ΕΣΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΛΑΝΙΕΣΤΕ ΠΟΛΥ
Όταν ομιλούμε με αιρετικούς περί αθανασίας της ψυχής, τους παρουσιάζουμε πολλά εδάφια που αποδεικνύουν την ύπαρξη της αθανάτου ψυχής και μετά θάνατον!
Στο σημερινό μας άρθρο θα αναλύσουμε δύο χωρία ιδιαιτέρας σημασίας, τα οποία όταν τους τα παρουσιάζουμε ως επιχείρημα, τότε εκείνοι χρησιμοποιούν την λέξη ''όραμα'' για να μας
πουν με αυτό πως όσα περιγράφονται σε αυτά δεν είναι κυριολεκτικής σημασίας.
Ας δούμε ευθείς αμέσως το πρώτο χωρίο :
''Και ξάφνου, φάνηκαν σ' αυτούς ο Μωυσής και ο Ηλίας νασυνομιλούν μαζί του. Και αποκρινόμενος ο Πέτρος, είπε στον Ιησού: Κύριε, είναι καλό να είμαστε εδώ· αν θέλεις, ας κάνουμε εδώ τρεις σκηνές, μία για σένα, μία για τον Μωυσή, και μία για τον Ηλία. Ενώ αυτός ακόμα μιλούσε, ξάφνου, μια φωτεινή νεφέλη τούς επισκίασε· και ξάφνου, μια φωνή από τη νεφέλη, που έλεγε: Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο ευαρεστήθηκα· αυτόν να ακούτε. Και ακούγοντας οι μαθητές έπεσαν με το πρόσωπό τους στη γη, και φοβήθηκαν υπερβολικά. Και καθώς ο Ιησούς ήρθε κοντά τους, τους έπιασε, και είπε: Σηκωθείτε, και μη φοβάστε. Και εκείνοι υψώνοντας τα μάτια τους, δεν είδαν κανέναν, παρά τον Ιησού, μόνον. Κι ενώ κατέβαιναν από το βουνό, ο Ιησούς παρήγγειλε σ' αυτούς, λέγοντας: Μη πείτε σε κανέναν το όραμα, μέχρις ότου ο Υιός τού ανθρώπου αναστηθεί από τους νεκρούς.''
Κατά Ματθαίον Κεφ. 17, Στίχοι 3 – 9..
Τους ρωτούμε :
''Πού βρέθηκε ο Μωυσής και ο Ηλίας οι οποίοι δεν ήταν στη ζωή να συνομιλούν με τον Ιησού;''
Το χωρίο φανερώνει ξεκάθαρα ότι ο Ιησούς συνομιλούσε μαζί τους και αυτοί (οι μαθητές), άκουγαν τη συνομιλία!
Όπως καταλαβαίνετε το χωρίο αυτό έρχεται κόντρα στις δοξασίες των αιρετικών, διότι ενώ αυτοί κηρύττουν ότι μετά θάνατον δεν υπάρχει ψυχή που ζει, εδώ βλέπουμε τον Ιησού να συνομιλεί με τον Ηλία και τον Μωυσή οι οποίοι δεν ήταν σε αυτή τη ζωή!
Όπως είναι όμως γνωστό, οι αιρετικοί ξέρουν να ελίσσονται, διότι
''25 ώρες το 24ωρο'' σκέπτονται με ποιό τρόπο θα καταφέρουν να μας αποδείξουν ότι πέφτουμε σε πλάνη και ερμηνεύουμε λάθος την Αγία Γραφή.
''25 ώρες το 24ωρο'' σκέπτονται με ποιό τρόπο θα καταφέρουν να μας αποδείξουν ότι πέφτουμε σε πλάνη και ερμηνεύουμε λάθος την Αγία Γραφή.
Έτσι λοιπόν σκέφτηκαν να μας απαντήσουν, ότι ο διάλογος αυτός ανάμεσα στον Ιησού, τον Μωυσή και τον Ηλία ήταν στη σφαίρα της φαντασίας διότι επρόκειτο για όραμα και όχι για πραγματικό γεγονός.
''... Μη πείτε σε κανέναν το όραμα, μέχρις ότου...''
Συνεπώς, κατά τους αιρετικούς ο Ιησούς ανέβηκε στο βουνό με τους τρεις μαθητές του για να τους ξεγελάσει.
Τους κορόιδεψε λοιπόν και μαζί με αυτούς γελιόμαστε κι εμείς.
Στην ερώτηση όμως των Σαδδουκαίων οι οποίοι ούτε κι αυτοί πίστευαν στην ανάσταση των νεκρών, ο Χριστός απαντά :
''Για τους νεκρούς, όμως, ότι ανασταίνονται, δεν διαβάσατε στο βιβλίο τού Μωυσή, πώς είπε σ' αυτόν ο Θεός, στην περίπτωση της βάτου, λέγοντας: «Εγώ είμαι ο Θεός τού Αβραάμ, και ο Θεός τού Ισαάκ, και ο Θεός τού Ιακώβ»;
Δεν είναι ο Θεός νεκρών, αλλά Θεός ζωντανών· εσείς, λοιπόν,πλανιέστε πολύ.''
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο Κεφ. 12, Στίχοι 26 – 27..
Με βάση την ερμηνεία των αιρετικών, θα πρέπει λοιπόν να πιστέψουμε ότι ο Θεός ήταν Θεός του Αβραάμ, και Θεός του Ισαάκ, και ο Θεός του Ιακώβ, όσο αυτοί ήταν εν ζωή και θα ξανα είναι Θεός τους όταν αυτοί αναστηθούν.
Κάτι τέτοιο όμως δεν προκύπτει από τα λόγια του Χριστού.
Ο Χριστός είναι ευθύς και κατηγορηματικός :
''Δεν είναι ο Θεός νεκρών, αλλά Θεός ζωντανών·''
Ας δούμε τώρα κι ένα δεύτερο χωρίο που τους παρουσιάζουμε ως απόδειξη μεταθανάτιας υπάρξεως της ψυχής και που φυσικά τοαμφισβητούν και αυτό.
''Και όταν άνοιξε την πέμπτη σφραγίδα, είδα από κάτω από το θυσιαστήριο τις ψυχές των σφαγμένων εξαιτίας τού λόγου τού Θεού, και εξαιτίας τής μαρτυρίας που είχαν· και έκραζαν με δυνατή φωνή, λέγοντας: Μέχρι πότε, ω Κυρίαρχε άγιε και αληθινέ, δεν κρίνεις και δεν εκδικείσαι το αίμα μας από εκείνους που κατοικούν επάνω στη γη; Και σε κάθε έναν δόθηκαν λευκές στολές, και τους ειπώθηκε να αναπαυθούν ακόμα λίγο καιρό, μέχρις ότου συμπληρωθούν και οι σύνδουλοί τους και οι αδελφοί τους, αυτοί που πρόκειται να φονευθούν όπως κι αυτοί.''
Αποκάλυψη του Ιωάννου, Κεφ. 6, Στίχοι 9 – 11..
Εδώ ο Άγιος Ιωάννης μας λέγει ότι είδε τις ψυχές των νεκρών!
Πώς τις είδε εφόσον για τους αιρετικούς δεν υπάρχουν πουθενά ψυχές μετά τον ανθρώπινο θάνατο;
Και σε αυτό μας απαντούν ότι ο Ιωάννης της Αποκαλύψεως, δεν είδε κυριολεκτικά τις ψυχές των σφαγμένων αλλά όπως ξέρουμε, ο Ιωάννης μέσω οραμάτων έβλεπε όσα έλεγε και σε κατάσταση έκστασης.
-Αποκάλυψις 21:10
-Αποκάλυψις 17:3
-Αποκάλυψις 4:2
-Αποκάλυψις 1:10
Ο Ιωάννης περιγράφει εκείνα που είδε και αυτά που ο Ιωάννης είδε λέγονται ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ!
Εάν τώρα θελήσουμε κι εμείς να μπούμε στην λογική των αιρετικών, δηλαδή ό,τι περιγράφεται στην Αγία Γραφή σε οράματα να τα θέσουμε υπό αμφισβήτηση, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά από αυτά που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε.
Για παράδειγμα :
''Υπήρχε δε κάποιος μαθητής στη Δαμασκό, που ονομαζόταν Ανανίας, και ο Κύριος, διαμέσου ενός οράματος, του είπε: Ανανία. Και εκείνος είπε: Εδώ είμαι, Κύριε. Και ο Κύριος του είπε: Αφού σηκωθείς, πήγαινε στην οδό, που λέγεται Ευθεία, και στο σπίτι τού Ιούδα ζήτησε κάποιον που λέγεται Σαύλος, από την Ταρσό· επειδή, να, προσεύχεται· και διαμέσου ενός οράματος είδε έναν άνθρωπο, που λεγόταν Ανανίας, ότι μπήκε μέσα και έβαλε επάνω του το χέρι, για να ξαναδεί. Και ο Ανανίας αποκρίθηκε: Κύριε, από πολλούς άκουσα
γι' αυτόν τον άνδρα, όσα κακά έκανε στους αγίους σου στην Ιερουσαλήμ· κι εδώ έχει εξουσία από τους αρχιερείς να δέσει όλους όσους επικαλούνται το όνομά σου. Και ο Κύριος του είπε: Πήγαινε, δεδομένου ότι αυτός είναι ένα εκλεκτό σκεύος σε μένα, για να βαστάξει το όνομά μου μπροστά σε έθνη και βασιλιάδες, και τους γιους Ισραήλ· επειδή, εγώ θα του δείξω όσα πρέπει να πάθει για χάρη τού ονόματός μου.''
γι' αυτόν τον άνδρα, όσα κακά έκανε στους αγίους σου στην Ιερουσαλήμ· κι εδώ έχει εξουσία από τους αρχιερείς να δέσει όλους όσους επικαλούνται το όνομά σου. Και ο Κύριος του είπε: Πήγαινε, δεδομένου ότι αυτός είναι ένα εκλεκτό σκεύος σε μένα, για να βαστάξει το όνομά μου μπροστά σε έθνη και βασιλιάδες, και τους γιους Ισραήλ· επειδή, εγώ θα του δείξω όσα πρέπει να πάθει για χάρη τού ονόματός μου.''
Καινή Διαθήκη Πράξεις Κεφ. 9, Στίχοι 10 – 16..
Για ποιό λόγο άραγε ο Ανανίας πίστεψε ότι στ΄ αλήθεια μέσωοράματος του μίλησε ο Ίδιος ο Κύριος;
Πώς το ερμηνεύουν αυτό το όραμα οι αιρετικοί άραγε;
Ήταν ο Κύριος αυτός που μίλησε στον Ανανία ή μια ψευδαίσθηση, έναφάντασμα ή ήταν κάποιο παιχνίδι του εγκεφάλου του;
Εκ του αποτελέσματος πάντως το όραμα μάλλον το αντίθετοαποδεικνύει!
''Υπήρχε δε κάποιος άνθρωπος στην Καισάρεια, με το όνομαΚορνήλιος, εκατόνταρχος, από το τάγμα που λεγόταν Ιταλικό,ευσεβής και φοβούμενος τον Θεό μαζί με ολόκληρη την οικογένειάτου, ο οποίος έκανε πολλές ελεημοσύνες στον λαό, και δεότανδιαρκώς στον Θεό. Αυτός είδε φανερά διαμέσου οράματος, γύρωστην ένατη ώρα τής ημέρας, έναν άγγελο του Θεού, ότι μπήκε μέσαπρος αυτόν και του είπε: Κορνήλιε. Και εκείνος, ατενίζοντας σ' αυτόν,και ενώ έγινε έντρομος, είπε: Τι είναι, Κύριε; Και του είπε:
Οι προσευχές σου και οι ελεημοσύνες σου ανέβηκαν σε υπόμνησημπροστά στον Θεό. Και τώρα, στείλε ανθρώπους στην Ιόππη, καιπροσκάλεσε τον Σίμωνα, που αποκαλείται Πέτρος·''
Οι προσευχές σου και οι ελεημοσύνες σου ανέβηκαν σε υπόμνησημπροστά στον Θεό. Και τώρα, στείλε ανθρώπους στην Ιόππη, καιπροσκάλεσε τον Σίμωνα, που αποκαλείται Πέτρος·''
Να δίνεται ιδιαιτέραν σημασία στις λέξεις εκείνες που τονίζουμε καιυπογραμμίζουμε!
''ειδεν εν οραματι φανερως''
Και για ποιό λόγο να δώσει σημασία ο εκατόνταρχος Κορνήλιος σε έναόραμα;
Πώς το ερμηνεύουν άραγε αυτό το όραμα οι αιρετικοί;
Μίλησε όντως δια μέσου οράματος Άγγελος Κυρίου, ή ήταν κι αυτό έναφάντασμα όπως ο Μωυσής με τον Ηλία στο βουνό της Μεταμορφώσεωςόπως υποστηρίζουν οι Χιλιαστές και οι αιρετικοί γενικότερα;
''Και όταν έφυγε από εκεί, ήρθε στο σπίτι κάποιου που ονομαζότανΙούστος, ο οποίος σεβόταν τον Θεό, του οποίου το σπίτι συνόρευε μετη συναγωγή. Και ο αρχισυνάγωγος Κρίσπος πίστεψε στον Κύριο μαζίμε ολόκληρη την οικογένειά του· και πολλοί από τους Κορινθίους,ακούγοντας, πίστευαν και βαπτίζονταν. Και ο Κύριος, διαμέσουοράματος, τη νύχτα, είπε στον Παύλο: Μη φοβάσαι, αλλά μίλα και μησιωπήσεις· επειδή, εγώ είμαι μαζί σου, και κανένας δεν θα βάλει χέριεπάνω σου για να σε κακοποιήσει· δεδομένου ότι, έχω πολύ λαό μέσασ' αυτή την πόλη. Και εκεί κάθησε έναν χρόνο και έξι μήνες,διδάσκοντας ανάμεσα σ' αυτούς τον λόγο τού Θεού.''
Καινή Διαθήκη Πράξεις Κεφ. 18, Στίχοι 7 – 11...
Αν τα οράματα στην Αγία Γραφή, όπως υποστηρίζουν οι Χιλιαστές δενπρέπει να τα λαμβάνουμε κυριολεκτικά υπόψη μας, τότε πώς οΑπόστολος ένας φωτισμένος και θεόπνευστος άνθρωπος δίδει τόσησημασία σε ένα όραμα που είδε;
Του μίλησε όντως ο Ίδιος ο Κύριος ή νόμιζε ότι του μίλησε;
Πώς το ερμηνεύουν αυτό το χωρίο άραγε οι αιρετικοί;
Ακολουθούν μερικά ακόμη χωρία από την Αγία Γραφή, τα οποία θαπρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση με βάση την ερμηνεία που δίδουνοι αιρετικές δοξασίες.
''Αλλ' ενώ αυτός έκανε αυτές τις σκέψεις, ένας άγγελος του Κυρίουπαρουσιάστηκε στο όνειρό του και του είπε: «Ιωσήφ, γιε του Δαβίδ,μη διστάσεις να πάρεις μαζί σου τη Μαρία, τη γυναίκα σου, γιατί αυτόπου γεννήθηκε μέσα της προέρχεται από το Πνεύμα το Άγιο.''
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο Κεφ. 1, Στίχος 20..
* * * * *
''Κι επειδή με θεία αποκάλυψη φωτίστηκαν στ' όνειρό τους να μηνεπιστρέψουν στον Ηρώδη, αναχώρησαν για τη χώρα τους από άλλοδρόμο.''
Κατά Ματθαίον Κεφ. 2, Στίχος 12..
* * * * *
''Όταν αυτοί αναχώρησαν, εμφανίζεται ένας άγγελος του Κυρίου στον Ιωσήφ, στ' όνειρό του, και του λέει: «Σήκω, πάρε μαζί σου το παιδί και τη μητέρα του και φύγε στην Αίγυπτο και μείνε εκεί ώσπου να σε ειδοποιήσω, γιατί ο Ηρώδης πρόκειται να αναζητήσει το παιδί, με σκοπό να το σκοτώσει».
Κατά Ματθαίον Κεφ. 2, Στίχος 13..
* * * * *
''Και αφού πια πέθανε ο Ηρώδης, εμφανίστηκε ένας άγγελος του Κυρίου στον Ιωσήφ, στ' όνειρό του στην Αίγυπτο και του είπε: «Σήκω, πάρε μαζί σου το παιδί και τη μητέρα του και πήγαινε στη χώρα του Ισραήλ, γιατί έχουν πεθάνει εκείνοι που ζητούσαν ν' αφαιρέσουν τη ζωή του παιδιού».''
Κατά Ματθαίον Κεφ. 2, Στίχοι 19 – 20..
Δείτε ακόμη περισσότερα περί των οραμάτων στην Αγία Γραφή στα χωρία που ακολουθούν.
-Λουκάς 1:22..
-Κορινθίους Β' 12:1..
-Πράξεις 18:9..
Έτσι λοιπόν με βάση όσα παραθέσαμε μέσα από το Λόγο του Θεού, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα όνειρα και τα οράματα, δεν είναι ψευδαισθήσεις, ούτε παιχνίδια του εγκεφάλου, ούτε με φαντάσματα έχουν να κάνουν!
Αλλά πρόκειται για ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ!!!
Για το λόγο αυτό, οι αιρετικοί ας εγκαταλείψουν τις διαστρεβλώσεις που διδάσκονται και ας αντιμετωπίσουν την αλήθεια κατάματα.
Αν αμφισβητούν κάποια γεγονότα επειδή αυτά έγιναν δια μέσου οραμάτων, τότε θα πρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση όλα τα γεγονότα εκείνα που εφανερώθησαν δια μέσω οραμάτων.
Κλείνουμε αυτή τη μικρή μας αναφορά με ένα χωρίο που ίσως οι αιρετικοί δεν έχουν υπόψη τους ή δεν διδάσκονται στις συναθροίσεις τους.
Ένα χωρίο στο οποίο τα σχόλια περιττεύουν.
''Η Μάρθα, λοιπόν, είπε στον Ιησού: Κύριε, αν ήσουν εδώ, δεν θα πέθαινε ο αδελφός μου· όμως, και τώρα ξέρω ότι, όσα ζητήσεις από τον Θεό, ο Θεός θα σου τα δώσει.
Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Ο αδελφός σου θα αναστηθεί.
Η Μάρθα λέει σ' αυτόν: Ξέρω ότι θα αναστηθεί κατά την ανάσταση στην έσχατη ημέρα.
Ο Ιησούς είπε σ' αυτήν: Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωή· αυτός που πιστεύει σε μένα, και αν πεθάνει, θα ζήσει.
Και καθένας που ζει και πιστεύει σε μένα, δεν πρόκειται ναπεθάνει στον αιώνα. Το πιστεύεις αυτό;
Του λέει: Ναι, Κύριε, εγώ πίστεψα ότι, εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού, αυτός που έρχεται στον κόσμο.''
Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο Κεφ. 11, Στίχοι 21 – 27..
Όποιος δεν πιστεύει λοιπόν σε αυτό και δηλώνει χριστιανός, τότεπιστεύει στον Χριστό αλλά όχι στα λόγια Του.
Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.
Επιμέλεια : ''ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ''
www.antixiliastikos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά