Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Απριλίου 04, 2012

Πατερική ή πατρομάχος η «μεταπατερική θεολογία»;


πηγή

Πατερική ή πατρομάχος η «μεταπατερική θεολογία»;
Του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Η ημερίδα που διοργάνωσε στα μέσα Φεβρουαρίου η Μητρόπολη Πειραιώς με θέμα «Πατερική θεολογία και μεταπατερική αίρεση» αποκάλυψε σε όλο του το μέγεθος τον αιρετικό χαρακτήρα της λεγόμενης «μεταπατερικής θεολογίας». Σε μια προσπάθεια να αποδείξουν υπερβολικά και λανθασμένα τα συμπεράσματα της ημερίδας αυτής, τις επόμενες ημέρες ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προέβησαν σε δύο πραγματικά πρωτότυπες ερμηνείες της «μεταπατερικής θεολογίας»...

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στην εγκύκλιό του για την Κυριακή της Ορθοδοξίας τόνισε σχετικά: «Δεν υπάρχει μεταπατερικότητα ξεκομμένη από τη διαχρονική διδασκαλία των Αγίων Πατέρων, ξεκομμένη από την αιώνια Αλήθεια της Ορθοδοξίας. Αυτό, που κάποτε καλούμε «μεταπατερική», δεν είναι «αντιπατερική» θεολογία, αλλά θεολογία «μετά», δηλ. μ α ζ ί με τους Αγίους Πατέρες».
Μια τέτοια ερμηνεία σύνθετης ελληνικής λέξης προφανώς κινείται έξω από τα όρια των κανόνων της ελληνικής γλώσσας και είναι τουλάχιστον ατυχής.
Λίγες μέρες αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μιλώντας στη Σχολή Ευελπίδων είπε: «Η εποχή μας έχει βγάλει κι αυτή Πατέρες. Η νεοπατερική, την είπανε μεταπατερική, δεν είναι άλλη θεολογία, είναι χρονικό πράγμα. Όπως θα λέγαμε η σύγχρονη θεολογία, οι σύγχρονοι θεολόγοι».
Απλοϊκός τρόπος για να δικαιολογηθούν μεγάλα θεολογικά ολισθήματα. Ποιοι είναι άραγε «οι σύγχρονοι θεολόγοι» στους οποίους αναφέρεται ο Αρχιεπίσκοπος; Οι θεολογούντες διανοητές της «Ακαδημίας» του Βόλου ή μήπως οι σύγχρονοι άγιοι όπως ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς και οι άγιοι Γέροντες Παΐσιος, Πορφύριος κ.α.;
Σε κάθε περίπτωση, το πρόβλημα δεν βρίσκεται στις λέξεις αλλά στο περιεχόμενο που αυτές έχουν ή στους λόγους για τους οποίους εισάγεται η χρήση τους. Για να ανεύρουμε το πραγματικό περιεχόμενο της «μεταπατερικής θεολογίας» της «Ακαδημίας» του Βόλου αρκεί να θυμηθούμε όσα υποστήριζε ο Διευθυντής της «Ακαδημίας» Παντελής Καλαϊτζίδης:«H «επιστροφή στους Πατέρες» … είχε όμως και ορισμένες αρνητικές συνέπειες όπως…την έξαρση του αντιθετικού άξονα Ανατολή-Δύση και την καλλιέργεια αντιδυτικού, αντιοικουμενικού πνεύματος». Αποφαινόταν μάλιστα ότι «Οι παραπάνω διαπιστώσεις καθιστούν επείγον το αίτημα της νέας σάρκωσης του λόγου και της συναφειακής ανάγνωσης των Πατέρων, θέτοντας ταυτόχρονα το ερώτημα της δυνατότητας ύπαρξης μιας μετα-πατερικής ορθόδοξης θεολογίας» που θα προχωρήσει στην ανάλυση θεμάτων όπως «Επανεξέταση του ζεύγους καθολικότητα-αίρεση, εν σχέσει προς τα ζεύγη ετερότητα-αίρεση, διαφορά-ενότητα. Ανοχή και καταδίωξη των «αιρετικών» στα πατερικά κείμενα και στη σημερινή πολιτισμική συνθήκη» αλλά και την, κατά Π. Καλαϊτζίδη «ατελή ανθρωπολογία των Πατέρων: προβληματικές ανθρωπολογικές απόψεις της πατερικής θεολογίας π. χ. για την γυναίκα (το κατ' εικόνα Θεού αποδίδεται σε αυτήν μόνο δια μέσου του άνδρα)… διάχυτος αντιφεμινισμός της Εκκλησίας και της πατερικής θεολογίας, νέες ανθρωπολογικές προκλήσεις της βιοηθικής και βιοτεχνολογίας, κλπ». Κατέληγε δε ότι«Τα παραπάνω θέτουν επιτακτικά το αίτημα μιας σύγχρονης ορθόδοξης μετα-πατερικής θεολογίας, και επανερμηνείας της πιστότητας στην πατερική παράδοση, καθώς στον ερμηνευτικό ορίζοντα της παρούσας εισήγησης, το «επόμενοι τοις αγίοις Πατράσιν» δεν σημαίνει απλώς την συνέχιση, την επικαιροποίηση ή και την επανερμηνεία της παράδοσης αυτής, αλλά -κατά το προηγούμενο της πρωτοχριστιανικής και της πατερικής υπέρβασης- και την υπέρβασή της όπου και όταν χρειάζεται».
Αυτά και άλλα παρόμοια υποστήριζε ο Παντελής Καλαϊτζίδης το 2010 στο συνέδριο εκείνο για την «μεταπατερική θεολογία». Τα επαναλάβαμε γιατί κάποιοι προσπαθούν να αμνηστεύσουν την «μεταπατερική θεολογία» και τους εισηγητές της και να εμφανίσουν τα πάντα ως αποτέλεσμα παρανοήσεων. Η «μεταπατερική θεολογία» του Βόλου όμως δεν είναι άλλο τι παρά προσπάθεια υπέρβασης των αγίων Πατέρων και αμφισβήτησης όσων διδασκαλιών τους δεν «βοηθούν» τα σχέδια της οικουμενιστικής ψευτοενότητας.
Λόγω των χαρακτηριστικών της η «μεταπατερική θεολογία» είναι πράγματι πατρομάχος, αντιπατερική και για τούτο δεν μπορεί να της αποδίδεται το όνομα της θεολογίας αλλά της αίρεσης. Στο εξής όσοι θέλουν να είναι «επόμενοι τοις αγίοις πατράσιν» ας κάνουν χρήση του δόκιμου όρου πατερική θεολογία. Η μεταπατερικότητα συνδέεται άρρηκτα με τον οικουμενισμό και αποτελούν μαζί σύμπλεγμα αιρέσεως και κακοδοξίας.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΡΩΤΑΤΟΝ


πηγή

...Ό ευδαιμονισμός που επικράτησε βοήθησε στην έκκοσμίκευση της Εκκλησίας και δημιούργησε πολικές θερμοκρασίες μεταξύ των ανθρώπων και παγετώνες αδιαφορίας και περιφρόνησης των λόγων και των άξιων του Ευαγγελίου. Επικράτησαν τα υλικά και τα μάταια και δημιουργήθηκε μία νέα εποχή και μία νέα φιλοσοφία, κατά την οποία είναι πολύ δύσκολο να προγραμματίσει κάποιος τη ζωή του και να βιώσει τους λόγους και τις επιταγές του Ευαγγελίου και να επιτύχει τη σωτηρία του. Ότι δεν κατόρθωσε ό δαίμονας με φτώχεια, με κακοπάθεια, με πολέμους, με αιματοχυσίες, με πείνα, το κατορθώνει διά του ευδαιμονισμού και της ευημερίας. Ναρκοθετήθηκε ό θεσμός της οικογενείας και λιγόστεψε ανησυχητικά, απονευρώθηκε και ξεβαπτίσθηκε ό «κτιζόμενος λαός», ή νεολαία μας.

Υπάρχει και θα υπάρχει έως της συντέλειας το έκλετό «λείμμα» των πιστών και ευσεβών, αλλά, νομίζω, ποτέ δεν ήμασταν τόσο λίγοι, απομονωμένοι και ανίκανοι να επηρεάσουμε τις εξελίξεις. Το χειρότερο είναι ότι ό δαίμονας διά του ευδαιμονισμού και της τηλεοπτικής δικτατορίας μας έχει επιβάλει δεσμά πού μας αρέσουν και δεν θέλουμε ν' απαλλαγούμε και να σηκώσουμε κάποιο σταυρό στη ζωή μας, γιατί ό σταυρός είναι ή «μηχανή» πού ανεβάζει τον άνθρωπο στο θρόνο του Θεού. Αξίες και ιδανικά, για τα όποια έχύθησαν ποταμοί αιμάτων και άνεδείχθησαν ήρωες και μάρτυρες σήμερα χλευάζονται, περιφρονούνται και είμεθα έτοιμοι να τα ξεπουλήσουμε με το θέλημα
μας «αντί πινακίου φακής».

Ό ευδαιμονισμός οδηγεί στην ύβρη, όπως επισημαίνει ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος, «ό άνθρωπος μηδενός διώκοντος αποστατεί και αρνείται τον Θεό». Ή ευημερία των τελευταίων δεκαετιών ήταν άνευ προηγουμένου. Οι λίθοι έγιναν άρτοι. Ή ασέβεια, ή αποστασία, ή αλαζονεία, ή εμπάθεια και ή άρνηση του Θεού είναι άνευ προηγουμένου. 

Ή καλοπέραση επηρεάζει και τους πιστούς με το ν' αφαιρεί ύπουλα από τη ζωή μας την ασκητικότατα, τον σταυρό και τη σταυρική ζωή. Επίσης επηρεάζει αρνητικά τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και νοιώθεις να μην έχεις ανάγκη κανένα...

Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2011

Το ιερό μυστήριο της εξομολόγησης τις μέρες του Πάσχα






Βαδίζοντας προς την Μεγάλη των Παθών του Κυρίου μας εβδομάδα και προς το τέλος της νηστείας του Πάσχα, δεν υπάρχει τίποτα που να συγκρίνεται την περίοδο αυτή με την μετάνοια και την εξομολόγηση.

Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός!

Τις άγιες τούτες μέρες να προσεγγίσουμε τον Χριστό μας που ο υλισμός και οι αξιώσεις πολλές φορές μας απομακρύνουν από την ουσία της ζωής που θα έπρεπε στ΄αλήθεια να ζούμε.

Τούτες τις άγιες ημέρες, ο Χριστιανός τις ζει μέσα στην Εκκλησία.

''Εγκαταλείπει'' την καθημερινότητα, την πολυτέλεια και όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν τα κοσμικά και ταυτίζεται με την εποχή που έζησε ο Κύριός μας.

Φέρνει στο νου του τη Θυσία του Χριστού για τον άνθρωπο.

Προσπαθεί να κατανοήσει το μέγεθος της Αγάπης του Κυρίου γι΄αυτόν και ύστερα η συνείδηση του Χριστιανού αρχίζει να λειτουργεί προς όφελος της ψυχής του.

-Ο Χριστός έδωσε τη ζωή Του για μένα, για τις δικές μου αμαρτίες, κι εγώ;

-Ο Χριστός μαστιγώθηκε και υπέστη φρικτά μαρτύρια για μένα, για τις δικές μου αμαρτίες, κι εγώ;

-Εγώ τί έχω κάνει μέχρι σήμερα για να του εκφράσω την βαθιά μου ευγνωμοσύνη;

-Τί κάνω ώστε να εκφράσω στον Χριστό μου ένα μικρό αλλά τεράστιο παράλληλα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ;

-Τί κάνω ώστε η θυσία του Χριστού για εμένα να βρει αντίκρισμα;

Ενώ στις θρησκείες και τις διάφορες Οργανώσεις του κόσμου οι άνθρωποιγυρεύουν τον Θεό, στην Ορθόδοξη του Θεού Εκκλησία ο Θεός γύρεψε τον άνθρωπο και τον βρήκε!

Ω Θεέ μου, τι Tιμή!

Κι όμως εξακολουθώ και παραμένω αμετανόητος.

Εξακολουθώ και κρατώ κακία στον πλησίον μου.

Εξακολουθώ και κατακρίνω τους συνανθρώπους μου όταν Εσύ ο δίκαιος έδωσες θυσία τη ζωή Σου για μένα με θάνατο Σταυρικό.

Όταν επάνω στο φρικτό μαρτύριο του Σταυρού συγχωρούσες τους Σταυρωτές Σου λέγοντας:

''Πατέρα συγχώρεσέ τους δεν ξέρουν τί κάνουν''.

Φέρνοντας στο νου μας όλα αυτά και βιώνοντας μέσα στην Εκκλησία τις άγιες του Πάσχα ημέρες, δεν μπορεί ο Χριστιανός παρά να συγκινηθεί και να σκέφτεται σοβαρά  πλέον την επιστροφή του στην αγκαλιά του Θεού Πατέρα.

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο, τίποτα το ανώτερο κυρίως τις μέρες τούτες για τον Χριστιανό να ολοκληρώσει την νηστεία του με το Μέγα Μυστήριο της Ιεράς εξομολογήσεως.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ;

Δεν μπορεί να υπάρξει εξομολόγηση εάν πρώτα δεν αγγίξει την καρδιά μας το δάκρυ της μετανοίας.

Αν δεν κατανοήσουμε ότι σφάλαμε, ότι αμαρτήσαμε ενώπιον του Κυρίου με διαφόρους τρόπους, δεν είναι δυνατόν να εξομολογηθούμε.

Η εξομολόγηση απαραίτητα πρέπει να συνοδεύεται από ειλικρινή στην καρδιά μετάνοια, διαφορετικά η αναφορά μας σε αμαρτήματα που κάναμε κατά το παρελθόν, δεν είναι παρά μια απλή συζήτηση με τον ιερέα δίχως πνευματική οικοδομή, δίχως πνευματική ουσία.

-ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΩ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΟΥ;

-ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ;

Μας απαντά ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος:

Η ομολογία της αμαρτίας ''εξαφανίζει τα αμαρτήματα...
Ο Θεός δεν ζητά από εμάς την ομολογία των αμαρτημάτων μας επειδή δεν τα γνωρίζει,...
αλλά επειδή θέλει να έρθουμε σε συναίσθηση των σφαλμάτων και να δείξουμε την καλή μας διάθεση...
Μήπως ζητά από μας κάτι βαρύ και δύσκολο;
Συντριβή της καρδιάς, κατάνυξη του λογισμού, ομολογία της αμαρτίας και αφοσίωση σε Αυτόν με προθυμία και ζήλο.
Και τότε, όχι μόνο χαρίζει την θεραπεία των τραυμάτων και μας παρουσιάζει καθαρούς από τα αμαρτήματα, αλλά , μας καθιστά και δικαίους...''.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ

Από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως προηγείται της Θείας Κοινωνίας.

Η Διδαχή των Δώδεκα Αποστόλων [ένα από τα σημαντικότερα αρχαία χριστιανικά κείμενα (ολόκληρο εδώ)] γράφει:

Κατά την ημέρα της Κυριακής "όταν συναχθείτε... τελέσατε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, αφού προηγουμένως εξομολογηθείτε τα παραπτώματά σας".

Αρκετοί Χριστιανοί νομίζουν ότι είναι επιβεβλημένο να κοινωνούν σε κάθε μεγάλη εορτή, χωρίς όμως να δίνουν σημασία στην απαιτούμενη προετοιμασία.

Ο Ιερός Χρυσόστομος μιλά σχετικά:

"Πολλοί από τους πιστούς... ενώ είναι γεμάτοι από αμέτρητα κακά... πλησιάζουν την Αγία Τράπεζα κατά τις εορτές όπως - όπως. 
Δεν γνωρίζουν ότι κατάλληλος καιρός για τη Θεία Κοινωνία δεν είναι η εορτή και η πανήγυρη, αλλά η καθαρή συνείδηση και η άμεμπτη ζωή...
Γι΄αυτό σας παρακαλώ όλους, μην πλησιάζετε στα Θεία Μυστήρια, επειδή απλώς και μόνο το απαιτεί η εορτή, αλλά αν κάποτε πρόκειται να λάβετε μέρος στην Αγία αυτή Προσφορά, να καθαρίζετε καλά τον εαυτό σας πολλές μέρες πριν με τη μετάνοια, την προσευχή, την ελεημοσύνη".

Για να δεχτεί κανείς μέσα του το Άγιο Σώμα και Αίμα του Χριστού, πρέπει να καθαριστεί με την Ιερά Εξομολόγηση.

Ο Απόστολος Παύλος γράφει:

"Ας δοκιμάζει ο καθένας τον εαυτό του και τότε να τρώγει από τον Άγιο Άρτο και να πίνει από το Άγιο Ποτήριο.
Διότι όποιος τρώγει και πίνει αναξίως, αυτός τρώγει και πίνει προς κατάκρισή του, αφού δεν κατανοεί ότι κοινωνεί το σώμα και το αίμα του Κυρίου.... 
 ....Πώς θα πάρουμε μέσα μας τον Θεό και θα γίνουμε σύσσωμοι με Αυτόν, αν δεν απορρίψουμε πρώτα τις αμαρτίες με εξομολόγηση και εάν δεν καθαρίσουμε τον ρύπο που δημιουργήθηκε από αυτές στην ψυχή, με ελεημοσύνη, αγνότητα και εγκράτεια, με προσευχή και κατάνυξη και τα άλλα έργα της μετανοίας;".

ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ

Στην προσπάθεια που κάνουμε για να μετανοήσουμε συναντούμε πολλά εμπόδια.

Πράγματι είναι δύσκολο "να πλησιάσει κανείς την Πύλη της μετανοίας και να νικήσει τον εχθρό που κάθεται στην είσοδο εξαγριωμένος...
Κατόπιν όμως, και ο διάβολος δεν θα δείξει τόση μανία αφού νικήθηκε μία φορά, ... και εμείς θα αποκτήσουμε μεγαλύτερη προθυμία και με πολλή ευκολία θα τρέξουμε στον καλό αυτό αγώνα".

Ας δούμε μερικά από τα εμπόδια που οφείλονται είτε στην πονηρία του διαβόλου, είτε στην κακή μας προαίρεση.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ

Ορισμένοι άνθρωποι βρίσκονται σε μια κατάσταση πνευματικής αναισθησίας.

Λένε: "Δεν έχω τίποτα για να εξομολογηθώ, δεν πείραξα κανένα, ούτε σκότωσα, ούτε έκλεψα".

Αν βέβαια τους ρωτήσεις για κάποια αμαρτήματα, συχνά σοβαρά, παραδέχονται ότι τα διέπραξαν, δεν δέχονται όμως ότι είναι αμαρτίες.

-Πιστεύουν ότι όταν ένα αμάρτημα το κάνουν πολλοί, παύει να είναι αμαρτία, υποστηρίζουν ότι στην εποχή μας άλλαξαν τα πράγματα.

-Αυτό που παλαιότερα ήταν αμαρτία, σήμερα είναι φυσιολογικό!

Τους ανθρώπους που έχουν τέτοιες αντιλήψεις, ο Πνευματικός οφείλει να τους πείσει ότι ο Λόγος του Θεού παραμένει αναλλοίωτος σε κάθε εποχή, και ότι πρέπει να εφαρμόζουμε τις Θείες Εντολές όπως ο Κύριος μας τις παρέδωσε.

Εάν δεν νικηθεί η πνευματική αναισθησία, μεταβάλλεται σε σκληροκαρδία, δηλαδή σε μία κατάσταση πωρώσεως.

Αυτήν μας καλεί το Άγιο Πνεύμα να αποφύγουμε.

Οι σκληροκάρδιοι ουκ έγνωσαν τας οδούς του Θεού, δηλαδή δεν βρίσκουν το δρόμο που οδηγεί στη Βασιλεία του Θεού, το δρόμο της Μετανοίας.

ΑΠΟΓΝΩΣΗ


Άλλους ανθρώπους ο διάβολος τους ρίχνει στην απόγνωση.

Οι Χριστιανοί αυτοί πιστεύουν ότι είναι τόσο αμαρτωλοί, ώστε είναι αδύνατο να συγχωρεθούν.

Η άφεση των αμαρτιών όμως που δίδεται με την Ιερά Εξομολόγηση, δεν εξαρτάται από το μέγεθος ή το πλήθος των αμαρτιών μας, αλλά από το έλεος του Κυρίου, που είναι άπειρο.

Εκεί στηριζόμαστε και προσερχόμαστε στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως.

Επομένως ας μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα λάβουμε την άφεση των αμαρτιών και θα γίνουμε δεκτοί από τον Θεό με αγάπη πατρική.

Ο σκοπός του διαβόλου είναι να μας αποτρέψει από την σωτήριο μετάνοια.

Για αυτό "μας βυθίζει στους λογισμούς της απογνώσεως, για να κόψει την ελπίδα μας από τον Θεό, την ασφαλή αυτή άγκυρα, το στήριγμα της ζωής μας, την χειραγωγό της οδού που οδηγεί προς τον ουρανό".

Ο Άγιος Ιωάννης τονίζει:

"Κανείς ας μην απελπίζεται για τη σωτηρία του... 
Είσαι τελώνης;
Μπορείς να γίνεις Ευαγγελιστής.

 Είσαι βλάσφημος;
 Μπορείς να γίνεις Απόστολος. 
Είσαι ληστής;
Μπορείς να λεηλατήσεις τον Παράδεισο... 
Δεν υπάρχει καμία αμαρτία που να μη σβήνεται με τη Μετάνοια... 
Έχεις ιατρό ανώτερο από την αρρώστια,... 
...έχεις ιατρό ο Οποίος μπορεί και θέλει να σε θεραπεύσει".

ΑΝΑΒΟΛΗ

Αν ο άνθρωπος ξεπεράσει τις δυσκολίες και αποφασίσει να εξομολογηθεί, ο διάβολος θα του υποβάλει τον λογισμό της αναβολής:

"Θα πάω", λένε πολλοί, "να εξομολογηθώ.
Αλλά έχω ακόμη καιρό".

Ξεχνούν οι άνθρωποι αυτοί ότι μόνο το σήμερα είναι δικό μας, το αύριο ανήκει στο Θεό.

Πόσοι άνθρωποι δεν έφυγαν από τη ζωή αυτή χωρίς να προλάβουν να ετοιμασθούν πνευματικά;

Έπειτα αφού η αμαρτία είναι μια αρρώστια της ψυχής, με τον τρόπο αυτό λέμε το εξής:

"Ας ζήσω τη ζωή μου άρρωστος και όταν πρόκειται να πεθάνω πηγαίνω στογιατρό".

Αλλά τότε δεν μας χρειάζεται πια γιατρός.

Ο πειρασμός μας προτρέπει να διαπράξουμε σήμερα την αμαρτία και να εργασθούμε αύριο την αρετή.

Γι΄αυτό ο Κύριος λέγει:

"Σήμερον εάν της φωνής μου ακούσητε".

Ο εχθρός δεν μας συμβουλεύει φανερά να απομακρυνθούμε από τον Θεό, αλλά "μας κλέβει μεθοδικά τη σημερινή ημέρα και μας αφήνει για την επόμενη τις ελπίδες.

Επειδή όταν έλθει η άλλη μέρα πάλι έρχεται ο άδικος συνέταιρος (δηλαδή ο διάβολος) και απαιτεί το σήμερα για τον εαυτό του και το αύριο για τον Θεό" .

Η ζωή από την οποία μας εμποδίζει είναι το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως που μας ανασταίνει από τον θάνατο της αμαρτίας.

Όχι σήμερα, θα μετανοήσω και αύριο ας γίνει το θέλημα του Θεού.


Έχοντας όλα αυτά υπόψη μας ''εκμεταλλευόμενοι'' προς πνευματική μας ωφέλεια τις άγιες τούτες ημέρες του Πάσχα, ας λάβουμε την μεγάλη απόφαση.

Ας κάνουμε την κριτική μας, ας προσεγγίσουμε τον Κύριο και ας ζητήσουμε την μεσιτεία του που έτσι κι αλλιώς χρειαζόμαστε πάντα στη ζωή μας, ώστε μαζί με την δική του Ανάσταση να σημάνει και για εμάς η δική μας πνευματική αφύπνιση.

Ας πλησιάσουμε στο εξομολογητήριο του Πνευματικού μας πατέρα και ας προσέλθουμε με ειλικρινή καρδιά και μετάνοια αληθινή κάτω από το ιερό πετραχήλι του, εναποθέτοντας εκεί τα αμαρτήματα μας.

Ας μας αξιώσει ο Κύριος να μεταλάβουμε το Σώμα και το Αίμα Του προς σωτηρία της ψυχής μας.

Ας επιστρέψουμε όλοι όσοι έχουμε πλανηθεί από τις πλάνες του κόσμου.

Ας επιστρέψουμε σήμερα, τώρα όσο ακόμα είναι για εμάς καιρός.

Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων.

Το άρθρο γράφτηκε βάση του βιβλίου:
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
Ιερομονάχου ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Πηγή εικόνας : Google

Κατάλληλος καιρός για Θεία Κοινωνία




Η σπάνια προσέλευση των πιστών για Θεία Κοινωνία, αποτελεί κακή ''συνήθεια''.

Πολλοί από τους πιστούς θεωρούν ότι δεν είναι πνευματικά έτοιμοι ώστε να συμμετέχουν στην Θεία Κοινωνία συχνά.

Προσέρχονται στο Άγιο Ποτήριο κυρίως τις μεγάλες εορτές.

Αν ο πιστός είναι για τόσο μεγάλα διαστήματα ανάξιος να προσέλθει στην Θ. Κοινωνία, είναι και ανάξιος να παρακολουθεί τα λοιπά μέρη της Θείας Λειτουργίας.

Επικρατεί η αντίληψη ότι ''κατάλληλος καιρός'' για την Θ. Κοινωνία είναι οι μεγάλες εορτές και μηχανικά κάνουν εξαίρεση για την πνευματική τους ετοιμότητα, λες και αυτές (οι εορτές δηλαδή), μετατρέπουν τους πιστούς σε ''αξίους''.

Πρέπει να ζητηθεί το απόλυτο κριτήριο για την συχνότητα της Θείας Κοινωνίας, για τον ''καιρό'' της προσέλευσης των πιστών σε Αυτήν.

Το κριτήριο αυτό είναι μόνον η διάθεση και η κάθαρση της ψυχής, η καθαρή συνείδηση, η καθαρή καρδιά κάτι φυσικά που επιτυγχάνεται με πνευματικούς και ασκητικούς αγώνες.

Έτσι λοιπόν, σε όποιον διαθέτει πνευματική ετοιμότητα δεν ισχύουν οι περιορισμοί και του συνιστάται να Κοινωνεί πάντοτε, χωρίς περιορισμούς και χρονοδιαγράμματα.

ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΥΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ

Η αμαρτία από τη φύση της είναι γεννήτρια συγχύσεως και ταραχής.
Ο λόγος του προφήτου Δαυΐδ ''Εν εμοί εταράχθη η καρδία μου'', απεικονίζει την ψυχή του αμαρτωλού.
Για τους αμαρτωλούς ανθρώπους ''δεν υπάρχει ποτέ γαλήνη, δεν έχουν ανάπαυση στην ψυχή, αλλά νοιώθουν ταραχή μεγαλύτερη απ΄ ό,τι υπάρχει σε οποιδήποτε πέλαγος.

Ούτε η μέρα ούτε η νύχτα τους απαλλάσσει από την κακοκαιρία, αλλά βασανίζονται από παντού''.

Όσοι αμαρτάνουν και δεν μετανοούν, ''συζούν με τον διαρκή φόβο... διότι βασανίζονται από την συνείδηση, και κάθε λόγος και πράξη τους συνοδεύεται από φόβο και αγωνία''.

Όταν όμως ο άνθρωπος απομακρυνθεί από την αμαρτία και επιδοθεί στα έργα της μετανοίας, αναζητά την ειρήνη του Θεού: ''Έκκλινον από κακού και ποίησον αγαθόν, ζήτησον ειρήνην και δίωξον αυτήν''.

Είναι η ειρήνη που δώρισε ο Χριστός στους Αποστόλους πριν αναληφθεί στους ουρανούς.
Η άφεση των αμαρτιών φέρνει στην ψυχή του πιστού αυτήν την ειρήνη.
Για να τη διατηρήσει όμως, πρέπει να αγωνισθεί για την κατάκτηση της αρετής.

''Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ειρήνη, αν προηγουμένως δεν πετύχουμε την αρετή''.

Ο Άγιος Νικόδημος μας βοηθά να κατανοήσουμε την έννοια της πραγματικής ειρήνης:
''Εάν ζητάς να έχεις ειρήνη με την αμαρτία,... γνώριζε ότι η συνείδησή σου δεν θα σταματήσει να σε πολεμά...
Εάν, αντίθετα, έχεις ειρήνη με τον Θεό και την αρετή, γνώριζε ότι αυτή είναι η αληθινή ειρήνη σου, την οποία κανένας πόλεμος δεν μπορεί να ταράξει. Ει γαρ συ καθαράν έχεις την καρδία σου... ησυχάσεις και ουκ έσται ο πολεμών σε''.
Τίποτε ''δεν ειρηνεύει τόσο πολύ την ψυχή, όσο η γνώση του Θεούκαι η απόκτηση της αρετής, η οποία διώχνει από μέσα μας τον πόλεμο των παθών και δεν αφήνει τον άνθρωπο να συγκρούεται με τον ίδιο του τον εαυτό.
Μεταξύ των αρετών μεγαλύτερη είναι η ταπείνωση. Αυτή, σε όποιους φυτευτεί μέσα τους με την ειλικρινή μετάνοια, παίρνοντας συνοδοιπόρους την προσευχή και την εγκράτεια, τους ελευθερώνει αμέσως από την δουλεία των παθών, χορηγεί ειρήνη στις ψυχικές τους δυνάμεις και καθαρίζει την καρδιά με τα δάκρυα, γεμίζοντας τη γαλήνη με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος''.
πηγή

ΟΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ


πηγή



Να υπενθυμίσουμε ότι  ο  Μπεγλίτης σήμερα το πρωί  ήταν καλεσμένος  σε τηλεοπτικό κανάλι και κάποια στιγμή  η τηλε-persona  δημοσιογράφα -με αφορμή την είδηση για την αυτοκτονία  στο Σύνταγμα  του  77χρονου  συνταξιούχου  φαρμακοποιού-  τον ρωτά  : 
“Γιατί δεν κάνετε κάτι για αυτούς τους ανθρώπους, που λόγω οικονομικών προβλημάτων φτάνουν στην αυτοκτονία
 Και  ο Μπεγλίτης  χωρίς   να το  πολυσκεφτεί απαντά  με   χιτλερική  ειλικρίνεια,δίνοντάς  μας  ένα  γερό μάθημα,  τί σημαίνει  σεβασμός  ενός νεκρού  για δαύτους:
 ” Σε αυτές τις περιπτώσεις ο σχολιασμός πρέπει να είναι προσεκτικός, εγώ έχω να πω ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν πολύ γενναίος και ευαίσθητος.
Δεν μπορούμε όμως αυθαίρετα να συνδέσουμε την αυτοκτονία του με την οικονομική κατάσταση της χώρας. 
Το αν είχε χρέη, ή δεν είχε χρέη, αν τα έφαγε αυτός ή τα παιδιά του…
 Μόνο σεβασμός”.
(Κλασσικοπερίπτωση) 


Σημείωση "τί και πώς"
Εγώ προτείνω, κ. Μπεγλίτη, να του κάνετε μεταθανατίως μήνυση που κάθησε και έγραψε ένα τέτοιο σημείωμα που εκθέτει την κυβέρνηση στα μάτια των Ευρωπαίων και μπορεί να ανακόψει την πορεία της χώρας προς την "σωτηρία"!
Μα είναι λόγια αυτά; 
Να δες το ολόκληρο το σημείωμα κ. Μπεγλίτη





Και επειδή αυτός πρόλαβε και πέθανε να πληρώσουν οι κληρονόμοι του αποζημίωση στο ελληνικό κράτος (να ανεβούν και τα έσοδα...).
Υ.Γ. Καλά ρε Μπεγλίτη, απόψε θα κοιμηθείς ήσυχος με αυτά που είπες; Ρωτώ επειδή νόμιζα ότι και η ξετσιπωσιά έχει όρια...Νόμιζα είπα.....

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...