Ο Πλούταρχος έλεγε ότι δεν θα βρεις πόλεις χωρίς βωμούς. Και σήμερα μπορεί να βρεις πολλές Εκκλησίες, αλλά και πληθώρα αθέων. Και δε μιλάμε για αυτούς που δηλώνουν άθεοι αλλά για αυτούς που λειτουργούν σαν άθεοι.
Για αυτούς που Σταύρωσαν το Χριστό και καταδικάζουν τον Χριστιανισμό. Οι ρυτίδες αυτού του είδους αθεϊσμού είναι κάτι δραματικό.
Στην αρχαιότητα και στον μεσαίωνα είχαν και έντιμες ποινές, ήταν η «custodia honesta» η «έντιμη φυλάκιση» όπου, δηλαδή, ο κρατούμενος διατηρούσε όλες τις τιμές, αλλά απλώς για λόγους σκοπιμότητας η Πολιτεία τον είχε κρατούμενο.
Τον Χριστό όχι μόνο τον φυλάκισαν αλλά του επέβαλλαν και τον πιο οδυνηρό και ατιμωτικό θάνατο.
Αν ζούσε τώρα; Στις μέρες μας; Θα τον χαρακτηρίζαμε ως άκρως επικίνδυνο και θα το συλλαμβάναμε ως ύποπτο μόνο και μόνο επειδή ούτε επάγγελμα θα είχε ούτε διεύθυνση κατοικίας ούτε οικονομικά γνωστά, ούτε τίποτα. Φυσικά ούτε λόγος για την Διδασκαλία Του αλλοίμονο αν του δίναμε και την ευκαιρία να ξαναπεί το περίφημο «Ουαί» Του. Βλέπετε, όσο εκπολιτιζόμαστε τόσο πιο αρχέγονα γίνονται τα ένστικτά μας. Αλλά αγαπητοί μου, η πίστη στο Θεό, είναι η πιο φυσιολογική και αβίαστη πορεία του ανθρώπινου νου.
Ούτε στην επιστήμη αντιτίθεται ούτε στη λογική.
Άθεος με την αρχαία έννοια του όρου, με την Αγιογραφική έννοια, θα πει, περίπου, ορφανός.
Άθεος θα πει, χωρίς Πατέρα, χωρίς Θεό. Αν και αυτός που υποστηρίζει κάτι τέτοιο, εκφράζει ήδη μια μορφή πίστης και αποδέχεται μία διαλεκτική, επομένως αυτοαναιρείται. Αυτή την ορφάνια, όμως, την χωρίς Θεό ορφάνια την φοβάμαι.
Βρε αδελφέ, δεν θα μπορούμε πλέον να λέμε ούτε αυτό το … «έχει ο Θεός» ? αυτή τη μικρή λαϊκή φράση που «σήκωνε» τον καημό από γενιές και γενιές Ελλήνων. Αυτό το «έχει ο Θεός» που θα το ζήλευε και ο μεγαλύτερος ψυχαναλυτής, γιατί είναι η δικλείδα ασφαλείας μας, γιατί θεραπεύει κόσμο. Πάντως ότι κι αν πούμε φίλοι μου, δύο χιλιάδες χρόνια τώρα η ανθρωπότητα ψηλαφεί τον Χριστό, δια της Ιστορίας. Γιατί εμείς μπορεί να μην είδαμε το θαύμα του παραλύτου, το θαύμα όμως των είκοσι αιώνων το είδαμε και το βλέπουμε και το ζούμε.
Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καλτεζών
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αρκαδικοί Ορίζοντες»
Για αυτούς που Σταύρωσαν το Χριστό και καταδικάζουν τον Χριστιανισμό. Οι ρυτίδες αυτού του είδους αθεϊσμού είναι κάτι δραματικό.
Στην αρχαιότητα και στον μεσαίωνα είχαν και έντιμες ποινές, ήταν η «custodia honesta» η «έντιμη φυλάκιση» όπου, δηλαδή, ο κρατούμενος διατηρούσε όλες τις τιμές, αλλά απλώς για λόγους σκοπιμότητας η Πολιτεία τον είχε κρατούμενο.
Τον Χριστό όχι μόνο τον φυλάκισαν αλλά του επέβαλλαν και τον πιο οδυνηρό και ατιμωτικό θάνατο.
Αν ζούσε τώρα; Στις μέρες μας; Θα τον χαρακτηρίζαμε ως άκρως επικίνδυνο και θα το συλλαμβάναμε ως ύποπτο μόνο και μόνο επειδή ούτε επάγγελμα θα είχε ούτε διεύθυνση κατοικίας ούτε οικονομικά γνωστά, ούτε τίποτα. Φυσικά ούτε λόγος για την Διδασκαλία Του αλλοίμονο αν του δίναμε και την ευκαιρία να ξαναπεί το περίφημο «Ουαί» Του. Βλέπετε, όσο εκπολιτιζόμαστε τόσο πιο αρχέγονα γίνονται τα ένστικτά μας. Αλλά αγαπητοί μου, η πίστη στο Θεό, είναι η πιο φυσιολογική και αβίαστη πορεία του ανθρώπινου νου.
Ούτε στην επιστήμη αντιτίθεται ούτε στη λογική.
Άθεος με την αρχαία έννοια του όρου, με την Αγιογραφική έννοια, θα πει, περίπου, ορφανός.
Άθεος θα πει, χωρίς Πατέρα, χωρίς Θεό. Αν και αυτός που υποστηρίζει κάτι τέτοιο, εκφράζει ήδη μια μορφή πίστης και αποδέχεται μία διαλεκτική, επομένως αυτοαναιρείται. Αυτή την ορφάνια, όμως, την χωρίς Θεό ορφάνια την φοβάμαι.
Βρε αδελφέ, δεν θα μπορούμε πλέον να λέμε ούτε αυτό το … «έχει ο Θεός» ? αυτή τη μικρή λαϊκή φράση που «σήκωνε» τον καημό από γενιές και γενιές Ελλήνων. Αυτό το «έχει ο Θεός» που θα το ζήλευε και ο μεγαλύτερος ψυχαναλυτής, γιατί είναι η δικλείδα ασφαλείας μας, γιατί θεραπεύει κόσμο. Πάντως ότι κι αν πούμε φίλοι μου, δύο χιλιάδες χρόνια τώρα η ανθρωπότητα ψηλαφεί τον Χριστό, δια της Ιστορίας. Γιατί εμείς μπορεί να μην είδαμε το θαύμα του παραλύτου, το θαύμα όμως των είκοσι αιώνων το είδαμε και το βλέπουμε και το ζούμε.
Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καλτεζών
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αρκαδικοί Ορίζοντες»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά