Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 05, 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ΛΟΥΚΑ του Τελώνου και Φαρισαίου (Λουκ.ιη΄10-14) «...ὁ εἰς Φαρισαῖος...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης» π. Χρυσόστομος Τελίδης

«...ὁ εἰς Φαρισαῖος...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης»

    Στην σημερινή παραβολή, όλοι μας λίγο-πολύ αντικρίζουμε τον 

εαυτό μας, τους γύρω μας, τους γνωστούς και τους φίλους μας, όλοι μας 

κατα καιρούς έχουμε συναντήσει και Φαρισαίους, 

όμως έχουμε συναντήσει και Τελώνες.

    Η σημερινή παραβολή εἶναι μιὰ ὁλοζώντανη ζωγραφιά. 

 Μιὰ ζωγραφιὰ ψυχῶν.

 Πῆρε τὸ πινέλο του ὁ Χριστὸς καὶ παρουσίασε μὲ μιὰ καταπληκτικὴ 

παραστατικότητα δύο τύπους ψυχοσύνθεσης,αυτής τού Φαρισαῖου

 καὶ αυτής τού Τελώνη που εἶναι δύο ἄνθρωποι τελείως διαφορετικοί.

 Δύο ξεχωριστοί κόσμοι. 

Ἡ μελέτη αὐτῶν τῶν τύπων θὰ μᾶς ὠφελήσῃ πολὺ και θὰ μᾶς 

ἀποκαλύψῃ πολλὰ μυστικὰ τῆς ψυχῆς και ίσως κάποια στιγμή 

μᾶς προφυλάξῃ και ἀπὸ παρόμοια λάθη.

    Γι’ αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία μας ἀρχίζει τὸ "Τριώδιον", τὴν περίοδον

 τῆς αὐτοπερισυλλογῆς και της εσωστρέφειας, τον προθάλαμο 

της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής και όχι του ξέφρενου γλεντιού

 και της αχαλίνωτης διασκέδασης όπως συχνά-πυκνά ακούμε από χείλη

 αδαών ή ημιμαθών ψευτοδιανοουμένων, μὲ τὴν παραβολὴν αὐτή, του 

Τελώνου και του Φαρισαίου, που θα ακούσουμε από το στόμα των 

ιερέων μας την Κυριακή 24η του Φεβρουαρίου, μια παραβολή που 

θα μᾶς διξάξῃ μια μεγάλη αρετή...

την ταπείνωση.

    ...ὁ εἰς Φαρισαῖος. Εἶναι ὁ διδάσκαλος τοῦ λαοῦ.

  Εἶναι ἐπίσημο πρόσωπο, ποὺ τιμᾷ ἰδιαιτέρως ὁ κόσμος. 

Μὲ ὕφος, λοιπόν, ἐγωϊστικό· μὲ κινήσεις ἐπιδεικτικές, 

μὲ βῆμα ἀλύγιστο, διασχίζει τὸ πλῆθος, ἀνεβαίνει στό ἱερὸ 

καὶ στέκεται στὸ ψηλότερο σημεῖο γιὰ νὰ φαίνεται ἀπὸ παντοῦ.  

Σηκώνει τὰ χέρια του πρὸς τὸν οὐρανὸ καὶ ἀρχίζει μὲ δυνατὴ φωνή,

  γιὰ νὰ τὸν ἀκοῦνε ὅλοι, νὰ ἀπαριθμῇ τὶς ἀρετὲς του.

«Νηστεύω, λέγει, δυὸ φορὲς τὴν ἑβδομάδα· κάνω ἐλεημοσύνες· 

μοιράζω στοὺς πτωχοὺς τὸ δέκατον τῶν εἰσοδημάτων μου».  

Πρῶτο λοιπόν στοιχεῖο τοῦ Φαρισαίου είναι 

 η  α ὐ τ ο δ ι α φ ή μ ι σ η.

    Τὸ ἴδιο ὅμως, κάνει καὶ ὁ σύγχρονος Φαρισαῖος.

 Δημιουργεῖ θόρυβο γύρω ἀπὸ τὸ ὄνομά του. 

Ὅ,τι καὶ νὰ κάμῃ, θέλει νὰ τὸ γράψουν οἱ ἐφημερίδες.

 Διαφημίζει τὴν ἀρετὴ του.  Καυχᾶται γιὰ τίς ἐπιτυχίας του. 

 Θέλει καὶ ὅλοι οἱ ἄλλοι νὰ τὸν ἀναγνωρίζουν 

ὡς ἄνθρωπο ἀρετῆς, δυνάμεως καὶ δραστηριότητος.

       Καὶ λησμονεῖ ὁ ταλαίπωρος, ὅτι εἶναι οἱ ἁμαρτίες μας βουνὸ 

ἑνώπιον τοῦ Θεοῦ. 

«Ἐὰν ἀνομίας παρατηρήσῃς Κύριε, Κύριε, τίς ὑποστήσεται;» 

λέγει ὁ Ψαλμωδός. 

Ἐὰν ὁ Θεὸς ἤθελε νὰ μᾶς κρίνῃ ὄχι μὲ τὴν ἀγάπη Του, 

ἀλλὰ μὲ τὴν δικαιοσύνη Του, ἀλλοίμονό μας τότε.  

Δὲν θὰ ἐσώζετο κανεὶς ἀπολύτως.

   Όμως ο  άμοιρος Φαρισαῖος δὲν σταματᾷ ἐκεῖ,  προχωρεῖ παρακάτω

 για να φτάσει σε ένα άλλο στοιχείο που τον χαρακτηρίζει και αυτό είναι 

 η  κ α τ ά κ ρ ι σ η.

 Κατακρίνει τοὺς πάντες μὲ δριμύτητα καὶ σκληρότητα.

«Ὅλοι, λέγει, εἶναι ἅρπαγες, ἄδικοι, ἀνήθικοι, ὅπως καὶ αὐτὸς ἐδῶ ὁ Τελώνης.

 Μόνον ἐγὼ εἶμαι δίκαιος καὶ ἐνάρετος. 

 Σὲ εὐχαριστῶ, διότι δὲν ἔγινα ὡσὰν αὐτούς».

Αυτή είναι η φράση που μας κάνει μέχρι και στις μέρες μας, ανθρώπους 

που χρησιμοποιούν τέτοια λόγια, να τους αποκαλούμε Φαρισαῖους. 

Ὅλοι οἱ ἄλλοι ἁμαρτωλοί και μόνον αὐτὸς εἶναι ὁ ἄγγελος!

    Τί σοῦ ἔκαναν οἱ ἄλλοι καὶ τοὺς κατηγορεῖς; 

Τί σοῦ ἔφταιξε καὶ ὁ ταλαίπωρος Τελώνης, ποὺ θρηνεῖ τὴ δυστυχία του; 

Γιατὶ κατηγορεῖς τόσο σκληρά;

 Γιατί δὲν συμπονᾶς τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους; 

Γιατὶ δὲν προσεύχεται γι’ αὐτούς; 

Ποιός εἶσαι ἔπειτα ἐσύ, ποὺ κατακρίνεις; 

Ποιός σοῦ ἔδωσε αὐτὸ τὸ δικαίωμα;

   Ὁ Θεὸς όμως συγχωρεῖ τοὺς ἁμαρτωλοὺς καὶ τοὺς χαρίζει  τὴν εὐτυχία Του. 

Κάνει άραγε το ίδιο με τους υποκριτές, οι οποίοι βέβαια μπορεί να κοροϊδέψουν

 τον κόσμο όλο σε αυτή την πεπερασμένη ζωή τους, όμως γυμνοί θα

 παρουσιαστούν στην δίκαιη κρίση του Θεού.

    Γεμάτη, ἡ κοινωνία μας, δυστυχῶς, ἀπὸ Φαρισαίους, 

που είναι κόλακες, θορυβοποιοί, ἐγωϊστές, φίλαυτοι, συμφεροντολόγοι, 

καιροσκόποι, δουλοπρεπεῖς, ὑποκριταί, φυγόπονοι, φθονεροί, ἀσεβεῖς,

 ποὺ στὸ τέλος ταπεινώνονται καὶ συντρίβονται.

 Γιατί τὸ εἶπε σαφῶς ὁ Κύριος: 

«Πᾶς ὁ ὑψῶν ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται....»

    ...καὶ ὁ ἕτερος Τελώνης.  

 Σκυμμένος σὲ μιὰ γωνιὰ ὁ Τελώνης, θλιμμένος, θρηνεῖ χωρὶς 

νὰ μπορεί νὰ ὁμιλήσῃ.

 Οὔτε τὰ μάτια του δὲν τολμᾷ νὰ ὑψώσῃ πρὸς τὸν οὐρανό.  

Δὲν κατηγορεῖ κανένα. 

Χτυπάει μόνον μὲ ὀδύνη τὰ στήθη του καὶ ζητεῖ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.

  Εἶναι ὁ σκλαβωμένος ἀετός.  

Τὸν ἐπλήγωσε ἡ ἁμαρτία μὲ τὸ φαρμεακερό της βέλος. 

Τοῦ ἔσπασε τὰ φτερὰ. 

Ὑποφέρει. Καὶ κράζει:

«Ὁ Θεὸς ἱλάσθητι μοι τῷ ἁματωλῷ!»

Μόνον αὐτὸ λέει και είναι αρκετό γιατί ποιός ζήτησε

 μετανιωμένος το έλεος του Θεού και δεν το πήρε;

    Ἀδελφοί μου, ἡμεῖς εἴμεθα οἱ Τελῶνες. 

Ὁ ἕνας ἔφταιξε σε τοῦτο· ὁ ἄλλος στο άλλο και όλοι εἴμαστε 

 ὑπόλογοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. 

Ὅμως δεν θα λιποψυχήσουμε.

Ὁ Κύριος εἶναι σπλαχνικός. 

Μᾶς δέχεται ὅλους. 

Δὲν τὸν ἀκοῦτε; 

«Δεῦτε πρὸς Μὲ πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, 

κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς» (Ματθ. ια΄ 28).

    Ἐλᾶτε κοντά μου οἱ κουρασμένοι, οἱ φορτωμένοι μὲ ἀμαρτίες. 

Ἐγὼ θὰ σᾶς ξεκουράσω, μας λέει. 

Ἐκεῖ ψηλά, μὴ λησμονοῦμε, εἶναι στημένος ὁ Σταυρός που στήθηκε

 για όλους εμάς. 

 Γιὰ νὰ μᾶς σώσῃ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία.

    Κουράγιο, λοιπόν.

 Οἱ Τελῶνες θὰ γεμίσουν τὸν Παράδεισον. 

Οἱ μετανοήσαντες Τελῶνες. Γιατί  πρὶν τελειώσει ἡ παραβολή, 

ὁ Κύριος ἔκανε τὴν πιὸ βαρυσήμαντη δήλωση:

 Ὅτι ἀπὸ τοὺς δύο, έφυγε δικαιωμένος για τὸ σπίτι του 

ὄχι ὁ Φαρισαῖος, ἀλλ’ ὁ μετανοήσας ἁμαρτωλὸς Τελώνης: 

«Ὁ ταπεινῶν ἑαυτὸν ὑψωθήσεται».

    Δὲν τὸν ἔσωσαν τὸν Φαρισαῖο οἱ νηστεῖες του, οὔτε οἱ ἐλεημοσύνες του. 

Δικαιώθηκε ὁ ἄλλος, ὁ ἁμαρτωλος, ἀλλὰ ταπεινὸς καὶ μεταμεληθεὶς Τελώνης.

 Πόσες τέτοιες ἐκπλήξεις θὰ δεί ὁ κόσμος στην ἄλλη ζωή!  

Ἄνθρωποι, ποὺ  τους θεωροῦμε Αγίους, θὰ καταδικασθοῦν.  

Καὶ ἄλλοι πάλι ποὺ τους θεωρούσαμε ἁμαρτωλούς, θὰ κερδίσουν τὸ

 πολυπόθητο στεφάνι της νίκης, γιατί εἶχαν ἀληθινά μετανοήσει 

για τα σφάλματα τους.

Καλό Τριώδιο σε όλους!!!

ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ Χ Α Ρ Α Λ Α Μ Π Ο Υ Σ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

DSC_0072,1ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΠΑΤΡΩΝ

ΙΕΡΟΣ ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ & ΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΚΡΥΑ  ΙΤΕΩΝ

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ
ΑΓΙΟΥ  ΕΝΔΟΞΟΥ  ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
Χ Α Ρ Α Λ Α Μ Π Ο Υ Σ
ΤΟΥ   ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014
6:00 μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλα σίας και θείου κηρύγματος υπό του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π.  Θεοδοσίου Τσιτσιβού, προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Πατρών.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014
7:00 π.μ. Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά θείου κηρύγματος, υπό του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Τιμοθέου Παπασταύρου, Ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών.
5:30 μ.μ. Μεθέορτος Εσπερινός, Ιερά Παράκλησις και εν συνεχεία Λιτάνευσις της Ιεράς Εικόνος του Αγίου, εντός της Ενορίας. Τον θείον λόγον θα κηρύξει ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Προκόπιος  Κόρδας.
                                                                                
Όσοι επιθυμούν να προσφέρουν άρτους για να συμμετάσχουν στην Αρτοκλασία της Πανηγύρεως αυτής, παρακαλούνται να μας το δηλώσουν εγκαίρως, προκειμένου να φροντίσουμε για την παρασκευή τους. (τηλ. 2610.340-902 & 6936581661)

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Τρίτη, Φεβρουαρίου 04, 2014

"... αλήθεια σας λέω, όποιος έχει αυτό το τυπικό, την συνήθεια της γκρίνιας, να ξέρη ότι θα του έρθη σκαμπιλάκι από τον Θεό ..."

-Γέροντα, γιατί πολλοί άνθρωποι , ενώ τα έχουν όλα, νιώθουν άγχος και στενοχώρια;
-Όταν βλέπετε έναν άνθρωπο να έχη μεγάλο άγχος, στενοχώρια και λύπη, ενώ τίποτε δεν του λείπει, να ξέρετε ότι του λείπει ο Θεός. Όποιος τα έχει όλα, και υλικά αγαθά και υγεία, και, αντί να ευγνωμονή τον Θεό, έχει παράλογες απαιτήσεις και γκρινιάζει, είναι για την κόλαση με τα παπούτσια. Ο άνθρωπος, όταν έχη ευγνωμοσύνη, με όλα είναι ευχαριστημένος.
Σκέφτεται τί του δίνει ο Θεός κάθε μέρα και χαίρεται τα πάντα. Όταν όμως είναι αχάριστος, με τίποτε δεν είναι ευχαριστημένος γκρινιάζει και βασανίζεται με όλα. Αν, ας πούμε, δεν εκτιμάη την λιακάδα και γκρινιάζει, έρχεται ο Βαρδάρης και τον παγώνει. Δεν θέλει την λιακάδα θέλει το τουρτούρισμα που προκαλεί ο Βαρδάρης.

-Γέροντα, τί θέλετε να πήτε μ” αυτό;
-Θέλω να πω ότι, αν δεν αναγνωρίζουμε τις ευλογίες που μας δίνει ο Θεός και γκρινιάζουμε, έρχονται οι δοκιμασίες και μαζευόμαστε κουβάρι. Όχι, αλήθεια σας λέω, όποιος έχει αυτό το τυπικό , την συνήθεια της γκρίνιας, να ξέρη ότι θα του έρθη σκαμπιλάκι από τον Θεό, για να ξοφλήση τουλάχιστον λίγο σ” αυτήν την ζωή. Και αν δεν του έρθη σκαμπιλάκι , αυτό θα είναι χειρότερο, γιατί τότε θα τα πληρώση όλα μια και καλή στην άλλη ζωή.

-Δηλαδή , Γέροντα, η γκρίνια μπορεί να είναι συνήθεια;
-Γίνεται συνήθεια, γιατί η γκρίνια φέρνει γκρίνια και η κακομοιριά φέρνει κακομοιριά. Όποιος σπέρνει κακομοιριά, θερίζει κακομοιριά και αποθηκεύει άγχος. Ενώ , όποιος σπέρνει δοξολογία, δέχεται την θεϊκή χαρά και την αιώνια ευλογία. Ο γκρινιάρης, όσες ευλογίες κι αν του δώση ο Θεός, δεν τις αναγνωρίζει. Γι” αυτό απομακρύνεται η Χάρις του Θεού και τον πλησιάζει ο πειρασμός τον κυνηγάει συνέχεια ο πειρασμός και του φέρνει όλο αναποδιές, ενώ τον ευγνώμονα τον κυνηγάει ο Θεός με τις ευλογίες Του. Η αχαριστία είναι μεγάλη αμαρτία, την οποία ήλεγξε ο Χριστός. «Ουχ οι δέκα εκαθαρίσθησαν; οι δε εννέα πού», είπε στον λεπρό που επέτρεψε να Τον ευχαριστήση . Ο Χριστός ζήτησε την ευγνωμοσύνη από τους δέκα λεπρούς όχι για τον εαυτό Του αλλά για τους ίδιους, γιατί η ευγνωμοσύνη εκείνους θα ωφελούσε.

Απο το βιβλίο: «ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ» ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ
πηγή

Σχετικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου: Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας

vivliothiki-11
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276
Διεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Πρός
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις:
Συνοδικήν Ἐπιτροπήν
ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων
Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία. 
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό(έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν). 
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.

Σχετικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου: Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας

vivliothiki-11
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος απόφαση «Περί ἐπανεντάξεως εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν πρώην Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀποσκιρτησάντων εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας» η οποία μας δημιούργησε κάποιες απορίες. Μεταφέρουμε την απόφαση:
Αριθμ Πρωτ. 276
Διεκπ. 143
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Πρός
Τήν Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν καί
Τάς Ἱεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἐκ Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ληφθείσης ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 14ης μηνός Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., καί κατόπιν σχετικῶν Γνωμοδοτήσεων τῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καί ἐπί τῶν Αἱρέσεων, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ ῥηθείσῃ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς, ἀπεφάσισεν ὅπως εἰς πᾶσαν περίπτωσιν ἐπανεντάξεως ἀποσκιρτήσαντος ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἡμῶν εἰς νεοφανεῖς Χριστιανικάς αἱρέσεις, παραχριστιανικάς κινήσεις καί παραθρησκευτικάς ὁμάδας πιστοῦ καί εἰλικρινῶς ἐν μετανοίᾳ ἐπιζητοῦντος τήν ἐπιστροφήν αὐτοῦ εἰς τούς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, οὗτος γίνηται δεκτός κατά τήν μέχρι τοῦδε ἀκολουθουμένην κανονικήν τάξιν, ἤτοι διά τῆς χρίσεως δι’ Ἁγίου Μύρου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας Πίστεως, τῆς διαδικασίας ἐπαφιεμένης εἰς τήν ποιμαντικήν διάκρισιν καί τήν ἔμφρονα κρίσιν τῶν ἑκασταχοῦ Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν. Ὡς πρός τό περιεχόμενον τῆς Ὁμολογίας Πίστεως ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισεν ὅπως ὁμολογῆται καί ὑπογράφηται τό Σύμβολον τῆς Πίστεως τῶν Ὅρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας καί Κωνσταντινουπόλεως.
Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ
Κοινοποίησις:
Συνοδικήν Ἐπιτροπήν
ἐπί τῶν Δογματικῶν καί Νομοκανονικῶν Ζητημάτων
Παρ’ ἡμῖν
Κατ’ αρχήν ωφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε καμμία πρόθεση ή διάθεση να κρίνουμε Συνοδικές αποφάσεις αλλά να ρωτήσουμε καλοπροαίρετα γιατί από την απόφαση της Ι.Συνόδου απουσιάζει η υπογραφή Λιβέλου ενάντια στην αίρεση εκ μέρους του αιρετικού, κάτι που διαχρονικά τουλάχιστον έχει την παρουσία του στις πράξεις μεταστραφέντων στην Εκκλησία. Να θυμήσουμε εδώ στον αναγνώστη ότι ο μακαριστός π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος είχε συντάξει διαφορετικούς λίβελους για κάθε αίρεση ή παραθρησκευτική ομάδα!
Ο λίβελος έχει πολλαπλή σημασία και εκτός από την καταδίκη της πλάνης ΔΗΜΟΣΙΩΣ ουσιαστικά είναι η ψυχολογική πόρτα που πρέπει να διαβεί ο μεταστραφείς ώστε να ενταχθεί ολοκληρωτικά στην Εκκλησία. 
Ίσως κάποιοι ταυτίσουν τον λίβελο με την υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως και αυτό επειδή στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί το Σύμβολο της Πίστεως ως λίβελος, αλλά αυτό είχε γίνει στην επανένταξη των Αρειανών ενώ σήμερα καλείται να υπογράψει το Σύμβολο της Πίστεως ο Παπικός, ο προτεστάντης, ο πεντηκοστιανός, αιρετικοί οι οποίοι ούτως ή άλλως αποδέχονται το Σύμβολο αυτό(έστω κι αν εξ ορισμού το αποκηρρύσουν). 
Συνοπτικά ο προβληματισμός μας είναι η απουσία Λιβέλου και η υπογραφή του Συμβόλου της Πίστεως το οποίο αποδέχονται όλες οι χριστιανικές αιρέσεις.

Ὅταν ἡ ἀγάπη «παιδεύει.»

   
«Ὃν ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει. Ποιὰ ἡ ἑρμηνεία αὐτῆς τῆς φράσης; Οἱ πολέμιοι τοῦ Χριστιανισμοῦ λένε: Ἀφοῦ ὁ Θεὸς παιδεύει αὐτοὺς ποὺ ἀγαπάει, καλύτερα νὰ μὴν πιστεύουμε. Ὕστερα δὲν εἶναι παθητικὴ καὶ μοιρολατρικὴ μιὰ τέτοια ἀντιμετώπιση ἐκ μέρους τῶν Χριστιανῶν; Τί διαφορὰ ἔχει ὁ Χριστιανισμὸς ἀπὸ τὶς ἄλλες θρησκεῖες καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸν Βουδισμὸ καὶ τὸν Μωαμεθανισμὸ ποὺ διδάσκουν τὴν ἀπάθεια;...»


Ὁ στίχος αὐτὸς ἀποτελεῖ μέρος περικοπῆς ἀπὸ τὴν πρὸς Ἑβραίους ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου (κεφ. ιβ´ στ. 1-13). Ὡς μεμονωμένος στίχος, ἀπὸ ὅπου καὶ ἔχει φερθεῖ ἐδῶ, βρίσκεται στὶς Παροιμίες Σολομῶντος (γ´ 12). Ὁ ἀπόστολος Παῦλος τὸν ἐπαναλαμβάνει, τὸν ἑρμηνεύει καὶ τὸν ἀναπτύσσει μὲ τρόπο πειστικό. Ξεκινάει ἀπὸ τὶς δοκιμασίες καὶ τὶς θλίψεις τῶν μαρτύρων τῆς πίστεως. Τί τράβηξαν καὶ τί ἀπερίγραπτα μαρτύρια ὑπέμειναν, γιὰ νὰ μὴν προδώσουν τὴν πίστη τους, ἀλλὰ νὰ μείνουν πιστοὶ στὸ Θεό! Ὅλα αὐτὰ τὰ γνώριζε ὁ Θεὸς καὶ τὰ ἐπέτρεψε, ὄχι γιὰ νὰ τοὺς τιμωρήσει, ὄχι νὰ τοὺς συντρίψει, ἀλλὰ νὰ τοὺς ἀναδείξει. Μικροῦ χρόνου ἡ δοκιμασία καὶ ὁ πόνος, μακρὰ ὅμως ἡ τιμὴ καὶ ἡ δόξα καὶ στὴ γῆ αὐτὴ καὶ στὸν οὐρανό. Αὐτοὺς τοὺς μάρτυρες τοὺς προβάλλει ὁ θεῖος Παῦλος ὡς ὑποδείγματα θάρρους καὶ ὑπομονῆς καὶ ὡς πηγὴ ἐμπνεύσεως καὶ παραδειγματισμοῦ. Τί μᾶς λέει;

Ἔχουμε ὁλόγυρά μας μεγάλο νέφος μαρτύρων ποὺ μαρτύρησαν γιὰ τὴν πίστη τους κι ἐμεῖς κατὰ τὸ παράδειγμά τους ἂς τρέχουμε μὲ ὑπομονὴ καὶ ἐπιμονὴ τὸν ἀγῶνα ποὺ βρίσκεται μπροστά μας. Στὴν προσπάθειά μας αὐτὴ ἂς ἔχουμε στραμμένο ἀδιάκοπα τὸ βλέμμα μας στὸν ἀρχηγὸ τῆς πίστεώς μας, τὸν Χριστό, τὸν ἐμπνευστὴ τῶν μαρτύρων. Αὐτὸς μᾶς ἄφησε μοναδικὸ παράδειγμα ὑπομονῆς καὶ καρτερίας μὲ τὴ σταυρική θυσία Του. Σκεφθεῖτε τί ὑπέστη καὶ τί ὑπέμεινε ἀπὸ τοὺς σταυρωτές του, γιὰ νὰ μὴ λιποψυχήσετε καὶ ἀποθαρρυνθεῖτε. Ἄλλωστε δὲν συγκρίνονται οἱ δικές σας δοκιμασίες μὲ τὴν καταφρόνια καὶ τοὺς ἐξευτελισμοὺς Ἐκείνου. Καὶ ὅμως ξεχάσατε τὴν παρηγοριὰ καὶ τὴν προτροπὴ τοῦ Θεοῦ, ποὺ μᾶς ἀπευθύνει, σὰν παιδιά Του ποὺ εἴμαστε, καὶ μᾶς λέει: Παιδί μου, μὴν παραμελεῖς καὶ μὴ βγάζεις ἀπὸ τὴ σκέψη σου τὴν ὠφέλεια καὶ τὴν παιδαγωγία τῶν θλίψεων ποὺ σοῦ δίνει ὁ Κύριος καὶ μὴν ἀποθαρρύνεσαι ὅταν ἐλέγχεσαι ἀπὸ Αὐτόν. Γιατὶ ἐκεῖνον ποὺ ἀγαπάει ὁ Κύριος τὸν παιδαγωγεῖ μὲ θλίψεις καὶ δοκιμάζει καθένα ποὺ τὸν δέχεται σὰν παιδί του. Καὶ συνεχίζει;

Ἂν δείχνετε ὑπομονὴ καί δεχόσαστε τὴν παιδαγωγία τοῦ Κυρίου μὴν ξεχνᾶτε πὼς ὁ Θεὸς φέρεται σὲ σᾶς σὰν σὲ παιδιά Του. Γιατί ποιὸ παιδὶ δὲν παιδαγωγεῖ ὁ πατέρας του; Ἂν εἴσαστε χωρὶς παιδαγωγία, τότε σημαίνει πὼς δὲν εἴσαστε γνήσια παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Οἱ καλοὶ πατέρες πάντοτε παιδαγωγοῦν τὰ παιδιά τους γιὰ τὸ καλό τους, ἔστω κι ἂν κάνουν οἱ ἴδιοι λάθη. Ὁ Θεὸς ὅμως μᾶς παιδαγωγεῖ γιὰ τὸ συμφέρον μας, γιὰ νὰ γίνουμε μέτοχοι τῆς ἁγιότητας καὶ τῆς δόξας Του.

Κάθε παιδαγωγία, ὅσο χρόνο διαρκεῖ, δὲν φαίνεται νὰ φέρνει χαρὰ ἀλλὰ λύπη. Ὕστερα ὅμως ἔρχονται τὰ εὐχάριστα ἀποτελέσματα, πλούσιοι καὶ ὥριμοι πνευματικοὶ καρποί. Λοιπὸν μὴν ἀποθαρρύνεσθε, ἀλλὰ σηκῶστε καὶ χαλυβδῶστε τὰ πεσμένα κάτω χέρια σας καὶ τὰ παραλυμένα γόνατά σας.

Παιδαγωγεῖ, λοιπόν, ὁ Θεὸς καὶ δοκιμάζει καὶ ἐπιτρέπει θλίψεις «ἐπὶ τὸ συμφέρον, εἰς τὸ μεταλαβεῖν τῆς ἁγιότητος αὐτοῦ». Κίνητρο ἡ ἀγάπη καὶ ἀποκλειστικὸς σκοπὸς ἡ ὠφέλεια καὶ τὸ συμφέρον τοῦ δοκιμαζομένου. Ἐδῶ ὅμως εἶναι ὁ προβληματισμός, ἡ ἀπορία ἢ καὶ ἡ ἀντίδραση μερικῶν: Τί νὰ τὶς κάνω τὶς θλίψεις; Μοῦ εἶναι τόσο ἐνοχλητικές. Θὰ ἦταν καλύτερα νὰ λείπουν. Ξεχνᾶμε στὶς περιπτώσεις αὐτὲς πὼς χωρὶς παιδαγωγία, ἄσκηση, γυμνασία, κακοπάθεια, προσπάθεια, ἀγώνα σκληρό, δὲν ὑπάρχει πουθενὰ πρόοδος, δημιουργία. Ὁ μαθητὴς ποὺ δὲν κοπιάζει, ποὺ δὲν ἔμαθε νὰ κάνει θυσίες γιὰ τὴν πρόοδό του, νὰ ὑποβάλλεται σὲ διάφορες στερήσεις, συχνὰ νὰ κακοπαθεῖ χάριν ἑνὸς ὑψηλοῦ σκοποῦ, δὲν θὰ κάνει τίποτα μεγάλο στὴ ζωή του. Εἶπαν καὶ εἶναι σωστό, πὼς τὸ χαϊδεμένο καὶ καλομαθημένο παιδί, εἶναι τὸ χαλασμένο παιδί. Γονεῖς ποὺ δὲν ἔκαναν τὰ παιδιά τους ποτὲ νὰ κλάψουν, θὰ κλάψουν οἱ ἴδιοι ἀργότερα γι´ αὐτά. Γονεῖς ποὺ σκληραγώγησαν τὰ παιδιά τους δρέπουν τοὺς καρποὺς τῆς προόδου καὶ τῆς εὐγνωμοσύνης τους.

«Πᾶσα παιδαγωγία, ὅσο διαρκεῖ ἡ παίδευση δὲν φαίνεται νὰ προξενεῖ χαρά, ἀλλὰ προκαλεῖ λύπη, ὕστερα ὅμως ἀνταμείβει, αὐτοὺς ποὺ παιδαγωγήθηκαν καὶ γυμνάσθηκαν, μὲ καρποὺς εἰρήνης, δικαιοσύνης καὶ ἁγιότητος!» (Ἑβρ. ιβ´11). Δὲν φαίνεται ἡ δοκιμασία σὰν ἀφορμὴ χαρᾶς, ἀλλὰ λύπης. Στὴν οὐσία ὅμως εἶναι ἀφορμὴ χαρᾶς. Οἱ ρίζες τῆς παιδείας δὲν εἶναι γλυκές. Εἶναι πικρές. Ὕστερα ὅμως οἱ καρποὶ εἶναι γλυκύτατοι. Ὁ γυμναστὴς ποὺ θέλει νὰ καταρτίσει καὶ νὰ ἀναδείξει τὸν ἀθλητὴ δὲν τὸν καλοπιάνει, δὲν τὸν ἀφήνει σὲ ἡσυχία οὔτε φοβᾶται μήπως κακοπάθει. Τί κάνει;

Τὸν γυμνάζει συνεχῶς, τὸν κουράζει μὲ κοπιαστικὲς ἀσκήσεις, τὸν ὑποβάλλει σὲ στερήσεις καὶ τόσα ἄλλα μὲ ἀντικειμενικὸ σκοπὸ νὰ τὸν προπονήσει σωστὰ καὶ νὰ τὸν κάνει πρωταθλητή. Ἀκριβῶς γιατὶ τὸ κίνητρό του εἶναι τὸ ἐνδιαφέρον καὶ ἡ ἀγάπη.

πηγή : Ὀρθόδοξον Χριστιανικὸν Περιοδικόν.


Ὄργανον Ἀδελφότητος Θεολόγων ἡ «ΖΩΗ»

Γέροντας Παΐσιος : ο κόσμος θα τους σιχαθεί και θα τους κυνηγήσει!


"Είναι κρίμα, γιατί σήμερα κατόρθωσε ο διάβολος κι αιχμαλώτισε τις ηγεσίες. Κλαίω την Ελλάδα. Δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο σήμερα. Η Ελλάδα για να σωθεί, πρέπει όλοι οι ηγέτες της όπου και αν βρίσκονται, να πάνε εξορία...
...Να φύγουν, γιατί παρόντες μολύνουν." (Βιβλίο "Λόγοι χάριτος και σοφίας", π. Μάξιμος Αγιορείτης, 2001, Άγιον Όρος)
(Άλλο Απόσπασμα) 

"Αργότερα, επισκέφθηκα τον Γέροντα μαζί με έναν φίλο μου σμήναρχο, γύρω στα τέλη Οκτωβρίου 1993 και του εξέφρασα την ανησυχία μου γι' αυτά που συμβαίνουν από τους κυβερνώντες στην πατρίδα μας. Ο Γέροντας απάντησε: 
Μη φοβάσαι. Ο Θεός δεν θα επιτρέψει να γίνει κακό, αλλά θα γίνουν όμως πράματα και θάματα που δεν θα εξηγούνται με τη λογική. Ο κόσμος θα τους σιχαθεί και θα τους κυνηγήσει. Όπως ένα μπαλόνι φουσκώνει και ξαφνικά σκάει, έτσι θα σκάσουν κι αυτοί! Δεν μπορώ να σου πω πιο πολλά." (Βιβλίο "Μαρτυρίες προσκυνητών - Γέροντας Παΐσιος 1924-1994", Ζουρνατζόγλου, 2006, σελ. 425-426)
(Άλλο Απόσπασμα) 
"Είδατε τί έπαθε ο Τσαουσέσκου στην Ρουμανία ; Τους μωραίνει ο Θεός κι αφού γίνουν ρεζίλι, μετά παίρνουν τον δρόμο τους. Το ίδιο συνέβη και με την Αλβανία , το ίδιο και με τους δικούς μας εδώ. Τους αφήνει πρώτα να ρεζιλευτούν." ( Σκεύος εκλογής, Ιερομόναχου Χριστοδούλου Αγιορείτου, 1998,  Άγιον Όρος)
(Άλλο Απόσπασμα) 
"Αλλά σκοπός τους τώρα είναι νά απομακρύνουν τά παιδιά από τήν 'Εκκλησία. Τα δηλητηριάζουν, τα μολύνουν με διάφορες θεωρίες, κλονίζουν την πίστη τους. Τα εμποδίζουν από το καλό, για να τα αχρηστέψουν. Τα καταστρέφουν από μικρά.
Και τα παιδάκια, φυσικά, από αρνάκια γίνονται κατσικάκια. Αρχίζουν μετά νά χτυπούν άσχημα καί τούς γονείς τους και τους δασκάλους και αυτούς που τα κυβερνούν. Τα κάνουν όλο άνω-κάτω : συλλα­λητήρια, καταλήψεις, αποχή από τα μαθήματα.
Και τελικά όταν θα φθάσουν νά ξεκοιλιάσουν αυτούς που τα κυβερνούν, τότε θα βάλουν και αυτοί μυαλό." (Λόγοι Γ. Παϊσίου, τ. Α, Σουρωτή, 1999, 299-301)

ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ.

ήρθε και με παλάβωσε…ωραία περνούν επάνω…

Ήταν στην αυλή της Καλύβης του ο Γέροντας (Παΐσιος), όταν τον επισκέφθηκε κάποιο πνευματικό του τέκνο. Επανελάμβανε συνεχώς από την καρδιά του: «Δόξα σοι ο Θεός», πάλιν και πολλάκις. Σε μια στιγμή ο Γέροντας του είπε: «Αχρηστεύεται κανείς με την καλή έννοια»; 
-Ποιός, Γέροντα;
paisios.gif-Ήσυχα καθόμουν στο Κελλί μου, ήρθε και με παλάβωσε. Ωραία περνούν επάνω.

-Τι συμβαίνει, Γέροντα;
-Θα σου πω, αλλά μην το πεις σε κανέναν.
Του διηγήθηκε τότε το έξης: «Είχα γυρίσει από τον κόσμο, όπου είχα βγει για ένα εκκλησιαστικό θέμα. (Με το μακαρίτη Τρίτση).
Την Τρίτη, κατά η ώρα 10 το πρωί, ήμουν μέσα στο Κελλί μου και έκανα τις Ώρες. Ακούω χτύπημα στην πόρτα και μια γυναικεία φωνή να λέει: «Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών …». Σκέφθηκα:
«Πώς βρέθηκε γυναίκα μέσα στο Όρος;». Εν τούτοις ένιωσα μια θεία γλυκύτητα μέσα μου και ρώτησα:
-Ποιος είναι;
-Η Ευφημία! (απαντά).
-Σκεφτόμουν, «ποια Ευφημία; Μήπως καμιά γυναίκα έκανε καμιά τρέλα και ήρθε με ανδρικά στο Όρος; Τώρα τι να κάνω;». Ξαναχτυπά. Ρωτάω: «Ποιος είναι;». «Η Ευφημία», άπαντα και πάλι. Σκέφτομαι και δεν ανοίγω. Στην τρίτη φορά που χτύπησε, άνοιξε μόνη της η πόρτα, που είχε σύρτη από μέσα. Άκουσα βήματα στον διάδρομο. Πετάχτηκα από το Κελί μου και βλέπω μια γυναίκα με μανδήλα. Την συνόδευε κάποιος, που έμοιαζε με τον Ευαγγελιστή Λουκά, ο οποίος εξαφανίσθηκε. Παρ’ όλο πού ήμουν σίγουρος ότι δεν είναι του πειρασμού, γιατί λαμποκοπούσε, την ρώτησα ποια είναι”
-Η μάρτυς Ευφημία, (απαντά).
-Αν είσαι η μάρτυς Ευφημία, έλα να προσκυνήσουμε την Αγία Τριάδα. Ό,τι κάνω εγώ να κάνης και συ.
Μπήκα στην Εκκλησία, κάνω μια μετάνοια λέγοντας: «Εις το όνομα του Πατρός». Το επανέλαβε με μετάνοια. «Και του Υιού». «-Και του Υιού», είπε με ψιλή φωνή.
-Πιο δυνατά, ν’ ακούω, είπα και επανέλαβε δυνατότερα.
-Ενώ ήταν ακόμα στο διάδρομο έκανε μετάνοιες, όχι προς την Εκκλησία, αλλά προς το Κελλί μου. Στην αρχή παραξενεύτηκα, αλλά μετά θυμήθηκα ότι είχα μια μικρή χάρτινη εικονίτσα της Αγίας Τριάδος, κολλημένη σε ξύλο, πάνω από την πόρτα του Κελιού μου. Αφού προσκυνήσαμε και για τρίτη φορά.
-«Και του Αγίου Πνεύματος»
Μετά είπα: «Τώρα, να σε προσκυνήσω και εγώ». Την προσκύνησα και ασπάστηκα τα πόδια της και την άκρη της μύτης της. Στο πρόσωπο το θεώρησα αναίδεια να την ασπασθώ.
-Ύστερα κάθισε η Αγία στο σκαμνάκι και εγώ στο μπαουλάκι και μου έλυσε την απορία που είχα (στο εκκλησιαστικό θέμα).
-Μετά μου διηγήθηκε την ζωή της. Ήξερα ότι υπάρχει μια αγία Ευφημία, αλλά τον βίο της δεν τον ήξερα. Όταν μου διηγείτο τα μαρτύρια της, όχι απλώς τα άκουγα, αλλά σαν να τα έβλεπα τα ζούσα. Έφριξα! Πα, πα, πα!
-Πώς άντεξες τέτοια μαρτύρια; ρώτησα.
-Αν ήξερα τι δόξα έχουν οι Άγιοι, θα έκανα ό,τι μπορούσα να περάσω πιο μεγάλα μαρτύρια.
-Μετά απ’ αυτό το γεγονός για τρεις μέρες δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Σκιρτούσα και συνεχώς δόξαζα τον Θεό. Ούτε να φάω, ούτε τίποτα …; συνεχώς δοξολογία».
Σε επιστολή του αναφέρει: «Σ’ όλη μου τη ζωή δεν θα μπορέσω να εξοφλήσω την μεγάλη μου υποχρέωση στην αγία Ευφημία, η οποία ενώ ήταν άγνωστη μου και χωρίς να είχε καμιά υποχρέωση, μου έκανε αυτή την μεγάλη τιμή …».
Διηγούμενος το γεγονός πρόσθεσε με ταπείνωση ότι παρουσιάστηκε η αγία Ευφημία, «όχι γιατί το αξίζω, αλλά επειδή με απασχολούσε εκείνο τον καιρό ένα θέμα που είχε σχέση με την κατάσταση της Εκκλησίας γενικά, και για δύο άλλους λόγους».
Εντύπωση έκανε στον Γέροντα «πώς αυτή η μικροκαμωμένη και αδύνατη άντεξε τόσα μαρτύρια; Να πεις ήταν καμία …; (εννοούσε σωματώδης και δυνατή). Μια σταλιά ήταν».
Μέσα σε αυτήν την παραδεισένια κατάσταση συνέθεσε προς τιμήν της Αγίας ένα στιχηρό προσόμοιο: «Ποίοις ευφημιών άσμασιν ευφημήσωμεν την Ευφημίαν, την καταδεχθείσαν από άνωθεν και επισκεφθείσαν κάτοικον μοναχόν ελεεινόν εν τη Καψάλα. Εκ τρίτου την θύραν πάλιν του έκρουσε τετάρτη ηνοίχθη μόνη εκ θαύματος και εισελθούσα με ουράνιον δόξαν, του Χριστού η Μάρτυς, προσκυνούντες ομού Τριάδα την Αγίαν».
Και ένα εξαποστειλάριο κατά το «Τοις μαθηταίς συνέλθωμεν …;», που άρχιζε: «Μεγαλομάρτυς ένδοξε του Χρίστου Ευφημία, σ’ αγαπώ πολύ-πολύ μετά την Παναγία …». (Φυσικά αυτά δεν τα είχε για λειτουργική χρήση, ούτε τα έψαλλε δημοσίως).
Παρά την συνήθειά του βγήκε πάλι στην Σουρωτή και έκανε τις αδελφές μετόχους αυτής της ουράνιας χαράς. Με την βοήθειά του και τις οδηγίες του αγιογράφησαν την Αγία, όπως του εμφανίσθηκε.
Ο Γέροντας φιλοτέχνησε το αρνητικό της εικόνος της Αγίας σε μήτρα ατσάλινη με την οποία έκανε πρεσσαριστά εικονάκια και τα μοίραζε ευλογία στους προσκυνητές εις τιμήν της αγίας Ευφημίας. Κατά το σκάλισμα δυσκολεύτηκε να κάνη τα δάχτυλα του αριστερού της χεριού. Είπε: «Παιδεύτηκα να κάνω το χέρι της, αλλά μετά έβαλα έναν καλό λογισμό: «Ίσως επειδή και εγώ την παίδεψα την καημένη».
Η Αγία Ευφημία εορτάζεται στις 16 Σεπτεμβρίου, και 11 Ιουλίου η ανάμνηση του θαύματος στην λύση που επέφερε στην εν Χαλκηδόνα Δ’ Οικουμενική σύνοδο.
Πηγή: Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, σελίδες: 224-228
πηγή  το είδαμε εδώ

Πατρών Χρυσόστομος - Τα χρήματα της Εκκλησίας ανήκουν στον λαό, ένα Ράσο μας αρκεί !!

  Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: «Τα χρήματα της Εκκλησίας ανήκουν στον λαό – Όλα είναι διάφανα» Σε μια ομιλία με έντονο το στοιχείο της δ...