Ὁ Ἀπόστολος Ματθαῖος περιγράφοντας στὸ Εὐαγγέλιο του (Κεφ.Α΄ στ.18-25 καὶ Κεφ.Β΄στ.1-22) τὰ ὅσα συνέβησαν κατὰ τὴν Γέννηση τοῦ Θεανθρώπου, μᾶς παρουσιάζει μία οἰκογενειακὴ σκηνὴ ἡ ὁποία εἶναι πολὺ δραματική. Ἀφοῦ ἀνεχώρησαν οἱ τρεῖς Μάγοι ἔχοντας προσφέρει στὸ Παιδίο τῆς Βηθλεὲμ τὰ πολύτιμα δῶρα τους, Ἄγγελος Κυρίου μέσα στὸ ὄνειρο τοῦ μνηστήρα τῆς Μαρίας, τοῦ Ἰωσήφ, τοῦ παραγγέλλει νὰ παραλάβει τὸ Παιδὶ καὶ τὴν μνηστή του καὶ νὰ φύγει γιὰ τὴν Αἴγυπτο, διότι ὁ αἱμοβόρος Ἡρώδης διψούσε γιὰ αἷμα. Καὶ ἐδῶ ἀρχίζει τὸ δράμα.Μία μικρομάννα ἡ ὁποία γέννησε μονάχη της χωρὶς τὶς ὑποτυπώδεις φροντίδες ποὺ θὰ ἀπολάμβανε ἡ φτωχότερη γυναίκα τῆς Βηθλεὲμ μὲ τὸ παιδί της στὴν ἀγκαλιά, μέσα στὴν ἄγρια νύχτα καὶ κάτω ἀπὸ τὸ φῶς τῶν ἀστεριῶν ὁδηγουμένη ἀπὸ τὸν Ἰωσὴφ παίρνει τὸν δρόμο τῆς προσφυγιᾶς, τὸν δρόμο πρὸς τὸ ἄγνωστο!
Ἀπὸ τότε , ξεκινᾶ ἡ μεγάλη περιπέτεια τοῦ Χριστοῦ σ΄ αὐτὸν τὸν κόσμο. Ἀπόταν βρισκόταν στὰ Πανάχραντα σπλάχνα τῆς Μητέρας Του, δὲν βρέθηκε ἕνας Τόπος ἀξιοπρεπής, ἀνθρώπινος γιὰ νὰ γεννηθεῖ ἀλλὰ μόνον ἕνας παγωμένος καὶ βρώμικος στάβλος. Τώρα παίρνει τὸν δρόμο γιὰ τὴν Αἴγυπτο, ἐνῶ ἀργότερα ὅταν ἄρχισε τὸ δημόσιο Ἱερὸ ἔργο Του οἱ Ἄρχοντες τοῦ Λαοῦ καὶ τὸ ἱερατεῖο τῆς ἐποχῆς ἔψαχναν συνέχεια τὴν εὐκαιρία νὰ Τὸν παγιδεύσουν, νὰ Τὸν λιθοβολήσουν, νὰ Τὸν ἐκδικηθοῦν ἐπειδὴ ἀντιστρατευόταν στὰ σχέδια τοὺς, κάτι τὸ ὁποῖο κατάφεραν ἀφοῦ τὸν ὁδήγησαν στὸν Σταυρὸ μὲ τὴν κατηγορία τοῦ λαοπλάνου. Ἡ δραματικὴ περιπέτεια ὅμως τοῦ Χριστοῦ δὲν σταματᾶ ἐδῶ. Ὅταν τὰ ἑκατομμύρια τῶν Ἁγίων σφαγιάζονται γιὰ τὸ ὄνομά Του μήπως αὐτὸ δὲν ἀποτελεῖ διωγμὸ γιὰ Ἐκεῖνον;Στὴν δισχιλιόχρονη πορεία τῆς Ἐκκλησίας μᾶς διακρίνει κανεὶς εὔκολα τὴν ἐπιμέλεια τῶν ἀνθρώπων γιὰ νὰ διώξουν τὸν Θεό….!Ρωμαῖοι αὐτοκράτορες, Τοῦρκοι Ὀθωμανοί, ἄθεοι, ὀρθολογιστές, διανοούμενοι κ.α, «ἔργω καὶ λόγω» ἔβαλαν καὶ βάζουν σκοπὸ τῆς ζωῆς τους νὰ βρίσκεται ὁ Ἰησοῦς στὴν χωρὶς τέλος προσφυγιά. Καὶ δὲν εἶναι μόνο αὐτό…Πόσοι καὶ πόσοι δὲν ἐδίωξαν τὸν Χριστὸ ἀκόμη καὶ μέσα ἂπ΄ τὶς καρδιές τους, ἀπὸ τὶς σκέψεις τους, ἀπὸ τὴν ζωή τους, ἀπὸ τὰ σπιτικά τους. Πόσοι καὶ πόσοι συνάνθρωποι δὲν ζοῦν σήμερα χωρὶς Χριστὸ μακριὰ από Εκείνον, κλείνοντας Του καταπρόσωπο τὴν πόρτα ποὺ τοὺς κτυπᾶ .
Ἔχοντας λοιπὸν πείρα ἀπὸ προσφυγιὰ ὁ Ἰησοῦς ἰδιαίτερα νοιάζεται ἐκείνους ποὺ ἔχουν τὴν ἴδια τύχη μὲ κεῖνον. Τοὺς κυνηγημένους. Τοὺς καταδιωγμένους. Τοὺς ἐγκαταλειμμένους. Στὴν στοργική του ἀγκαλιὰ ἔχουν θέση οἱ πρόσφυγες, οἱ ξενιτεμένοι, οἱ πεινασμένοι , οἱ ἄνθρωποι ποὺ κοιμοῦνται στὰ παγκάκια τῆς Ἀθήνας, οἱ ἄνθρωποι «τοῦ περιθωρίου», ἐκεῖνοι ποὺ δὲν ἔχουν κάποιον νὰ νοιαστεῖ γι᾽ αὐτούς…
Ἂς ἀγκαλιάσουμε καὶ ἐμεῖς μὲ τὴν προσευχή μας ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἔμπρακτη ἀγάπη μᾶς ὅλους αὐτοὺς «τοὺς ἐλαχίστους ἀδελφούς Του» καὶ ἂς ἐπιτρέψουμε στὸν Χριστὸ νὰ ἔρχεται καὶ νὰ μένει σὰν μόνιμος κάτοικος στὶς καρδιές μας ἔτσι ὥστε ἐπιτέλους νὰ πάψει νὰ πίνει τὸ πικρὸ ποτήρι τῆς προσφυγιᾶς, τῆς ξενιτιᾶς καὶ τῆς ἄρνησης .
H Ἱστορική Πορεία τοῦ Ἰησοῦ στόν κόσμο, πού ξεκινᾶ ἀπό τήν Φάτνη τῆς Βηθλεέμ καί φτάνει μέχρι τό Κενό Μνημεῖο τῆς Ἀναστάσεως καί ταυτόχρονα γίνεται ζωντανή μέσα στόν Λειτουργικό χρόνο τῆς Ἐκκλησίας μας, εὐχόμαστε νά μᾶς βοηθᾶ καί νά μᾶς ἀξιώνει νά γευόμαστε καί τώρα καί πάντοτε τήν Χαρά τῆς Παρουσίας Του στήν ζωή μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά