Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 05, 2014

Ἁγίου Χαραλάμπους (Β΄ Τιμ. β΄ 1-10) «τέκνον μου, ἅ ἤκουσας παρ’ ἐμοῦ διά πολλῶν μαρτύρων, ταῦτα παράθου πιστοῖς ἀνθρώποις»

«τέκνον μου, ἅ ἤκουσας παρ’ ἐμοῦ διά πολλῶν μαρτύρων,
ταῦτα παράθου πιστοῖς ἀνθρώποις»

Κουρασμένοι οἱ νεοέλληνες ἀπό ἄλλους τρόπους ζωῆς, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἀπογοητευμένοι ἀπό τίς ἱδεολογίες καί τόν τρόπο ζωῆς, πού μαστίζουν τίς σύγχρονες κοινωνίες καί ἀπονεκρώνουν κάθε διαπροσωπική σχέση, ἀναζητοῦν μέ πολύ πόθο τήν παράδοση, πού βιώθηκε χρόνια τώρα στόν τόπο αὐτό. Πιστεύουν πολλοί πώς βρίσκοντας τήν αὐτοσυνειδησία τους θά συναντήσουν τήν ἐσωτερική εἰρήνη καί τήν ἠρεμία. Ἀλλά αὐτή ἡ παράδοση πού βιώθηκε στόν χῶρο αὐτό, εἶναι ζυμωμένη καί συνδέεται στενά μέ τήν Ὀρθόδοξη Παράδοση. Γι’αὐτό ἀπό διαφόρους ἀναζητητές γίνεται μεγάλη προσπάθεια, γιά νά βρεθεῖ αὐτή ἡ Ὀρθόδοξη αὐτοσυνειδησία, πού ἐπηρέασε στό παρελθόν τήν ζωή τῶν πατέρων μας.

Παρατηρώντας τό χωρίο πού προτάξαμε τῆς σημερινῆς ὁμιλίας βλέπουμε ὅτι ὁ Ἐπίσκοπος Τιμόθεος προτρέπεται ἀπό τόν Ἀπόστολο Παῦλο, τόν Πνευματικό του Πατέρα, νά παραδώσει σέ πιστούς ἀνθρώπους αὐτά πού ἄκουσε ἀπό τόν ἴδιο τόν Ἀπόστολο καί τά ὁποῖα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τά παρέλαβε ἀπό τόν ἴδιο τόν Χριστό. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση δέν εἶναι ἀνθρώπινος λόγος καί στοχασμός, ἀλλά ἀποκάλυψη τοῦ Θεανθρώπου, πού δόθηκε στούς Ἁγίους σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦ Ἀποστόλου Ἰούδα:«...ἐπαγωνίζεσθαι τῇ ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς ἁγίοις πίστει» (Ἰούδα, 3) καί παραμένει στήν Ἐκκλησία, ὡς ἀτίμητος θησαυρός. Ἀκόμη, ὅτι αὐτή ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση παραδίδεται ἀπό τούς ἁγίους σέ πιστούς ἀνθρώπους. Αὐτή, ὅμως, ἡ παράδοση καί παραλαβή δέν εἶναι μηχανική κάι διδασκαλική, ἀλλά μυστηριακή. Δηλ. προϋποθέτει μιά γέννηση. Ὁ Τιμόθεος ἐγεννήθη ὑπό τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἔγινε «τέκνον» πνευματικό καί παρέλαβε τήν ζωή. Στή Χειροτονία τοῦ Πρεσβυτέρου ὁ Ἐπίσκοπος παραδίδει στόν χειροτονηθέντα ὄχι ἁπλῶς διδασκαλία, ἀλλά τόν Χριστόν, λέγοντας «λάβε τήν παρακαταθήκην ταύτην». Ἔτσι, εἴτε λέμε Ὀρθόδοξη Παράδοση εἴτε παραδεδομένη πίστη, εἴτε ἡ παράδοση χαρακτηρίζεται ὡς ἀποστολική, πατερική, ἐκκλησιαστική εἶναι ἕνα καί τό αὐτό.

Μέ ὅλα ὅσα ἐλέχθησαν γίνεται φανερό ὅτι φορεύς τῆς Παραδόσεως εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ὅτι οἱ ἅγιοι, ὡς πραγματικά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι φορεῖς αὐτῆς τῆς ζωντανῆς παραδόσεως. Αὐτοί παραλαμβάνουν σωστά καί ἔπειτα παραδίδουν σωστά αὐτή τήν θεολογία.

Τά ἱερά λόγια, μέ τά ὁποῖα μᾶς παραδίδεται ἀπό τούς ἁγίους ἡ Παράδοση εἶναι ἡ Ἁγία Γραφή, τά ἔργα τῶν ἁγίων Πατέρων, οἱ ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων, τά Μυστήρια, ἡ λατρεία τῆς Ἐκκλησίας. Ἔργα ἀκόμη τῆς Παραδόσεως ἤ ἐκφράσεις της εἶναι οἱ λειτουργικές τέχνες, ἡ ἁγιογραφία, ἡ Βυζαντινή μουσική κ.λ.π. Γι’ αὐτό ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι σεβόμαστε αὐτές τίς ἐκφράσεις τῆς Παραδόσεως, γιατί παραδόθηκαν ἀπό τούς ἁγίους. Ὅμως, δέν αὐτονομοῦνται, δέν ξεχωρίζονται ἀπό τήν Ἐκκλησία, οὔτε ἀπολυτοποιοῦνται.

Μέ ὅλα αὐτά δέν ξεχνοῦμε, ὅτι σήμερα ἑορτάζει ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος, ὁ δέ ἀπόστολος πού διαβάστηκε στήν θεία Λειτουργία εἶναι τό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα τῆς ἑορτῆς του. Πράγματι, ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ἦταν φορεύς τῆς Παραδόσεως. Ἡ γνησιότητά του φαίνεται στήν μεγάλη του ἀγάπη πρός τόν Χριστό, πού τήν φανερώνει μέ τήν ζωή του καί τήν ἀγάπη πρός τούς ἐχθρούς του, οἱ ὁποῖοι ὡς ἄνθρωποι δέν παύουν νά εἶναι εἰκόνες τοῦ Χριστοῦ. Ἀκριβῶς αὐτό δείχνει ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση παραδίδεται μέ αἷμα, μέ μαρτύριο καί ἀκόμη ἐκφράζεται καί μεταδίδεται μέ τήν ἀγάπη. Ἔξω ἀπό τό αἷμα καί τήν ἀγάπη δέν ὑπάρχει Ὀρθόδοξη Παράδοση, ἀλλά ἀνθρώπινη ἀλύτρωτη «παράδοση», ἐντάλματα ἀνθρώπων πού δέν βοηθοῦν, οὔτε σώζουν.

Ἄς ἐργαζώμεθα, λοιπόν, μέσα στήν Ἐκκλησία μας γιά νά γίνωμε συνειδητοί πιστοί, γνήσιοι φορεῖς τῆς ὀρθόδοξης Παράδοσής μας. ΑΜΗΝ!

Η ΦΥΣΗ ΑΝΤΕΧΕΤΑΙ...

Οι άνθρωποι;...

Και ο Εγκέλαδος συνεχίζει να πολεμάει την Κεφαλονιά, και η τρικυμισμένη θάλασσα δυσχεραίνει την παροχή βοήθειας, και το δριμύ κρύο βασανίζει τους σεισμόπληκτους. Ολα αυτά, ωστόσο, θα μπορούσαν να τα αντέξουν οι Κεφαλονίτες. 
Καταλαβαίνουν άλλωστε ότι αποτελούν εκδηλώσεις της φύσης, τις οποίες αδυνατεί να καταστείλει η ανθρώπινη δύναμη. Μόνο να μειώσει τις επιπτώσεις τους μπορεί, όταν δρα φρόνιμα, προληπτικά, σχεδιασμένα, δίχως «ελληνικές ιδιαιτερότητες». 
Με τις αντιξοότητες της φύσης, λοιπόν, θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα οι κάτοικοι του νησιού. Επιστρατεύοντας την πείρα τους στους σεισμούς, που θα ’λεγε κανείς ότι περνάει γονιδιακά από γενιά σε γενιά, και βέβαια το χιούμορ τους. Ιδιαίτερα οι Ληξουριώτες, που, αυτοσαρκαζόμενοι, δεν έπαψαν να πιστεύουν πως είχε δίκιο ο συντοπίτης τους Ανδρέας Λασκαράτος όταν άρχιζε το χαριτωμένο ποίημά του «Γιατί τα τάλαρα τα λένε τάλαρα» με τη διαβεβαίωση πως η γενέτειρά του τιμάται όλως ιδιαιτέρως από τις ουράνιες δυνάμεις, που μόνον αυτήν έχουν ονομαστί καταγεγραμμένη στα κοσμογονικά κιτάπια τους: «Οντις έπλασε ο Θειός την οικουμένη, / το Ληξούρι, και τόσους άλλους τόπους...».

Ηδη άλλωστε οι Κεφαλονίτες χρησιμοποιούν το χιούμορ τους, που κι αυτό φαίνεται πως είναι συστατικό του αίματός τους, για να πουν ό,τι σαρκαστικό έχουν να πουν για την πολιτεία, αλλά και για να προσφέρει παραμυθία ο ένας στον άλλον. Είναι φανερό πως η ήδη εκδηλωμένη αλληλεγγύη τους, που δεν δυσκολεύτηκε να υπερφαλαγγίσει μ’ ένα χαμόγελο την κληρονομημένη τοπικιστική αντιπαλότητα (συνήθεια όλης της Ελλάδας, που ως προς αυτό φαίνεται ότι παραμένει χωρισμένη σε πόλεις-κράτη), είναι αυτή που πρωτίστως τους στηρίζει.

Τη φύση την αντέχουν λοιπόν. Με τους ανθρώπους είναι τα προβλήματα. 
Και όχι μονάχα με όσους δεν θα αργήσουν να ξεφυτρώσουν για να κερδοσκοπήσουν πάνω στον πόνο των άλλων. Αλλά και με όσους συλλέκτες ψήφων «πολιτικοποιούν» τις πληγές που άνοιξε ο σεισμός, αυτοσυστηνόμενοι ως οι καταλληλότεροι θεραπευτές τους. Και βέβαια με τους σεισμολόγους, που, αφού συγκρατήθηκαν τις πρώτες ημέρες, αρκούμενοι σε διαξιφιστικά υπονοούμενα, ανεβάζουν τώρα τον τόνο της έριδας. Λειτουργούν έτσι, εκ των πραγμάτων, σαν σπορείς φόβου. Ο κόσμος τούς ακούει προσηλωμένος, αφού ο σεβασμός του επιστημονικού λόγου δεν έπαψε ποτέ να υπάρχει. Οταν όμως βλέπει τους ειδικούς να φιλονικούν, παρότι δεν βρίσκονται σε συνέδριο, ή να αποφεύγουν τη ευθύτητα, αμηχανεί και συγχύζεται.

Στρέφεται τότε για να φωτιστεί στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, κυρίως κανάλια και ραδιοσταθμούς. Και ανακαλύπτει (άλλη μία φορά) ότι εκεί οι εστίες πρόκλησης πανικού είναι πάμπολλες – και ασύδοτες. Το Διαδίκτυο μάλιστα, αντί να αποβεί μέσο ταχύτατης πληροφόρησης, χρησιμοποιείται δυστυχώς από ανωνυμογράφους ή ψευδωνυμογράφους σαν όργανο μαζικής τρομοκράτησης.

Εχουν κάτι ωραίες βλαστήμιες στην Κεφαλονιά, από τις οποίες δεν λείπει ούτε ο άγιός τους, ο Γεράσιμος. Τις ξέρουμε και από τον Καββαδία. Ας μην τους προκαλούμε λοιπόν. Γιατί δεν θα αργήσουν να τις εξαπολύσουν καταπάνω μας.

Παντελής Μπουκάλας 
πηγή

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ΛΟΥΚΑ του Τελώνου και Φαρισαίου (Λουκ.ιη΄10-14) «...ὁ εἰς Φαρισαῖος...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης» π. Χρυσόστομος Τελίδης

«...ὁ εἰς Φαρισαῖος...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης»

    Στην σημερινή παραβολή, όλοι μας λίγο-πολύ αντικρίζουμε τον 

εαυτό μας, τους γύρω μας, τους γνωστούς και τους φίλους μας, όλοι μας 

κατα καιρούς έχουμε συναντήσει και Φαρισαίους, 

όμως έχουμε συναντήσει και Τελώνες.

    Η σημερινή παραβολή εἶναι μιὰ ὁλοζώντανη ζωγραφιά. 

 Μιὰ ζωγραφιὰ ψυχῶν.

 Πῆρε τὸ πινέλο του ὁ Χριστὸς καὶ παρουσίασε μὲ μιὰ καταπληκτικὴ 

παραστατικότητα δύο τύπους ψυχοσύνθεσης,αυτής τού Φαρισαῖου

 καὶ αυτής τού Τελώνη που εἶναι δύο ἄνθρωποι τελείως διαφορετικοί.

 Δύο ξεχωριστοί κόσμοι. 

Ἡ μελέτη αὐτῶν τῶν τύπων θὰ μᾶς ὠφελήσῃ πολὺ και θὰ μᾶς 

ἀποκαλύψῃ πολλὰ μυστικὰ τῆς ψυχῆς και ίσως κάποια στιγμή 

μᾶς προφυλάξῃ και ἀπὸ παρόμοια λάθη.

    Γι’ αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία μας ἀρχίζει τὸ "Τριώδιον", τὴν περίοδον

 τῆς αὐτοπερισυλλογῆς και της εσωστρέφειας, τον προθάλαμο 

της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και όχι του ξέφρενου γλεντιού

 και της αχαλίνωτης διασκέδασης όπως συχνά-πυκνά ακούμε από χείλη

 αδαών ή ημιμαθών ψευτοδιανοουμένων, μὲ τὴν παραβολὴν αὐτή, του 

Τελώνου και του Φαρισαίου, που θα ακούσουμε από το στόμα των 

ιερέων μας την Κυριακή 24η του Φεβρουαρίου, μια παραβολή που 

θα μᾶς διξάξῃ μια μεγάλη αρετή...

την ταπείνωση.

    ...ὁ εἰς Φαρισαῖος. Εἶναι ὁ διδάσκαλος τοῦ λαοῦ.

  Εἶναι ἐπίσημο πρόσωπο, ποὺ τιμᾷ ἰδιαιτέρως ὁ κόσμος. 

Μὲ ὕφος, λοιπόν, ἐγωϊστικό· μὲ κινήσεις ἐπιδεικτικές, 

μὲ βῆμα ἀλύγιστο, διασχίζει τὸ πλῆθος, ἀνεβαίνει στό ἱερὸ 

καὶ στέκεται στὸ ψηλότερο σημεῖο γιὰ νὰ φαίνεται ἀπὸ παντοῦ.  

Σηκώνει τὰ χέρια του πρὸς τὸν οὐρανὸ καὶ ἀρχίζει μὲ δυνατὴ φωνή,

  γιὰ νὰ τὸν ἀκοῦνε ὅλοι, νὰ ἀπαριθμῇ τὶς ἀρετὲς του.

«Νηστεύω, λέγει, δυὸ φορὲς τὴν ἑβδομάδα· κάνω ἐλεημοσύνες· 

μοιράζω στοὺς πτωχοὺς τὸ δέκατον τῶν εἰσοδημάτων μου».  

Πρῶτο λοιπόν στοιχεῖο τοῦ Φαρισαίου είναι 

 η  α ὐ τ ο δ ι α φ ή μ ι σ η.

    Τὸ ἴδιο ὅμως, κάνει καὶ ὁ σύγχρονος Φαρισαῖος.

 Δημιουργεῖ θόρυβο γύρω ἀπὸ τὸ ὄνομά του. 

Ὅ,τι καὶ νὰ κάμῃ, θέλει νὰ τὸ γράψουν οἱ ἐφημερίδες.

 Διαφημίζει τὴν ἀρετὴ του.  Καυχᾶται γιὰ τίς ἐπιτυχίας του. 

 Θέλει καὶ ὅλοι οἱ ἄλλοι νὰ τὸν ἀναγνωρίζουν 

ὡς ἄνθρωπο ἀρετῆς, δυνάμεως καὶ δραστηριότητος.

       Καὶ λησμονεῖ ὁ ταλαίπωρος, ὅτι εἶναι οἱ ἁμαρτίες μας βουνὸ 

ἑνώπιον τοῦ Θεοῦ. 

«Ἐὰν ἀνομίας παρατηρήσῃς Κύριε, Κύριε, τίς ὑποστήσεται;» 

λέγει ὁ Ψαλμωδός. 

Ἐὰν ὁ Θεὸς ἤθελε νὰ μᾶς κρίνῃ ὄχι μὲ τὴν ἀγάπη Του, 

ἀλλὰ μὲ τὴν δικαιοσύνη Του, ἀλλοίμονό μας τότε.  

Δὲν θὰ ἐσώζετο κανεὶς ἀπολύτως.

   Όμως ο  άμοιρος Φαρισαῖος δὲν σταματᾷ ἐκεῖ,  προχωρεῖ παρακάτω

 για να φτάσει σε ένα άλλο στοιχείο που τον χαρακτηρίζει και αυτό είναι 

 η  κ α τ ά κ ρ ι σ η.

 Κατακρίνει τοὺς πάντες μὲ δριμύτητα καὶ σκληρότητα.

«Ὅλοι, λέγει, εἶναι ἅρπαγες, ἄδικοι, ἀνήθικοι, ὅπως καὶ αὐτὸς ἐδῶ ὁ Τελώνης.

 Μόνον ἐγὼ εἶμαι δίκαιος καὶ ἐνάρετος. 

 Σὲ εὐχαριστῶ, διότι δὲν ἔγινα ὡσὰν αὐτούς».

Αυτή είναι η φράση που μας κάνει μέχρι και στις μέρες μας, ανθρώπους 

που χρησιμοποιούν τέτοια λόγια, να τους αποκαλούμε Φαρισαῖους. 

Ὅλοι οἱ ἄλλοι ἁμαρτωλοί και μόνον αὐτὸς εἶναι ὁ ἄγγελος!

    Τί σοῦ ἔκαναν οἱ ἄλλοι καὶ τοὺς κατηγορεῖς; 

Τί σοῦ ἔφταιξε καὶ ὁ ταλαίπωρος Τελώνης, ποὺ θρηνεῖ τὴ δυστυχία του; 

Γιατὶ κατηγορεῖς τόσο σκληρά;

 Γιατί δὲν συμπονᾶς τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους; 

Γιατὶ δὲν προσεύχεται γι’ αὐτούς; 

Ποιός εἶσαι ἔπειτα ἐσύ, ποὺ κατακρίνεις; 

Ποιός σοῦ ἔδωσε αὐτὸ τὸ δικαίωμα;

   Ὁ Θεὸς όμως συγχωρεῖ τοὺς ἁμαρτωλοὺς καὶ τοὺς χαρίζει  τὴν εὐτυχία Του. 

Κάνει άραγε το ίδιο με τους υποκριτές, οι οποίοι βέβαια μπορεί να κοροϊδέψουν

 τον κόσμο όλο σε αυτή την πεπερασμένη ζωή τους, όμως γυμνοί θα

 παρουσιαστούν στην δίκαιη κρίση του Θεού.

    Γεμάτη, ἡ κοινωνία μας, δυστυχῶς, ἀπὸ Φαρισαίους, 

που είναι κόλακες, θορυβοποιοί, ἐγωϊστές, φίλαυτοι, συμφεροντολόγοι, 

καιροσκόποι, δουλοπρεπεῖς, ὑποκριταί, φυγόπονοι, φθονεροί, ἀσεβεῖς,

 ποὺ στὸ τέλος ταπεινώνονται καὶ συντρίβονται.

 Γιατί τὸ εἶπε σαφῶς ὁ Κύριος: 

«Πᾶς ὁ ὑψῶν ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται....»

    ...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης.  

 Σκυμμένος σὲ μιὰ γωνιὰ ὁ Τελώνης, θλιμμένος, θρηνεῖ χωρὶς 

νὰ μπορεί νὰ ὁμιλήσῃ.

 Οὔτε τὰ μάτια του δὲν τολμᾷ νὰ ὑψώσῃ πρὸς τὸν οὐρανό.  

Δὲν κατηγορεῖ κανένα. 

Χτυπάει μόνον μὲ ὀδύνη τὰ στήθη του καὶ ζητεῖ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.

  Εἶναι ὁ σκλαβωμένος ἀετός.  

Τὸν ἐπλήγωσε ἡ ἁμαρτία μὲ τὸ φαρμεακερό της βέλος. 

Τοῦ ἔσπασε τὰ φτερὰ. 

Ὑποφέρει. Καὶ κράζει:

«Ὁ Θεὸς ἱλάσθητι μοι τῷ ἁματωλῷ!»

Μόνον αὐτὸ λέει και είναι αρκετό γιατί ποιός ζήτησε

 μετανιωμένος το έλεος του Θεού και δεν το πήρε;

    Ἀδελφοί μου, ἡμεῖς εἴμεθα οἱ Τελῶνες. 

Ὁ ἕνας ἔφταιξε σε τοῦτο· ὁ ἄλλος στο άλλο και όλοι εἴμαστε 

 ὑπόλογοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. 

Ὅμως δεν θα λιποψυχήσουμε.

Ὁ Κύριος εἶναι σπλαχνικός. 

Μᾶς δέχεται ὅλους. 

Δὲν τὸν ἀκοῦτε; 

«Δεῦτε πρὸς Μὲ πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, 

κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς» (Ματθ. ια΄ 28).

    Ἐλᾶτε κοντά μου οἱ κουρασμένοι, οἱ φορτωμένοι μὲ ἀμαρτίες. 

Ἐγὼ θὰ σᾶς ξεκουράσω, μας λέει. 

Ἐκεῖ ψηλά, μὴ λησμονοῦμε, εἶναι στημένος ὁ Σταυρός που στήθηκε

 για όλους εμάς. 

 Γιὰ νὰ μᾶς σώσῃ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία.

    Κουράγιο, λοιπόν.

 Οἱ Τελῶνες θὰ γεμίσουν τὸν Παράδεισον. 

Οἱ μετανοήσαντες Τελῶνες. Γιατί  πρὶν τελειώσει ἡ παραβολή, 

ὁ Κύριος ἔκανε τὴν πιὸ βαρυσήμαντη δήλωση:

 Ὅτι ἀπὸ τοὺς δύο, έφυγε δικαιωμένος για τὸ σπίτι του 

ὄχι ὁ Φαρισαῖος, ἀλλ’ ὁ μετανοήσας ἁμαρτωλὸς Τελώνης: 

«Ὁ ταπεινῶν ἑαυτὸν ὑψωθήσεται».

    Δὲν τὸν ἔσωσαν τὸν Φαρισαῖο οἱ νηστεῖες του, οὔτε οἱ ἐλεημοσύνες του. 

Δικαιώθηκε ὁ ἄλλος, ὁ ἁμαρτωλος, ἀλλὰ ταπεινὸς καὶ μεταμεληθεὶς Τελώνης.

 Πόσες τέτοιες ἐκπλήξεις θὰ δεί ὁ κόσμος στην ἄλλη ζωή!  

Ἄνθρωποι, ποὺ  τους θεωροῦμε Αγίους, θὰ καταδικασθοῦν.  

Καὶ ἄλλοι πάλι ποὺ τους θεωρούσαμε ἁμαρτωλούς, θὰ κερδίσουν τὸ

 πολυπόθητο στεφάνι της νίκης, γιατί εἶχαν ἀληθινά μετανοήσει 

για τα σφάλματα τους.

Καλό Τριώδιο σε όλους!!!

ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ Χ Α Ρ Α Λ Α Μ Π Ο Υ Σ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

DSC_0072,1ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΠΑΤΡΩΝ

ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΚΡΥΑ  ΙΤΕΩΝ

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ
ΑΓΙΟΥ  ΕΝΔΟΞΟΥ  ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
Χ Α Ρ Α Λ Α Μ Π Ο Υ Σ
ΤΟΥ   ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014
6:00 μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλα σίας και θείου κηρύγματος υπό του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π.  Θεοδοσίου Τσιτσιβού, προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Πατρών.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
7:00 π.μ. Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά θείου κηρύγματος, υπό του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Τιμοθέου Παπασταύρου, Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών.
5:30 μ.μ. Μεθέορτος Εσπερινός, Ιερά Παράκλησις και εν συνεχεία Λιτάνευσις της Ιεράς Εικόνος του Αγίου, εντός της Ενορίας. Τον θείον λόγον θα κηρύξει ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Προκόπιος  Κόρδας.
                                                                                
Όσοι επιθυμούν να προσφέρουν άρτους για να συμμετάσχουν στην Αρτοκλασία της Πανηγύρεως αυτής, παρακαλούνται να μας το δηλώσουν εγκαίρως, προκειμένου να φροντίσουμε για την παρασκευή τους. (τηλ. 2610.340-902 & 6936581661)

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, Φεβρουαρίου 04, 2014

"... αλήθεια σας λέω, όποιος έχει αυτό το τυπικό, την συνήθεια της γκρίνιας, να ξέρη ότι θα του έρθη σκαμπιλάκι από τον Θεό ..."

-Γέροντα, γιατί πολλοί άνθρωποι , ενώ τα έχουν όλα, νιώθουν άγχος και στενοχώρια;
-Όταν βλέπετε έναν άνθρωπο να έχη μεγάλο άγχος, στενοχώρια και λύπη, ενώ τίποτε δεν του λείπει, να ξέρετε ότι του λείπει ο Θεός. Όποιος τα έχει όλα, και υλικά αγαθά και υγεία, και, αντί να ευγνωμονή τον Θεό, έχει παράλογες απαιτήσεις και γκρινιάζει, είναι για την κόλαση με τα παπούτσια. Ο άνθρωπος, όταν έχη ευγνωμοσύνη, με όλα είναι ευχαριστημένος.
Σκέφτεται τί του δίνει ο Θεός κάθε μέρα και χαίρεται τα πάντα. Όταν όμως είναι αχάριστος, με τίποτε δεν είναι ευχαριστημένος γκρινιάζει και βασανίζεται με όλα. Αν, ας πούμε, δεν εκτιμάη την λιακάδα και γκρινιάζει, έρχεται ο Βαρδάρης και τον παγώνει. Δεν θέλει την λιακάδα θέλει το τουρτούρισμα που προκαλεί ο Βαρδάρης.

-Γέροντα, τί θέλετε να πήτε μ” αυτό;
-Θέλω να πω ότι, αν δεν αναγνωρίζουμε τις ευλογίες που μας δίνει ο Θεός και γκρινιάζουμε, έρχονται οι δοκιμασίες και μαζευόμαστε κουβάρι. Όχι, αλήθεια σας λέω, όποιος έχει αυτό το τυπικό , την συνήθεια της γκρίνιας, να ξέρη ότι θα του έρθη σκαμπιλάκι από τον Θεό, για να ξοφλήση τουλάχιστον λίγο σ” αυτήν την ζωή. Και αν δεν του έρθη σκαμπιλάκι , αυτό θα είναι χειρότερο, γιατί τότε θα τα πληρώση όλα μια και καλή στην άλλη ζωή.

-Δηλαδή , Γέροντα, η γκρίνια μπορεί να είναι συνήθεια;
-Γίνεται συνήθεια, γιατί η γκρίνια φέρνει γκρίνια και η κακομοιριά φέρνει κακομοιριά. Όποιος σπέρνει κακομοιριά, θερίζει κακομοιριά και αποθηκεύει άγχος. Ενώ , όποιος σπέρνει δοξολογία, δέχεται την θεϊκή χαρά και την αιώνια ευλογία. Ο γκρινιάρης, όσες ευλογίες κι αν του δώση ο Θεός, δεν τις αναγνωρίζει. Γι” αυτό απομακρύνεται η Χάρις του Θεού και τον πλησιάζει ο πειρασμός τον κυνηγάει συνέχεια ο πειρασμός και του φέρνει όλο αναποδιές, ενώ τον ευγνώμονα τον κυνηγάει ο Θεός με τις ευλογίες Του. Η αχαριστία είναι μεγάλη αμαρτία, την οποία ήλεγξε ο Χριστός. «Ουχ οι δέκα εκαθαρίσθησαν; οι δε εννέα πού», είπε στον λεπρό που επέτρεψε να Τον ευχαριστήση . Ο Χριστός ζήτησε την ευγνωμοσύνη από τους δέκα λεπρούς όχι για τον εαυτό Του αλλά για τους ίδιους, γιατί η ευγνωμοσύνη εκείνους θα ωφελούσε.

Απο το βιβλίο: «ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ» ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ
πηγή

Σχετικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου: Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας

vivliothiki-11
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276
Διεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Πρός
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις:
Συνοδικήν Ἐπιτροπήν
ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων
Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία. 
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό(έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν). 
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.

Σχετικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου: Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας

vivliothiki-11
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276
Διεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Πρός
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις:
Συνοδικήν Ἐπιτροπήν
ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων
Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία. 
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό(έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν). 
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.

Ὅταν ἡ ἀγάπη «παιδεύει.»

   
«Ὃν ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει. Ποιὰ ἡ ἑρμηνεία αὐτῆς τῆς φράσης; Οἱ πολέμιοι τοῦ Χριστιανισμοῦ λένε: Ἀφοῦ ὁ Θεὸς παιδεύει αὐτοὺς ποὺ ἀγαπάει, καλύτερα νὰ μὴν πιστεύουμε. Ὕστερα δὲν εἶναι παθητικὴ καὶ μοιρολατρικὴ μιὰ τέτοια ἀντιμετώπιση ἐκ μέρους τῶν Χριστιανῶν; Τί διαφορὰ ἔχει ὁ Χριστιανισμὸς ἀπὸ τὶς ἄλλες θρησκεῖες καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸν Βουδισμὸ καὶ τὸν Μωαμεθανισμὸ ποὺ διδάσκουν τὴν ἀπάθεια;...»


Ὁ στίχος αὐτὸς ἀποτελεῖ μέρος περικοπῆς ἀπὸ τὴν πρὸς Ἑβραίους ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου (κεφ. ιβ´ στ. 1-13). Ὡς μεμονωμένος στίχος, ἀπὸ ὅπου καὶ ἔχει φερθεῖ ἐδῶ, βρίσκεται στὶς Παροιμίες Σολομῶντος (γ´ 12). Ὁ ἀπόστολος Παῦλος τὸν ἐπαναλαμβάνει, τὸν ἑρμηνεύει καὶ τὸν ἀναπτύσσει μὲ τρόπο πειστικό. Ξεκινάει ἀπὸ τὶς δοκιμασίες καὶ τὶς θλίψεις τῶν μαρτύρων τῆς πίστεως. Τί τράβηξαν καὶ τί ἀπερίγραπτα μαρτύρια ὑπέμειναν, γιὰ νὰ μὴν προδώσουν τὴν πίστη τους, ἀλλὰ νὰ μείνουν πιστοὶ στὸ Θεό! Ὅλα αὐτὰ τὰ γνώριζε ὁ Θεὸς καὶ τὰ ἐπέτρεψε, ὄχι γιὰ νὰ τοὺς τιμωρήσει, ὄχι νὰ τοὺς συντρίψει, ἀλλὰ νὰ τοὺς ἀναδείξει. Μικροῦ χρόνου ἡ δοκιμασία καὶ ὁ πόνος, μακρὰ ὅμως ἡ τιμὴ καὶ ἡ δόξα καὶ στὴ γῆ αὐτὴ καὶ στὸν οὐρανό. Αὐτοὺς τοὺς μάρτυρες τοὺς προβάλλει ὁ θεῖος Παῦλος ὡς ὑποδείγματα θάρρους καὶ ὑπομονῆς καὶ ὡς πηγὴ ἐμπνεύσεως καὶ παραδειγματισμοῦ. Τί μᾶς λέει;

Ἔχουμε ὁλόγυρά μας μεγάλο νέφος μαρτύρων ποὺ μαρτύρησαν γιὰ τὴν πίστη τους κι ἐμεῖς κατὰ τὸ παράδειγμά τους ἂς τρέχουμε μὲ ὑπομονὴ καὶ ἐπιμονὴ τὸν ἀγῶνα ποὺ βρίσκεται μπροστά μας. Στὴν προσπάθειά μας αὐτὴ ἂς ἔχουμε στραμμένο ἀδιάκοπα τὸ βλέμμα μας στὸν ἀρχηγὸ τῆς πίστεώς μας, τὸν Χριστό, τὸν ἐμπνευστὴ τῶν μαρτύρων. Αὐτὸς μᾶς ἄφησε μοναδικὸ παράδειγμα ὑπομονῆς καὶ καρτερίας μὲ τὴ σταυρική θυσία Του. Σκεφθεῖτε τί ὑπέστη καὶ τί ὑπέμεινε ἀπὸ τοὺς σταυρωτές του, γιὰ νὰ μὴ λιποψυχήσετε καὶ ἀποθαρρυνθεῖτε. Ἄλλωστε δὲν συγκρίνονται οἱ δικές σας δοκιμασίες μὲ τὴν καταφρόνια καὶ τοὺς ἐξευτελισμοὺς Ἐκείνου. Καὶ ὅμως ξεχάσατε τὴν παρηγοριὰ καὶ τὴν προτροπὴ τοῦ Θεοῦ, ποὺ μᾶς ἀπευθύνει, σὰν παιδιά Του ποὺ εἴμαστε, καὶ μᾶς λέει: Παιδί μου, μὴν παραμελεῖς καὶ μὴ βγάζεις ἀπὸ τὴ σκέψη σου τὴν ὠφέλεια καὶ τὴν παιδαγωγία τῶν θλίψεων ποὺ σοῦ δίνει ὁ Κύριος καὶ μὴν ἀποθαρρύνεσαι ὅταν ἐλέγχεσαι ἀπὸ Αὐτόν. Γιατὶ ἐκεῖνον ποὺ ἀγαπάει ὁ Κύριος τὸν παιδαγωγεῖ μὲ θλίψεις καὶ δοκιμάζει καθένα ποὺ τὸν δέχεται σὰν παιδί του. Καὶ συνεχίζει;

Ἂν δείχνετε ὑπομονὴ καί δεχόσαστε τὴν παιδαγωγία τοῦ Κυρίου μὴν ξεχνᾶτε πὼς ὁ Θεὸς φέρεται σὲ σᾶς σὰν σὲ παιδιά Του. Γιατί ποιὸ παιδὶ δὲν παιδαγωγεῖ ὁ πατέρας του; Ἂν εἴσαστε χωρὶς παιδαγωγία, τότε σημαίνει πὼς δὲν εἴσαστε γνήσια παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Οἱ καλοὶ πατέρες πάντοτε παιδαγωγοῦν τὰ παιδιά τους γιὰ τὸ καλό τους, ἔστω κι ἂν κάνουν οἱ ἴδιοι λάθη. Ὁ Θεὸς ὅμως μᾶς παιδαγωγεῖ γιὰ τὸ συμφέρον μας, γιὰ νὰ γίνουμε μέτοχοι τῆς ἁγιότητας καὶ τῆς δόξας Του.

Κάθε παιδαγωγία, ὅσο χρόνο διαρκεῖ, δὲν φαίνεται νὰ φέρνει χαρὰ ἀλλὰ λύπη. Ὕστερα ὅμως ἔρχονται τὰ εὐχάριστα ἀποτελέσματα, πλούσιοι καὶ ὥριμοι πνευματικοὶ καρποί. Λοιπὸν μὴν ἀποθαρρύνεσθε, ἀλλὰ σηκῶστε καὶ χαλυβδῶστε τὰ πεσμένα κάτω χέρια σας καὶ τὰ παραλυμένα γόνατά σας.

Παιδαγωγεῖ, λοιπόν, ὁ Θεὸς καὶ δοκιμάζει καὶ ἐπιτρέπει θλίψεις «ἐπὶ τὸ συμφέρον, εἰς τὸ μεταλαβεῖν τῆς ἁγιότητος αὐτοῦ». Κίνητρο ἡ ἀγάπη καὶ ἀποκλειστικὸς σκοπὸς ἡ ὠφέλεια καὶ τὸ συμφέρον τοῦ δοκιμαζομένου. Ἐδῶ ὅμως εἶναι ὁ προβληματισμός, ἡ ἀπορία ἢ καὶ ἡ ἀντίδραση μερικῶν: Τί νὰ τὶς κάνω τὶς θλίψεις; Μοῦ εἶναι τόσο ἐνοχλητικές. Θὰ ἦταν καλύτερα νὰ λείπουν. Ξεχνᾶμε στὶς περιπτώσεις αὐτὲς πὼς χωρὶς παιδαγωγία, ἄσκηση, γυμνασία, κακοπάθεια, προσπάθεια, ἀγώνα σκληρό, δὲν ὑπάρχει πουθενὰ πρόοδος, δημιουργία. Ὁ μαθητὴς ποὺ δὲν κοπιάζει, ποὺ δὲν ἔμαθε νὰ κάνει θυσίες γιὰ τὴν πρόοδό του, νὰ ὑποβάλλεται σὲ διάφορες στερήσεις, συχνὰ νὰ κακοπαθεῖ χάριν ἑνὸς ὑψηλοῦ σκοποῦ, δὲν θὰ κάνει τίποτα μεγάλο στὴ ζωή του. Εἶπαν καὶ εἶναι σωστό, πὼς τὸ χαϊδεμένο καὶ καλομαθημένο παιδί, εἶναι τὸ χαλασμένο παιδί. Γονεῖς ποὺ δὲν ἔκαναν τὰ παιδιά τους ποτὲ νὰ κλάψουν, θὰ κλάψουν οἱ ἴδιοι ἀργότερα γι´ αὐτά. Γονεῖς ποὺ σκληραγώγησαν τὰ παιδιά τους δρέπουν τοὺς καρποὺς τῆς προόδου καὶ τῆς εὐγνωμοσύνης τους.

«Πᾶσα παιδαγωγία, ὅσο διαρκεῖ ἡ παίδευση δὲν φαίνεται νὰ προξενεῖ χαρά, ἀλλὰ προκαλεῖ λύπη, ὕστερα ὅμως ἀνταμείβει, αὐτοὺς ποὺ παιδαγωγήθηκαν καὶ γυμνάσθηκαν, μὲ καρποὺς εἰρήνης, δικαιοσύνης καὶ ἁγιότητος!» (Ἑβρ. ιβ´11). Δὲν φαίνεται ἡ δοκιμασία σὰν ἀφορμὴ χαρᾶς, ἀλλὰ λύπης. Στὴν οὐσία ὅμως εἶναι ἀφορμὴ χαρᾶς. Οἱ ρίζες τῆς παιδείας δὲν εἶναι γλυκές. Εἶναι πικρές. Ὕστερα ὅμως οἱ καρποὶ εἶναι γλυκύτατοι. Ὁ γυμναστὴς ποὺ θέλει νὰ καταρτίσει καὶ νὰ ἀναδείξει τὸν ἀθλητὴ δὲν τὸν καλοπιάνει, δὲν τὸν ἀφήνει σὲ ἡσυχία οὔτε φοβᾶται μήπως κακοπάθει. Τί κάνει;

Τὸν γυμνάζει συνεχῶς, τὸν κουράζει μὲ κοπιαστικὲς ἀσκήσεις, τὸν ὑποβάλλει σὲ στερήσεις καὶ τόσα ἄλλα μὲ ἀντικειμενικὸ σκοπὸ νὰ τὸν προπονήσει σωστὰ καὶ νὰ τὸν κάνει πρωταθλητή. Ἀκριβῶς γιατὶ τὸ κίνητρό του εἶναι τὸ ἐνδιαφέρον καὶ ἡ ἀγάπη.

πηγή : Ὀρθόδοξον Χριστιανικὸν Περιοδικόν.


Ὄργανον Ἀδελφότητος Θεολόγων ἡ «ΖΩΗ»

Γέροντας Παΐσιος : ο κόσμος θα τους σιχαθεί και θα τους κυνηγήσει!


"Είναι κρίμα, γιατί σήμερα κατόρθωσε ο διάβολος κι αιχμαλώτισε τις ηγεσίες. Κλαίω την Ελλάδα. Δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο σήμερα. Η Ελλάδα για να σωθεί, πρέπει όλοι οι ηγέτες της όπου και αν βρίσκονται, να πάνε εξορία...
...Να φύγουν, γιατί παρόντες μολύνουν." (Βιβλίο "Λόγοι χάριτος και σοφίας", π. Μάξιμος Αγιορείτης, 2001, Άγιον Όρος)
(Άλλο Απόσπασμα) 

"Αργότερα, επισκέφθηκα τον Γέροντα μαζί με έναν φίλο μου σμήναρχο, γύρω στα τέλη Οκτωβρίου 1993 και του εξέφρασα την ανησυχία μου γι' αυτά που συμβαίνουν από τους κυβερνώντες στην πατρίδα μας. Ο Γέροντας απάντησε: 
Μη φοβάσαι. Ο Θεός δεν θα επιτρέψει να γίνει κακό, αλλά θα γίνουν όμως πράματα και θάματα που δεν θα εξηγούνται με τη λογική. Ο κόσμος θα τους σιχαθεί και θα τους κυνηγήσει. Όπως ένα μπαλόνι φουσκώνει και ξαφνικά σκάει, έτσι θα σκάσουν κι αυτοί! Δεν μπορώ να σου πω πιο πολλά." (Βιβλίο "Μαρτυρίες προσκυνητών - Γέροντας Παΐσιος 1924-1994", Ζουρνατζόγλου, 2006, σελ. 425-426)
(Άλλο Απόσπασμα) 
"Είδατε τί έπαθε ο Τσαουσέσκου στην Ρουμανία ; Τους μωραίνει ο Θεός κι αφού γίνουν ρεζίλι, μετά παίρνουν τον δρόμο τους. Το ίδιο συνέβη και με την Αλβανία , το ίδιο και με τους δικούς μας εδώ. Τους αφήνει πρώτα να ρεζιλευτούν." ( Σκεύος εκλογής, Ιερομόναχου Χριστοδούλου Αγιορείτου, 1998,  Άγιον Όρος)
(Άλλο Απόσπασμα) 
"Αλλά σκοπός τους τώρα είναι νά απομακρύνουν τά παιδιά από τήν 'Εκκλησία. Τα δηλητηριάζουν, τα μολύνουν με διάφορες θεωρίες, κλονίζουν την πίστη τους. Τα εμποδίζουν από το καλό, για να τα αχρηστέψουν. Τα καταστρέφουν από μικρά.
Και τα παιδάκια, φυσικά, από αρνάκια γίνονται κατσικάκια. Αρχίζουν μετά νά χτυπούν άσχημα καί τούς γονείς τους και τους δασκάλους και αυτούς που τα κυβερνούν. Τα κάνουν όλο άνω-κάτω : συλλα­λητήρια, καταλήψεις, αποχή από τα μαθήματα.
Και τελικά όταν θα φθάσουν νά ξεκοιλιάσουν αυτούς που τα κυβερνούν, τότε θα βάλουν και αυτοί μυαλό." (Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 299-301)

Η Εκκλησία δεν με ξεχνά ποτέ...

  αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος Με παρρησία (Ιερά Μητρόπολη Βεροίας)  -  εικ . Μέσα στην ησυχία του Αγίου Βήματος  αρχίζει το αόρατο μυστήριο· ...