Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Ιουλίου 17, 2011

Πορεία και εξέλιξη της Αθεΐας στο πέρασμα των αιώνων

Βασιλείου Μπισμπάρδη, αγιογράφου
Στήν πορεία τς στορίας τό Πρόσωπο το Χριστο μφισβητήθηκε σο κανένα λλο. μφισβήτηση ξεκιν πό τήν ρνηση τς στορικς παρξής του καί φτάνει ς τήν μή παραδοχή τς διπλς φύσης του, δηλαδή τς θείας φύσης!
ως τόν IZ΄ αώνα λέξη «ΑΘΕΟΣ» θά λέγαμε πώς δέν φίστατο κν! συστηματική καί στρατευμένη θεΐα ξεκίνησε τότε. Λίγο πρίν πό τήν Γαλλική πανάσταση, πού θά καθιερώσει σέ μεγάλο βαθμό θεϊστικές θέσεις, κάνουν τήν μφάνισή τους ο τρες μεγάλοι κραοι φιλόσοφοι! α) Βολταρος, β) Ζάν Ζάκ Ρουσώ, γ) Ντενί Ντιντερό. Καί ο τρες βλέπουν στό πρόσωπο τς (καθολικς πάντα) κκλησίας τήν τυραννία, τήν ποκρισία καί φυσικά τήν προσπάθεια χειραγώγησης τν μαζν!!! Μέσ ατν λοιπόν ξεκιν συστηματική προσπάθεια καταπολέμησης τς κκλησίας λλά καί το διου το Χριστιανισμο!!!
Θά ταν καλό νά προσπαθήσουμε νά προσεγγίσουμε τό φαινόμενο τς θεΐας σέ συνδυασμό μέ τό φαινόμενο τς μφισβήτησης το ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ στό πέρασμα τν αώνων. μφισβήτηση ατή προαναγγέλθηκε πό πολύ νωρίς, πό τόν γιο Συμεών, ταν Κύριος ταν μόλις λίγων μερν.«δού οτος κεται ες πτσιν καί νάστασιν πολλν ν τ σραήλ καί ες σημεον ντιλεγόμενον». Δέν μφισβητήθηκε μως μόνο ταυτότητά Του λλά καί δια στορική Του παρξη.
Στή συνέχεια θά κάνουμε μία σύντομη ναφορά στίς δύο «ποθέσεις» μφισβήτησης το Χριστο, πού ποτέλεσαν τή βάση τν μετέπειτα θεϊστικν θεωριν.
Α) Κριτική πόθεση.
φορ στή θεωρία πού περασπίζεται τήν στορικότητα το Προσώπου το Χριστο, πού μως Τόν θέτει, ναί μέν ς παρκτό στήν στορία Πρόσωπο, χωρίς μως καμμία περφυσική διάσταση στίς κινήσεις καί νέργειές Του. Μέ λίγα λόγια Χριστός ταν νας πλός νθρωπος πού δίδαξε κάποια ραα πράγματα καί στή συνέχεια θεοποιήθηκε πό τούς παδούς Του. (ποψη ερύτατα διαδεδομένη στίς μέρες μας).
Β) Μυθολογική πόθεση
ποστηρίζει τι ησος δέν πρξε ποτέ στήν πραγματικότητα καί τι εναι καθαρά να «κατασκεύασμα» τν κατοπινν δρυτν το Χριστιανισμο !!! Κυριότερος κπρόσωπος ταν David Strauss! (ποψη καθαρά νόητη, πού μως χει ρκετή πήχηση κόμα καί στίς μέρες μας).
πό τίς δύο ατές ποθέσεις θά προκύψουν στήν πορεία το χρόνου δεκάδες παραλαγές, ο ποες θά ποτελέσουν τίς μελλοντικές θεϊστικές θεωρίες καί πόψεις!
Μετά τή σύντομη ναφορά σέ θεωρίες πού νέπνευσαν θεους συγγραφες καί στοχαστές, θά περάσουμε δειλά-δειλά στήν προσπάθεια ποκατάστασης το νόματος το ησο Χριστο, δοκιμάζοντας παράλληλα νά τοποθετήσουμε τά πράγματα στή σωστή στορική τους κατάταξη. πως διαβάζουμε στό κατά Λουκν εαγγέλιον, γέννηση το ησο τοποθετεται σέ συγκεκριμένη χρονική στιγμή. ναφέρεται Καίσαρας Αγουστος καί γεμόνας τς Συρίας Κυρήνιος. πίσης σέ λλο σημεο, στή βάπτιση, διαβάζουμε: «ν τει δ πεντεκαιδεκάτ τς γεμονίας Τιβερίου Καίσαροςγεμονεύοντος Ποντίου Πιλάτου τς ουδαίας κα τετραρχοντος τς Γαλιλαίας ρδου Φιλίππου δ τοῦἀδελφο ατο τετραρχοντος, τς τουραίας κα Τραχωνίτιδος χώρας κα Λυσανίου τς βιληνς τετραρχοντος». λα τά παραπάνω πρόσωπα εναι χωρίς μφιβολία παρκτά, πότε εαγγελική διήγηση χει χωρίς μφιβολία, σωστές βάσεις!
Τό πόμενο βμα στήν προσπάθεια ατή θά εναι ναφορά σέ στορικούς συγγραφες τς ποχς. Ο τρες ρωμαοι στορικοί Σουητώνιος, Πλίνιος καί Τάκιτος ναφέρουν στά γραπτά τους τόν ησο μιλώντας ετε γιά τόν διο ετε γιά τούς oπαδούς Του, πού αποκαλούνται χριστιανοί. Ακόμη καί ο Φλάβιος Ιώσηπος, Εβραίος Ιστορικός της εποχής, μιλά καί αύτός γιά τόν Χριστό καί τούς «οπαδούς» Του. Αναφορές στόν Ιησού έχουμε επίσης από τόν Σαμαρείτη Θαλλό καί τόν Σύρο στωικό φιλόσοφο Mara Bar Serapion! όλοι οι παραπάνω έζησαν καί έγραψαν λίγο μετά τήν εποχή του Χριστού οπότε η μαρτυρία τους είναι εξαιρετικά αξιόπιστη!
Συνοψίζοντας όλα τά παραπάνω θά μπορούσαμε νά καταλήξουμε στό συμπέρασμα ότι ο Ιησούς Χριστός ΥΠΗΡΞΕ!!! Όμως σκοπός της αναζήτησης αυτός δέν είναι μόνο αν ο Χριστός υπήρξε, αλλά αν ήταν Θεός καί ενανθρώπησε. Πρώτος ο Απόστολος Παύλος θά χαρακτηρίσει «μωρία» τήν όποια θεωρία ενανθρωπήσεως του Θεού στό πρόσωπο ενός ανθρώπου, αλλά καί πολλοί σύχρονοι όρθολογιστές μελετητές θεωρούν ανόητη οποιαδήποτε τέτοια εκδοχή περί «θεανθρωπίας».
Ο Ιησούς φέρεται νά είχε κάνει πολλά θαύματα (σημεία). Τό συνταρακτικότερο απ’ όλα όμως ήταν φυσικά η ίδια Του η ανάσταση!!! Ποιός μπορεί τελικά νά μας πεί μέ βεβαιότητα τί συνέβη τό φοβερό εκείνο πρωινό του Απριλίου του 30 περίπου μ.Χ.; Μήπως οι μαθητές έκλεψαν τό σώμα του Κυρίου τους μέ σκοπό νά διαδώσουν ότι αναστήθηκε; Πράγμα εντελώς αδύνατο, διότι φαίνεται ξεκάθαρα πώς ο Πέτρος καί οι υπόλοιποι πίστευαν ακράδαντα στό θαύμα της ανάστασης καί ήταν πρόθυμοι νά πεθάνουν κάθε στιγμή γι’ αυτό! Μήπως ο Ιησούς δέν ήταν πραγματικά νεκρός όταν αποκαθηλώθηκε; (νεκροφάνεια, όπως υποστηρίζουν κάποιοι). Αδύνατο, γιατί πώς θά μπορούσε κάποιος μέ πληγές σέ όλο τό σώμα νά περπατήσει μεγάλες αποστάσεις όπως τήν πορεία πρός Εμμαούς κ.ο. Η ανάσταση ήταν γεγονός πέρα ως πέρα αληθινό καί έδωσε στούς φοβισμένους ψαράδες τή δύναμη νά οργανώσουν τή δράση τους καί νά φέρουν εις πέρας τό δύσκολο έργο της διάδοσης του Ευαγγελίου στά πέρατα της οικουμένης!!!
Τελικά απ’ ότι φαίνεται η μόνη ασφαλής αλλά καί ορθή οδός πού μπορούμε νά ακολουθήσουμε γιά νά λύσουμε τό μεγάλο αυτό ζήτημα, είναι η οδός της πίστης! Μόνο διά της οδού της απλής πίστης καί φυσικά του μυστηριακού βιώματος, θά μπορέσουμε τελικά νά προσεγγίσουμε τόν Θεό καί νά κοινωνήσουμε μαζί Του!
Καλούμαστε λοιπόν νά απαντήσουμε στό μέγα ερώτημα: «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» που έθεσε ο ίδιος πρίν από τόσα χρόνια καί ως άλλοι υιοί Ιωνά νά φωνάξουμε «Σύ εί ο Χριστός ο υιός του Θεού του ζώντος». Αμήν!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...