((θάρσει τέκνον αφέωνται σοι αι αμαρτίαι σου))Μτθ.θ2
Η σημερινή περικοπή παρουσιάζει έναν παραλυτικό που τον σήκωναν 4 και
τον κατέβασαν από την στέγη της οικίας μπροστά στον Χριστό. Στο θαύμα
της θεραπείας του, ο Χριστός προτάσσει την παρουσία της συνειδήσεως
με την φράση Θάρσει τέκνον (έχε θάρρος παιδί μου) αφέωνται σοι αι
αμαρτίαι σου.
τον κατέβασαν από την στέγη της οικίας μπροστά στον Χριστό. Στο θαύμα
της θεραπείας του, ο Χριστός προτάσσει την παρουσία της συνειδήσεως
με την φράση Θάρσει τέκνον (έχε θάρρος παιδί μου) αφέωνται σοι αι
αμαρτίαι σου.
Την παρουσία της συνειδήσεως επισημαίνει και η εκκλησία μας
στην θεραπεία του παραλυτικού. Που επισημαίνει ότι μέγας φόβος
τον κατείχε , διότι η συνείδηση του τον πληροφορούσε, και πολύ σωστά,
ότι οι αμαρτίες του θα εγίνοντο εμπόδιο στην θεραπεία του.
στην θεραπεία του παραλυτικού. Που επισημαίνει ότι μέγας φόβος
τον κατείχε , διότι η συνείδηση του τον πληροφορούσε, και πολύ σωστά,
ότι οι αμαρτίες του θα εγίνοντο εμπόδιο στην θεραπεία του.
Τι είναι η συνείδηση
Συνείδηση είναι το ποιμενικό σκυλί που βάζει ο τσοπάνης για να του φυλάει
τη στάνη από τους λύκους είναι το νευρικό σύστημα της ψυχής που την
πληροφορεί για τα πάντα και την κρατάει όρθια . Σε τελευταία ανάλυση είναι
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕΣΑ ΜΑΣ. ΜΙΑ ΦΩΝΗ
Η φωνή του Θεού μέσα μας. ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ. Η Δικαιοσύνη του Θεού
μέσα μας.
τη στάνη από τους λύκους είναι το νευρικό σύστημα της ψυχής που την
πληροφορεί για τα πάντα και την κρατάει όρθια . Σε τελευταία ανάλυση είναι
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕΣΑ ΜΑΣ. ΜΙΑ ΦΩΝΗ
Η φωνή του Θεού μέσα μας. ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ. Η Δικαιοσύνη του Θεού
μέσα μας.
Και έχει μια διπλή εντολή, (ανεξάρτητη από την θέληση του ανθρώπου)
που θα την εκτελέσει οπωσδήποτε..
που θα την εκτελέσει οπωσδήποτε..
1ον. Να πληροφορεί τον άνθρωπο ποιο είναι το θέλημα του Θεού, και
2ον. να δικάσει τον άνθρωπο για υπακοή ή παρακοή στο θέλημα του Θεού .
Πότε και πως θα εκτελέσει την εντολή.
Την εντολή θα την εκτελέσει οπωσδήποτε. Δεν υπάρχει Δύναμις στον
κόσμο, επίγεια, επουράνια η καταχθόνια, που να μπορέσει να εμποδίσει τον
Θεό να εκτελέσει το θέλημα του . Το ζήτημα είναι ΠΟΤΕ και ΠΩΣ.
κόσμο, επίγεια, επουράνια η καταχθόνια, που να μπορέσει να εμποδίσει τον
Θεό να εκτελέσει το θέλημα του . Το ζήτημα είναι ΠΟΤΕ και ΠΩΣ.
Το ΠΟΤΕ εξαρτάται από τα εμπόδια που της παρεμβάλουμε. Αν δεν την
εκτελέσει σήμερα, θα την εκτελέσει αύριο. Αν δεν την εκτελέσει στα νιάτα
στα γεράματα Αν δεν την εκτελέσει ανύπανδρος è παντρεμένος. Αν
δεν την εκτελέσει άτεκνος è όταν αποκτήσει τέκνα. Αν δεν την εκτελέσει
στην παρούσα ζωήè στην μέλλουσα, Πράγμα που είναι και το χειρότερο
γιατί εκεί δεν θα υπάρχουν εφετεία και η απόφαση θα είναι τελεσίδικη.
εκτελέσει σήμερα, θα την εκτελέσει αύριο. Αν δεν την εκτελέσει στα νιάτα
στα γεράματα Αν δεν την εκτελέσει ανύπανδρος è παντρεμένος. Αν
δεν την εκτελέσει άτεκνος è όταν αποκτήσει τέκνα. Αν δεν την εκτελέσει
στην παρούσα ζωήè στην μέλλουσα, Πράγμα που είναι και το χειρότερο
γιατί εκεί δεν θα υπάρχουν εφετεία και η απόφαση θα είναι τελεσίδικη.
Το ΠΩΣ. Θα πληροφορήσει πρώτα και μένα και σένα στην εντέλεια για όλα .
Αν δεν ψηφίσεις τον νόμο, πως θα τον εφαρμόσεις;. (ΑΒΡΑΑΜ)
Αν δεν ταΐσεις το πρόβατο, πως θα πάρεις το γάλα;
Αν δεν καλλιεργήσεις το κλήμα, πως θα πάρεις σταφύλια;
Έτσι και η συνείδηση :
Αν δεν ταΐσεις το πρόβατο, πως θα πάρεις το γάλα;
Αν δεν καλλιεργήσεις το κλήμα, πως θα πάρεις σταφύλια;
Έτσι και η συνείδηση :
Θα πληροφορήσει πρώτα και μετά θα δικάσει. Θα μας κρίνει,
χωρίς καμιά παράλειψη για όλα όσα είναι γραμμένα σε αυτήν,
σαν σε βιβλίο.
χωρίς καμιά παράλειψη για όλα όσα είναι γραμμένα σε αυτήν,
σαν σε βιβλίο.
Το ευαγγέλιο της Κρίσεως (Απόκρεω), δεν είναι το Παγκόσμιο δικαστήριο,
όπως νομίζουν πολλοί Είναι η εκτέλεση της αποφάσεως του δικαστηρίου
που έχει προηγηθεί, με εγγυητή τον ίδιο τον Κύριο.
όπως νομίζουν πολλοί Είναι η εκτέλεση της αποφάσεως του δικαστηρίου
που έχει προηγηθεί, με εγγυητή τον ίδιο τον Κύριο.
Αυτό το πιστώνει ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Απ.κ12 Και είδον τους
νεκρούς τους μεγάλους και τους μικρούς, εστώτας ενώπιον του θρόνου
και βιβλία ηνοίχθησαν και άλλο βιβλίο ηνοίχθη ο εστί της ζωής και εκρίθησαν
οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις.
νεκρούς τους μεγάλους και τους μικρούς, εστώτας ενώπιον του θρόνου
και βιβλία ηνοίχθησαν και άλλο βιβλίο ηνοίχθη ο εστί της ζωής και εκρίθησαν
οι νεκροί εκ των γεγραμμένων εν τοις βιβλίοις.
Τα βιβλία είναι οι συνειδήσεις των ανθρώπων. και είναι κλειστά γιατί
καταπιέζουμε την συνείδηση, την φιμώνουμε.
καταπιέζουμε την συνείδηση, την φιμώνουμε.
Αλλά τότε υποχρεωτικά θα ανοίξουν και θα κρίνει τον καθένα η δική του
συνείδηση, κατά τα έργα που έχει γραμμένα. Εξαιρούνται εκείνοι που
θα έχουν γραφεί στο βιβλίο της ζωής , γιατί έχουν οι συνειδήσεις των
καθαρισθεί με την μετάνοια και τα μυστήρια της εκκλησίας.
Και αυτός είναι ο κύριος σκοπός της παρούσης ζωής, να κατορθώσουμε να
γραφτούμε στο άλλο βιβλίο ο εστί της ζωής και έτσι να μην έχουμε το άγχος
ότι θα κρινόμαστε αυστηρά από την ίδια μας την συνείδηση σε όλη την
αιωνιότητα.
γραφτούμε στο άλλο βιβλίο ο εστί της ζωής και έτσι να μην έχουμε το άγχος
ότι θα κρινόμαστε αυστηρά από την ίδια μας την συνείδηση σε όλη την
αιωνιότητα.
Ο τσέλιγκας οι πονηροί και το πιστό σκυλί : παράδειγμα που μιλάει.
1.Τα νεογέννητα αρνάκια τη νύχτα τα φύλαγε στο κατώι του σπιτιού του,
και αυτός κοιμόταν στο επάνω πάτωμα .
και αυτός κοιμόταν στο επάνω πάτωμα .
2.ένα βράδυ γύρισε μεθυσμένος στο σπίτι και κοιμήθηκε βαριά. Τότε μερικοί
πονηροί πλησίασαν να κλέψουν τα αρνάκια. Το πιστό σκυλί χαλούσε τον
κόσμο.
πονηροί πλησίασαν να κλέψουν τα αρνάκια. Το πιστό σκυλί χαλούσε τον
κόσμο.
3.Αγουροξυπνημένος, κατέβηκε κάτω οι κλέφτες απομακρύνθηκαν και αυτός
μη ακούγοντας τίποτε έβρισε χυδαία το σκυλί του το απείλησε (εάν το
ξανά κάνεις θα σε σκοτώσω) και ξανακοιμήθηκε .
μη ακούγοντας τίποτε έβρισε χυδαία το σκυλί του το απείλησε (εάν το
ξανά κάνεις θα σε σκοτώσω) και ξανακοιμήθηκε .
Οι πονηροί ξαναγύρισαν, το σκυλί αγρίεψε πάλι, τον ξανά ξύπνησε, και
αυτός έξω φρενών κατέβηκε πάλι με την καραμπίνα στο χέρι και μη ακούγοντας
τίποτε (οι κλέφτες είχαν πάλι απομακρυνθεί), σκότωσε το σκυλί του, και
επιστρέφοντας στο κρεβάτι του, κοιμήθηκε ήσυχος τον ύπνο της
απωλείας, γιατί το πρωί διαπίστωσε ότι τα αρνάκια του είχαν κάνει φτερά.
αυτός έξω φρενών κατέβηκε πάλι με την καραμπίνα στο χέρι και μη ακούγοντας
τίποτε (οι κλέφτες είχαν πάλι απομακρυνθεί), σκότωσε το σκυλί του, και
επιστρέφοντας στο κρεβάτι του, κοιμήθηκε ήσυχος τον ύπνο της
απωλείας, γιατί το πρωί διαπίστωσε ότι τα αρνάκια του είχαν κάνει φτερά.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.
Αυτά παθαίνουμε όταν φιμώνουμε την συνείδηση μας και οι πονηροί
μας παίρνουν ότι πολυτιμότερο έχουμε.
μας παίρνουν ότι πολυτιμότερο έχουμε.
Άλλοι την εκτελούμε πώρωση = κόλαση. Άλλοι την ζωογονούμε
(μυστήρια, Αρετές, Άσκηση) και ολοκληρώνει τον προορισμό
της: που είναι να κάνει τον άνθρωπο κατάλληλο να χωρέσει στην
βασιλεία του Χριστού .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το «Ελληνικά και Ορθόδοξα» απεχθάνεται τις γκρίνιες τις ύβρεις και τα φραγγολεβέντικα (greeklish).
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψη σας τα ακόλουθα:
1) Ο σχολιασμός και οι απόψεις είναι ελεύθερες πλην όμως να είναι κόσμιες .
2) Προτιμούμε τα ελληνικά αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ότι γλώσσα θέλετε αρκεί το γραπτό σας να είναι τεκμηριωμένο.
3) Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
4) Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται εκτός από τα spam και τα υβριστικά