Όταν ο Σάντα μετατρέπεται σε μουτζαχεντίν
Η εθνοκάθαρση της Παλαιστίνης άρχισε όταν το Ισραήλ ιδρύθηκε το έτος 1948 για να δημιουργηθεί χώρος για μια πλημμύρα εκατομμυρίων Εβραίων μεταναστών από όλο τον κόσμο. Το Ισραήλ, με την υποστήριξη των Ηνωμένων Πολιτειών και των ευρωπαϊκών χωρών, συνέχισε αυτή την πολιτική έναντι των Παλαιστινίων. Οι διαστάσεις του εγκλήματος εξακολουθούν να πραγματοποιούνται για τα τελευταία 63 χρόνια.
Δεδομένων των σημερινών τάσεων, μέσα σε μία δεκαετία θα υπάρχουν ελάχιστοι, εάν όχι καθόλου Χριστιανοί να ζουν στη Βηθλεέμ, τη γενέτειρα του Ιησού. Το 1948, η θρησκευτική δομή της πόλης ήταν 85% χριστιανική, ως επί το πλείστον της Ελληνορθόδοξης και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, και το 13% Σουνίτες Μουσουλμάνοι. Μέχρι το 2006, το ποσοστό των Χριστιανών κατοίκων της πόλης είχε μειωθεί δραματικά, περίπου στο 12%. Το 1995, τα ισραηλινά στρατεύματα αποσύρθηκαν από τη Βηθλεέμ και η πόλη τέθηκε κάτω από τη διοίκηση της Παλαιστινιακής Αρχής. Από τότε, το Ισραήλ την έχει αποκλείσει. Για τους Παλαιστίνιους, η Βηθλεέμ, όπως όλη η Παλαιστίνη, είναι μια φυλακή. Μοιάζει με μια πόλη-φυλακή. Οι Χριστιανοί απαγορεύονται από το Ισραήλ να μετακινούνται από την πόλη τους, ή να κάνουν προσκύνημα σε Ιερά Μέρη στην Ιερουσαλήμ. Αν και οι Χριστιανοί της Βηθλεέμ με συντριπτική πλειοψηφία (78%) καταγγέλλουν την μετανάστευση των χριστιανών από την πόλη λόγο του αποκλεισμού τους από το Ισραήλ, οι Αμερικανοί κατηγορούν την ισλαμική πολιτική και διστάζουν να κατηγορήσουν το Ισραήλ.
Καθ 'όλη την επικράτεια των Αγίων Τόπων, μια μαζική έξοδος των χριστιανών λαμβάνει χώρα. Η επίσημη ισραηλινή γραμμή είναι ότι οι Χριστιανοί που ζουν μέσα στα παλαιστινιακά εδάφη φεύγουν επειδή τους διώκουν οι ισλαμιστές. Όμως, οι Χριστιανοί αρνούνται αυτό τον ισχυρισμό. Αντ 'αυτού, κατηγορούν το Ισραήλ για το «τείχος ασφαλείας» που περικλείει την Βηθλεέμ και τα γύρω ορεινά χωριά, το οποίο εμποδίζει την ελεύθερη διακίνηση των Παλαιστινίων, Χριστιανών και Μουσουλμάνων, μέσα στη Δυτική Όχθη. Παρόλα αυτά, ο περιορισμός τους δεν είναι στο ελάχιστον τόσο αποπνικτικός όσο είναι ο απόλυτος αποκλεισμός που περικλείει τη Γάζα. Η Γάζα είναι τελείως αποκλεισμένη από τους Ισραηλινούς και ο πληθυσμός της είναι πολιορκημένος. Κανείς δεν μπορεί να φύγει από τη Γάζα, ούτε Χριστιανός ούτε Μουσουλμάνος.
Οι ισραηλινές κατοχικές αρχές εμποδίζουν τους Χριστιανούς της Γάζας και της κατεχόμενης Δυτικής Όχθης από το να πηγαίνουν στη Βηθλεέμ τα Χριστούγεννα όπως ακριβώς εμποδίζουν τους Μουσουλμάνους από το να πηγαίνουν στην Ιερουσαλήμ κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού. Όλοι οι Παλαιστίνιοι, όχι μόνο οι Χριστιανοί, ζουν μαζί μέσα σε μια τεράστια φυλακή, και δεν είναι μόνο κλειδωμένοι, αλλά είναι και κάτω από πλήρη πολιορκία, όπου σχεδόν τίποτα και κανείς δεν διακινείται μέσα ή έξω από τα σύνορα.
Επί του παρόντος υπάρχουν μόνο 3.500 Χριστιανοί που ζουν στη Λωρίδα της Γάζας. Οι περισσότεροι από τους Χριστιανούς στη Λωρίδα της Γάζας είναι Ελληνορθόδοξοι. Η παλαιότερη εκκλησία της Γάζας είναι η Ελληνορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Πορφυρίου και χρονολογείται από τον 16ο αιώνα. Ο Αρχιμανδρίτης Αρτέμιος, ο πιο υψηλά υφιστάμενος στη Γάζα από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ, επέλεξε να ζήσει και να ποιμαίνει στη Γάζα. Αν και Έλληνας στην καταγωγή, επιμένει ότι είναι Παλαιστίνιος στην καρδιά. Ερωτηθείς για ποιο πράγμα προσεύχονται οι Χριστιανοί της Γάζα, λαμβανομένων υπόψη των περιστάσεων κάτω από των οποίων οι Παλαιστίνιοι ζουν, απάντησε απαλά, «Προσευχόμαστε για την ειρήνη, τη σοφία και την βελτίωση των καταστάσεων στη Γάζα». Πρόσθεσε ότι αναμένει με αγωνία την ημέρα όπου όλοι οι Χριστιανοί και οι Μουσουλμάνοι θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα μέρη της Παλαιστίνης: «Τότε θα πάμε μαζί στη Βηθλεέμ και θα γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα και τη Μουσουλμανική γιορτή, για την θυσία του Αβραάμ (Eid Al Adha)».
Στήνοντας το χριστουγεννιάτικο δέντρο έξω από την αυλή του Ναού της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ. Το μήκος του Χριστουγεννιάτικου δέντρου είναι περίπου 3.50 μέτρα μήκος. Ίσως τα φώτα του δέντρου να φέρουν ελπίδα. Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι σύμβολο της ελευθερίας, της ειρήνης και της δικαιοσύνης, μαζί με τη χαρά και την ευτυχία. Ελπίδα για να έρθει η ειρήνη στη χώρα αυτή και την ελευθερία για τους 1,6 εκατομμύριο φυλακισμένους στην πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζα, ειδικότερα.
Η Ναζαρέτ είναι γνωστή ως ο τόπος των παιδικών χρόνων του Χριστού και σήμερα έχει τη μεγαλύτερη κοινότητα Χριστιανών στο Ισραήλ. Περίπου το ένα τρίτο των 70.000 Ναζαρηνών είναι Χριστιανοί, οι υπόλοιποι είναι Μουσουλμάνοι. Στη Ναζαρέτ, οι Χριστιανοί από 60% του πληθυσμού που ήταν το 1946 έχουν φθάσει στο 31% το 2005. Στο λόφο που υψώνεται πάνω από την πυκνή πόλη και την επιβλητική Βασιλική του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, βρίσκεται η Άνω Ναζαρέτ. Αυτή η κοινότητα ιδρύθηκε από το Ισραήλ το 1957, και είναι μια εβραϊκή πόλη που είναι κτισμένη, έτσι ώστε να παραβλέπει την αραβική κοινότητα της παλιάς Ναζαρέτ. Ωστόσο, η πραγματικότητα που επικρατεί στη Γαλιλαία ξεπερνά τις εθνικιστικές φιλοδοξίες. Οικογένειες από τη Ναζαρέτ μετακομίζουν όλα αυτά τα χρόνια στο ποιο αραιοκατοικημένο προάστιο στην κορυφή του λόφου. Σήμερα, περίπου 15 τοις εκατό των κατοίκων της Άνω Ναζαρέτ είναι Άραβες, κυρίως Χριστιανοί.
Οι Άραβες έχουν γίνει μάρτυρες των τεράστιων λαμπιονιών που τοποθετήθηκαν σε όλη την πόλη κατά τη διάρκεια της εβραϊκής εορτής των Φώτων (Hannukah). Τώρα, με τον ερχομό των Χριστουγέννων, πλησίασαν το δήμαρχο, Σιμόν Γκάφσο, και του ζήτησαν να τοποθετήσει επίσης ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ο Γκάφσο, αρνήθηκε σθεναρά. «η Άνω Ναζαρέτ είναι μια εβραϊκή πόλη και όλα τα σύμβολα της είναι εβραίκά», δήλωσε, «όσο είμαι δήμαρχος, δεν θα παρουσιαστεί στην πόλη κανένα μη-εβραϊκό σύμβολο».
Η πόλη της Ραμάλα έχει πληθυσμό 25.000 και βρίσκεται στη Δυτική Όχθη. Είναι το διοικητικό κέντρο της Παλαιστινιακής Αρχής. Η Ραμάλα ήταν ιστορικά μια Χριστιανική πόλη, αλλά σήμερα οι Μουσουλμάνοι αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού, οι Χριστιανοί είναι μειονότητα.
Η εκκλησία της Μεταμόρφωσης είναι σήμερα η μοναδική Ελληνορθόδοξη Εκκλησία στη Ραμάλα. Η Εκκλησία της Μεταμορφώσεως στη Ραμάλα χτίστηκε περίπου πριν από 150 χρόνια. Εξυπηρετεί σήμερα περίπου 7.000 ντόπιους Ελληνορθόδοξους, οι οποίοι είναι όλοι τους παλαιστινιακής καταγωγής. Ωστόσο, πριν από τον πόλεμο του 1967 υπήρχαν 38.000 Χριστιανοί στην περιοχή. Με τη συνεχιζόμενη φυγή των Χριστιανών από την πόλη, εκτιμάται ότι πενήντα χρόνια από τώρα ίσως να μην απομείνει κανένας Ορθόδοξος Χριστιανός στη Ραμάλα.
Χριστούγεννα στην Ιερουσαλήμ
Οι εκκλησίες, τα μοναστήρια, τα σπίτια είναι διακοσμημένα και έτοιμα να υποδεχθούν τους τουρίστες από όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, οι Ισραηλινοί σφίγγουν την πολιορκία τους στην πόλη, μην επιτρέποντας στους Παλαιστίνιους Χριστιανούς πρόσβαση στην Ιερουσαλήμ για να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα. Εν τω μεταξύ οι Χριστιανοί της Δύσης είναι ελεύθεροι να έχουν πρόσβαση στην Ιερουσαλήμ και σε κάθε παλαιστινιακή περιοχή για να ασκούσουν τη θρησκεία τους.
Αφού δεν τους επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση στη χώρα τους, πολλοί Παλαιστίνιοι Χριστιανοί, φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, δεν θα μπορέσουν να επανενωθούν με τους συγγενείς τους που ζουν σε διαφορετικές πόλεις και δεν θα γιορτάσουν μαζί κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Χρόνο με το χρόνο χιλιάδες Χριστιανοί στους Αγίους Τόπους αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το τόπο τους προς αναζήτηση της ελευθερίας σε ασφαλέστερες χώρες. Ο αριθμός τους φθίνει ανησυχητικά και η τάση αυτή συνεχίζεται. Εάν η ισραηλινο-παλαιστινιακή διένεξη δεν επιλυθεί σύντομα, οι αυτόχθονες Χριστιανοί θα εξαφανιστούν σύντομα εντελώς από τους Αγίους Τόπους.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά