Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Φεβρουαρίου 15, 2014

Κυριακή του Ασώτου: Δεν αρκεί η νοσταλγία του παραδείσου, χρειάζεται η έμπρακτη μετάνοια.


















σωτος σημαίνει μ σωζόμενος. 
λλ  σωτος τς παραβολς σώθηκε. Κασώθηκε, ταν γκατέλειψε τς σωτίες, ταν πέστρεψε στν πατέρα του, ποος τν γαποσε, κόμη κι ταν κενος πομακρύνθηκε π κοντά του. Κατ νδιαφέρον το πατέρα ταν σίγουρα μεγαλύτερο, ταν  γιός του βρισκόταν σ ξένη γτσι εναι συχν ο γονες· χαίρονται, σο τ παιδιά τους εναι κοντά, κα πονον, γωνιον γι’ ατά, ταν κενα τος γκαταλείπουν. Πικραίνονται, μ περιμένουν...

Δν τν μάλωσε, πο ζήτησε τ μισ κληρονομιά· δν τν μπόδισε ν νοίξτ φτερά του κα ν πετάξ· γνώριζε καλύτερα π τν καθένα τν παρορμητισμ κα σως τν πιπολαιότητα το γιο του παιδιόθεν κα πιθανς ν ποψιαζόταν τν οκονομικό του κα κοινωνικ κατήφορο, μως δν τνμπόδισε ν φύγ, κι ς καταλάβαινε τι λα τ χρήματα πο δινε στν γιό τουργ  γρήγορα θ ταν χαμένα. Γι’ ατ κα τν περίμενε στ κατώφλι τοσπιτιο· κι ταν τν εδε, τρεξε ν τν καταφιλήσ. Δν πολόγισε οτε τπαλιά, οτε τ καινούρια ξοδα. ταν  νας γιός του, πολύτιμη περιουσία του πο χάθηκε κα ξανακερδίθηκε.
Περιουσία το Θεο εμαστε ο νθρωποι, δελφοί μου. Κα ατν τν περιουσία ρχεται  διάβολος ν κλέψ κα ν τιμάσ. Περιουσία νεκτίμητη, μ τν ποία τίποτε δν μπορε ν συγκριθ, γιατ εναι αώνια κα ποτ δν χάνει τν ξία της, κόμη κι ν βρεθ νάμεσα σ καθαρσίες. Ατν τν περιουσία τν πανάκριβη  Θες τν ντάλλαξε μ τν μονάκριβο θησαυρό Του, τν Συνάναρχο κα μονογεν Υό Του, τσι στε ν τν ποθησαυρίσ στ μέχρι τότε δεια ταμεα το ορανο.
 εσπλαχνος πατέρας προσκαλε σ πανηγύρι τος φίλους κα συγγενες. Παραθέτει πλούσιο τραπέζι μ ρχήστρα κα χορό. Τέτοιο πανηγύρι γίνεται καστν ορανό, ταν νας μαρτωλς πιστρέφ στν Θεό Πατέρα. Κα τπανάκριβα οχα, τ πολύτιμο δαχτυλίδι, τ καινούρια ποδήματα, ρχονται νπιβεβαιώσουν τι  πατρικ γάπη εναι συνεχς κα ληθινή, πως τέτοια εναι κα  γάπη το Θεο πρς τν καθένα μας. λλ πάρχει νας παράγοντας πο καθορίζει, ν ατ  γάπη θ μείν νεκμετάλλευτη  ν θξιοποιηθ πρς φελος το γαπημένου· κι ατς  παράγοντας εναι μπρακτη πόφαση. Ναί! μπρακτη πόφαση ν πιστρέψουμε μ μετάνοια πρς τν Θε χρειαζόμαστε, δελφοί μου, γι ν πολαύσουμε ατν τν γάπη·μπρακτη πόφαση πο ξεκιν, μόλις λθ  σωτος αυτός μας «ες αυτόν» μέσα στ λάσπη τν χοίρων παθν κα τ ξυλοκέρατα τς δονς, κα φτάνειως τν μόσχο τν σιτευτό.
Δν ρκε ν νοσταλγομε τν παράδεισο·  ζωή μας,  σωτηρία μας, χρειάζεται κίνηση, θηση, νακατεύθυνση.  σωτος νοσταλγοσε τνσφάλεια κα θαλπωρ το πατρικο του σπιτιολλ σο βοσκε χοίρους, νοσταλγία δν τν χόρταζε. Βουτξτε, δελφοί μου, τ παξιμάδι τς νοσταλγίας το παραδείσου στ λασπωμένο τσάϊ τς μαρτίας κα θ δτε τι ατ πο θμείν στ στόμα θ εναι  παίσια γεύση τς λάσπης. σο μένουμε στβρωμι τς μαρτίας, δν μς καθαρίζει  λαχτάρα το παραδείσου. Θέλει ναποφασιστικ «κλίκ», να γενναο δευτερόλεπτο, μι μεγαλειώδη στιγμ τοχρόνου, γι ν γίν  καλ ρχή. π‘κε κα πέρα τ τέρμα εναι κοντά.  Θες συντέμνει τν διαδρομή, πλώνει τ χέρια Του, τρέχει κα γκαλιάζει τ χαμένα παιδιά Του.
 σωτος μλλον δν ξερε καλ τν πατέρα του· δν περίμενε τι θ τν δεχόταν ς υό, οτε ταν σίγουρος τι θ τν δεχόταν ς μίσθιο, ς μμισθοργάτη, γιατ δν επε: « πατέρας μου σίγουρα θ μ δεχθ ς να τν μισθίων του», λλ «θ το ζητήσ ν μ κάν μμισθο ργάτη του». σως ν εχε κατνο ν πιστρέψ μέσα π τν μμισθη ργασία σα εχε πρν παιτήσλλ’ ατς δν εναι βέβαια  λόγος, γι τν ποο θέλει ν γυρίσ σπίτι· εναι νάγκη,  προσωπικ νάγκη τς πιβίωσης, τ θλιβερ γεγονς τι «λιμπόλλυται». Ο χριστιανο δν γνωρίζουμε καλ τν Θεό. χουμε πιφυλάξεις κανδοιασμος γι τν γάπη Του, νομίζουμε πώς, ν πιστρέψουμε κοντά Του, θμς πιπλήξ, θ μς ζητήσ ν δουλέψουμε ς ργάτες Του, θ παιτήσ νπληρώσουμε στ κέραιο τ χρέη μας. κενος μως δν ζητ τίποτε λλο, παρμονάχα κα μόνο ν βρεθομε κοντά Του, χι γι δικό Του φελος, ς κτς πάσης νάγκης, λλ γι φελος δικό μας.
μπρς λοιπόν, ς σηκωθομε π τν λάσπη τς μαρτίας, ς φήσουμε τξυλοκέρατα τν χοίρων δονν, τν χειρόνων παθν, κι ς λάβουμε τνμπρακτη πόφαση, τν πόφαση γι μπρακτη μετάνοια κα πιστροφή μας πρς κενον, πο μς γαπ, μς συγχωρε, μς ξαναδέχεται ς υούς Του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...