Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Δεκεμβρίου 21, 2013

Κυριακὴ Πρὸ Χριστοῦ γεννήσεως: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.



Στ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα εχαμε τν εκαιρία ν κούσουμε τνόματα τν προπατόρων π τν βραμ μέχρι τν ωσήφ, τν μνηστήρα τςπεραγίας Θεοτόκου, σύμφωνα μ τ νδρικ γενεαλογικ δένδρο πο σχυεντς το μωσαϊκο νόμου,  ποος κατωχύρωνε νομικ τ γενεαλογικσυνέχεια κα τ δικαιώματα τς γενες τν τέκνων ντς τς μνηστείας, ν κα δια  περαγία Θεοτόκος, ς «κ τς ίζης εσσαί», το πατρς το Δαβίδ, κρατ κα  δια τν καταγωγή της π τν προφητάνακτα.

σα ποσχέθηκε  Θες στος προπάτορες βρκαν φαρμογ στ πρόσωπό Του, ταν σαρκώθηκε. Στν βραμ ποσχέθηκε πς θ τν ναδείκνυε πατέραθνν κα τ τέκνα του θ κληρονομοσαν τ γ τς παγγελίας. Στν Δαβδποσχέθηκε πς  θρόνος τς βασιλείας του θ εναι κλόνητος, καθς πόγονός του θ βασίλευε παντοτινά. Στος αχμαλώτους τς Βαβυλνοςποσχέθηκε τι θ συγκέντρωνε τν διασκορπισμένο ελογημένο Του λαό, τνποο θ νακαίνιζε, χαρίζοντάς του νέο πνεμα κα νέα καρδιά. λοι οπροπάτορες το Χριστο εναι κα δικοί μας προπάτορες, φο κι μες συγγενεύουμε μ Ατν πο μς νωσε στ Σμα Του κα μς κανε περιούσιο λαό Του, θνος γιο. λεύθεροι π κάθε αχμαλωσία, συγκεντρωμένοι π τατ στν γία ρθόδοξη κκλησία, μ νέα καρδι κα πνεμα, κατ τν προφητεία το εζεκιήλ, συμμέτοχοι στ βασιλικό Του ξίωμα, κατ τνπόσχεση πρς τν Δαβίδ, γίναμε ο χριστιανο κα κληρονόμοι τς νωπαγγελίας, τς πουρανίου Βασιλείας Του, κατ τν πόσχεση πρς τνβραάμ.  Θες εναι μαζί μας. Ατ δηλώνει λλωστε τ νομα μμανουήλ, τποο προφητεύθηκε π τν μεγαλοφωνότατο σαΐα κα παρεχε στος προπάτορες τν λπίδα τς σαρκώσεως το Θεοταν κενοι μέσα στσκοτειν κελι το δη νέμεναν μ γωνία τν κπλήρωση τν προφητειν κα τν θείων ποσχέσεων.
 Θες εναι μαζί μας· εναι δ· ρατός, ψηλαφητός, χειροπιαστός, μ σάρκα κα αμα κα ψυχή. Δν εναι κατ τρόπο το λέγειν μαζί μας. Εναι πραγματικνάμεσά μας κα ς νθρωπος· πιζητ τν συναναστροφή μας, γενόμενος τροφή μας· πιζητ τν δική μας ναγέννηση, γιατ  γέννησή Του γινε γι τν δική μας θέωση. ρθε στν κόσμο μας, μ σκοπ ν νταλλάξ ατ πο χει ματ πο χουμε. Πρε τ γ μας, γι ν πάρουμε τν ορανό Του. λαβε σμα, γι ν λάβουμε Πνεμα γιο.
Σ λίγες μέρες θ ορτάσουμε τν λευση το Θεο στν κόσμο μας. Πόσοι καπς προετοιμαζόμαστε ν Τν ποδεχθομε; Στολίσαμε π μέρες δρόμους κασπίτια, λλ τν ψυχή μας τν φήνουμε προετοίμαστη. Μς συγκινε εκόνα τς φάτνης, σως γιατ χει κάτι κοιν μ τν καρδιά μας· Ναί! μετατρέψαμε ατν τν καρδι σ φάτνη λόγων παθν. Πς ναμένουμε σατν τν γέννηση το Θεανθρώπου; Μς ντυπωσιάζει  πόθεση το στέρος τς Βηθλεέμ, σως γιατ λαμπυρίζουν στ μάτια μας τ πολύχρωμα φωτάκια τν χριστουγεννιάτικων δένδρων, ο φωτεινς βιτρίνες τν καταστημάτων, λλ τπότε θ σταθ πάνω μας  στέρας το κτίστου φωτισμο δν φαίνεται νμς πασχολ κα τόσο. ν εχαμε κα τν οκονομικ δυνατότητα, θξενυχτούσαμε ς λλοι γραυλοντες ποιμένες στ εβεγιόν, συναγωνιζόμενοι στ νυκτεριν κέντρα τος ψάλλοντες γίους γγέλους. Πόσο ηχς νας τέτοιοςορτασμς τν Χριστουγέννων!
Εναι πρς τιμν το χριστιανο ν προετοιμάζεται πνευματικς γι τν μεγάλη πανήγυρη, πο νοιξε τν δρόμο τς σωτηρίας μας. Δν εναι λίγο πράγμα ν γίνεται νθρωπος  Θεός. Μ κατάνυξη, πλότητα κα ταπείνωση, μδιάθεση εχαριστιακ κα δοξολογική, θέλει  Χριστς ν ορτάζουμε τν γέννησή Του. Δν χρειάζεται ν στολίσουμε κάποιο λατο, λλ ν επρεπίσουμε τν καρδιά μας, καθαρίζοντάς την κόμη κα π τ λάττονα πάθη. «Χριστς γεννται» ντς λίγων μερν κα σπαργανώνεται Ατς πο γι χάρη μας θτυλιχθ μ τ νεκρικ θόνια, γι ν μς λευθερώσ π τ δεσμ τοθανάτου.
 ορτ τν Χριστουγέννων εναι τ προανάκρουσμα τς ναστάσεως. Γεννται Χριστός, γι ν πεθάν, κα πεθαίνει, γι ν ναστηθς χουμε γιτ μεγάλο γεγονς πο πλησιάζει τν χαρ τν προπατόρων, ο ποοι μέσα πτν δραματικ γώνα τς στορίας το λαο το Κυρίου μας συμπλήρωσαν τνλυσίδα τς γενες Του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...