ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΑΝΗΣ Π Α Σ Χ Α Λ Ι Ο Σ Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΝΗΣ κ.κ. Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ Ο Υ Β΄ Προς Το ευσεβές πλήρωμα της Ιεράς Μητροπόλεως. Αδελφοί και Πατέρες «Μη φοβείσθε» (Ματθ. 28,10) «Μη φοβείσθε υμείς» είπε ο άγγελος Κυρίου στις μυροφόρες, τις οποίες είχε κυριεύσει « τρόμος και έκστασις» προ του κενού τάφου. «Οίδα γαρ ότι Ιησούν τον εσταυρωμένον ζητείτε. Ουκ έστιν ώδε. Ηγέρθη γαρ καθώς είπεν» (Ματθ. 26,6). Σε λίγο ο ίδιος ο Αναστάς Χριστός λέγει αυταίς΄ «Μη φοβείσθε». Και συνέχεια στον κύκλο των πτοουμένων και φοβισμένων μαθητών Του τόνισε: «Τι τεταραγμένοι εστέ και διατί διαλογισμοί αναβαίνουσι εν ταις καρδίαις υμών;» (Λουκ. 24,38) και δείχνοντάς τους τα σημάδια της σταύρωσης στα χέρια και στα πόδια Του τους βεβαίωσε με την παρουσία Του για το θαυμαστό γεγονός της Αναστάσεώς Του. «Μη φοβείσθε».Το μήνυμα της Αναστάσεως κηρύσσει διαχρονικά την ελευθερία από κάθε φόβο. Η νίκη του Χριστού συνέτριψε την κυριαρχία των δαιμονικών δυνάμεων, γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ Θεού και ανθρώπων και αποκατέστησε τις σχέσεις τους. Την οντολογική σημασία του Σταυρού και της Ανάστασης αποκάλυψε με μοναδικό τρόπο ο Απόστολος Παύλος. Ο Ιησούς έγινε άνθρωπος και αποδέχθηκε το Πάθος «για να καταργήση με τον θάνατό Του αυτόν που εξουσίαζε τον θάνατο, δηλαδή τον διάβολο και με αυτόν τον τρόπο να απελευθερώσει όσους ο φόβος του θανάτου, τους είχε καταδικάσει να είναι δούλοι σ’ όλη τους τη ζωή» (Εβρ. 2,14-15). Ο Χριστός είναι η αρχή πλέον της νέας ανθρωπότητος «από τους νεκρούς πρωτοαναστημένος, ώστε να γίνει σε όλα Εκείνος πρώτος». « Ος εστίν αρχή, πρωτότοκος εκ των νεκρών ίνα γένηται εν πάσιν αυτός πρωτεύων» (Κολ. 1,18-22). Μια νέα μορφή υπάρξεως έχει αρχίσει λοιπόν για τους ανθρώπους με την Ανάσταση του Χριστού. Η πεποίθηση ότι δόθηκε σ’ Αυτόν «πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης» (Ματθ. 28,19) ελευθέρωσε τους μαθητές από κάθε είδους φόβο και αγωνία. Και τους μεταμόρφωσε σε γενναίους κήρυκες της νέας Ζωής εν Χριστώ. «Μη φοβείσθε». Στην εποχή μας έχουν πληθύνει οι φόβοι και μας απειλούν. Τον τελευταίο μάλιστα καιρό έχουν ενταθεί πολύ από την γενικότερη ταλαιπωρία που προκαλεί η παγκόσμια οικονομική κρίση. Νέοι και παλαιοί φόβοι μας κυκλώνουν και σφίγγουν την καρδιά μας. Σ’ αυτή τη βαριά ατμόσφαιρα του φόβου , το γεγονός της Αναστάσεως διαλύει το σκότος και μας καλεί σε πορεία λευτεριάς από τον φόβο. Κάθε είδους φόβος από εκείνους που μας εχθρεύονται, που μας αδικούν ή από τον φόβο της πολύμορφης αμαρτίας, τον φόβο του πόνου, της ανέχειας, της μοναξιάς, των ποικίλλων θλίψεων , τον φόβο δια το μέλλον. Και το κορύφωμα είναι πια, η ελευθερία από το φόβο του θανάτου του δικού μας και των αγαπημένων μας προσώπων που μας συνθλίβει. «Τη ελευθερία η Χριστός υμάς ηλευθέρωσε στήκετε» βροντοφωνεί ο θείος Παύλος. Βέβαια η ελευθερία αυτή από τον παντοειδή φόβο στηρίζεται στην πίστη. Η Εκκλησία μας , δηλαδή, εμείς όλοι βροντοφωνώντας το «Χριστός Ανέστη» δοξολογικά, δεν καταφεύγουμε σε επιχειρηματολογίες για να επιβάλουμε την αλήθεια που διατρανώνουμε. Όσοι πιστοί! Ευτυχείς και τρισμακάριοι που πιστεύουν «στο ρήμα τούτο το γεγονός» και είναι θεμελιωμένοι ακλόνητα στην πίστη «και μη μετακινούμενοι από της ελπίδος του Ευαγγελίου» (Κολ. 1,23) Η Ανάσταση του Χριστού διαλύει τον φόβο και μάλιστα αυτήν την ολόλαμπρη εορτή του Πάσχα καλούμεθα να νοιώσουμε « Τι το υπερβάλλον μέγεθος της δυνάμεως Αυτού» (Εφ. 1,19) Αυτή τη δύναμη την έδειξε ο Θεός με την Ανάσταση του Υιού Του και την εις τα δεξιά Αυτού καθέδραν του Υιού υπεράνω πάσης ορατής και αοράτου δυνάμεως. Αυτό μας θυμίζει και ο Απόστολος Παύλος όταν μας λέει: « Υμείς επ’ ελευθερίαν εκλήθητε αδελφοί». Ο Χριστός, λοιπόν, η ενυπόστατη και έν σαρκί αγάπη του Θεού με την θυσία Του στο Σταυρό και τη νίκη της Αναστάσεως διατρανώνει την μοναδική δύναμη της αγάπης Του, που ελευθερώνει τον άνθρωπο από κάθε μορφή φόβου. « Φόβος ουκ έστιν εν τη αγάπη αλλ’ η τελεία αγάπη έξω βάλλει τον φόβον» Ας χαρούμε αδελφοί μου, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες την ελευθερία από κάθε φόβο βαθαίνοντας την πίστη μας στον νικητή του θανάτου και Κύριο της ζωής μας. Θυμίστε σ’ όλους τους φοβισμένους αδελφούς μας ότι ο «Χριστός Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ + Ο ΜΑΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Β΄ |
Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν· μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν, καὶ στραφέντες ῥήξωσιν ὑμᾶς.
Παρασκευή, Απριλίου 15, 2011
Π Α Σ Χ Α Λ Ι Ο Σ Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ἕκαστον μέλος τῆς ἁγίας σου σαρκός ἀτιμίαν δι' ἡμᾶς ὑπέμεινε τὰς ἀκάνθας ἡ κεφαλή ἡ ὄψις τὰ ἐμπτύσματα αἱ σιαγόνες τὰ ῥαπίσματα τὸ στό...
-
Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα, εν ουρανώ και επί γης προσκυνούμενος και δοξαζόμενος Χριστός ο Θεός, ο μακρόθυμος, ο πολυέλεος, ο πο...
-
Τίποτε δεν είναι ισάξιο με την προσευχή, διότι και τα αδύνατα τα κάνει δυνατά και τα δύσκολα εύκολα και κάθε δυσχέρεια την εξομαλύνει. ...
-
“Αγαπητοί χριστιανοί, συνηθίζουμε να λέμε: “Αλλοίμονο! Πώς είναι δυνατόν να μην αγαπάει κανείς το Θεό; Ποιον ν΄αγαπήσεις, αν όχι το Θεό;” Κ...
-
Ο ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΜΕΤΑΞΑΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Του Παναγιώτη Τελεβάντου ==== Γράφει ο Θεολόγος κ. Θ. Ι. Ρηγινιώτης στο ...
-
ΕΙΝΑΙ ΑΤΙΜΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΝΑ ΑΦΗΝΕΙ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΡΙΑ ''ούτε η φύση δεν σας διδάσκει, ότι ο άνδρας μεν αν αφήνει μακρ...
-
Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος, Ο Οικουμενισμός είναι ο τελευταίος πρόδρομος του Αντιχρίστου Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΡΟ∆ΡΟΜΟΣ ΤΟ...
-
Ένα νέο ντοκιμαντέρ, είναι η πρώτη προσπάθεια για να λάβει μια αντικειμενική ματιά στις προφητείες του 12ου αιώνα του Ιρλανδού Καθολι...
-
Τι είχε προβλέψει ο Πατροκοσμάς; Διαβάστε τι αποκαλύπτουμε μέσα στο βιβλίο μας «Ο Άγνωστος Πατροκοσμάς» για μία επίκαιρη προφητεία το...
-
ΜΕΛΕΤΗΜΑ 1ον Μὲ τὴν προσευχὴ μιλάει ὁ ἄνθρωπος ἄμεσα μὲ τὸν Θεό. Μὲ τὴν προσευχὴ ὁ ἄνθρωπος γίνεται παιδὶ τοῦ Θεοῦ! Μὲ τὴν προσευχὴ ξεπ...
-
Ακόμη ένας νεκρός. Αυτή τη φορά ο θάνατος ήρθε μέσα από το αδιανόητο μίσος που τα τελευταία χρόνια με ιδιαίτερη σπουδή έσπειραν οι «ταγ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά