Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276
Διεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
ΠρόςΔιεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις:Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Συνοδικήν Ἐπιτροπήν
ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων
Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία.
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό(έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν).
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά