Στὸ σημερινὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα εἴχαμε τὴν εὐκαιρία νὰ ἀκούσουμε τὰὀνόματα τῶν προπατόρων ἀπὸ τὸν Ἀβραὰμ μέχρι τὸν Ἰωσήφ, τὸν μνηστήρα τῆςὙπεραγίας Θεοτόκου, σύμφωνα μὲ τὸ ἀνδρικὸ γενεαλογικὸ δένδρο ποὺ ἴσχυεἐντὸς τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου, ὁ ὁποῖος κατωχύρωνε νομικὰ τὴ γενεαλογικὴσυνέχεια καὶ τὰ δικαιώματα τῆς γενεᾶς τῶν τέκνων ἐντὸς τῆς μνηστείας, ἂν καὶἡ ἴδια ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος, ὡς «ἐκ τῆς ῥίζης Ἰεσσαί», τοῦ πατρὸς τοῦ Δαβίδ, κρατᾶ καὶ ἡ ἴδια τὴν καταγωγή της ἀπὸ τὸν προφητάνακτα.
Ὅσα ὑποσχέθηκε ὁ Θεὸς στοὺς προπάτορες βρῆκαν ἐφαρμογὴ στὸ πρόσωπό Του, ὅταν σαρκώθηκε. Στὸν Ἀβραὰμ ὑποσχέθηκε πὼς θὰ τὸν ἀναδείκνυε πατέραἐθνῶν καὶ τὰ τέκνα του θὰ κληρονομοῦσαν τὴ γῆ τῆς ἐπαγγελίας. Στὸν Δαβὶδὑποσχέθηκε πὼς ὁ θρόνος τῆς βασιλείας του θὰ εἶναι ἀκλόνητος, καθὼς ὁἀπόγονός του θὰ βασίλευε παντοτινά. Στοὺς αἰχμαλώτους τῆς Βαβυλῶνοςὑποσχέθηκε ὅτι θὰ συγκέντρωνε τὸν διασκορπισμένο εὐλογημένο Του λαό, τὸνὁποῖο θὰ ἀνακαίνιζε, χαρίζοντάς του νέο πνεῦμα καὶ νέα καρδιά. Ὅλοι οἱπροπάτορες τοῦ Χριστοῦ εἶναι καὶ δικοί μας προπάτορες, ἀφοῦ κι ἐμεῖς συγγενεύουμε μὲ Αὐτὸν ποὺ μᾶς ἕνωσε στὸ Σῶμα Του καὶ μᾶς ἔκανε περιούσιο λαό Του, ἔθνος ἅγιο. Ἐλεύθεροι ἀπὸ κάθε αἰχμαλωσία, συγκεντρωμένοι ἐπὶ τὸαὐτὸ στὴν Ἁγία ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μὲ νέα καρδιὰ καὶ πνεῦμα, κατὰ τὴν προφητεία τοῦ Ἰεζεκιήλ, συμμέτοχοι στὸ βασιλικό Του ἀξίωμα, κατὰ τὴνὑπόσχεση πρὸς τὸν Δαβίδ, γίναμε οἱ χριστιανοὶ καὶ κληρονόμοι τῆς ἄνωἐπαγγελίας, τῆς ἐπουρανίου Βασιλείας Του, κατὰ τὴν ὑπόσχεση πρὸς τὸνἈβραάμ. Ὁ Θεὸς εἶναι μαζί μας. Αὐτὸ δηλώνει ἄλλωστε τὸ ὄνομα Ἐμμανουήλ, τὸὁποῖο προφητεύθηκε ἀπὸ τὸν μεγαλοφωνότατο Ἠσαΐα καὶ παρεῖχε στοὺς προπάτορες τὴν ἐλπίδα τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ, ὅταν ἐκεῖνοι μέσα στὰσκοτεινὰ κελιὰ τοῦ ᾅδη ἀνέμεναν μὲ ἀγωνία τὴν ἐκπλήρωση τῶν προφητειῶν καὶ τῶν θείων ὑποσχέσεων.
Ὁ Θεὸς εἶναι μαζί μας· εἶναι ἐδῶ· ὁρατός, ψηλαφητός, χειροπιαστός, μὲ σάρκα καὶ αἷμα καὶ ψυχή. Δὲν εἶναι κατὰ τρόπο τοῦ λέγειν μαζί μας. Εἶναι πραγματικὰἀνάμεσά μας καὶ ὡς ἄνθρωπος· ἐπιζητᾶ τὴν συναναστροφή μας, γενόμενος τροφή μας· ἐπιζητᾶ τὴν δική μας ἀναγέννηση, γιατὶ ἡ γέννησή Του ἔγινε γιὰ τὴν δική μας θέωση. Ἦρθε στὸν κόσμο μας, μὲ σκοπὸ νὰ ἀνταλλάξῃ αὐτὸ ποὺ ἔχει μὲαὐτὸ ποὺ ἔχουμε. Πῆρε τὴ γῆ μας, γιὰ νὰ πάρουμε τὸν οὐρανό Του. Ἔλαβε σῶμα, γιὰ νὰ λάβουμε Πνεῦμα Ἅγιο.
Σὲ λίγες ἡμέρες θὰ ἑορτάσουμε τὴν ἔλευση τοῦ Θεοῦ στὸν κόσμο μας. Πόσοι καὶπῶς προετοιμαζόμαστε νὰ Τὸν ὑποδεχθοῦμε; Στολίσαμε ἀπὸ μέρες δρόμους καὶσπίτια, ἀλλὰ τὴν ψυχή μας τὴν ἀφήνουμε ἀπροετοίμαστη. Μᾶς συγκινεῖ ἡεἰκόνα τῆς φάτνης, ἴσως γιατὶ ἔχει κάτι κοινὸ μὲ τὴν καρδιά μας· Ναί! μετατρέψαμε αὐτὴν τὴν καρδιὰ σὲ φάτνη ἀλόγων παθῶν. Πῶς ἀναμένουμε σὲαὐτὴν τὴν γέννηση τοῦ Θεανθρώπου; Μᾶς ἐντυπωσιάζει ἡ ὑπόθεση τοῦ ἀστέρος τῆς Βηθλεέμ, ἴσως γιατὶ λαμπυρίζουν στὰ μάτια μας τὰ πολύχρωμα φωτάκια τῶν χριστουγεννιάτικων δένδρων, οἱ φωτεινὲς βιτρίνες τῶν καταστημάτων, ἀλλὰ τὸπότε θὰ σταθῇ ἐπάνω μας ὁ ἀστέρας τοῦ ἀκτίστου φωτισμοῦ δὲν φαίνεται νὰμᾶς ἀπασχολῇ καὶ τόσο. Ἂν εἴχαμε καὶ τὴν οἰκονομικὴ δυνατότητα, θὰξενυχτούσαμε ὠς ἄλλοι ἀγραυλοῦντες ποιμένες στὰ ῥεβεγιόν, συναγωνιζόμενοι στὰ νυκτερινὰ κέντρα τοὺς ψάλλοντες ἁγίους ἀγγέλους. Πόσο ῥηχὸς ἕνας τέτοιοςἑορτασμὸς τῶν Χριστουγέννων!
Εἶναι πρὸς τιμὴν τοῦ χριστιανοῦ νὰ προετοιμάζεται πνευματικῶς γιὰ τὴν μεγάλη πανήγυρη, ποὺ ἄνοιξε τὸν δρόμο τῆς σωτηρίας μας. Δὲν εἶναι λίγο πράγμα νὰ γίνεται ἄνθρωπος ὁ Θεός. Μὲ κατάνυξη, ἁπλότητα καὶ ταπείνωση, μὲδιάθεση εὐχαριστιακὴ καὶ δοξολογική, θέλει ὁ Χριστὸς νὰ ἑορτάζουμε τὴν γέννησή Του. Δὲν χρειάζεται νὰ στολίσουμε κάποιο ἔλατο, ἀλλὰ νὰ εὐπρεπίσουμε τὴν καρδιά μας, καθαρίζοντάς την ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὰ ἐλάττονα πάθη. «Χριστὸς γεννᾶται» ἐντὸς ὀλίγων ἡμερῶν καὶ σπαργανώνεται Αὐτὸς ποὺ γιὰ χάρη μας θὰτυλιχθῇ μὲ τὰ νεκρικὰ ὀθόνια, γιὰ νὰ μᾶς ἐλευθερώσῃ ἀπὸ τὰ δεσμὰ τοῦθανάτου.
Ἡ ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων εἶναι τὸ προανάκρουσμα τῆς Ἀναστάσεως. Γεννᾶται Χριστός, γιὰ νὰ πεθάνῃ, καὶ πεθαίνει, γιὰ νὰ ἀναστηθῇ. Ἂς ἔχουμε γιὰτὸ μεγάλο γεγονὸς ποὺ πλησιάζει τὴν χαρὰ τῶν προπατόρων, οἱ ὁποῖοι μέσα ἀπὸτὸν δραματικὸ ἀγώνα τῆς ἱστορίας τοῦ λαοῦ τοῦ Κυρίου μας συμπλήρωσαν τὴνἁλυσίδα τῆς γενεᾶς Του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά