Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Κυριακή, Δεκεμβρίου 16, 2012

Ορθοδοξία - αίρεση: διαφέρουν σε αξία;


Οι άγιοι νεομάρτυρες της Καντάρας Κύπρου: προτίμησαν να καούν ζωντανοί το 1231 παρά να προσχωρήσουν στον καθολικισμό
Ι
Η ηθική αλλοτρίωση της σωτηρίας


«Η μετάθεση της εκκλησιαστικής ευσέβειας στο επίπεδο της ατομικής ηθικής και ο χωρισμός της από την αλήθεια της Εκκλησίας έχει ως αναπόφευκτη συνέπεια και την άμβλυνση της διαφοράς ανάμεσα στην αλήθεια της σωτηρίας και στην ψευδαίσθηση της σωτηρίας: στην Εκκλησία και στην αίρεση. Η έννοια της αίρεσης ή του σχίσματος χάνει κάθε πραγματικό περιεχόμενο, περιορίζεται σε αφηρημένες θεωρητικές διαφορετικές, που μόνο οι «ειδικοί» τις κατέχουν και τις συζητούν σε συνέδρια και διασκέψεις, ανταλλάσοντας διαξιφισμούς ομολογιακών άρθρων και διατυπώσεων χωρίς κανέναν αντίκρυσμα στη ζωή των ανθρώπων.

Όλο και περισσότερο ο πιετισμός [=ευσεβισμός]εξομοιώνει στο επίπεδο της ατομικής-κοινωνικά χρήσιμης και αποτελεσματικής-ηθικής την πνευματικότητα και την ευσέβεια των διαφοροποιημένων εκκλησιών και ομολογιών, ανεξάρτητα και από θεμελιώδεις ακόμα δογματικές διαφορές. Η ευσέβεια ενός Ρωμαιοκαθολικού, ενός Διαμαρτυρόμενου, συχνά και ενός «εκσυγχρονισμένου» Ορθοδόξου, δεν παρουσιάζουν μεταξύ τους ουσιαστικές διαφορές, δεν φανερώνει πια η πρακτική ευσέβεια τη βίωση της σωστής ή της αλλοτριωμένης αλήθειας. Το δόγμα δεν φαίνεται να είναι «όρος»-όριο για την έκφραση και περιφρούρηση της εμπειρίας της Εκκλησίας· η χριστιανική ευσέβεια εμφανίζεται άσχετη με τη βίωση της αλήθειας του Τριαδικού Θεού, της Σάρκωσης του Λόγου, των Ενεργειών του Αγίου Πνεύματος, που δίνουν υπόσταση στη ζωή των μελών της Εκκλησίας.

Ο τύπος της χριστιανικής ευσέβειας εξομοιώνεται όλο και περισσότερο στις διαφοροποιημένες εκκλησίες και ομολογίες με τον τύπο μιας «τελειότερης» από κάθε άλλη χρησιμοθηρικής Ηθικής, με ένα ήθος ατομικό που προηγείται του γεγονότος της Εκκλησίας. Διαφοροποιείται η ευσέβεια μόνο από τις παραλλαγές των θρησκευτικών συνηθειών, των θρησκευτικών «υποχρεώσεων». Ακόμα και η λειτουργική πράξη είναι επιφαινόμενο-συμπλήρωμα, βοήθημα ή καρπός-της ατομικής ευσέβειας, κατανοείται σαν ευκαιρία «οικοδομής» ή σαν θρησκευτική υποχρέωση. Η Ευχαριστία, η θεμελιώδης ενσάρκωση του γεγονότος της σωτηρίας, αλλοιώνεται από το πιετιστικό πνεύμα: εκλαμβάνεται σαν στενά «θρησκευτικό» καθήκον, υποχρέωση συμπροσευχής, ίσως και ακρόασης ενός κηρύγματος που συνήθως εξαντλείται στον καθορισμό της ατομικής συμπεριφοράς. Δεν είναι η Ευχαριστία το γεγονός που συνιστά και φανερώνει την Εκκλησία, την αλλαγή του τρόπου της υπάρξεως, την πραγμάτωση του ήθους του «καινού ανθρώπου». 

Των Οσιομαρτύρων Πατέρων των υπό των Λατίνων αναιρεθέντων
Οι Αγιορείτες νεομάρτυρες του 13ου αιώνα, που αντιστάθηκαν στην ψευδο-ένωση των Εκκλησιών από τη Σύνοδο της Λυών
ΙΙ
Ο κοινωνικός σκοπός της Ορθοδοξίας
π. Ιωάννης Ρωμανίδης
Από το βιβλίο του Πατερική Θεολογία (ολόκληρο εδώ)
Ποια είναι τώρα η κοινωνική πλευρά του θέματος;

Έχομε τον άνθρωπο, τον οποιονδήποτε άνθρωπο που ζη μέσα σε μία κοινωνία και πρέπει να δράση ως υγιής κοινωνική μονάδα. Η θεραπεία που αναφέραμε παραπάνω, της νοεράς ενεργείαςτης ψυχής του ανθρώπου, αυτή η ίδια η θεραπεία, όταν περατωθή, δημιουργεί αυτομάτως κοινωνικό άνθρωπο, δηλαδή υγιή ψυχικά άνθρωπο, που είναι έτοιμος να δράση κοινωνικά σε όλους τους τομείς. Και εκείνος που είναι θεραπευμένος αυτομάτως, σιωπηρώς χειροτονείται ιατρός για τους άλλους, τους μη θεραπευμένους. Διότι η ιατρική επιστήμη που λέγεται Ορθοδοξία διαφέρει από τις άλλες επιστήμες στο ότι εκείνος, που θεραπεύθηκε, γίνεται αυτομάτως θεραπευτής. Η ίδια η εφαρμογή της θεραπευτικής αγωγής στον εαυτό του, γίνεται το μέσον για την θεραπεία των άλλων. Γι’ αυτό δεν νοείται άνθρωπος, ο οποίος είναι θεραπευμένος, να μην έχει πνευματικά παιδιά, άλλους δηλαδή ανθρώπους σε πνευματική εξάρτησι από αυτόν, τους οποίους να νουθετή και καθοδηγή προς θεραπείαν.
Στην αρχαία Εκκλησία δεν υπήρχε επίσημος ή συγκεκριμένος θεραπευτής, διότι ο κάθε Χριστιανός ήταν θεραπευτής. Αυτή ήταν η ιεραποστολή της αρχαίας Εκκλησίας. Η ιεραποστολή της αρχαίας Εκκλησίας δεν ήταν όπως είναι της σημερινής Ορθοδόξου Εκκλησίας, που συνίσταται μερικές φορές στο να διαφημίζωμε τα ωραία μας δόγματα ή την λατρευτική μας παράδοσι, σαν να είναι τίποτα προϊόντα για πούλημα… Λέμε, π.χ.: Κοιτάξτε, παιδιά, εμείς έχομε τα πιο ωραία δόγματα, την πιο ωραία λατρεία, την πιο ωραία ψαλμωδία, τις πιο ωραίες στολές - κοίτα πόσο ωραίος είναι ο σάκκος του Δεσπότη! κ.λ.π., και προσπαθούμε να τους θαμπώσουμε με μας πατερίτσες μας, με τα ράσα μας, με τα καλυμμαύχια μας, για να κάνουμε ιεραποστολή. Βέβαια έχει κάποιο νόημα και κάποια επιτυχία μια ιεραποστολή που γίνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, όμως δεν είναι η γνήσια ιεραποστολή, όπως εκείνη της αρχαίας Εκκλησίας.
Η σημερινή ιεραποστολή συνίσταται κυρίως στο εξής: Διαφωτίζομε ανθρώπους που είναι δεισιδαίμονες και τους κάνομε Ορθοδόξους Χριστιανούς, χωρίς να προσπαθούμε να τους θεραπεύσωμε. Έτσι όμως αντικαθιστούμε ή ανταλλάσσομε το προηγούμενό τους δόγμα με ένα καινούργιο δόγμα. Ανταλλάσσομε μέσα τους την μία δεισιδαιμονία με μια άλλη δεισιδαιμονία. Και τούτο διότι η Ορθοδοξία, όταν έτσι παρουσιάζεται και προσφέρεται, σε τι διαφέρει από δεισιδαιμονία; Διότι, όταν η Ορθοδοξία παρουσιάζεται και προσφέρεται σαν ένας Χριστιανισμός που δεν θεραπεύει, παρ’ όλο που το κύριο του έργο είναι η θεραπεία, τότε σε τι διαφέρει από την δεισιδαιμονία;
Φωτο από εδώ
Υπάρχουν Χριστιανοί στην Δύσι, που έχουν και εκείνοι δόγματα, που δέχονται ωρισμένες Συνόδους· οι αιρετικοί δηλαδή, στα δόγματα των οποίων δεν υπάρχει φαινομενικά και τόσο μεγάλη διαφορά σε σχέσι με τα Ορθόδοξα δόγματα. Δεν είναι η διαφορά χαώδης, όπως μεταξύ Χριστιανών και ειδωλολατρών. Οπότε, εφ’ όσον τα Ορθόδοξα δόγματα δεν έχουν καταπληκτική φαινομενικά διαφορά με εκείνα των ετεροδόξων Χριστιανών και, εφ’ όσον η Ορθόδοξη δογματική διδασκαλία, όπως διδάσκεται σήμερα στην Ελλάδα, είναι άσχετη με την θεραπευτική αγωγή της Ορθοδόξου παραδόσεως, σε τι διαφέρει η Ορθόδοξη παράδοσις από την παράδοσι των ετεροδόξων εξ αυτής της απόψεως; Και γιατί να πιστέψη κάποιος μη Ορθόδοξος στην Ορθοδοξία και όχι σε ένα άλλο Χριστιανικό δόγμα, αφού και τα δύο με τον τρόπο που προσφέρονται, δεν προσφέρονται σαν αγωγές, σαν δρόμοι προς θεραπεία, αλλά σαν δεισιδαιμονία;
Σήμερα μιλάμε για αλλαγή τη νοοτροπίας του ανθρώπου, για αλλαγή του δόγματος, για αλλαγή της θεωρήσεως της ζωής, και έτσι την θεωρούμε την μετάνοια. Δηλαδή σήμερα στην Ορθοδοξία η μετάνοια ταυτίζεται μόνο με την αποδοχή του Χριστού. Δηλαδή δεχόμεθα τον Χριστό και, επειδή τον δεχόμεθα, πηγαίνομε και στην εκκλησία, ανάβομε και κανένα κεράκι, γινόμαστε και καλά παιδιά, πηγαίνομε, αν είμαστε μικροί, και στο Κατηχητικό ή, αν είμαστε μεγάλοι, σε καμμία θρησκευτική εκδήλωσι και –υποτίθεται - ζούμε σε μετάνοια, είμαστε δηλαδή μετανοημένοι. Ή κάναμε κάποιο κακό στην ζωή μας και δείξαμε κάποια μεταμέλεια και ζητήσαμε συγχώρησι και αυτό, που κάναμε, το ονομάζομε μετάνοια. Δεν είναι όμως αυτό μετάνοια. Αυτό είναι απλώς μεταμέλεια. Η μεταμέλεια είναι η αρχή της μετάνοιας. Δεν καθαρίζεται η ψυχή του ανθρώπου με μία απλή μεταμέλεια. Για να καθαρισθή η ψυχή του ανθρώπου από τα πάθη προηγείται ο φόβος του Θεού και η μετάνοια, η οποία συνεχίζεται κατά το στάδιο της καθάρσεως και ολοκληρώνεται με τον θείο φωτισμό, την φώτισι δηλαδή του νου του ανθρώπου από την Χάρι του Αγίου Πνεύματος.
Εφ’ όσον λοιπόν οι Ορθόδοξοι δεν ασχολούνται με αυτήν την θεραπευτική αγωγή, σε τι διαφέρουν από τους μη Ορθοδόξους; Στο δόγμα; Και τι να το κάνουν το Ορθόδοξο δόγμα, όταν δεν το χρησιμοποιούν για την θεραπεία της ψυχής τους; Το δόγμα έτσι δεν τους ωφελεί σε τίποτε.

Η Εκκλησία δεν είναι δικό τους καΐκι , να κάνουν βόλτες. γέροντας Παίσιος


.

Είναι το σκάφος του Χριστού...

Γέροντα, τα διάφορα κινήματα, οι διαμαρτυρίες που γίνονται από τους Χριστιανούς έχουν κάποιο αποτέλεσμα;

Η παρουσία των Χριστιανών είναι πλέον ομολογία πίστεως. Μπορεί κανείς με την προσευχή 
να βοηθήση περισσότερο , αλλά την σιωπή του θα την εκμεταλλευτούν οι άλλοι και θα πουν: 
« Ο τάδε και ο τάδε δεν διαμαρτυρήθηκαν, επομένως είναι με το μέρος μας.

Συμφωνούν μαζί μας. » . Αν δεν αρχίσουν μερικοί να κτυπούν το κακό, να ελέγχουν 
δηλαδή αυτούς που σκανδαλίζουν τους πιστούς, θα γίνη μεγαλύτερο κακό. 
Έτσι θα τονωθούν λίγο οι πιστοί , αλλά και θα εμποδιστούν λίγο όσοι πολεμούν 
την Εκκλησία. 
Η Εκκλησία δεν είναι δικό τους καΐκι , να κάνουν βόλτες. 

Είναι το σκάφος του Χριστού. Αυτοί είναι κατακριτέοι. 
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να έχουν μεγάλο μισθό, πολυτελές
 αυτοκίνητο, να τρέχουν στις διασκεδάσεις … Και ύστερα κάνουν νόμο να
 παντρεύωνται με πολιτικό γάμο, νομιμοποιούν τις αμβλώσεις…
Τι θα κάνη ο Θεός, άλλο θέμα.

Και με τις βλάσφημες ταινίες που παρουσιάζουν, θέλουν να γελοιοποιήσουν
 τον Χριστό. Το κάνουν, για να πουν :
 « αυτός ήταν ο Χριστός, τώρα θα έρθη ο Μεσσίας » , 
και να παρουσιάσουν μετά τον « Μεσσία » τους. 
Εκεί το πάνε 

πηγή: ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ

Τα Θαύματα του Άγιου Διονύσιου του εν Ζακύνθω



16ΔΕΚ

ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΠΗΓΗΣ ΣΤΑ ΣΤΡΟΦΑΔΙΑ
Ο Άγιος Διονύσιος (κατά κόσμον Δραγανιγός Σιγούρος) γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1547 και έκάρη μοναχός της Μονής Στροφάδων το 1547. Αφού έλαβε τους δύο πρώτους βαθμούς της ίεροσύνης,χειροτονήθηκε επίσκοπος Αίγίνης και Πόρου το 1577. Το έπόμενο έτος παραιτήθηκε από το αξίωμα του έπισκόπου και έγκαταστάθηκε στη Ζάκυνθο ώς ήγούμενος της Ιεράς Μονής Άναφωνητρίας μέχρι την κοίμησή του το 1622. Όταν ο άγιος άσκήτευε στις Στροφάδες, κατέβηκε μια ημέρα μαζί με τον ύποτακτικό του στην παραλία για ψάρεμα.Ο ύποτακτικός του δίψασε όμως, και ήθελε να γυρίσει πίσω στο Μοναστήρι για να πιεί νερό, αφού εκεί κοντά δεν υπήρχε πόσιμο νερό. Τότε ο Άγιος του υπέδειξε ένα κοντινό στην παραλία τόπο όπου πραγματικά ο Μοναχός βρήκε νερό και ξεδίψασε. Η πηγή αυτή ονομάζεται και σήμερα <<βρύση του Άγίου>>.


Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΥΣΠΙΣΤΩΝ ΑΛΙΕΩΝ
Ο Άγιος Διονύσιος κάποτε πήγαινε με άλλους κληρικούς ως προσκεκλημένος στην Μονή Άγιου Γεωργίου στο νησάκι Βόϊδι. Οι ψαράδες όμως οι οποίοι τους μετέφεραν με το πλοίο τους ήταν προληπτικοί κατά των ρασοφόρων,και απέδωσαν στην παρουσία των κληρικών την αποτυχία τους στο ψάρεμα. Ο Άγιος, θέλοντας να τους συνετίσει τους υπέδειξε που να ρίξουν τα δίχτυα τους,και παρότι το μέρος εκείνο δεν είχε ποτέ ψάρια, οι ψαράδες έπιασαν τόσα πολλά,ώστε δεν μπορούσαν να σηκώσουν τα δίχτυα τους. Τότε προσκύνησαν τον Άγιο και του ζήτησαν συγχώρεση.
 
Η ΔΙΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΑΡΡΟΥ
Όταν ο Άγιος μόναζε στην Μονή της Άναφωνητρίας, χρειάστηκε να κατέβει στην πόλη συνοδευόμενος από τον διάκονο Δανιήλ. Στο δρόμο έπεσε ραγδαία βροχή αλλά κατά τρόπο θαυμαστό δεν βράχηκε ούτε ο Άγιος ούτε ο συνοδός του. Λίγο αργότερα συνάντησαν έναν χείμαρρο που ήταν αδύνατο να περάσουν. Τότε ο Άγιος ευλόγησε τον χείμαρρο ο οποίος σταμάτησε αφήνοντας τον Άγιο και τον συνοδό του να περάσουν.
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ
Στον Ναό του Άγιου Νικολάου των Ξένων βρέθηκε αδιάλυτο το σώμα αφορισμένης γυναίκας νεκρής από πολύ καιρό. Ο Άγιος παρακλήθηκε από τους συγγενείς της γυναικός να λύσει το επιτίμιο.Τότε διέταξε να βάλουν το πτώμα σε ένα στασίδι.Κατόπιν προσευχήθηκε γονατιστός και με δάκρυα για την λύση του αφορισμού. Μόλις τελείωσε την συγχωρητική ευχή ο Άγιος, το πτώμα έκλινε το κεφάλι σαν να προσκυνούσε τον Άγιο και κατόπιν διαλύθηκε σε οστά και χώμα.
 

Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ 
Κάποτε, κάποιος πληρωμένος φονιάς, σκότωσε τον αδελφό του Άγιου Διονυσίου, λόγω κάποιων οικογενειακών εχθροπραξιών. Ο δολοφόνος μετά τον φόνο κατέφυγε στα βουνά, για να αποφύγει την οργή των συγγενών του θύματος, ενώ ένα απόσπασμα στρατού τον κυνηγούσε. Μετά από λίγο έφτασε και στο Μοναστήρι όπου βρισκόταν ο Άγιος. Ο δολοφόνος, χωρίς να ξέρει την συγγένεια του Άγιου με το θύμα του φόνου, του ζήτησε να τον κρύψει. Ο Άγιος με ηρεμία ζήτησε να μάθει τον λόγο για τον οποίο τον καταδιώκαν, και τότε έμαθε πως που είχε μπροστά του και ζητούσε την προστασία του είχε σκοτώσει τον αδελφό του. Συγκλονισμένος από τον θάνατο του αδελφού του συλλογίστηκε τα λόγια της συγχώρησης του Κυρίου επάνω στον Σταυρό προς τους σταυρωτές του.
Έπειτα άπλωσε το χέρι του προς τον δολοφόνο και τον ευλόγησε συγχωρώντας τον. Μετά από λίγο έφτασε στο Μοναστήρι και το στρατιωτικό απόσπασμα. Ο Άγιος τότε είπε στο απόσπασμα πως δεν είχε δει τον δολοφόνο σε εκείνα τα μέρη. Αφού έφυγε το απόσπασμα ο Άγιος οδήγησε τον δολοφόνο στην πίσω εξώπορτα του Μοναστηριού, από όπου τον βοήθησε να διαφύγει με μια βάρκα.

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΔΑΝΙΗΛ
Όταν μετά την κοίμηση του Άγιου Διονυσίου, και την ανακομιδή των Λειψάνων του, το Σκήνωμα του βρέθηκε άθικτο, τοποθετήθηκε από τους Μοναχούς της Μονής Στροφάδων σε ειδική Λάρνακα μέσα στο Καθολικό της Μονής, μέχρι την επίσημη ανακήρυξη του ως Άγίου το 1703. Πρίν από αυτήν ο ιερομόναχος Δανιήλ, που ήταν και ηγούμενος της Μονής Στροφάδων, αμφέβαλλε για την αγιότητα του Ιεράρχου. Μια νύχτα όμως νόμισε πως είδε τον Εκκλησιάρχη να του ζητάει την ευχή για να σημάνει τον Όρθρο. Ο Ηγούμενος τότε κατευθύνθηκε πρός τον Ναό και μπαίνοντας τον είδε φωταγωγημένο, και τον Άγιο να στέκεται όρθιος έξω από τη Λάρνακα και να Ιερουργεί υπηρετούμενος από Ιερείς και Διακόνους. Τότε ένας από τους Ιερείς λέει στο ηγούμενο Δανιήλ <<πληροφορήθηκες τώρα, η αμφιβάλλεις;>>. Τρομαγμένος ο ηγούμενος, έφυγε από τον Ναό και όταν γύρισε για να επιβεβαιώσει το προηγούμενο όραμα του είδε τον Άγιο να αποσύρεται στην Λάρνακα του, τα φώτα του Ναού να σβήνουν και τους Ιερομένους να χάνονται.

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ
Μια ευσεβής γυναίκα της Ζακύνθου, είχε πολλή θλίψη επειδή είχε τέσσερα κορίτσια και κανένα αγόρι. Από συγγενείς της άκουγε για τον Άγιο Διονύσιο και για τα θαύματα του που έκανε σε πιστούς που ζητούσαν την βοήθειά Του, γι΄ αυτό και εκείνη με πίστη τον παρακάλεσε όπως με τη μεσιτεία Του,να αποκτήσει αρσενικό παιδί. Έπειτα από πολλές προσευχές, ένα βράδυ βλέπει στον ύπνο της ένα Αρχιερέα να της λέει << Τι ζητάς από εμένα και με παρακαλάς; Εάν θέλεις να πετύχεις αυτό που ζητάς πήγαινε στις Στροφάδες να πάρεις από το φυτό (αμάρακος) και από ένα άλλο που βρισκόταν πίσω από το Άγιο Βήμα του Καθολικού. Έπειτα πιές από αυτά και θα αποκτήσεις αρσενικό παιδί όπως θέλεις>>.
Έπειτα την ευλόγησε στο πρόσωπο και εξαφανίστηκε. Η γυναίκα ξύπνησε και σκεπτόμενη το όραμα, πίστεψε πώς αυτός που εμφανίστηκε στον ύπνο της ήταν ο Άγιος Διονύσιος, που άκουσε τις παρακλήσεις της και μάλιστα της θύμισε τις Στροφάδες όπου ήταν ο και το Ιερό του Λείψανο. Αμέσως έστειλε έναν αδελφό της εκεί, για να της φέρει με πολλή προσοχή τα βότανα που της είχε πει ο Άγιος και τα οποία με ευλάβεια και πίστη ήπιε όπως της είχε παραγγείλει. Πράγματι μετά από λίγο καιρό έμεινε έγκυος και γέννησε αγόρι δοξάζοντας και ευχαριστώντας τον Θεό και τον Άγιο Διονύσιο.
ΕΚΔΙΩΞΗ ΤΩΝ ΑΚΡΙΔΩΝ
Στο λειβάδι που καλλιεργούσαν για τις ανάγκες τους οι Μοναχοί των Στροφάδων, συχνά οι σοδειές απειλούνταν από χιλιάδες ακρίδες που κατέτρωγαν τα σπαρτά. Σαν σωτήριο μέσο στην απειλή αυτή οι Μοναχοί είχαν βρεί την Λιτάνευση του Ιερού Λειψάνου του Άγιου στα χωράφια του Μοναστηριού, πράγμα που έκανε τις ακρίδες να φεύγουν διωγμένες προς τη θάλασσα.

 
ΤΟ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Ο Μοναχός Ματθαίος της Μονής των Στροφάδων, που υπήρξε και υποτακτικός του Αγίου Διονυσίου, είδε κάποτε στον ύπνο του τον Άγιο να του προλέγει ότι σε οκτώ ημέρες θα γίνει σεισμός καταστρεπτικός που θα προκαλέσει ζημιές στο Μοναστήρι γι΄ αυτό και του συνέστησε να ειδοποιήσει τον Ηγούμενο. Όμως ο μοναχός δεν έδωσε σημασία στο όραμα, θεωρώντας το υπνοφαντασία. Την όγδοη ακριβώς ημέρα έγινε καταστρεπτικότατος σεισμός που γκρέμισε το μεγαλύτερο μέρος του οικοδομήματος της Μονής. Ανάμεσα σε αυτά που έπεσαν ήταν ένας πύργος που πέφτοντας παρέσυρε και έναν μοναχό που βρισκόταν επάνω του, ο οποίος με μόνη την επίκληση του Αγίου σώθηκε αν και γκρεμίστηκε από μεγάλο ύψος.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΟΝΑΧΟΥ
Κάποτε, στη Μονή των Στροφάδων, άσκήτευε ο μοναχός Καλλιόπιος από την Κεφαλλονιά, ο οποίος ήθελε να ξαναγυρίσει στην πατρίδα του και να εγκαταλείψει τη Μονή. Μιά νύχτα στον ύπνο του εμφανίστηκε ο Άγιος, νουθετώντας τον να μην εγκαταλείψει τη μοναχική του ζωή. Αυτό έκανε και ο μοναχός και παρέμεινε στη Μονή ως το τέλος της ζωής του.

ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ


πηγή

ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ 

(Από το βιβλίο του Λάζαρου Τσακιρίδη) 

Ο Άγιος Κοσμάς στην Άνω Μηλιά Πιερίας... 

Ο Πατρο-Κοσμάς πέρασε και από το Μοσχοπόταμο Πιερίας. Τότε λεγόταν Δριάνιστα. Εκεί κήρυξε και δίδαξε κάτω από μια καρυδιά στα πλήθη, που μαζεύτηκαν. 
Ενώ δίδασκε, σταμάτησε για λίγο, κοίταξε προς την Θεσσαλονίκη, που είναι απέναντι από το Μοσχοπόταμο οπτικά, αλλά σε αρκετή απόσταση.

Ο Άγιος δάκρυσε και είπε : 
" Μακάριοι όσοι κατοικούν στην ποδιά του Ολύμπου..." (Σελ. 76) 

Ο Άγιος Κοσμάς στην Καρυά Ολύμπου... 

1) Θαρθεί καιρός, που θα σας πουν να βουλωθείτε με τη βούλα του Σατανά. Να μη βουλωθείτε. Αν βουλωθείτε και στου βοδιού το κέρατο να κρυφθείτε θα σας βρουν ...; ( προφανώς εννοεί το χάραγμα τού Αντίχριστου 666 ) 

2) Το σώμα σας μπορεί να το πάρουν. Την ψυχή, μόνο αν την δώσετε εσείς, τότε θα την πάρουν.... 

3) Θαρθεί καιρός που θα κατεβεί το Ρούσικο γένος για να πηγαίνουν στους Εβραίους, εκεί που θα γίνει πόλεμος και θα πλέξει τριότικο δαμάλι. Θα είναι τακτικός στρατός. Απ' αυτόν δεν θα πάθετε τίποτε. 

4) Αλλά από το ρέμπελο ( αντάρτικο ), θα πάθετε πολλά. Αν περάσει από την Αυλώνα, χαρά στη Μακεδόνα. Αν περάσει από τη Μακεδόνα αλιά (αλοίμονο) στη Μακεδόνα. Μάνα μου τι κακό έχει να γίνει. Θα βιάζονται παρθένες. Θ' αρπάζονται πλούτη. Θα σκοτώνουν ανθρώπους. Θα γίνει μεγάλο κακό. 

5) Να φυλάγετε τα δέντρα και τα δάση, όπως τα παιδιά σας. Το κάθε δέντρο θα σώσει κι έναν άνθρωπο. 

6) Το σακούλι με το άλας να είναι κρεμασμένο νύχτα μέρα στο ανώφλι της πόρτας. Όταν φεύγετε, θα σας κτυπήσει το κεφάλι να θυμηθείτε να το πάρετε. Να αλατίζετε χόρτα να τρώτε να μη πεθάνετε... 

7) Θαρθεί η ώρα που πλια (πουλιά) χωρίς ψυχή και άλογα χωρίς ψυχή (θα φανούν). Αυτά θα καταστρέψουν κόσμο και θα χαθούν... ( αεροπλάνα καί τάνκς ) 

8 ) Εσείς δεν θα έχετε άλογα. Θα χαθούν τ' άλογα απ' εδώ. Θα ξαναπιάσετε μαγιά από τα Τζουμέρκα. (Οι ειδήσεις ανέφεραν τελευταία ότι βρέθηκαν άγρια άλογα στα Τζουμέρκα και στην Πίνδο. Πολλαπλασιάστηκαν από εγκαταλελειμμένα άλογα). 

9) Όσο ο κόσμος ξεφεύγει από το Θεό, τόσο θα περάσει πολλά κακά. (Σελ. 77-78 ) 

Ο Πατρο-Κοσμάς στους Πόρους Ολύμπου... 

10) Θα δείτε άμαξα στον κάμπο χωρίς άλογα να τρέχει γρηγορότερα από το λαγό. 

11) Θα δείτε 40 άλογα δεμένα σε ένα παλούκι. 

12) Θα βλέπει ο ένας τον άλλον και θα μιλάει, ενώ η απόσταση θα είναι μακρυά, αμέτρητη αλλά θα μιλούν σα να είναι κοντά. 

13) Με μια κλωστή θα ενωθεί όλος ο ντουνιάς και θα μιλούν. 

14) Κοίταξε τα δάση, τα ευλόγησε 3 φορές και είπε : " Ευλογημένα δάση, θα σώσουν πολλές ψυχές... 

15) Θα αραιώσει ο κόσμος και θα τρέχετε μέρες να βρείτε παπά να σας ευλογήσει. 

16) Θαρθεί ο εχθρός ξανά. Θα λευθερωθεί ο κόσμος. 

17) Οι κλέφτες θα λείψουν από τα βουνά, αλλά θα έρχονται μέρα μεσημέρι ντυμένοι και με ποδήματα να σας ληστεύουν. 

18 ) Ο εχθρός θα ξανάρθει. Θαρθεί με ήπιο τρόπο. Θα τον διώξουν τρεις μεγάλες δυνάμεις. Στη φυγή του θα είναι τόσο αγριεμένος, ώστε και γάτα να βρει μπροστά του θα τη σφάξει. 

19) Η παραμονή του δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια. Να προσεύχεσθε να μην είναι χειμώνας για να φύγετε στα βουνά. (Σελ. 80-81) 

Στον Κολινδρό Πιερίας... 



1. Θα έρθουν κλέφτες με ποδήματα. 
2. Θα πετούν πουλιά με σιδερένιες μύτες και φτερά. 
3. Θα βγουν σιδερένια άλογα, που θα τρέχουν πολύ γρήγορα. 

4. Οι ληστές θα φύγουν από τα βουνά και θα κατεβούν στις πόλεις... 
5. Θα δεθεί όλος ο κόσμος με ένα σύρμα. 
6. Το ποθούμενο θα έρθει, όταν συμπέσουν δυο μεγάλες γιορτές της χριστιανοσύνης μαζί. 

7. Θα γίνει ένας μεγάλος πόλεμος. Καλότυχοι όσοι θα βρίσκονται στις ποδιές του Ολύμπου. 
8. Να παρακαλάτε ο πόλεμος να μη γίνει το χειμώνα. Αλλοίμονο τότε στους φτωχούς, στους άρρωστους και στις έγκυες γυναίκες. 
9. Ο πολύ μεγάλος πόλεμος θα αρχίσει από ένα μικρό κράτος. 

10. Η μεγάλη μάχη θα γίνει στην Πόλη (Κωνσταντινούπολη). Εκεί θα μαζωχτούν όλα τα κράτη και θα πλεξει (κολυμπήσει) το βουβαλομούσχαρο ( μοσχάρι βουβάλας ) στο αίμα. 

11. Στη μεγάλη αυτή μάχη νικητής θα βγει το ξανθό γένος. Εμείς θα είμαστε με το ξανθό γένος. 
12. Ο κόσμος από δυστυχία και τρόμο θα φωνάζει : «βγήτε εσείς οι πεθαμένοι να μπούμε εμείς οι ζωντανοί». 
13. Θα φύγουν οι αντίχριστοι μα θα ξανάρθουν πάλι. Μετά θα τους κυνηγήσετε ως την κόκκινη Μηλιά. 
14. Φτιάξτε σχολεία, να μάθει ο κόσμος γράμματα. Μ' αυτά θα λυτρωθεί το γένος. Σε κάθε χωριό μια εκκλησιά φτάνει. Η δεύτερη να γίνει σχολείο. 

15. Οι βρύσες θα στίψουν (στερέψουν) και τα ποτάμια θα βρωμίσουν. 
16. Τα πιάτα σας θα είναι γεμάτα, αλλά τα φαγητά δεν θα τρώγονται. 

17. Οι άνθρωποι θα κάθονται στο τραπέζι μαζί αλλά δεν θα συνεννοούνται. 
18. Οι πόρτες θα κλείσουν. Οι άνθρωποι θα φοβούνται να βγούνε έξω. 
19. Ο πόλεμος θα ξεκινήσει από ένα μικρό κρατίδιο Οθωμανών. Στο τέλος οι Χριστιανοί θα νικήσουν. 

20. Οι Έλληνες θα πάνε στον πόλεμο τελευταίοι για νεκροθάφτες. Η Ορθοδοξία θα νικήσει. 

21. Όσοι ζούνε στις ποδιές του Ολύμπου θα γλυτώσουν από αυτόν τον πόλεμο και θα φάνε με χρυσά κουτάλια. 
22. Θα δούμε και θα ζήσουμε τα Σόδομα και τα Γόμορα στον τόπο μας. 

23. Η ανθρωπότητα θα χαθεί. Άνθρωπος με άνθρωπο θα συναντιούνται μετά από πορεία πολλών χιλιομέτρων. 
24. Πρόσφυγες εξ Ανατολών (θαρθούν) προς βοήθεια της Μακεδονίας. 
25. Σοφεύσατε μια μέρα για τα κεφάλια σας. 
26. Τον οίνον και έλαιον μην αγγίξετε (πειράξετε). 

27. Όταν γίνει η Εγνατία οδός, τα στρατεύματα θα περάσουν από αυτήν. Η κεφαλή των στρατευμάτων θα φθάσει στην Κωνσταντινούπολη και η ουρά θα βρίσκετε στην Αυλώνα. 
28. Το βράδυ θα κοιμηθούμε ήσυχοι και το πρωί θα δούμε τους δρόμους γεμάτους με ξένο κόσμο. 

29. Οι αυλές μια μέρα θα γεμίσουν παλιοσίδερα... ( εγκαταλελειμένα, λόγω καυσίμων, αυτοκίνητα; ) 
30. Θα έρθει η ώρα που ο αδελφός θα σκοτώσει τον αδελφό και ο πατέρας τον γιο του. 
31. Πίσω από την πόρτα να έχετε κρεμασμένο ένα σακκούλι με ψωμί (ή στάρι) και αλάτι, δεν ξέρετε πότε θα έρθει το κακό, για να το πάρετε μαζί σας. Το άνοιγμα της πόρτας θα σας το θυμίσει. 
32. Οι γραμματιζούμενοι (καλαμαράδες) θα φέρουν το κακό. 

33. Η Αγγλία μια μέρα θα περιορισθεί στο νησί της. 
34. Όταν ξεσπάσει πόλεμος στην Δαλματία και εμφανισθεί ο σημαδεμένος άνθρωπος πρωταγωνιστής στα αίσχη, ( προφανώς ο Αντίχριστος ), καί κοντά θα είναι η συντέλεια του κόσμου. (Σελ. 81-84)

ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ.


πηγή

Τού Αγίου  Ιππολύτου, Πάπα Ρώμης... 

( πρίν τήν εποχή τού σχίσματος τών Εκκλησιών )


Την εποχή εκείνη τέτοια θλίψη και στενοχώρια θα υπάρχει όσο
 ποτέ άλλοτε δε θα έχει παρουσιαστεί επί της γής… (Ματθ. κδ' 21).
 Τότε, εκείνοι οί Χριστιανοί πού δεν θα έχουν πάρει το χάραγμα του
 Αντίχριστου ( 666 ), θα διώκονται συνεχώς και με μένος, προσπαθώντας
 παράλληλα να βρουν τρόπο επιβίωσης, αφού και τα ίδια τα στοιχεία 
της φύσεως θα έχουν αλλοιωθεί…
Και τότε οι έχοντες το σφράγισμα του Αντίχριστου (χάραγμα το οποίο 
θα τους επέτρεπε να έχουν δικαίωμα αγοραπωλησίας ) θα μετανιώσουν 
πικρά για την επιλογή τους αυτή...
Άνθρωποι θα πεθαίνουν από την πείνα και τις αρρώστιες στους δρόμους
 και τις πλατείες. Και εάν δε συντόμευε ο Άγιος Τριαδικός Θεός εκείνες 
τις ημέρες της κακίας, δε θα έμενε κανείς πού να μη πρόδιδε τ
ην πίστη του…
"Και τι μιλώ για ανθρώπους μόνο, μιά πού και αυτά τα στοιχεία της 
φύσεως θα απαρνηθούν την φυσική τους κατάσταση... 
Τότε, θα συμβαίνουν συχνά σεισμοί σε κάθε πολιτεία, λοιμώδεις
 ασθένειες και επιδημίες σε κάθε χώρα, κεραυνοί ασυνήθιστοι και 
φοβερές αστραπές, ενώ σπίτια και αγροί θά κατακαίονται…
Θα  συμβαίνουν ακόμη φοβερές καταιγίδες ανέμων, οι οποίες θα
 διαταράσσουν χωρίς όρια την ξηρά και την θάλασσα, ακαρπίες της
 γής, σάλος καί βουητό από τη θάλασσα και σάλος αφόρητος από 
την απώλεια χιλιάδων ψυχών ανθρώπων….
Θα βλέπουμε σημαδιακές μεταβολές στον ήλιο και στη σελήνη,
 εκτροπές αστέρων από τη θέση τους, συγκρούσεις εθνών και πολέμους,
 καταστρεπτικούς ανέμους, βολίδες χαλάζης επί του προσώπου της γής, 
χειμώνες άτακτοι και ασυνήθιστοι ( από μεγάλη κλιματική αλλαγή ),
 παγετοί μεγάλοι, καύσωνες ανυπόφοροι, κεραυνοί αιφνίδιοι, 
και εμπρησμοί αδόκητοι και μη αναμενόμενοι… 
( πιθανότατα το κάψιμο τών δασών πού βλέπουμε να επεκτείνεται
 σήμερα σε όλα τα έθνη σάν μιά Παγκόσμια επιδημία...)
Θα υπάρχει δε ένας γενικός θρήνος και οδυρμός επί όλης της γης, 
χωρίς καμία και από πουθενά παρηγοριά…»Αγίου Ιππολύτου, P.G. 10, 912 B - ΒΕΠΕΣ 6, 278
---------------------
« Την εποχή εκείνη όσοι άνθρωποι λάβουν τη σφραγίδα του
 Αντιχρίστου ( 666,  νομίζοντας ότι μ΄ αυτόν τον τρόπο θα ζήσουν ) 
και δεν θα βρίσκουν τροφές ούτε νερό, θα προσέρχονται προς 
αυτόν και με οδυνηρά (πονεμένη) φωνή θα του λένε:
«Δώσε μας λοιπόν να φάμε και να πιούμε ( όπως μας έταζες ), 
γιατί αλλιώς θα πεθάνουμε όλοι από την πείνα και από κάθε
 ανάγκη, διέταξε τον ουρανό  να μας δώσει νερό, και διώξε τα
 ανθρωποφάγα θηρία πού μας κατατρώγουν…»
Τότε ο Αντίχριστος θα απαντήσει εμπαίζοντας αυτούς και με 
πολλή απανθρωπιά και θα τους λέει :
«Ο ουρανός δεν θέλει να δώσει βροχή. Η γη πάλι δεν βλαστάνει 
τα φυτά της, από  που να σας δώσω εγώ τροφές ; »
Τότε, αφού ακούσουν τα λόγια του δόλιου τούτου οι άθλιοι, θα καταλάβουν
 ότι αυτός είναι ο ίδιος ο πονηρός διάβολος ( και ότι δεν είναι Θεός όπως
 νόμιζαν ), και θα θρηνήσουν με πόνο, θα κλάψουν πολύ και θα κτυπήσουν 
το πρόσωπό τους με τα χέρια τους, και θα εκριζώσουν τα μαλλιά τους 
και με τα νύχια τους θα ξεσκίζουν τα μάγουλά τους λέγοντας ο ένας
 προς τον άλλον :
« Ώ,  της συμφοράς μας ! Ώ του φοβερού πράγματος, Ώ της δόλιας
 συναλλαγής πού κάναμε με τον Αντίχριστο ( 666 ) και πήραμε το 
χάραγμά του, Ώ, της φοβερής πτώσεώς μας. Πώς πλανηθήκαμε 
από τον πλάνο; Πώς προσφερθήκαμε ( ψυχή και σώματι ) σ΄ αυτόν; 
Πώς συλληφθήκαμε μέσα στα δίκτυα του; Πώς πιαστήκαμε στη βρώμικη 
του σαγήνη;
Και πώς ενώ ακούγαμε τις Γραφές πού μας προειδοποιούσανε για 
όλα αυτά, εμείς τότεδεν τους δίναμε σημασία; »
Αγίου Ιππολύτου, P.G. 10, 933 D - 936 A

Ένα σύγχρονο θαύμα του Αγίου Σάββα στη Κάλυμνο!




Από εδώ η Σαββίνα!
O ραδιοφωνικός παραγωγός του εκκλησιαστικού σταθμού Αλήθεια fm Καλύμνου, Νίκος Μαμάκας το πρωί της Κυριακής, ημέρα εορτασμού του Αγίου Σάββα του νέου στην Κάλυμνο, μίλησε στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας με τον Λυκούργο Μαρκούδη, περιγράφοντας ένα καταπληκτικό θαύμα:
Κάθε Παρασκευή κάνει μια βάρδια στο εκκλησιαστικό βιβλιοπωλείο της Καλύμνου.Πριν τρία χρόνια περίπου,πάει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι τουριστών στο βιβλιοπωλείο και αφού αγόρασαν κάτι τους έδωσε ευλογία ένα εικονάκι του Αγίου Σάββα.
Τότε τον ρωτάνε ποιος είναι αυτός?
Τους λέει ο Άγιος του Νησιού μας, ο Άγιος Σάββας,και τον ρωτάνε -στα Αγγλικά πάντα-γιατί είναι Άγιος, τι κάνει?
Τους λέει είναι Άγιος γιατί αγάπησε πολύ το Θεό, ασκήτεψε, έκανε και κάνει πολλά θαύματα, θεραπεύει καρκινοπαθείς,άτεκνα ζευγάρια τα βοηθάει να κάνουν παιδιά..
Μόλις άκουσαν αυτό το τελευταίο,του λένε μισό λεπτό, και φωνάζουν την κόρη τους με τον άνδρα της που ήταν απέξω.Του ζήτησαν να πει και στη κόρη τους αυτό το τελευταίο που τους είπε.Λέει ο Άγιος Σάββας βοηθάει πολλά άτεκνα ζευγάρια να αποκτήσουν παιδιά.Το ζευγάρι αυτό ήταν πολλά χρόνια παντρεμένο και δεν μπορούσε να αποκτήσει παιδί.Του ζήτησαν τότε αν μπορεί να τους πάει στη Μονή του Αγίου Σάββα, εκείνος δέχτηκε και πήγαν στο Μοναστήρι.
Η κοπέλα αυτή δεν ήταν Ορθόδοξη αλλά είχε πολύ σεβασμό και ευλάβεια,ρώτησε αν μπορούσε να μπει στην Εκκλησία επειδή δεν ήταν Ορθόδοξη,της είπαν βεβαίως και να μπει,ζήτησε επίσης την άδεια της γερόντισσας αν μπορεί να προσκυνήσει τη λάρνακα όπου φυλάσσεται ολόσωμο του λείψανο του Αγίου Σάββα,εκείνη της είπε βεβαίως και μπορεί.
Εφόσον λοιπόν προσκύνησε, γονάτισε 10 λεπτά μπροστά από τον Άγιο και κλαίγοντας προσευχόταν λέγοντας μεταξύ άλλων:“Άγιε Σάββα, εγώ δεν είμαι Ορθόδοξη, δεν ξέρω πολλά πράγματα για το Χριστό, αλλά πιστεύω στο Θεό, πιστεύω οτι μπορείς να μας βοηθήσεις..
Αφού σηκώθηκε της έδωσε η γερόντισσα λίγο λαδάκι από το καντήλι του Αγίου, να σταυρώνει την κοιλιάς της.Αφού τους ευχαρίστησαν όλους έφυγαν.
Ένα χρόνο μετά.
Μια Παρασκευή έρχονται ξανά εκείνοι οι ηλικιωμένοι γονείς του ζευγαριού στο βιβλιοπωλείο, βρήκαν τον Νίκο, τον χαιρέτισαν με χαρά, εκείνος δεν τους θυμήθηκε κατευθείαν αλλά μετά που του εξήγησαν θυμήθηκε.Του ζήτησαν να περιμένει και φώναξαν την κόρη τους με τον άνδρα της, εκείνοι μπήκαν μέσα κρατώντας ένα νεογέννητο μωράκι στην αγκαλιά του.
Από εδώ η Σαββίνα του είπαν!
Είχαν ένα πανέμορφο κοριτσάκι στην αγκαλιά τους και όχι μόνο αυτό.αλλά βαφτίστηκαν όλοι -γονείς, παιδιά- Ορθόδοξοιμε τη βοήθεια του γνωστού Μητροπολίτη Κάλλιστου Ware στην Αγγλία.
Του ζήτησαν αν μπορεί να τους ανεβάσει στη Μονή του Αγίου Σάββα να ευχαριστήσουν τον Άγιο. Μόλις έφτασαν με μεγάλη συγκίνηση η μάνα του παιδιού τοποθετεί τη μικρή Σαββίνα πάνω στη λάρνακα του Αγίου και του λέει: take it, this is yours it’s not mine!
δηλαδή αυτό το μωρό είναι δικό σου, δεν είναι δικό μου!
Η κοπέλα εκείνη είχε φέρει από την Αγγλία επίσης ένα τεράστιο χαρτοφύλακα γεμάτο εξετάσεις και ιατρικές γνωματεύσεις από τα καλύτερα νοσοκομεία που της απέκλειαν να μείνει έγκυος καθώς είχε ένα πρόβλημα στις σάλπιγγες.
Πίεσε τον κύριο Νίκο να τα διαβάσει για να συνειδητοποιήσει το μέγεθος του θαύματος.
Είχαν δοκιμάσει όλα τα επιστημονικά μέσα και είχαν δαπανήσει αρκετά χρήματα, πουλώντας μάλιστα και ένα οικόπεδο για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν.Ζει Κύριος ο Θεός!

Χριστός, ο μεγάλος άγνωστος των Χριστουγέννων. Του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου





Δεν υπάρχει γιορτή σαν τα Χριστούγεννα, γιορτή, που καταφέρνει να ενώνει με το ίδιο πνεύμα και την ίδια χαρά, τόσα εκατομμύρια ανθρώπους. 2012 χρόνια από τη γέννηση ενός ασήμαντου, εκ πρώτης όψεως, βρέφους σε κάποιο περιφρονημένο εβραϊκό χωριό της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, 
η μισή ανθρωπότητα συνεχίζει να διακηρύσσει, έστω και μια φορά τον χρόνο ως Χριστιανοσύνη, πως τη νύχτα εκείνη ανέτειλε μια 
ρεαλιστική ελπίδα αναγέννησης του ανθρώπου και ολόκληρου του κόσμου
    Από την Αυστραλία μέχρι την Αλάσκα και από το Περού μέχρι τις στέπες της Σιβηρίας, οι άνθρωποι αναζητούν τη χριστουγεννιάτικη χαρά, μέσα σε μια παγκοσμιοποιημένη ατμόσφαιρα, με ίδιες μελωδίες, ίδιες γεύσεις, ίδια διακόσμηση, ίδιες διαφημίσεις, αλλά με πολλούς και διάφορους «Χριστούς».Διότι, πίσω από τη βιτρίνα των Χριστουγέννων, ο Χριστός, ο μεγάλος πρωταγωνιστής  -και πολλές φορές, ο μεγάλος Απών- συνεχίζει, εδώ και δυο χιλιετίες, να ρωτάει:
«Τίνα με λέγουσιν ο νθρωποι εναι;» (Ματθ.16, 13)

«Ποιος λένε οι άνθρωποι πως είμαι;»
          Πολλές οι απαντήσεις μέσα στους αιώνες, πολλές οι απαντήσεις και σήμερα. Άλλοι εκφράζουν τον θαυμασμό τους για τα λόγια Του, άλλοι τον σεβασμό τους για τη θυσία Του, άλλοι τον ενθουσιασμό τους για το κοινωνικό Του μήνυμα. Λίγοι όμως είναι εκείνοι, που παραδίδουν στα άχραντα χέρια Του τις  προσωπικές τους αγωνίες, τους φόβους και τα αδιέξοδά τους,  με την πεποίθηση πως Αυτός και μόνον Αυτός μπορεί να χαρίσει φως στη σκοτεινή νύχτα  των ανθρώπων.  
    Αλλά ακόμη και εκείνοι, που πιστεύουν στην παντοδυναμία και την αγάπη Του, καθώς οι ανάγκες γίνονται αφόρητες, καθώς η αδικία οργιάζει και καθώς οι προοπτικές ξεθωριάζουν, φτάνουν κάποτε να αναρωτηθούν,:
«Πού είναι ο Θεός; Γιατί δεν φαίνεται; Γιατί δεν ενεργεί;»
    Σε εποχές ατομικών διαδρομών, ατομικών επιδιώξεων, ακόμη και ατομικών προσευχών, ο ίδιος ο Χριστός, μας δείχνει τον δρόμο προς Εκείνον:
        «Ο γάρ εσι δύο  τρες συνηγμένοι ες τ μν νομα, κε εμι ν μέσ ατν». (Ματθ. 18, 20)
«Όπου είναι μαζεμένοι δυο ή τρεις στο όνομά μου, εγώ είμαι ανάμεσά τους».
    Να λοιπόν η απάντηση: Κάθε Χριστούγεννα υποδεχόμαστε στη γη τον Θεό της ενότητας, τον Θεό της αλληλεγγύης, τον Θεό του «μαζί». Η παρουσία Του στη γη και η λυτρωτική Του επέμβαση περνάει μέσα από την συμπόνια και την αγάπη των ανθρώπων, που διακηρύσσουν πως Τον πιστεύουν και Τον μιμούνται.
    Εκατομμύρια φάτνες στήνονται κάτω από χριστουγεννιάτικα δέντρα, σε πλατείες, σε βιτρίνες. Μέσα σ΄ αυτές, φαίνεται να ξαναγεννιούνται πολλοί «Χριστοί»: Ο Χριστός της παιδικής μας ηλικίας, ο Χριστός ενός γλυκού συναισθηματισμού, ακόμη και ο Χριστός των εορταστικών αγορών μας.Στον αληθινό, όμως, Χριστό, στον Χριστό της αγάπης, εμείς οι ίδιοι, με το πνεύμα και τις πράξεις μας, κλείνουμε ερμητικά την πόρτα.
    Και φέτος όμως, Αυτός ο αληθινός Χριστός θα ξαναχτυπήσει την πόρτα μας. Σιωπηλός, χωρίς εφέ και επικοινωνιακούς εντυπωσιασμούς, θα μας καλέσει να Τον ακολουθήσουμε πίσω από τις φωταγωγίες και τα ρεβεγιόν, για να μας δείξει το κατάντημα μιας ανθρωπότητας χωρίς Εκείνον. Μιας ανθρωπότητας βουτηγμένης στην αρπαγή, το ψέμα και τη σκληροκαρδία.Μιας ανθρωπότητας, που αντικατέστησε τον ουρανό με πίνακες χρηματιστηρίων και βιβλιάρια καταθέσεων.
    Όσο τα Χριστούγεννα θα  ντύνουν μόνο τη μελαγχολία μας, όσο τα ψεύτικα άστρα θα υποκαθιστούν το φως της ελπίδας για εκατομμύρια φτωχούς και άστεγους, όσο οι Χριστουγεννιάτικες μελωδίες θα κρύβουν την κραυγή τής οργής ολόκληρων λαών για την εξαθλίωσή τους, ο Χριστός θα παραμένει ο μεγάλος άγνωστος των Χριστουγέννων.
    Πολλοί μπορεί να πιστεύουν πως κάθε τέτοια μέρα, επαναλαμβάνεται μια γραφική ιστορία. Αυτό όμως που επαναλαμβάνεται είναι η ουσία εκείνης της νύχτας, αλλά και όλης της ζωής Του: Ο Χριστός, το ίδιο αφανής, το ίδιο ξένος, όπως τότε, θα αποστρέφει πάντα το βλέμμα από τις γιορτές της κατανάλωσης των -ακόμη- εξασφαλισμένων και θα επιλέγει για φάτνη Του τις καρδιές εκείνων, που ακόμη μπορούν να αγαπούν και να μοιράζονται, ίσως  ταπεινοί και καταφρονεμένοι από την αυθαιρεσία των ισχυρών, γι΄ αυτό όμως και αξιόπιστοι στη διακήρυξή τους «τι τέχθη μν σήμερον Σωτήρ...» (Λουκ. 2, 10-11).
    Μαζί μ΄ αυτούς θα βρεθεί ο Εμμανουήλ ( που σημαίνει: ο Θεός μαζί μας) αυτά τα Χριστούγεννα, δίνοντάς τους δύναμη να σταθούν όρθιοι και ενωμένοι στο δικό Του όνομα, για να ετοιμάσουν μαζί Του το ξημέρωμα ενός καινούργιου κόσμου. 


Άρθρο στην Εφημ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 15/12/2012

Ἡ ὑπομονὴ Μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης


Ἡ πομον

Γράφει ὁ Μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης

ἐφημ. «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», 16.12.12 

.          Πολὺ ἀπουσιάζει στοὺς βιαστικοὺς καιρούς μας ἡ ἀρετὴ τῆς ὑπομονῆς. Οἱ ὑπομονετικοὶ συνήθως κερδίζουν. Ἡ ἀνυπομονησία εἶναι πηγὴ ἀρκετῶν σοβαρῶν προβλημάτων.
.          Ἡ ὑπομονὴ στὶς δυσκολίες τῆς ζωῆς δίνει πνευματικὴ ὡρίμανση. Ἡ ὑπομονὴ φανερώνει ἀνδρεία, γενναία καὶ σοφὴ ψυχή. Οἱ ἀνυπόμονοι φοβοῦνται, δειλιάζουν καὶ χάνουν. Οἱ ἀσθενεῖς, οἱ τραυματίες, οἱ ἀνάπηροι, οἱ ἄνεργοι, οἱ φτωχοί, ἔχουν μεγάλη τὴν ἀνάγκη τῆς ὑπομονῆς. Δίχως αὐτὴ εὔκολα ἀπελπίζονται.
.          Συχνὰ λέμε νὰ κάνουν οἱ ἄλλοι ὑπομονή. Δὲν εἶναι πάντοτε τόσο εὔκολο. Στὸ Ἅγιον Ὄρος εὔχονται «καλὲς ὑπομονές!». Συνηθισμένη ἔκφραση ἡ ὑπομονή, ἀλλὰ δυσκολοκατόρθωτη. Θέλει κόπο, μόχθο, γνώση, ταπείνωση, ἀνεκτικότητα, ἐπιμέλεια καὶ καλλιέργεια. Ἡ ἀνυπομονησία συνήθως προέρχεται ἀπὸ τὸν ἐγωισμό. Δὲν μπορεῖ κάποιος νὰ ἀγαπᾶ ἀληθινὰ καὶ νὰ μὴν ὑπομένει πάντοτε. Ὅποιος ὑπομένει, ἐλπίζει κι ἔτσι ἐλευθερώνεται ἀπὸ πικρὲς περιπέτειες. Οἱ ἐλπιδοφόροι εἶναι αἰσιόδοξοι, καρτερικοὶ καὶ θαρραλέοι. Θέτουμε ἀσφυκτικοὺς χρόνους στοὺς συνανθρώπους μας, τοὺς θέτουμε αὐστηροὺς ὅρους καὶ στεναχωρούμεθα ποὺ δὲν ἀνταποκρίνονται. Πόσο διαφορετικὴ θὰ ἦταν ἡ ζωή μας ἂν ἤμασταν πιὸ καρτερικοί.
.          Ἀκόμη καὶ στὴν πνευματικὴ ζωὴ μερικὲς φορὲς ὑπάρχει μία προπέτεια. Ὁ Δίκαιος Ἰὼβ εἶναι κλασικὸ παράδειγμα μεγάλης ὑπομονῆς. Τοὺς ἀνυπόμονους δὲν τοὺς ἐμπιστεύεται ὁ Θεός. Οἱ ἄνθρωποι θέλουν γρήγορες καὶ ἄμοχθες κατακτήσεις. Τὰ ἀγαθὰ ὅμως ἀποκτιοῦνται μὲ κόπο. Μέσα ἀπὸ τὴ σωματικὴ ἀσθένεια μπορεῖ νὰ ἔλθει ἡ ψυχικὴ ὑγεία. Εἶναι πολλὲς οἱ εὐκαιρίες στὴ ζωὴ ποὺ ἀπὸ τὸ πικρὸ μπορεῖ νὰ προέλθει τὸ καλό. Τὰ ἐμπόδια τῆς ζωῆς θέλουν νὰ μᾶς ἀναστήσουν ἀπὸ τὴν ὀκνηρία, τὴν ἀμέλεια καὶ τὴ χαύνωση. Οἱ ἀνυπόμονοι δὲν ἔχουν χάρη πνευματική, ἀφοῦ χαρακτηρίζονται ἀπὸ λύπη, θλίψη, στενοχώρια, κατάθλιψη, μελαγχολία καὶ ἀπογοήτευση.
.          Σὲ ἕνα λαβύρινθο ἀντιξοοτήτων, σκανδάλων, κοσμικοτήτων, ἡδονῶν, πλεονεξιῶν καὶ πλανῶν, ὁ ἄνθρωπος παρασύρεται. Ὅποιος ἔχει ταπείνωση καὶ ὑπομονὴ ἀντιστέκεται καὶ κερδίζει. Ἡ ὑπομονὴ θὰ τὸν συνδράμει σὲ πολλὰ καλά. Δὲν θὰ λυγίσει στὶς συμφορές, δὲν θὰ ὁδηγηθεῖ στὸ διαζύγιο, θὰ περιορίσει τὸ στόμα του, δὲν θὰ τυραννιέται ἀπὸ τὰ διάφορα ἀντίξοα γεγονότα τῆς ζωῆς. Εἶναι μεγάλη ὑπόθεση νὰ ὑπομένει κανεὶς τὰ πικρὰ συμβάντα τῆς ζωῆς ἀτάραχα καὶ ἀδιαμαρτύρητα. Οἱ πολλὲς προκλήσεις, περιέργειες, παραξενιὲς καὶ δυσκολίες δὲν ἀφήνουν κανέναν νὰ ὑπομείνει. Ἡ σφοδρὴ ἐπιθυμία ὅσων ἔχουν οἱ ἄλλοι καὶ λείπουν στοὺς ἴδιους τους κάνει νὰ ἀνυπομονοῦν.
.          Στὶς διαπροσωπικὲς σχέσεις χρειάζεται ὁπωσδήποτε μεγάλη ὑπομονή. Θὰ πρέπει νὰ παίρνουμε καὶ τὴ θέση τοῦ ἄλλου, νὰ ἀκοῦμε τὸν πόνο του, νὰ βλέπουμε τὴν δυσκολία του, νὰ τοῦ μιλᾶμε μὲ ἐπιείκεια καὶ καλοσύνη. Δὲν μποροῦμε νὰ στεκόμαστε ἀπέναντι τοῦ ἄλλου μόνο μὲ παρατηρήσεις. Ὑπομονὴ θὰ πρέπει νὰ κάνουμε καὶ στὸν ἑαυτό μας, νὰ τὸν γνωρίσουμε, νὰ τὸν ἀποδεχθοῦμε, ὅποιος κι ἂν εἶναι. Ἡ ὑπομονὴ δὲν προέρχεται μόνο ἀπὸ τὴν ἐλπίδα, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἀγάπη. Ἀγάπη πρὸς Θεὸ καὶ ἄνθρωπο. Ἀγάπη θυσιαστική. Αὐτὸς ποὺ ὑπομένει τὸν ἄλλο εἶναι ἀνεκτικός, πράος, καλοσυνάτος, ἀζηλόφθονος, χαμογελαστὸς καὶ εἰρηνικός.
.            Ἡ ὑπομονὴ ἔχει πολλὰ καλὰ νὰ προσφέρει στὴν δύσκολη σύγχρονη ζωή. Εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νὰ ὑπομένουμε τὴν ἀταξία τῶν καιρῶν, τὰ προβλήματα τῶν ἄλλων, τὶς δυσκολίες τοῦ ἑαυτοῦ μας. Μακάριοι οἱ ὑπομένοντες ἕως τέλους.

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...