Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τρίτη, Ιουλίου 29, 2014

Όλος ο Χριστός σε κάθε πιστό!

Όλος ο Χριστός σε κάθε πιστό!


Μυστήριο μυστηρίων!

Πώς υπό τα είδη του άρτου και του οίνου είναι το σώμα και το αίμα του Χριστού;


Πώς γίνεται η υπερφυσική μεταβολή;

Πώς είναι παρών αοράτως ο Χριστός και αυτός προσφέρει τη θυσία της θείας Ευχαριστίας;

Όλα αυτά, παρά τις προσπάθειές μας να τα καταλάβουμε, παραμένουν απρόσιτα και ανεξήγητα. Μυστήρια!

Υπάρχουν όμως και άλλα αξιοπρόσεκτα στοιχεία της σχετικής διδασκαλίας της Εκκλησίας μας, που φανερώνουν ότι ενώπιόν μας έχουμε μυστήριο τρισμέγιστο και φοβερό. Προσερχόμαστε να κοινωνήσουνε τα άχραντα μυστήρια μυριάδες πιστοί διαμέσου των αιώνων, στα πολυπληθή θυσιαστήρια των ιερών ναών μας που βρίσκονταν επάνω σ’ όλο το πρόσωπο της γης.

Και ο καθένας μας παίρνει με βαθιά ευλάβεια στο στόμα του ένα μόνο μαργαρίτη, όπως τον ονομάζουμε, ένα μικρό τεμάχιο του καθαγιασμένου άρτου, και μια μικρή ποσότητα, μια μόνο ίσως σταγόνα του καθαγιασμένου οίνου. Μεταλαμβάνουμε δηλαδή ένα ελάχιστο τμήμα των καθαγιασμένων ειδών. Και πιστεύουμε ότι, μεταλαμβάνοντας αυτό το ελάχιστο τμήμα, κοινωνούμε ολόκληρο τον Χριστό.

Διότι τέμνεται και διαιρείται το σώμα και το αίμα του Κυρίου, αλλά η τομή και η διαίρεση γίνεται μόνο στα είδη του άρτου και του οίνου υπό τα οποία έχουμε το άχραντο σώμα και το τίμιο αίμα. Το σώμα όμως και το αίμα του Κυρίου «καθ’ ευατά» παραμένουν «άτμητα πάντη και αδιαίρετα», και ως εκ τούτου σε κάθε μέρος και τμήμα των καθαγιασμένων ειδών δεν είναι μέρος του σώματος και του αίματος του Κυρίου, αλλά όλος ο δεσπότης Χριστός.

Τι σημαίνουν αυτά; Ότι και εγώ και εσύ και ο άλλος και ο άλλος, και όλοι, όλοι οι χριστιανοί, από τα πρώτα χρόνια της ζωής της Εκκλησίας μας μέχρι σήμερα και μέχρι το τέλος των αιώνων, ολόκληρο τον Χριστό κοινωνούμε. Και αυτό γίνεται χωρίς ο Χριστός να χωρίζεται σε πολλούς, αλλά παραμένοντας πάντοτε ένας!

Δεν είναι θαύμα αυτό; Δεν είναι μέγα μυστήριο; Πώς είναι δυνατόν, ρωτά ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης, το ένα εκείνο σώμα, σ’ όλη την οικουμένη να χωρίζεται πάντοτε για τόσες μυριάδες των πιστών που το κοινωνούν, και το κάθε μικρό τεμάχιό του να ανήκει ολόκληρο στον καθένα και συγχρόνως να μένει το ίδιο ολόκληρο; «Όλον εν εκάστω δια του μέρους γενέσθαι και αυτό μένειν εφ’ εαυτού όλον»;

Κατατεμαχίζεται για τον καθένα, διδάσκει και ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, και αγιάζει την ψυχή και το σώμα καθενός ο Χριστός «δια της ιδίας σαρκός», με το άχραντο σώμα Του, και, χωρίς να χωρίζεται, υπάρχει ολόκληρος σ’ όλους, ενώ είναι ένας παντού, «ολοκλήρως και αμερίστως εν όλοις εστίν εις υπάρχων πανταχή»!

Γι’ αυτό και ο λειτουργός κατά την ώρα της θείας Λειτουργίας, κατά την οποία επάνω στο άγιο Δισκάριο τεμαχίζει τον «αμνό», το τμήμα δηλαδή του προσφόρου που έχει επάνω του τα γράμματα ΙΣ-ΧΣ ΝΙ-ΚΑ, και το οποίο έχει ήδη καθαγιασθεί και μεταβληθεί στο σώμα του Χριστού, λέξει τα εξής λόγια: «Μελίζεται καὶ διαμερίζεται ὁ Ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ μελιζόμενος καὶ μὴ διαιρούμενος, ὁ πάντοτε ἐσθιόμενος καὶ μηδέποτε δαπανώμενος, ἀλλὰ τοὺς μετέχοντας ἁγιάζων».

Δηλαδή, τεμαχίζεται και διαχωρίζεται ο αμνός του Θεού, αυτός που, ενώ τεμαχίζεται, δεν διαιρείται, αυτός που πάντοτε τον τρώγουμε, όμως ποτέ δεν δαπανάται, δεν τελειώνει, αλλά αγιάζει αυτούς που τον μεταλαμβάνουν.

Έγιναν κάποιες προσπάθειες από μερικούς να εξηγήσουν με παραδείγματα την ταυτόχρονη παρουσία ολόκληρου του Χριστού σε κάθε τεμάχιο του θείου σώματος. Είπαν λοιπόν ότι, όταν ένας καθρέπτης σπάσει σε πολλά κομμάτια, στο κάθε κομμάτι του μπορεί να απεικονίζεται η μορφή ενός ανθρώπου, η ίδια που απεικονιζόταν στον καθρέπτη πριν αυτός σπάσει. Στα πολλά θραύσματα πολλαπλασιάζεται η ίδια μορφή, χωρίς να αλλοιώνεται. Μια σφραγίδα μπορεί να αφήνει τα ίδια αποτυπώματα σε διάφορα έγγραφα, χωρίς η ίδια να ελαττώνεται ή να υφίσταται κάποια αλλαγή, έστω και αν τα έγγραφα είναι πολλά. Τη φωνή κάποιου που μιλά μπορούν να την ακούν με τον ίδιο τρόπο πολλοί ακροατές, χωρίς η φωνή του να διαιρείται στον καθένα, αλλά παραμένοντας ολόκληρη, όσο και αν είναι το πλήθος αυτών που την ακούν.

Στα παραδείγματα όμως αυτά δεν γίνεται κάτι παρόμοιο μ’ αυτό που έχουμε στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Στα θραύσματα του καθρέπτη έχουμε πολλές φορές την εικόνα αυτού που καθρεπτίζεται, όχι όμως ουσιαστικά και πραγματικά το ίδιο το πρόσωπό του. Σε πολλά έγγραφα μπορούν να υπάρχουν τα αποτυπώματα μιας σφραγίδας, έχουμε δηλαδή αυτό που ενεργεί επάνω τους η σφραγίδα, αλλά όχι την ίδια τη σφραγίδα. Και όταν όλοι ακούμε την ίδια φωνή κάποιου που μας μιλά, τη φωνή του δεχόμαστε ο καθένας, την ενέργεια που εκπέμπει ο ομιλητής και όχι τον ίδιο τον ομιλητή. Στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, όμως, δεν έχουμε απλώς την ενέργεια και τη χάρη του Κυρίου, αλλά τον ίδιο τον Κύριο «πραγματικώς και ουσιωδώς παρόντα». Και όσοι συμμετέχουμε στο μυστήριο αυτό, όλοι τον ίδιο τον Χριστό κοινωνούμε, όλοι ολόκληρο τον Χριστό, χωρίς αυτός να διαιρείται και χωρίς να δαπανάται. Και αυτό είναι ένα μοναδικό θαύμα, είναι τρισμέγιστο μυστήριο, και τίποτε παρόμοιο ή ανάλογό του δεν μπορούμε ποτέ και πουθενά να συναντήσουμε.

Παρά τα παραδείγματα λοιπόν που κατά καιρούς προτείνονται, με τα οποία προσπαθεί ο άνθρωπος να προσεγγίσει σ’ ένα βαθμό το μυστήριο, το συμπέρασμα, όπως το διατυπώνει ο αείμνηστος καθηγητής Παναγιώτης Τρεμπέλας, είναι ότι «το μυστήριον παραμένει πάντοτε μυστήριον πιστευτέον μάλλον και μετ’ ευλαβείας προσκυνούμενον παρα ερευνώμενον και υπό της ευολίσθου και ασθενούς του ανθρώπου διανοίας πολυπραγμονούμενον».

Απόσπασμα από το βιβλίο “Το μυστήριο της κοινωνίας του Θεού”
του Αρχιμ. Αστέριου Σ. Χατζηνικολάου

πηγή

Παγανιστές κατά Ελλήνων.

Αυτό τον καιρό που η Ελλάδα φλέγεται και θα έπρεπε να είμαστε ενωμένοι, για να μπορέσουμε να πολεμήσουμε κάθε τι άσχημο και επιζήμιο για την χώρα μας, εμείς είμαστε σκορπισμένοι σε πολλά στρατόπεδα. Παρακολουθώ ότι χωριστήκαμε για τις θρησκείες, για τα κόμματα, για την εξωτερική και εσωτερική πολιτική, λέτε να είναι τυχαία όλα αυτά; Να είναι η βλακεία που μας δέρνει; Ή κάποιος ξένος δάκτυλος τρύπωσε με άνεση μέσα από την μισάνοιχτη πόρτα που του αφήσαμε; 
Ένα άλλο αξιοσημείωτο είναι αυτό, που στα δικά μου αυτιά ακούγεται σαν ανέκδοτο, ότι εμείς δηλαδή που είμαστε Χριστιανοί ορθόδοξοι δεν είμαστε Έλληνες! Γιατί; Τι είναι αυτό που κάνει εσάς που πιστεύετε στο δωδεκάθεο, να λέτε ότι είστε περισσότερο Έλληνάρες από εμάς; Και μην μου πείτε πάλι για τα πατρώα εδάφη και την πατρώα θρησκεία έτσι; Έψαξα και διάβασα αρκετά για να καταλάβω τι ήταν αυτή η θρησκεία που επανεμφανίστηκε σαν μια ίωση και απειλεί την πατρίδα μας. Γιατί απειλή την βλέπω, όταν κάνει διαχωρισμό στους πολίτες και τους κάνει να βλέπουν με υπεροψία, τα δικά τους θρησκευτικά πιστεύω. 
Έχουν μεγάλο μένος και μίσος για την ορθοδοξία, λες και αυτή είναι η απειλή της χώρας αυτή την στιγμή. Εγώ ξέρω ότι αν φοβάσαι κάτι αυτό πολεμάς και μάλλον πολεμούν τον φόβο τους, κάνοντας άγρια επίθεση στον Χριστιανισμό. Όμως γιατί θέλουν να μας γυρίσουν πίσω σε μια θρησκεία, που κατά τα γραφόμενα από παλιές πηγές και από ευρήματα, είναι κανιβαλιστική; Και γιατί μας δίνουν επιλεκτικά φιλόσοφους που μίλησαν για πολυθεΐα; Μήπως για να πουν ότι το αρχαίο πνεύμα και συνεπώς το δωδεκάθεο, αποτελούνταν από μέγα πνεύμα και τρανό και είχαν σωστή κρίση; 
Εγώ ξέρω όμως, σύμφωνα με αυτά που διάβασα, φιλόσοφους που καταδίκασαν την πολυθεΐα και βάρβαρες θυσίες εκείνης της εποχής. Γιατί οι θυσίες στους θεούς υπήρξαν, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία αν δούμε παλιά κείμενα και όχι μόνο από σφαχτά αλλά και από ζωντανά ζώα που ριχνόταν τα καημένα στη φωτιά, για να ευχαριστήσουν κάποιον θεό. Αλλά το χειρότερο από όλα είναι ότι θυσίαζαν αίμα ανθρώπινο, κατά προτίμηση από νέους και νέες παρθένες, αλλά και από βρέφη, όπως μαρτυρούν κάποια κείμενα και μάλιστα τα έτρωγαν. Αυτό δεν είναι κανιβαλισμός και αποτρόπαιο; Εκεί θέλετε να γυρίσουμε και να προσκυνήσουμε; 
Στην Αχαϊα η ιέρεια της παρθένας θεάς Κομαιθώ, ερωτεύτηκε τον Μελάνιππο και ερωτοτροπούσαν στον ναό. Η θεά Άρτεμη θύμωσε και έκανε την γη να μην δίνει καρπούς και πέθαιναν οι άνθρωποι. Ρώτησαν τότε το μαντείο των Δελφών και είπε να θυσιάσουν το ζευγάρι της αμαρτίας και από τότε κάθε χρόνο ένας νέος και μια νέα παρθένα θυσιάζονταν για να ευχαριστήσουν τους Θεούς. Περίεργο να είναι οι θεοί τόσο εκδικητικοί και σκληροί και να ζητάνε αίμα για να αποδώσουν τα υλικά αγαθά. Δώσε για να σου δώσω ήταν συμφεροντολόγοι δηλαδή. 
Αυτές οι θυσίες γινόταν φυσικά και αλλού όπως διάβασα (Πλούταρχου Θεμιστοκλής 13) ο Φανίας ο Λέσβιος φιλόσοφος, μιλάει για τον Θεμιστοκλή που θυσίασε τρεις νέους με την υπόδειξη του μάντη Ευφραντίδη. Του είπε πως αν θυσίαζε τους νέους στον Θεό Διόνυσο, τότε θα κέρδιζε την μάχη. Παρά τις αντιρρήσεις του δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον χρησμό, γιατί ο όχλος φώναζε και έτσι έγινε η ανθρωποθυσία. Πάμε και στον Πλάτων τώρα μια και επικαλούνται τους φιλόσοφους. Πλάτωνος πολιτεία Η΄ 565 d-e: ( Τις αρχή ουν μεταβολής εκ προστάτου επί τύρρανον; Ή δήλον ότι επειδάν ταυτόν άρξηται δραν ο προστάτης τω εν τω μύθω ος περί το εν Αρκαδία το του Διός του Λυκαίου ιερόν λέγεται; Τίς; έφη. Ως άρα ο γευσάμενος του ανθρώπινου σπλάγχνου εν άλλοις άλλων ιερείων ενός εγκατατετμημένου, ανάγκη δη τούτω λύκω γένεσθαι. Η ουκ ακήκοας τον λόγον; Έγωγεν). Εδώ βλέπουμε ότι θυσίαζαν τα βρέφη και τα έτρωγαν στο βωμό του Λυκαίου Διός. Πίστευαν ότι σκοτώνοντας τα εκεί θα τους έδινε την δύναμη ενός λύκου. Φυσικά έχουμε πάρα πολλούς φιλόσοφους που θανατώθηκαν ή εξορίστηκαν γιατί αμφισβήτησαν το δωδεκάθεο.
 
Ακόμα έχουμε τους αγωνιστές του 1821, που αγωνίστηκαν για να είμαστε εμείς ελεύθεροι και που ήταν Χριστιανοί. Πολέμησαν έχοντας στο λάβαρο της σημαίας μας τον σταυρό. Δεν πιστεύω να πει κάποιος πως ο Καραϊσκάκης ήταν ανθέλληνας; Ήταν πρόγονος μας, δόξα και καμάρι μας. Αν όλοι αυτοί δεν είναι πρόγονοι μας τότε ποιοι είναι; 

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ – ΠΡΩΤΟΠΡ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΑΝΙΛΟΑΕ





Ἐφόσον ὁ Χριστὸς ἔχει ὁλοκληρώσει τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας καὶ συνεχῶς προσφέρει τοὺς καρπούς της γιὰ νὰ φέρει ὅλους τοὺς ἀνθρώπους μαζὶ στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, οἱ χριστιανοὶ ὡς ὑπηρέτες τοῦ Χριστοῦ ὑποχρεωμένοι νὰ ἀγωνίζονται γιὰ τὴν ἕνωση ὅλων τῶν ἀνθρώπων σ’ αὐτὴν τὴν Βασιλεία τῆς τέλειας ἀγάπης, ἔχουν ἐπίσης ὁρισμένες ὑποχρεώσεις πρὸς ἐκείνους ποὺ δὲν εἶναι χριστιανοί. Στὰ ἀκόλουθα θὰ γίνει μία σύντομη ἀπόπειρα νὰ προβάλουμε τὶς ὑποχρεώσεις αὐτές, ἢ ἀκριβέστερα τὰ κίνητρα ποὺ βρίσκονται πίσω ἀπὸ αὐτές.

 Χριστὸς προσέφερε τὴν θυσία του καὶ ἀναστήθηκε ἀπὸτοὺς νεκροὺς ἔξω ἀπὸ τὰ Ἱεροσόλυμα καὶ κυρίως ἔξω ἀπὸ τὰἹεροσόλυμα ἐμφανιζόταν μετὰ τὴν ἀνάστασή τουΑὐτὸ ἔγινεγιὰ νὰ ἁγιάσει τοὺς λαοὺς ἐκείνους ποὺ δὲν εἶχαν κανέναεἶδος δεσμοῦ μὲ τὸν Θεὸ τοῦ ΝόμουΣτὴν Ἐπιστολὴ πρὸςτοὺς Ἑβραίους διαβάζουμε: «τοίνυν ἐξερχώμεθα πρὸς αὐτὸνἔξω τῆς παρεμβολῆς τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες οὐ γὰρἔχομεν ᾧδε μένουσαν πόλινἀλλὰ τὴν μέλλουσανἐπιζητοῦμεν». ( Ἑβρ. ιγ΄ 13-14). Ἡ ἀναφορὰ γίνεται σαφῶς πρὸς τὴν συνεχὴ ἀνάγκη νὰ ἀφήνουμε πίσω τὸν κόσμο, νὰ ἀνυψωνόμαστε πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο γιὰ νὰ μπορέσει ὁ κόσμος νὰ ὁδηγηθεῖ στὴ συνέχεια στὴν αὐτοϋπέρβαση. Τὸ νὰ περιορίζεται ὅμως κανεὶς μέσα σὲ ὁποιαδήποτε κατάσταση ποὺ γίνεται στατικὴ ἀπὸ τὰ περιορισμένα ὅρια τῆς ὑπάρξεως σημαίνει νὰ περιορίζεται μέσα στὸν κόσμο, καὶ οἱ χριστιανοὶ δὲν πρέπει νὰ περιορίζονται οὔτε μέσα στὶς ἐκκλησίες τους σὰν νὰ ἦσαν μένουσες πόλεις, διότι λησμονεῖται ἔτσι ὁ κινητικός τους χαρακτήρας καὶ χάνουν τὸν λόγο ὑπάρξεώς τους ὡς δρόμοι πρὸς τὸν οὐρανό. Οἱ χριστιανοὶ καὶ οἱ χριστιανικὲς Ἐκκλησίες πρέπει πάντα νὰ ἐργάζονται μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων ἐκείνων ποὺ παραμένουν ἔξω ἀπὸ αὐτὲς μέσα στὸν κόσμο γιὰ νὰ ὑπερβαίνουν τὸν κόσμο ὡς στατικὴ τάξη, νὰ τὸν ἀνυψώνουν σὲ κατάσταση ἀνώτερη ἀπὸ τὴν δική του. Ὁ Χριστὸς ἔγινε ἄνθρωπος μέσα στὸν κόσμο· δίδαξε καὶ διακόνησε μέσα στὸν κόσμο. Μέσα στὸν κόσμο προσέφερε τὸν ἑαυτόν του θυσία καὶ ἐτάφη. Ἀναστήθηκε ἀπὸ τοὺς νεκροὺς πάλι μέσα στὸν κόσμο· ἔστειλε τοὺς μαθητές του μέσα στὸν κόσμο διδάσκοντάς τους ξένες γλῶσσες μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, καὶ μέσα στὸν κόσμο ἐργάζεται ἀκόμη, ἔστω κι ἂν τὸ ἔργο του ἐκεῖ διεξάγεται τώρα κυρίως μέσῳ τῶν μαθητῶν του, δηλαδὴ μέσῳ τῆς Ἐκκλησίας. Κατὰ τὴν διδασκαλία μας ὁ Χριστὸς εἶναι μέσα στὸν κόσμο ἀλλὰ εἶναι ἐπίσης καὶ στὸν οὐρανό, στέλνοντας τοὺς μαθητές του στὸν κόσμο μὲ τὴν ὑπόσχεση ποὺ ἔδωσε κατὰ τὴν Ἀνάληψή του ὅτι θὰ εἶναι μαζί τους. Στὸ τέλος τῆς ἐπίγειας διακονίας του εἶπε πάλι, «οὐκ ἐρωτῶ ἵνα ἄρῃς αὐτοὺς ἐκ τοῦ κόσμου» ( Ἰωάν. ιζ΄ 15).

Ὁ Χριστὸς εἶναι μέσα στὸν κόσμο ἀλλὰ καὶ στὸν οὐρανό.Ἀνεβαίνουμε πρὸς τὸν ἐπουράνιο Χριστὸ μέσῳ τοῦ ἐπίγειουΧριστοῦ μέσα σ’ ἕνα κόσμο πούἀκόμη περισσότερο ἀπὸτὴν Ἐκκλησίαπάντα ἀναζητᾶ νὰ προχωρεῖ πέρα ἀπὸὁτιδήποτε συμβαίνει νὰ εἶναι  παροῦσα κατάστασή του,πάντα ποθεῖ κάτι καλύτεροπάντα ἔχει τὴν πεποίθηση ὅτι τὸstatus quo δὲν εἶναι κατ’ ἀνάγκη ὁριστικὸ καὶ τελικόΣήμερα ἴσως περισσότερο ἀπὸ ποτὲ ἄλλοτε ὁ Χριστὸς ἑλκύει τὸν κόσμο πρὸς τὸν ἑαυτόν του σὲ μία κατάσταση συνεχοῦς ἀλλαγῆς. Ἀποκαλύπτει τὸν ἑαυτόν του στὸν κόσμο σὲ κάθε νέο σκαλοπάτι τοῦ δρόμου σὲ κάποια νέα προοπτικὴ ἔστω κι ἂν μπορεῖ νὰ παραμένει κάποιος ἄγνωστος γιὰ τὸν κόσμο. Ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ πρέπει νὰ προχωροῦμε σ’ αὐτὸν τὸν δρόμο μαζὶ μὲ τὸν κόσμο καὶ νὰ λέμε στὸν κόσμο ποιό εἶναι αὐτὸ τὸ πρόσωπο ποὺ τὸν ἑλκύει. Πρέπει νὰ βοηθοῦμε τὸν κόσμο νὰ θυμᾶται τί σημαίνει ἀληθινὴ πρόοδος, καὶ αὐτὴ εἶναι μία ἰδιαίτερη ὑποχρέωση τῶν Χριστιανῶν σήμερα σὲ μιὰ ἐποχὴ ποὺ ἡ πρόοδος τοῦ κόσμου ἔχει γίνει τόσο γρήγορη καὶ γίνεται ὅλο καὶ περισσότερο φανερὸ σὲ ὅλους ὅτι ὁ κόσμος δὲν εἶναι καθόλου «μένουσα πόλη».

ΠΗΓΗ : ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, εκδ. ΤΗΝΟΣ, μετάφρ. Νίκου Τσιρώνη, ΑΘΗΝΑ 1989.

O,τι κάνουν οι άνθρωποι με πονηριά, δεν ευδοκιμεί.


o-neos-antiratsistikos-nomos-1-315x236


Όταν πάη κανείς με τον διάβολο, με πονηριές, δεν ευλογεί ο Θεός τα έργα του. ό,τι κάνουν οι άνθρωποι με πονηριά, δεν ευδοκιμεί.
Μπορεί να φαίνεται ότι προχωράει, αλλά τελικά θα σωριάση. Το κυριώτερο είναι να ξεκινά κανείς από την ευλογία του Θεού για ό,τι κάνει! Ο άνθρωπος, όταν είναι δίκαιος, έχει τον Θεό με το μέρος του. και όταν έχη και λίγη παρρησία στον Θεό, τότε θαύματα γίνονται. Όταν κανείς βαδίζη με το Ευαγγέλιο, δικαιούται την θεία βοήθεια.
Βαδίζει με τον Χριστό. Πώς να το κάνουμε; την δικαιούται. Όλη η βάση εκεί είναι. Από ‘κει και πέρα να μη φοβάται τίποτε. Αυτό που έχει σημασία είναι να αναπαύεται ο Χριστός, η Παναγία και οι Άγιοι στην κάθε ενέργειά μας, και τότε θα έχουμε την ευλογία του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων μας, και το Άγιο Πνεύμα θα επαναπαύεται σ’ εμάς.
Η τιμιότης του ανθρώπου είναι το ανώτερο Τιμιόξυλο. Αν ένας δεν είναι τίμιος και έχη Τιμιόξυλο, είναι σαν να μην έχη τίποτε. Ένας και Τιμιόξυλο να μην έχη, αν είναι τίμιος, δέχεται την θεία βοήθεια.
ΠΑΙΣΙΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ

Από τη μάχη του Κλειδιού στο κλειδί της Βαλκανικής


Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων 
Από ένα εκτενές άρθρο του Σαράντου Καργάκου στο περιοδικό ΕΡΩ (τεύχος Απριλίου- Ιουνίου 2014) θυμηθήκαμε ότι στις 29 Ιουλίου συμπληρώνονται χίλια ακριβώς χρόνια από τη μάχη του Κλειδίου μεταξύ του στρατού του Αυτοκράτορος Βασιλείου Β΄ του Μακεδόνος και του Βουλγάρου Τσάρου Σαμουήλ.
Η νικηφόρος αυτή μάχη διεξήχθη μεταξύ Σερρών και Μελενίκου. Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας με στρατηγό τον Νικηφόρο Ξιφία κατενίκησαν τους Βουλγάρους και σταμάτησαν οριστικά τη διείσδυση του Βουλγαρικού στρατού στον ελλαδικό χώρο.

Ο Ελληνισμός, ο οποίος ήταν πολιτιστικά, γλωσσικά και εθνολογικά το κυρίαρχο στοιχείο στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία (Ρωμανία), σώθηκε από ένα σοβαρό κίνδυνο. Ο Βασίλειος ονομάσθηκε Βουλγαροκτόνος και αγωνίσθηκε για την απελευθέρωση του λειψάνου του Αγίου Αχιλλίου, το οποίο ο Σαμουήλ είχε αρπάξει από τη Λάρισα και το είχε μεταφέρει στη Μικρή Πρέσπα Φλωρίνης. Το 1018 για να ευχαριστήσει την Παναγία την Αθηνιώτισσα, η οποία ελατρεύετο στον Παρθενώνα, ο Βασίλειος έφθασε ως προσκυνητής με το στράτευμά του μέχρι την Αθήνα και έτσι κατέδειξε την αίσθηση συνέχειας του Ελληνισμού που είχαν οι Βυζαντινοί της εποχής εκείνης.

Η ανάμνηση των γεγονότων βοηθεί στη διατήρηση της εθνικής μνήμης και στην ανάταση του εθνικού φρονήματος ειδικά σε δύσκολες εποχές όπως η σημερινή. Δίνει επίσης αφορμή στους νεωτέρους να μελετήσουν περισσότερο τη Βυζαντινή Ιστορία, η οποία διδάσκεται σοβαρά από τους Ρώσους και τους Σέρβους, αλλά υποβαθμίζεται στα ελληνικά σχολεία. Συντελεί δε στην καλύτερη κατανόηση του Μακεδονικού ζητήματος, διότι οι Σκοπιανοί τον Σαμουήλ τον θεωρούν «Μακεδόνα» και όχι Βούλγαρο. Αν ήταν αυτό αλήθεια ο Βασίλειος δεν θα αποκαλείτο Βουλγαροκτόνος, αλλά ...Μακεδονοκτόνος. Όλα τα βυζαντινά κείμενα της εποχής αναφέρουν το Βουλγαρικό έθνος και όχι το ανύπαρκτο Μακεδονικό, το οποίο κατασκευάσθηκε το 1944 από τον κομμουνιστή δικτάτορα Τίτο.

Η ιστορική αυτή διαμάχη διατηρεί και σήμερα την ένταση στις σχέσεις Σκοπίων-Βουλγαρίας. Η Ελλάς έχει συμφέρον να συνεργασθεί με τη Βουλγαρία σε πολλούς τομείς αποδεικνύοντας ότι οι παλαιότερες συγκρούσεις δεν εμποδίζουν τις σημερινές φιλικές σχέσεις. Εκτός από το σκοπιανό, θέματα που συνδέουν τους δύο λαούς είναι η Ορθόδοξη Πίστη και οι ενεργειακοί αγωγοί.

Η ελληνοβουλγαρική συνεργασία ας γίνει το κλειδί για το μέλλον της Βαλκανικής.
πηγή

Ισραηλινοί ακροδεξιοί: Δεν έχει σχολείο αύριο, τα παιδιά στη Γάζα είναι νεκρά - ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ

Ισραηλινοί ακροδεξιοί: Δεν έχει σχολείο αύριο, τα παιδιά στη Γάζα είναι νεκρά - ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ Πανηγυρίζουν στους δρόμους του Τελ Αβίβ για τους θανάτους των παιδιών

Πανηγυρίζουν στους δρόμους του Τελ Αβίβ για τους

 θανάτους των παιδιών...

Ένα βίντεο που σοκάρει και προκαλεί οργή και αποτροπιασμό κάνει το γύρο του διαδικτύου.
Όπως αποκαλύπτει η Daily Mail, ένας Ισραηλινός δημοσιογράφος κατέγραψε ακροδεξιούς συμπατριώτες του να πανηγυρίζουν στους δρόμους του Τελ Αβίβ για τους θανάτους των παιδιών στη Γάζα και να τραγουδούν:
«Δεν έχει σχολείο αύριο, γιατί όλα τα παιδιά στη Γάζα είναι νεκρά».
πηγή

Ωμή παρέμβαση του State Department κατά της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας


Το State Department βάζει στο στόχαστρο του την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και εγκαλεί την κυβέρνηση γιατί της παρέχει προνόμια σε βάρος, άκουσον άκουσον άλλων θρησκευτικών ομάδων. Ποιων δηλαδή; Της μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη, που η Άγκυρα θέλει να την μετατρέψει σε «τουρκική» με τη βοήθεια βέβαια της κυβέρνησης που ολιγωρεί και εγκληματεί σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα αφήνοντας το προξενείο της Κομοτηνής να λύνει και να δένει.
Στην ετήσια έκθεση του για τις «Θρησκευτικές Ελευθερίες» το State Departmentπαρεμβαίνει ωμά σε βάρος της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και υποστηρίζει πως, «η κυβέρνηση χορήγησε προνόμια και νομικά προνόμια στην Ορθόδοξη Εκκλησία -ό,τι δεν παρέχει σε άλλες θρησκευτικές ομάδες- όπως η προνομιακή φορολογία και η θεσμοθετημένη σύνδεση με το κράτος».
Προσθέτει ότι, «γενικά η κυβέρνηση σέβεται τη θρησκευτική ελευθερία, αλλά επέβαλε περιορισμούς που επηρεάζουν μέλη μη ελληνορθόδοξων θρησκευτικών ομάδων».
Και βέβαια δεν αφήνει αναπάντητο το ερώτημα ποιες θρησκευτικές ομάδες εννοεί. «Τον Ιανουάριο, η κυβέρνηση τροποποίησε το νόμο για να προσληφθούν 240 θρησκευτικοί ισλαμιστές εκπαιδευτικοί για να διδάξουν το Κοράνι στα ελληνικά δημόσια σχολεία της Θράκης, ως εναλλακτική λύση για την ελληνική ορθόδοξη διδασκαλία».
«Τον Αύγουστο, η κυβέρνηση ψήφισε ένα νόμο που προβλέπει εξαιρέσεις για τα παράνομα κτίρια, συμπεριλαμβανομένων των οίκων προσευχής και λατρείας στη Θράκη, που στερούνται τίτλους ιδιοκτησίας και δεν είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς, επιτρέποντας έτσι την έκδοση των αδειών για την ανακαίνιση και την ανοικοδόμηση, ενώ συνεχίστηκε ο σχεδιασμός για το τζαμί στην Αθήνα».
Το State Department δηλαδή τάσσεται κατά της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και τον ορθοδόξων στην Ελλάδα που είναι το 98-99% του πληθυσμού και υποστηρίζει τους ισλαμιστές στη Δυτική Θράκη και τους λαθρομετανάστες που έρχονται «καραβιές» μέσω της Τουρκίας. Αυτούς που υποστηρίζουν και οι κ.κ. Μπουτάρης και Καμίνης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
«Υπήρξαν αναφορές για κοινωνικές καταχρήσεις ή διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και τις πεποιθήσεις», επισημαίνει στην έκθεση του το State Department σημειώνοντας ότι «η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία ασκεί σημαντική κοινωνική, πολιτική και οικονομική επιρροή, που συχνά έχει ως αποτέλεσμα την υποτίμηση των άλλων θρησκειών».
Το πιο σημαντικό όμως για τις ΗΠΑ είναι πώς «ορισμένοι μη Ορθόδοξοι πολίτες εξέφρασαν παράπονα ότι αντιμετωπίζονται με καχυποψία ή πως δεν ήταν γνήσιοι Έλληνες όταν αποκάλυψαν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις σε άλλους Έλληνες πολίτες» και «μέλη μη ορθόδοξων θρησκευτικών ομάδων ανέφεραν περιστατικά κοινωνικών διακρίσεων».
Επίσης, υποστηρίζεται στην έκθεση ότι «υπήρξαν αναφορές για παρενόχληση και για όλο πιο βίαιες σωματικές επιθέσεις εναντίον ατόμων που εκλαμβάνονταν ως μετανάστες και πρόσφυγες, η πλειοψηφία των οποίων ήταν μουσουλμάνοι».
Δεν υποδεχθήκαμε μετά βαΐων και κλάδων τους λαθρομετανάστες που μπαίνουν παράνομα, σκοτώνουν, βιάζουν και κλέβουν τους Έλληνες στην ίδια τους τη χώρα. Αυτό θέλουν οι Αμερικανοί, αλλά, δυστυχώς, αυτό προωθούν και πολλοί πολιτικοί της Ελλάδας, υποσχόμενοι τζαμιά και ασυλία στους ισλαμιστές που σφάζουν σε Συρία, Ιράκ και Ουκρανία χριστιανούς ορθόδοξους. 
Στην έκθεση γίνεται αναφορά και στη Χρυσή Αυγή, τα στελέχη της οποίας εμφανίζονται ως αντισημιτιστές και ρατσιστές.
«Η κυβέρνηση καταδίκασε τις πράξεις βίας εναντίον των μεταναστών με μια σειρά από ενέργειες και μέτρα κατά της Χρυσής Αυγής με την αιτιολογία ότι είναι εγκληματική οργάνωση», αναφέρεται και γίνεται επισήμανση στην άρση της ασυλίας βουλευτών της Χ.Α. που οδήγησε στη φυλάκιση τους, όπως επίσης και στην αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης για το κόμμα.
Πρόκειται για μία ακόμη επιβεβαίωση του ποιος υπαγόρευσε στην κυβέρνηση τις ποινικές διώξεις και τη φυλάκιση των μελών της Χρυσής Αυγής, ενός κοινοβουλευτικού κόμματος το οποίο ψηφίζεται από το 10% των Ελλήνων.  
Καταλήγει η έκθεση του State Department πώς «επειδή η θρησκεία και η εθνικότητα συχνά είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, ήταν δύσκολο να ταξινομηθούν πολλά περιστατικά ως ειδικά εθνοτικής ή θρησκευτικής μισαλλοδοξίας».
Η έκθεση αυτή είναι ενδεικτική για το τι επιδιώκουν οι ΗΠΑ στην Ελλάδα. Μετά τα περιουσιακά στοιχεία, την ιδιοκατοίκηση, που στη χώρα μας κατέχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά, επόμενος στόχος είναι η θρησκεία, η οποία επίσης δεσπόζει στην Ελλάδα...

ΒΛΑΣΦΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΓΓΕΛΩΝ, ΑΠΟ ΤΟΝ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους




“Περιστατική τις ενέργεια’’ χαρακτηρίζεται από τον Άγιο Βασίλειο η διακονία των Αγγέλων “δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν’’



Στο απομαγνητοφωνημένο κείμενο, από το διαδίκτυο του Γεωργίου Κ. Τασούδη, «Ο μακαριστός γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός  1921-2009» (Αλεξανδρούπολη 2013) σε μορφή pdf,  ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός,  αναφέρει στις νουθεσίες του προς μοναχούς,  «Οι λαμπρότατοι Άγγελοι που κρατούν εις τους ώμους τους την Παναγίαν Θεία Θεότητα και δοξολογούν, ζηλεύουν διότι δεν είναι άξιοι να πάρουν αυτό που πήραμε εμείς.  Διότι εμείς εγίναμε αδερφοί Του Κυρίου, Του Πατρός* ενώ αυτοί υπηρέτες.  Αυτά να μην ξεχνάτε αδερφοί μου γιατί θα είναι τα ισχυρότερα οχυρώματα της μάχης μας εναντίον του παραλόγου και της διαστροφής».

Τα αναφερθέντα για τους Αγγέλους, από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό «ζηλεύουν διότι δεν είναι άξιοι να πάρουν αυτό που πήραμε» μας λυπούν.  Κατ’ αρχήν ο ρηματικός χαρακτηρισμός «ζηλεύουν» για τους Αγίους Αγγέλους είναι βλάσφημος και απαράδεκτος.  Ο Γέροντας Παΐσιος αναφέρει σχετικά για τη ζήλεια «Εάν έδιωχνες την ζήλεια, η προσευχή σου θα είχε δύναμη.  Με την ζήλεια αποδυναμώνεται κανείς πνευματικά». Αταίριαστος και απαράδεκτος ο χαρακτηρισμός αυτός, με τη χρήση του ρήματος «ζηλεύω». Τι έχουν να ζηλέψουν οι Άγιοι Άγγελοί από τον άνθρωπο, τον «ηλαττωμένον βραχύ τι παρ’ αυτών;» Ψαλμ. 8,6.

Κι αν υποθέσουμε, ότι απλά ατυχώς χρησιμοποιήθηκε το ρήμα «ζηλεύουν», αυτό που καταληκτικά αναφέρεται στη συγκεκριμένη πρόταση, μιλώντας για τους Αγίους Αγγέλους,«διότι δεν είναι άξιοι να πάρουν αυτό που πήραμε», είναι μειωτικό και απαράδεκτο.  Για την ακρίβεια η φράση «δεν είναι άξιοι», δεν είναι απλά απαράδεκτη αλλά και βλάσφημη.  Ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης στο κείμενό του «Ο κόσμος των Αγγέλων»,σημειώνει ότι «οι Άγγελοι έχουν μεγαλύτερες και ανώτερες γνωστικές ικανότητες από τους ανθρώπους».

Αντί του ρηματικού μειωτικού τύπου «ζηλεύουν», που την εμπάθεια δηλώνει, ας παραθέσομε τα λόγια του Αγίου Βασιλείου «θεάσαι την αγγελικήν ακατάστασιν, ει άλλη αυτοίς πρέπει κατάστασις πλην  του χαίρειν και διαθυμείσθαι· ότι ηξίωται παρεστάναι Θεώ και απολαύειν του απορρήτου κάλλους της δόξης του κτίσαντος ημάς» (Περί Ευχαριστίας  4,PG31,228A).  Το «χαίρειν και διαθυμείσθαι» καταδεικνύει το μεγαλείο της αγγελικής κατάστασης.

Και συνεχίζει ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός,«διότι εμείς εγίναμε αδελφοί του Κυρίου, του Πατρός ενώ αυτοί οι υπηρέτες».  Ο υποτιμητικός λόγος «ενώ αυτοί οι υπηρέτες»,καταδεικνύει το μέγεθος της παρερμηνείας του λόγου του Αποστόλου Παύλου «λειτουργικά πνεύματα εις διακονίαν αποστελλόμενα» Εβρ. 1,14.  Την διακονία τούτη, ως επίγειο υπηρεσία θεώρησε;  Γιατί καλεί τους Αγγέλους υπηρέτες;  Την σωτηρία του ανθρώπου διακονούν.  Δεν είναι υπηρέτες, αλλά διάκονοι εις σωτηρίαν.   Αυτό εξάλλου καταμαρτυρεί και ο λόγος του Αποστόλου Παύλου«λειτουργικά πνεύματα εις διακονία αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν» Εβρ. 1,14.  Το γεγονός ότι τα λειτουργικά αυτά πνεύματα αποστέλλονται εις διακονία, δεν σημαίνει ότι είναι υπηρέτες του ανθρώπου και ουδόλως εξυπονοεί ανωτερότητα του ανθρώπου.  Αντί του άκρως υποτιμητικού «ενώ αυτοί οι υπηρέτες», έπρεπε ο λόγος του Αποστόλου Παύλου «εις διακονία αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν» να είναι δοξολογική αφορμή για τον Φιλάνθρωπο Κύριο, ο οποίος για τη σωτηρία μας θέτει αρωγούς τους Αγίους Αγγέλους.

Ο άνθρωπος που ενθυμείται το «ηλάττωσας αυτόν βραχύ τι παρ’ αγγέλους» Ψαλμ. 8,6 και το γεγονός ότι ο Θεός αποστέλλει τα λειτουργικά αυτά πνεύματα για τη σωτηρία μας, ευχαριστία αδιάλειπτο αναπέμπει στο Θεό.

Ο καθηγητής κ. Δημήτριος Τσάμης στο σύγγραμμα του «Εισαγωγή στη σκέψη των Πατέρων της Ορθόδοξης Εκκλησίας», εύστοχα σχολιάζει, «τη διακονίαν (των αγγέλων) τούτην ο Άγιος Βασίλειος, τη χαρακτηρίζει ως "περιστατική τις ενέργεια’’» και ότι «κύριο έργο τους είναι η ενατένιση του κάλλους του Θεού και η διηνεκής δοξολογία του».

Γιατί ανάξιοι χαρακτηρίζονται οι Άγιοι Άγγελοι σε σχέση με το τι αξιώνεται από το Θεό ο άνθρωπος;  Ο Άγιος Βασίλειος λέγει για τους Αγίους Αγγέλους, «πως αν την μακαρίαν διεξήγον ζωήν, ει μη δια παντός έβλεπον το πρόσωπον του Πατρός του εν τοις ουρανοίς» (Περί Αγίου Πνεύματος).  Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, εις την Προς Κληδόνιον Πρώτην Επιστολήν ερωτά  «ει δε βούλει άγγελος προς Θεόν και προς άγγελον άνθρωπος;».

Η κατακλείδα του λόγου αυτού του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, «Αυτά να μην ξεχνάτε αδερφοί μου γιατί θα είναι τα ισχυρότερα οχυρώματα της μάχης μας εναντίον του παραλόγου και της διαστροφής», ας γίνει αφορμή γι αυτούς που πεισματικά προσπαθούν να«αγιοποιήσουν»**  αυτόν τον «θεοπρόβλητο»και «ουρανοβάμονα», κατά τον Γεώργιο Κ. Τασούδη , να μη ξεχάσουν στη διαδικασία αυτή, να λάβουν υπόψη τους και τα παράλογα αυτά λόγια του.

* «Διότι εμείς εγίναμε αδερφοί Του Κυρίου, Του Πατρός…» - η ασάφεια της φράσης αυτής οφείλεται στο λόγο του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.
**Χρησιμοποιήθηκε το ρήμα «αγιοποιήσουν», γιατί η διαδικασία αγιοκατάταξης που ακολουθεί η Ορθόδοξη Εκκλησία, προνοεί άλλα κριτήρια.

ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΤΩΝΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ


1

Πορφύρης Δ Σταφυλά Π 
 Eδώ και 3 εβδομάδες στην περιοχή του Dnipropetrovsk στο Pavlograd της Αν.Ουκρανίας συμβαίνει μια ακόμη θεοσημεία.Οι κάτοικοι την εκλαμβάνουν ως έναν ακόμη κακό οιωνό. Εικόνα του Σωτήρος Χριστού που τον παριστάνει σε μετωπική στάση ματώνει.Η εικόνα βρικόταν σε  σπίτι.
1Σύμφωνα με τον πρωθιερέα του καθεδρικού ναού του Σωτήρος μια σταγόνα αίματος εμφανίστηκε στην εικόνα στις 7 Ιουλίου ανήμερα της εορτής του Αγίου Ιωάννη σύμφωνα με τη διήγηση της Lyudmila και των γονέων της.Ανήσυχη η γυναίκα που την είχε στην κατοχή της την εμπιστεύτηκε στην εκκλησία. Από τότε το αίμα πήζει στο πρόσωπο του Ιησού, και νέες κηλίδες αίματος εμφανίστηκαν. Η πιστή που είχε στην κατοχή της την εικόνα είναι κάτοικος του Pavlograd και κληρονόμησε αυτό το ιερό κειμήλιο από τη γιαγιά της.Η εικονογράφησή της έγινε τον 19 αι. Ο πρωθιερέας Νικολάι Nespravy στο Pavlograd αναφέρει ότι πρόκειται για ένα κακό οιωνό. ” Είναι ένα πολύ κακό σημάδι.Συνήθως αντίστοιχα φαινόμενα στην ορθοδοξία προαναγγέλλουν   μεγάλη αναταραχή και αιματοχυσία. Μην ξεχνάτε ότι το Pavlograd –είναι η πλησιέστερη μεγάλη πόλη της περιοχής μας στην εμπόλεμη ζώνη. Κατά τους τελευταίους 2 μήνες παρατηρείται μια αυξημένη προσέλευση του κόσμου στο ναό. Προφανώς οι άνθρωποι αναζητούν ένα καταφύγιο και μια παρηγοριά στην προσευχή.» δήλωσε ο π.Νικόλας. 
Η επισκοπή στο Dnepropetrovsk αντιμετωπίζει με τη δέουσα προσοσχή το φαινόμενο αφού αντίστοιχα γεγονότα είναι αρκετά σπάνια. (vesti.ua 27.07.14 ruskline.ru 28.07.14) 
Σύμφωνα με τον π. Βαλεντίνο “η εικόνα χρονολογείται από τις αρχές του 20 ου αι. Είναι ζωγραφισμένη σε ξύλο και έχει διακοσμηθεί με φύλλα.Η αιμάσουσα εικόνα αποτελεί ένα σημείο αγάπης και προειδοποίησης; » αναρωτιέται ο ιερέας. 
Τον Μάρτιο τα ΜΜΕ διέδοσαν την είδηση ότι σε δεκάδες μονές της Ουκρανίας και της Ρωσίας παρατηρήθηκε το φαινόμενο με εικόνες που δακρυροούν.(pavlograd. dp.ua 26.07.14) 

πηγή

Ανακοινωθέν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ για τις σφαγές κατά των Χριστιανών από τους Μουσουλμάνους της Μέσης Ανατολής


imp serafeim



Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ἀπέστειλε τό ἀκόλουθο Ἐγκύκλιο Σημείωμα πρός τούς Ἱ. Ναούς τῆς Μητροπολιτικῆς Περιφερείας αὐτοῦ διά τήν ἀνάπεμψι δεήσεως ὑπέρ τῶν χειμαζομένων χριστιανῶν ὑπό τοῦ φονταμενταλιστικοῦ Ἰσλάμ.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

᾿Αριθμ. Πρωτ. 913
᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 29 Ἰουλίου 2014



Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Ν   Σ Η Μ Ε Ι Ω Μ Α  74
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Π ρ ό ς
Τούς Πανοσιολ. καί Αἰδεσ. ᾿Εφημερίους
Προέδρους Ἐκκλησιαστικῶν Συμβουλίων
῾Ι. Ναῶν τῆς καθ᾿ ἡμᾶς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως
*  *  *  *


᾿Αγαπητοί Πατέρες καί ᾿Αδελφοί,

Λόγῳ τῶν συνεχιζομένων ἐκκαθαρίσεων χριστιανικῶν πληθυσμῶν ὑπό τοῦ φονταμενταλιστικοῦ Ἰσλάμ, πού ἀποτελεῖ ἐπιβίωση καί τῆς δεινῆς αἱρέσεως τοῦ Ἀρειανισμοῦ εἰς τήν Μ. Ἀνατολήν καί τήν Β. Ἀφρικήν καί δή εἰς τίς χῶρες τῆς Συρίας, τοῦ Ἰράκ, τοῦ Σουδάν, τῆς Αἰγύπτου καί τῆς Λιβύης μέ τρομακτικές ἐγκληματικές ἐνέργειες ἀποκεφαλισμῶν, σταυρώσεων, ἀνασκολοπίσεων καί πολυωδύνων βασάνων πού καθιστοῦν ἁπτά τά μαρτύρια τῶν πρώτων χριστιανικῶν χρόνων καί διακηρύσσουν παγκοσμίως ὅτι οἱ εἰς τόν ἀποκαλυφθέντα Θεόν Λόγον πιστεύοντες, διακρατοῦν τῆς ἐλευθερίας καί ἀξιοπρεπείας των μή προδίδοντες τήν ἀποκάλυψη τοῦ αἰωνίου Θεοῦ ἀλλά προτιμῶντες τήν ἀπώλεια τῆς κατά σάρκαν βιοτῆς των ἐπαγόμεθα τά κάτωθι:
Εὐθύνη γιά τό συνεχιζόμενο αὐτό διεθνές καί διαρκές ἔγκλημα ἐκκριζώσεως τῶν γηγενῶν χριστιανικῶν πληθυσμῶν ἀπό τίς πατρογονικές τους ἑστίες ἔχει τό σκοτεινό Σιωνιστικό λόμπυ πού κυβερνᾶ τίς Η.Π.Α. καί οἱ εὔχρηστοι καί εὐεπίφοροι σέ κάθε εἴδους καταδολίευση, δυτικοί σύμμαχοί του πού γκρέμισαν μέ τήν περιλάλητη «Ἀραβική Ἄνοιξη» μέ τήν συνέργεια καί τοῦ Σουνιτικοῦ μπλόγκ (Σαουδική Ἀραβία, Κατάρ, Τουρκία) τά κοσμικά καθεστῶτα καί παρέδωσαν τίς χῶρες αὐτές καθώς καί ἄλλες τῆς ὑποσαχάριας Ἀφρικῆς στόν παρανοϊκό Ἰσλαμισμό, ὁ ὁποῖος δείχνει τό εἰδεχθές του πρόσωπο ὄχι ἀσφαλῶς ὅταν εἶναι μειοψηφία ἀλλά ὅταν αἰσθάνεται δυνατός νά ἐπιβάλλει τήν ἰδεοληψία τῆς Σαρίας καί τό πολιτικοστρατιωτικοθρησκευτικό του μοντέλο. Ἀποδεικνύεται πασίδηλα γιά μιά ἀκόμα φορά καί μέ τό ἰδεολόγημα τοῦ ἀνακηρυχθέντος «Χαλιφάτου» καί τίς θηριωδίες τῶν Τζιχαντιστῶν πού ἑδράζονται στήν Ἰσλαμική «Θεολογία» καί παράδοση (Κοράνιο καί Οὔμα) ὅτι τό Ἰσλάμ δέν εἶναι θρησκεία ἀνεκτή κατά τό Εὐρωπαϊκό κεκτημένο καί τίς ἀρχές τῶν κρατῶν δικαίου διότι ἀρνεῖται καί στοχοποιεῖ θανάσιμα τήν ἄρνησή του καί ἑπομένως εἶναι ἔννοιες ἀσύμβατες μέ τό Ἰσλάμ καί ἡ Δημοκρατία καί ἡ Ἀνεξιθρησκεία καί ἡ ἀνεκτικότητα πρός τήν ἑτερότητα. Δυστυχῶς οἱ «χρήσιμοι ἠλίθιοι» τῶν Δυτικῶν χωρῶν καί τῆς χώρας μας θεωροῦν ὡς διαχειρίσιμο μέγεθος τό Ἰσλάμ καί ὡς ἐνδεχόμενο συνεργό τους γιά τήν ἀπομείωση τῆς Χριστιανικῆς Εὐρωπαϊκῆς ἰδιοπροσωπείας. Τά διαδραματιζόμενα ὅμως στίς χῶρες πειραματισμοῦ τῆς Δύσης πού παραδίδονται στήν Ἰσλαμική λαίλαπα, ἀποδεικνύουν καί στόν πλέον ἀφελῆ ὅτι ἐλευθερία, ἀνεξιθρησκεία, εὐρωπαϊκό κεκτημένο, ἀνεκτικότητα καί Ἰσλάμ δέν ἔχουν καμμία δυνατότητα συνυπάρξεως καί μόνο ἀργυρώνητοι, χειραγωγούμενοι καί ἐξωνημένοι κάλαμοι μποροῦν νά ὑποστηρίξουν τό ἀντίθετο. Τήν ἰδία στιγμή ἀνόσιες πολιτικές δυνάμεις θέλουν νά θεσμοθετήσουν τό Ἰσλάμ καί στήν χώρα μας μέ χειραγωγούμενες δικαστικές ἀποφάσεις πρόδηλα ἀντισυνταγματικές πού ἐκθέτουν ἀνεπανόρθωτα καί τούς ἐντολεῖς καί τούς διατάκτες των.
Διά τούς λόγους αὐτούς παρακαλοῦμεν ὅπως κοινό αἴτημα τῶν Παρακλητικῶν Κανόνων καί τῶν προσευχῶν μας κατά τήν ἱερά αὐτή περίοδο τοῦ Δεκαπενταυγούστου νά εἶναι ἡ κατωτέρω ἐπίκαιρος καί ἀναγκαία δέησις:
«Ὑπέρ τῶν ἐν Μέσῃ Ἀνατολῇ καί Βορείῳ Ἀφρικῇ καί ἀλλαχοῦ τῆς γῆς χειμαζομένων ὑπό τῆς Ἰσλαμικῆς ἀπειλῆς Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν καί τῆς ἀπό Θεοῦ ἀντιλήψεως, βοηθείας καί σωτηρίας αὐτῶν καί ἑδραιώσεως αὐτῶν ἐν τῇ πίστει».
Μετ’ εὐχῶν
Ο  Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ
ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...