Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιανουαρίου 20, 2013

Λόγος ΙΣτ΄ – Περί λύσεως του τάματος της νηστείας


Είναι καλό, ευχάριστο στον Θεό και σωτήριο για εμάς, αν εκπληρώνουμε με ευχαρίστηση τα τάματα πού κάναμε στον Θεό. Σε αυτήν την περίπτωση εφαρμόζουμε στην πράξη το ρητό του προφήτη Ιωνά: «Εγώ δε μετά φωνής αινέσεως και εξομολογήσεως θύσω σοι, όσα ηυξάμην αποδώσω σοι εις σωτηρίαν μου τώ Κυρίω»[1]. Αν όμως ασθενούμε λόγω γήρατος η εξαιτίας συχνών νόσων και δεν αντέχουμε να μένουμε χωρίς τροφή την Τετάρτη και την Παρασκευή, τότε ας περιμένουμε ως την εσπερινή ώρα, για να λύσουμε την νηστεία μας με ελαφρά και απλή τροφή, και μάλιστα όχι για να χορτάσουμε, αλλά για να ελαφρύνουμε λίγο την σωματική ασθένεια. Έτσι μας διδάσκει ο μεγάλος απόστολος Παύλος, πού γράφει στον Τιμόθεο αυτά τα λόγια: «Μηκέτι υδροπότει, αλλ’ οίνω ολίγω χρώ διά τον στόμαχόν σου και τάς πυκνάς σου ασθενείας»[2].

Agios Maximos o Graikos 26

Να ξέρεις επίσης ότι η νηστεία έχει καθιερωθεί για μάς, με σκοπό να νεκρώσουμε τα σαρκικά πάθη και τις επιθυμίες, πού βεβηλώνουν τον εσωτερικό άνθρωπο, όπως είπε ο προφήτης: «Εγώ δέ, εν τώ αυτούς παρενοχλείν μοι, ενεδυόμην σάκκον και εταπείνουν εν νηστεία την ψυχήν μου»[3]. Όταν όμως η σάρκα εξασθενήσει από τα γεράματα η από τις αρρώστιες, τότε πρέπει να την ενδυναμώσουμε με ελαφρά τροφή, για να είναι σε θέση να υπηρετήσει την ψυχή στις πνευματικές πράξεις της συμβάλλοντας στην προσευχή με τις μετάνοιες, την ορθοστασία και την τέλεση των απαραιτήτων εργασιών.

Επίσης πρέπει να προσέχουμε να νηστεύουμε και πνευματικά, συγκρατώντας όλα τα πνευματικά μας πάθη, πού είναι ο φθόνος, η ζήλια, η ηδυπάθεια, η πονηρία, η περιέργεια, το ψεύδος, η υποκρισία, η εβραϊκή φιλαργυρία και η θεομίσητη τοκογλυφία, καθώς και η αιτία όλων αυτών των κακών, η υπερηφάνεια. Η πλήρης εγκράτεια από όλα αυτά τα ψυχοκτόνα πάθη είναι η αληθής και ευχάριστη στον Θεό νηστεία, αφού μόνη η στέρηση της τροφής, όχι μόνο δεν μας φέρει όφελος, αλλά γίνεται και αιτία της μεγαλύτερης μομφής παρομοιάζοντάς μας με δαιμόνια, όπως λέγει το στιχηρό: «Βρωμάτων νηστεύουσα, ψυχή μου, και παθών μή καθαρεύουσα, μάτην επαγέλλη τη ατροφία· ει μή γάρ αφορμή σοι γένηται προς διόρθωσιν, ως ψευδής μισείται παρά Θεού, και τοίς κακίστοις δαίμοσιν ομοιούσαι, τοίς μηδέποτε σιτουμένοις»[4]. Να μας σώσει ο Κύριος από την υποκρισία τους.

Πηγή: Άπαντα Αγίου Μαξίμου Γραικού, Αγίου Μαξίμου Γραικού Λόγοι, Τόμος Α΄, Μετάφραση: Μάξιμος Τσυμπένκο – Τιμόθεος Γκίμον, Έκδοσις Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Άγιον Όρος 2011.




[1] . Ιων. 2, 10.


[2] . Α΄ Τιμ. 5, 23.


[3] . Ψαλμ. 34, 13.


[4] . Ιδιόμελον, ήχος α´. Εις τά απόστιχα τών Αίνων, Τετάρτη τής Τυρινής.





πηγή

Πορφύριος: Θα λάμψει η εκκλησία


Άρθρο-απάντηση στις δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας κ.Ερντογάν Μπαϊρακτάρ για τον Χριστιανισμό.

O Xριστιανισμός καταρχάς δεν είναι θρησκεία. Ο Χριστιανισμός είναι απoκάλυψις του Θεού στον άνθρωπο. Ο ίδιος ο Θεός Πατέρας έστειλε τον Μονογενή του Υιό στον κόσμο να διδάξει και με τον λόγο αλλά κυρίως με την ίδια τη ζωή Του και μέσα από τον Ενσαρκωμένο Λόγο να λάβει το ανθρώπινο γένος τη διαβεβαίωση της Σωτηρίας. Η θυσία του Ιησού Χριστού επάνω στον Σταυρό ήταν η ζωντανή θυσία στον ίδιο τον Πατέρα για να συμφιλιώσει ο ίδιος ο Υιός τον άνθρωπο με τον Πατέρα Θεό. Η Ορθοδοξία θεραπεύει τον πάσχοντα άνθρωπο και τον καθιστά Άγιο δια της Αλήθειας. Η Ορθοδοξία δεν είναι κουλτούρα, ούτε θρησκεία. Είναι το βίωμα της μιας και μοναδικής Αλήθειας που ενώνει τον Θεό Πατέρα με τον άνθρωπο και τον οδηγεί στη σωτηρία του.
Κατά Ιωάννη ΙΖ. 21 ἵνα πάντες ἓν ὦσι, καθὼς σύ, πάτερ, ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ἓν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ ὅτι σύ με ἀπέστειλας.
Το φως της αλήθειας ήλθε για να ενώσει τους ανθρώπους ενώνοντας τον Δημιουργό με το πλάσμα Του. Η αναγκαιότητα του ερχομού του Μεσσία Χριστού έγκειται στο ότι ο Ενσαρκωμένος Λόγος είναι ο απαραίτητος και μοναδικός συνδετικός κρίκος που ήρθε να γεφυρώσει το χάσμα της άγνοιας των ανθρώπων, να μας απαλλάξει από το θάνατο της αμαρτίας και να αποκαταστήσει τη σχέση μας με το Θεό. Για αυτό και η σωτηρία περνάει μέσα από τον Χριστό και η παρακαταθήκη που παραδόθηκε μέσα από την Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού στο ανθρώπινο γένος, ζητά την ενότητα εκείνη που είναι πάνω από σύνορα, εθνότητες, φυλές, χρώμα, ιδεολογίες, κουλτούρες και πολιτισμούς. Ζητά να ενωθούμε με τους ανθρώπους πρώτα γιατί κανείς δεν μπορεί να φτάσει στον Πατέρα αν δεν περάσει από τους ανθρώπους. Αυτή είναι η αλήθεια.

Τό φῶς ἐλήλυθεν εἰς τόν κόσμον, οἱ ἄνθρωποι ὅμως ἠγάπησαν μᾶλλον τό σκότος ἤ τό φῶς.

Ο Θεός για αυτή την αλήθεια δεν χρησιμοποίησε βία ποτέ, παρά μόνο την αγάπη και καυτηρίασε την πονηρία, το ψέμα, την υποκρισία του ανθρώπου και έστειλε την αγάπη του στους αμαρτωλούς όλου του κόσμου για τους οποίους ήλθε. Είναι το φως που φωτίζει τα πάντα από τα πιο φωτεινά μέχρι τα πιο σκοτεινά έργα των ανθρώπων. Ουδέν κρυπτόν υπό του ανεσπέρου ήλιου. Για να φτάσει λοιπόν το φως του Χριστού στον κόσμο εδώ και 2000 χρόνια η Χριστιανική Εκκλησία απέκτησε μοναδική υπόσταση μέσα από το αίμα εκατομμυρίων μαρτύρων και αγίων που θυσιάστηκαν και ομολόγησαν. Τι ομολόγησαν; Ότι το φως ελήλυθεν στον κόσμο. Το σκοτάδι δεν ήθελε από καταβολής ανθρωπίνου γένους να έρθει το φώς για να μην ελέγχονται τα πονηρά έργα των ανθρώπων.

Ο άνθρωπος του Χριστού μετά την Πεντηκοστή απέκτησε τη δυνατότητα να γίνει Άγιος κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση Θεού. Αυτός είναι ο προορισμός όλων των ανθρώπων και από τον ερχομό του Παράκλητου ως τις ημέρες μας, το φως αυτό διαδίδεται και μεταλαμπαδεύεται μέσα από τους Αγίους κάθε εποχής και οι άγιοι υπάρχουν μέχρι και τις ημέρες μας. Στα χρόνια τα δικά μας η Ελλάδα, αλλά και η ανθρωπότητα γνώρισε ένα τέτοιο άγιο με τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, ο οποίος δεν χρησιμοποίησε ποτέ του τη βία και τη σκληράδα και αγάπησε τους ανθρώπους όπως ο Χριστός μας. Ήταν ο Γέρων Πορφύριος, ένας μεγάλος Άγιος της εποχής μας ο οποίος ήταν ευγενής, αγκάλιαζε όλους τους αμαρτωλούς, Έλληνες και ξένους, Ορθοδόξους, Καθολικούς και Μουσουλμάνους. Αγαπούσε τους ανθρώπους και έλεγε ότι όλοι είναι καλοί αλλά τόνιζε ότι ο ίδιος είναι με τον Χριστό.

Προς Γαλάτας Β. 20 Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός·

Έλεγε «είμαι Ορθόδοξος ιερεύς του Υψίστου»H Χάρη του Παναγίου Πνεύματος ενεργούσε επάνω του ολοφάνερα και ο ίδιος γνώριζε ότι με τον θάνατο καταργούνται οι αποστάσεις και ότι ενώ στην επίγεια ζωή του πραγματοποίησε θαυμαστά πράγματα, εν τούτοις, μετά θάνατον έλεγε ο ίδιος ότι θα μπορεί να κάνει περισσότερα για τους ανθρώπους. Ο Γέρων Πορφύριος ήταν ένας σημαιοφόρος της αλήθειας του Χριστού. Γνώριζε ότι θα λάμψει η αλήθεια και η Εκκλησία.
Μετά την κοίμησή του έδειξε με θαυμαστό τρόπο σε ένα παιδί του, να επισκέπτεται μυστικό τω τρόπω, χωριά της Τουρκίας και να θεραπεύει άρρωστα παιδάκια αγγίζοντας το κεφάλι τους χωρίς να το αντιλαμβάνεται κανείς. Η αγάπη του Γέροντα δεν γνώριζε σύνορα και αποστάσεις και λειτουργούσε πάντα ενωτικά και θαυμαστά.
Εδώ και επτά χρόνια αγωνιζόμαστε για ένα πολύ σπουδαίο έργο για το καλό της ανθρωπότητας υπηρετώντας αυτή την παρακαταθήκη για την αληθινή ενότητα του κόσμου, τον αντίποδα της σημερινής ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης, δηλαδή της "ενότητας" του χρήματος. Ο κόσμος έχει ανάγκη από αγίους ηγέτες που λειτούργησαν ενωτικά και πάνω σε αυτή την αναγκαιότητα ξεκίνησε το σπουδαίο έργο για να μάθει η ανθρωπότητα για ένα άγιο Κυβερνήτη, τον Ιωάννη Καποδίστρια τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας.
Η αγάπη του Χριστού μας οδήγησε να απευθυνθούμε και στην Τουρκική Κυβέρνηση για να γνωρίσουν και αυτοί και να αγκαλιάσουν αυτό το τέλειο πρότυπο μέσα από το οποίο οι δύο λαοί μας, θα μπορούν να έρθουν πιο κοντά στην ειρήνη. Πράγματι υπήρξε ενδιαφέρον, όμως αναρωτήθηκαν το γιατί. Αντιλήφθηκαν ότι μέσα από αυτή την προσπάθεια υπηρετούμε την παρακαταθήκη ενός πολύ μεγάλου αγίου γέροντος του πατρός Πορφυρίου, ο οποίος έφυγε από αυτή τη ζωή προσευχόμενος με την Αρχιερατική Προσευχή του Ιησού Χριστού «ΙΝΑ ΩΣΙΝ ΕΝ» δηλαδή να γίνουμε όλοι ένα. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος και οι Άγιοι είναι εκείνοι που δείχνουν τον τρόπο και τον δρόμο της ενότητος. Υπηρετούμε ταυτόχρονα την παρακαταθήκη του Αγίου Γέροντα Παϊσίου που ζητούσε την επιτακτική προβολή ενός προτύπου ηγέτη, πάνω ακριβώς σε αυτό το πνεύμα της ενότητος. Ένα πρότυπο που θα συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο.
Εμείς μέσα από αυτό το έργο κάνουμε πράξη αυτές τις παρακαταθήκες και το αποδεικνύουμε σε εσάς ότι πρέπει να αγαπούμε όλους τους ανθρώπους ακόμα και τους εχθρούς μας, και πρέπει να γίνουμε όλοι σαν ένας λαός.

"Γνώσεσθαι την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς"

Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας κ.Ταγίπ Ερντογάν, είχε τονίσει ότι η Τουρκία ωφελήθηκε από την τέλεση της λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο. Η Ορθοδοξία μόνο ενώνει και ωφελεί, δεν διχάζει τους λαούς, θα απαντούσαμε εμείς.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας της Τουρκίας, κ. Ερντογάν Μπαϊρακτάρ, αναφερόμενος στον Χριστιανισμό κυρίως, είπε ότι η πνευματικότητα και τα θρησκευτικά αισθήματα αποδυναμώνονται. Θα απαντήσουμε ότι όταν λείπει η αλήθεια πράγματι, η πνευματικότητα του κόσμου απλά δεν υφίσταται. Και η αλήθεια για τους Χριστιανούς είναι ο Χριστός. Θα μπορούσαμε κ.Ερντογάν Μπαϊρακτάρ να ζήσουμε μαζί σας στην Τουρκία, μαζί με τον Τουρκικό λαό, αλλά όμως με τον Χριστό και χωρίς να ενοχλούμαστε για τον δικό σας τρόπο ζωής, πάντα σεβόμενοι τα δικά σας πιστεύω, όμως και εσείς τα δικά μας. Ο σεβασμός του αυτεξούσιου της επιλογής των ανθρώπων είναι θεμελιώδες ιδανικό στην Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη. Έτσι με τον πλέον ιδανικό και χωρίς φόβο τρόπο, να μπορέσετε να αντιληφθείτε ότι η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη δεν είναι κουλτούρα αλλά ο φορέας της βιωματικής αλήθειας του Χριστού, δηλαδή του ζώντος Θεού.
Γιατί αυτός που γνωρίζει και ζει την αλήθεια, δεν φοβάται τίποτα απολύτως.

"Ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν"

ΥΣ: Σας ευχόμεθα καλή χρονιά. Το έτος 2013 λένε πολλοί ότι θα είναι έτος ανατροπής για πολλά παγκοσμίως. Θα ευχηθούμε να ανατραπεί το ψεύδος και να λάμψει η αλήθεια για το καλό της ανθρωπότητας. Σας είμαστε ευγνώμονες ειλικρινώς για αυτά που επισημάνατε στο άρθρο σας για εμάς τους Χριστιανούς και έγιναν αφορμή για να γραφτεί αυτή η επιστολή προς εσάς.
Το κατά κόσμον επίθετο του Αγίου Γέροντα Πορφυρίου είναι ίδιο με το δικό σας, «Μπαϊρακτάρης» που σημαίνει «Σημαιοφόρος».

Ιερομόναχος π.Γεώργιος
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής
Ιερά Σκήτη Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους


πηγή

Πρωτοπρ. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Ο κάτισχνος και ειρηνικός ιεράρχης κι ένας σύγχρονος ποιητής


Ο κάτισχνος και ειρηνικός ιεράρχης κι ένας σύγχρονος ποιητής
Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Όταν ο Θεολόγος Γρηγόριος έφθανε, ως κουρασμένος και κάτισχνος ιεράρχης, το 379, στην Κωνσταντινούπολη, οι αντίπαλοι των ορθοδόξων, τους οποίους υποστήριζε η αυτοκρατορική αυλή και ο στρατός, δεν του έδωσαν σημασία και δεν ανησύχησαν. Προϊόντος του χρόνου, τα πράγματα ανατράπηκαν. Με κέντρο τον ναΐσκο της Αγίας Αναστασίας ο Άγιος Γρηγόριος εκφώνησε θαυμάσιους λόγους, απαύγασμα καθαρής καρδιάς και φωτισμένου νου, παίρνοντας με το μέρος του πλήθη λαού, πολλούς σπουδαίους θεολόγους ακόμη και κυνικούς φιλόσοφους.
β) Κι ενώ η Β’ Οικουμενική Σύνοδος πανηγυρικά τον ανακήρυξε αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως και του ανέθεσε την προεδρία, μόλις ετέθησαν ζητήματα κανονικότητας -τα γνωστά διαδικαστικά που εγείρονται συχνά ασκόπως και σήμερα όταν δεν θέλουμε άμεσα αποτελέσματα- εκείνος παραιτήθηκε.
Αποχαιρετώντας το ποίμνιο που διακόνησε, ο Άγιος Γρηγόριος ζητά ως αμοιβή την άδεια να αποχωρήσει και να επιδοθεί στην ησυχαστική ζωή στην πατρίδα του! Χαιρετά τους χορούς των μοναχών, την αρμονία των ψαλτών, τις χήρες και τα ορφανά, αλλά και τα «μάτια των πτωχών» που έβλεπαν ικετευτικά προς τον Θεό και προς αυτόν τους ακροατές των λόγων του, τους κρυφούς και φανερούς στενογράφους καθώς και τα ανάκτορα και τους αυλικούς.
γ) Η παραίτηση αυτή, καρπός ένθεης σοφίας, εσωτερικής αρμονίας και πραότητας, μόνο ως πράξη που εξυπηρετεί το κοινό συμφέρον και την ειρήνευση της Εκκλησίας και της κοινωνίας μπορεί να εκληφθεί. Ειρηνικός και πράος, ο Γρηγόριος σε άλλη περίπτωση έγραφε: «Ειρήνη φίλη, το γλυκύ και πράγμα και όνομα… Ειρήνη φίλη, το εμόν μελέτημα και καλλώπισμα».
δ) Ο Άγιος Γρηγόριος διακρίθηκε ως μέγιστος θεολόγος, άριστος συγγραφέας, σοφός ασκητής αλλά και εξαίρετος ποιητής. Μεταξύ άλλων συνέταξε ποιήματα θεολογικά, δογματικά και ηθικά. Σε κάποιους στίχους γράφει για εκείνον που κερδίζει παράνομα:
«Ότ’ εκ πονηρού πράγματος κέρδος λάβης,/ Του δυστυχείν νόμιζε αρραβών’ έχειν».
Δηλαδή: Όταν κερδίζεις από σκοτεινή υπόθεση, πίστεψε ότι αρραβωνιάστηκες τη δυστυχία!
ε) Η γλώσσα της ποίησης του Γρηγορίου είναι υψηλή και κινείται από την ομηρική εκδοχή μέχρι την καθαρεύουσα της εποχής του. Έτσι αποδεικνύει ότι οι χριστιανοί μπορούν να γράφουν ποιήματα αντάξια ή και καλύτερα από τους εθνικούς. Παράλληλα, ο άγιος αποκρούει πρακτικά τη νομοθεσία του Ιουλιανού, που απαγόρευε στους χριστιανούς να ασχολούνται και να διδάσκουν κλασική φιλολογία.
στ) Όταν μελετά κάποιος στίχους του Γρηγορίου, βλέπει καθαρά την εμπειρική γνώση της θεολογίας, το βάθος των νοημάτων, την άριστη περιγραφή της ανθρώπινης ζωής, αλλά και την τάση για παραίτηση από αξιώματα, πράγμα δυσεύρετο στην εκκλησιαστική και πολιτική ζωή του τόπου μας. Παράλληλα, έρχονται στο μυαλό του τα λόγια ενός σύγχρονου συγγραφέα, ποιητή και μουσικολόγου, του Mario de Andrande από τη Βραζιλία, που περιγράφει με ανάλογο τρόπο την κοινωνική πραγματικότητα.
ζ) Γράφει ο Andrande:
«Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται, καταστατικά,/ νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δεν θα καταλήξει κανείς πουθενά./ Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει…/ Δεν θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί./
Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους./ Με ενοχλεί η ζήλια και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους./
Μισώ να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα./ Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο... μετά βίας για την επικεφαλίδα»!

Κωνσταντίνος Χολέβας, Ποιος πληρώνει τον Ιμάμη;



Ποιος πληρώνει τον Ιμάμη;
Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικός Ἐπιστήμων 
Ομολογώ ότι δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς πιστεύουν και τι ζητούν ορισμένα στελέχη της Αριστεράς όταν αναφέρονται στη θρησκευτική ελευθερία και στα δικαιώματα των μειονοτήτων.
 Κατά καιρούς διαμαρτύρονται για δήθεν «προνομιακή μεταχείριση» της Ορθοδόξου Εκκλησίας χρησιμοποιώντας ως παραδείγματα τη μισθοδοσία του κλήρου και τον χριστιανικό προσανατολισμό του μαθήματος των Θρησκευτικών. Προφανώς αγνοούν ή θέλουν να αγνοούν το ιστορικό, πολιτιστικό και νομικό υπόβαθρο των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας.

Οταν, όμως, το κράτος αποφασίζει να μισθοδοτεί μουσουλμάνους θρησκευτικούς λειτουργούς στη Θράκη και να τους δώσει τη δυνατότητα να διδάσκουν τα Θρησκευτικά στους μουσουλμανόπαιδες, κάποιοι αριστεροί βουλευτές πάλι διαμαρτύρονται. Αντί να παραδεχθούν ότι πρόκειται για εφαρμογή της ισονομίας και της ισοπολιτείας υπέρ Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικού θρησκεύματος, έρχονται να συνταχθούν με εκείνους που δυναμιτίζουν την ειρηνική συνύπαρξη στη Θράκη.
Από το 2007 εκκρεμούσε η εφαρμογή ενός νόμου που προβλέπει να διορίζονται και να μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος 240 ιεροδιδάσκαλοι στις τρεις μουφτείες της Θράκης. Θα διδάσκουν τα Θρησκευτικά στα δημόσια ελληνικά σχολεία και συγκεκριμένα στα παιδιά των μουσουλμάνων, τα οποία απαλλάσσονται από το μάθημα Θρησκευτικών των χριστιανών. Επίσης, θα έχουν ιερατικά καθήκοντα στα τζαμιά και θα βοηθούν διοικητικά τους νόμιμους μουφτήδες. Με αυτόν τον τρόπο το ελληνικό σχολείο θα γίνει ελκυστικό για τη μειονότητα και θα προωθηθεί η ένταξή της στην ελληνική κοινωνία.
 Η πρόσφατη τροπολογία βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ για να υλοποιηθεί -επιτέλους- ο νόμος βρήκε αντίθετους τον Τούρκο πρόξενο της Κομοτηνής και ορισμένα πρόσωπα από τον χώρο της Αριστεράς. Να μην παρεξηγηθώ: Δεν μιλώ για σύμπραξη, ο καθένας έχει διαφορετικά κίνητρα. Το προξενείο έχει στόχο να φοιτούν οι μουσουλμανόπαιδες σε απογευματινά φροντιστήρια Κορανίου, όπου διαδίδεται η τουρκική εθνικιστική προπαγάνδα. Στελέχη της Αριστεράς, με πρωταγωνίστρια γνωστή «συνωστισμένη» βουλευτή, αντιδρούν νομίζοντας ότι έτσι θα εισπράξουν περισσότερες ψήφους από τη μειονότητα. Τελικά η τροπολογία υπερψηφίστηκε στις 16 Ιανουαρίου, παρά τις αντιδράσεις.
 Τι επιτέλους προτιμά η κυρία Ρεπούση και όσοι τη στηρίζουν; Να μαθαίνουν οι μουσουλμάνοι μαθητές για την πίστη τους από δασκάλους που θα χρηματοδοτεί η ελληνική Πολιτεία ή να τη διδάσκονται από ανεξέλεγκτους φανατικούς με χρηματοδότηση της Αγκυρας και ακραίων ισλαμιστών;
 Αναμένω απάντηση.
Κυριακάτικη Δημοκρατία, 20/1/2013

Μας γέμισαν από βοηθούς Επισκόπους και τώρα αρχίζουν τα προβλήματα.



Άλλος  ένας Μητροπολίτης ο Αργολίδος Ιάκωβος έκανε
 γνωστή την παραίτησή του από τον θρόνο 
καθώς και την πρόθεσή του να στηρίξει 
για διάδοχό του τον βοηθό και Επίσκοπό
 Επιδαύρου Καλλίνικο. 

Δεν συμφωνώ με τις παραιτήσεις των Μητροπολιτών. 

Δεν συμφωνώ με την υπόδειξη διαδόχου.

Σέβομαι τον Μητροπολίτη Ιάκωβο με τον οποίο 
και έχω σύνδεσμο. 
Διαφωνώ όμως με το να προβάλει τον διαδοχό του. 

Ο Θρόνος δεν είναι δικός σας κ. Ιάκωβε.

Η Ιεραρχία να επιλέξει από την τάξη των
 Αρχιμανδριτών τον διάδοχό σας.

Αυτά λένε οι Ιεροί Κανόνες.

Μας γέμισαν από βοηθούς Επισκόπους 
και τώρα αρχίζουν τα προβλήματα. 

Θα μπορούσε να γίνει Μητροπολίτης
 Αργολίδος και ο 
Αρχιμανδρίτης Κύριλλος 
Κωστόπουλος 
που χειροτονήθηκε και υπηρέτησε στην Αργολίδα.
 Είναι διδάκτωρ της Θεολογίας, 
δόκιμος Ιεροκήρυξ και συγγραφέας

Ἡ πίστη Γράφει ὁ μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης



 πίστη 

Γράφει ὁ μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης

φημ. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», 20.01.13

.          Πιστεύω στὸν Θεὸ σημαίνει ἀποδέχομαι ἐλεύθερα καὶ ἀβίαστα τὴν ὕπαρξή του. Τὸν δέχομαι ὡς δημιουργὸ τοῦ σύμπαντος καὶ τὸν ἐμπιστεύομαι. Ἡ ἐμπιστοσύνη αὐτὴ δίνει ἕνα ἄλλο νόημα στὴ ζωή, ἕνα νέο τρόπο ζωῆς, ποὺ μὲ ὠθεῖ νὰ ζῶ σύμφωνα μὲ τὸ ἅγιο θέλημά του.
.          Ὁρισμένοι μιλοῦν γιὰ μία ἀνώτερη δύναμη, δίχως νὰ θέλουν νὰ ἀγωνιστοῦν, γιὰ νὰ τὸν γνωρίσουν καλύτερα, ὥστε νὰ τὸν ἀγαπήσουν καὶ νὰ αἰσθανθοῦν τὴ μεγάλη ἀγάπη του. Νομίζουν ὅτι ἡ ἐνασχόλησή τους μὲ τὸν Θεὸ θὰ τοὺς δυσκολέψει τὴ ζωή, θὰ περιορίσει τὴν ἐλευθερία τους, θὰ τοὺς γεμίσει ἐνοχὲς κι ἔτσι τὸν ἀφήνουν στὸ περιθώριο.
.          Ἡ πίστη δὲν εἶναι ἁπλὰ λογική, δὲν εἶναι παράλογη, ἀλλὰ εἶναι ὑπέρλογη. Ὁ Θεὸς εἶναι ἄπειρος, ἀπερινόητος, πέρα ἀπὸ τὶς αἰσθήσεις καὶ τὴν ψυχρὴ λογική. Εἶναι ἀόρατος καὶ ὅμως αἰσθητός. Δὲν ἀποδεικνύεται ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ. Ἡ πίστη εἶναι δῶρο, εἶναι καὶ κατόρθωμα, εἶναι ἀποτέλεσμα ταπεινῆς καλλιέργειας ἀλλὰ καὶ δωρεὰ τῆς θείας χάριτος στὶς καθαρὲς καρδιές. Ἡ πίστη εἶναι τελικὰ ἕνα ὡραῖο ρίσκο.
.          Ἡ ὀρθόδοξη πίστη δὲν εἶναι μία θρησκεία ἀνάμεσα στὶς ἄλλες θρησκεῖες. Εἶναι ἀποκάλυψη ζῶντος Θεοῦ, δὲν εἶναι ἀνθρώπινη ἐπινόηση καὶ κατασκευὴ ἀλλὰ φανέρωση τοῦ μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἀπὸ ἀγάπη στὸ πλάσμα του ὁ Θεὸς δὲν ἐμφανίζεται. Δὲν θέλει ποτὲ νὰ τρομοκρατήσει κανέναν. Δὲν θέλει νὰ τὸν ἀκολουθοῦμε ἀπὸ φόβο ἀλλὰ ἀπὸ ἀγάπη. Ὁ Θεὸς εἶναι ἀρκετὰ εὐγενής, δὲν ἐπιβάλλεται, δὲν ἐξαγοράζεται, ἀλλὰ δίνεται ἁπλόχερα σὲ ὅσους πραγματικὰ Τὸν θέλουν καὶ Τὸν ζητοῦν.
.          Ὁ Θεὸς δὲν ἀποδεικνύεται λογικά, ἀλλὰ βιώνεται ἐγκάρδια. Δὲν θὰ πίστευα σὲ ἕναν Θεὸ ποὺ θὰ ἀποδεικνυόταν. Δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι τυχαία ὅλη αὐτὴ ἡ καταπληκτικὴ ἁρμονία τοῦ σύμπαντος. Θὰ λέγαμε πὼς ἡ ἀνάγκη τῆς πίστης ἀποτελεῖ φυσικὴ ἀναζήτηση τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Δὲν εἶναι ματαιοπονία ἡ πίστη. Ὅσοι πιστεύουν πιστεύουν ἄδολα. Ἔχουν ἀσφάλεια, ἐνίσχυση, εὐλογία, παρηγοριά, κουράγιο καὶ ἐλπίδα. Ἕνας ἄπιστος νοσεῖ. Ἔχει ἄχαρη ζωή. Σήμερα ἡ ἀπιστία εἶναι μόδα. Οἱ ἄπιστοι ὅμως δὲν εἶναι ἀληθινὰ χαρούμενοι καὶ ἐλεύθεροι καὶ αὐτὸ πρέπει νὰ τοὺς προβληματίσει ἰσχυρά.
.          Ὁ σοφὸς καὶ χαριτωμένος, μακαριστὸς Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης ἔλεγε πὼς «ὅλα τὰ θέματα τὰ συζητῶ ἐκτὸς τῆς ὑπάρξεως τοῦ Θεοῦ. Εἶναι σὰν νὰ μοῦ λὲς ὅτι δὲν γεννήθηκες ἀπὸ μητέρα ἢ ὅτι τὸ ράσο μου δὲν εἶναι μαῦρο. Τί συζήτηση νὰ κάνουμε;». Τὴν ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ τὴ θεωροῦσε δεδομένη, αὐταπόδεικτη. Δίχως ταπείνωση ὅμως ὁ ἄνθρωπος ἀδυνατεῖ νὰ πιστεύσει καὶ μάλιστα κάποτε εἰρωνεύεται καὶ βλασφημεῖ.
.          Εἶναι δικαίωμα τοῦ καθενὸς νὰ πιστεύει ἢ νὰ μὴν πιστεύει. Ἕνας ποὺ πιστεύει νὰ χαίρεται, νὰ μὴν αἰσθάνεται μειονεκτικὰ καὶ ἀπομονωμένα. Ἕνας ποὺ δὲν πιστεύει εἶναι ἐλεύθερη ἐπιλογή του, ἂς μὴν ἐνοχλεῖ ὅμως ὅσους θέλουν νὰ πιστεύουν. Ἡ ἀπιστία θωρεῖται πρόοδος. Ἡ πίστη χαρακτηρίζεται ὀπισθοδρόμηση, ἀσθένεια, φανατισμός. Δὲν εἶναι ἔτσι. Ἂν ὑπάρχουν λαθεμένες καὶ νοσηρὲς καταστάσεις τῆς πίστεως, δὲν ἐπιτρέπεται νὰ γενικεύονται καὶ μεγεθύνονται. Ἡ πίστη εἶναι ἡ ἀνάγκη τῆς ψυχῆς. Ὡραιοποιεῖ, νοηματίζει καὶ φρονηματίζει τὴ ζωή. Εἶναι τυχεροὶ ὅσοι ἀληθινὰ πιστεύουν.

"ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ" Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ!!!








ΒΡΙΣKΟΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 12 ΧΡΟΝΙΑ KΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΞΕKΙΝΗΣΕ ΤΟ 2008 ΟΤΑΝ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΕΙΣΕΒΑΛΑΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ "ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ" ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΗΣΕ Ο ΠΑΤΡΟKΟΣΜΑΣ KΑΙ Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ...
Η ΟΙKΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΕΛΘΕΙ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΙKΟKΥΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ, ΑΦΟΥ ΒΙΩΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΗ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΟΥΣΙΟΥ ...
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΑΦΥΔΑΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ KΑΙ ΕΞΑΝΕΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΤΟΥ, ΑΦΟΥ ΝΕΟΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ  ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ (ΘΑ ΒΑΛΟΥΝ ΔΙΣΒΑΣΤΑΧΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΦΤΑΣΟΥΝ: ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑΣ)
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ ΘΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΗΘΟΥΝ ...
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΙΣΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΘΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2013,  ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ...
ΤΟ ΠΡΟΟΡΗΣΑΝ ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΟΣΧΙΣΜΕΝΑ ΡΑΣΑ, ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ...
ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙKΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΨΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ...
ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ...
ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΔΗΛΩΣΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ...
ΤΟ ΠΡΟΟΡΑΤΙΚΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΡΥΣΕ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ KΑΙ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΑΝΩΔΥΝΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ "ΑΝΑΛΑΜΠΗ" ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ...
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΤΕΚΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ...
ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΩΣΕΤΕ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙKΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΥΠΑΓΕΤΑΙ Η ΑΝΩΘΕΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ...
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑΤΙ, ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΜΙΑ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ, ΔΙΧΩΣ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ...
ΙΣΩΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΘΕΛΕΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΜΩΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ  ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΟΧΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ, ΑΛΛΑ Η "ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ" ΕΚΡΗΞΗ ΠΟΥ ΣΑΝ ΗΦΑΙΣΤΙΑΚΗ ΛΑΒΑ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΟΤΙ ΒΡΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΠΙΣΩ ΤΗΣ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ "ΕΔΑΦΟΣ" ΠΟΥ ΘΑ ΕΥΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ
ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ...
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ...
 ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΟΜΩΣ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΤΩΝ ΘΑ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ, ΑΦΟΥ Ο ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΕΙ ...
ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ ΟΙ "ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ" ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΟΥ ΧΙΛΙΕΤΗΡΙΔΕΣ ΤΩΡΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΔΟΛΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ...
ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΤΩΡΑ ...
ΜΗ ΣΑΣ ΦΟΒΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΕΝΟ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ...
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ...
Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΥΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ, ΟΤΑΝ ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΤΑΙΩΝΕΙ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΒΓΕΙ ΨΕΥΤΗΣ Ο ΗΣΑΙΑΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΡΟΟΡΗΣΕ ...
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΑΣ ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΚΟΛΟΒΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ...
ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ, ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΕΞΟΥΜΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΑΞΙΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΧΡΣΤΟ ...
Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ, ΟΧΙ ΟΙ ΠΥΡΑΥΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ...
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΛΑΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ  ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ...
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ...
ΕΤΣΙ ΠΡΟΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ  ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ: "Ο ΔΕΧΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΕΙΣ ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΦΗΤΟΥ, ΜΙΣΘΟΝ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΘΕΛΕΙ ΛΑΒΕΙ" (ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΚΕΦ. Ι 41)
ΤΟ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ...
ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΘΑ ΤΡΕΞΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΘΑ ΥΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ...
ΟΙ ΥΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΑΡΗΓΟΡΟ ΛΟΓΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ...
ΠΡΩΤΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΑΝΑΚΑΜΨΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΦΩΤΑ ΤΟΥ
 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΙΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ...
Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ (ΑΠΕΒΙΩΣΕ ΤΟ 2009), ΠΡΟΟΡΗΣΕ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΟΥ Η ΠΟΛΗ ΘΑ ΕΛΘΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΑ, ΩΣ ΤΟ ΕΤΟΣ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΙΣ 5 ΜΑΙΟΥ (ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΤΟ 2024 ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ) ...
Η ΠΡΟΟΡΗΣΗ ΑΥΤΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ, ΩΣΤΕ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ...
ΜΑΣ ΤΟ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΑΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΔΟΙΑΣΜΟΥΣ:
"ΜΗ ΝΟΜΙΣΗΤΕ ΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΗΝ ...
ΔΕΝ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΕΙΡΗΝΗΝ ΑΛΛΑ ΜΑΧΑΙΡΑΝ ...
ΔΙΟΤΙ ΗΛΘΟΝ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΩ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΝΥΜΦΗΝ ΚΑΤΑ
ΤΗΣ ΠΕΘΕΡΑΣ ΑΥΤΗΣ ...
ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΘΕΛΟΥΣΙΝ ΕΙΣΘΑΙ ΟΙ ΟΙΚΙΑΚΟΙ ΑΥΤΟΥ ..." (ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΙΑ' 34-35-36) ...
ΝΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΗΝ ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΗΔΗ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ !!!

+++

Ρωσικό βίντεο από τα Ιεροσόλυμα δείχνει τον κλειδοκράτορα του μοναδικού αντι-οικουμενιστή Πατριάρχη.



Ο κανονικός Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος ως γνωστόν, βρίσκεται έγκλειστος 
στο διαμέρισμά του στο Πατριαρχείο από τις 11.02.2008!

Η μόνη " έξοδος" του μακαριωτάτου Πατριάρχη από αυτή τη φυλακή,
 είναι οι επισκέψεις που του κάνουν τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, 
όχι μέσα στο κελί του αλλά στο... παράθυρο της φυλακής του!

Από μία τέτοια επίσκεψη προέκυψε το παραπάνω βιντεάκι στο YouTube,
 κάτω από το οποίο γράφονται στα Ρωσικά τα εξής:

"Συνέντευξη -Οκτώβριος 2012- από τον Ρώσο Δημοσιογράφο Alexey Dobichi.
Ακολουθεί μία ταινία με τίτλο: " Με σιωπή προδίδεται ο Θεός". 
Και το βίντεο περί τον Πατριάρχη Ειρηναίο ενσωματώνεται".

Οι λεζάντες που δείχνει κατά την παρουσίαση γράφουν:

(Για τον Πατριάρχη Ειρηναίο)
"Ο μοναδικός Ορθόδοξος Πατριάρχης που είναι αντι οικουμενιστής και
 βρίσκεται για 5 χρόνια φυλακή στο δικό του κελί που είναι κλεισμένο απ' έξω".

"Είναι στην φυλακή 5 χρόνια. Την εξωτερική πόρτα κλειδώνουν και 
ο Πατριάρχης δεν έχει τα κλειδιά".

(Για τον Θεόφιλο)
"Αυτός που αντικατέστησε από το Θρόνο το δάσκαλό του, ο Επίσκοπος "
Πατριάρχης" Θεόφιλος".

"Ο συνωμότης Θεόφιλος, είναι στον Πατριαρχικό Θρόνο, ενώ ο νόμιμος 
Πατριάρχης Ειρηναίος κλειδωμένος πίσω από την πόρτα".

Ο διάλογος μεταξύ Πατριάρχη Ειρηναίου, δημοσιογράφου και π. Ρωμανού 
(Άραβας ιερέας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων):

-Δημοσιογράφος
"Δόξα τω Θεώ που επικοινωνούμε μαζί Σας έστω και με αυτό τον τρόπο για να
 μάθουμε τι συμβαίνει γιατί στην Ρωσία δεν καταλαβαίνουμε τι ακριβώς έγινε".

-Ο Πατριάρχης εξηγεί τι έγινε στο Πατριαρχείο:
"Ποτέ δεν έγινε στην ιστορία αυτό που έγινε στο Πατριαρχείο.
 Άπιστοι δημιούργησαν αυτήν την κατάσταση που ήθελαν να καταστρέψουν
 την Εκκλησία και έκαναν αυτό που έκαναν εδώ. Ο κανόνας και ο νόμος 
είναι για να γίνουν εκλογές Πατριάρχου είτε η χηρεία του θρόνου είτε η 
παραίτηση του Πατριάρχη. Δόξα τω Θεώ, δεν έγινε ούτε το ένα ούτε το άλλο, 
και ζωντανός είμαι και δεν παραιτήθηκα, ούτε έφυγα.
 Όλα, όσα έγιναν εδώ, είναι παράνομα και αντικανονικά. 
Δεν αφήνουν να με επισκέπτονται, διότι γνωρίζουν ότι θα τύχω της συμπάθειας
 των ανθρώπων, οι οποίοι θα μάθουν την αλήθεια και έτσι θα δημιουργηθεί πρόβλημα. 
Γι' αυτό δεν αφήνουν".

-Δημοσιογράφος
"Κι εγώ προσωπικά το είδα αυτό, ότι είναι αδύνατον να σας επισκεφθεί κανείς.
 Ακόμα και τα παράθυρα παρακολουθούν".

-π. Ρωμανός
"Φοβούνται, λένε ότι δεν υπάρχει ο Πατριάρχης Ειρηναίος, ότι πέθανε".

-Πατριάρχης
"Δεν έκανα κάτι μεμπτό για να γίνουν όλα έτσι. Όλα, όπως είναι γύρω, αυτοί που
 τα έκαναν είναι μία μαφία".

Σημείωση: Μόνο ό,τι έχουμε στα εισαγωγικά, είναι από τα κείμενα και τα λόγια τους.

Νεομάρτυρος Ζαχαρίου του εν παλαιαίς Πάτραις Μαρτυρήσαντος


Νεομάρτυρος Ζαχαρίου του εν παλαιαίς Πάτραις Μαρτυρήσαντος



Ο Άγιος ένδοξος Νεομάρτυς Ζαχαρίας μαρτύρησε στην Πάτρα στις 20 Ιανουαρίου το 1782.
Ο άγιος καταγόταν από την περιοχή της Άρτας και ήταν στο επάγγελμα γουναράς. Για κάποιο λόγο, τον οποίο δεν γνωρίζομε ,αρνήθηκε τον Χριστό και έγινε μουσουλμάνος. Έφυγε δε και εγκαταστάθηκε στην Πάτρα., όπου είχε εργαστήριο και συνέχιζε το επάγγελμά του.

Παρά την άρνησή του είχε ένα βιβλίο « Αμαρτωλών σωτηρία» και το διάβαζε κρυφά. Το αποτέλεσμα ήταν να έλθει σε άκρα μετάνοια και να κλαίει πικρά για το μεγάλο κακό που έπαθε. Παρακαλούσε δε θερμά τον Κύριο να τον αξιώσει να τύχει της σωτηρίας του.

Ρώτησε ένα φίλο του Χριστιανό εάν γνωρίζει κάποιο καλό πνευματικό . Ο φίλος του του υπέδειξε ένα ενάρετο και έμπειρο πνευματικό, τον οποίο επισκέφτηκε νύχτα και εξωμολογήθηκε την αμαρτία του και τον σκοπό που είχε να ομολογήσει φανερά τον Χριστό. Ο πνευματικός άρχισε να τον νουθετεί λέγοντάς του ότι : καλός είναι μεν ο λογισμός σου αλλά δεν πρέπει να τον κάνουμε πράξη ευθύς αμέσως, διότι πολλές φορές ο διάβολος πλανά τους ανθρώπους εκ δεξιών με καλούς λογισμούς. Ας δοκιμάσουμε λοιπόν τον λογισμό σου αν είναι εκ Θεού. Θα πας στο εργαστήριό σου και θα κλειστείς μέσα για σαράντα ημέρες νηστεύοντας, προσευχόμενος και διαβάζοντας το βιβλίο που έχεις. Θα κάνω κι εγώ στο κελί μου τα ίδια για την αγάπη σου και ύστερα έλα να τα ξαναπούμε.

Με πολλή χαρά ο Ζαχαρίας δέχτηκε τη συμβουλή του πνευματικού, κλείστηκε στο εργαστήριό του και έκανε όπως του είπε. Δεν πέρασαν είκοσι ημέρες και άναψε μια φλόγα στην καρδιά του , που του δημιούργησε τελεία αγάπη στον Χριστό και ακράτητη προθυμία να δώσει όχι μια ζωή αλλά και δέκα αν είχε για χάρη Του.

Μη μπορώντας να αντέξει αυτή την κατάσταση , πηγαίνει στον πνευματικό και, πέφτοντας στα πόδια του με δάκρυα , του λέει : ευλόγησέ με , πάτερ, να πάω στο μαρτύριο γιατί δεν μπορώ να υποφέρω τη φλόγα που άναψε στην καρδιά μου. Ο πνευματικός προσπαθούσε να τον αποτρέψει αλλά εκείνος επέμενε. Οπότε ο πνευματικός του ζήτησε να εξωμολογηθεί λεπτομερώς όλες του τις αμαρτίες. Στάθηκε τότε με σταυρωμένα τα χέρια και εξωμολογήθηκε με κατάνυξη όλες του τις πράξεις. Βρέθηκε τόσο καθαρός , εκτός από την άρνηση, που ήταν άξιος και για την ιερωσύνη.

Ο πνευματικός , σαν έμπειρος που ήταν , τον υποβάλλει σε άλλη μια δοκιμασία. Αφού τον έβαλε να καθίσει του λέει :
Σκέψου, παιδί μου, τι πας να κάνεις. Γιατί από τον καιρό του πολέμου που ήρθαν οι Αλβανοί στον Μωριά ( εννοεί την κατάπνιξη των Ορλωφικών το 1770) έμαθαν τους ντόπιους Τούρκους τέτοια βασανιστήρια για να παιδεύουν τους Χριστιανούς, που τα μαρτύρια των πρώτων Χριστιανών δεν είναι τίποτε μπροστά σε αυτά. Μη νομίσεις πως ,αν παρουσιαστείς και ομολογήσεις ,αμέσως θα διατάξουν να σου κόψουν το κεφάλι, το αντίθετο. Γι’ αυτό σου λέω, παιδί μου, να ξεχάσεις αυτόν τον λογισμό που έχεις, για να μη βάλεις τον εαυτό σου σε μεγαλύτερη ταλαιπωρία και εμάς σε πειρασμούς και κινδύνους. Σου υπόσχομαι να κανονίσουμε τη σωτηρία σου με σιγουρότερο τρόπο, ώστε πράγματι να σωθείς, γιατί δεν υπάρχει αμαρτία που να νικά την ευσπλαχνία του Θεού.

Ο άγιος στεκόταν και χαμογελούσε ενόσω έλεγε αυτά ο πνευματικός, κατόπιν σκυθρώπιασε για λίγο και αφού αναστέναξε από τα βάθη της καρδιάς του αποκρίθηκε:Θαυμάζω, πνευματικέ, με την τόση φρόνηση που έχεις ,να κάθεσαι και να μου λες λόγια ανόητων παιδιών. Εγώ έχω αφιερωμένο ολόκληρο τον εαυτό μου στον Χριστό, έχω τόση δίψα να βασανιστώ για τον Χριστό μου, που επιθυμώ να υπομείνω περισσότερα από εκείνα που μου λες των Αλβανών.

Τότε ο πνευματικός, δοξάζοντας τον Θεό για την τόση χάρη που στάλαξε στην καρδιά του, του διάβασε την σχετική ευχή της Εκκλησίας, τον μύρωσε με το Άγιο Μύρο, τον κοινώνησε τα Άχραντα Μυστήρια και αφού έψαλαν μαζί την Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο, τον σταύρωσε και τον άφησε να φύγει λέγοντάς του να μην προσβάλει την θρησκεία των Τούρκων αλλά με σύντομα λόγια να αρνηθεί το Ισλάμ και να ομολογήσει τον Χριστό.

Ο άγιος τότε φίλησε το χέρι του πνευματικού και γύρισε στο εργαστήριό του. Πούλησε όλα του τα υπάρχοντα και μοίρασε τα χρήματα στους φτωχούς, κρατώντας μόνο ελάχιστα. Κατόπιν πήγε και παρέδωσε το κλειδί του εργαστηρίου μαζί με το ενοίκιο στον ιδιοκτήτη. Στη συνέχεια κατευθύνθηκε στον δικαστή. Στο δρόμο ζητούσε συγχώρεση από τους Χριστιανούς που εύρισκε. Συνάντησε κι ένα φτωχό παιδί που δεν είχε ζωνάρι και του χάρισε το δικό του το μεταξωτό κι ένα παρά κι εκείνος ζώστηκε με λίγο σκοινί. Μπαίνοντας στο δικαστήριο χαιρέτησε τον δικαστή. Εκείνος μόλις τον είδε ( τον γνώριζε γιατί του έραβε τις γούνες ) του λέει :
Πού είναι το ζωνάρι σου, κακόμοιρε Μεεμέτη, έλα πάνω κάθισε , πες μου τι έπαθες ;

Ο άγιος τότε με πολύ θάρρος, χωρίς φόβο, του απάντησε :
Εγώ δεν είμαι Μεεμέτης αλλά Ζαχαρίας . Αλλά επειδή γελάστηκα και αρνήθηκα τον Χριστό, τον αληθινό Θεό, τον οποίο πίστευα από τη γέννησή μου και δέχτηκα τη δική σας πίστη, τώρα ,που συναισθάνθηκα τι έκανα, ήρθα στο δικαστήριό σας να αρνηθώ την πίστη σας και να ενδυθώ τον Χριστό μου που αρνήθηκα. Γι’ αυτό λοιπόν , σε παρακαλώ, πάρε αυτά τα χρήματα για το χαράτσι και στείλτα με τον υπηρέτη σου στον φοροεισπράκτορα να μου φέρει ένα χαρατζοχάρτι για να είμαι κι εγώ ένας ραγιάς, όπως οι υπόλοιποι αδελφοί μου, οι Χριστιανοί.

Παιδί μου, Μεεμέτ πασά, άρχισε ο δικαστής , αν σου συνέβη κάτι κι έχασες τα λογικά σου, είμαι έτοιμος να συνάξω τους αγάδες να σε βοηθήσω, μόνο άνοιξέ μου την καρδιά σου.
Εγώ , αφέντη μου, πούλησα όλα μου τα υπάρχοντα και τα έδωσα ελεημοσύνη, δεν έχω ανάγκη από χρήματα.
Δίχως άλλο θάσαι μεθυσμένος, λέει ο δικαστής.

Πίστεψέ με , του απάντησε ο άγιος , έχω τρεις ημέρες που δεν έβαλα στο στόμα μου ούτε ψωμί ούτε νερό ούτε και καφέ. Άλλη αιτία δεν είναι απ’ αυτή που σου είπα , γι’ αυτό πάρε τα χρήματα και στείλε να μου φέρουν ένα χαρατζοχάρτι.
Βλέποντας ο δικαστής την επιμονή του, τον έστειλε στον πασά της πόλης, γράφοντάς του την υπόθεση.
Μπροστά στον πασά ο άγιος ομολόγησε και πάλι τον Χριστό. Ο πασάς τότε συγκέντρωσε τους αγάδες και τους ανακοίνωσε την υπόθεση. Αποφάσισαν να τον κλείσουν στη φυλακή, να τον βγάζουν τρεις φορές την ημέρα και να τον ραβδίζουν τόσο σκληρά, ώστε ή να επιστρέψει στο Ισλάμ ή να ξεψυχήσει. Είπαν μάλιστα να μη χυθεί αίμα για να μην ορμήσουν οι Χριστιανοί να παίρνουν ματωμένα χώματα και γίνεται φασαρία.
Τον ράβδιζαν αλύπητα, τον χτυπούσαν με πέτρες στο στήθος και την κοιλιά ,εκείνος στεκόταν ασάλευτος στην πίστη του Χριστού, προσευχόμενος ακαταπαύστως μυστικά , Κύριε Ιησού Χριστέ Υιέ του Θεού ελέησόν με τον αρνητή σου και βοήθησόν μοι.

Μετά από μερικές ημέρες ο επικεφαλής των στρατιωτών που τον βασάνιζαν διέταξε τον δεσμοφύλακα να τον βασανίσει τη νύχτα τόσο πολύ ώστε να πεθάνει, για να μη παιδεύονται κάθε μέρα να τον ραβδίζουν. Ο δεσμοφύλακας τότε τον έβαλε στο τιμωρητικό ξύλο, του τέντωσε πολύ τα πόδια και ανέβηκε για να δειπνήσει. Ο άγιος είπε σε κάποια στιγμή ωχ , επειδή πόνεσε πολύ . Τον άκουσε ο δεσμοφύλακας και του λέει : τώρα ,άπιστε, να πιω όλο το κρασί και να κατέβω, να σε κόψω κομμάτια.
Και ο μάρτυρας τον προκάλεσε λέγοντάς του : αν είσαι παλικάρι μη λες μόνο λόγια αλλά να το κάνεις, να σου χρωστάω και χάρη.
Κατέβηκε τότε ο δεσμοφύλακας και τέντωσε υπερβολικά τα πόδια του μάρτυρος και ανέβηκε να αποδειπνήσει . Κι όπως έκανε να σαλέψει ο άγιος σκίστηκαν τα σκέλη του. Ο άγιος τότε ,κάνοντας το σημείο του σταυρού σε όλο το σώμα του και λέγοντας: Κύριε , εις χείρας Σου παρατίθημι το πνεύμα μου, ξεψύχησε.

Αμέσως τότε η φυλακή γέμισε από μια απερίγραπτη ευωδία, τόση πολλή που ο φύλακας έφυγε κατησχυμένος και κοιμήθηκε αλλού.
Το πρωί οι Χριστιανοί έμαθαν ότι ο άγιος τελείωσε το μαρτύριο και με μεγάλη χαρά δόξασαν τον Θεό. Ο Μητροπολίτης ζήτησε από τον πασά το άγιο λείψανο για να το ενταφιάσει. Εκείνος του απάντησε ότι αυτός δεν είναι ούτε από μας ούτε από σας, επειδή και τις δύο θρησκείες κορόιδεψε, γι’ αυτό δεν είναι άξιος ταφής. Διέταξε δυο στρατιώτες να δέσουν το άγιο λείψανο από τα πόδια και να το ρίξουν σ’ ένα ξεροπήγαδο. Ρίχνοντάς το μέσα ο άγιος έμεινε γονατιστός και το σώμα του όρθιο. Τη νύχτα φως ουράνιο έλαμπε πάνω στο ξεροπήγαδο και οι Χριστιανοί με φωνές έτρεχαν και προσκυνούσαν τον άγιο.
Την άλλη μέρα οι Τούρκοι πήγαν και έριξαν χόρτα και χώματα κι έτσι ο άγιος έμεινε εκεί σφαλισμένος μέσα στο πηγάδι.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...