Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Οκτωβρίου 30, 2013

Η νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής

Άγγελοι Αρχάγγελοι
Ο μοναχός Γαλακτίων Ιλλίε, κοινοβιάτης στη μονή Συχάστρια της Ρουμανίας από το 1918, τηρούσε με ακρίβεια τη νηστεία.
Αν δεν τελείωνε τον μοναχικό του κανόνα, δεν έτρωγε τίποτα. Την Τετάρτη και την Παρασκευή νήστευε μέχρι το βράδυ, την ώρα που έβγαιναν τ’ αστέρια.
Τότε έκανε τον σταυρό του, ζητούσε συγχώρηση απ’ όλους, έπαιρνε αντίδωρο και ύστερα έτρωγε. -Γέροντα, του είπε ο μαθητής του, η μέρα είναι μεγάλη, κι εσύ ηλικιωμένος και αδύνατος. Δεν είναι καλύτερα να τρως το φαγητό σου νωρίτερα;
-Κάποτε, αποκρίθηκε εκείνος, ένας άγιος είδε να πηγαίνουν κάποιο νεκρό στον τάφο. Μπροστά και πίσω των συνόδευαν δυό ωραίοι άγγελοι. «Ποιοί είστε εσείς;» ρώτησε ο άγιος. «Εγώ ονομάζομαι Τετάρτη και εγώ Παρασκευή!» απάντησαν οι άγγελοι. «Ήρθαμε εδώ, με εντολή του Κυρίου, να βοηθήσουμε αυτή την ψυχή, γιατί σ’ όλη τη ζωή της νήστευε την Τετάρτη και την Παρασκευή για να τιμήσει τα Πάθη του Κυρίου.» Από τότε, συμπλήρωσε ο π. Γαλακτίων, δεν έφαγα ποτέ πια αυτές τις μέρες, για να με βοηθήσουν κι εμένα η Τετάρτη και η Παρασκευή την ώρα του θανάτου μου.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Εμφανίσεις και θαύματα των Αγγέλων» (σελ.259-260) Ιεράς Μονής Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής 2007

πηγη/αντιγραφή

Ερωτήσεις προς τον Μακαριώτατο!

Ερωτήσεις προς τον Μακαριώτατο!
Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν υποστήριξε στην Ιεραρχία τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη, αφού ήταν πρόταση δική του και της απελθούσης Ιεράς Συνόδου;

Αληθεύει ότι έσωσε ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης τον κρατικό μισθό των ιερομονάχων από το ΣΥΡΙΖΑ, το Κ.Κ.Ε. και την ΤΡΟΪΚΑ;

Πολλά λέγονται σε διάφορα εκκλησιαστικά πηγαδάκια για το τι συνέβηκε και τελικά και ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης, έμεινε εκτός καταλόγου υποψηφίων για το αρχιερατικο αξίωμα.
Εμείς ακούσαμε διάφορες γνώμες από τα εκκλησιαστικά πηγαδάκια και προς στιγμή μετά τα όσα ακούσαμε, θα κάνουμε μόνο μερικές ερωτήσεις.

Ερώτηση 1η: Αληθεύει ότι ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος, πρότεινε ξαφνικά στην Ιερά Σύνοδο του Φεβρουαρίου ή Μαρτίου την εγγραφή στον κατάλογο του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, για την μεγάλη του προσφορά στην Εκκλησία και για το όλο έργο του;

Ερώτηση 2η: Αληθεύει ότι ο Μακαριώτατος ζήτησε πιο πριν την παραίτηση της προσφυγής του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, από το Συμβούλιο Επικρατείας;

Ερώτηση 3η: Αληθεύει ότι η προσφυγή του Αρχιμ. Νεκταρίου είχε πολλές πιθανότητες δικαίωσης και η εκδίκασή της, θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στην Εκκλησία;

Ερώτηση 4η: Αληθεύει ότι η προσφυγή του έφερνε στην δημοσιότητα τον νόμο του Κράτους, που λέγει ότι μόνο οι τακτικοί (έγγαμοι) εφημέριοι, δικαιούνται κρατικού μισθού, ενώ οι έκτακτοι (άγαμοι) εφημέριοι, δεν δικαιούνται ούτε ακόμη και σήμερα κρατικού μισθού; Κάτι που το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ καλύπτουν τόσα χρόνια;
Μήπως αποδείκνυε ο Αρχιμ. Νεκτάριος, ότι παράνομα πληρώνονται έως και σήμερα όλοι οι ιερομόναχοι από το κράτος; Αν δεν υπήρχε τέτοιος κίνδυνος γιατί ο Μακαριώτατος ζήτησε την παραίτηση της προσφυγής του, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα οικονομικό στον άγαμο κλήρο;

Ερώτηση 5ηΑληθεύει ότι όλα τα ανωτέρω, τα ανέπτυξε εκτενώς ο Μακαριώτατος στην προηγούμενη Ιερά Σύνοδο και ζήτησε για την προσφορά αυτή και υπακοή του Αρχιμ. Νεκταρίου αλλά και του όλου έργου του, την εγγραφή του στον κατάλογο προς Αρχιερατεία;

Ερώτηση 6ηΑληθεύει ότι ο Αρχιμ. Νεκτάριος ουδεμία αντίρρηση έφερε στον Αρχιεπίσκοπο αλλά αντιθέτως παραιτήθηκε αμέσως της προσφυγής του χωρίς αντάλαγμα κάτι που εκτίμησε η Ιερά Σύνοδος και ο Μακαριώτατος;

Ερώτηση 7ηΉλθε στα χέρια μας ο κατάλογος που η μικρή Ιερά Σύνοδος είχε εκδόσει και μοιράσει στην Ιεραρχία προς ψήφιση. Γιατί δεν υπήρξε ένας ακόμη αστερίσκος και στο όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου, αφού κι αυτός ήταν τελικά και μάλιστα με έγγραφη πρόταση της Ιεράς Συνόδου η εγγραφή του στον κατάλογο;
Διότι ως ψιθυρίζεται είναι βέβαιο ότι αν υπήρχε αστερίσκος και στο όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη, θα είχε εγγραφεί σήμερα στον κατάλογο ο εν λόγω κληρικός και ας έκαναν όσες αβάσιμες ενστάσεις ήθελαν οι αρχιερείς Τρίκκης Αλέξιος και Ηλείας Γερμανός.
Διότι είμαστε σίγουροι, μετά από επικοινωνίες που είχαμε με αρχιερείς, ότι οι Μητροπολίτες θα ρωτούσαν τον λόγο που ο Μακαριώτατος και η Ιερά Σύνοδος τον είχαν προτείνει τον Αρχιμ. Νεκτάριο για τον κατάλογο και το αποτέλεσμα θα ήταν εντελώς διαφορετικό.


Ερώτηση 8ηΟι ενστάσεις του Τρίκκης Αλεξίου και Γερμανού Ηλείας, είχαν ερευνηθεί από εκκλησιαστικό ανακριτή, ερευνήθηκαν επίσης από την επιτροπή Αρχιγραμματείας και ακόμη ερευνήθηκαν από την Ιερά Σύνοδο και κρίθηκαν παντελώς αβάσιμες, με αποτέλεσμα η μικρή Ιερά Σύνοδος να επιμένει στην πρότασή της για εγγραφή του ονόματος του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη στον κατάλογο των εκλογίμων, δι’ αυτό και έφτασε ο κατάλογος με το όνομά του στην Ιεραρχία. Τι συνέβη και ενώ είχε μοιραστεί ο κατάλογος που δημοσιεύσαμε ανωτέρω, μόλις σηκώθηκε και μίλησε ο Ηλείας και ο Τρίκκης ξαφνικά μοιράστηκε νέος κατάλογος χωρίς το όνομα του Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη; Πως ετοιμάστηκε τόσο σύντομα ο νέος κατάλογος χωρίς το όνομά του και δόθηκε στους αρχιερείς; Μήπως είχαν δει όραμα οι γραμματείς για το τι θα συμβεί και τον είχαν από βραδύς έτοιμο;
Επαναλαμβάνουμε τι συνέβη τις δυο προηγούμενες μέρες και όχι μόνο δεν μπήκε ένας αστερίσκος στο έγγραφο του καταλόγου και για τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη, αλλά και ο Μακαριώτατος αποσιώπησε την αλήθεια στους Αρχιερείς και δεν τόλμησε να αρθρώσει δυο λέξεις για να υποστηρίξει τουλάχιστον τη δική του στην ουσία πρόταση που ήταν ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης;
Γιατί ο Μακαριώτατος άφησε τον Ηλείας Γερμανό και τον Τρίκκης Αλέξιο, να παρασύρουν την Ιεραρχία κατά του Αρχιμ. Νεκταρίου;

Ερώτηση 9ηΜήπως Μακαριώτατε, όσα ακούγονται στα εκκλησιαστικά πηγαδάκια αληθεύουν; Ότι δηλαδή ασκήθηκαν πιέσεις από τους ανωτέρω αρχιερείς επάνω σας ζητώντας σας να μη υποστηρίξετε την πρότασή σας μέσα στην Ιεραρχία; Διαφορετικά οι ανωτέρω αρχιερείς και οι φίλοι τους, αν υποστηρίζατε τον Μουλατσιώτη, θα ψήφιζαν για Αργολίδος τον Επίσκοπο Επιδαύρου Καλλίνικο και όχι τον εκλεκτό σας και όντως καλό κληρικό Αρχιμ. Νεκτάριο Αντωνόπουλο;
Μήπως όμως αδικήσατε δι’ αυτού του τρόπου, για άλλη μια φορά τον Αρχιμ. Νεκτάριο Μουλατσιώτη; Εσείς Μακαριώτατε ξέρετε τι σημαίνει αδικία! Γιατί αφήσατε να αδικηθεί και εκ μέρους σας ένας πανελληνίου φήμης, δραστήριος, έντιμος, ιεραποστολικός, αφιλοχρήματος και άξιος κληρικός;

Ερώτηση 10η: Μακαριώτατε, αληθεύει ή όχι ότι ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης ουδέποτε ζήτησε την εγγραφή του στον κατάλογο των εκλογίμων ή την επισκοποίησή του; Διότι όπως είναι γνωστό στους εκκλησιαστικούς χώρους και το 2006 τον πρότεινε για εγγραφή στον κατάλογο των εκλογίμων προς αρχιερατεία, ο μακαριστός Μητροπολίτης τότε Κορίνθου κυρός Παντελεήμων δια του Φωκίδος, χωρίς ως λέγουν τα εκκλησιαστικά πηγαδάκια, ο ίδιος να το ζητήσει ποτέ, αλλά δυστυχώς και τότε η Διοίκηση της Εκκλησίας τον αδίκησε όπως και σήμερα, αλλά αυτή τη φορά αδικήθηκε με δική σας ευθύνη και υπογραφή Μακαριώτατε.

Θα συνεχίσουμε τις ερωτήσεις αφού συγκεντρώσουμε σχετικό υλικό.

Ο εκκλησιαστικός.


 πηγή

ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: "ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΑΛΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ"

<< ΒΑΡΑΒΑΣ Η ΙΗΣΟΥΣ; >>


ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: 
"ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΑΛΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ"





ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΜΑΣ;
ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ;

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ, ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ, ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ...
ΟΤΑΝ ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: "ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩ ΘΕΩ" ...
ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΡΟΕΤΡΕΨΕ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΝΑ ΨΑΡΕΨΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΨΑΡΙ ΔΥΟ ΧΡΥΣΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ...
Ο ΒΑΡΑΒΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΤΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΠΛΑΣΕ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΠΕΛΕΞΕ ΚΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΣΑΦΕΣ ...
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ, ΗΤΑΝ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ...
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ...
Ο ΒΑΡΑΒΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΛΑΧΤΑΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ...
ΑΥΤΟΣ ΟΜΩΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ...
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΙΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΔΩΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΘΕΝ ΕΙΚΟΝΑ ...
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΣΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΣΤΙΓΙΟ ΝΑ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΙΩΞΕΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ ΣΕ ΧΩΡΟ ΣΥΝΑΣΤΙΣΗΣ ΠΛΑΝΟΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ ...
ΕΞΑΛΛΟΣ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΞΕ ΕΞΩ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΗΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ...
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΘΕΙ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, ΕΛΗΞΑΝ ...
ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΟΣΚΥΣΜΕΝΑ ΡΑΣΑ ΜΑΣ ΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙ ΑΥΤΟ ...       
ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ  ...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΤΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΚΤΙΣΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ...
ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΘΑ ΑΝΑΘΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ...
ΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ...
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΤΟΥ, Η ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΠΛΕΟΝ
ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ...
ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΥΠΕΡΙΣΧΥΣΕΙ ...
ΟΛΟΙ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ...
ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΥΡΑΝΙΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ...
ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΗ ΡΟΔΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ...
ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΡΟΜΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΘΕΙ Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ...  
Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ...
ΟΛΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΙΜΟΝΟ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ...
ΜΕ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΤΣΑΛΙ ΘΑ ΧΤΙΣΤΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥΤΟΣ...
ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ...
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ...
ΚΑΠΟΙΟΣ ΗΔΗ ΡΩΤΑΕΙ:
"ΕΓΩ ΤΙ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΩ ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ;
ΔΟΥΛΕΨΑ ΤΙΜΙΑ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΡΩΤΑ ΜΟΥ ΚΤΙΣΤΗΚΕ ..."
ΤΑ ΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΧΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ, ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ...
ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΑΙ ΑΝ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΛΙΜΟΚΤΟΝΟΥΝ, Η ΚΥΛΟΥΝ ΣΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΞΕΚΛΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ...
ΓΙΝΑΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΕΝΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΙΩΝΙΣΑΜΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ...
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΤΥΛΙΞΕΙ ΚΑΙ ΔΕΣΕΙ ΣΦΙΚΤΑ ...
ΘΑ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΗΘΙΚΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ,
ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ...
ΟΙ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΜΙΛΟΥΝ ΞΕΣΤΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΩΡΙΜΟ ΣΥΚΟ
ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ...
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ...
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ "ΑΓΑΠΗΣ" ΓΙ ΑΥΤΟ ΒΑΛΤΕ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕΣΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ...
Η ΣΤΑΥΡΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΑΠΑΛΥΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΝΙΩΘΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ !!!

Προσευχή γιά "τέλος ἀγαθόν"

 Προσευχή γιά «τέλος ἀγαθόν»

Σύ παρέχεις τά ἀγαθά, Σωτήρ,
ἐγώ Σοί ἀνταποδίδω τά πονηρά·

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifitOKuYsFNwJUcdUUOpy0kkn3pWD2glLykSzjyPyTFt_Sa1JzmyXWofyAMp_nwX8XiZsuPLqi9F4vHt7dW_nOuGYboxgeshX9bMV4U-mAe1JQCFy2BwXCY4iNSj9cGS3fzt4jxX7Isxs/s400/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%BF+%CE%BC%CE%B5+%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B9%CE%B1.jpg

μακροθύμησον ἐπ’ ἐμοί τῷ διεστραμμένῳ·
 δέν ζητῶ συγχώρησιν μόνον περί λόγων ἀργῶν,
ἀλλά ζητῶ παρά τῆς ἀγαθότητός Σου
 ἄφεσιν καί τῶν ἀνοσίων πράξεών μου.


 Ἐλευθέρωσόν με, Κύριε, ἀπό παντός ἔργου πονηροῦ·
πρίν μέ προφθάσῃ τό τέλος,
ὅπως εὔρω χάριν ἐνώπιόν Σου ἐν ὥρᾳ θανάτου·
διότι ἐν τῷ ἅδῃ τίς θέλει ἐξομολογηθῆ εἰς Σέ;
 

Σῶσον τήν ψυχήν μου, Κύριε ἐκ τοῦ μέλλοντος φόβου,
καί λεύκανον τόν κατασπιλωθέντα χιτῶνα μου
 διά τούς οἰκτιρμούς καί τήν ἀγαθότητά Σου·
 


ὅπως κί ἐγώ ὁ ἀνάξιος καταξιωθῶ
τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν λαμπροφορῶν·
 

καί ἀφοῦ φθάσω εἰς ἀνέκφραστον χαράν εἴπω,
ἄς ᾖναι δόξα εἰς Ἐκεῖνον,
ὅστις ἐλύτρωσε ψυχήν τεθλιμμένην ἐκ στόματος λέοντος
 καί ἔθεσεν αὐτήν εἰς τρυφήν Παραδείσου.

Διότι εἰς Σέ τόν Πανάγιον Θεόν
 πρέπει δόξα εἰς πάντας τούς αἰῶνας.

 

Ἀμήν.

Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος

Περί Πνευματικοῦ Ζήλου -Γέρων Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης



Ὁ σκύλος ὅταν ἀντιληφθῆ, ὅτι κάτι ἔρχεται νὰ κάνη κακὸ στὰ πρόβατα, φωνάζει, γαυγίζει ἔντονα, ἀπειλητικά, νιώθοντας ὅτι ἔχει κάποια εὐθύνη πάνω στὰ πρόβατα, στὸ ἀφεντικὸ ποὺ τὸν ἔχει, ποὺ τὸν ταΐζει. Εἶναι φυσικό του νὰ τὸ κάνει αὐτό. Καὶ ὅσο γαυγίζει καὶ φωνάζει, ὁ κλέφτης, ὁ λύκος, τὸ ἀγρίμι, δὲν πλησιάζει τὸ κοπάδι. Ἐὰν στὸ σκυλὶ αὐτὸ ἔρθει ὁ λογισμός, ὅτι δὲν ὑπάρχει φόβος, δὲν ὑπάρχει λύκος, δὲν κρύβεται κάποιος κλέφτης καὶ ἀρχίζει νὰ σπάζει ἡ προσοχή του, τὸ ἄγρυπνο γιὰ τὸ κοπάδι, τὸν πλησιάζει ὁ νυσταγμός, κάθεται καὶ τὸν παίρνει ὁ ὕπνος. Καὶ ἔτσι ἡσυχάζει ὁ τόπος, τὸ κοπάδι ἀπὸ τὰ γαυγίσματα, αὐτὸ γίνεται ἀντιληπτὸ ἀπὸ τὸν κλέφτη, ἀπὸ τὸν λύκο, ποὺ παραμονεύουν. Ὅταν, λοιπόν, σταματήσει ὁ λύκος νὰ ἀγρυπνεῖ καὶ νὰ φωνάζει. Ὅταν δοῦνε τὴν περίπτωση αὐτή, σιγὰ-σιγὰ προχωροῦν, πλησιάζουν, προσβάλλουν τὸ κοπάδι καὶ ἀρχίζουν ἕνα - ἕνα νὰ ρημάζουν τὰ πρόβατα.

 

εικονογραφηση flickr



Ὁ ζῆλος ὁ πνευματικὸς εἶναι σὰν τὸ σκυλί. Γεννᾶται ἡ ἐπιθυμία στὸν ἄνθρωπο τὸν πνευματικὸ νὰ ἀγωνιστεῖ, νὰ ἀποκτήσει κάποια ἀρετὴ καὶ στὴ συνέχεια νὰ φυλάξει τὴν ἀρετή. Ἡ ἐπιθυμία ποὺ διεγείρεται μέσα στὸν ἄνθρωπο, γεννᾶ τὸν ζῆλο. Ὁ ζῆλος, ὅταν γεννηθεῖ, φωνάζει σὰν τὸ σκυλί. Πλέκει λογισμούς, πῶς νὰ ἀγωνιστεῖ σκέπτεται πῶς νὰ φυλαχθεῖ, πῶς νὰ φυλάξει, πῶς νὰ ἀποκτήσει ὁ ἄνθρωπος τὴν ἀρετή, Διεγείρεται ἡ ἀδιάλειπτη προσοχή, ἡ νῆψις, γιὰ νὰ κατορθωθεῖ ἡ ἀρετὴ τὴν ὁποία ἐπεθύμησε ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου.
 
Ἄς πάρουμε μιά περίπτωση, μιά ἀρετὴ ποὺ σκέπτεται, μᾶλλον ἐπιθυμεῖ νὰ ἀποκτήσει ὁ πνευματικὸς ἄνθρωπος. Ἂς πάρουμε τὴν ἀρετὴ τῆς προσευχῆς. Ἐπιθυμεῖ ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν μελέτη, ἀπὸ τὴν φώτιση τοῦ Θεοῦ, νὰ ἀποκτήσει, νὰ κερδίσει τὴν ἀδιάλειπτη προσευχή. Τὴν προσευχὴ ποὺ δὲν ἔχει σταματημό. Ἡ ἐπιθυμία γεννᾶ τὸν ζῆλο, τὴν θέρμη αὐτή, τὴν ὁρμητικότητα τῆς ψυχῆς. Καὶ ἡ ἐπιθυμία, ὁ ζῆλος, ἡ θέρμη δημιουργοῦν ὁρμητικότητα, εἰς τὸ νὰ ἀποκτήσει κανεὶς αὐτὴ τὴν μεγάλη ἀρετή. Ὁ ζῆλος γεννᾶ τοὺς λογισμοὺς τῆς παραφυλακῆς καὶ σκέπτεται ὁ ἄνθρωπος, ὅτι γιὰ νὰ ἀποκτήσει αὐτὴν τὴν ἀρετή, χρειάζεται νὰ ἀγωνιστεῖ νόμιμα, κατὰ τοὺς Πατέρας. Ὅτι πρέπει συνεχῶς νὰ ἐλέγχει τὴν κατάσταση, νὰ ἀγωνίζεται στὴν ἀρχή, μὲ τὴν προφορικὴ ἐπίκληση μὲ τὸ στόμα νὰ λέει τὴν εὐχή. Ὁ ζῆλος παρακολουθεῖ τώρα νὰ μὴν σταματήσει ἡ προφορικὴ ἐπίκληση, νὰ μὴν ἀργολογήσει, νὰ μὴν σκεφτεῖ μάταια πράγματα, νὰ μὴν σκορπίζει τὸ μυαλὸ του ἐδῶ κι ἐκεῖ. Καὶ συνεχῶς τὴν προφορικὴ ἔτσι ἐργασία τῆς προσευχῆς, τὴν παρακολουθεῖ ὁ ζῆλος, ἡ προσοχή, ἡ νῆψις. Τὸ ἀγωνιστικὸ πνεῦμα νὰ μὴν σταματήσει.
Μόλις συμβεῖ κάτι, ποὺ νὰ ἐμποδίζεται ὁ ζῆλος, πάλι δίνει τοὺς λογισμοὺς τοὺς φωτισμένους, τοὺς θερμούς, ὅτι αὐτὸ τὸ ἐμπόδιο πρέπει νὰ ξεπεραστεῖ. Μιά ἀργολογία ἤτανε, μιά σκέψις ἦρθε ἔτσι μάταιη στὸν λογισμὸ καὶ σταμάτησε τὸ στόμα νὰ λέει τὴν προσευχή. Ἀμέσως ὁ ζῆλος ξεκινάει πάλι ὅτι πρέπει νὰ ἀγωνιστεῖ, αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ ξαναγίνει. Μόλις δεῖς τὴν περίπτωση, νὰ τὴν ὑπερπηδήσεις, καὶ ἔτσι διατηρεῖται αὐτὴ ἡ ἐργασία τῆς προσευχῆς.
Φωτίζει τώρα ὁ ζῆλος, ἀποδιώκει κάθε κακὸ λογισμό, καὶ δέχεται τοὺς φωτεινοὺς λογισμοὺς ποὺ λένε ὅτι σὰν ἀγωνιστεῖς κατ' αὐτὸν τὸν τρόπο προφορικά, ὅπως μᾶς συμβουλεύουν οἱ μεγάλοι πατέρες, μετὰ ἀπὸ τὴν  προφορική, θὰ φθάσουμε στὴ διανοητική, στὴν νοερὰ προσευχή. Ἡ ὄρεξη τῆς ψυχῆς νὰ φτάση στὴν νοερὰ ἐπίκληση, δίνει τόνωση, ὁρμητικότητα στὴν προφορικὴ ἐπίκληση, νὰ μὴ  σταματήσει, γιατί πρόκειται νὰ φτάσουμε στὴν νοερά. Ἐὰν δὲν ἀγωνιστεῖ σωστὰ στὴν προφορική, δὲν θὰ φθάσεις στὸ ὑψηλότερο ἐπίπεδο τῆς προσευχῆς. Καὶ ἔτσι ὁ ζῆλος παρακολουθεῖ τὸν ἀγῶνα συστηματικὰ καὶ κανονικά. Τὸν περιφράττει, τὸν περιβάλλει, τὸν σκεπάζει κατὰ κάποιο τρόπο, ἀπὸ τὴν κακία τοῦ δαίμονος. Καὶ ἔτσι σιγὰ - σιγά, ἡ ἁγία αὐτὴ ἐπιθυμία, μὲ τὴν φρούρηση τοῦ πνευματικοῦ ζήλου, προχωρεῖ στὴν ἀπόκτηση τῆς τελείας προσευχῆς.
Ὅταν ὅμως νυστάξει αὐτὸς ὁ ζῆλος, οἱ θερμοὶ λογισμοὶ ἀρχίζουν νὰ κρυώνουν ἀρχίζει ἡ αὐτοπεποίθησις μέσα μας, ὅτι καλὰ πᾶμε. Θὰ ἀποκτήσω αὐτὸ τὸ πρᾶγμα. Λογισμοὶ μάταιοι ἔρχονται καὶ προσβάλλουν καὶ σπάζουν τὸν τόνο τοῦ ζήλου. Ἀρχίζει ὁ νυσταγμὸς τῆς ψυχῆς, καὶ πέφτει ὁ ἀγώνας. Ὑποχωρώντας ὁ ζῆλος, παύει τὸ στόμα φερ' εἰπεῖν νὰ λέει συνέχεια τὴν προσευχή. Ἀρχίζει νὰ κάνει διαλείψεις, νὰ κάνει σκαμπανεβάσματα, πλημμελῶς νὰ ἐργάζεται τὸ στόμα τὴν προσευχή.  Ὁπότε τὴν κλέβει τελείως ὁ ἐχθρὸς τὴν προσευχή, καὶ κλείνουμε τὸ στόμα καὶ οἱ λογισμοὶ μέσα μας οἱ ἄσχημοι, δουλεύουνε ἄνετα. Τότε τὸ στόμα ἀπὸ τὴν προφορικὴ ἐπίκληση ἔρχεται στὴν παρρησία καὶ ἔτσι ἐρημώνεται τὸ πνευματικὸ ποίμνιο τῆς ψυχῆς.
Καὶ γιὰ κάθε ἀρετή, ἔτσι γίνεται, ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ πνευματικοῦ ζήλου. Ὅσο ἡ ἐπιθυμία θὰ φρουρεῖται καὶ θὰ θερμαίνεται ἀπὸ τὸν ζῆλο, ἡ ἐπιθυμία αὐτὴ τῆς ἀρετῆς θὰ γίνει ἔργο, θὰ γίνει κτῆμα τῆς ψυχῆς. Καὶ πρέπει συνεχῶς νὰ πυροδοτοῦμε τὸν πνευματικὸ ζῆλο, γιὰ νὰ φρουρεῖται ἡ ψυχή μας ἀπὸ τοὺς νοητοὺς λύκους καὶ ἀπὸ τοὺς νοητοὺς κλέφτες, οἱ ὁποῖοι καιροφυλακτοῦν ἀνὰ πᾶσαν στιγμήν, νὰ ἐρημώσουν τὴν ψυχή μας.
Ὁ διάβολος τῆς κακῆς ἐπιθυμίας στέκει ἀπέναντί μας, στέκει μπροστά μας, ἔχει ἀναμμένη, ὅπως λένε οἱ πατέρες, τὴν δάδα καὶ ζητεῖ εὐκαιρία, κατάλληλη στιγμὴ ἀμελείας καὶ ραθυμίας γιὰ νὰ μᾶς δώσει μπουρλότο, νὰ ἐμπρήσει τόν ναὸ τοῦ Θεοῦ, νὰ μᾶς ἀνάψει τὴν κακὴ ἐπιθυμία μέσα μας καὶ νὰ ἀποτεφρώσει τελείως κάθε ὑπόστασι καθαρότητος τῆς ψυχῆς.
Τὸ σῶμα τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ πνευματικοῦ ἀνθρώπου κατὰ τὸν ἀπ. Παῦλο, εἶναι ναὸς τοῦ Θεοῦ. Οὐκ οἴδατε ὅτι εἴσαστε ναὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ ἐνοίκει (κατοικεῖ) ἐντὸς ὑμῶν; Μέσα μας κατοικεῖ τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ ἀναγεννηθήκαμε πνευματικῶς, μὲ τὴ ἱεροπραξία αὐτή, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο ἦρθε μέσα στὴν καρδιὰ τὸ βαπτισμένου ἀνθρώπου. Ἀλλὰ ἡ χάρις αὐτή, ὅταν δὲν προσέξει ὁ ἄνθρωπος καὶ ἁμαρτάνει, καταπλακώνεται, καταχώνεται βαθιὰ στὴν καρδιὰ καὶ ἡ λαμπρότης αὐτῆς τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δὲν λάμπει στὸν νοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ὥστε ἡ λάμψις, ὁ φωτισμὸς αὐτῆς τῆς χάριτος, νὰ δώσει τὴν δυνατότητα, νὰ γνωρίση ὁ ἄνθρωπος τὸν Θεὸ μέσα του.
Ἡ χάρις αὐτὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διὰ τοῦ Ἱεροῦ Βαπτίσματος, κάνει τὸ σῶμα τοῦ ἀνθρώπου, τὴν ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου, ναὸ τοῦ Θεοῦ. Ὁ ναὸς τοῦ Θεοῦ, ὅταν δὲν εἶναι καθαρός, ὁ Θεὸς δὲν τὸν ἐπισκέπτεται, δὲν μπαίνει μέσα στὸ ναὸ αὐτό, ἀλλὰ φεύγει. Τὸν ἀφήνει ἔρημο. Καὶ γίνεται ἕνας τόπος ἄχρηστος, ἕνας τόπος βρώμικος. Ἔρχονται ὅλα τὰ δαιμόνια καὶ κατοικοῦν ἐκεῖ μέσα. Ἄρα ἡ καθαρότης τοῦ ψυχοσωματικοῦ ἀνθρώπου, εἶναι ἡ καθαρότης τοῦ ναοῦ, εἶναι ἡ εὐωδία τοῦ ναοῦ, εἶναι ἡ εὐπρέπεια τοῦ ναοῦ.
Ἁγιάζεται ὁ ἄνθρωπος ὅταν βρίσκεται καθαρὸς στὴν ψυχὴ καὶ στὸ σῶμα. Καὶ ἔρχεται ὅλος ὁ Θεὸς μέσα στὸν ἄνθρωπο. Τότε ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀνακύπτει, ἔρχεται στὴν ἐπιφάνεια. Ἀποβάλλει ὅλη τὴν σαβούρα, ποὺ εἶχε πάνω της διὰ τῆς ἁμαρτίας. Καὶ οἱ λαμπηδόνες καὶ οἱ ἀκτῖνες καὶ οἱ λάμψεις αὐτῆς τῆς χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καταυγάζουν ὅλον τὸν νοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τόν κάνουν θεοειδῆ.
Λοιπὸν ὁ διάβολος, ὅπως εἴπαμε, στέκεται ἀπέναντί μας καὶ ἔχει στὸ χέρι του τήν κακὴ ἐπιθυμία τῆς ἁμαρτίας καὶ ζητᾶ εὐκαιρία νὰ πετάξει ἐπάνω μας αὐτὴ τὴν φλόγα τῆς κακῆς ἐπιθυμίας, νὰ μᾶς πυρπολήσει καὶ νὰ μᾶς ἀποξενώσει τελείως ἀπὸ τὸν Θεό, νὰ μὴν ἔχουμε ὑπόστασι τοῦ θείου ναοῦ. Ὁ πνευματικὸς ὅμως ζῆλος, ὅταν αὐτὸν τὸν ναὸ τὸν περιβάλλει, τὸν περιπολεῖ, τὸν περιτριγυρίζει καὶ ὑλακτεῖ καὶ φωνάζει σὰν τὸν σκυλί, τότε ὁ ἐχθρὸς ὁ ἀπέναντί μας, δὲν βρίσκει τὴν εὐκαιρία νὰ μᾶς κάψει, νὰ μᾶς ἀχρηστεύσει, νὰ μᾶς κάνει ἁμαρτωλοὺς μπροστὰ στὰ μάτια τοῦ Θεοῦ! Καὶ ἔτσι διατηρούμεθα ἐν τῷ Θεῷ.
Ὅταν ἡ ψυχή μας προσεύχεται, ὅταν ὁ νοῦς μας περπατάει στὸν Θεό, πλησιάζει τὸν Θεό, μὲ τὴν θεωρία καὶ τὴν θεία μελέτη, ὁ ναὸς θυσιάζεται μὲ τὸ ἄρωμα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Τὸ ἄρωμα εἶναι ἡ πρᾶξις τῆς ψυχῆς ἡ πρᾶξις τῆς προσευχῆς εἶναι ὁ καρπὸς τῆς προσευχῆς, ἡ εὐωδία τοῦ θυμιάματος, Καὶ ὅταν ἕνας ναὸς θυμιάζεται καὶ εὐωδιάζεται καὶ εἶναι εὐπρεπισμένος καὶ καλλωπισμένος, ὁ Θεὸς εὐχαρίστως ἔρχεται καὶ κατοικεῖ ἐκεῖ μέσα καὶ θυσιάζεται ἐπάνω στὸ θυσιαστήριο τῆς καρδιᾶς. Καὶ ἡ καρδιὰ ἀναπέμπει δοξολογίες καὶ εὐχαριστίες στὸν Θεό, ποὺ κάμει αὐτὸ τὸ μυστήριο, ποὺ δέχεται αὐτὴν τὴν ἐξιλαστήριο θυσία.
Ἐὰν ὅμως ὁ ζῆλος δὲν περιφρουρήσει αὐτὸν τὸν ναό, τότε ὁ ναὸς εἶναι ἀνοχύρωτος, εἶναι ἀπροστάτευτος, εἶναι ἀφύλακτος, καὶ ἐρημώνεται ἀπὸ τὸν διάβολο. Ἐμεῖς σὰν μοναχοί, ποὺ κατὰ κάποιο τρόπο γνωρίζουμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, διδασκόμεθα συνέχεια ἀπὸ τοὺς θεοφόρους Πατέρες μας, πῶς πρέπει νὰ ἀγωνιστοῦμε. Ἡ ζωή τους, τὸ παράδειγμά τους, οἱ νουθεσίες τους, δὲν εἶναι  τίποτε ἄλλο, παρὰ νὰ μᾶς ἀνάψουν τὸν ζῆλο γιὰ νὰ τοὺς μιμηθοῦμε. Νὰ τοὺς μιμηθοῦμε στὴν ἀρετή τους, καὶ στὴν χάρι ποὺ ἀπόκτησαν ἀπὸ τὸν ἀγώνα τους,
Καὶ αὐτοὶ ἦταν ἄνθρωποι, εἶχαν πάθη καὶ ἀδυναμίες, ἀλλὰ πρόσεξαν πάρα πολὺ τὸν πνευματικό τους ζῆλο. Δὲν τὸν ἄφησαν νὰ νυστάξη, νὰ κοιμηθῆ. Τὸν εἶχαν πάντα ἄγρυπνο, νηφάλιο καὶ προσεκτικὸ καὶ σιγὰ - σιγὰ ὁ ναὸς τῆς ψυχῆς των καὶ τοῦ σώματός των ἔγινε ἅγιος καὶ ὁ Θεὸς κατοίκησε μέσα τους καὶ ἔγιναν ἅγιοι.
Τώρα ἀκολουθοῦμε ἐμεῖς. Ἤρθαμε ἐμεῖς στὸ στίβο τῆς πάλης. Ἤρθαμε στὴ θέσι τους. Ἤρθαμε στὴ ζωὴ ποὺ ἔζησαν αὐτοί. Πρέπει νὰ τοὺς μιμηθοῦμε καὶ πρῶτος ἐγώ. Πρέπει νὰ τοὺς μιμηθοῦμε, νὰ δοῦμε πῶς ἐζήλωσαν αὐτοὶ τὸν Νόμο τοῦ Θεοῦ, νὰ τὸν ζηλώσουμε καὶ ἐμεῖς. Νὰ ἔχουμε προσοχὴ σὲ ὅλα μας. Νὰ θερμαίνουμε συνεχῶς τὸν πόθο, τὸ πῶς θὰ ἁγνίσουμε ψυχοσωματικὰ τὸν ἑαυτό μας.
Ἀλλὰ σὰν ἄνθρωποι ποὺ εἴμεθα καὶ ἔχουμε τόσες ἀδυναμίες, ποὺ πολλὲς φορές μᾶς ξεφεύγουν ἀπὸ τὴν προσοχή, πρέπει τὸν δικό μας ζῆλο νὰ τὸν διατηροῦμε συνέχεια. Ἡ μνήμη τοῦ θανάτου, δίνει μεγάλη θέρμη στὸν ζῆλο! Καὶ ὅταν κανεὶς σκέπτεται, ὅτι ἴσως πεθάνει μετὰ ἀπὸ λίγη ὥρα, μετὰ ἀπὸ μία μέρα, ἕνα μῆνα, ἕνα χρόνο, ἡ σκέψις αὐτὴ εἶναι μία θέρμανση στὸν ζῆλο, ὥστε νὰ προσέξη τὸν ἑαυτό του. Νὰ προσέξη νὰ μὴν ἁμαρτήση νὰ μὴν σκεφθῆ κακό, νὰ μὴν μιλήση ἄσχημα, νὰ μὴν πράξη κακό, γιατί ὁ θάνατος ἄμα ἔρθη, τί θὰ γίνει μετά;
Γνωρίζουμε ὅτι τὰ πάντα μας εἶναι γνωστὰ στὸν Θεὸ καὶ στὸν διάβολο. Ὁ πειρασμὸς τὰ γράφει μὲ κάθε λεπτομέρεια ὅλα μας τὰ ἔργα, ὅλους μας τοὺς λογισμοὺς καὶ τὰ λόγια στὰ κατάστιχά του. Καὶ τὴν ὥρα ποὺ θὰ πρόκειται νὰ φύγουμε ἢ καὶ ὅταν θὰ ἀνεβαίνουμε πρὸς τὸν Θεό, τὰ εἰδικὰ τελώνεια θὰ μᾶς παρουσιάσουν ὅλο αὐτὸ τὸ πλῆθος τῶν ἁμαρτιῶν, ποὺ ἐμεῖς τὶς ἔχουμε λησμονήσει. Καὶ ὅταν τὶς δοῦμε καὶ εἶναι ὅλες γραμμένες καὶ νὰ μᾶς δοθῆ ἡ δυνατότητα νὰ τὶς ἐνθυμηθοῦμε, τότε, θὰ ἀπορήσουμε γιὰ τὸ μέγεθος, γιὰ τὸ πλῆθος, ποὺ θὰ ἔχουν γραμμένα ἐκεῖ οἱ δαίμονες.
 
Τότε θὰ ἔρθη τὸ μυαλὸ στὴ θέση του, τότε θὰ σκεφθοῦμε ὤριμα καὶ σωστά. Τὸ ὄφελος ποιὸ θὰ εἶναι; Νὰ μεταμεληθοῦμε βέβαια, ἀλλὰ μὲ τὴν ἔννοια ὅτι μεταμέλεια πλέον δὲν φέρνει τὴν ὠφέλεια, δὲν φέρνει τὴν μετάνοια, δὲν ἔχει ἀξία πλέον ἡ μετάνοια ἐκείνη τὴν ὥρα, διότι τὸ πανηγύρι ἔχει λήξει, ὁ καιρὸς τῆς μετανοίας δὲν ὑπάρχει καὶ ἡ δυσκολία εἶναι ἄμεση.
Ὅλα αὐτά, ὅταν τὰ ὑπενθυμίζει ὁ ζῆλος στὴν ψυχή, ἡ ψυχὴ φυλάγεται ἀπὸ τὸ κακό. Γι' αὐτὸ πρέπει ὁ ζῆλος νὰ μᾶς συνέχει καὶ νὰ μᾶς δίνει τὴν δυνατότητα τῆς ἀδειαλείπτου προσοχῆς. Δὲν πρέπει ἡ προσοχή μας νὰ ἀποσπᾶται. Νὰ προσέχουμε συνέχεια καὶ πρῶτος ἐγὼ διότι ἔχω μεγαλύτερη τὴν εὐθύνη καὶ ὁ λόγος τῆς ἀπολογίας μου σκληρότερος ἐνώπιόν του Θεοῦ.
Ἃς προσέξουμε τώρα πατέρες μου, νὰ ἔχουμε τὸν ζῆλο μας θερμό, ἀδιάλειπτον προσεκτικὸ καὶ ἀνύστακτον. Καὶ ὅταν ἔρθη, θὰ προσέχουμε τὴν ζωή μας, ὁ ναὸς τοῦ Θεοῦ θὰ φυλαχθῆ, θὰ διατηρηθῆ καὶ ὁ Θεὸς θὰ κατοικῆ μέσα του. Καὶ ὅταν ὁ Θεὸς εἶναι μέσα μας, τὰ πάντα κατευθύνονται σωστά. Ἡ πορεία μας εἶναι πρὸς τὸ φῶς, πρὸς τὴν Οὐράνιο Πύλη. Ἡ ἐλπίδα τοῦ Θεοῦ θὰ δίνη τὴν καλύτερη δροσιὰ καὶ ἀνακούφιση.
Ἃς ἀγωνιστοῦμε, λοιπόν, μ' αὐτὸν τὸν τρόπο, τὸν πνευματικὸ ζῆλο, καὶ ἂς ἐλπίσουμε τότε, ὅτι ὁ Θεὸς θὰ μᾶς βοηθήσει, θὰ συντρέξη μὲ τὴν καλὴ αὐτὴ ἐπιθυμία τῆς ψυχῆς μας, εἰς τὸ νὰ βοηθήση τὸν ζῆλο, τὴν θέρμη.

Ἂς ἐλπίσουμε ὅτι θὰ μᾶς ἀξιώση νὰ φτάσουμε στὴν μεγάλη πατρίδα, ποὺ ὑπάρχει εἰς τὸν Οὐρανόν. Ἐκεῖ ποὺ ἔχει κάμει ὁ Θεὸς τὴν ἄνω Ἱερουσαλήμ, τὴν Ἐκκλησία τῶν πρωτοτόκων, ἐκεῖ ὅπου ὑπάρχει τὸ Ἄκτιστον φῶς, ἐκεῖ ποὺ ὅλη ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι Οὐράνιος ναὸς τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ Θεὸς εἶναι τὸ φέγγος.

Ὁ Θεὸς εἶναι ὁ ἥλιος καὶ τὸ φῶς ποὺ φωτίζει αὐτὸν τὸν Ναό. Ἐκκλησίασμα εἶναι οἱ σωσμένες ψυχές, ποὺ πέρασαν μέσα ἀπὸ τὸ καμίνι τῆς θλίψεως τοῦ ἐδῶ ἀγῶνος, καὶ ἐκεῖ ξεκουράζονται πλέον ἀπὸ αὐτὴ τὴν θλίψη, ἀπὸ τοὺς πειρασμούς, ἀπὸ τὸν ἀγώνα, ἀπὸ τοὺς ἀναστεναγμούς, ἀπηλλαγμένοι πλέον ἀπὸ τὰ δάκρυα, ἀπὸ τοὺς φόβους. Καὶ ἔτσι αὐτὸ τὸ ἐκκλησίασμα θὰ βρίσκεται σ' αὐτὸ τὸν ναό, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

«Αντί για ψωμάκι και κρασάκι ένιωσα την γεύση του φρέσκου αίματος και της ωμής Σάρκας»

«ΟΤΑΝ ΕΛΑΒΑ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΠΑΘΑ ΤΟ ΣΟΚ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ: ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΡΩΔΑΤΟ ΚΡΑΣΑΚΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑ, ΕΝΙΩΣΑ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΥΡΩΔΙΑ ΤΟΥ ΦΡΕΣΚΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΩΜΗΣ ΣΑΡΚΑΣ»!!!


Ζούσα για δεκαετίες μακρυά απ' την Εκκλησία. Με τις υπομονετικές και μακροχρόνιες παροτρύνσεις μιας φίλης κι αντιμετωπίζοντας κάποια αξεδιάλυτα προσωπικά αδιέξοδα, πήρα την δύσκολη στροφή της επιστροφής στο Πατρικό Σπίτι.(Δύσκολη, διότι έπρεπε να απεκδυθώ την έπαρση ενός πολύ ισχυρού ΕΓΩ).

Από την παιδική μου ηλικία και μέχρι την εποχή που απομακρύνθηκα τελείως απ' την Εκκλησία, συμμετείχα στα Μυστήρια περιστασιακά και μάλλον εθιμοτυπικά, τελείως ακατήχητη κι εν πλήρη αγνωσία, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. 

Την πρώτη φορά που πήγα να κοινωνήσω, ύστερα απ' την συνειδητή μεταστροφή μου, εξακολουθούσα να διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις, κάποιες αμφιβολίες.
Θυμάμαι πως, καθώς πλησίαζα τον Ιερέα, αντηχούσε μέσα μου επίμονα, σχεδόν απαιτητικά, η φράση "θέλω να μάθω τι είν' αυτό, τι γίνεται ΄δω". (Το θράσος της άγνοιας). 

Όταν έλαβα το Σώμα και το Αίμα, έπαθα το σοκ της ζωής μου. Αντί για το ψωμάκι και το μυρωδάτο κρασάκι που περίμενα, ένιωσα την έντονη γεύση και μυρωδιά του φρέσκου αίματος και της ωμής σάρκας. Είχα την πλήρη επίγνωση πως τρώω τις σάρκες και το αίμα φρεσκο-τεμαχισμένου ΜΩΡΟΥ! 

Όντας μακρυά απ' την Εκκλησία, δεν είχα ξανακούσει κάτι παρόμοιο, ούτε έκανα την νοητική σύνδεση με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, δεν ήξερα καν τι είναι η Θεία Κοινωνία. Το μόνο που ένοιωσα ήταν η απόλυτη φρίκη και μια τεράστια τρομάρα. Το παράξενο είναι πως, παρ' όλη τη φρίκη, δεν μου πέρασε απ' το μυαλό να το βγάλω απ' το στόμα μου. Έσφυξα δυνατά τα σαγόνια και κατάπια. Τότε άρχισε το "δεύτερο ημίχρονο". 

Ήρθε ο πανικός. Η καρδιά μου άρχισε να χτυπάει σαν τρελλή, σαν φυλακισμένο πουλί, δεξιά-αριστερά, πάνω-κάτω, γύρω-γύρω, σαν να είχε γίνει επανάσταση εκει μέσα κι ήθελε να πεταχτεί έξω απ' το στέρνο μου. (Αυτά που γράφω δεν είναι φιλολογικές φιοριτούρες, προσπαθώ απλώς να περιγράψω επακριβώς την εμπειρία μου). Το έβαλα στα πόδια, ναι μέσα στην Εκκλησία, έτρεχα προς την έξοδο απολύτως παραλοϊσμένη. Επανήλθα εις εαυτόν, όταν έφτασα σχεδόν στον πρόναο και σιγά-σιγά, με διστακτικά βήματα, επέστρεψα στο εσωτερικό του Ναού. Μου πήρε πολλά χρόνια μέχρι να μάθω τι ήταν αυτό που μου συνέβη. 

Ρώτησα και μου απαντήθηκε, ασχέτως αν μου πήρε πολύ χρόνο να καταλάβω την απάντηση. 
Χτύπησα και μου ανοίχτηκε.
Δοξάζω τον Κύριο και Χριστό μου, πάντων ένεκεν.

πηγή

Σύντομη επεξήγηση στην Κυριακή Προσευχή, το Πάτερ ημών

epexigisi-sto-pater-imon
Πάτερ
Η Κυριακή προσευχή αρχίζει με αυτή την επίκλησι. Μας διδάσκει ο Κύριος να ονομάζουμε τον Θεό Πατέρα. Πατέρα, γιατί είναι ο δημιουργός και πλάστης μας. Ο χορηγός του είναι, της ζωής.
Ημών
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Κύριος μας διδάσκει να προσφωνούμε τον Θεό όχι μόνο Πατέρα, αλλά Πάτερ ημών. Πατέρα μας. Όχι Πατέρα μου. Έτσι μας αποτρέπει από μια εγωιστική σχέσι με τον Θεό. Υπάρχει ο Θεός και εμείς, όχι ο Θεός και εγώ.
Ο εν τοις ουρανοίς
Ο Πανάγιος Θεός είναι Πατέρας μας, αλλά και ο μόνος εν τοις ουρανοίς Πατέρας. Διευκρινίζει ο άγιος Χρυσόστομος: Δεν περιορίζει δηλαδή τον Θεό στον ουρανό αλλά υψώνει από την γη τον προσευχόμενο και τον προσηλώνει στους ανώτερους χώρους και τις άνω κατοικίες. Την αγιότητα λοιπόν του Θεού Πατρός δηλώνει το “εν ουρανοίς” και όχι τον τόπο του πανταχού παρόντος Θεού
Αγιασθήτω το όνομά σου
Είναι το πρώτο αίτημα της Κυριακής προσευχής. Το “αγιασθήτω” σημαίνει “δοξασθήτω”, κατά τον άγιο Χρυσόστομο. Δεν έχει ασφαλώς ο άκτιστος Θεός την ανάγκη να δοξάζεται από τα κτιστά του πλάσματα. Θέλει όμως να τον δοξάζουμε, γιατί αυτό ωφελεί εμάς τους ανθρώπους. Μας προφυλάσσει από τον κίνδυνο να δοξάζουμε τον εαυτό μας με δόξα ψευδή, που δεν μας ανήκει. Η φιλοδοξία είναι γέννημα της φιλαυτίας.
Ελθέτω η Βασιλεία σου
Όταν ο Θεός βασιλεύη στον άνθρωπο, ο άνθρωπος ελευθερώνεται, ειρηνεύει, αναπαύεται, αγιάζεται. Όταν δεν βασιλεύη ο Θεός στον άνθρωπο, ο άνθρωπος είναι εκτεθειμένος στην τυραννία του διαβόλου που τον υποδουλώνει στα πάθη, στην φιλαυτία και τον φέρνει στην ανία, στο κενό, στην πλήξι, στην μοναξιά, κάνοντας την ζωή του κόλασι. Ο σημερινός κόσμος που αρνείται την βασιλεία του Θεού, βασανίζεται από φρικτές δαιμονικές καταστάσεις, όπως την μαγεία, τις δεισιδαιμονίες, τα ναρκωτικά, την τρομοκρατία, τα εγκλήματα, την διάλυσι της οικογενείας. Μας διδάσκει λοιπόν ο Κύριος να ζητούμε να έλθη η Βασιλεία του, που κατά τους αγίους Πατέρας είναι η Χάρις του Αγίου Πνεύματος.
Γενηθήτω το θέλημά σου ως εν ουρανώ και επί της γης
Το εγωιστικό θέλημα εχώρισε τον άνθρωπο από τον Θεό, τον εξώρισε από τον παράδεισο και έγινε αιτία όλων των κακών. Αν δεν απαρνηθή ο άνθρωπος το εγωιστικό του θέλημα και δεν υιοθετήση το άγιο θέλημα του Θεού, δεν μπορεί να θεραπευθή από την βαρειά αρρώστια της φιλαυτίας και του εγωισμού.
Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον
Με το αίτημα αυτό ζητούμε, κατά τους αγίους Πατέρας, όχι μόνο τον υλικό άρτο, αλλά κυρίως τον πνευματικό Άρτο, που είναι ο Χριστός. Ο Χριστός προσφέρεται σε μας με το λόγο Του και με το Σώμα και με το Αίμα Του. Σε κάθε Θεία Λειτουργία γίνεται αυτή η προσφορά.
Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών
Όσο ο άνθρωπος ζη εγωκεντρικά, δεν μπορεί να συγχωρήση τον συνάνθρωπό του. Ο θιγόμενος εγωισμός του δεν του το επιτρέπει. Όταν όμως αποφασίση δια της μετανοίας να ζήση θεοκεντρικά, τότε συγχωρεί όσους τον εστενοχώρησαν, αδίκησαν και έβλαψαν. Η απαλλαγή από την μνησικακία θέλει αγώνα, γιατί ο εγωισμός δυναστεύει τον έσω άνθρωπο. Γι’ αυτό ο Κύριος μας εδίδαξε να ζητούμε την συγχώρησί μας από τον Θεό, υπό τον όρο ότι και εμείς θα συγχωρούμε τους πταίοντας σε μας.
Και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού
Και μη επιτρέψης, Κύριε, να πέσωμε σε πειρασμό, αλλά γλύτωσέ μας από τον πονηρό.
Δύο ειδών είναι οι πειρασμοί κατά τον άγιο Μάξιμο. Οι ενήδονοι και οι ενόδυνοι. Αυτοί που φέρουν ηδονή και αυτοί που φέρουν οδύνη. Οι πρώτοι είναι εκούσιοι και γεννούν τα πάθη. Οι δεύτεροι είναι ακούσιοι και διώχνουν τα πάθη. Τους εκούσιους πρέπει να αποφεύγουμε. Τους ακούσιους να μη επιδιώκουμε και να απευχώμεθα, διότι είμεθα αδύνατοι και μπορεί να υποκύψουμε΄ αλλ’ όταν έλθουν, να τους υπομένουμε με γενναιότητα ως “καθαρτήριον” της ψυχής.
Ότι Σου εστίν η βασιλεία και η δύναμις και η δόξα
Είναι φυσικό να τελειώνη η Προσευχή με την δοξολογία του Θεού και όχι με την παράκλησι να ρυσθούμε από τον πονηρό. Τον τελευταίο λόγο στον κόσμο έχει ο παντοδύναμος Θεός, ο Βασιλεύς των βασιλευόντων και Κύριος των κυριευόντων. Ο διάβολος μπορεί να φέρη αναστάτωσι, να επικρατεί προσωρινά στον κόσμο με τα όργανά του, αλλά τελικά θα γίνη το θέλημα του Κυρίου. Ο Χριστός είναι ο Αιώνιος Κύριος και Βασιλεύς. Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν. Γι’ αυτό και μόνο στον Τριαδικό Θεό ανήκει η δόξα.
Αρχιμ. Γ. Καψάνης – Άγιο Όρος

Οἱ Ἅγιοι Ζηνόβιος καὶ Ζηνοβία τὰ ἀδέλφια

Οἱ Ἅγιοι Ζηνόβιος καὶ Ζηνοβία τὰ ἀδέλφια
 

Κατάγονταν ἀπὸ τὶς Αἰγαὶς τῆς Κιλικίας καὶ ἦταν κληρονόμοι μεγάλης περιουσίας.

Ὁ Ζηνόβιος εἶχε σπουδάσει ἰατρική, καὶ ὄχι μόνο πρόσφερε ἀφιλοκερδῶς τὶς ὑπηρεσίες του στοὺς πάσχοντες, ἀλλὰ ἐπιπλέον πλούσια μοίραζε ἀπὸ τὰ ἀγαθά του σ᾿ αὐτούς. Μὲ τὴν συμπεριφορά του αὐτὴ στήριζε τοὺς χριστιανούς, καὶ πολλοὺς εἰδωλολάτρες ἔφερε στὴ χριστιανικὴ πίστη.

Ὅταν πληροφορήθηκε αὐτὸ ὁ ἔπαρχος Λυσίας, ἔδωσε διαταγὴ καὶ τὸν συνέλαβαν. Ὁ Ζηνόβιος μὲ παῤῥησία ὁμολόγησε ὅτι πράγματι εἶναι χριστιανός, καὶ ὅ,τι κάνει, τὸ κάνει γιὰ τὴν σωτηρία ψυχῶν καὶ τὴν δόξα τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ὁ Λυσίας μὲ αὐστηρότητα τοῦ εἶπε ὅτι ἂν δὲ σταματήσει αὐτὸ ποὺ κάνει καὶ δὲν ἀρνηθεῖ τὸ Χριστό, θὰ μαρτυρήσει φρικτά.

Ὁ Ζηνόβιος ἀπάντησε ὅτι τὰ μαρτύρια μποροῦν νὰ βλάψουν τὸ σῶμα του, ἀλλὰ τὴν ψυχή του ποτέ. Διότι λέει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ: «Καὶ τὶς ὁ κακώσων ὑμᾶς, ἐὰν τοῦ ἀγαθοῦ μιμητοὶ γένησθε;». Ποιός, δηλαδή, θὰ μπορέσει νὰ σᾶς κάνει κακὸ καὶ νὰ σᾶς ἐπιφέρει πραγματικὴ βλάβη, ἂν γίνετε μιμητὲς καὶ ἀκόλουθοι τοῦ ἀγαθοῦ;

Ὁ Λυσίας ἀμέσως διέταξε καὶ τὸν βασάνισαν. Τότε παρενέβη ἡ ἀδελφή του Ζηνοβία καὶ ἤλεγξε τὸ Λυσία, ὅτι αὐτὸ ποὺ κάνει εἶναι ἄνανδρο. Ἀλλὰ ὁ ἔπαρχος συνέλαβε καὶ αὐτή, καὶ τελικὰ ἀποκεφάλισε καὶ τοὺς δυό.

(Κατ' ἄλλη ἐκδοχὴ ὁ Ζηνόβιος μαρτύρησε ἐπὶ Διοκλητιανοῦ. Γεννήθηκε ἀπὸ γονεῖς εὐσεβεῖς τὸν Ζηνόδοτο καὶ τὴν Θέκλα, καὶ πώς, ὅταν μεγάλωσε ἔγινε ἐπίσκοπος Αἰγῶν, ἐπιτελῶντας πολλὰ θαύματα).

Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς θεῖοι αὐτάδελφοι ὁμονοοῦντες καλῶς, Ζηνόβιε ἔνδοξε καὶ Ζηνοβία σεμνή, συμφώνως ἠθλήσατε· ὅθεν καὶ τῶν στεφανῶν τῶν ἀφθάρτων τυχόντες, δόξης ἀκαταλύτου ἠξιώθητε, ἅμα ἐκλάμποντες τοῖς ἐν κόσμῳ χάριν ἰάσεων.

Κοντάκιον Ἦχος πλ. δ’. Ὡς ἀπαρχὰς.
Τοὺς ἀληθείας Μάρτυρας, καὶ εὐσεβείας κήρυκας, τῶν ἀδελφῶν τὴν δυάδα τιμήσωμεν, ἐν θεοπνεύστοις ᾄσμασι, τὸν Zηvόβιοv ἅμα τῇ σεπτῇ Zηνοβία, ὁμοῦ βιώσαντας, καὶ διὰ μαρτυρίου τευξαμένους στέφος ἄφθαρτον.

Ὁ Οἶκος 
Τὸν γενναῖον καὶ μέγαν Ζηνόβιον, ἐν ᾀσμάτων ᾠδαῖς εὐφημήσωμεν, καὶ σὺν αὐτῷ τὴν παρθένον καὶ ἄσπιλον Ζηνοβίαν· ὑπάρχει γὰρ σύναθλος. Οὗτοι καθεῖλον ἐχθροῦ φρυάγματα, τὴν δὲ πίστιν Χριστοῦ κατετράνωσαν· διὸ περιφανῶς ἐκομίσαντο, οὐρανόθεν ἀξίως παρὰ Θεοῦ, στέφος ἄφθαρτον.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...