Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.

Πέμπτη, Αυγούστου 14, 2014

Η Κοίμησις της Θεοτόκου



koimisi_theotokou_4Οἱ ἑορτές τῆς Παναγίας μας, οἱ Θεομητορικές Ἑορτές καί μέσα σ' αὐτές ἡ μεγαλύτερη εἶναι ἡ ἑορτή τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, ἕνα Πάσχα μικρό, ἕνα Πάσχα μές τό καλοκαίρι, μᾶς δίνει τήν εὐκαιρία νά ἐκφράσωμε τήν βαθειά μας εὐγνωμοσύνη πρός τήν Μητέρα τοῦ Λυτρωτοῦ μας καί δική μας Μητέρα γιά ὅτι ἔχει
κάνει γιά τό ἀνθρώπινο γένος καί γιά τόν κάθε ἕνα ἀπό μᾶς. Διότι, χωρίς τή δική της συνέργεια καί προσφορά εἰς τόν Ἅγιον Τριαδικόν Θεόν δέν θα ἐνσαρκοῦτο ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ. Περίμενε ὁ Θεός νά βρεθεῖ μία τέτοια ἁγία ψυχή, πανάσπιλη, πάναγνη, ἡ ὁποία θά προσέφερε ὅλη τήν ἐλευθερία της εἰς τόν Θεόν, ὥστε καί ὁ Θεός νά προσφερθῆ ὁλόκληρος σ' Αὐτήν.
Κι αὐτή ἦταν ἡ εὐλογημένη Μαρία, ἡ ταπεινή κόρη τῆς Ναζαρέτ. Τήν εὐγνωμονοῦμε. Μᾶς ἔδωσε ὅ,τι πολυτιμότερο ἔχουμε στή ζωή μας. Τόν Σωτῆρα μας. Τί θά εἴμαστε χωρίς τόν Σωτῆρα Χριστόν. Οἱ ἀπελπισμένοι κατάδικοι τοῦ θανάτου. Οἱ αἰώνιοι αἰχμάλωτοι τοῦ διαβόλου. Χωρίς ἐλπίδα. Ἐάν λοιπόν ἔχωμε Σωτῆρα καί Λυτρωτή καί Θεόν τόν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν Θεόν ἐνανθρωπήσαντα, αὐτό τό ὀφείλουμε εἰς τήν Κυρίαν Θεοτόκον.
Γι' αὐτό ὁ ἔπαινος τῆς Ἐκκλησίας εἶναι παντοτινός. Οἱ ὕμνοι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι παντοτινοί κι ἀνεξάντλητοι πρός τό πρόσωπον τῆς Κυρίας Θεοτόκου. Κανένα πρόσωπο ἐπί τῆς γῆς δέν ἐτιμήθη μέ τόσους ὕμνους, μέ τόσες δοξολογίες, μέ τόσες διακοσμητικές ἐκφράσεις μέ ὅσες ἡ Παναγία μας...
Ἡ Ἐκκλησία ἤδη ἀπό τήν 3η Οἰκουμενική Σύνοδο τῆς ἔδωσε τόν τίτλο Θεοτόκος, ὁ ὁποῖος ὅρος «Θεοτόκος» κατά τούς ἁγίους Πατέρες, τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο περικλείει ὅλο τό μυστήριο τῆς σωτηρίας καί τῆς εὐσεβείας. Διότι ἠρνοῦντο οἱ αἱρετικοί ὅτι ἡ κυρία Θεοτόκος ἔτεκε Θεόν ἐνανθρωπήσαντα. Ὅμως ἡ Ἐκκλησία διετράνωσε τήν πίστι της ὅτι ἡ κυρία Θεοτόκος ἐγέννησε Θεόν ἐνανθρωπήσαντα, τόν Λόγον τοῦ Θεοῦ. Ὅτι ἔγινε τό ἐργαστήριον τῆς ἀπορρήτου ἑνώσεως τῶν δύο φύσεων, τῆς θείας καί τῆς ἀνθρωπίνης. Διότι, μέσα εἰς τήν ἁγίαν κοιλίαν της ἀπό τήν ὥρα τῆς συλλήψεως τοῦ Μονογενοῦς της Υἱοῦ ἡνώθη ἡ ἀνθρωπίνη μέ τήν Θεία φύσι καί ἐκυοφορήθη ὁ Θεάνθρωπος Χριστός. Γι' αὐτό λοιπόν καί χαρακτηρίζεται ἐργαστήριον τῆς ἀπορρήτου ἑνώσεως τῶν δύο φύσεων. Καί αὐτά ὅλα δέν πρέπει νά τά ξεχνᾶμε, δέν τά ξεχνάει ποτέ ἡ Ἐκκλησία˙ γι' αὐτό καί ὁσάκις ἡ Ἐκκλησία δοξάζει τόν Μονογενῆ της Υἱόν, δοξάζει καί τό πρόσωπο τῆς Παναγίας.Δέν ὑπάρχει Ἀκολουθία τῆς Ἐκκλησίας, σύναξι τῆς Ἐκκλησίας, πού νά μήν καλεῖται καί ἡ Κυρία Θεοτόκος νά παρίσταται κι ἐκείνη καί μᾶλλον καί νά προΐσταται τῆς Συνάξεως τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ. Ὅπως προΐστατο τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ. Διότι, ὅταν ἀνελήφθη ὁ Κύριος εἰς τούς οὐρανούς ἡ Κυρία Θεοτόκος  ἐνεψύχωνε, ἐνεθάρρυνε, ἐδίδασκε, καθοδηγοῦσε τούς ἁγίους Ἀποστόλους. Ἦταν τρόπον τινά ἡ Γερόντισσά τους καί ἐξακολουθεῖ νά εἶναι ἡ Γερόντισσα, ἡ πνευματική Μητέρα ὅλων τῶν Χριστιανῶν, ὅσων ὀρθοδόξως πιστεύουν εἰς τόν Τριαδικόν Θεόν. Καί ἰδιαιτέρως νά εἶναι ἡ Γερόντισσα καί ἡ Μητέρα τῶν Μοναχῶν καί δή τῶν Ἁγιορειτῶν...
Ἐκεῖνο πού ἔκανε τήν Παναγία μας καί τήν ἀνέδειξε εἶναι ὄχι ἁπλῶς ὅτι ἐγέννησε παθητικά τόν Θεόν, τόν Θεάνθρωπον Χριστόν, ἀλλά συνήργησε εἰς τήν Γέννησιν τοῦ Χριστοῦ καί εἰς τήν κυοφορίαν τοῦ Χριστοῦ καί συνήργησε διότι, ὅπως λέγει τό σημερινόν Ἀποστολικόν Ἀνάγνωσμα, τῆς πρός Φιλιππησίους Ἐπιστολῆς συμμετεῖχε κι αὐτή εἰς τό φρόνημα τοῦ Χριστοῦ... Αὐτό εἶναι τό φρόνημα τοῦ Χριστοῦ, ἡ ἄκρα ταπείνωσις, ἡ κένωσις, ἡ θυσία, ἡ προσφορά στό ἀνθρώπινο γένος. Κι αὐτό ἦταν καί τό φρόνημα τῆς Παναγίας μας. Δέν μποροῦσε ἐκείνη ἡ ὁποία ἐβάσταξε εἰς τούς κόλπους της τόν Θεόν νά μήν εἶχε τό ἴδιο φρόνημα μέ Ἐκεῖνον, τόν ὁποῖον κυοφοροῦσε. Αὐτό τό φρόνημα πού εἶχε ὁ Σαρκωθείς Κύριος καί ἕνεκα τοῦ ὁποίου ἐνεσαρκώθη καί ἐταπεινώθη καί ἐκένωσεν ἑαυτόν, αὐτό τό φρόνημα εἶχε καί ἡ ταπεινή κόρη τῆς Ναζαρέτ. Κι αὐτή ἐκένωσε τόν ἑαυτό της, προσέφερε τόν ἑαυτό της, τελείαν προσφοράν, δέν κράτησε τίποτα γιά τόν ἑαυτό της. Καί αὐτό τό φρόνημα ζητάει καί ὁ Κύριος Ἰησοῦς καί ἡ Κυρία Θεοτόκος ἀπό μᾶς τούς χριστιανούς, τά παιδιά τῆς Παναγίας μας, τά τέκνα τῆς Παναγίας μας.
...Τό ἀκήρατον σκήνωμά της νοερῶς τό περιπτυσσόμεθα, τό ἀσπαζόμεθα καί τρόπον τινα καί μεῖς μετά τῶν ἁγίων Ἀποστόλων συμμετέχομεν εἰς τήν πάνσεπτον κηδείαν της, ἡ ὁποία ὅμως κηδεία δέν ἦταν παρά τό μεταίχμιο τῆς ἀναβάσεώς της εἰς τούς οὐρανούς. Διότι ἡ Κυρία Θεοτόκος, χάριτι καί φιλανθρωπίᾳ τοῦ Μονογενοῦς της Υἱοῦ, ἐξεδήμησε καί σωματικῶς πρός τόν οὐρανόν καί ἀνῆλθεν εἰς τόν οὐρανόν, διότι δέν μποροῦσε ἐκεῖνο τό Πανάγιο Σῶμα, τό ὁποῖον ἐκυοφόρησε τόν Θεόν νά τό φᾶνε τά σκουλήκια μέσα στή γῆ. Ἔπρεπε δεδοξασμένο νά ἀναστηθῆ καί νά καθήση στά δεξιά τοῦ Κυρίου καί νά πρεσβεύη γιά ὅλη τήν ἀνθρωπότητα. Καί ἄλλοτε τό ἔχουμε πεῖ, τό λέω καί γιά ὅσους δέν τό ἄκουσαν, τούς ἀδελφούς προσκυνητάς, ἡ Παναγία μας εἶναι τό πρῶτο πρόσωπο τῆς Καινῆς Διαθήκης, τό ὁποῖον ἀνέστη, ἐκρίθη, ἐδικαιώθη, ἐδοξάσθη καί κάθεται εἰς τά δεξιά τοῦ Χριστοῦ, πρεσβεύουσα ὑπέρ ὅλου τοῦ κόσμου.
Συνεπῶς τήν Δευτέρα Παρουσία, ὅταν ὅλοι θά ἀναστηθοῦμε καί θά βρεθοῦμε μπροστά στό Βῆμα τοῦ Κυρίου θά ἔχουμε τήν Παναγία μας μεσίτρια καί προστασία καί βοήθεια.
Γιά ὅλα αὐτά λοιπόν τήν εὐγνωμονοῦμε καί τήν παρακαλοῦμε νά μᾶς φωτίση νά μήν εἴμεθα ἀνάξια παιδιά της, ἀλλά νά κάνουμε τόν ἀγῶνα μας τόν καθημερινό καί νά ἔχουμε τό φρόνημά της, αὐτό τό φρόνημα πού εἶχε καί ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, τό φρόνημα τό ταπεινό, τό θυσιαστικό, τό φρόνημα τῆς ἀγάπης καί τῆς θυσίας. Βοήθειά μας ἡ Παναγία καί καλή δύναμι στόν ἀγῶνα πού ἔχει ὁ καθένας ἀπό ἐμᾶς διά πρεσβειῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου.

+Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη  

(Ὁμιλία τοῦ ἀειμνήστου Ἁγιορείτου Ἡγουμένου  π.Γεωργίου Καψάνη)

π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος Η Παναγία λαμβάνει το μήνυμα της αναχώρησης της απο αυτή πραγματικότητα της ζωής. Ειρηνικά, με πληρότητα συνείδησης ετοιμάζεται για την είσοδο της στο μυστήριο του θανάτου. Αυτή η ειρηνικότητα απέναντι στο γεγονός του θανάτου ηταν αποτέλεσμα της πληρότητας που ένιωθε σε σχέση με τον εαυτό της και τον Θεό. Δηλαδή σε σχέση με την ζωή. Μονάχα στο ποσοστό που ζούμε την αλήθεια της ύπαρξης μας ο θάνατος αδυνατεί. Οταν ζήσεις με πληρότητα την προσωπική σου κλήση και αλήθεια ο θάνατος παύει να είναι μηδενιστική απειλή και πραγματώνεται ως μυστήριο βαθύτερης σχέσης με τον Θεό. Χρόνια πολλά σε όλους! πηγή


π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος


Η Παναγία λαμβάνει το μήνυμα της αναχώρησης της απο αυτή πραγματικότητα της ζωής. Ειρηνικά, με πληρότητα συνείδησης ετοιμάζεται για την είσοδο της στο μυστήριο του θανάτου.
 Αυτή η ειρηνικότητα απέναντι στο γεγονός του θανάτου ηταν αποτέλεσμα της πληρότητας που ένιωθε σε σχέση με τον εαυτό της και τον Θεό. 
Δηλαδή σε σχέση με την ζωή. Μονάχα στο ποσοστό που ζούμε την αλήθεια της ύπαρξης μας ο θάνατος αδυνατεί. 
Οταν ζήσεις με πληρότητα την προσωπική σου κλήση και αλήθεια ο θάνατος παύει να είναι μηδενιστική απειλή και πραγματώνεται ως μυστήριο βαθύτερης σχέσης με τον Θεό. Χρόνια πολλά σε όλους!

πηγή Το είδαμε εδώ

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ Η προφητεία του Αββά Παμβώ προς μαθητήν του


 

Η προφητεία του Αββά Παμβώ προς μαθητήν του

…Σου λέγω και τούτο Τέκνον μου, ότι θα έρθει καιρός, οπόταν οι χριστιανοί θα προσθέτουν και θα αφαιρούν και θα μεταβάλουν τας βίβλους των Αγίων Ευαγγελίων και των Αγίων Αποστόλων και των Θεσπέσιων Προφητών και των Ιερών Πατέρων και θα μαλακώνουν τας Αγίας Γραφάς και θα γράφουν τροπάρια και άσματα και λόγους τεχνολογικούς. 

Και ο νους των θα ξεχυθεί εις αυτούς, θα απομακρυνθούν δε από τα Θεϊκά πρότυπα.

Και δια τούτον τον λόγον οι Άγιοι Πατέρες είχαν προαναγγείλει ότι οι μονασταί της ερήμου πρέπει να γράφουν τους βίους των Πατέρων όχι επάνω εις μεμβράνας, αλλά επάνω εις χάρτινους διφθέρας, διότι η ερχόμενη γενεά θα τους μεταβάλλει σύμφωνα με την δική των αρέσκεια. Όθεν και το κακό που μέλλει να προέλθει θα είναι φρικτόν.

Κατόπιν λέγει ο μαθητής:

-Ώστε λοιπόν, Γέροντα, πρόκειται να αλλάξουν οι παραδόσεις και τα έθιμα των Χριστιανών; Μήπως δεν θα υπάρχουν πλέον ιερείς εις την Εκκλησίαν αφού θα βαδίσει προς αυτό το κατάντημα;

Τότε ο αββάς εσυνέχισεν:

-Εις τους καιρούς εκείνους πλέον, θα κρυώσει η αγάπη του Θεού από τις περισσότερες ψυχές και θα πέσει θλίψις μεγάλη εις τον κόσμον.

Το ένα έθνος θα ρίχνεται εναντίον του άλλου. Οι λαοί θα μετακινούνται από τους τόπους των.

Οι άρχοντες θα ανακατωθούν, οι ιερωμένοι θα το ρίξουν εις την αναρχίαν, οι δε μοναχοί θα ξεκλίνουν εις την αμέλειαν.

Οι εκκλησιαστικοί ηγέτες θα θεωρούν ανάξιον πράγμα να φροντίζουν για την σωτηρίαν τόσον της ιδικής των ψυχής, όσον και του ποιμνίου των και θα περιφρονούν παντελώς ένα τοιούτον ζήτημα.

Όλοι θα δείχνουν προθυμίαν και δραστηριότητα προ πάντων δια τα τραπέζια και διά τας ορέξεις των. Θα είναι οκνηροί εις τας προσευχάς και πρόχειροι εις τας κατακρίσεις.


Τους βίους και τας διδαχάς και τα παραδείγματα των αγίων Πατέρων δεν θα ενδιαφέρονται μήτε να τα μιμηθούν, μήτε καν να τα ακούσουν, αλλά μάλλον θα κατηγορούν και θα λέγουν ότι, εάν εζούσαμε και μεις εις εκείνα τα χρόνια, έτσι θα συμπεριφερόμεθα.

Οι δε αρχιερείς θα υποχωρούν μπροστά στους ισχυρούς της γης. Και θα λύνουν τις διάφορες υποθέσεις, βγάζοντες από πολλές μεριές δώρα και απολαβές λογιών λογιών για λογαριασμό των.

Τον πτωχόν δεν θα τον υπερασπίζουν, θα θλίβουν τας χήρας γυναίκας και θα καταπονούν τα ορφανά. Αλλά και εις τον λαόν θα εισχωρήσει ασωτία.

Οι περισσότεροι δεν θα πιστεύουν εις τον Θεόν, θα μισούνται αναμεταξύ των και θα αλληλοτρώγονται ωσάν τα θηρία, θα κλέπτουν ο ένας τον άλλον και θα μεθύουν και θα περπατούν ωσάν τυφλοί.


Τέλος ξαναρωτά ο μαθητής:

-Τι λοιπόν πρέπει να κάνει κάποιος σε κείνη την περίστασιν;
Και ο Γέρων Παμβώ απεκρίθη:

-Τέκνον μου, εις εκείνους πλέον τους καιρούς, όποιος αν ημπορέσει να σώσει την ψυχή του και να παρακινά και τους άλλους δια να σωθούν, αυτός θα ονομασθεί μέγας εις την βασιλείαν των Ουρανών.


Αββά Παμβώ 
πηγή  το είδαμε εδώ

ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΑ ΑΝΑΘΕΤΩ

                                             

Μιλώ στη Γλυκοφιλούσα,όταν μου λείπει η αγάπη των δικών μου!

Παρακαλώ την Οδηγήτρια,για να μην χάσω τον δρόμο μου!


Κλαίω μπροστά στην Παυσολύπη,όταν ο ουρανός μου είναι μάυρο!

Δέομαι στην Γοργουπήκοο,γιατί το πρόβλημα ''δεν παίρνει''άλλο!

Γονατίζω στην Παραμυθία,όταν οι λύπες είναι αβάσταχτες και πολλές!

Χαμογελώντας παρακαλώ την Πάντων Χαρά,όταν η χαρά μου είναι μακρινό όνειρο!

Κοκκινίζοντας εκλιπαρώ το Ρόδον το Αμάραντο,για την χαμένη μου ντροπή!

Κι αν η μάνδρα της ψυχής μου απειληθεί,κρούω στην Πορταίτισσα!

Δοξολογώντας τον Κύριο,ψάλλω μπροστά στο Άξιον Εστί!

Ευχαριστώντας τον Θεό για όσα μου έδωσε,ζητώ από την Παναγία Δεξιά να του το πει!

Κι όταν θέλω το ''χάδι''του Θεού μου,''κλείνω το μάτι'' στην Μεσίτρια

Αλλ'οταν δεν αντέχω τον θρήνο των αδελφών,ζητώ από την Θρηνωδούσα να κλαύσω μαζί της!

Κι όσες φορές ως άλλοι ''Φιλισταίοι''εχθρικά σύννεφα πυκνώνουν στον ουρανό της πατρίδας μου,ικετεύω την Αγία Σκέπη

Κι ως μάνα του κόσμου όλου Βρεφοκρατούσα,Σε ικετεύω για τις μάνες!

Τετάρτη, Αυγούστου 13, 2014

" Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ (ΓΩΓ) ΣΤΟΝ ΓΠΠ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ"




ΟΙ ΓΡΑΦΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝ

"ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Ο ΓΠΠ
ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ"

"Η ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ SU ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΜΕΡΗ"
.                                                                                                                                                            .      


ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ 
ΙΕΡΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΩΝ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ 
Ο ΓΠΠ ΝΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ "ΜΕΓΚΙΝΤΟ", 
15 ΜΙΛΙΑ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΧΑΊΦΑΣ ...
ΕΙΚΟΣΙ ΕΞΙ ΑΙΩΝΕΣ ΠΡΙΝ ΟΙ ΠΡΟΟΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΣΥΝΕΚΛΙΝΑΝ ΣΕ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
(ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΑΝΙΗΛ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ,ΜΑΤΘΑΙΟΣ Κδ) ...
ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΟ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ(ΡΩΣΙΑ)  ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΕΖΕΚΙΗΛ, ΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΩΗΛ  ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΟΡΟΥΝ ΤΗ ΤΡΟΜΕΡΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΓΠΠ ...
 Ο ΙΕΖΕΚΙΗΛ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:
<<ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΣΥ, ΥΙΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΟΝ ΚΑΙ ΠΕΣ ΣΤΟΝ ΓΩΓ, 
ΑΥΤΑ ΛΕΓΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ:
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Ο ΛΑΟΣ ΜΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΕΙΡΗΝΙΚΩΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ, ΤΟΤΕ ΣΥ ΘΑ ΕΠΕΛΘΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ;
ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΘΑ ΕΛΘΟΥΝ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΕΘΝΗ, ΟΛΟΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΙΠΠΟΥΣ, ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ...
ΘΑ ΕΠΕΛΘΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΜΟΥ ΩΣΑΝ ΝΕΦΕΛΗ, ΔΙΑ ΝΑ ΣΚΕΠΑΣΕΙΣ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ...
ΑΥΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΣΕ ΟΔΗΓΗΣΩ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ...
ΟΤΑΝ Ο ΓΩΓ (ΡΩΣΙΑ) ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ, ΛΕΓΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΘΑ ΕΚΣΠΑΣΕΙ Ο ΘΥΜΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΟΥ ...
ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ ΜΟΥ ΕΛΑΛΗΣΑ ...
ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ...
(ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΤΑΝ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΒΡΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ)
ΘΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΜΟ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΜΟΥ ΟΙ ΙΧΘΥΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ, ΤΑ ΠΤΗΝΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ, ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, ΟΛΑ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΕΡΠΟΥΝ ΣΤΗ ΓΗ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΑΥΤΗΣ ...
ΘΑ ΔΙΑΡΡΑΓΟΥΝ ΤΑ ΟΡΗ, ΘΑ ΚΡΗΜΝΙΣΘΟΥΝ ΟΙ ΦΑΛΑΓΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΟΧΥΡΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΕΙΣ ΕΡΕΙΠΙΑ ...
ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΩ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΓΩΓ ΚΑΘΕ ΦΟΒΟΝ, 
ΛΕΓΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ...
Ο ΤΡΟΜΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΥΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΩΣΤΕ Η ΜΑΧΑΙΡΑ ΕΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΤΟΥ ΓΩΓ ΘΑ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ
ΣΥΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΤΟΥ ...
ΘΑ ΚΡΙΝΩ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΩ ΤΟΝ ΓΩΓ ΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΝ, ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΙΑΙΑΙ ΒΡΟΧΑΙ ΘΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ...
ΘΑ ΒΡΕΞΩ ΠΑΝΩ Σ' ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ Σ' ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΝΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΧΑΛΑΖΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΠΕΤΡΕΣ, 
ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΙΑΦΙ ...>>
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΔΑΝΙΗΛ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:
<<ΘΑ ΑΠΛΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ...
Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΑΠ' ΑΥΤΟΝ ...
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΚΡΥΜΜΕΝΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ, ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΑΡΓΥΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΑΛΛΟΥ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ, ΤΩΝ ΛΙΒΥΩΝ ΚΑΙ ΑΙΘΙΟΠΩΝ, ΘΗΣΑΥΡΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΚΡΥΒΕΙ
ΣΕ ΦΡΟΥΡΙΑ ...
ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΘΑ ΤΟΝ ΤΑΡΑΞΟΥΝ ...
ΘΑ ΕΠΕΛΘΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΘΥΜΟΝ ΠΟΛΥΝ ΔΙΑ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΣΤΟ ΑΝΑΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΛΕΘΡΟΝ ...
Ο ΛΑΟΣ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΣΤΗΣΕΙ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ (ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΤΟΥ) ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΘΑΛΑΣΣΩΝ, ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΚΡΑΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ, ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΕΝΔΟΞΟΝ ΙΕΡΟΝ ΟΡΟΣ ...
ΤΟΤΕ ΟΜΩΣ ΘΑ ΦΘΑΣΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΥΡΕΘΕΙ
ΝΑ ΤΟΝ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ... >>
(Η ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΡΩΣΙΑΣ - ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΟΤΣΙ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΥΜΜΑΧΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΝΑ ΕΝΝΟΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΟ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΛΥΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΚΑΤΟΧΙΚΗ)
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΩΗΛ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΙΕΡΟ ΠΟΛΕΜΟ
ΠΡΟΟΡΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ Ο ΜΕΣΣΙΑΣ ΘΑ ΣΥΝΤΡΙΨΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΟΥΣ
ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ
ΑΛΗΘΟΥΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΑΕΝΑΗΣ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ... 
Ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΡΟΛΕΓΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΝ
ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΜΕΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΚΑΤΑ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ...
ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΣΜΟ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΕΙ) ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΙΩΝ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΙΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ...
ΟΠΩΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ (ΟΣΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΛΕΩΝ Ο ΣΟΦΟΣ Κ.Τ.Λ...) ΠΡΟΟΡΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΣΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΙΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΟΛΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ...
ΟΠΩΣ ΘΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΘΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΣΑΝ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΗΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΨΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΣΥΜΒΑΝ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΓΗΣ ...
ΛΕΓΕΙ Ο ΙΕΖΕΚΙΗΛ:
<<ΥΣΤΕΡΑ ΕΙΔΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΓΗ, ΓΙΑΤΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΓΗ ΕΦΥΓΑΝ>> ...
Η ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΓΩΓ (ΡΩΣΩΝ) ΘΑ ΕΞΑΠΛΩΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΧΝΗΤΟ ΦΛΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ...
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ !!!

πηγή

Τι να την κάνουμε την οργή μας;


alt
Έχουμε δει και βλέπουμε καθημερινά, με την θέλησή μας ή όχι, απίστευτες εικόνες ωμής βίας. Δολοφονίες παιδιών στους βομβαρδισμούς της Γάζας, αποκεφαλισμούς αιχμαλώτων ακόμη κι από δεκάχρονα παιδιά, πρόσφατα απελπισμένους να πετάνε τα παιδιά τους από τον γκρεμό για να γλιτώσουν από τους ισλαμοφασίστες, νεοναζιστές να ξεκοιλιάζουν εγκύους...
Κι αναρωτιέσαι...
Πώς μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει μέσα του αυτό το τσουνάμι βίας με το ψυχολογικό φορτίο που αυτό προκαλεί;
Να το αγνοήσει;
Μα είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά σε αυτόν τον γενικευμένο βαθμό κι εσύ να κάνεις πως δεν βλέπεις;
Να τα παρακολουθεί προσπαθώντας να παραμείνει αδιάφορος;
Μα είναι δυνατόν να μην τον οδηγήσει κάτι τέτοιο στην γενική αναισθησία;
Να αντιδράσει έμπρακτα;
Με ποιον τρόπο μπορεί να κάνει κάτι ουσιαστικό για όλα αυτά, χωρίς να γίνεις ένα με τον αντίπαλο χρησιμοποιώντας τα ίδια μέσα;
Να αρθρογραφήσει προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει περισσότερους;
Μα οι εικόνες δεν αρκούν από μόνες τους για να γίνει αυτό;

Τι τέλος πάντων, να κάνουμε την οργή που όλη αυτή η ωμή βία μας προκαλεί για να παραμείνουμε άνθρωποι;
Ίσως να κλάψουμε...
Να προσευχηθούμε για όλους αυτούς τους ανήμπορους και τους δολοφόνους τους...
Για την κατάντια, τέλος πάντων, της ανθρωπότητας η οποία, τον καιρό της εξέλιξης της τεχνολογίας φτάνει στο απόγειο ( ; ) της αδικίας, της κτηνωδίας της και της διαστροφής.
Ίσως είναι ο πιο σημαντικός τρόπος για να διατηρήσουμε μέσα μας την ανθρωπιά, αφού δεν μπορούμε έξω από εμάς...
Να αποφύγουμε την κατάθλιψη και την κατάρρευση...
Για να μείνουμε όρθιοι και να χτίσουμε έναν καινούργιο κόσμο, όσοι τέλος πάντων επιβιώσουμε από την λαίλαπα που πλησιάζει...

Μόνη Καταφυγή και Προστασία !


 
 
 
" Προς τίνα καταφύγω άλλην Αγνή ; ...
που προσδράμω λοιπόν και σωθήσομαι ;
που πορευθώ;
ποίαν δε εφεύρω καταφυγήν;
ποίαν θερμήν αντίληψιν;
ποίον εν ταις θλίψεσι βοηθόν ;
Εις Σε μόνην ελπίζω,
εις Σε μόνην καυχώμαι,
και επί Σε θαρρών κατέφυγον. "
 
 

Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ




Του Ιωάννου Φουντούλη, Καθηγητού Πανεπιστημίου


Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πού εορτάζει στις 15 Αυγούστου ο χριστιανικός κόσμος, είναι η μεγαλυτέρα από τις εορτές που καθιέρωσε η Εκκλησία προς τιμήν της Μητρός του Κυρίου, τις θεομητορικές εορτές. Ίσως είναι και η παλαιοτέρα από όλες. Τις πρώτες μαρτυρίες έχουμε γι’ αυτήν κατά τον Ε΄αιώνα, γύρω στην εποχή που συνεκλήθη η Γ΄Οικουμενική Σύνοδος της Εφέσου (451), που καθώρισε το θεομητορικό δόγμα και έγινε αιτία να αναπτυχθή η τιμή στο πρόσωπο της Θεοτόκου. Για πρώτη φορά φαίνεται ότι συνεστήθη στα Ιεροσόλυμα την 13 Αυγούστου και λίγο αργότερα μετετέθη στις 15 του ιδίου μηνός. Είχε δε γενικώτερο θεομητορικό χαρακτήρα, χωρίς ειδική αναφορά στο γεγονός της Κοιμήσεως. Ωνομάζετο “ημέρα της Θεοτόκου Μαρίας”. Κέντρο του πανηγυρισμού αναφέρεται στην αρχή ένα “Κάθισμα”, ναός επ’ ονόματί της, που ευρίσκετο έξω από τα Ιεροσόλυμα στο τρίτο μίλιο της οδού που οδηγούσε στην Βηθλεέμ. Η σύνδεση της εορτής αυτής προς την Κοίμηση της Θεοτόκου έγινε στον περίφημο ναό της Παναγίας που βρισκόταν στην Γεθσημανή, το “ευκτήριο του Μαυρικίου”, όπου υπήρχε και ο τάφος της. Αυτός ο ναός πολύ σύντομα πήρε τον χαρακτήρα του μεγαλύτερου θεομητορικού προσκυνήματος και η ακτινοβολία του έγινε αιτία η πανήγυρίς του κατά την 15η Αυγούστου γρήγορα να διαδοθή σ’ ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο σε ανατολή και δύση σαν εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Αργότερα εξήρθη η εορτή με την προπαρασκευαστική νηστεία και την παράτασι του εορτασμού μέχρι της 23ης ή και μέχρι του τέλους του Αυγούστου και έγινε όχι μόνο η μεγαλυτέρα θεομητορική εορτή αλλά και μία από τις σπουδαιότερες εορτές του εκκλησιαστικού έτους. Αυτό βέβαια ήταν φυσικό να γίνη, γιατί η Θεοτόκος είναι το προσφιλέστερο και ιερώτερο πρόσωπο μετά τον Κύριο και γι’ αυτό συνεκέντρωσε την τιμή και την ευλάβεια όλων των χριστιανικών γενεών. Αναρίθμητοι ναοί και μονές έχουν κτισθεί προς τιμήν της Κοιμήσεώς της, θαυμάσιες τοιχογραφίες παριστάνουν σε κάθε ναό πίσω από την κεντρική είσοδο σε εκπληκτικές συνθέσεις την ιερά της κηδεία, ύμνοι εκλεκτοί έχουν διακοσμήσει την ακολουθία της και λόγοι λαμπροί και εγκώμια εξεφωνήθησαν από τους Πατέρες και νεωτέρους εκκλησιαστικούς άνδρες κατά την ημέρα της μνήμης της. ‘Ολες οι ανθρώπινες γενεές συναγωνίσθησαν στην προσφορά ό,τι εκλεκτοτέρου είχαν να παρουσιάσουν, για να μακαρίσουν έργω και λόγω την Παρθένο Μαρία.

ΤΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ

Για την κατανόηση του εορτολογικού περιεχομένου της εορτής της Κοιμήσεως, όπως και των άλλων θεομητορικών εορτών, της Συλλήψεως, της Γεννήσεως και των Εισοδίων, πρέπει να κάμωμε μία μικρά αναδρομή στις πηγές, από τις οποίες αντλήθηκαν τα θεομητορικά αυτά θέματα. Διαφορετικά είναι αδύνατο να ερμηνεύση κανείς ό,τι συνδέεται με τον εορτασμό αυτόν, τα συναξάρια, την υμνογραφία και την εικονογραφία τους. Οι αυθεντικές ιστορικές πηγές, τά Ευαγγέλια και τα άλλα βιβλία της Καινής Διαθήκης, δεν μας διέσωσαν πληροφορίες για τον πρό του Ευαγγελισμού και για τον μετά την Ανάληψι του Κυρίου βίο της Θεοτόκου. Πρόθεσις των ιερών συγγραφέων ήταν να αφηγηθούν τον βίο και το σωτηριώδες έργο του Χριστού και ό,τι άμεσα συνεδέετο με Αυτόν και όχο να ικανοποιήσουν την ευλαβή περιέργεια ή τα ιστορικά ενδιαφέροντα των αναγνωστών τους. Η παράδοσις όμως της Εκκλησίας διέσωσε από στόματος εις στόμα διάφορες πληροφορίες πού αφορούσαν στον βίο της Θεοτόκου πρό της συλλήψεως του Κυρίου και μετά την Ανάστασί Του. Αργότερα διάφοροι ευλαβείς, κατά το πλείστον, συγγραφείς περιέλαβαν τις πληροφορίες αυτές και τις ανέπτυξαν με την φαντασία τους και για να έχουν περισσότερο κύρος έθεσαν στους τίτλους των έργων τους μεγάλα αποστολικά ονόματα. Η Εκκλησία α[‘ερριψε και κατεδίκασε τα βιβλία αυτά και τα ωνόμασε “Απόκρυφα” και “Ψευδεπίγραφα”. Σε μεταγενεστέρα εποχή πολλές από τις διηγήσεις αυτές, τουλάχιστον στις βασικές τους γραμμές, έδωσαν θέματα στην διαμόρφωσι εορτών, στην σύνταξι συναξαρίων, στην ποίηση ύμνων και στην εικονογραφία. Εξ άλλου, καθώς προείπαμε, ο πυρήν των διηγήσεων αυτών είχε ως βάσι του παμπάλαιες ιστορικές παραδόσεις γυ΄ρω από το πρόσωπο της Θεοτόκου.

ΑΦΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ

Ειδικά το γεγονός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου αφηγείται, εκτός των άλλων, και μια απόκρυφος διήγησις, που φέρεται υπό το όνομα του ηγαπημένου μαθητού του Κυρίου, του Ιωάννου. Μια περίληψη του εκτενούς αυτού κειμένου θα παρουσιάσωμε εδώ. Σε κάθε του σημείο ο αναγνώστης του θυμάται αντίστοιχες φράσεις από τους ύμνους και το συναξάριο της εορτής και λεπτομέρειες από την εικόνα της Κοιμήσεως που εφιλοτέχνησαν βυζαντινοί ζωγράφοι.
Η Παναγία μετά την Ανάληψι του Χριστού καθημερινώς πηγαίνει στο ζωοδόχο μνήμα και προσεύχεται. Μία Παρασκευή ο Αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάζεται μπροστά της και την χαιρετά: “Χαίρε, η γεννήσασα Χριστόν τον Θεόν ημών. Ο Κύριος άκουσε την προσευχή σου και θα αφήσης τον κόσμο και θα πορευθής εις την ζωήν την αληθινήν και αδιάδοχον”. Η Θεοτόκος επιστρέφει στον οίκο της, θυμιά και προσεύχεται στον Χριστό να της στείλη τον Ιωάννη και τους λοιπούς Αποστόλους, για να παρασταθούν στον θάνατό της. Η προσευχή της εισακούεται και πρώτος φθάνει, αρπαγείς από νεφέλη, ο Ιωάννης και σε λίγο επί νεφελών και οι λοιποί Απόστολοι οι διεσπαρμένοι στα πέρατα του κόσμου. Την Κυριακή έρχεται με την απαστράπτουσα δόξα Του και με χιλιάδες αγγέλους ο Κύριος να παραλάβη την ψυχή της Μητρός Του. Εκείνη ευλογεί τους Αποστόλους και τον κόσμο, δέεται για την σωτηρία όλων και αφού λαμβάνει την υπόσχεσι ότι “πάσα ψυχή επικαλουμένη το όνομά της ου μη καταισχυνθή, αλλ’ εύρη έλεος και παράκλησιν και αντίληψιν και παρρησίαν και εν τω νυν αιώνι και εν τω μέλλοντι”, παραδίδει την αγία της ψυχή στα χέρια του Υιού της. Οι Απόστολοι περιπτύσσονται το σκήνος και ψάλλοντες μεταφέρουν την κλίνη με το σώμα για ταφή. Ένας εβραίος ονόματι Ιεφωνίας ορμά και επιχειρεί “κατά της κλίνης”, αλλ’ άγγελος Κυρίου με “ξίφος πυρός” αποκόπτει τα χέρια του από των ώμων, που μένουν κρεμασμένα στην κλίνη. Αυτός μετανοεί και κολλώνται πάλι τα χέρια του, ενώ οι Απόστολοι ανενόχλητοι συνεχίζουν την εκφορά. Το σκήνος θάπτεται σε καινό μνημείο στην Γεθσημανή, την Τρίτη όμως ημέρα “μετετέθη…εν Παραδείσω”.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΙΣ

Η εκκλησιαστική ποίησις εξωραϊζει την απλή αυτή διήγηση. Στα τρία στιχηρά του Εσπερινού του α΄ήχου, το πρώτο αυτόμελο και τα άλλα δύο προσόμοια, του πρώτου, με ένα θαυμάσιο τρόπο εγκωμιάζεται η Θεοτόκος και η Κοίμησί της. Ως υπόβαθρο όμως αναγνωρίζεται εύκολα η διήγησι του αποκρύφου: η Γεθσημανή, οι λόγοι του Γαβριήλ, η παρουσία των αγγελικών δυνάμεων, η μετάστασι από τον τάφο στον ουρανό.
Το ίδιο θέμα έχουν και τα τρία στιχηρά των Αίνων του δ΄ ήχου. Στο πρώτο, όλος ο κόσμος, ουράνιος και επίγειος, χαίρεται προπέμποντας την μητέρα του Χριστού και ψάλλοντας σ’ αυτήν την “εξόδιον ωδήν”. Στα άλλα δύο περιγράφεται η έλευσις των Αποστόλων και η επικήδεια ψαλμωδία τους, καθώς και η παρουσία των αγγελικών δυνάμεων και η υποδοχή της αμωμήτου ψυχής της από τον Χριστό.
Τέλος θα σταθούμε στο πιο ιδιόρρυθμο τροπαριο της εορτής αυτής, αλλά και όλων των τροπαρίων μας. Πρόκειται για το δοξαστικό του Εσπερινού. Το περιεχόμενό του αντλεί από την σχετική απόκρυφο διήγηση. Η ιδιορρυθμία του τροπαρίου αυτού είναι ότι δεν ψάλλεται, όπως όλοι οι άλλοι έκκλησιαστικοί ύμνοι, σε ένα μόνο ήχο, αλλά και στους οκτώ.

Ήχος α΄
“Θεαρχίω νεύματι
πάντοθεν οι θεοφόροι απόστολοι
υπό νεφών μεταρσίως αιρόμενοι,
Ήχος πλ. α΄
καταλαβόντες το πανάχραντον
και ζωαρχικόν σου σκήνος
εξόχως ησπάζοντο.
Ήχος β΄
Αι Δε υπέρτατοι των ουρανών δυνάμεις
Συν τω οικείω δεσπότη παραγενόμεναι,
Ήχος πλ. β΄
Το θεοδόχον και ακραιφνέστατον σώμα
Προπέμπουσι, τω δέει κρατούμεναι,
Υπερκοσμίως δε προώχοντο
και αοράτως εβόων
ταις ανωτέραις ταξιαρχίαις,
ιδού η παντάνασσα θεόπαις παραγέγονεν.
Ήχος γ΄
’ρατε πύλας
Και ταύτην υπερκοσμίως υποδέξασθε,
Την του αεννάου φωτός μητέρα,
Ήχος βαρύς
Διά ταύτης γάρ η παγγενής
των βροτών σωτηρία γέγονεν,
η ατενίζειν ουκ ισχύομεν
και ταύτη άξιον γέρας
απονέμειν αδύνατον,
Ήχος δ΄
ταύτης γαρ το υπερβάλλον
υπερέχει πάσαν έννοιαν.
Ήχος πλ. δ΄
Διό, άχραντε θεοτόκε,
αεί συν ζωηφόρω βασιλεί
και τόκω ζώσα, πρέσβευε διηνεκώς
περιφρουρήσαι και σώσαι
από πάσης προσβολής εναντίας
την νεολαίαν σου,
την γάρ σήν προστασίαν κεκτήμεθα,
Ήχος α΄
Εις τους αιώνας
αγλαοφανώς μακαρίζοντες”.


(Από το βιβλίο “Λογική Λατρεία”, εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήνα 1984).

Να μοιραστώ μια ιστορία για την ομοφυλοφιλία;



Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: «Εν τω θέλειν και τω μη θέλειν κείται το παν».  Μου το είχαν πεί, μέσα σε μια από τις πολλές συζητήσεις που είχα κάνει, στην προσπάθειά μου να καταλάβω, ν’ αποκοπώ από την αμαρτία και ν’ αγωνιστώ σωστά. Την απέφευγα πάντα αυτή τη σκέψη, σαν να μην τη καταλάβαινα, σαν να μην με βοηθούσε. Μέχρι τη στιγμή που με φώτισε ο Θεός και συνειδητοποίησα την ωμή αλήθεια. Δεν ήθελα ουσιαστικά!
Όπως λέει ο Άγιος Αυγουστίνος στο βιβλίο του «Εξομολογήσεις» για τις δυο βουλήσεις : «Το πρώτο μου άρεσε σαν σκέψη και μ’ έπειθε, το δεύτερο μ’ ευχαριστούσε και με νικούσε». Γνώριζα την αλήθεια, την πίστευα, θα ήθελα να την ζω σωστά, αλλά απ΄ την άλλη αυτό που ήθελα ήταν προφανώς η κατάσταση που ζούσα. Το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να παραδεχτώ, το πόσο βαθιά ήμουν μέσα σ’ όλο αυτό και στην προσευχή μου ζήτησα απ’ τον Θεό να με βοηθήσει, λέγοντάς Του : «Δεν θέλω να θέλω, σε παρακαλώ». Είχε γίνει τόσο παγιωμένη αυτή η κατάσταση, που ήταν και η θέληση μου, ένα απ’ τα μεγάλα «στελέχη» της διαστροφής μου. Και ακόμα και σ’ αυτό το τόσο άδικο αίτημα μου, ο Θεός δεν με αποστράφηκε. Αλλοίωσα, «χάλασα» το δώρο που μου πρόσφερε και κατόπιν, Του το έδειξα και Του ζήτησα να το «ξαναφτιάξει», γιατί δεν το σεβάστηκα όπως έπρεπε. Την ίδια μου την ζωή!
Δυστυχώς όπως και κάθε πάθος είναι υπερβολικά πολύπλοκο. Μπορεί να φαίνεται μια «τάση», ή μια αδυναμία, ή μια μεγάλη αμαρτία, αλλά όσο ο Θεός σε θεραπεύει σου δείχνει, σου φανερώνει πόσα πράγματα κρύβονται πίσω απ’ αυτό το πάθος και με πόσους διαφορετικούς τρόπους εγκλωβίζεσαι, έτσι ώστε όταν προσπαθείς να ξεφύγεις έχεις μπροστά σου μια «Λερναία Ύδρα» λογισμών, αντιδράσεων εσωτερικών και εξωτερικών, πειρασμών και το χειρότερο κατ’ εμέ, δικαιολογιών που προέρχονται είτε από τον ίδιο σου τον εαυτό, είτε από τρίτους. Αυτές τις δικαιολογίες θα ήθελα να μοιραστώ γιατί είναι ένα στάδιο που με τη χάρη του Θεού πρέπει να ξεπεράσουμε, για να αφήσουμε χώρο να μας γιατρέψει ο Κύριος.
Σκεφτόμουν και αντιδρούσε όλο μου το «είναι»:
  • Μα είναι «αγάπη», δεν κάνω κάτι κακό.
Αγάπη; Έτσι είναι η αγάπη; Όχι, έτσι είναι μια αρρωστημένη, φορτισμένη, λανθασμένη, γεμάτη τοξίνες μορφή συναισθηματισμού. Είναι ένας διεστραμμένος ερωτισμός, σαρκικός, εμμονικός και εγωιστικός. Πόσο σκληρά λόγια για κάτι που έζησα τόσα χρόνια. Κι όμως, όσο και να νόμιζα ότι αγαπάω και ότι το νιώθω, δεν έπεισα τελικά ούτε τον ίδιο μου τον εαυτό. Δεν είδα κάτι σ’ αυτές τις σχέσεις να κρατάει χρόνια, αλλά είδα – βίωσα μια πολύ εύκολη εναλλαγή συντρόφων, αλλά ακόμα και να υπήρχαν σχέσεις μακροχρόνιες, κάθε φορά που τελείωναν, δεν υπήρχε πουθενά ούτε ίχνος αυτής της αγάπης, που με τόσο στόμφο πρέσβευα. Αντίθετα. Η ζήλεια σ’ όλο της το μεγαλείο. Το πάθος στο έπακρό του. Και δυστυχώς όλοι θεωρούμε τη λέξη «πάθος» πλέον, σε ότι αφορά την ερωτική μας ζωή, σαν κάτι υπέροχο, σαν κάτι που μας εξιτάρει. Δεν είναι έτσι. Το πάθος έχει σαν συνέπεια ό,τι χειρότερο, όπως ακριβώς μεταφράζεται και στην πνευματική ζωή.
Γιατί όμως, είναι τόσο δυνατό όλο αυτό που θεωρείται «αγάπη»; Τί μας δένει τόσο; Πρώτα απ’ όλα ο εχθρός κάθε  ανθρώπου, που μάχεται μέρα νύχτα να χάσουμε τη σωτηρία μας. Ο διάβολος έχει πείρα χρόνων και γνωρίζει πολύ καλά να βάζει στους ανθρώπους, πειρασμικούς λογισμούς σύμφωνα με όσα «παρατηρεί» στην ζωή του καθενός. Αν βρει έδαφος (και έδαφος σημαίνει μη πνευματική ζωή) πειραματίζεται και βάζει ζιζάνια απ΄ τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του ανθρώπου. Εμπνέει την συμπάθεια σε πρόσωπα του ίδιου φύλου και όταν έρθει η ώρα, μέσα από κάποια εμπειρία, μέσα από μια αμαρτωλή βραδιά σε δένει σε όλο αυτό. Σε δένει γιατί είχε κάνει την προεργασία από πριν και την κατάλληλη στιγμή, χτυπάει. Έτσι όπως κάνει και σε όλες τις αμαρτωλές τάσεις σε όλους τους ανθρώπους. Τίποτα δεν γίνεται έτσι ξαφνικά. Όλα είναι μεθοδευμένα με τον πιο «πονηρό» τρόπο. Και αφού πέσεις στην παγίδα τότε έχει δικαίωμα πάνω σου και σε οδηγεί όλο και πιο βαθιά. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι παράνομες σχέσεις χαρακτηρίζονται από μια τόσο, μα τόσο δυνατή «αγάπη». Ποτέ τίποτα δεν έγινε χωρίς να μας έχει περάσει ποτέ απ’ το μυαλό, και σίγουρα δεν ήταν δικές μας αυτές οι σκέψεις, αλλά έγιναν όταν τις καλλιεργήσαμε και δυστυχώς τις οικειοποιηθήκαμε εξ ολοκλήρου όταν τις ζήσαμε.
Αλλά ακόμα και σε κάποιον που μπορεί να μην δέχεται την ύπαρξη ή έστω την ανάμειξη του πονηρού, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που μεταμορφώνουν μια συμπάθεια σε μια παρά φύσιν αμαρτία, και κατ’ επέκταση σε «αγάπη».  Ένα απ’ αυτά είναι  η «συνωμοσία». Κάνουμε κάτι που είναι κρυφό και όλο αυτό μας φέρνει πιο κοντά, αλλά συνωμοτικά, όχι από αγάπη. Δενόμαστε γιατί μοιραζόμαστε ένα μυστικό που το ξέρουμε εμείς και η παρέα μας που ζει ίδια ζωή. Όπως κάποιος συναρπάζεται με μια περιπέτεια, έτσι συναρπάζεται με κάτι περίεργο, διαφορετικό και ιδιαίτερο, χωρίς δυστυχώς όμως να γνωρίζει τις συνέπειες.  Σ’ όλη αυτή τη πορεία, περνάς με τον άλλον άνθρωπο στιγμές, έρχεται η συνήθεια, γεμίζει λανθασμένα το συναισθηματικό κενό (που υπάρχει στον άνθρωπο, αλλά για να γεμίσει με το άλλο φύλο), έρχεται η σαρκική συνήθεια, και πολύ συχνά και η εξάρτηση, δηλαδή  η αρρωστημένη αυτή «αγάπη» .
Καλά συναισθήματα σίγουρα υπάρχουν, γιατί ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος μόνο για το καλό, αλλά  αν είναι απ’ τη βάση τους λάθος, είναι κι αυτά λάθος και τελικά το καλό που έχουμε, το διαστρεβλώνουμε και πέφτουμε μόνοι μας στην παγίδα του ίδιου μας του εαυτού. Πόσες φορές έχω σκεφτεί πόσους ανθρώπους έχασα απ΄ τη ζωή μου, γιατί ξεκίνησε λάθος όλη η κατάσταση και μετά τα πάντα είναι μονόδρομος. Δεν μπορεί να καταλήξει σε κάτι καλό κάτι που είναι τόσο μακριά απ’ τη Αλήθεια και απ’ το Φως, γιατί πολύ απλά δεν είναι αγάπη.
Μα όλα αυτά τα αρνητικά δεν μπορούν να συμβούν και στα φυσιολογικά ζευγάρια; Μπορούν να συμβούν, όταν κι εκεί υπάρχει αμαρτωλή διάθεση , αλλά το θεμέλιο  δεν παύει να είναι το σωστό, απ’ τη φύση, δηλ. απ’ τον Δημιουργό τον ίδιο και εκεί είναι πολύ πιο εύκολο να διορθωθεί η κατάσταση με τη χάρη του Θεού, όπως και γίνεται. Αντίθετα ποτέ δεν είδα ή δεν άκουσα τόσα χρόνια που, ο Θεός να με συγχωρήσει, ζούσα σ’ αυτή τη παράνοια, να διορθώνεται κάτι. Μα πώς να διορθωθεί η αμαρτία; Πώς γίνεται να μπει η πραγματική Αγάπη σε κάτι σκοτεινό και παρά φύσιν;  Και μην ξεχνάμε ότι εκατομμύρια φυσιολογικά ζευγάρια ζουν άρτια ζωή και με πραγματική αγάπη, πράγμα που δεν υφίσταται στην αντίθετη περίπτωση.
Και μιας και ανέφερα την φύση:
  • Μα είναι η φύση μου έτσι. Από μικρός/η καταλάβαινα ότι είχα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Πρώτα απ’ όλα δεν αναφέρομαι σε κάτι  ορμονικό όπως λένε, γιατί αυτό είναι θέμα ιατρικό το οποίο ακόμα κι αυτό με την Χάρη του Θεού, του Ιατρού των ψυχών και των σωμάτων, θεραπεύεται και σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι κάτι το ορμονικό έχει αντίκτυπο καθαρά και μόνο στην σεξουαλική ζωή, ώστε να δικαιολογεί τα πάντα. Αλλά δεν μιλάμε για  αυτό, γιατί το ποσοστό του είναι απειροελάχιστο κι όμως χρησιμοποιείται σαν επιχείρημα για ένα, δυστυχώς, πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό που ζει με αυτόν τον τρόπο και θεωρεί ότι έτσι γεννήθηκε.
Τα χαρακτηριστικά μας, τα όποια έχουν δοθεί στον καθένα, είναι δοσμένα απ’ τον Θεό και είναι στοιχεία που εν δυνάμει, αν τα αξιοποιήσουμε σωστά, θα μας οδηγήσουν σε κάτι πολύ καλό, όπως και αν τα διαστρεβλώσουμε μπορεί να μας καταστρέψουν. Γιατί η δυναμικότητα στις γυναίκες και η ευαισθησία στους άντρες να θεωρείται στοιχείο ομοφυλοφιλίας, ακόμα κι αν ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της ζωής μας; Γιατί οι παρέες των αγοριών με κορίτσια και το αντίθετο να σημαίνει κάτι τέτοιο, ενώ βλέπουμε ότι και άτομα που είχαν ακριβώς αυτά τα «χαρακτηριστικά» ζουν μια φυσιολογικότατη ζωή, ή και το αντίθετο, άτομα που δεν «έδειχναν» κάτι από μικροί πλέον ζουν μια παρά φύσιν ζωή;
Επειδή προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τ’ αδικαιολόγητα και επειδή όλοι μας έχουμε συνείδηση δοσμένη απ’ τον Θεό και δεν αντέχουμε τον εαυτό μας εάν δεν βρούμε, αρχικά, «προφάσεις εν αμαρτίαις». Στην πορεία, βέβαια,  «η συνείδησή μας ,πιάνει πουρί» όπως έλεγε και ο Πάτερ Παϊσιος και δεν συναισθανόμαστε τα λάθη μας. Τα χαρακτηριστικά με τα οποία γεννιόμαστε σίγουρα μας δόθηκαν για καλό, για βοήθεια σύμφωνα με τον χαρακτήρα μας στην πνευματική ζωή, για την οποία είμαστε φτιαγμένοι και είναι ο λόγος που ήρθαμε σ’ αυτόν τον κόσμο. Ο Θεός δεν κάνει λάθος ΠΟΤΕ. Για αυτό και βάζω το χέρι μου στη φωτιά, πως οτιδήποτε μας δόθηκε είναι για να το αξιοποιήσουμε στον αγώνα μας σ’ αυτήν τη ζωή. Εάν εμείς πήραμε το «μαχαίρι» και αντί να καθαρίσουμε το δρόμο απ΄ τα χόρτα για να προχωρήσουμε, το στρέψαμε εναντίον μας και πληγώνουμε και χαράσσουμε τους εαυτούς μας, σίγουρα δεν φταίει ο Θεός και το πως γεννηθήκαμε.
  • Έχω ροπή – έλξη προς το ίδιο φύλλο.
Έλξη; Δηλαδή ερωτική έλξη. Για να πει κάποιος κάτι τέτοιο σίγουρα έχει  προηγουμένως μια εμπειρία τέτοιου είδους και κατόπιν έρχεται αυτή η «συνειδητοποίηση», το συμπέρασμα. Αυτό όμως είναι που συμβαίνει σε κάθε αμαρτία. Εάν δεν πιω ποτέ μου αλκοόλ, δεν ξέρω τι είναι και δεν το σκέφτομαι. Εάν δοκιμάσω και μ’ αρέσει και δεν έχω φραγμούς, ότι είναι κάτι που μπορεί να με καταστρέψει, μπορεί να καταλήξω στον αλκοολισμό ή έστω να γίνω ένας κοινωνικός πότης. Έτσι και σ’ αυτό το πάθος. Αν το δοκιμάσω και δεν θεωρώ ότι είναι κάτι κακό, θα αφεθώ, θα μ’ αρέσει και θα το συνεχίσω. Θα μπω δηλαδή σε μια κατάσταση που επειδή την έχω ζήσει πρακτικά είναι πολύ εύκολο να την ζω ξανά και ξανά. Γιατί τότε ο παραμικρός λογισμός συμπάθειας σε άτομα του ίδιου φύλου, μεταφράζεται σαν έλξη ερωτική, έχοντας παρόμοιες εμπειρίες. Μα έτσι κι αλλιώς ποτέ κανένας απλός λογισμός δεν σημαίνει κάτι. Αν όμως τον καλλιεργήσω, σύμφωνα με τις εμπειρίες μου, καταλήγει εύκολα στο συμπέρασμα που «θέλω» και τότε ναι, σε κάθε περίπτωση θα έχω αυτή τη ροπή. Ροπή όμως που δημιούργησα και καλλιέργησα εγώ, όχι ροπή που προΰπήρχε.
Στο να δημιουργήσω αυτή τη κατάσταση και να φτάσω στο σημείο να πω ότι νιώθω έλξη, πέρα απ΄ τη δική μου πρακτική συγκατάθεση, παίζουν ρόλο και πολλοί εξωτερικοί παράγοντες, που μπορεί να είναι είτε αιτία, είτε αφορμή. Όπως η οικογένεια. Έχω παρατηρήσει το οικογενειακό περιβάλλον και πολλές φορές, για να μην πω τις περισσότερες, χαρακτηρίζεται απ’ την απουσία του ενός απ’ τους δυο γονείς. Απουσία είτε κυριολεκτική είτε μεταφορική, και η έλλειψη αυτή συνοδεύεται από υποτίμηση και κατάκριση του γονέα που μένει πίσω. Αυτό λειτουργεί περίεργα σ’ ένα παιδί και αν ποτέ, μεγαλώνοντας,  φτάσει μπροστά σ’ ένα τέτοιο πάθος σαν αυτό που αναφέρουμε, θα παίξει ρόλο στην ψυχολογία του. Δεν είναι απόλυτο, αλλά επηρεάζει. Να σας πω ένα παράδειγμα που μπορεί να μην σημαίνει και τίποτα, αλλά μπορεί να σημαίνει και πολλά. Μια γνωστή μου, πάνω σε μια κρίση ειλικρίνειας, μου είχε πει : «Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να ακολουθήσω άλλο δρόμο, θυμάμαι από μικρή τη μαμά μου να κατηγορεί τον πατέρα μου και όλους τους άντρες, ακόμα και τώρα. Δεν μπορώ να ερωτευτώ κανέναν άντρα». Και κάθομαι και σκέφτομαι τελικά πόσο ρόλο παίζει η σωστή οικογενειακή ζωή κατά Θεόν, η ειρήνη στο σπίτι, η αγάπη, τα σωστά πρότυπα. Όχι μόνο στο να πάρει το παιδί λάθος δρόμο… αλλά και σ’ αυτό. Αν έχει βάσεις, βάσεις Θεού και να πέσει στην μεγαλύτερη παγίδα, αργά ή γρήγορα θα συνέλθει. Δεν μπορεί εκεί που υπάρχει έστω και μια ηλιαχτίδα από το Φως, να παραμείνει το σκοτάδι.
Άλλος ένας εξωτερικός παράγοντας είναι οι παρέες και φυσικά το ότι πλέον δεν θεωρείται κάτι κακό. Από πάντα υπήρχε αυτή η αμαρτία, αλλά όσο γίνεται πιο διαδεδομένη και θεωρείται ως κάτι το φυσιολογικό, τότε ακόμα περισσότεροι το ενστερνίζονται και παίρνουν «δύναμη» ο ένας απ΄ τον άλλον.  Η αλληλοϋποστήριξη που υπάρχει σ΄ αυτές τις παρέες είναι κάτι το αξιοσημείωτο. Ο ένας προσπαθεί να πείσει τον άλλον ότι «έτσι είναι» και μάλιστα θεωρούν ότι και ο περισσότερος κόσμος απ’ τους υπόλοιπους έχει κάτι τέτοιο μέσα του που δεν το έχει καταλάβει ακόμα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ, κάθε φορά που έλεγα ότι δεν το θεωρώ φυσιολογικό, παρ’ όλο που το ζω, τι πόλεμο είχα. «Αρνείσαι τη φύση σου, τον εαυτό σου, φοβάσαι να το αποδεχτείς» μου έλεγαν.
Τελικά ναι, και αυτό είναι που μ’ έσωσε. Το ότι αρνιούμουν τον εαυτό μου, αλλά τον αμαρτωλό μου εαυτό. Την αμαρτωλή μου φύση. Μα, η αμαρτία η επαναλαμβανόμενη, γίνεται συνήθεια, δηλ. «δευτέρα φύσις» όπως λένε οι Πατέρες, άρα έγινε μέσα μου κατάσταση, τρόπος ζωής, τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς. Πόσο εύκολο είναι όλο αυτό να το θεωρήσω «φύση μου» ή ροπή, αν δεν συνειδητοποιήσω ότι εγώ τα οδήγησα εκεί τα πράγματα ,επειδή απλά δοκίμασα και τελικά ήθελα. Καταναγκαστικά ό Θεός δεν οδηγεί τον άνθρωπο ούτε καν στο καλό, πώς είναι δυνατόν να υπάρχει κάτι μέσα μας που να μας οδηγεί στο κακό; Και αν κάποιος βιαστεί να πει γιατί να είναι «κακό», γιατί άσχετα απ΄ το πόσο μεγάλη αμαρτία είναι, φαίνεται απ’ τις συνέπειες και την «ευτυχία» στην ζωή που έκανα δυστυχώς και εγώ για πολλά χρόνια.
Τί μου έμεινε σαν ανάμνηση; Άνθρωποι μόνοι, συνεχείς παρεξηγήσεις, υπερβολικές καταστάσεις, συνεχόμενες διασκεδάσεις (γιατί δεν αντέχουμε να μείνουμε μόνοι μας με τον εαυτό μας), πολύ αλκοόλ, άπειρες συζητήσεις με μοναδικό ενδιαφέρον γύρω απ΄ την ερωτική μας ζωή, υποτίμηση όλων των υπολοίπων, λες και εμείς ήμασταν οι έξυπνοι και όλοι οι άλλοι οι χαζοί, απομόνωση από όλους τους φυσιολογικούς ανθρώπους και κοινωνικοποίηση μόνο στους «κύκλους» μας, αποκοπή απ΄ την οικογένεια και το εργασιακό περιβάλλον γιατί δεν θα μας καταλάβαιναν… και πόσα άλλα. Και ως «καλή» ανάμνηση;   Στιγμές που κάλυπτα το συναισθηματικό μου κενό με λάθος τρόπο και μια τόσο επιφανειακή αποδοχή που προφανώς είχα ανάγκη σε μια κατάσταση που βόλευε και που στη πορεία φάνηκε ότι τίποτα απ΄ αυτά δεν ήταν έτσι όπως φαινόταν!
Κάποιες  ασχολίες επίσης οδήγησαν πολύ κόσμο στο να «γνωρίσει» αυτόν τον τρόπο ζωής. Δεν γνωρίζω παλιότερα, αλλά για περίπου 10 – 15 χρόνια πριν, μπορώ να πω ότι οι χώροι της μουσικής, του θεάτρου, της τηλεόρασης και του αθλητισμού ήταν από τους πιο «ύποπτους». Και ξέρετε, δεν είναι τυχαίο νομίζω. Γιατί απ’ τους χώρους αυτούς ο σημερινός κόσμος, έχει όλα του τα πρότυπα. Πόσο πιο ωραία προώθηση; Και ξέρουμε όλοι μας πάρα πολύ καλά ότι τίποτα δεν προωθείται τυχαία! Έχω ακούσει να λένε «πρόβατα» και «άβουλα όντα» τους ανθρώπους της Εκκλησίας, γιατί τους καθοδηγούν. Άραγε η Εκκλησία, η οποία κατηγορείται και δέχεται τόσο πόλεμο, είναι αυτή που καθοδηγεί άβουλα όντα ή η μαζική προώθηση συγκεκριμένων καταστάσεων  οδηγεί σε μια αποδοχή τάσεων που είναι τόσο επικίνδυνη τελικά; Εκτός αν θεωρήσουμε ότι από όλα αυτά που μας «περνούν» και τα δεχόμαστε,  κάποια που μας συμφέρουν  είναι σωστά και κάποια που δεν μας συμφέρουν  όχι. Πράγμα που κάθε νοήμων άνθρωπος δεν πιστεύω ότι θα συμφωνούσε.
Όλα αυτά δεν είναι παρά απαντήσεις στον ίδιο μου τον εαυτό. Δεν προσπαθώ ν’ αντικρούσω κανέναν. Και ο μόνος λόγος που αποφάσισα να «σκεφτώ δυνατά» είναι, ότι ίσως υπάρχει έστω και ένας, που μπορεί να έχει παρόμοιες ανησυχίες και ερωτηματικά. Ο «διάλογος» ήταν καθαρά προσωπικός. Γιατί πολλές φορές χρησιμοποίησα αυτούς και άλλους λόγους για να κάνω το αρρωστημένο θέλημα μου. Πολλές φορές ανέβαλλα να το σταματήσω λόγω αδυναμίας.
Πολλές φορές προσπάθησα να ξεφύγω, αλλά μια  στιγμιαία συγκατάβαση  μου στοίχιζε κάθε φορά χαμένο χρόνο απ’ τη ζωή μου. Αυτό που κατάλαβα είναι πως αν αντιδράς μέσα σου, αν αντιδράς στον ίδιο σου τον εαυτό, που έμαθε το κακό και πιστέψεις πραγματικά ότι ο Χριστός μπορεί ν’ αλλάξει ακόμα κι αυτή την ίδια σου την θέληση, η οποία κατάντησε έρμαιο των παθών σου, τότε γίνεται. Τότε είναι εκεί και βοηθάει κάθε φορά με τον δικό Του τρόπο και όσο χώρο δίνουμε, τόσο βοηθάει…

  Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...