Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

Από το Ομηρικό «γλυκερόν φάος», στο «γλυκύ μου έαρ»


Από το Ομηρικό «γλυκερόν φάος», στο «γλυκύ μου έαρ»
Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι «φύσει και θέσει», προχριστιανικά, άρα  ειδωλολατρικά,  παγανιστικά έργα.
Ωστόσο 10άδες τα ΟΜΗΡΙΚΑ «στιγμιότυπα» που η  Χριστιανική Θρησκεία «απομόνωσε»   και στήριξε πάνω τους  σύμβολα και συμβολισμούς της.
Και πολύ καλά έκανε.
.
Ένδειξη της πανανθρώπινης ΗΘΙΚΗΣ και της   υψηλής   ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ  των Ομηρικών αριστουργημάτων.


1) «ω, γλυκύ μου έαρ» // Ομηρικό: «γλυκερόν φάος»
2) «το φως της Ανάστασης» // Ομηρικό: «εν δε φάει και όλεσσον»
Ο κυρίαρχος ρόλος του φωτός και στον Όμηρο.
(δες «σπουδή στο Ελληνικό φως»)
3)»ματαιότης ματαιοτήτων…..» // Ομηρικό: «οίη περ φύλλων γενεή…»
(Σαν τα ευάλωτα φύλλα των δέντρων…. οι γενιές των ανθρώπων)
4) Η Παναγία «διετήρει πάντα τὰ ρήματα του Ιησού ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτῆς. » //
Ομηρικό: Η Πηνελόπη….- «θαμβήσασα… παιδός γαρ μύθον πεπνυμένον
ένθετο θυμώ»(κρατούσε μέσα της τα σωστά λόγια του Τηλέμαχου)
5) «Διός άπαντες πτωχοί τε και ξένοι», «δόσις μεν ολίγη, φίλη δε»(=το λίγο
που θα δώσεις θα σε γεμίσει χαρά). (περιττεύουν άλλα, στις κουβέντες  αυτές   της  Ομηρικής  Ναυσικάς).
6) «οίνος ευφραίνει καρδίαν….» // Ομηρικό: «ευάνωρ, μελιηδής,μελίφρων οίνος….»
«Πίνετε οίνον και εσθίετε βρώμην, ίνα θυμόν(= δύναμη) ενί στήθεσιν λάβητε»(Οδύσσεια, ραψ. κ)
7) Η ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗ- ενσάρκωση του Χριστού παραλληλίζεται
με την κίνηση του Έκτορα να βγάζει το «Φοβικό» κράνος, πριν πλησιάσει
τον γιο του Αστυάνακτα
8) Η περιγραφή της κατοικίας των Ολύμπιων Θεών από τον Όμηρο, παραπέμπει   σε  όρους   βιβλικού  Παραδείσου:
«έδος ασφαλές (=κατοικία αιώνια) , αιεί….αίθρη ανέφελος….λευκή… αίγλη….. τω(=εκεί) ένι τέρπονται(=ζουν γαλήνια) μάκαρες θεοί…»
9) » φως εσπερινόν….» // Ομηρικό: «σκιώοντο άπασαι αι αγυιαί = το σταδιακό  τελείωμα της ημέρας…» (οι δρόμοι τί… σκοτεινοί που εγίναν). Ώρα   «εσωστρέφειας»   και   «απολογισμού»
10) «Η Βιβλική Θεϊκή συμπαντική Δύναμη, η Παντοδυναμία του Θεού» //Στον Όμηρο αντίστοιχα:
H κίνηση του κεφαλιού του Δία…. «ἐλέλιξεν (=έσεισε) μέγαν Ὄλυμπον»
(με βιβλικούς όρους θα λέγαμε…. «σείστηκε  το στερέωμα»)
Και άλλα όπως….. ικεσία, θυσία, «μελίκρητος οίνος», «ο προστάτης θεός»,
η «διαρκής επίκληση της θεϊκής βοήθειας», «ο πειρασμός», προφητείες
«πνεύμα πρόθυμον, σαρξ ασθενής» κλπ
Υ.Γ Προσωπική άποψη: Να πάρουμε ό,τι ΕΜΕΙΣ κρίνουμε χρήσιμο (Μ. Βασίλειος)   από τον Όμηρο.
.
Αρκεί ΟΜΩΣ να μην μετατρέψουμε το…. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ του, σε μια  ανούσια ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΚΗ(!!!!) νερόβραστη ΠΑΙΔΑΡΙΩΔΗ σούπα….  (καλών, κακών, ασεβών, ευσεβών κλπ…)
Στο Διαδίκτυο: «μεταφράστηκε…. ποιος  Όμηρος»
.
Ο Όμηρος έχει όραμα Ζωής με ΔΙΚΟ του δείκτη Αξιών, Ηθικής και Δικαίου.
Το παραπάνω σημείωμα  ας  θεωρηθεί  μια σύντομη ένδειξη.
.
Από την άποψη αυτή θεωρώ έντιμη την σχετική κουβέντα του Μ. Βασιλείου.

το είδαμε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου