Πέμπτη: Πρό τῶν Βαΐων.
Τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ Μάρκου.
|
Τῇ Πέμπτῃ πρωΐ: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ
Ὥς εἴθισται. Ἀπολυτίκιον, τοῦ Εὐαγγελιστοῦ·
«Ἀπόστολε ἅγιε...».
ΟΡΘΡΟΣ
(Ψάλλεται ἑορτάσιμος)
Ἑξάψαλμος.
Εἰς τό· «Θεός Κύριος...».
Ἀπολυτίκια:
1.–Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἀπόστολε ἅγιε, καί Εὐαγγελιστά Μᾶρκε...».
2.– Δόξα, τό αὐτό καί
3.– Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Σέ τήν μεσιτεύσασαν...».
Καθίσματα:
Τά 2 Ἀποστολικά Καθίσματα τῆς α΄ Στιχολογίας τοῦ πλ. α΄ ἤχου·
«Ὡς αὐτόπτας τοῦ Λόγου... – Τούς Ἀποστόλους Κυρίου...», Δόξα, Καί νῦν,
τό Θεοτοκίον αὐτῶν· «Ἀπειρόγαμε νύμφη...», ζήτει ταῦτα εἰς τό τέλος
τοῦ Τριῳδίου. Τῆς β΄ Στιχολογίας τῆς ἡμέρας ἐκ τοῦ Τριῳδίου·
«Θεωρίαν καί πρᾶξιν...», Δόξα, Καί νῦν, τό Θεοτοκίον αὐτοῦ·
«Τῆς ψυχῆς μου τά πάθη...»καί τῆς γ΄ Στιχολογίας· «Δισημερεύει σήμερον...»,
Δόξα, Καί νῦν, τό Θεοτοκίον αὐτοῦ· «Ἁγία Δέσποινα...».
Ὁ Ν΄ Ψαλμός: (Χῦμα).
Κανόνες:
1.– Τῆς Θεοτόκου· «Πολλοῖς συνεχόμενος πειρασμοῖς...», μετά τῶν Εἱρμῶν
αὐτοῦ καί
2.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Μᾶρκον τόν θεόπτην εὐφημῶν...».
Ἀπό γ΄ ᾨδῆς·
Μεσῴδια Καθίσματα:
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Εἰς ὕψος ἀνελθών...».
2.– Δόξα·«Ὡς ἀστέρα μέγαν σε...» καί
3.– Καί νῦν, τό ὁμόηχον Θεοτοκίον· «Ῥυπωθεῖσαν πάθεσι...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τά Μεσῴδια Καθίσματα τῇ 14ῃ Ἀπριλίου.
Ἀφ’ ς΄ ᾨδῆς·
Κοντάκιον – Οἶκος:
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ.
Συναξάριον:
Τῆς ἡμέρας.
Καταβασίαι:
«Ἀνοίξω τό στόμα μου...».
Ἡ Τιμιωτέρα.
Εἱρμός θ΄ ᾨδῆς:
«Ἅπας γηγενής...».
Ἐξαποστειλάρια:
1.– Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Σύ τήν υἱότητα Πέτρου...» καί
2.– Τό ὁμόηχον Θεοτοκίον· «Ὁ γλυκασμός τῶν Ἀγγέλων...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό τέλος τῆς Παρακλητικῆς εἰς τά Ἐξαποστειλάρια
τῆς ὅλης ἑβδομάδος τῷ Σαββάτῳ πρωΐ.
Αἶνοι:
Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Αἰγύπτου φωστήρ ὁ φαεινός...
– Δογμάτων τῶν θείων συγγραφεύς... – Τοῦ Πέτρου τοῦ θείου ὀπαδός...»
εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Σοῦ ἐξεχύθη ἡ χάρις...», ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα τῶν Ἑσπερίων.
Καί νῦν:
Τό ὁμόηχον Θεοτοκίον· «Θεοτόκε σύ εἶ ἡ ἄμπελος... μετά τοῦ Ἀποστόλου...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, Καί νῦν, τῶν Ἀποστίχων τῶν Ἑσπερίων τῆς Τετάρτης τοῦ πλ. β΄ ἤχου.
Δοξολογία:
Μεγάλη.
Ἀπολυτίκιον:
«Ἀπόστολε ἅγιε, καί Εὐαγγελιστά Μᾶρκε...».
ΑΙ ΩΡΑΙ
Εὐθύς μετά τό Ἀπολυτίκιον τῶν Ἁγίων· «Δεῦτε προσκυνήσωμεν...»
τρίς καί ἀναγινώσκονται αἱ Ὧραι λιταί, λέγομεν
δέ Ἀπολυτίκιον τό τοῦ Εὐαγγελιστοῦ·«Ἀπόστολε ἅγιε, καί
Εὐαγγελιστά Μᾶρκε...» καί Κοντάκιον ὁμοίως· «Ἐξ ὕψους λαβών...».
Μετά τήν Θ΄ Ὥραν συνάπτονται τά συνήθη ἤτοι οἱ Μακαρισμοί,
κτλ. Μετά τήν ἐκφώνησιν· «Ὅτι σοῦ ἔστιν ἡ βασιλεία...» μόνον τό Κοντάκιον
τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ἐξ ὕψους λαβών...», τό· «Κύριε, ἐλέησον», μ΄·
«Ὁ ἐν παντί καιρῷ...»,Δόξα, Καί νῦν· «Τήν τιμιωτέραν... – Ἐν ὀνόματι Κυρίου...»,
«Ὁ Θεός οἰκτειρήσαι ἡμᾶς...», ποιοῦμεν τάς τρεῖς μεγάλας μετανοίας μετά τῆς
εὐχῆς τοῦ Ἁγίου Ἐφραίμ, τό Τρισάγιον· «Κύριε, ἐλέησον», ιβ΄, ἡ Εὐχή·
«Παναγία Τριάς...» καί Ἀπόλυσις.
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ
Προοιμιακός – Τά· «Πρός Κύριον...».
Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».
Ἑσπέρια:
1.– Τό Στιχηρόν Ἰδιόμελον τῶν Ἀποστίχων τοῦ Τριῳδίου·
«Τοῦ Πλουσίου τῆς ἀσυμπαθοῦς...», δίς καί τό Μαρτυρικόν· «Μάρτυρες Κυρίου...».
2.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῶν Ἑσπερίων·
«Τῶν Ἀποστόλων δυάς ἱερωτάτη...
–Καθυποδέχου Σιών τόν Βασιλέα...
– Ὁ Σεραφίμ τοῖς ἄνω φοβερός...» καί
3.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Εὐαγγελιστοῦ ἐκ τοῦ Μηναίου (25ῃ Ἀπριλίου)·
«Τῶν θεηγόρων λογίων...
– Συνοδοιπόρος ἐγένου...
– Τάς κεκαυμένας καί χέρσους...»εἰς 4, τό πρῶτον δίς.
Δόξα:
Τό Ἰδιόμελον τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Δεῦτε τῆς οὐρανίου μυσταγωγίας...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, τῶν Ἀποστίχων τῶν Ἑσπερίων.
Καί νῦν:
Τό ὁμόηχον Προσόμοιον Σταυροθεοτοκίον· «Ἥλιος ἰδών σε ἔφριξεν...»,
ζήτει τοῦτο εἰς τό Δόξα, Καί νῦν, τῶν Ἑσπερίων τῇ 20ῃ Ἀπριλίου.
Εἴσοδος:
Μετ’ Εὐαγγελίου· «Φῶς ἱλαρόν...».
Τά Ἀναγνώσματα, τό·«Κατευθυνθήτω...».
Ἀπόστολος:
Τοῦ Εὐαγγελιστοῦ· «Ταπεινώθητε ὑπό τήν κραταιάν χεῖρα...» (
Α΄ Πέτρ. ε΄ 6-14).
Εὐαγγέλιον: Ὁμοίως· «Ὁ ἀκούων ἡμῶν ἐμοῦ ἀκούει...» (Λουκ. ι΄ 16-21),
ζήτει τοῦτο τῇ 8ῃ Νοεμβρίου.
Καθεξῆς ἡ λοιπή Ἀκολουθία
καί ἡ Θ. Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Δώρων.
Κοινωνικόν: «Εἰς πᾶσαν τήν γῆν...».
Ἀπόλυσις.
Ἐν τῇ τραπέζῃ κατάλυσις οἴνου καί ἐλαίου.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά