Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Σάββατο, Ιανουαρίου 12, 2013

Προσευχή για τους λαούς της γης



Αγίου Σιλουανού

Κύριε αξίωσε όλους τους λαούς
της γης να γνωρίσουν ποια θαυμαστή ζωή
χαρίζεις σε όσους πιστεύουν σε Σένα.
Σε ικετεύω, φιλεύσπλαχνε Κύριε,
αξίωσε όλους τους ανθρώπους,
από τον Αδάμ μέχρι της συντέλειας των αιώνων,
να Σε γνωρίσουν, να μάθουν ότι είσαι ελεήμων και επιεικής.
Είθε όλοι οι λαοί να χαρούν την ειρήνη Σου
και είθε όλοι να δουν το φως του Προσώπου Σου.

Το βλέμμα Σου, ιλαρό και πράο,
ελκύει την ψυχή μου.
Όταν η ψυχή πληρωθεί από τη θεία αγάπη
και ενώ ζεί μια άμετρη χαρά,
θλίβεται και προσεύχεται με
δάκρυα γιά ολόκληρο τον κόσμο,
ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορέσουν
να γνωρίσουν τον Κύριο
και ουράνιο Πατέρα τους.
Δεν γνωρίζει ανάπαυση, αλλά ούτε
και την επιθυμεί, όσο δεν βρίσκονται
ακόμα όλοι μέσα στη χαρά
της αγάπης του Κυρίου.

Κύριε, αφού αξίωσες εμένα τον
αμαρτωλό να Σε γνωρίσω διά του
Αγίου Πνεύματος, Σε ικετεύω,
δώσε να Σε γνωρίσουν
και όλοι οι λαοί της γής

Ω, λαοί όλης της γης, πέφτω
στα γόνατα μπροστά σας και σας
ικετεύω με δάκρυα: Ελάτε στον Χριστό.
Γνωρίζω την αγάπη Του για σας.
Τη γνωρίζω καλά γι’ αυτό
και την φωνάζω σε ολόκληρη τη γη.
Πως θα μπορούσε κανείς να μιλήσει
για κάτι που δεν γνωρίζει;


Πηγή: Τριμηνιαίο περιοδικό «Πάντα τα Έθνη», Έτος Ι΄, τ.37, 1ο τρίμηνο 1991, εκδότης «Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος».

πηγή / αντιγραφή

ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕΙ ΟΛΟΥΣ


Τα τέσσερα ανήλικα παιδιά στο σπίτι πεινούσαν. Πίνανε τσάι για τρείς μέρες . Ο πατέρας και η μητέρα άνεργοι.
Ο πατέρας πήγε σε μια γνωστή αλυσίδα φούρνων, πήρε γάλα και ψωμί και ζήτησε τον υπεύθυνο του καταστήματος ο οποίος απουσίαζε.
Τότε λέει της κοπέλας στο ταμείο «Δεν έχω λεφτά να πληρώσω και τα παιδιά μου πεινάνε , κράτησε την ταυτότητα μου και μόλις έχω λεφτά θα έρθω να σε πληρώσω και θα περάσω να την πάρω». Όταν ήρθε ο υπεύθυνος του καταστήματος κάλεσε την αστυνομία.

Πήγαν δύο αστυνομικοί στο σπίτι του ανθρώπου και δεν μπορούσαν να πιστέψουν.
Με το φώς των κεριών βρήκαν τους γονείς και τα ανήλικα παιδιά να βάζουν το ψωμί μέσα στο γάλα και να τρώνε.
Ο αστυνομικός δάκρυσε και έφυγε.
Πήγε πίσω στον φούρνο και πλήρωσε ο ίδιος τον λογαριασμό του πατέρα και προπλήρωσε γάλα και ψωμί για την οικογένεια για ακόμα ένα μήνα !!!

Τί είναι και τι συμβολίζει το “δέντρο της ζωής”;


Το δέντρο τῆς ζωῆς, «ξύλο τῆς ζωῆς», ἀναφέρεται γιά πρώτη φορά στο Γεν 2,9 ὅπου γίνεται ἀναφορά σέ τριῶν εἰδῶν δέντρα τοῦ παραδείσου:
1ον ἐκεῖνα πού ἔχουν βρώσιμους καρπούς
2ον τό δέντρο πού θά συντελοῦσε στήν πνευματική αὔξηση τοῦ ἀνθρώπου (ἤ καί στήν ὁλοκληρωτική ἀποξένωσή του ἀπό τό Θεό) τό δέντρο τῆς γνώσης τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ καί
3ον τό δέντρο πού θά τοῦ χάριζε τήν αἰώνια ζωή. Γιά τό ἴδιο δέντρο ὑπάρχει ἀναφορά στό Γεν 3,22.24
Οἱ περισσότεροι πατέρες συμφωνοῦν ὅτι πρόκειται γιά πραγματικά δέντρα πού ἐπιφορτίστηκαν μέ ἔνα ἐπιπλέον χαρακτηριστικό. Τό δέντρο τῆς γνώσης τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ ἦταν πραγματικό δέντρο καί ὄχι συμβολισμός, πού παρεῖχε στόν ἄνθρωπο τήν ἀφορμή τῆς ὑπακοῆς ἤ ἀνυπακοῆς στήν ἐντολή τῆς νηστείας πού τοῦ εἶχε δοθεῖ. Κατά παρόμοιο τρόπο, γιά νά ἐνθαρρύνει καί νά ὑπενθυμίζει στούς πρωτόπλαστους τή δυνατότητα τῆς ἄμεσης μετοχῆς στήν ἀθανασία, ὑπῆρχε τό δέντρο τῆς ζωῆς.
Ὅπως παρατηρεῖ στήν ἑρμηνεία τῶν παραπάνω χωρίων ὁ μακαριστός π. Ἱωήλ Γιαννακόπουλος, δέν ἦταν ὁ καρπός τοῦ δέντρου πού θά παρεῖχε τήν ἀθανασία. Αἴτιο τῆς ἀθανασίας εἶναι μόνο ἡ θεία βουλή καί ἡ ἐντολή τοῦ Θεοῦ πού θά δινόταν ἐφόσον ὁ ἄνθρωπος καθιστοῦσε τόν ἑαυτό του (μέ τήν πνευματική ἄσκηση πού τοῦ παρεῖχε τό δέντρο τῆς γνώσης) ἕτοιμο νά δεχτεῖ τή θεία αὐτή δωρεά.
Ἡ εἰκόνα τοῦ «ξύλου τῆς ζωῆς» ἐπανέρχεται στήν Ἀποκάλυψη. Στο 2,7 ὁ καρπός του δίνεται πρός βρώση σ’ ὅποιον νικήσει καί ἐξασφαλίζει τή θεραπεία ὅλων τῶν ἐθνῶν στο 22,2.14. Ἐπειδή στό βιβλίο τῆς Ἀποκάλυψης ἡ γλῶσσα εἶναι συμβολική, ὅπως συμβαίνει γενικά μέ τόν προφητικό λόγο, θά εἶναι ἄστοχο ἑρμηνευτικά νά δοῦμε ἐκεῖ τό δέντρο τῆς ζωῆς κυριολεκτικά, ὅπως βέβαια καί ὅλη την περιγραφή τῆς ἄνω Ἰερουσαλήμ, ὡς πόλης γεμάτη ἀπό πολύτιμους λίθους. Ἀναμφίβολα πρόκειται γιά συμβολισμούς. Ἄλλωστε στήν Ἀποκάλυψη γενικά ἐπαναλαμβάνονται πολλές ἀπό τίς εἰκόνες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης πού βρίσκουν πιά τήν τελική τους πραγμάτωση.
Στή λατρευτική γλώσσα τό «ξύλο τῆς ζωῆς» συνδέθηκε μέ τό ξύλο τοῦ σταυροῦ πού ἔγινε πρόξενος καί πηγή ζωῆς καί σωτηρίας τῆς ἀνθρωπότητας. Εἰδικά στήν ὑμνογραφία, μέ ποιητικό τρόπο ἀντιπαρατίθεται ο Σταυρός ἔναντι τῆς παρακοῆς τοῦ Ἀδάμ. Ψάλουμε στα τροπάρια τῆς μεγάλης ἑβδομάδας «Διά ξύλου ὁ Ἀδάμ, παραδείσου γέγονε ἄποικος, διά ξύλου δέ σταυροῦ, ὁ ληστής παράδεισον ῳκησεν…», ἤ στό ἐξαπόστειλάριο τῆς Μ. Παρασκευῆς «… καμέ τῶ ξύλῳ τοῦ σταυροῦ, φώτισον καί σῶσον με» κ.α.

Τρία φοβερά πάθη


normal_gk0005.jpg
Η  φιλαργυρία,  η  φιλοδοξία  κα  η  φιληδονία  εχουν  τέτοια  γλυκύτητα 
 και  δύναμη, που μαραίνουν  τις  ευγενικές  και  πνευματικές  εφέσεις  του 
 ανθρώπου.
Μ' έναν ανεξήγητο  τρόπο,  τον  κανουν  να  πιστεύει  πως  γεννήθηκε 
 για  ν' αποκτάει  χρήμα, δόξα και ηδονή.
Κι' έτσι υποδουλώνεται!

 Αγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

Προφήτες και προφητείες.


Προφήτες και προφητείες

       Οι προφητείες είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα της εποχής μας. Ο άνθρωπος ανησυχεί για το τι θα συμβεί στο μέλλον και αναζητά διαρκώς από κάπου να γαντζωθεί ώστε να νιώσει ασφαλής. Εάν κάποιος κάνει μια βιαστική έρευνα θα διαπιστώσει πως υπάρχουν πάμπολλες προφητείες προερχόμενες από διαφόρους προφήτες ποικίλων θρησκευτικών χώρων. Ασφαλώς δεν είναι δυνατόν όλες οι προφητείες να είναι αληθινές. Πολλοί είναι οι ψευδοπροφήτες που κορόιδεψαν ή ακόμη και οδήγησαν ανθρώπους στον όλεθρο, είτε προς χάριν του κέρδους είτε εξαιτίας προσωπικής τους παράνοιας (βλ. ομαδικές αυτοκτονίες υπακούοντας σε «προρρήσεις» γκουρού). Το ζητούμενο λοιπόν είναι να εξετάσουμε προσεκτικά από πού προέρχονται οι προφητείες και εάν ο προφήτης είναι αληθινός.
       Η Εκκλησία του Χριστού (δηλ. η Ορθοδοξία) διδάσκει ξεκάθαρα πως κανείς άλλος δεν μπορεί να προγνωρίζει το μέλλον εκτός από τον Θεό, αφού Αυτός είναι ο δημιουργός και προνοητής του παντός. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τις χιλιάδες προφητείες που καταγράφτηκαν στην Παλαιά Διαθήκη εκατοντάδες χρόνους προ της ελεύσεως του Κυρίου Ιησού Χριστού και επαληθεύθηκαν κατά γράμμα κατά την επί γής βιοτή Του. Οι λόγοι αυτοί των Προφητών είναι ακόμη μια αναντίρρητη απόδειξη για την θεότητα του Χριστού αλλά και φραγή προς τα στόματα που βλασφημούν κατά της Π. Διαθήκης. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με προφητείες της Καινής Διαθήκης (π.χ. λόγοι της Παναγίας).
       Έτσι λοιπόν κατανοούμε ότι μπορεί να προφητέψει αληθινά μόνον όποιος έχει τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος. Κανένας άλλος! Και φυσικά ούτε αυτοί που με πονηρία επικαλούνται το όνομα του Κυρίου (π.χ. μέντιουμ). Η αλήθεια για τα όσα πρόκειται να συμβούν αποκαλύπτεται από τον Θεό μόνον σ' αυτούς που βίωσαν την ζωή του Ευαγγελίου και φωτίσθηκαν από το Άγιο Πνεύμα (δηλ. οι Άγιοι).
       Πρέπει να σημειωθεί πως καμμία αληθινή προφητεία δεν αποκαλύπτεται προς όφελος του Προφήτη (κέρδος, διαφημίσεως του ονόματος κτλ.)- όπως γίνεται αναμφισβήτητα με τα μέντιουμ, χαρτορίχτρες, γκουρού, αστρολόγους, μάγους κτλ.- ούτε προς ικανοποίηση της περιέργειας ή των σκοπών του ενδιαφερομένου. Η προφητεία εκφράζεται όταν θέλει ο Θεός προς πνευματική ωφέλεια των πιστών (ενίσχυση στην πίστη και στην ελπίδα, πνευματική προετοιμασία για το επερχόμενο, οδήγηση στην μετάνοια). Άλλωστε αυτό που επιθυμεί ο Κύριος και αυτό που πρέπει να ποθήσει ο καθένας μας είναι η σωτηρία της ψυχής μας. Αυτός είναι ο σκοπός της ζωής! Όχι η ενασχόληση με διάφορα κείμενα που τρέφουν την περιέργεια και την φαντασία.    
       πηγή

Η ΓΑΛΙΛΑΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΚΑΙ Η ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ π.Θεμιστοκλής Μουρτζανός


         Μετά τη Βάπτισή Του ο Χριστός και την παραμονή Του επί σαράντα ημέρες στην έρημο, όπου νήστεψε, προσευχήθηκε και προετοιμάστηκε για την επίγεια δράση Του, φεύγει για την Γαλιλαία. Συναντά τον λαό που κατοικεί «εν χώρα και σκιά θανάτου» (Ματθ. 4, 16) και γίνεται ο ίδιος το Φως που ανατέλλει. Δεν θα είναι μόνο η φυσική Του παρουσία ανάμεσα στους ανθρώπους της Γαλιλαίας των εθνών. Δεν θα είναι ο λόγος Του και η κλήση των αποστόλων που θα σηματοδοτήσει μία νέα πορεία. Δεν θα είναι μόνο οι θεραπείες που θα κάνει, δείχνοντας ότι θα είναι ο Κύριος της ζωής και του θανάτου. Είναι η ίδια η Βασιλεία των Ουρανών που φέρει στον κόσμο και στον άνθρωπο που γίνεται Φως για τα έθνη και για όλους τους ανθρώπους. Από τότε το ανατείλαν Φως φέγγει και διαλύει τα σκοτάδια της χώρας και της σκιάς του θανάτου. Και είναι ο Χριστός το Φως που σώζει, αγιάζει και δίνει νόημα στη ζωή όλων όσων θα επιλέξουν να Τον ακολουθήσουν.
        Ο Χριστός ως το Φως που ανατέλλει είναι η  πρόταση ζωής που κομίζει η Εκκλησία σε κάθε εποχή, σε κάθε άνθρωπο και στο σήμερα. Ομοιάζει ο κόσμος μας με την παλιά εκείνη Γαλιλαία των εθνών. Κατοικούμε σε μια σύγχρονη Γαλιλαία. Ιδέες, είδωλα, πρότυπα ζωής, σκοτίζουν την ύπαρξή μας. Ο πολιτισμός μας έχει το δικό του άνθρωπο-είδωλο, μακριά από την αιωνιότητα και την πίστη. Ο καθένας μας έχει την δική του θεώρηση, τα δικά του δικαιώματα, τις δικές  του απόψεις σχετικά με το νόημα της ζωής. Άλλοτε δεν έχουμε καθόλου προσανατολισμό. Πορευόμαστε σύμφωνα με τις επιταγές του χρόνου και του κόσμου και αδυνατούμε να έχουμε ελευθερία στον τρόπο που θα σκεφτούμε και θα αναλάβουμε δράση για τη ζωή μας.  Άλλοι αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς. Κι εμείς απλώς ακολουθούμε. Κατοικούμε λοιπόν εν χώρα και σκιά θανάτου σήμερα.  
         Ας σταθούμε σε τρεις από τις αποκλίσεις μας σε σχέση με το μήνυμα της Βασιλείας των Ουρανών: την αδιαφορία για τον λόγο του Θεού, την αδιαφορία για την μετάνοια και την αδιαφορία μας για την προσωπική κοινωνία με το Πρόσωπο του Χριστού. 
         Χαρακτηριστικό της χώρας και της σκιάς του θανάτου είναι η απουσία πνευματικής δίψας. Ο άνθρωπος μένει στην αυτάρκεια των όσων γνωρίζει. Στα όσα η μόρφωση και η πρόοδος της εποχής του προσφέρουν. Στο υλιστικό πρότυπο ζωής. Θεωρεί περιττό τον λόγο του Θεού, γιατί τον έχει περιορίσει σε μία εξωτερική, ηθικιστική θεώρηση. Τον θεωρεί ένα κήρυγμα, το οποίο μοιάζει ανεφάρμοστο. Και κυρίως, αυτός ο λόγος έρχεται σε σύγκρουση με τους προσανατολισμούς που ο χρόνος φέρνει στον καθέναν μας. Δεν έχουμε χρόνο να ακούσουμε για το Ευαγγέλιο. Είμαστε μονίμως απασχολημένοι, είτε στην εργασία είτε στις βιοτικές μέριμνες είτε στο σκόρπισμα του χρόνου με την διασκέδασή του. Δεν έχει ενδιαφέρον ο λόγος του Θεού. Μας μιλά για έναν άλλο τρόπο ζωής και έναν άλλο χρόνο, που δεν συμβαδίζει με τις ανάγκες του δικού μας παρόντος.
          Χαρακτηριστικό της χώρας και της σκιάς του θανάτου είναι η απουσία μετάνοιας. Θεωρούμε την αμαρτία δικαίωμά μας και φυσική κατάσταση. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι η αμαρτία μάς χωρίζει από τον Θεό, γιατί καταλαμβάνει τη θέση Του στην καρδιά μας, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να σκεφτούμε τι θέλει Εκείνος και πώς μπορούμε να σωθούμε. Χωρίς μετάνοια δεν υπάρχει σωτηρία, αλλά δεν είναι η σωτηρία η κύρια μέριμνα της ύπαρξής μας. Και έχουμε πάντοτε μία φαινομενικά εύλογη δικαιολογία. Ότι όλοι έτσι κάνουν. Ότι είμαστε άνθρωποι και ότι δεν πρέπει να στερηθούμε τις χαρές αυτής της ζωής. Ο λόγος της μετανοίας είναι λόγος που μας φέρνει ενώπιον αποφάσεων να αλλάξουμε τρόπο και σκέψη για τη ζωή μας. Να δούμε τις ρίζες των παθών μας και να πάψουμε να φορτώνουμε τις ευθύνες στον κόσμο και τους άλλους και να προσπαθήσουμε, με τη βοήθεια της πίστης και της ζωής που ο Θεός θέλει, να αφήσουμε το Φως της Βασιλείας να μας φωτίσει και να μας βοηθήσει να αλλάξουμε. 
            Χαρακτηριστικό της χώρας και της σκιάς του θανάτου είναι η απουσία προσωπικής μας κοινωνίας με το Πρόσωπο του Χριστού.  Καθιστούμε την Εκκλησία στοιχείο του παρελθόντος μας ή έναν χρήσιμο οργανισμό, που προσφέρει αξίες, γιορτές, παραδόσεις ή φιλανθρωπία και στήριξη στις δυσκολίες και αγνοούμε ότι όλα αυτά πηγάζουν από την κοινωνία με το πρόσωπο του Χριστού, που γεννά στην ύπαρξη αγάπη για όλο τον κόσμο, ιστορία, μνήμη, ελπίδα. Και για να υπάρξει κοινωνία με το Πρόσωπο του Χριστού χρειάζεται να Τον ζητήσουμε. Να συμμετάσχουμε στην πνευματική ζωή που μας προτείνει η Εκκλησία. Στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Στο μυστήριο της αγάπης για την εικόνα του Θεού που είναι ο κάθε άνθρωπος. Στο μυστήριο της συγχώρησης και της συνάντησης. Στην αναδοχή του προσωπικού μας σταυρού και στην πίστη στην ανάστασή μας. Στην προσευχή. Στην θεώρηση της ζωής μέσα από την προοπτική της αιωνιότητας.  
          Ο Ιησούς Χριστός αποτελεί την ανανέωση και την ανακαίνιση του κόσμου. Αυτόν περίμενε  όλη η ανθρωπότητα. Ας επιστρέψουμε κι εμείς πραγματικά στην Εκκλησία, ας λάβουμε  κι εμείς με τη σειρά μας Φως, ας έχουμε σχέση ζωής με τον Κύριό μας Ιησού Χριστό και τίποτε δεν θα είναι αξεπέραστο. Ο χριστιανός είναι χαρούμενος κι αισιόδοξος, γιατί μέσα από τη ζωή της αναζήτηση για το Χριστό, τη ζωή της μετανοίας, τη ζωή της αγάπης και της κοινωνίας μαζί Του, αντέχει τις δυσκολίες.  Και αγωνίζεται για όλο τον κόσμο να γευθεί αυτή τη σχέση με την Βασιλεία του Θεού. Είτε σιωπηλά, με την προσευχή του, είτε δυναμικά, είτε και με τους δύο τρόπους μαζί. Και καρπίζει μήνυμα αιώνιο στον κόσμο, κι ας είμαστε κι ας φαινόμαστε λίγοι.

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ...




Tά σύννεφα τών λογισμών μόνο με θερμές προσευχές διαλύονται...




Αν σε κάθε οικογένεια υπήρχε έστω και ένα πρόσωπο που υπηρετούσε τον Θεό με ζήλο, τί αρμονία θα υπήρχε στον κόσμο! 
Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα

Θυμάμαι συχνά την ιστορία κάποιας κοπέλας. Συνήθιζε να έρχεται και να συζητάμε τότε που ήμουν ακόμα στο Μοναστήρι του Τουμάν . 
Ήρθε κάποια μέρα στο Μοναστήρι μαζί με ένα οργανωμένο γκρουπ προσκυνητών, και μου διαμαρτυρήθηκε το εξής: «Δεν το αντέχω πια! Οι άνθρωποι είναι τόσο αγενείς μεταξύ τους!». Και κατόπιν μου είπε ότι θα κοίταζε να βρει άλλη δουλειά. 
Την απέτρεψα , λέγοντας ότι ήταν λίγες οι δουλειές εκείνο τον καιρό και τα επίπεδα της ανεργίας υψηλά. Της είπα να πάψει να πολεμά τους συναδέλφους της στη δουλειά. 
-- «Μα δεν μάχομαι κανένα!», απάντησε. Της εξήγησα ότι μολονότι δεν μάχεται κανένα σωματικά  εντούτοις με το να είναι δυσαρεστημένη στη θέση της, διεξάγει πόλεμο εναντίον των  συναδέλφων της με τους λογισμούς της. Εκείνη αντέτεινε ότι κάθε άλλη αντίδραση θα υπερέβαινε τα όρια αντοχής του καθενός. 
-- «Μα ασφαλώς και τα υπερβαίνει», της είπα, «αλλά δεν μπορείς να το κάνεις μόνη σου. Χρειάζεσαι τη βοήθεια του Θεού. Κανείς δεν γνωρίζει αν προσεύχεσαι ή όχι την ώρα της δουλειάς σου. Κατά συνέπεια, όταν αρχίζουν να σε προσβάλλουν, μην τους αντιγυρίζεις τις προσβολές ούτε με λόγια ούτε με αρνητικές σκέψεις. 
Προσπάθησε να μην τους προσβάλλεις ούτε καν με τους λογισμούς σου∙ προσευχήσου στον θεό να τους στείλει έναν άγγελο ειρήνης. Ζήτησέ Του επίσης να μην ξεχάσει και σένα. Αυτό δεν θα μπορέσεις να το κάνεις αμέσως , αλλά αν προσεύχεσαι πάντοτε έτσι, θα δεις πώς θα αλλάξουν τα πράγματα με τον καιρό και πώς θα αλλάξουν επίσης και οι άνθρωποι.  Κατ’ ουσίαν θα αλλάξεις  κι εσύ». Εκείνο τον καιρό δεν ήξερα αν επρόκειτο να δώσει βάση στη συμβουλή μου.
Αυτό συνέβη στο Μοναστήρι του Τουμάν το 1980. 
Το 1981 με έστειλαν στο μοναστήρι της Βιτόβνιτσα. Κάποια μέρα στεκόμουν πλάι στην κυδωνιά , όταν είδα ένα γκρουπ προσκυνητών να πλησιάζει. Ήταν κι εκείνη ανάμεσα στο γκρουπ και με πλησίασε για να πάρει ευλογία. Και να τι μου είπε: 
«Αχ πάτερ! Δεν είχα ιδέα ότι οι άνθρωποι είναι τόσο καλοί!». Τη ρώτησα αν αναφερόταν στους συναδέλφους της στη δουλειά κι εκείνη  μου απάντησε θετικά.«Άλλαξαν τόσο πολύ  πάτερ, είναι απίστευτο! Κανείς δεν με προσβάλλει πλέον, και βλέπω και σε μένα επίσης τη διαφορά!». 
Τη ρώτησα αν είχε ειρηνεύσει με όλους και μου απάντησε ότι υπήρχε μόνο ένα πρόσωπο μονάχα με το οποίο δεν μπορούσε να ειρηνεύσει για πολύ καιρό. Κατόπιν ,καθώς διάβαζε τα Ευαγγέλια, έφτασε κάποια στιγμή στο σημείο όπου ο Κύριος μας ζητά να αγαπάμε τους εχθρούς μας. 
Και τότε είπε στον εαυτό της: «Θα αγαπήσεις αυτό το πρόσωπο είτε το θέλεις είτε όχι, διότι αυτό είναι που μας ζητά ο Κύριος». Και τώρα, ξέρετε, είναι οι δυό τους οι καλύτεροι φίλοι!
Μακάρι να υπήρχε έστω και ένας τέτοιος άνθρωπος σε κάθε επιχείρηση, εργοστάσιο ή γραφείο! Έτσι θα ανοιγόταν ο δρόμος προς την ειρήνη. Μόνο ένας άνθρωπος χρειάζεται, ένας άνθρωπος συνδεδεμένος προσευχητικά με τον Θεό, και θα έχουμε παντού ειρήνη- στην οικογένεια, στην δουλειά, στην κυβέρνηση και παντού. 
Η παρουσία λοιπόν καί μόνο ενός τέτοιου ανθρώπου είναι αρκετή να μας ελευθερώσει από πολλούς ζοφερούς και δυσβάσταχτους λογισμούς.  

Από το βιβλίο : «ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ,  Βίος και διδαχές του γέροντα Θαδδαίου της Βιτόβνιτσα» Εκδόσεις : «Εν πλω»

Οικογενειακές στενοχώριες και αγιασμός - Γερων Πορφύριος




Για να διορθώσει σ' έναν αδελφό τα πολλά 
ελαττώματα του, όπως καί σέ όλους μας,
 έπαιρνε ό Γέροντας παραδείγματα άπό 
τή φύση και τή ζωή του και τοϋ έλεγε:
«Να ξέρεις, παιδί μου, τίποτα δεν έγινε
 εκεί  και ώς έτυχε.
Όλα έχουν τό σκοπό τους. Και τίποτα δέν 
γίνεται χωρίς νά υπάρχει αίτία. 
Ούτε μια πευκοβελόνα δέν πέφτει άπό 
τό πεύκο αν δέ θέλει ό Θεός.
Γι' αυτό θά πρέπει νά μή στενοχωριέσαι 
γιά ό,τι σού γίνεται. Έτσι αγιαζόμαστε.
Νά! εσύ στενοχωριέσαι μέ τά πρόσωπα 
τού σπιτιού σου και βασανίζεσαι πότε μέ
 τή γυναίκα σου καί πότε μέ τά παιδιά σου.
Αυτά είναι όμως πού σέ κάνουν καί
 ανεβαίνεις πνευματικά ψηλά.
"Αν δέν ήσαν αυτοί, έσύ δέν θά προχωρούσες 
καθόλου. Σού τους έχει δώσει ό Θεός γιά σένα.
 Μά θά μού πείς -συνέχισε ό Γέροντας- είναι 
καλό νά υποφέρουμε άπό τους αγαπημένους μας;
Έ! έτσι τό θέλει ό Θεός.
Καί έσύ είσαι ευαίσθητος πολύ καί άπό τή
 στενοχώρια σου, σού πονάει τό στομάχι σου
 καί ή κοιλιά σου εκεί χαμηλά. "Ετσι δέν είναι;»
Ναί, μά είναι κακό Παππούλη, τον ρωτάει 
ό αδελφός, νά είναι κανείς ευαίσθητος;
«Ναί, τού απαντάει ό Γέροντας, είναι κακό νά είναι
 κανείς πολύ ευαίσθητος σαν εσένα, γιατί με τη 
στενοχώρια δημιουργείς διάφορες σωματικές
 αρρώστιες. Δέν ξέρεις ακόμα ότι καί όλες οί
 ψυχικές αρρώστιες είναι δαιμόνια;»
Όχι, τοΰ λέει ό αδελφός.
«Έ! μάθε το τώρα άπό μένα» κατέληξε ό Γέροντας.
πηγή

Ο Αντίχριστος



 



Ο Αντίχριστος, επειδή είναι εχθρός του Θεού, 
επιθυμεί να χαθούμε όλοι και αυτός ο τύρανος
 θα χρησιμοποιήσει όλους τους τρόπους για
 να πάρουν όλοι τη σφραγίδα του θηρίου, 
μόλις θα έρθει για να παραπλανήσει όλο τον κόσμο.
Να προσέχετε αδελφοί μου, τους διάφορους 
πονηρούς τρόπους που θα χρησιμοποιήσει το θηρίο. 
Η αρχή γίνεται από την κοιλιά, ώστε όταν κανείς βρεθεί
 σε δύσκολη θέση, αφού δε θα έχει τροφές, θ' αναγκαστεί
 να πάρει το σφράγισμα του Αντίχριστου στο
 δεξί χέρι και στο μέτωπο, όχι τυχαία, αλλά για να μην
 μπορεί ο άνθρωπος να κάνει με το δεξί του χέρι το
 σημείο του Σταυρού, και να μην μπορεί να σημειώνει 
το Άγιο όνομα του Κυρίου στο μέτωπο.
Επειδή ξέρει ο πανάθλιος, ότι όταν ο άνθρωπος 
σφραγισθεί με το σημείο του Σταυρού, ελευθερώνεται 
ο άνθρωπος απ' τις δυνάμεις του διαβόλου.
Γι αυτό το λόγο σφραγίζει το δεξί χέρι του ανθρώπου"


(Οσιος Εφραίμ ο Σύρος).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ (Ματθ. δ΄ 12-17) Τ Ο Μ Ε Γ Α Φ Ω Σ π. Χρυσόστομος Τελίδης


πηγή

Τ Ο   Μ Ε Γ Α   Φ Ω Σ

«...ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα...»   (Ματθ. δ΄ 16)
                   Μετά τή βάπτιση τοῦ Κυρίου,  
στόν Ἰορδάνη ποταμό, ἀπό τόν Πρόδρομο Ἰωάννη, 
ἀκολούθησαν οἱ πειρασμοί του στήν ἔρημο, ἀπό 
τό σατανᾶ.  Ὁ Κύριος ἀντιμετώπισε τούτους νικηφόρα. 
 Κατά δέ τούς πειρασμούς ὁ Κύριος περιφρόνησε ἀπόλυτα 
τό σατανᾶ, μέ τήν γνωστή παροιμιώδη σήμερα φράση:
 «ὕπαγε ὀπίσω μου σατανᾶ» (Ματθ. δ΄ 10)
         Στή συνέχεια ὁ εὐαγγελιστής Ματθαῖος μᾶς λέγει 
ὅτι, ἀφοῦ ὁ Κύριος πλροφορήθηκε τή σύλληψη τοῦ
 Προδρόμου ἀπό τόν Ἡρώδη Ἀντίπα καί τή φυλάκισή 
του στό φρούριο τῆς Μαχαιρούντας, ἀναχώρησε γιά τή 
Γαλιλαία.  Ἐγκατέλειψε τή Ναζαρέτ, ὅπου ἦταν ἡ 
πατρίδα τῆς Παναγίας Μάνας Του καί ὅπου Ἐκεῖνος 
μεγάλωσε καί πῆγε καί ἐγκαταστάθηκε στήν Καπερναούμ.  
Ἡ πόλη Καπερναούμ βρισκόταν στίς ὄχθες τῆς λίμνης
 Γεννησαρέτ καί μέσα στά ὅρια τῆς περιοχῆς ὅπου διέμεναν
 δύο ἀπό τίς δώδεκα φυλές τοῦ Ἰσραήλ, ἡ φυλή Ζαβουλών 
καί ἡ φύλη Νεφθαλείμ.
            Ὁ προφήτης Ἡσαΐας, ὀκτώ αἰῶνες πρίν 
εἶπε τά ἀκόλουθα: 
«γῆ Ζαβουλών καί γῆ Νεφθαλείμ, ὁδόν θαλάσσης, 
πέραν τοῦ Ἰορδάνου, Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν, ὁ λαός 
ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα, καί τοῖς 
καθημένοις ἐν χώρᾳ καί σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς.» 
(Ματθ. δ΄ 15-16)
             ἐπαρχία τῆς Γαλιλαίας εἶχε πληθυσμούς εἰδωλολατρικούς, 
ἀνάμικτους μέ τούς Ἰουδαίους.  Οἱ εἰδωλολάτρες ἀγνοοῦσαν τόν
 Ἀληθινό Θεό καί ζοῦσαν μέσα στήν πλάνη, τό ψέμα καί τό
 σκοτάδι.  Ἡ ἄγνοια τοῦ Ἀληθινοῦ Θεοῦ τούς ὁδηγοῦσε στόν
 πνευματικό θάνατο, στόν κόσμο τῆς ἁμαρτίας, τῆς ἀσέβειας
 καί στό βαθύ σκοτάδι.  Μέ τήν παρουσία ὅμως τοῦ Κυρίου 
στήν περιοχή τους ὅλοι αὐτοί οἱ πλανεμένοι ἄνθρωποι εἶδαν
 τό Μέγα καί μοναδικό φῶς, τόν Χριστό. 
 Τήν ἡμέρα τῶν Φώτων οἱ ὕμνοι ἐπαναλαμβάνουν
 γιά τό πρόσωπο τοῦ Κυρίου τά λόγια, τά ὁποῖα
 ἀναφέρονται καί στό «Πιστεύω»:
 «Φῶς ἐκ φωτός, ἔλαμψε τῷ κόσμῳ, Χριστός ὁ
 Θεός ἡμῶν,ὁ ἐπιφανείς Θεός·»(Αἶνοι Φώτων).
             παρουσία τοῦ Χριστοῦ, βέβαια, φώτισε τό 
σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ, ὅπου ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί Υἱός 
τῆς Παρθένου γεννήθηκε.  Ὁ Κύριος φώτισε ἐπίσης 
τόν τάφο στόν κῆπο τῆς Γεθσημανῆ ἀλλά φώτισε καί τόν
 Ἅδη, ὅπου τόν ἀνέμεναν οἱ ψυχές τῶν ἀπό αἰῶνος
 κεκοιμημένων. 
 Ὅταν ὁ Κύριος κατέβηκε στόν Ἅδη σκόρπισε 
τό θεῖο φωτισμό σ’ ὅλες τίς καλοδιάθετες ψυχές.
           Χριστός, ὁ ὁποῖος δίδαξε καί εἶπε: 
«ἐγώ εἰμι τό φῶς τοῦ κόσμου· ὁ ἀκολουθῶν ἐμοί 
οὐ μή περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ’ ἕξει τό φῶς τῆς ζωῆς.»
(Ἰωάν. η΄ 12), μέσα στή ροή τῶν αἰώνων φωτίζει κάθε 
καλοδιάθετη ψυχή, ἡ ὁποία προσφέρεται καί τόν προσκαλεῖ 
νά τήν κάμει δική του φάτνη, δικό του θρόνο, δικό του 
κατάλυμα.
            Ὁ Κύριος στή συνέχεια ἔκαμε ἔναρξη τοῦ
 σωτηριολογικοῦ Του ἔργου καί καλοῦσε τούς ἀνθρώπους 
νά ἐπιστρέψουν κοντά στό Θεό μέ πνεῦμα μετανοίας, 
ἀλλαγῆς τρόπου ζωῆς, γιατί σύντομα μέ τήν ἵδρυση τῆς
 Ἐκκλησίας ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐγκαθίστατο καί στή γῆ, 
ἀνοιχτή γιά ὅλους ὅσοι θά ἦταν πρόθυμοι νά
 καταστοῦν μέλη της καί νά ἀπολαύσουν τά ἀγαθά της. 
 "... Από τότε ήρξατο ο Ιησούς κηρύσσειν και 
λέγειν 
μετανοείτε· ήγγικεν γαρ ή βασιλεία των ουρανών".
 (Μτθ δ΄17)

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...