18. † ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ. «Μνήμη πάντων τῶν ἀπ᾿ αἰῶνος Θεῷ εὐαρεστησάντων ἀπὸ ᾿Αδὰμ
ἄχρι καὶ ᾿Ιωσὴφ τοῦ μνήστορος τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου· ὁμοίως καὶ τῶν προφητῶν
καὶ προφητίδων, ἐξαιρέτως δὲ τοῦ προφήτου Δανιὴλ (560 π.Χ.) καὶ τῶν ἁγίων τριῶν
παίδων». Σεβαστιανοῦ, Ζωῆς κ.λπ. μαρτύρων (†287). ῏Ηχος β΄, ἑωθινὸν
ε΄.
Εἰς τὴν θ΄.
᾿Απολυτίκιον «Μεγάλα τὰ τῆς πίστεως κατορθώματα»· κοντάκιον
«Χειρόγραφον εἰκόνα».
Τὴν ἀκολουθίαν τῆς
Κυριακῆς πρὸ τῆς Χριστοῦ γεννήσεως ζήτει ἐν τῷ Μηναίῳ μετὰ τὴν 17ην
Δεκεμβρίου.
Εἰς τὸν ἑσπερινόν.
Ὁ προοιμιακὸς καὶ τὸ Ψαλτήριον.
ΕΙΣ ΤΟ «ΚΥΡΙΕ,
ΕΚΕΚΡΑΞΑ» ἀναστάσιμα 6, καὶ τῶν πατέρων 3 «Τὰ τῶν πατέρων σήμερον
πιστοὶ» κ.λπ. εἰς 4, Δόξα, «Δανιὴλ ἀνὴρ ἐπιθυμιῶν», Καὶ νῦν,
«Παρῆλθεν ἡ σκιά».
ΕΙΣΟΔΟΣ, «Φῶς
ἱλαρόν», τὸ προκείμενον τῆς ἡμέρας καὶ τὰ ἐν τῷ Μηναίῳ ἀναγνώσματα τῆς
Κυριακῆς.
ΑΠΟΣΤΙΧΑ τὰ ἀναστάσιμα,
Δόξα, «Χαίρετε, προφῆται τίμιοι», Καὶ νῦν, θεοτοκίον «Ὢ θαύματος
καινοῦ» (Παρακλητική, ἦχ. πλ. β΄, Σαβ. ἑσπέρας, εἰς τὰ
ἀπόστιχα).
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΑ «῞Οτε
κατῆλθες», Δόξα, «Μεγάλα τὰ τῆς πίστεως κατορθώματα», Καὶ νῦν,
«Πάντα ὑπὲρ ἔννοιαν».
Εἰς τὸ
μεσονυκτικόν. Μετὰ τὸν ν΄ ψαλμόν, ὁ τριαδικὸς κανὼν τοῦ ἤχου, Δόξα, τὸ διὰ
τὴν λιτὴν ἰδιόμελον «Βολίδες ἀστράπτοντες», Καὶ νῦν, θεοτοκίον
«῾Αμαρτωλῶν τὰς δεήσεις» (Παρακλ., ἦχ. α΄, Δευτ. ἑσπέρας, εἰς τὸν
στίχον)· τὰ τριαδικὰ «῎Αξιον ἐστί», τρισάγιον κ.λπ. καὶ
ἀπολυτίκιον «Μεγάλα τὰ τῆς πίστεως».
Εἰς τὸν ὄρθρον.
Μετὰ τὸν ἑξάψαλμον, εἰς τὸ «Θεὸς Κύριος» τὰ ἐν τῷ ἑσπερινῷ ἀπολυτίκια ὡς
προεγράφησαν. [Τὸ Ψαλτήριον καὶ ὁ ἄμωμος.]
ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα
τῶν δύο στιχολογιῶν καὶ τὰ εὐλογητάρια. Ἡ ὑπακοή, οἱ ἀναβαθμοὶ καὶ τὸ
προκείμενον τοῦ ἤχου.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ἑωθινὸν (ε΄)
μετὰ πάσης τῆς συνήθους τάξεως αὐτοῦ.
ΚΑΝΩΝ μόνον ὁ τῶν πατέρων
«Κύματι θαλάσσης», μετὰ δὲ τὸν εἱρμὸν ἑκάστης ᾠδῆς τὸ ἀναστάσιμον
τροπάριον μὲ στίχον «Δόξα τῇ ἁγίᾳ ἀναστάσει σου, Κύριε», τὰ ἑπόμενα μὲ
στίχον «῞Αγιοι τοῦ Θεοῦ», καὶ εἰς τὰ δύο τελευταῖα Δόξα, Καὶ νῦν· ἀπὸ γ΄
ᾠδῆς ἡ ὑπακοὴ «῎Αγγελος παίδων ἐδρόσισε» καὶ τὸ ἀναστάσιμον κοντάκιον
μετὰ τοῦ οἴκου χῦμα· ἀφ᾿ ϛ΄ τὸ κοντάκιον τῶν πατέρων μετὰ τοῦ οἴκου
(«Χειρόγραφον εἰκόνα», «᾿Εκτείνας σου τὴν χεῖρα»), τὸ συναξάριον τῆς
ἡμέρας καὶ τὸ ὑπόμνημα τῆς Κυριακῆς πρὸ τῶν Χριστουγέννων.
ΚΑΤΑΒΑΣΙΑΙ οἱ εἱρμοὶ
«Χριστὸς γεννᾶται»· «Τὴν τιμιωτέραν», «[Μεγάλυνον, ψυχή μου...] Μυστήριον
ξένον».
ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ «῞Αγιος
Κύριος», τὸ ε΄ ἀναστάσιμον «῾Η ζωὴ καὶ ὁδός», τὸ τῶν πατέρων
«Πατριαρχῶν οἱ πρόκριτοι» καὶ τὸ θεοτοκίον τοῦ ἀναστασίμου «῾Υμνῶ
σου τὸ ἀμέτρητον».
ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΝΟΥΣ στιχηρὰ
ἀναστάσιμα 4 καὶ τῶν πατέρων προσόμοια 3 «῏Αρόν σου τὴν φωνὴν» κ.λπ.
εἰς 4 –εἰς τοὺς πρὸ αὐτῶν στίχους τὰ δύο τελευταῖα–, Δόξα, τῶν πατέρων «Τῶν
νομικῶν διδαγμάτων», Καὶ νῦν, «῾Υπερευλογημένη». Δοξολογία
μεγάλη, «Σήμερον σωτηρία».
Εἰς τὴν λειτουργίαν.
Τὰ ἀντίφωνα [ἢ τὰ τυπικὰ καὶ εἰς τοὺς μακαρισμοὺς 4 ἀναστάσιμα τροπάρια τοῦ
ἤχου καὶ 4 ἐκ τῆς ϛ΄ ᾠδῆς τοῦ κανόνος τῶν πατέρων].
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟΝ
ἀπολυτίκια «῞Οτε κατῆλθες», «Μεγάλα τὰ τῆς πίστεως κατορθώματα»
καὶ τοῦ ναοῦ, κοντάκιον «῾Η παρθένος σήμερον τὸν
προαιώνιον».
ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ. ᾿Απόστολος:
Κυρ. πρὸ τῶν Χριστουγέννων, «Πίστει παρῴκησεν ᾿Αβραάμ» (῾Εβρ. ια΄
9-10, 32-40)· Εὐαγγέλιον: ὁμοίως, «Βίβλος γενέσεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ» (Μτθ.
α΄ 1-25).
Εἰς τὸ ᾿Εξαιρέτως
«Ἄξιον ἐστίν».
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ «Αἰνεῖτε»,
καὶ τὰ λοιπὰ τῆς λειτουργίας ὡς συνήθως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά