, τρεπτη, ναλλοίωτη, ληθινή,προϋπόθετη, νυπόκριτη, περμεγέθη, πο φθάνει μέχρι τν δη. Δν περιμένει ν Τν γαπήσουμε, γι ν μς γαπήσ· τ διο ζητ ν φαρμόσουμε κι μες στος λλους. Κι ατ  γάπη δν Τν μειώνει τν Θεό, δν Τν προσβάλλει, δν εναι δυναμία Του, λλ δύναμη.  
μες τν φοβόμαστε τν γάπη, κενος χι. μες νιώθουμε τν νασφάλεια τς ξόδου π τν αυτό μας, πειδ εμαστε μεταπτωτικ ντα κα γνήσιοιπόγονοι κείνων πο κρύφθηκαν στν Παράδεισο μετ τν πρώτη μαρτία,ν κενος μ τν συγκατάβασή Του προσέλαβε στ πρόσωπό Του λόκληρη τν πεπτωκυα φύση μας, δίχως ν μς σιχαθ, δίχως ν μς πιτιμήσ.
Τν γάπη  Χριστς δν τν ποτιμ, δν τν μπορεύεται, δν τν παζαρεύει· τν μοιράζει δωρεάν· δν τν τέμνει στν χρόνο, περιορίζοντάς την, κα δν τν διαιρε· τν μελίζει ντούτοις δαπάνητα, στε ν γίν φορμ πέρβασης τοκομματιάσματος φύσης κα προσώπου στν νθρωπο, φορμ νοποίησης τν διεσπασμένων μερν. Ο ραστς τς γάπης το Χριστο τν ποδέχονται ς μεζον δρο, τν χαίρονται, τν πολαμβάνουν, τν μεταβιβάζουν. Ο ρνητές της εναι κα ατο ποδέκτες της, λλ τν θέλουν γι δίαν κα περιορισμένη χρήση. γαπνται δίχως ριο, γαπον μέχρις νς σημείου. γαπνται αωνίως, γαπον περιστασιακά. Πλουτίζοντες πτωχεύουν. Ναί!  γάπη εναι πλουτισμός κα γι τν ποδέκτη κα γι τν παροχέα της.  γαπν δν μένει κενός. ς δομε να παράδειγμα πλ π τν φαρμογ τν συγκοινωνούντων δοχείων. ς πομε τι δύο νθρωποι, μι νύφη κα μι πεθερά, χουν  μία γιτν λλη δέκα κιλ γάπης. πάρχει σοῤῥοπία κα τ πράγματα χουν καλς.ν  μία π τς δύο σταματήσ ν γαπ, τότε  λλη θ πρέπ ν κάνεκοσι τ δέκα κιλά τς δικς της γάπης, ν τν διπλασιάσ κα ν τν μοιράσ στ δύο. ν στόσο δν γίν ποδεκτ τ μοίρασμα, τολάχιστον θτς μείν διπλάσια  γάπη κα θ δικαιοται διπλάσιο τν πλοτο τς χάριτος το Θεο.
ταν γαπομε ατος πο μς μισον, ταν  γάπη μας σπάζ τ φράγμα τς σοτιμίας, ταν κδηλώνεται ς ποκάλυψη ατόβουλης πέρβασης, τότε κάνουμε τ ναρκτήριο βμα τς πιγνώσεως τς μοουσιότητάς μας, τότε γάπη μας γίνεται πρωτουργς κα τς γνώσεως το Θεανθρώπου κα το νμν θεωμένου νθρώπου. 
Εναι πολλ πο μπορομε ν πομε γι τ θέμα ατό κα σως λοι μας χορταίνουμε π λόγια κα θεωρίες. ,τι κα ν πομε γι τν περβατικγάπη, πο φτάνει μέχρι κα ατος πο μς χθρεύονται κα μς μισον, δν θτν κατανοήσουμε παρ μόνον μπράκτως.  Χριστς πάντως τν φήρμοσε πρτος, κα ς Θες κα ς νθρωπος. Μακάρι κι μες ν Τν κολουθήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...